Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SUV-urile... masini indecente ?
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38
OvidiuH
QUOTE ( T u d o r @ Jul 28 2008, 11:51 AM) *
Si va rog insistent sa-mi aratati si mie in Romania un LC de optej'de mii de euro prin hartoape si coclauri...

Se pare ca mai sunt si asemenea oameni. smile.gif
HalbaSus
QUOTE ( T u d o r @ Jul 28 2008, 12:35 PM) *
Mai e si sarac cu duhu'... bietul de el. Auzi... Pathfinder pentru imagine.... GOD! unsure.gif


Eu stiu un avocat care si-a inlocuit C-klassul cu un Pathfinder... cred ca tot pentru imagine... ca C-ul e mic, si nu te vede lumea... dar cand isi parcheaza autobuzul cu 7 locuri... ehhhhh... altfel sta treaba biggrin.gif
klm
S-a nimerit sa ma urc si eu in Pathfinder: bordul e superb, ozn adevarat (cred ca e putin mai frumos decat la ML) insa n-as putea sa spun cat este de practic, scaunele foarte reusite pentru o persoana de gabarit normal cum sunt eu, la cele 130 kile a lu' ala nush cat de practice sunt mai ales ca a avut niste probleme cu ele (s-a stricat sistemul de reglare in tzanspe puncte cu tzanspe memorii) in schimb cand vezi ditamai animalul te gandesti ca stai ca boierul in spate, de unde, nici eu nu incap bine si am doar 1.81m, iar pozitia corpului (cu scaunul din fata tras cat sa incapi confortabil) este mai mult decat chinuitoare cu toata pielea aia moale si neagra.
N-am avut placerea sa o conduc insa 2900 kile cu 175cp... eu zic ca se misca mai greu decat melcul de golf.
T u d o r
Ovidiu...eu vorbeam de LC V8...ala e 80000 euro. biggrin.gif Asta e mai ieftin, e doar 50... whistling.gif
air_wolf
exista si asemenea persoane. problema este ca sint mult mai multi ceilalti.
cribo25
QUOTE (HalbaSus @ Jul 28 2008, 11:46 AM) *
QUOTE ( T u d o r @ Jul 28 2008, 12:35 PM) *
Mai e si sarac cu duhu'... bietul de el. Auzi... Pathfinder pentru imagine.... GOD! unsure.gif


Eu stiu un avocat care si-a inlocuit C-klassul cu un Pathfinder... cred ca tot pentru imagine... ca C-ul e mic, si nu te vede lumea... dar cand isi parcheaza autobuzul cu 7 locuri... ehhhhh... altfel sta treaba biggrin.gif


Depinde de oameni - sunt unii care cad lesinati cind vad un autobuz cu 7 locuri, altii care sunt total indiferenti. In functie de ce are fiecare in cap...Dar cum se lauda oare cu conturile din banca, daca le au...aici cred ca e durere mare biggrin.gif
adi.mitrea
O Navara ar putea fi foarte ușor imaginea unei firme de construcții, asta dacă ar fi mereu murdară de noroi și var.

Pentru companii / firme cu "activități intelectuale" cele mai nimerite mi se par berlinele de lux (Maserati Quatroporte, Mercedes-Benz CLS, BMW Serie 7, Mercedes-Benz S Classe, Audi A6 și A8, Volvo S80, Porsche Panamera whistling.gif )
klm
Conform NYT, Chrysler intentioneaza sa investeasca 1.8 mld $ intr-o fabrica din Detroit care construieste Jeep-uri pentru a incepe fabricarea unor SUV-uri mai mici si mai eficiente dpdv al consumului.
Vanzarile pick-up-urilor au scazut cu 28% in America in conditiile in care piata americana inregistreaza o scadere medie de 13.2%.
Cristiano
Ma , SUV-urile si Off-roaderele au rolul lor , adica sa mearga pe drumuri neaccesibile masinilor mici si majoritatea pentru asta sunt alese.cunosc pe cineva care are un Pajero si il foloseste si in oras si in afara orasului , dar omu ala se duce aproape in fiecare saptamana la munte , ca asta e visu lui...cum s-ar duce cu un c-klass , avensis , etc. ? Daca omu a avut bani doar de un pajero , nu si de inca o masina de oras , care este problema ? e cocalar ? nu , nu e ! E chiar un om care se respecta , in privinta sigurantei masinii , comoditatii la volan , etc. Singura parte proasta in oras ar fi gabaritul si consumu , insa daca e sofer si are niste banuti , se rezolva foarte usor smile.gif.
klm
CITAT(Cristiano @ Sep 11 2008, 03:28 PM) *
Daca omu a avut bani doar de un pajero , nu si de inca o masina de oras , care este problema ? e cocalar ? nu , nu e ! E chiar un om care se respecta ,

Acelasi lucru l-as putea spune despre unul care n-avea bani ca sa-si faca o vila cu piscina si a dat niste bufuri de cateva mld unor banci dintr-o tara cu care Romania nu are tratat de extradare (ca sa nu fie ilegal). Care e problema? e cocalar? nu, nu e! E chiar un om care se respecta.
Watcher
KLM, am vrut sa iti raspund, dar mi-am dat seama ca nu pricep ce vrei sa spui biggrin.gif
Vrei sa imi explici, ca traiesc cu impresia ca ai vrea sa contrazici logica cu 'am bani de o singura masina' dar nu ma prind cum construiesti argumentul.
HalbaSus
QUOTE (Watcher @ Sep 11 2008, 06:06 PM) *
KLM, am vrut sa iti raspund, dar mi-am dat seama ca nu pricep ce vrei sa spui biggrin.gif
Vrei sa imi explici, ca traiesc cu impresia ca ai vrea sa contrazici logica cu 'am bani de o singura masina' dar nu ma prind cum construiesti argumentul.


Cred ca a vrut sa spuna ca nu tot ce e legal e si moral... exemplul dat e totusi incorect in cazul asta pentru ca tepuirea bancilor e ilegala, chiar daca nu exista tratat de extradare cu tara respectiva.

Cristiano, in primul rand am zis ca exista exceptii... daca cineva chiar are nevoie constanta de o masina de genul asta, e ok, in al doilea rand ce inseamna "sa mergi la munte"... ca poiana brasov e la munte, dar acolo ajungi si cu un ferrari nu iti trebuie cine stie ce capacitati off-road, daca mergi "pe munte" adica in off-road, atunci da, imbini o pasiune (pe care eu nu o inteleg in totalitate dar nu asta e ideea) cu necesitatea de a avea o masina.
Dar ce te faci cu resul de 90% care au SUV-uri si merg mai putin in "off-road" decat merg eu cu o berlina ?
klm
CITAT(HalbaSus @ Sep 11 2008, 05:18 PM) *
Cred ca a vrut sa spuna ca nu tot ce e legal e si moral... exemplul dat e totusi incorect in cazul asta pentru ca tepuirea bancilor e ilegala, chiar daca nu exista tratat de extradare cu tara respectiva.

E incorect pentru ca trebuia sa vorbesc de bancile din Romania, uite la ce ma refeream: faci un credit de tzanshpe mld fara garantii, credit pe care nu-ti mai permiti sa-l platesti; creditorii vin sa te execute insa, surpriza, n-au ce sa execute pentru ca n-ai casa, masa, catel, purcel si nici loc de munca; esti catalogat persoana insolvabila si... atat, iti continui viata ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Totul e perfect legal.
Watcher, Halba a prins esenta, uite o sa dau un alt exemplu: jobul meu este sa ascult defectele tigailor; am biroul deasupra biroului tau si bat 8 ore in tigaie ca sa ascult defectele; dupa 8 ore tu pleci acasa numai ca si eu plec tot acasa si intamplarea face ca stau deasupra apartamentului tau si cum sunt o persoana foarte aplecata asupra muncii mele mai bat cateva ore (pana la ora 22); toti banii pe care ii am ii dau pe chiria sediului de firma asa ca nu-mi mai permit sa imi antifonez casa sau sediul; n-ai ce sa-mi spui, totul este legal insa tu cat timp ai rezista? Uite-asa si pe mine ma enerveaza cand vad tancuri prin oras.
cucuci
klm vorbim de SUV-uri si/sau OFF-ROADERE ... de ce treci discutia la porci zburatori care arunca flacari prin puterea mintii?
si mie mi-ar place ca toti din orasul meu (care merg 80-90% din timp cu masina) sa foloseasca domnule bicicleta sau trotineta. de ce sa foloseasca masini? pentru 2 km parcursi? e na cata impertinenta. apropo, un SUV nu deranjeaza cu nimic mai mult prin oras decat toti acei "Schumacheri" care-ti taie fata si spatele si care incalca vreo 100 de legi prin stilul lor de condus (grabiti domnule ... au ei timp sa stea sa astepte sa mearga coloana? da-i incolo de prosti hai sai depasim pe unde putem).

la un stil de condus legal (ca viteza de deplasare si restul prostiilor) si un drum BUN da ... ok nu se vede nevoia suv-urilor dar in cazul de fata ...
stateam linistit intr-o dimineata la semafor in drum spre servici si vine un inteligent la care probabil ca i se parea ca am distanta prea mare fata de cel din fata mea si da in mine, probabil in ideea de a sta la mai putin de 30 cm de cel din fata mea, si imi zice senin: nu te-am vazut. pai daca eu nu ma pazesc cine sa aibe grija de mine si de masina mea? uite un argument de ce sa-mi iau suv ... e mai mare domnule ... poate data vitoare o sa ma observe sa nu mai intre-n mine bou` la semafor daca passatul e chiar asa minuscul.
Watcher
Este o chestie de perceptie personala, si o spun in sensul prietenesc, literalmente fara nici o urma de rautate sau atac: 'esti nebun' smile.gif

Cred ca fara nici o problema orice doctor iti poate explica de ce zgomotul repetat este nesanatos si produce stres, e chiar o metoda de tortura, pe cand faptul ca ai tu o reactie alergica la masini mari e o chestie personala, cum nu imi place mie grupul Voltaj sau altora le e frica de soarici.

