Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Avensis partea VIII-a
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
DRAGOS
QUOTE (Stiinta82 @ Dec 16 2010, 10:58 PM) *
Daca era ala mergeau sa le deschid de la sofer.Nu merg nici de la sofer si nici individual.Si nu au nic beculetul ala aprins in butoane.


Nu stiu la toyota, dar la honda se blocheaza deschiderea geamurilor, inclusiv de la sofer 36182451.gif Se mai poate deschide doar geamul soferului, restul deloc. Si inafara de cel al soferului, raman si neiluminate biggrin.gif
Stiinta82
Atunci e posbil sa se fi stricat butonul care le blocheza.

O sa dau azi un telefon la service sa vad daca au putin timp si ptr mine.
HORIA100213
Sarbatori fericite tuturor!

Masinuta a depasit 231.000 km. Probleme fata de ultimul meu post: am schimbat un burduf la planetara stanga (intepat) - circa 40 lei plus manopera, am inlocuit elementele de cauciuc la un etrier spate - alte 50 de lei plus manopera si am schimbat platoul cu perii la electromotor (120 de lei plus manopera). Desigur, piesele noi nu sunt originale Toyota, ci echivalente. La reprezentanta din Oradea erau de circa 4-6 ori mai scumpe. In fine, astia sunt importatorii nostri.
Sa nu uit: periile dadeau de mai multe luni semne ca sunt aproape gata (zgomote naspa de la electromotor la prima pornire la rece), dar in acest caz am fost roman pur-sange si am amanat inlocuirea pana cand nu a mai pornit deloc. Sigur, mecanicul a fost domn, a venit pana la mine acasa si a ajutat electromotorul sa plece cu un usor ciocanit pe carcasa acestuia (interesanta schema, nu o stiam), dar oricum e o senzatie naspa sa nu-ti porneasca Avensisul. E adevarat, s-a intamplat o singura data in peste 230.000 de km si din cauza unei uzuri normale, nu a unei defectiuni propriu-zise.

Catalizatorul da semne ca se apropie de obstescul sfarsit. Am avut de cateva ori eroare motor plus dezactivare VSC si TRC, care lucreaza cu cuplul motor. Prima data am anulat eroarea la service-ul Toyota (80 lei pentru 1 minut de munca), apoi am mers pe varianta scos borna, asteptat un minut, montat borna, totul OK. Desigur, acum alimentez (din nou) doar benzina OMV Carrera 100. Se pare ca o parte din problema a fost cauzata si de benzina de 95 de la MOL, nu doar de nr. de km. MOL a schimbat furnizorul si are probleme mari cu calitatea benzinei, cel putin la categoria 95. E clar, oricum, ca urmeaza sa schimb in scurt timp catalizatorul, moment in care voi opta pentru unul universal (4-500 de lei), sudat in argon pe traseul de esapament original. 1000 de euro plus diverse nu platesc nici sa ma impusti pentru un catalizator original (direct fit) Toyota.

In rest, masinuta merge excelent. Nu tu greierasi, nu troncanituri, nimic. Tinuta de drum excelenta, ajutata in aceasta iarna si de anvelopele Dunlop WS 3D (excelente, mai bune ca Michelin Primacy Alpin PA3 anterioare). A ramas aceeasi masina eleganta, sobra si de incredere. Consumul nu a crescut fata de prima suta de mii si ramane la o medie de 9-9,5 urban si 7-8 in afara, in functie de stilul de condus.

Va doresc tuturor multa sanatate si un an nou fericit!
Toate cele bune
Legionaru'
Te asteptam de mult timp cu un nou jurnal de bord!
Am vrut sa vad daca ma mai tine inca 5 ani masinuta asta (in februarie face 5 ani si cca 100.000km). laugh.gif laugh.gif laugh.gif
La multi ani si drumuri bune! thumbsup.gif
HORIA100213
QUOTE (Legionaru' @ Dec 27 2010, 09:28 AM) *
Te asteptam de mult timp cu un nou jurnal de bord!
Am vrut sa vad daca ma mai tine inca 5 ani masinuta asta (in februarie face 5 ani si cca 100.000km). laugh.gif laugh.gif laugh.gif
La multi ani si drumuri bune! thumbsup.gif


Multumesc pentru urari.

Cel putin la mine s-a confirmat opinia mecanicilor Toyota: daca nu pica nimic primii 50 -60.000 de km, ceea ce urmeaza este, de fapt, rezultatul uzurilor sau a ghinionului. La tine masina e, practic, noua. 100.000 de km sunt parfum pentru un Avensis. Trebuie doar sa ai grija la coroziune si la aparitia fisurilor la elementele de caroserie. Locul care trebuie supravegheat in mod special este la imbinarea dintre "oala" amortizorului si caroserie, dupa cum imi spunea mecanicul. Am observat ca de fiecare data cand deschide capota se uita acolo daca a sarit sau nu vopseaua (primul semn de probleme).

Iti doresc numai bine si inca cinci ani fara probleme!

OCTAN_95
CITAT(HORIA100213 @ Dec 27 2010, 08:43 AM) *
..................Desigur, acum alimentez (din nou) doar benzina OMV Carrera 100. Se pare ca o parte din problema a fost cauzata si de benzina de 95 de la MOL, nu doar de nr. de km. MOL a schimbat furnizorul si are probleme mari cu calitatea benzinei, cel putin la categoria 95.

Ai cumva ceva inf suplimentare, eu am alimentat numal 95 de la MOL, (am 112000 in 3 ani)
Cu cea de la OMV la Avensis, masina anterioara, nu ma simteam multumit. Tot preponderent MOL puneam.
HORIA100213
QUOTE (OCTAN_95 @ Dec 27 2010, 12:28 PM) *
QUOTE (HORIA100213 @ Dec 27 2010, 08:43 AM) *
..................Desigur, acum alimentez (din nou) doar benzina OMV Carrera 100. Se pare ca o parte din problema a fost cauzata si de benzina de 95 de la MOL, nu doar de nr. de km. MOL a schimbat furnizorul si are probleme mari cu calitatea benzinei, cel putin la categoria 95.