Cu alte cuvinte solutia acestei probleme este sa iti tratezi tu fobia smile.gif

Exemplul celalalt cu tzeapa la banca este iarasi evident gresit, in primul rand ca stii bine ca nu e adevarat ca 'nu se intampla nimic', in al doilea rand ca pe parcurs a existat o serie de fraude, pentru care persoanele pot fi urmarite - ca nu iti da nimeni credit pe forum smile.gif trebuie sa pui ceva acolo.
klm
CITAT(Cristiano @ Sep 11 2008, 02:28 PM) *
Ma , SUV-urile si Off-roaderele au rolul lor , adica sa mearga pe drumuri neaccesibile masinilor mici si majoritatea pentru asta sunt alese.

Deci vorbesc de SUV-uri, da, pe unii ii deranjeaza pe altii nu si pentru ca aia pe care nu-i deranjeaza sa ma inteleaga am oferit un exemplu de situatie similara.
Despre berbecii din trafic se vorbeste aici; cred ca daca as sta o zi intr-o intersesctie as umple topicul cu poze cu dobitoci iar ala care a dat peste tine zic eu ca nu te-ar fi vazut nici daca aveai camion.
Incet incet incepeti sa ma convingeti: vreau sa fiu vazut in trafic, vreau sa nu-mi taie fatza toti microbuzistii sau grabitii, vreau ca in momentul in care intru intr-unul sa-l fac pe ala varza iar eu sa nu am decat de indreptat bara asa ca o sa caut un de asta dar dizel ca sa consume mai putin.
Watcher, stai linistit ca nu ma supar, e o parere si ti-o respect thumbsup.gif .
Daca dai cateva pagini in urma vei vedea ca nu ma deranjeaza masinile mari decat in oras, si nu doar SUV-urile ci toate masinile mari. Suv-urile ocupa un loc de cinste pentru ca daca acelasi berbec ar face prostiile pe care le face, cu o masina normala de oras nu ar deranja la fel de tare; ai incercat sa iesi intr-o strada cu prioritate intens circulata cand din cauza unui suv aflat la 1 m de colt nu vezi nimic? ai observat capete de oameni iesind de dupa un monstru de asta parcat aproape pe trecerea de pietoni sau, si mai grav, oameni luati pe sus din cauza a 2 dobitoci: unul care parceheaza si altul care, desi nu vede daca sunt pietoni in jurul trecerii, nici nu incetineste? ti-a taiat vre-unul calea cu siguranta ca n-o sa intri in el pt ca el are masina mare, frate? ai vazut vre-unul venind din fata in depasire pe un drum cu o singura banda si sa-l doara-n cur ca tu trebuie s-o iei pe aratura daca tii la pielea ta (nu mai vorbesc de cei care intra pe contrasens si tot ei comenteaza cand le spui sa dea in spate)? Atunci nu ai de ce sa vorbesti de rau masinile mari, eu am patit/auzit tot ce ti-am spus si, coraborat cu calitatea unor multi posesori de SUV/sedan maaare/variant,wagon urban nu m-ar deranja sa fie taxate, da' taxate, frate!
Oare cati doctori pot spune ca traficul nostru nu produce stres?!
Sunt si eu curios ce ti se intampla daca nu-ti mai poti plati creditele (atentie, daca nu-ti mai poti, deci nu e vorba de nicio tzeapa, frauda sau cum vrei sa-i zici) as fi recunoscator daca ai da si articole de lege ca eu le-am luat de la un capat la altul si am ajuns la aceeasi parere, impartasita si de juristi, ca esti catalogat drept insolvabil si atat, se mai verifica din 2 in 2 ani (in functie de dimensiunile creditului) ce bunuri ai pe numele tau si daca ai ti le executa dar altceva... nu stiu sa mai fie.

HalbaSus
Eu cred ca orice inginer iti poate demonstra ca daca tu stai intr-o berlina si langa tine a parcat un SUV nu ai cum sa te asiguri cand iesi din parcare... fiind obligat sa "mergi pe incredere"... probabil ca un psiholog ar putea demonstra si faptul ca atunci cand nu ai control vizual asupra modalitatii de iesire din parcare devii mai stresat, stres care daca e aplicat des poate creste sansele de atac de cord si alte boli grave.

De asemenea orice fizician iti poate calcula fortele generate de impactul unei masini de 2.5 tone cu o masina de 1.5 tone, si se poate calcula statistic sansele de supravietuire in cazul unui asemenea impact comparativ cu un impact dintre 2 masini de acelasi gabarit.

Tot un fizician sau inginer auto ar putea explica si faptul ca sansele ca o masina inalta si grea sa iasa de pe trasa indicata de catre sofer sunt mult mai mari decat in cazul unei masini mici, iar viteza necesara pentru o subvirare pronuntata este semnificativ mai mica decat in cazul berlinelor. De asemenea distanta de franare este mai mare decat in cazul berlinelor. Chiar si SUV-urile "sportive" cu frane supradimensionate care franeaza chiar mai bine decat multe berline nu pot ignora legile fizicii iar franarea se face tot din transformarea energiei cinetice in energie termica, astfel in cazul folosirii repetate a franelor acestea vor deveni ineficiente. Toate acestea cresc riscurile unui accident... iar ce se intampla in cazul unui accident am analizat mai sus.

De asemenea s-a constatat stintific ca oamenii care sunt expusi unor imagini placute sunt mai calmi, mai relaxati decat cei care se uita la lucruri urate, cum SUV-urile sunt in cel mai bun caz "anything but cute" si "monstruoase si hidoase" in cel mai rau caz e evident ca expunerea pe termen lung la imaginea unor Ssang Yonguri si Q7-uri ne va face stresati si morocanosi, stresand la randul nostru alti conlocuitori.

Sa mai zic ?

Deci nu e vorba de o fobie, cum ai tu cu Voltajul (si eu de altfel sufar de aceasta fobie), sau altii cu soarecii... e vorba de un tip de masina care afecteaza intr-o masura mai mare sau mica viata altor oameni. Desigur nu e singurul tip de masina care afecteaza in mod negativ viata altora, la fel sunt si dubele si masinile de gunoi si autobuzele, diferenta e ca ele au un scop (sa transporte cele necesare vietii: paine, carne, bere), sa ridice gunoiul sau sa asigure transportul in comun, ca nu ai putea sa transporti painea sau sa ridici gunoiul cu un cabrio... Teoretic si masinile de teren au un scop... acela de a merge in off-road, dar problema e ca nu 90% din posesorii de off-roadere (fie ca au sau nu abilitati off-road) NU merg cu ele in afara drumului... ci le folosesc doar ca sa ne enerveze pe noi... doar pentru a-si indeplini niste vise puerile.

Adevarul e ca atunci cand eram mic ma fascinau masinile de pompieri... sunt rosii, au sirena, au furtun, etc... foarte misto ! Cred ca o sa caut una SH si ma plimb toata ziua prin oras... nino-nino... teehee.gif
Hoinar
QUOTE (HalbaSus @ Sep 12 2008, 11:11 AM) *
...
De asemenea s-a constatat stintific ca oamenii care sunt expusi unor imagini placute sunt mai calmi, mai relaxati decat cei care se uita la lucruri urate, cum SUV-urile sunt in cel mai bun caz "anything but cute" si "monstruoase si hidoase" in cel mai rau caz e evident ca expunerea pe termen lung la imaginea unor Ssang Yonguri si Q7-uri ne va face stresati si morocanosi, stresand la randul nostru alti conlocuitori.
...


laugh.gif Halba...fara suparare...da' cred ca ar trebui sa te duci la control, diagnosticul cred ca ar fi ceva de genul "ura cronica acuta la adresa SUV-urilor".
Serios omule, atata vehementa n-am mai vazut smile.gif.
Daca ar fi sa te uiti pe strazi... cam putine masini de la noi pot fi catalogate drept frumoase (gen o Alfa, Maseratti, ... etc.). Loganul nu e mai frumos decat un SUV...si totusi is mai multi Logani decat SUVi...
Sau poate de aia e asa multa lume stresata in trafic?! smile.gif
HalbaSus
Poate e vina mea ca n-am delimitat clar glumele de fapte reale... era evident o gluma partea cu privitul masinilor urate smile.gif

Si nu am "ura cronica fata de SUV-uri"... mai degraba ma enerveaza 90% din posesori.
klm
CITAT(HalbaSus @ Sep 12 2008, 12:11 PM) *
Adevarul e ca atunci cand eram mic ma fascinau masinile de pompieri... sunt rosii, au sirena, au furtun, etc... foarte misto ! Cred ca o sa caut una SH si ma plimb toata ziua prin oras... nino-nino... teehee.gif

Cand o sa-ti iei masina aia de pompieri vin si eu cu tancheta de mai sus si ne oprim intr-o intersectie unul in dreptul celuilalt ca sa schimbam impresii teehee.gif .
air_wolf
azi era sa calc un pieton din cauza unui idiot care a venit acasa cu o duba si a parcat-o in dreptul trecerii de pietoni, dar cis, iesit bine de tot in strada. pietonul era un orb si daca nu avea toyota frine si viteza mica, 100% ajungeam la stirile de seara ca un nenorocit de SUV-ist care a calcat saracul pieton orb (nu e banc, e pe bune).
nu cred ca in bucuresti numarul suv-urilor depastete numarul autoutilitarelor - si e mult mai deranjanta o autoutilitara condusa de un pusti cordit decit un suv condus de oricine.

vorbind de nesimtire: la intersecia de la kaufland, de pe colentina, eu ca sa intru pe colentina am semafor: la dreapta si la stinga. cei de pe colentina, cind am eu crea vreau sa fac dreapta verde, au rosu. foarte multi se arata suprinsi si suparati de faptul ca vreau sa trec prin ei dimineata, pe verdele meu, ei intrind cu nesimtire pe rosu. daca toyota ar fi fost matizul din fata mea, nu s-ar fi sinchisit nimeni (cum de altfel si procedeaza la masinile mici), dar sa vedeti ce repede afla ca au si pedala de frina.

@klm: un "din ala" circula in tirgoviste, e inmatriculat si e legal pe strazi. te iei degeaba de suv-uri, procentul de masini "mici" gen A6, seria 5, skoda octavia care fac ce-ai zis tu este mult mai mare. dar din masina "mica" e greu sa vezi alte masini "mici". conteza in primul rind soferul si dupa aia masina.
klm
Watcher, daca sunt nebun inseamna ca nu sunt singurul wink.gif
CITAT(Hoinar @ Sep 12 2008, 12:44 PM) *
laugh.gif Halba...fara suparare...da' cred ca ar trebui sa te duci la control

CITAT(air_wolf @ Sep 12 2008, 01:51 PM) *
azi era sa calc un pieton din cauza unui idiot care a venit acasa cu o duba si a parcat-o in dreptul trecerii de pietoni
[...]
@klm: un "din ala" circula in tirgoviste, e inmatriculat si e legal pe strazi. te iei degeaba de suv-uri, procentul de masini "mici" gen A6, seria 5, skoda octavia care fac ce-ai zis tu este mult mai mare.

Parca prin Bucuresti se daduse o dispozitie conform careia nu se mai pot face aprovizionari decat noaptea dupa nush ce ora; intelegi acum de ce spun ca o dobitocie facuta cu un suv/duba/camioneta/platforma/camion/tanc/autoutilitara poate avea consecinte mai grave decat aceeasi dobitocie facuta cu o berlina?
In Anglia este legal sa detii si sa folosesti tanchete, le inmatriculezi ca pe o masina normala si te duci sa-ti cumperi pepeni cu ea; UE are o norma care spune ca un vehicul inmatriculat intr-un stat membru poate circula in oricare alt stat membru, chiar daca intr-al 2-lea nu este permis (cum e cazul Frantei ai carei cetateni n-ar avea voie cu taburi).
Parerea mea este ca daca ai masina peste 1t si peste 1.3-1.5 si vrei sa te dai prin oras ar trebui sa platesti rovigneta pe gabarit macar 1 salariu mediu/economie/luna, eventual dublata suma din suta-n suta de kg si din suta-n suta de cmc; acest lucru deja se face pe dj, dn, autostrazi si nimeni nu comenteaza (desi motivatia pare a fi diferita) dar cand e vorba de scos masinile inutile din traficul oraselor sare ceata lui pitzigoi ca-i trebe ditamai wagonul ca sa care zarzavaturile odata la tzanshpe zile; n-ai bani de masina de oras atunci ia-ti scuter sau mergi cu autobuzul, ce-mi pasa mie?! nici eu n-am bani de masina pentru autostrada si nu ma plang la nimeni.
Cine isi permite sa dea 15-20.000 lei/an pe o asigurare la un SL63AMG isi permite sa mai dea inca 10.000 daca vrea sa se plimbe prin oras tot anul (20.000 in cazul unui ML63AMG tongue.gif); sigur ca se pot face si concesii: de la ora 22 taxa sa fie jumatate (mai mult ca sigur n-o sa pateasca absolut nimic economia, ori isi schimba masinile ori livreaza marfa, asa cum e si normal, noaptea; aprovizionarea Londrei a fost influentata negativ din cauza taxei de 1 lira?).
20krpm
QUOTE (HalbaSus @ Sep 12 2008, 07:10 AM) *
Si nu am "ura cronica fata de SUV-uri"... mai degraba ma enerveaza 90% din posesori.


smile.gif pai si-atunci de ce incerci in masura de 90% sa demonstrezi ca masinile-s de vina? ia si fa un topic separat despre posesorii de suv-uri smile.gif pe bune, o multime de post-uri din topicul asta se refera la soferii de suv-uri, si nu la masinile in sine, iar cind e ca cineva sa demonstreze cu succes ca suv-urile suck, in cele din urma recunoaste ca el de fapt n-are mai nimic cu masinile, dar ca nu poa sa-i sufere pe soferi smile.gif
air_wolf
QUOTE (klm @ Sep 12 2008, 01:57 PM) *
Watcher, daca sunt nebun inseamna ca nu sunt singurul wink.gif
QUOTE (Hoinar @ Sep 12 2008, 12:44 PM) *
laugh.gif Halba...fara suparare...da' cred ca ar trebui sa te duci la control

QUOTE (air_wolf @ Sep 12 2008, 01:51 PM) *
azi era sa calc un pieton din cauza unui idiot care a venit acasa cu o duba si a parcat-o in dreptul trecerii de pietoni
[...]
@klm: un "din ala" circula in tirgoviste, e inmatriculat si e legal pe strazi. te iei degeaba de suv-uri, procentul de masini "mici" gen A6, seria 5, skoda octavia care fac ce-ai zis tu este mult mai mare.

Parca prin Bucuresti se daduse o dispozitie conform careia nu se mai pot face aprovizionari decat noaptea dupa nush ce ora; intelegi acum de ce spun ca o dobitocie facuta cu un suv/duba/camioneta/platforma/camion/tanc/autoutilitara poate avea consecinte mai grave decat aceeasi dobitocie facuta cu o berlina?


nu e vorba de aprovizinarea in sine ci de parcarea dubei in fata casei sau unde li se scoala, cina masina de firma trebuie sa stea in garajul firmei. am aici un vecin care vine acasa cu: duba de 3.5t, camion si din cind in cind cu tirul - asta e dementa in stare pura, in opinia mea. si nu inteleg cu ce difera o prostie facuta cu un suv fata de multe timpenii facute de cei care nu-si permit suv. daca as fi avut masina mica probabil ca viteza ar fi fost mai mare si distanta de frinare mai mare.
cei mai indisciplinati soferi sint cei cu masini mici, penru ca au senzaia ca se strecoara peste tot. aia rup oglinzile, zigrie masinile parcate paralel cu drumul si iti sar in fata mut mai des decit cei cu suv.