Ai cumva ceva inf suplimentare, eu am alimentat numal 95 de la MOL, (am 112000 in 3 ani)
Cu cea de la OMV la Avensis, masina anterioara, nu ma simteam multumit. Tot preponderent MOL puneam.


Un scurt istoric de alimentare:
- pana pe la 100.000 de km Carrera 100, foarte rar benzina de 95
- intre 100 si pana pe la 200.000 - MOL EVO. De ce? Mi-a recomandat cineva benzina si am observat ca la 140 kmh in treapta a treia aveam 6000 rpm cu MOL EVO si 6500 rpm cu Carrera 100. Evident, puterea de ardere era in favoarea MOL EVO;
- dupa circa 200.000 km, MOL de 95 (de, criza si la mine, ca la toata lumea)
- acum circa o luna, am alimentat de doua ori la statia MOL de pe Calea Clujului din Oradea. De fiecare data am pus circa 20 de litri de 95. Probleme cu erori, dupa cum am relatat. La service-ul Toyota, sunt informat ca oricum nu am cum sa dau benzinaria in judecata: exista, pe vremuri, un singur laborator de testare a combustibililor la Petrom, nu se mai stie ce e cu el, plus ca e greu de dovedit de unde am alimentat. Furios, trec si pe la benzinaria MOL sa aflu mai multe. Ma informeaza baietii de la pompe ca nu sunt primul caz. "A mai fost o domnisoara cu Golf si motor de-asta nou, TFSI, a alimentat o singura data acum cateva zile si a venit foarte nervoasa inapoi ca s-a stricat motorul. De cand am schimbat rafinaria avem numai probleme", am incheiat citatul.

Benzinaria de pe Clujului nu este una la care alimentez in mod uzual. Nu cred in coincidente si e evident ca exista o legatura intre calitatea benzinei si eroarea de la catalizator. Desigur, conteaza si numarul mare de km, dar si faptul ca atunci cand mi-a aparut eroarea mergeam la economie si nu aveam decat 1800-2000 rpm. Pe cale de consecinta, km multi + mers subturat + benzina proasta = eroare catalizator si dezactivare TRC si VSC.

Am decis sa merg, din nou, cu Carrera 100 deoarece incerc sa scap de ceea ce nu voi scapa, adica schimbarea catalizatorului. Dar in principal pentru ca diferenta intre benzina de 95 si benzinele superioare nu mai este atat de mare, plus ca e criza si nu vreau sa sprijin relansarea afacerilor cu petrol alimentand benzina cu bonus de 10-20% H2O.

Toate cele bune


Jujuka
QUOTE (Jujuka @ Aug 23 2010, 03:16 PM) *
Salut,

Am fost saptamana trecuta la Toyota Pipera se verific de ce am acea bataie si au spus ca nu au cum sa replice viteza de 140km/h. Dupa ce au facut verificari pe rampa au spus ca dpldv bataia nu este cauzata de planetare sau alte componente mecanice. In urma acestei verificari au spus ca trebuie sa schimb discurile si placutele pe fata si kit ambreiaj(am reclamat ca am pedala de ambreiaj tare - la fel de tare la ca 26.000 km numai ca in garantie nu au spus ca trebuie sa schimb kit ambreiaj - nu inteleg de ce, poate ma lamuriti voi). Cel de la receptie a spus ca dupa ce-mi schimb discurile si placutele pe fata bataia ar putea sa dispara - daca nu dispare zice ca sigur de la cauciucuri e(e cea mai tare metoda identificare a problemelor).

Tot saptama trecuta am vrut sa-mi iau jenti de tabla pentru anvelopele de iarna si sunt ~450- nu sunt cam scumpe?
Multumesc


Salutare,

Am rezolvat problema pe care o avem cu "bataia" la roti pe care o avem la viteza mare. Am fost la vulcanizarea de la care am cumparat anvelopele Michelin Energy Saver am pus anvelopele de iarna, am iesit pe autostrada si am constatat ca "bataia" a disparut. Dupa ce am constatat acest lucru am facut o plangere tip(se gaseste la dealerul-vulcanizarea ce vinde anvelopele) catre Michelin Romania pe care am trimis-o impreuna anvelopele si am primit un raspuns dupa doua luni din care nu am inteles decat ca le vor pastra la ei pentru verificari mai amanuntite. Impreuna cu acest raspuns au trimis si un set nou de anvelope pe care le voi testa abia la primavara. Sper sa fie OK acestea.

Multumesc.
alex2105
QUOTE (alex2105 @ Nov 23 2010, 07:23 AM) *
Buna dimineata,

Urmaresc de mult timp aceast forum, si pot sa spun ca informatiile au fost intotdeauna folositoare. Sa o luam cu inceputul. Detin o Toyota Avensis 1.8 Luna, an de fabricatie 2007 cumparata in luna august din Bucuresti. La inceput doream sa achizitionez un Auris pentru sotia mea, dar ca sa spun sincer nu pot sa spun ca am fost incantat de masina. Acesta este al 2 Avensis pe care il cumparam, parintii mei mai cumparasera in 2003 un Avensis de 1.6. Era al doilea Avensis in Constanta, service-ul se facea la Skoda, deoarece nu exista reprezentanta. Masina a fost excelenta, in decurs de 4 ani nu s-a schimbat absolut nimic, nu troncanea, nu avea greieri, nici o problema. Tinand cont de aceste aspecte, am decis sa achizitionez al doilea Avensis.
In 2008 m-am prezentat prima oara in service in Cluj, Profi Auto pentru o problema a display-ul de la aerul conditionat, care incepuse sa se dezlipeasca. Mi-au spus ca nu este nici o problema, ca se va rezolva. In momentul in care am venit sa ridic masina, acesta era lipit sub orice critica, pe interior se vedeau urmele de la lipici, banuiesc ca un copil de gradinita reusea sa il lipeasca mai bine. In momentul in care mi-au dat jos bucata de bord, au reusit sa o si zgarie cu o surubelnita. In momentul in care le-am atras atentia, mi-au spus ca asa a venit masina si ca acum doresc sa o inlocuiesc. Nu mai are rost sa va spun prin ce am trecut, partea proasta pentru ei a fost ca in urma cu 2 zile am facut poze pentru CASCO, binenteles si la interior. I-am amenintat ca ii dau in judecata si intr-un final au schimbat toata bucata impreuna cu display-ul de la alta masina. Am plecat, dar cu un gust amar.
Revizia de 15.000 si 30.000 a fost facuta la Cluj, fara alte probleme. La revizia de 3 de anul acesta, am dorit sa imi aduc uleiul meu, deoarece cei de la Cluj pun in masini ulei Esso Ultron ESP Formula P 5W30, vrac. Cu cat mai ieftin si mai prost cu atat mai bine. Cand le-am atras atentia, au spus ca ei lucreaza cu acest ulei si ca nu au fost probleme. Nu ma consider mare specialist dar intre acest ulei si Mobil 1, Motul, Castrol este o "mica " diferenta. Le-am spus ca doresc sa schimb si bujiile cu unele Denso Iridium, la care raspunsul a fost "nu se poate, se strica motorul". Dupa toate aceste scapari, m-am hotarat sa fac revizia la Targu Mures, unde cei de acolo au fost de nota 10.
Acum 2 saptamani, la masina a inceput sa se auda un troncanit la denivelari, ieri am reusit sa ma duc in service si raspunsul a fost ca am joc in caseta de directie si ca trebuie schimbata. Totodata, am joc si in pedala de ambreiaj, mi-au spus ca mai incolo va trebui sa il schimb. Caseta de directie are un pret de 5000ron.
Vreau sa va spun ca in momentul de fata masina are 44.380 km, si pana acum nu a necesitat nici o schimbare pe partea de directie, placutele sunt ca noi, masina a fost condusa mai mult in afara orasului. Acum sunt intr-o mare dilema, nu este problema de bani, masina o sa o repar, intrebarea este daca se mai merita o sa ma tin, ce poate sa imi mai pice?
Pe aceasta cale, tin sa ii multumesc lui Vali alis Colonelu pentru amabilitatea de care a dat dovada.

Va multumesc

Salut,

Problema rezolvata din luna decembrie, prin inlocuirea casetei de directie, pret 6000lei la service Toyota Cluj. Nu am mai apucat sa mai scriu deoarece am fost plecat in concediu. Inainte sa inlocuiesc casteta, am trimis mail-uri si la Toyota Japonia cat si Europa, pentru a ii informa despre problema aparuta si sa imi raspunda daca este normal acest defect la 44000 km si la 2 luni de la iesirea din garantie. Raspunsul a fost destul de prompt si anume: cei din Japonia m-au rugat sa ma adresez centrului din Europa, iar Europa m-a trimis la Toyota Romania. Atitudinea lor nu pot sa spun ca m-a surprins, atata timp cat piata din Europa nu exista ca si numar de vanzari. M-au sunat in final cei din Romania, si anume dl Paul Ghita, care mi-a comunicat ca intelege supararea mea, dar nu au ce sa imi faca, masina este iesita din garantie de 2 luni si ca in continuare pot sa am incredere in produsele Toyota.
Asta este, as putea sa spun, dar pentru aceasta marca, care in primul rand se remarca pentru fiabilitate, imi lasa un gust amar. Problemele pe care Toyota le-a avut in America nu sunt doar simple fumigene, incepand sa caut, am descoperit ca nu sunt primul "norocos" cu probleme la caseta de directie. Today.Tomorow. Never Toyota.

Multumesc

HORIA100213
QUOTE (alex2105 @ Jan 11 2011, 03:25 PM) *
Problema rezolvata din luna decembrie, prin inlocuirea casetei de directie, pret 6000lei la service Toyota Cluj. Nu am mai apucat sa mai scriu deoarece am fost plecat in concediu. Inainte sa inlocuiesc casteta, am trimis mail-uri si la Toyota Japonia cat si Europa, pentru a ii informa despre problema aparuta si sa imi raspunda daca este normal acest defect la 44000 km si la 2 luni de la iesirea din garantie. Raspunsul a fost destul de prompt si anume: cei din Japonia m-au rugat sa ma adresez centrului din Europa, iar Europa m-a trimis la Toyota Romania. Atitudinea lor nu pot sa spun ca m-a surprins, atata timp cat piata din Europa nu exista ca si numar de vanzari. M-au sunat in final cei din Romania, si anume dl Paul Ghita, care mi-a comunicat ca intelege supararea mea, dar nu au ce sa imi faca, masina este iesita din garantie de 2 luni si ca in continuare pot sa am incredere in produsele Toyota.
Asta este, as putea sa spun, dar pentru aceasta marca, care in primul rand se remarca pentru fiabilitate, imi lasa un gust amar. Problemele pe care Toyota le-a avut in America nu sunt doar simple fumigene, incepand sa caut, am descoperit ca nu sunt primul "norocos" cu probleme la caseta de directie. Today.Tomorow. Never Toyota.

Multumesc


Din peste 230.000 de km, circa 30.000 i-am facut in Romania cu o suspensie sport de la KW. Mi-a zdruncinat vertebrele de nu mai aveam nevoie de gimnastica. Atunci cand luam vreo groapa simteam ca se rupe masina. Dar am iertat-o cat am putut pentru stabilitatea fantastica oferita.

Multi din km, cu suspensie sport sau suspensia originala, i-am facut de drumuri ingrozitoare, din care referinta este Oradea-Deva via Varfuri. Nu exagerez deloc cand afirm ca in majoritatea anilor acest drum arata de parca ar fi bombardat americanii cu munitie cu fragmentare.

Mai mult de 8.000 de km nu am facut cu masina in afara drumurilor romanesti.

Pe cale de consecinta, fara a fi fan-boy Toyota si fara a face apologia marcii, cred ca ai avut ghinion sa-ti pice caseta la putin peste 40.000 de km. Sunt foarte putini.