QUOTE (klm @ Sep 12 2008, 01:57 PM) *
...
Parerea mea este ca daca ai masina peste 1t si peste 1.3-1.5 si vrei sa te dai prin oras ar trebui sa platesti rovigneta pe gabarit macar 1 salariu mediu/economie/luna, eventual dublata suma din suta-n suta de kg si din suta-n suta de cmc; acest lucru deja se face pe dj, dn, autostrazi si nimeni nu comenteaza (desi motivatia pare a fi diferita) dar cand e vorba de scos masinile inutile din traficul oraselor sare ceata lui pitzigoi ca-i trebe ditamai wagonul ca sa care zarzavaturile odata la tzanshpe zile; n-ai bani de masina de oras atunci ia-ti scuter sau mergi cu autobuzul, ce-mi pasa mie?! nici eu n-am bani de masina pentru autostrada si nu ma plang la nimeni.
Cine isi permite sa dea 15-20.000 lei/an pe o asigurare la un SL63AMG isi permite sa mai dea inca 10.000 daca vrea sa se plimbe prin oras tot anul (20.000 in cazul unui ML63AMG tongue.gif); sigur ca se pot face si concesii: de la ora 22 taxa sa fie jumatate (mai mult ca sigur n-o sa pateasca absolut nimic economia, ori isi schimba masinile ori livreaza marfa, asa cum e si normal, noaptea; aprovizionarea Londrei a fost influentata negativ din cauza taxei de 1 lira?).


asta imi suna a frustrare. masini inutile sint masinile firmelor. sint multi prosti care cred ca daca trimit soferul sa cumpere un surub ies mai ieftin decit daca il primesc prin curier: fals - ies mai ieftin prin curier. daca ceri talonul la masinile din bucuresti o sa vezi ca mai mult de 50% sint pe firma - si cica se deplaseaza in interes de servicu. manageri prosti.
eu nu-s de acord cu grila de impozitare. ar trebui impozitati km facuti pe an, CP, noxele - nu cilindreea, cum e acum. eu pot avea motor de 12000cmc, 3tone si sa ies cu masina o data pe luna. in schimb tu cu masina mica, folosesti zilnic cel putin 1-2 ore infrastructura orasului pentru care eu platesc 10.000 de lei iar tu doar 150 - chestie pe care eu o gasesc incorecta din toate punctele de vedere. iar o chestie incorecta: daca eu am o firma care are 10 masini "de tura" cu motoare de la 3001cmc in sus, care ies doar in teren de vineri pina duminica, platesc minim 18000 de lei pe an. o firma de curierat care are 20 de masini care functioneaza 24/24 plateste doar 4000 de lei pe an. cine foloseste mai mult infrastructura? cine polueaza mai mult? eu cu off-roader-ele mele sau ala cu 20 de masini? in astfel de situatii eu as umula cilindreea msinilor si daca depaseste un anumit preag (10.000cmc de exemplu) sa platesc impozit cit un suv cu motor de 3001 adica 120ron/200cmc. deja de la a doua masina pe aceeasi adresa ar trebui sa se schimbe grila de impozitare - argumentul e ca seara un apartament imi ocupa 3 locuri de parcare. sa se dea cite unul sa ajunga la toti whistling.gif
James Kilowatt
@Air
Pai taxa proportionala cu numarul de km facuti exista, e inclusa in pretul carburantului smile.gif. Ala care face curierat cu un Doblo 24/24 o plateste, tu care tii un monstru de 12L in garaj nu.
Orice taxa imaginabila exista probabil deja teehee.gif
air_wolf
woot.gif atunci sa faca alta drive.gif
HalbaSus
QUOTE (20krpm @ Sep 12 2008, 08:40 PM) *
QUOTE (HalbaSus @ Sep 12 2008, 07:10 AM) *
Si nu am "ura cronica fata de SUV-uri"... mai degraba ma enerveaza 90% din posesori.


smile.gif pai si-atunci de ce incerci in masura de 90% sa demonstrezi ca masinile-s de vina? ia si fa un topic separat despre posesorii de suv-uri smile.gif pe bune, o multime de post-uri din topicul asta se refera la soferii de suv-uri, si nu la masinile in sine, iar cind e ca cineva sa demonstreze cu succes ca suv-urile suck, in cele din urma recunoaste ca el de fapt n-are mai nimic cu masinile, dar ca nu poa sa-i sufere pe soferi smile.gif


Stii care e faza, eu injur masina pe principiul "bati saua sa priceapa iapa"... sunt convins ca cei 90% din posesori nu s-au trezit intr-o buna dimineata cu gandul "frate azi imi iau SUV, sa vezi ce-o sa-i enervez pe aia la care le iau locurile de parcare si vizibilitatea de la putinele locuri ramase... sa vezi ce subvirari catastrofale o sa fac si cate familii o sa nenorocesc cand o sa dau cu djipanu' in matizuri, golfuri si alte cotetze de masina... sa vezi ce-o sa orbesc eu cu xenoanele mele toti muritorii din masini mici si sa vezi cum o sa consum eu numa' peste 15% sa moara planeta de ciuda...".
Nu... eu cred (poate gresesc) ca multi dintre cei care si-au luat SUV-uri ca sa mearga cu ele prin oras au mers dupa "spiritul de turma"... uite ca toti vecinii si-au luat SUV... trebuie sa imi iau si eu... sau mi-a zis mie "gigel" ca SUV-ul e cel mai tare, sau pur si simplu au impresia ca SUV-ul e o masina extrem de sigura si vor sa-si protejeze familia...

Cu cat mai mult urlu eu ca SUV-ul e naspa in oras, nu te scapa de accidente ci doar te baga in belele ca omori oameni nevinovati, consuma mult, merge incet, franeaza prost, etc... cu atat sunt sanse mai mari ca cetateanul "inocent" care vrea sa isi ia un SUV din motive gresite sa revina pe calea cea buna.
Sunt convins ca aia cu Q7 si ceafa lata care si-au luat Chiushapte sa moara vecinii de ciuda NU citesc acest forum si oricum nu am cum sa-i schimb... un topic impotriva lor ar fi inutil.
klm
Probabil ca ati observat ca eu am vorbit de accesul masinilor mari in interiorul orasului si am cautat o forma prin care soferii unor masini sa le foloseasca pentru ce au fost facute.
Desi eu exagerez cand imi expun punctul de vedere, solutia unor taxe pentru anumite masini daca vor sa se plimbe in oras mi se pare cea mai corecta; nu te obliga nimeni sa te plimbi cu monster truck-ul prin centru, limita de viteza e 50-80, viteza pe care o atingi si cu motoare de 1l, nu-ti trebuie S8 ca sa te duci la sediul firmei; sigur ca daca vrei sa te duci cu S8 atunci plateste, si fa-o generos ca sa mai facem din banii tai macar cate o pista de biciclisti si una de rolleri. Asta e tot ce zic.
CITAT(air_wolf @ Sep 12 2008, 08:25 PM) *
nu e vorba de aprovizinarea in sine ci de parcarea dubei in fata casei sau unde li se scoala

Mi-am dat seama la ce te referi, oricum daca iei orasul de la un capat la altul in orele de varf imposibil sa nu vezi blocand un sens de mers cateva masini de cola, cateva de carnati, 2-3 de prajituri, etc, deci si aprovizionarea in timpul zilei omoara traficul.
CITAT(air_wolf @ Sep 12 2008, 08:25 PM) *
nu inteleg cu ce difera o prostie facuta cu un suv fata de multe timpenii facute de cei care nu-si permit suv. daca as fi avut masina mica probabil ca viteza ar fi fost mai mare si distanta de frinare mai mare.

Daca in locul dubei ar fi fost un Accord ai fi vazut pietonul?
CITAT(air_wolf @ Sep 12 2008, 08:25 PM) *
asta imi suna a frustrare.
[...]
eu nu-s de acord cu grila de impozitare. ar trebui impozitati km facuti pe an, CP, noxele - nu cilindreea, cum e acum. eu pot avea motor de 12000cmc, 3tone si sa ies cu masina o data pe luna.

Degeaba suna a frustrare pentru ca nu e. Mai mult ca sigur in cativa ani se va ajunge si la asta; tu stii cat te costa o masina in Amsterdam sau in Londra, crezi ca aia s-au apucat de nebuni sa mearga cu bicicletele prin orase?! S-au apucat ca au inceput sa-i arda la buzunare (poate ne poate spune Vio cat costa asigurarea pentru A6 ala naspet pe care il conduce prin Anglia).
Fiecare are dreptul la o parere: tu vrei dupa nr de km, eu vreau pe zile si iti spun si de ce: nr. de km se poate da inapoi insa e cam greu s-o faci cu timpul; gandeste-te putin: daca la o masina cu motor de 4l ar costa 25lei/zi accesul in oras, ar da intr-un an 25*365=9.000 lei, nu mai degraba isi cumpara 1 Tico?
rares728
La Multi Ani !