Subscriu total la opinia ta despre service-urile Toyota. Ar trebui sa-ti arat oglinda stanga (originala a fost facuta tandari de un sofer de pe contrasens) si cum cade vopseaua de pe ea. Nu mai vorbesc de bara fata, schimbata dupa intersectia cu un maidanez - o problema similara. Astia sunt meseriasii nostri cu care am intrat in Europa: niste carpaci. Exceptiile (da, inca mai exista, da` nu stim pentru cat timp) doar confirma regula.
Tiberiu61940
QUOTE (alex2105 @ Jan 11 2011, 03:25 PM) *
Today.Tomorow. Never Toyota.

Chestia asta e prezenta la toate marcile de masini, electrocasnice, electronice, etc. Societate de consum plus reducerea costurilor.
Orice cumperi ca inlocuitor al unui obiect mai vechi va fi mai prost ca precedentul. Nu in 100% din cazuri, ci in cel putin 80%. Va e cunoscuta expresia "nu se mai fac ca pe vremuri"?
E motivul pentru care am renuntat sa imi schimb Corolla E12 pe ceva mai nou. Nu am gasit nimic mai bun, in plaja mea de pret. (Ce am gasit e doar ceva mai prost, vopsit cu marketing.) Ramin cu ea cit va mai merge (probabil inca vreo 15 ani) sau pina plec din tara.
drabisan
Fix din acelasi motiv nu as schimba Avensisul!
_mIRCea_
si zic bine v-am regasit !
de cand n-am mai intrat ....mi-a expirat si contu'
ma bucur sa vad acelasi nucleu de oameni legati de prietenia generata de o masina yes.gif
acum va trebui sa citesc cateva sute de pagini sa vad ce ati mai facut
si, evidet, trec la problema mea
am un ave din 2005 de 1,6 care, si ea ca si multe alte ave-ri, sta prost rau la capitolul lumina, mai precis faza scurta.
am avut :
philips xtreme power - acceptabil
xenon aftermarket - foarte bun dar nefiabil si ca sa schimbi un bec era un adevarat numar de contorsionism .
am pus intr-un final, la balast-le chinezesti, 2 x philips d2s 85-122 , e adevarat, folosite, cu un adaptor de bec d2s .
s-a vazut cel mai bine din istoria ave-lui .
acum am gasit la cineva 2 faruri de ave cu xenon, dar fara becuri.
am luat farurile cu 5 milioane si am pus becurile la ele.
vreau sa va spun ca daca inainte d2s-le erau albe la 1 minut dupa aprindere, acum au o tenta de albastru si lumineaza de 2 ori mai slab decat cu balasturile chinezesti.
cineva zicea ca am balasturi d4s care sunt cu tensiunea mult mai jos.
nu am fost inspirat sa ma uit exact daca pe balast scrie d2s dar imi amintesc perfect ca am vazut 78 sau 75 de volti, atunci cand am verificat farurile sa vad daca sunt balasturile pe ele.
prin urmare ori oglinda de la farurile noi s-a dus ori becurile sunt pe duca dupa ce au stat pe balasturile chinezesti.
din cate stiu, oglinda proiectorului de pe faza scurta e prost facuta de catre producator si se arde in timp
diferenta e ca in foto
maine cred ca merg in pitesti la fratele meu in garaj sa dau bara jos si sa verific in detaliu toate aspectele
cei cu lumini slabe, aruncati un ochi aici : http://bihalogen.ru/page.php?30
rezultatele sunt spectaculoase, ca in fotografiile atasate
daca aveti sa-mi dati sfaturi, le astept cu multumiri.
bine v-am regasit!

adrian_flavius
mda, e unul dintre putinele puncte slabe la masina asta...si mai e parbrizul...in rest, numai de bine...
_mIRCea_
revin cu info
oglinda e ok
balasturile sunt ok, d2s, 85V
becurile cam vechi d2s philips, slabe rau
oglinda are alta forma decat la cele cu halogen si H7
o sa incerc cu alte becuri d2s
e cineva care stie unde pot testa daca becurile sunt problema ?
ma refer la o persoana pe care o stiti, serioasa, care se ocupa cu comercializarea/montarea de becuri xenon
+ un loc unde sa vad comparativ daca merita sa investesc in 2 becuri d2s, noi sau sa vand farurile cu oem xenon .
danke
ps, daca e cineva cu xenon si e multumit de cum vede, poate imi spune ce tip de bec d2s are (osram, philips,ge ... si ce tip, pentru ca si acestea au niste coduri)
drabisan
Eu mi le-am schimbat pe cele stock asta toamna.
Au fost bune cele cu care a venit masina si au tinut o groaza (dupa 4 ani am inceput sa simt ca se slabesc, dar le-am schimbat dupa inca 10 luni).
Erau o rasa de Philips. Am vrut sa-mi iau la fel, dar pur si simplu nu am gasit. De fapt nu am gasit nici un fel de Philips la sub 100E becul.

Asa ca mi-am luat acum GE-uri. Chiar de la Toyota, pentru ca nu erau scumpe. Si sint multumit de lumina lor. Chiar foarte multumit. Acum...cit vor tine este alta discutie.

Codul, din pacate nu il stiu si nici nu stiu cum l-as putea afla. Demontatul si montatul sint prea complexe pentru talentul meu...
bebelacus
salutare tuturor si bine v-am regasit. am lipsit putin din cauza jobului dar vad ca e activitate...

trebuie sa-i fac si eu revizia de 60.000 km, am postat deja pe topicul cu costuri citeva intrebari.

masina e super ok. silentioasa si confortul suspensiei de nota 10. nu s-a stricat nimic. doar ca acum portiera sofer se deschide/inchide ffff greu, trebuie impinsa continuu pina la capat ca sa o inchizi. o avea vreo balama mai uscata, nu stiu, trebuie sa ma bag si sa ma murdaresc pe maini putin. nu stiu daca a mai patit cineva.