Si deoarece n-am avut sarbatori prea fericite imi vars si eu frustrarea in acest topic. Mentionez ca am si eu un SUV, coproprietar cu banca pt inca 6 ani si am platit mai putin decât pe un sedan decent si incapator. Consumul este rezonabil, chiar egal cu o masina clasa compacta/medie punând in balanta greutatea mare si forma aerodinamica de fier de calcat vs. tratamente ecologice de motor si combustibil + chip de reducere a consumului. Referitor la noxe, Tucsonul meu diesel sta mult mai bine decât majoritatea; sotia este "ecoloaga" de meserie si m-a mintit ca va gati in casa daca reduc emisiile poluante la transportatorul familial. Locuiesc pe o strada neasfaltata si mi-ar fi prins bine un 4x4, dar nu au fost suficienti bani (alta frustrare); pâna atunci ma bucur ca mai incalec o bordura si bolovanii pusi pt. a trece santul. La iesirile la verde nu am nevoie de 4x4, doar de garda un pic mai inalta si multi CP. In rest ma simt mai in siguranta intr-un post de conducere inalt, atât eu cât si familia. Daca ar fi sa schimb masina, as opta pentru un Land Cruiser, in nici un caz pentru un sedan/hatchback care consuma si polueaza la fel si are singurul avantaj de a putea sa faca sport periculos si irational, mai ales in curbe si trafic aglomerat. Cei care sunt impotriva unei masini de familie sigure, confortabile si cu multiple utilizari (mai putin raliurile) sa-si justifice alegerea in acest topic, preferabil fara ipocrizii gen "sa nu distrugem mama natura", grija fata de cel de lânga noi, .... Personal sunt convins ca in România o masina cu motor electric este cea mai poluanta, iar poluarea datorata autovehiculelor este nesemnificativa vs. mari poluatori necesari.
Un alt subiect citit aici este legat de cât de periculoase sunt SUV-urile: nu cred ca exista masini periculoase, doar manipulatori periculosi. Este posibil ca cei mai periculosi sa fie cei care se simt datori sa aiba ceva impotriva SUV-urilor, cei care se simt obligati sa-i denigreze pe altii, nerecunoscându-si propria impotenta. Am o experienta medie la volan, dar foarte diversificata, sub 20 ani de conducere si mai am pâna la milionul de km., dar am intâlnit sunt convins ca:
- exista persoane talentate, care simt masina, pt. care pedalele sunt o extensie a membrelor, care intuiesc evenimentele din trafic, care cunosc si respecta masina pe care o conduc si in special scopul pentru care a fost proiectata; acestia sunt capabili sa conduca orice masina in conditii sigure si eficiente
- persoane netalentate, care nu simt nicio placere la condus, dar au nevoie de independenta in deplasare (valabil in multe state europene), care manipuleaza masina mult sub limitele de siguranta: acestia sunt siguri si trebuie apreciati pentru realism
- exista persoane care cred cu tarie ca sunt "mai buni", singuri in trafic, si fara un pic de intuitie a evenimentelor rutiere, iar când accidentul este iminent inchid ochii, uitând ca masina mai are rezerve (siguranta activa si pasiva) si fara urma de judecata in ultimele clipe (am vazut un accident in care soferul speriat a tras de volan dreapta, evitând un accident frontal cu bari/lonjeroane deformate si airbag, "preferând" sa moara strivit prin usa laterala. - acesti manipulatori de masini sunt dintr-o zona gri, deosebit de periculoasa si multi dintre ei prefera sa-si "conserve stilul", dar sa combata SUV-urile.
Toate masinile isi au rostul lor, doar ca fara RESPECT le transformam din unelte "domestice" in arme, iar cei care fac asta sunt frustratii care nu inteleg sa respecte masinile si care catalogheaza posesorii dupa marimea si destinatia autovehiculului. Va asigur ca cei care deranjeaza in trafic si sunt un real pericol sunt in aceleasi proportii si posesori de SUV si de LOGAN si de sedan si de sport si de limuzine si de ....

Sarbatori Fericite
si
Kilometrii fara incidente

Rares
HalbaSus
Sarbatori fericite si tie !

In primul rand tucsonul este un SUV mic, nu fac obiectul discutiei de aici, noi vorbim de alea mari (Land Cruiser, Touareg, Q7, ML, Santa-Fe, etc...). Alea mici sunt defapt niste break-uri de clasa medie putin umflate si inaltate... nu pot sa zic ca imi plac, dar nu sunt impotriva lor, imi sunt total indiferente.

Oricum, ideea e ca daca tot s-a reactivat topicul va povestesc experienta mea din ultimele saptamani: Acum vre-o luna un destept care trecea pe rosu mi-a lovit Audi-ul iar cum service-urile sunt pline inainte de sarbatori am ramas fara masina. De atunci sunt nevoit sa conduc un ML320 (fosta masina a mamei mele care statea nefolosita de ceva vreme)... Si jur daca inteleg ce ii poate poseda pe anumiti mazochisti sa conduca asa ceva toata ziua prin oras.
1. Nici pana acum nu era usor sa gasesc un loc de parcare... acum de cand am SUV e aproape imposibil, pentru ca in locurile unde pana acum incapeam cu greu acum nu mai intru deloc, si chiar daca as intra cu siguranta nu as putea deschide usa. De cateva ori exasperat de turele facute in cautarea unui loc de parcare am intrat si in locuri stramte unde inainte nu aveam probleme deosebite dar cu asta am fost nevoit sa-mi sprijin usa de masina de langa mine (am incercat sa nu las semne) si sa ma strecor afara... noroc ca sunt slab.
2. Conduc de ceva vreme si niciodata nu m-am gandit ca e o chestiune complicata sa iti tii banda, cu masina asta e... dificil, poate ca nu m-am obisnuit eu cu dimensiunile masinii dar la fiecare intersectie intru putin pe contrasens, daca drumul nu e perfect drept ma trezesc tot timpul foarte aproape de banda de langa mine.
3. Consumul... ok, stiu ca e vorba de un motor mare, pe benzina... dar pentru numele lui D-zeu... 22% in oras ??? in aceleasi conditii masina mea consuma 8%... ok, e diesel, dar si una similara pe benzina nu consuma mai mult de 12-13%. Am facut un drum de 80 de km in afara orasului incercand sa merg cat de economic am putut, nu am trecut de 2500 de rpm niciodata, in 80 de km am franat o singura data (la un sens giratoriu), am facut o singura depasire (un autobuz care mergea foarte incet) si nu am depasit 100 km/h... 10.8% verymad.gif Cand merg normal atunci trece de 14 iar daca incerc sa merg repede atunci ajunge la 17.
4. Nu trece o zi fara sa imi murdaresc pantalonii, daca cobor de 2-3 ori din masina si mai trebuie sa o fac si in spatii stramte (v-am explicat deja problemele cu parcatul) nu am cum sa nu imi frec pantalonii de praguri.
5. Nu am absolut nici un avantaj fata de un sedan, credeam macar ca datorita marimii si a barelor (are bare de protectie peste tot) voi putea schimba benzile mai usor... pe dracu... lumea s-a obisnuit deja cu prezenta dinozaurilor in oras si ii trateaza cu acelasi binecunoscut claxon ca cu care ar trata si un matiz.
6. Urcatul bordurilor nu e un avantaj, inainte nu eram nevoit sa urc borduri, acum sunt nevoit sa urc bordura ca sa nu imi atarne curul afara... (nu al meu, ci al masinii)

Si atentie in aceasta enumerare am facut abstractie de faptul ca e o masina urata, lenta ca naiba, ca nu e deloc "fun-to-drive", ca in curbe se comporta ca o sufragerie pe roti, si toate aceste detalii care sunt oarecum subiective...
T u d o r
A inviat topicul. biggrin.gif Chiar ma gandeam ca o sa scrie Halba ceva pe aici... whistling.gif

Ok, un raspuns pentru Rares.

Sunt cazuri in care un SUV, chiar si compact ca al tau, este util. in cazul in care stai la periferie si infrastructura nu a urmat dezvoltarea urbana cu aceeasi viteza. In cazul in care petreci cateva weekenduri pe luna la munte, la o cabana, la picnic pe un drum forestier, daca ai un caine si bagaje, o barca de tractat. Ar mai fi cazuri, dar e clar ca m-am facut inteles. In ultima vreme, toata lumea vrea un SUV. Numai cine nu si-l permite nu-l are, e dorinta noastra sa-l avem. biggrin.gif E o gluma asta, dar din pacate contine 1/2 adevar. Motivatia fiecaruia difera. Unii chiar il vor pentru senzatia de siguranta pe care ti-o da orice tanc scapat printre masini. Altii vor sa epateze. Altii vor sa treaca peste scuaruri si sa omoare oameni (a se vedea cazul marelui ziarist Nistorescu verymad.gif ).

Sa ma faci pe mine frustrat ca nu vreau un SUV? Sa inteleg ca numai "adevaratii" care stiu "cu ele" au dreptul la unul? Cei care simt masina, care formeaza un fel de robocop cu ea? Si cine ne categoriseste astfel? Exista o comisie undeva care ne da sau nu voie sa posedam un tanc de 2 tone in perfecta siguranta? In oras??? Ah, nu... din pacate orice tălîmb il poate conduce. Si argumentul cel mai des intalnit e ca "imi confera siguranta" in trafic. Dar celorlalti? Aaaa...de ei...fuck them! Sa-si ia si ei daca-si permit, nu? The world is mine... Pe prapaditul cu Swift sau Clio sau Matiz l=a intrebat cineva daca vrea sa-l storceasca un monstru in mijlocul orasului? Cine stie...poate Teo Peter traia, poate nefericitii aia pe care i-a trosnit Nistorescu cu icscinciu' mai apucau si ei sa se bucure de viata. Poate mai scapa careva cu viata, o masina mai mica iti da o sansa. Fie cat de cretin soferul de volanul ei, cand te loveste un Clio de 1 tona e altceva decat cand te loveste un Q7 de 2 tone juma' si cu inaltimea de impact de peste 1 metru.

Scuze de nervi, nu m-am descarcat pe tine. Pana la urma tu nu intri in categoria despre care vorbeam noi si acum si mai inainte. Un SUV compact e inutil din punctul meu de vedere, dar nu e asa primejdios. Si pana la urma fiecare ne alegem motivele, nu ma bag sa judec pe altul decat cand alegerile lui imi primejduiesc mie viata.
20krpm
QUOTE (HalbaSus @ Jan 2 2009, 03:18 PM) *
4. Nu trece o zi fara sa imi murdaresc pantalonii, daca cobor de 2-3 ori din masina si mai trebuie sa o fac si in spatii stramte (v-am explicat deja problemele cu parcatul) nu am cum sa nu imi frec pantalonii de praguri.

hai ma... te murdaresti pe pantaloni nu de la suv, ci de la mizeria din oras. teehee.gif
rares728
Nu este nevoie de scuze, desi e un gest frumos, deoarece aici este combat zone rolleyes.gif . Oricum, promit ca nu mai numesc pe nimeni frustrat, desi tot nu inteleg si nu agreez faptul ca unii sunt impotriva SUV-urilor fie ele mici sau mari. Daca puteam sa maresc gradul de indatorare acceptat de banca, cumparam ceva mai mare decât Tucsonul - masina visata ramâne Land Cruiser-ul.
Repet: este loc pentru toate masinile, conditia esentiala pentru asta este respectul. Si respectuos este sa nu ne folosim de exceptiile negative a câtorva posesori de SUV-uri, descrise mai sus, pentru ca realitatea ne arata statistic ca si alti posesori de alte tipuri de autoturisme comit aceleasi fapte, pe care le vedem la aceleasi stiri "de interes national". Sunt convins ca nici masina si nici profilul cumparatorului de SUV nu sunt motivul acelor accidente. Sunt foarte multe alte nefericite intâmplari rutiere, majoritatea fara implicarea SUV-urilor. Consider ca cei din zona "gri" descrisa de mine mai sus sunt cauza acestor accidente si evident, surprizele cauzate de infrastructura rutiera jalnica.
Audi vs ML-eu:
1° nu inteleg de ce sunt dificultati la parcare, asta si din cauza ca nu cunosc dimensiunile ambelor masini - rog replay. Am avut deosebita placere sa-mi fie lasat pe mâna un A8 o jumatate de zi, este o masina exceptionala, fara nicio o urma de ironie. Este o masina mare, foarte incapatoare chiar si pentru cei 2 m si greutatea-mi care se scrie cu 3 cifre, dar unghiul de bracaj generos face parcarea relativ usoara, chiar daca in spatiile inguste poate necesita 2 miscari. N-am avut placerea sa petrec ceva timp cu un ML-eu, dar cred ca aptitudinile de parcare sunt similare.
2° nu inteleg, poate doar ruliul sa impuna un mod de abordare a curbelor strânse in alta maniera
3° consumul este mai mare la SUV-uri, este fizic normal; dar este incorect sa compari un TDI de litraj mic cu o benzinara de cilindree dubla. In realitate cred ca diferenta de consum intre un ML-eu si un Audi din aceiasi generatie este cam cât intre un Audi si un .... Punto, evident aceiasi motorizare Otto sau Diesel. Sunt si masini mai mici decât Punto, exista Tata Nano o masinuta foarte mica, foarte economica si foarte ieftina, dar nu am vazut pe forum nici posesori nici doritori - de ce oare ?
rolleyes.gif eu din Passat ma extrageam cu greu si-mi murdaream haina, nu pantalonii. Dintr-o masina cu scaunul inalt cobori mai usor in locuri inguste, nu trebuie sa deschizi la fel de mult usa ca in cazul celor cu scaun foarte jos, ergonomic demonstrat.
5° corect, marimea masinii nu trebuie sa-ti creeze avantaje in trafic prin intimidare
6° urcatul bordurilor este un avantaj, dar neglijabil in general, nu este necesar; in cazul meu particular pe straduta mea ingusta trebuie sa urc bordurile - recunosc ca era posibil si cu Passat-ul.
Când ajungem sa negociem curbele in viteza deja vorbim de riscuri, un singur exemplu: daca negociezi la limita o curba fara vizibilitate si treci cu o roata peste un câine/pisica strivita anterior de asfalt s-ar putea sa ai necazuri. Autobuzele sunt in curbe adevarate" sufragerii instabile pe roti" si totusi nu se intaresc suspensiile, nu se scade inaltimea si nu se incearca cresterea stabilitatii. Ma repet, toate masinile au un scop, dar nu sunt facute toate pentru raliuri. intr-un SUV eu am nevoie de spatiu, de metrii cubi, de podeaua plana din spate, merg deseori cu 4 adulti si 2 copii (unul in brate - cu centura speciala) si alte avantaje care nu le mai mentionez, dar pentru mine este mai "fun to drive" in pozitia scaun decât in pozitia sezlong, subliniez: pentru mine.

Eu nu cred ca toata lumea vrea SUV, dintre cunoscutii mei nici 10% nu vor SUV si continua sa agreeze alte modele desi in 2008 am parcurs in caravana de peste 12 ori DN 67A si 7C (sau 67C si 7A, le mai incurc, dar este vorba de Transalpina si de traversarea Paringului si Retezatului, zone deosebite). Ei nu ma inteleg, eu nu-i inteleg, dar ramânem prieteni si ne sustinem reciproc. Nici unul dintre noi nu este un "adevarat" (daca am inteles semnificatia), dar totii invatam continuu sa "ne dam" prin oras sau pe coclauri cu SUV-ul sau cu sedanul sau cu hatchback-ul. Din pacate acei "adevarati" care se nasc brusc si fara de vina la volan, cu talent si experienta aprioric arhisuficiente verymad.gif sunt cauza majoritatii incidentelor, nu MASINA. Nu stiu daca exista cursuri de pilotaj domestic in Romania, probabil ca da; noi ne-am platit 2.5 ore in Germania, pe langa Koblenz, pe un teren special amenajat pentru split, elan si derapaj. Exercitiile au fost exceptional de educative si am invatat forte multe despre contrabracaj, derapaj controlat, ruliu pronuntat, toate pe o masina cu tendinte supraviratoare, cum se si intâmpla cel mai des. Unul singur dintre noi a primit nota de trecere, si acum, daca ma uit mai bine la el, chiar seamana cu robocop whistling.gif . Este un familist batrân care intelege raspunderea pe care o are in trafic si care in mod paradoxal evita conducerea de noapte si iarna. Conduce un A4 (neincapator), dar nu cred ca asta este motivul succesului. Daca este sa vorbim exclusivist, pe intâmplari negeneralizatoare, va dovedesc ca cea mai periculoasa masina este Matiz-ul: la revenirea de pe aeroportul din Targu Mures, cu masina cunoscutilor pe care i-am condus, un Santa Fe model 2003 (semana cu Tucson-ul), la o curba de 90° am vazut o caruta, pe contra sens si imediat un Matiz alb cu nr. de B (leasing - firma), tot contrasens dar pe banda mea. Din cauza vitezei neadecvate, parea scapat de sub control asa ca am tras dreapta si am sarit in sant. Matizul a trecut milimetric pe lânga mine, a oprit s-a uitat 2 sec. si când am inceput sa deschid portiera a demarat in tromba. Am calmat copilul care plângea speriat, carutasul a dehamat caii si m-a scos din sant: partea dreapta nesemnificativ sifonata. Asta face un Matiz unui SUV... Am trait si alte multe incidente, dar nicio data cu implicarea SUV-urilor. Si nici nu o sa va cred pe voi ca SUV-urile sunt mai periculoase dupa exemplele cu regretatul Teo Peter sau cu Nistorescu. Cred in statisticile de la Politia rutiera (daca exista) legate de procentajul de SUV-uri inmatriculate si procentajul de accidente cauzate de ele, dar nu le cunosc si nu am acces la ele.