ce s-a mai intimplat de vreo 3 ori la intervale destul de lungi: radioul a sarit. adcica la modul ca s-a auzit un fel de bubuit in boxe dupa care au disparut toate programele presetate pe toate frecventele: FM1, 2, 3 ai AM. a trebuit sa dau ''search'' si sa le memorez pe toate. ceva ca atunci cind deconectezi bateria si iti dispar toate.
toata chestia asta s-a intimplat la drum si fara nici un avertisment sau alt semn de slabiciune.

in rest, numai de bine.
cristsib
Incep sa adun informatii pentru revizia din primavara si am o intrebare: ce ati alege intre Motul 8100 X-cess si Motul 8100 Eco-nergy?
Legionaru'
Pai....300V Power Racing 5W30:D
Daca nu, Eco-energy. thumbsup.gif
Colonelu'
Salutare si bine v-am regasit!
Nu am mai scris de mult pentru ca nu am reusit sa intru pe cont. Citind din urma am vazut ca am fost pomenit in cateva randuri, asa ca am sa fac unele precizari:

- Bosch este specialist in multe lucruri, dar nu si produce in fabricile proprii tot ce apare sub sigla lor. Referitor la placutele de frana ce au fost mentionate mai in urma pt sa va confirm faptul ca placutele mele de pe spate sunt stantate in metal cu sigla Textar si doar eticheta de deasupra este Bosch. Cele de fata au fost schimbate in urma cu mai mult timp si nu am avut curiozitatea atunci sa le analizez in detaliu.

- Colegul Alex cu caseta de directie tind sa cred ca ai fost putin ghinionist cu caseta pt ca sunt totusi destui utilizatori care nu au avut acea problema. Pe de alta parte iti recomand inca o data sa schimbi service-ul.

- Farurile cu xenon de pe Avensis au doua tipuri de echipari: cele pana la face-lift sunt cu becuri si balasturi D2S, iar cele de dupa face-lift sunt cu becuri si balasturi D4S. ATENTIE: Datorita faptului ca becurile de tip D1, D2 sunt cu vapori de mercur, iar cele de tip D3, D4 sunt fara mercur, montarea de becuri D2S in farurile cu balasturi D4S-D4R (in speranta ca sunt mai ieftine) va fi posibila, dar nu vor functiona datorita tensiunilor diferite de lucru! Cine doreste mai multe amanunte poate consulta acest material:
http://www.osram.com/_global/pdf/Professio...D-en_XENARC.pdf


In alta ordine de idei, intre timp masina mea a ajuns la putin peste 78.000 km. In octombrie, inainte de iesirea din garantie am reusit sa schimb culisele de etrier fata + spate, cat si bucsile de bara stabilizatoare spate. Dupa ce am probat becurile stock, Osram Nightbreacker, Philips X-Trem, in decembrie am montat si eu un kit xenon pe faza scurta, cu becuri de 4.300K. In rest masina merge si se comporta excelent. In primavara va trebui sa ii cumpar anvelope de vara pentru ca cele cu care a venit echipata masina mai aveau doar vreo 2-3mm si le-am abandonat la vulcanizare in momentul in care am trecut pe cele de iarna.
Titi1988
in legatura cu xenon-ul aftermarket.. ti-a provocat probleme la instalatia electrica? in urma cu 3 luni vroiam sa-mi pun si eu Siemens CAN-BUS 55 W H7 6000k dar am un prieten care si-a pus si de 3 ori i s-a ars motorasul de la stergatoare. Pana la urma a trebuit sa le dea jos pentru ca nu mai suporta sa se arda.. si-a pus cineva si a intampinat probleme?
Am schimbat ambele faruri la Primera si se vede foarte bine thumbsup.gif si cu halogen dar ma gandesc cat de bine s-ar vedea cu xenon teehee.gif. Becuri tip osram philips etc nu are rost sa pun ca in 80% din cazuri se ard foarte repede. pareri?
Colonelu'
@Titi,

1. Dupa masinile pe care le ai in semnatura tind sa cred ca vrei sa montezi un kit xenon pe o alta masina decat Toyota si de aceea nu pot sa iti confirm sau infirm cum s-ar comporta un asemenea kit pe o alta masina. Pentru Avensis pot sa iti spun ca nu sunt probleme cu instalatia electrica a masinii si nici cu erori de tip CAN-BUS.

2. Becurile halogen cu +XX% mai multa lumina, indiferent de producatorul lor, au o durata de viata la jumatate fata de durata normala a becurilor halogen normale. Daca ai sa cauti pe net ai sa gasesti informatii mai exacte despre intensitatea luminoasa si durata de viata pt cativa dintre producatori.

3. Mare atentie referitor la ce faruri ai pe masina (tip proiector sau reflector, adica cu lupa sau normale) si ce tip de becuri vei pune in far. Pentru acesta iti recomand sa citesti cu atentie dcumentul oficial postat de mine in postul de mai sus. Pe scurt, treaba sta cam asa: in farurile cu lupa se folosesc becuri xenon cu terminatia S (D1S, D2S, D3S, D4S), pe cand in farurile normale se folosesc cele cu terminatia R. Motivul este urmatorul: Becurile xenon cu terminatia R au vopsite pe sticla o forma specifica care inlocuieste obturatorul ce se gaseste in fraurile cu lupa. Montarea de becuri cu terminatia S in farurile normale va duce automat la o emisie anormala de lumina ce va orbi pe ceilalti participanti, atat de pe contrasens, cat si pe cei ce ruleaza in fata ta. Un camionagiu chiar mi-a povestit cum l-a bagat pe unul in sant pt ca circula cu faruri prost reglate si care il orbeau. Deci, inca o data, mare atentie ce becuri folositi, in ce faruri le montati si cum le reglati.
babuzduc
QUOTE (HORIA100213 @ Dec 27 2010, 07:43 AM) *
Catalizatorul da semne ca se apropie de obstescul sfarsit. Am avut de cateva ori eroare motor plus dezactivare VSC si TRC, care lucreaza cu cuplul motor. Prima data am anulat eroarea la service-ul Toyota (80 lei pentru 1 minut de munca), apoi am mers pe varianta scos borna, asteptat un minut, montat borna, totul OK.


Salutare
Am schimbat 2 conturi de acu 6 ani de cand citeam tot pe acest forum smile.gif
Am un avensis 2.2 din 2005 Diesel 190.000 km de acuma
Schimbat bucsele bara stabilizatoare spate, Amortizoarele fata, burdufe planetara fata dreapta, bujiile incandescente la 150.000 km, bateria acu 18 luni ( Varta ).

Face probleme de vreo 6 luni - VSC-ul si TRC-ul - se aprindeau din cand in cand, acum stau vesnic aprinse ... De aceea am citat problema de mai sus, oare sa fie de acolo?
Porneste mult mai greu iarna chiar si la -10 grade...
Se intrerupe TOATA alimentarea masinii in mers si isi revine dupa juma de secunda ... ( creepy... )
Dupa o zi de diagnoza cei de la Iasi de la reprezentanta au zis ca s-ar putea sa fie calculatorul de motor...
Este data probabila si stricarea unui injector, calculatorul de bord sau un contact imperfect pe undeva.....
Stie cineva de acest gen de probleme? Ma poate ajuta cineva?
In rest tinuta de drum este impecabila, fara greierasi...
Consumul ete aprox 6.5 7% afara, 9 - 10% in oras....
Motorina Sprint Diesel OMV si mai rar Rompetrol... Ulei numai Mobil 1, filtrele toate schimbate din 15 in 15K...
cristsib
Am incercat ieri cheia de rezerva (n-am mai folosit-o de patru ani, de cand am masina), culmea!, mai functioneaza, bateria banuiesc ca este cea originala (adica are 7 ani), la cheia pe care o folosesc uzual am schimbat doua randuri de baterii.
adrian_flavius
In w/e asta (ca tot e ultimul in care masina mai e in garantie...incepand cu 01.03.2011, sunt pe cont propriu...) au inceput sa mi se aprinda diversi senzori pe bord...intai a fost cel de VSC, sambata dupa-amiaza si duminica...iar azi de dimineata s-au aprins si cei de TRC OFF (si nu dispare daca apas butonul...) si cel care infatiseaza un motor...intrucat in manual scrie, in dreptul respectivilor indicatori, ca trebuie sa ma prezint la reprezentanta, am sunat...inginerul mi-a zis ca sunt senzorii, da' nu stie exact ce poate fi...asa ca dupa-amiaza, imediat ce plec de la munca, tin drept pana la reprezentanta, sa vedem ce e cu ei...

S-a mai confruntat cineva cu problema asta? Aveti idee ce poate insemna?
Legionaru'
Sunt multe cauze care pot duce la aparitia acelor martori.
Asteptam rezultatul scanarii. Ar fi bine sa retii codul de eroare.
adrian_flavius
Asa o sa fac...sar'mana de sfat...va tin la curent...
OCTAN_95
CITAT(adrian_flavius @ Feb 28 2011, 09:07 AM) *
In w/e asta (ca tot e ultimul in care masina mai e in garantie...incepand cu 01.03.2011, sunt pe cont propriu...) au inceput sa mi se aprinda diversi senzori pe bord...intai a fost cel de VSC, sambata dupa-amiaza si duminica...iar azi de dimineata s-au aprins si cei de TRC OFF (si nu dispare daca apas butonul...) si cel care infatiseaza un motor...intrucat in manual scrie, in dreptul respectivilor indicatori, ca trebuie sa ma prezint la reprezentanta, am sunat...inginerul mi-a zis ca sunt senzorii, da' nu stie exact ce poate fi...asa ca dupa-amiaza, imediat ce plec de la munca, tin drept pana la reprezentanta, sa vedem ce e cu ei...

S-a mai confruntat cineva cu problema asta? Aveti idee ce poate insemna?


Nu se manifesta si alte probleme asociate cu aceste semnalizari din bord? ma refer la lipsa putere, imposibilitate de a ridica turatia.....
Am avut ceva probl de acest fel doar ca erau asociate cu altele.
Cere sa-ti faca si un test al bateriei !!!
adrian_flavius
Nu, masina are forta, turatie, etc...adica merge bine...o sa le spun si de baterie, sa vedem ce spun baietii...multam inca o data, va tin la curent...
adrian_flavius
Calamina pe una din valvele din motor...EGR i-au spus baietii...ceva care regleaza engine gas flow...din acest motiv se activeaza senzorul pentru motor, iar cele de VSC si TRC OFF se aprind prin simpatie...biggrin.gif:D...s-a scos eroarea din PC, pentru ca nu era nimeni sa curete valva respectiva, ma duc in dupa-amiaza asta sa facem trebusoara asta...oricum, costa...0.9 ore de manopera...la cat costa manopera in reprezentanta, se duce lejer un bulion pe treaba asta...oricum nu e acoperita de garantie...verificat personal in carticica...din ce mi-au spus baietii, e problema comuna in jurul valorii de 60 000 km pe bord la diesel-e, mai ales iarna...

In alta ordine de idei, ma pregatesc de revizie...uleiul il cumpar eu singur-singurel, si as fi vrut o solutie si pentru restul consumabilelor...problema este ca la japanparts nu mai raspunde nimeni la nr de telefon...ceva idei de unde as putea cumpara filtre de aer, ulei de cutie, lichid de frana si filtru de motorina si de ulei pentru Totosul meu?
adrian_flavius
Care stie ce caracteristici tehnice trebuie sa aiba lichidul de frana pentru Totosul meu?

Am gasit aici niste preturi interesante, Ferodo e marca recunoscuta, vreau sa stiu care din ele e bun pentru mine...

Multumesc in avans pentru sprijin... biggrin.gif:D
Legionaru'
Vezi ca scrie pe capacul rezervorului de lichid de frana. Probabil DOT 5.1.
OCTAN_95
CITAT(adrian_flavius @ Mar 1 2011, 10:16 AM) *
Care stie ce caracteristici tehnice trebuie sa aiba lichidul de frana pentru Totosul meu?

Am gasit aici niste preturi interesante, Ferodo e marca recunoscuta, vreau sa stiu care din ele e bun pentru mine...