Ma bucur ca nu se mai insista cu poluarea, este nemeritata acuza.

Cu stima, Rares

P.S. Intâmplarea cu Matizul chiar a fost reala si daca aveam suficienta stapânire de sine si judecata, alegeam sa ies in decor in partea stânga, unde nu era sant si zona era libera, dar deh.. conduceam SUV si asta mi-a deranjat nervul gândirii verymad.gif .
T u d o r
Nu trebuie sa ne-o tragem cu finete la glezne, Rares. Cu totii am atacat ideea si nu omul din spatele ei. smile.gif Oricum, mi-a placut modalitatea...auzi la el "conduceam SUV si asta mi-a deranjat nervul gândirii"... teehee.gif

First, imi permit sa fac o corectura la ce ai spus tu mai sus, anume ca majoritatea masinilor de pe sosele sunt subviratoare. Asta e comportamentul specific tractiunii fata, care e cea mai raspandita.

Si nu vorbim de comportamentul la limita al masinilor, vorbim de cel normal. Un SUV, din motive clare si vizibile e mai putin stabil decat o berlina in 2 sau 3 volume. Centrul de greutate mai coborat, masa mai mica, toate duc la un comportament rutier superior. Asta inseamna ca ai rezerve mai mari de manevra in situatii ca cea pe care ai descris-o tu, cea cu Matizul. Nu spun ca ai fi putut evita, spun ca masina are posibilitati superioare. Si pe care, repet, nu le folosesc toata ziua, nu te gandi ca eu sau alt posesor de masina "normala" luam curbele pe 2 roti.

In legatura cu problema parcarii ML-ului vs A4... Probabil ca ambele sunt de dimensiuni asemanatoare puse intr-un plan. Dar vizibilitatea e diferita in mod drastic. Unghiurile moarte, invizibile in situatia in care trebuie sa parchezi la centimetri sunt mult mai mari intr-o masina inalta.

Sunt convins ca nu poti crede ca SUV-urile sunt mai periculoase decat masinile mici doar din ce spunem noi. EuroNcap e bun? Hai sa ne uitam la protectia pietonilor... comparam un SUV cu o berlina din clasa comparabila. Care e mai sigura? Sau siguranta inseamna "just me"? Tata Nano e o gluma de masina, nu are nici cel mai mic element de siguranta pasiva sau activa. In schimb, un Smart mi-as lua daca as sta intr-un oras mare si aglomerat.

Repet... ai dreptate cand spui ca nu armele ucid si oamenii care le folosesc. E in legatura cu afirmatia ta legata de adevarati. Dar un adevarat de-asta pus intr-o masina de 2 tone cu comportament rutier "aproximativ" e mai periculos decat unul intr-o masina mai mica si mai manevrabila? Poate...spun poate exista o sansa sa evite o coliziune, chiar si asa prost cum e. Sau daca nu, crede-ma ca prefer sa ca in cazul in care s-ar izbi frontal de mine...s-o faca intr-un Clio, nu intr-un ML. Daca e acelasi lucru... tu cum ai prefera? Te rog raspunde-mi la aceasta intrebare. Doamne fereste sa se intample cuiva asta...vorbim ipotetic.

mariusdruta
Acuma, intre a te omori frustratul cu Clio care ii arata ce poate el domnului linistit, care merge cu 90km/h cu ML-ul, bucuros atat el cat si restul familiei ca pot ignora relaxati asemenea specimene, si o usoara zgarietura in parcare de la conducatorul relaxat al ML-ului respectiv, eventual cu o carte de vizita lasata sub stergator, s-ar putea sa preferi a doua varianta. Iar daca dupa ce ca a dat 60000 de euro pe un ML (al dreq snob) mai continua sa fie si "insuportabil" de civilizat, poti oricand sa te consolezi gandindu-te ca "sigur asculta manele cocalaru" smile.gif
DRAGOS
Auzi Tudor, mai lasa si tu exemplele cu clio si mai baga si tu acolo un jazz ceva, ca faci discriminare teehee.gif

Deci, la subiect:

S-a vorbit mult de stabilitate, suv vs berlina,hatch etc. Chestia asta depinde extrem de mult de sofer. Unchimiu de exemplu a schimbat de curand masina de "munca". A trecut de la A4 2.0T quattro la x3 smile.gif Pentru un sofer care conduce moderat diferenta de comportament rutier e foarte mica. Nu s-a simtit deloc in nesiguranta in curbe si nici nu s-a simtit ca-n "sufrgaeria pe roti", asta pentru ca e genul de om care merge destul de calculat. Ok, e adevarat ca X3 e unul din suv-urile care stau bine pe sosea, dar e clar ca nu se poate pune cu A4 la tinuta de drum. Eu zic ca pentru 80% din soferi diferenta dintre o masina "mica" si un suv este imperceptibila. Restul pilotilor din trafic nu le ramane de facut decat sa nu-si ia suv. smile.gif

Legat de mentalitatea de suv-ist. La noi cred ca e aceeasi problema ca si in cazurile Tdi-urilor (masini de cocalari, blabla), chestii bazate pe realitatea din romania. Masinile alea n-au nicio vina ca sunt preferate de specia mai sus amintita. Intr-adevar, multi dintre cei care iau suv, il iau strict ca sa dea bine la pitzipoance si sa ne priveasca pe noi, restul muritorilor de rand, de sus. Dar exista si o buna parte de posesori cu bun simt care au luat masina aia din necesitate. smile.gif

Siguranta e extrem de relativa. Si sa fiu sincer, in contextul actual din romanica, unde aveam de-a face cu indivizi care merg pe contrasens pe autostrada(!!!)(era si un banc pe tema asta...ei bine la noi e real) ii inteleg pe aia care-si iau suv pe principiul: "de ce sa planga mama? mai bine sa planga ma-sa!" Sunt de acord ca in coliziunea cu o masina mica un suv face ravagii, dar macar da o sansa nevinovatului in fata smecherului cu Q7 care depaseste in varfu' dealului. ok, asta o sa duca la o reactie in lant, o sa ajungem sa ne luam masini din ce in ce mai mari, ca sa ne ferim de aia care le au deja...asta nu are decat o singura rezolvare: taxe si impozite babane pentru aia care vor sa detina tancuri. Ai 60 de mii de euro sa dai pe X5? ok, atunci mai faci tu rost cumva de inca 5 mii pentru impozitul anual smile.gif



rares728
OK, punem jambierele si ne protejam.

Ai dreptate, in general masinile sunt subviratoare, din constructie si echilibrare tocmai pentru ca efectul subvirator este mai usor de corectat. Majoritatea incidentelor sunt insa din cauza comportamentului supravirator.

Ca sa raspund la intrebare: in caz de impact, categoric prefer sa fiu in cea mai inalta si mai grea masina si sa fiu lovit de cea cu masa mai mica. NCAP este partial marketing, iar rezultatele, desi tehnic justificate, trebuie judecate in context. Daca nu ma insel, Q7 are 4stele pe când FIAT 500 are 5 stele, conform NCAP, dar intr-o ipotetica nefericita intalnire ... Si oricum stelele nu te salveaza atunci cand ai nevoie.

Referitor la protectia pietonilor, ma abtin de la alte comentarii decât ca au sanse minimale cu orice fel de masina la viteze mici si zero la viteze mari. Testele NCAP nu au relevanta deoarece nu pot testa pietonul (manechin) in diversitatea de ipostaze in care poate sa fie surprins; stiu doar ca cele mai multe sanse de scapare le are daca inainte de impact sare, iar in acest caz o masina joasa este mai "prietenoasa".