Multumesc in avans pentru sprijin... biggrin.gif:D


Ai PM !
OCTAN_95
Aici gasiti recomandarea MOTUL

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php...mp;vehicle=8031

pentru 2.0 D4D
adrian_flavius
Multam de informatii si de link...reprezentanta zice ca dot 4 e la a mea...o sa vedem ce si cum...

In alta ordine de idei, am obtinut preturile de la reprezentanta, precum si preturi de pe net pentru piese comparabile...ies, numai pe piese, la un pret mai mult decat dublu daca cumpar de la Toyota...mi se pare o diferenta foarte mare...pe bune...

O sa merg tot pe ulei Mobil One, 5W-30, 6l...si o sa iau si pentru cutie tot ulei Mobil One...75W-90...

Va tin la curent...
Legionaru'
Pentru cutie iti recomand 300Gear de la Motul.
OCTAN_95
daca urmareai link-ul meu ai fi obs ca este ac recomandare (Motul desigur)
adrian_flavius
da, asa este...k, o sa caut uleiul asta pentru cutie...oricum, pentru ulei o sa ma duc pe la distribuitorii din Pitesti, deja ma cunosc cu unii dintre ei...le spun ce vreau (ca e cazul sa iau si 6 l de Mobil One pentru motor...) si ce oferta imi pot face...

m-au sunat inapoi de la reprezentanta, sa-mi spuna ca pretul orei de manopera are un discount de 80% (de fapt nu mai platesti TVA-ul...) pentru masinile iesite din garantie...ca si pentru piese...si ca ei recomanda piese after-market numai pe partea de filtre de aer si de polen...vax...au adaosuri de peste 100%, din punctul meu de vedere...
Colonelu'
QUOTE (adrian_flavius @ Mar 1 2011, 10:10 AM) *
Multam de informatii si de link...reprezentanta zice ca dot 4 e la a mea...o sa vedem ce si cum...

In alta ordine de idei, am obtinut preturile de la reprezentanta, precum si preturi de pe net pentru piese comparabile...ies, numai pe piese, la un pret mai mult decat dublu daca cumpar de la Toyota...mi se pare o diferenta foarte mare...pe bune...

O sa merg tot pe ulei Mobil One, 5W-30, 6l...si o sa iau si pentru cutie tot ulei Mobil One...75W-90...

Va tin la curent...

ATENTIE !!!
Dupa cum se vede in semnatura mea, eu am aceeasi masina ca si tine si de aceea te avertizez asupra unui aspect important: uleiul pentru cutia de viteze la modelele cu 6 trepte are o caracteristica speciala si deocamdata nu il gasesti decat in varianta imbuteliata de Toyota. Mai multe detalii gasesti in Manualul de intretinere. Eu nu am gasit acest ulei la nici un producator de uleiuri in regim aftermarket.
Legionaru'
Corect! Colonelu' are dreptate!
Eu am uitat ca tu ai 6 trepte la cutia de viteze.
Trebuie pus Toyota SAE LV75W.
vio
merge si MOTYLGEAR 75W-90 sau 300Gear. PE site la motul e recomandat si pt ave nou diesel. Uleiul Motul are ce ii trebuie wink.gif numai sa fie GL 5 nu GL 4. asta e sg chestie in plus fatza de un ulei normal de cutie ...
M A R I A N
Pai si uleiul asta LV75W cine-l face?

Motul are produse scumpe dar la ora asta sunt in top.

QUOTE (adrian_flavius @ Mar 1 2011, 03:37 AM) *
Calamina pe una din valvele din motor...EGR i-au spus baietii...ceva care regleaza engine gas flow...din acest motiv se activeaza senzorul pentru motor, iar cele de VSC si TRC OFF se aprind prin simpatie...biggrin.gif:D...s-a scos eroarea din PC, pentru ca nu era nimeni sa curete valva respectiva, ma duc in dupa-amiaza asta sa facem trebusoara asta...oricum, costa...0.9 ore de manopera...la cat costa manopera in reprezentanta, se duce lejer un bulion pe treaba asta...oricum nu e acoperita de garantie...verificat personal in carticica...din ce mi-au spus baietii, e problema comuna in jurul valorii de 60 000 km pe bord la diesel-e, mai ales iarna...


Asta se traduce prin conduc batraneste (a se intelege subturat, ca un TDI) si/sau nu ies cu masina din oras macar o data pe saptamana ca sa o turez suficient pentru a-i curata valva EGR... tongue.gif
Stai linistit, nu e un defect, nu se datoreaza iernii si nu are nr limita de km. La Subaru diesel e frecventa treaba.

Mai lasa Loganul ala la hibernat si mai scoate si Totosul pe autostrada la o liniuta, ceva. laugh.gif
victoris
Stie cineva ce marca de amortizoare este montata pe Avensis? Ce alte marci ar putea fi luate in seama?
Masina mea a inceput sa fie cam "saltareata" pe sosea. Are 7 luni de cand a iesit din garantie, incep sa se intample si treburi din astea, dar ce sa fac, e a mea, n-o pot lasa asa.
Colonelu'
QUOTE (vio @ Mar 1 2011, 03:52 PM) *
merge si MOTYLGEAR 75W-90 sau 300Gear. PE site la motul e recomandat si pt ave nou diesel. Uleiul Motul are ce ii trebuie wink.gif numai sa fie GL 5 nu GL 4. asta e sg chestie in plus fatza de un ulei normal de cutie ...

Se pare ca unii nu "intelege" din prima cand le spun un lucru, asa ca i-am pregatit mai jos citatul din Manualul utilizatorului, versiunea engleza, copyright 2007, Section 8 - SPECIFICATIONS, pag. 417 (ca sa nu fie dubii ca in limba romana au tradus cum au vrut ai nostri dealeri):

MANUAL TRANSAXLE

Oil capacity, L:
- 3ZZ-FE and 1ZZ-FE engines = 1.9 (2.0, 1.7)
- 1AZ-FE and 1AZ-FSE engines = 2.5 (2.6, 2.2)
- 1AD-FTV, 2AD-FTV and 2AD-FHV engines = 2.3 (2.4, 2.0)

Oil type:
- 3ZZ-FE, 1ZZ-FE, 1AZ-FE and 1AZ-FSE = Gear oil API GL-4 or GL-5
- 1AD-FTV, 2AD-FTV and 2AD-FHV engines = Toyota Genuine Manual Transmission Gear Oil LV API GL-4

Recommended oil viscosity:
- 3ZZ-FE, 1ZZ-FE, 1AZ-FE and 1AZ-FSE = SAE 75W-90
- 1AD-FTV, 2AD-FTV and 2AD-FHV engines = SAE 75W

Dupa cate stim cu totii, Toyota este foarte permisiva in ceea ce priveste piesele si mentenanta aftermarket, spunandu-ne sa respectam doar minimul de cerinte indicat in manual. Dar in cazul cutiei manuale in 6 trepte se pare ca au utilizat niste aliaje mai speciale si de aceea ne recomanda doar uleiul lor.

Cand a trebuit sa fac schimbul la 60.000, eu eram pregatit cu toate fluidele de la Motul, dar cand am bagat masina in service, baietii mi-au atras atentia ca la cutie ei pun altceva. Eu, ca Toma Necredinciosul, le spun ca nu ii cred si ca vor sa ma abureasca ca sa cumpar de la ei si le-am cerut sa imi aduca scris. In momentul in care mi-au pus manualul in fata am inteles ca au dreptate si pentru a nu risca am preferat sa pun acest ulei special. Cand am ajuns acasa am rascolit internetul dupa informatia legata de acest ulei dar nu am gasit nimic, iar cand spun "nimic" inseamna "absolut nimic", nici macar specificatia lui. Nici un producator de uleiuri nu are la vanzare un ulei echivalent. Iar furnizorul acestui ulei pt Toyota este subiect "tabu", "closed" sau cum vreti sa-i spuneti.

Prin toamna trecuta am avut o discutie si cu Legionarul, care dorea ulei de cutie pentru o cunostinta a lui. Initial am vrut sa-i dau uleiul Motul Gear 300 cumparat de mine si pe care nu l-am mai folosit, dupa cum am spus mai sus, dar cand am aflat ca masina este una diesel cu cutia in 6 tr. l-am avertizat imediat de indicatia producatorului.

Voi faceti cum vreti, dar eu nu ma risc sa stric o cutie de viteze din cauza unui ulei. Pe de alta parte nici nu stiu daca este vreo diferenta de bani intre cele doua uleiuri care sa renteze sa te zbati sa cauti in alta parte.



@MARIAN,

Cand spui ca Motul are produse scumpe, trebuie sa spui si in comparatie cu cine si cu ce. Pe de alta parte trebuie facuta comparatia cu uleiul comparabil ca si calitate de la alt producator si nu dpdv doar al vascozitatii. Fiecare producator are la aceeasi clasa de vascozitate mai multe variante de calitate. Deci, mere cu mere si pere cu pere, chiar daca ambele sunt fructe.

A nu se intelege ca ii ridic in slavi pe cei de la Motul, doar ca atunci cand vrei sa cumperi din Romania nu gasesti usor produse care sa NU fie destinate special pietei Est Europe. Daca este sa ne referim la uleiuri si aditivi as mai recomanda produsele de la Liqui Moly.
vio
asa .. si ? si LC am 6 viteze si am Motul in cutie , nu a zis nimeni nimic ... daca uleiul are ce ii tre nu vad de ce tre sa pui numai acel ulei ... am cautat azi de imi iesi pe nas ce inseamna LV 75w.... nimeni nimic.. sau poate ca nu cautai io unde trebuie ... dar din ce am cetet de pre la altii treaba sta cum am zis io .. 75w-80/90 cu GL5 nu GL4... si baietii aveau cateva zeci de mii km cu el ... Gear 300 de la motul e minim 75 max 90 lei litru .. celalat e cam 35-45 lei/l.

GENUINE GEAR OIL

Toyota Genuine Gear Oil are high performance Gear oil having outstanding extreme pressure characteristics and load – carrying properties, intended for use in all type of Toyota Vehicles

Manual Transmission Gear Oil
API GL-4 75W-90
API GL-5 75W-90
API LV 75W-85

Differential Gear Oil
API GL-5 85-90

Limited Slip Differential Oil (LSD)
API GL-5 85W-90
API LX 75W-85
OCTAN_95
intradevar se pare ca vine anotimpul cald, se incinge atmosfera, discutii mai incinse sa vedem si cu partea aplicativa cate ceva
Colonelu'
Vio, eu zic de cutia in 6 tr. de pe Avensis. Nu stiu de cutia de pe LC, ca nu am manualul respectiv si nu ma bag. In momentul in care ai sa postezi ce scrie acolo o sa ne lamurim cu totii.

Referitor la specificatii, dupa cum am spus mai sus - NIENTE. Parca or intrat informatiile la TOP SECRET.

.........

Hai, stiu ca imi pregatesti un reply. Baga mare sa cetim cu totii. teehee.gif
vio
pai tocmai ce postai ... LV 75w- 85 este nu LV 75w.. uleiul de cutie tre sa fie unu multigrad nu mono... ce mashina merge doar la -30 de grade?! e ca si cum ai pune ulei in motor 5W
mohordbx
Ca idee..de ce sa schimbi uleiul la cutia de viteze la 60 000 km? Agata sau nu intra in viteza cum ar trebui? Cat priveste calamina pe una dintre valve cred ca se datoreaza motorinei proaste. Din cate stiu nu menajezi masina in sensul ca mergi subturat asa ca incearca sa pui din cea premium. Mororina premium (ex: TOP Euro Diesel) contine un aditiv care se pare ca-si face treaba mai ales pe timpul iernii.
Colonelu'
Fiecare producator de vehicule are propriile sale criterii pentru intretinerea si servisarea masinilor. La Toyota se recomanda schimbul uleiului de cutie la 60.000 km.

Referitor la valva ce trebuie curatata era vorba despre valva EGR. Depunerile care apar pe valva acesta se datoreaza mersului subturat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.