Oricum, acestea nu sunt criterii de discreditare a SUV-urilor, cel putin nu pâna mai circula (legal) si masini mai mari, iar pentru a restabili egalitatea din punctul de vedere al "armelor" ar trebui ca toate masinile sa fie identice - lucru empiric infirmat de tovarasul Ceausescu. In alta ordine de idei, daca falsa "problema" a SUV-urilor ar disparea, categoria urmatoare vizata ar putea sa fie a masinilor din categoria 1300-1600 kg. Fara absolut nici o urma de malitiozitate intreb si eu in cazul ipotetic si nedorit al unui impact dintre un Clio sau Matiz cu un Audi sau Honda, ce masini ar fi favorizate ?
La achizitionarea unei masini te gândesti si la protectie (in special cea personala), dar te gândesti mai mult la realizarea obiectivelor cu ajutorul masinii si asta in conditiile de confort maxim sau placere maxima. Scopul masinii este sa ne ajute si sa ne simtim bine in timpul utilizarii, iar aceste perceptii sunt diferite de om la om. Nu avem dreptul sa-i judecam pe altii, dar avem obligatia sa incercam sa-i acceptam asa "mai diferiti" cum sunt/suntem.
air_wolf
e clar ca parcatul unei masini de 5 metri, care nici nu bracheaza complet (o raza de vreo 15 m), pune probleme in oras. sa luam cazul meu, care utilizez asa ceva zilnic: de ce nu-mi schimb masina? pai simplu: imi place masina mea. imi ofera tot ce vreau in acest moment. e indecenta? probabil ca pentru unii da, asa cum si pentru mine o masina de peste 40K EUR este o aberatie in cazul in care nu e facuta manual.
am 2 vieti? n-am... asa ca in viata asta voi conduce ce vreau (ma rog, trebuie sa mi-o si permit), voi polua cit vreau si imi voi plati impozitele numai in monde.

la multi ani fericiti la toata lumea teehee.gif
T u d o r
Inainte de a lua Accordul, am facut un test drive lamuritor cu CR-V. Aveam eu un pitic pe creier care trebuia linistit cumva. Ei bine, sincer si deschis marturisesc ca m-am simtit aiurea pe curbe, masina se inclina si simteam ca nu sunt sunt stapan pe reactiile ei. Si vorbesc despre un SUV care e recunoscut de literatura de specialitate ca fiind unul dintre cele mai stabile pe sosea...
Whatever, poate sunt eu prea vitezoman. Dar utilitatea unei masini care costa mai mult decat Accordul cu cateva mii de euro, dotari mult mai sarace, motor care montat pe ea scotea performante mai slabe si consum mai mare? Pe astea nu le-am putut ignora. Si beneficiul ar fi fost ca as fi avut mai multa aderenta pe zapada, poate un rulaj mai relaxat pe un drum de tara. Teoretice si ele, tinand cont ca CR-V nu prea e vestit pentru comportamentul off-road. biggrin.gif Astea, pe scurt, au fost consideratiile care m-au indepartat de un SUV compact, ca unul full size era oricum scos din discutie. N-am nimic cu masinile astea, unele imi plac, dar utilitatea lor pe sosea o contest oricand. Aici nu vorbim de magaoaia lui Air Wolf, care face cu ea ceea ce trebuie sa faca o astfel de masina. Oricum, numai SUV nu e. biggrin.gif

Si se poate sa existe posesori de mele-uri sau qiusapte-uri sau icscinci-uri care respecta pe ceilalti. Cu siguranta sunt destui. Dar din total, poti sa-i consideri exceptii. Pentru ca masinile astea vin insotite de o pozitie sociala privilegiata (pe care posesorii si-o "asuma"), sau vin la o anumita fauna urbana. Sigur ca vorbesc la modul general. Dar mai nou a aparut si soiul "doamna cu Q7". Ma intreb uimit cum reuseste o femeie sa manevreze astfel de monstri, cand - fara sa vreau sa fiu misogin, constat o realitate observata zi de zi - ea nu reuseste sa scoata un parlit de Jazz rolleyes.gif dintr-o parcare de mall? Si iar sa nu cautam exceptii de genul "am eu o cunostinta feminina sofer de autobuz sau basculanta care face drifting cu ele". biggrin.gif

Realitatea e ca un dobitoc ramane dobitoc orice masina ar conduce. Diferenta din punctul meu de vedere ar fi doar cea pe care am amintit-o in postul anterior. Anume ca la un impact egal, sansele de supravietuire sunt in favoarea ciocnirii cu o masina mai mica si cu zona de impact pozitionata cat mai jos.
AZAZEL
@rares, un suv este safe?!

eu as spune ca este o baragladina gata sa te omoare.
am avut si eu pt 10.000 km un tucson 2.0crdi 140cp 4wd si am fost nevoit sa fac impreuna cu un coleg un drum de la targu neamt la cluj. el avea vectra eu tucson. in incercarea de a ma tine de el prin serpentine eram sa ajung se numeroase ori cu gatul intr-un pom. masini mai nesigure ca suv-urile nu exista.
prefer o berlina care poate evita 9 accidente din 10 decat un suv care poate evita 5 accidente din 10. prefer sa ma las pe mana unei berline pt un impact decat sa ma las pe mana unui suv ce nu poate evita 5 dintre ele sau, mai grav , ma taraste in 5 dintre ele.
sa fim seriosi, suv-ul nu este sigur absolut deloc.
am lovit cu doua berline doi caini. unul la o viteza de 120 km/h si celalalt la 100 km/h. in ambele cazuri nu am avut posibilitatea sa schitez nici un gest pt a-i evita. ce ma faceam daca aveam posibilitatea sa-i evit si eram intr-un suv pe care il bruscam la o asa viteza. acum eram probabil ingropat de mult pt ca suv-ul sigur se rasturna.

sa fim seriosi: tucsonul ala consuma in bucuresti intre 12 si 15% iar la mers pe autostrada la 140km/h constant lua 10%. pt ce? pt o masina gata sa te omoare care nu-ti ofera nici un avantaj decat ca te poti urca pe borduri cu ea? cu o berlina care are aceleasi performante(accelerari, viteza maxima) cu un tucson de 140 cp adica un focus tdci de 90 cp consum 7%-7,5% in bucuresti si 6% afara la acelasi regim de mers cu un tucson.
sa nu mai zic ca a ramas frate-miu in noroi si am incercat sa il scot cu tucsonul. m-am facut de ras. a inceput sa puta a ambreiaj de nu se putea respira.
HalbaSus
Sper ca la chestia cu parcatul intelege toata lumea ca nu e vorba doar de vizibilitate (care intr-adevar e mult mai proasta in SUV-uri)

ML Audi A4
lungime 4587 mm 4478 mm
latime 1833 mm 1733 mm

Diferenta de latime de 10 cm si 11 cm lungime... intrebati orice femeie si va confirma ca 10 cm conteaza enorm... SI in cazul locurilor de parcare smile.gif Iar in privinta murdaritului pantalonilor pot sa fac demonstratii la orice ora, este foarte dificil sa te dai jos fara sa atingi pragurile cu pantalonii daca nu deschizi usa complet.

Referitor la tinutul benzii, nu e vorba de ruliu, e vorba din nou de marime - in special de latime, la fel ca si locurile de parcare si benzile au fost trasate pentru masini "normale", desigur incape pe ele si un SUV si chiar si un camion, dar cred ca ati observat si voi cum camioanele niciodata nu pot tine banda in timpul virajelor... eh cu SUV-urile e posibil sa tii banda dar trebuie sa te concentrezi putin la treaba asta (sau sa fii robocop - una cu masina).

Vad ca nimeni nu contesta faptul ca berlinele sunt mai stabile, franeaza mai bine si consuma mai putin... dar tot nu inteleg avantajele unui SUV full-size. Si daca vorbim de SUV-uri full-size trebuie sa ne raportam si la pretul acestora. Adica de banii de un SUV full-size iei lejer o berlina foarte foarte misto (A6, E-klass, serie 5). Eu sincer la orice ora ma simt mai in siguranta intr-o astfel de berlina decat intr-un SUV... in primul rand au o greutate maricica si ele deci nu o sa ma bage in mormant un nebun care vrea sa faca din clio avion si am sanse maricele chiar daca ma loveste un SUV (ok, el sigur va avea sanse mai mari dar totusi nu sunt o victima sigura - cum as fi in clio ca tot am adus vorba de el - ).
In al doilea rand siguranta activa e net superioara la berline, franeaza mai bine, vireaza mai bine (apropo, SUV-urile datorita greutatii au o tendinta subviratoare groaznica, cel putin ML-ul se comporta ca un ciocan aruncat cu partea grea in fata), accelereaza mai bine, deci ai sanse mult mai mari sa eviti un accident (chiar daca nu e din vina ta). Sa nu mai vorbim de faptul ca greutatea mare e un avantaj doar in cazul in care lovim o alta masina, in viata reala in schimb de multe ori exista accidente cand masina se loveste de cladiri, copaci seculari sau stalpi de beton pe care nici macar SUV-ul nu-i poate clinti. Ce se intampla atunci ? fizica ne invata ca daca lovim un stalp cu o masina de 2.5 tone atunci si stalpul ne va lovi tot cu 2.5 tone. Daca lovim stalpul cu 1.8 tone el ne va lovi cu 1.8 tone... voi cu ce ati vrea sa intrati intr-un perete de beton... cu un A6 sau un Q7 ?

De asemenea, pe sosea trebuie sa tinem cont nu doar de siguranta noastra ci si de a altora, cu totii suntem supusi erorii si mai gresim, daca din vina noastra intram intr-un nefericit care nu si-a permis mai mult de un clio... ce ne facem ? sa va spun diferenta de sanctiune dintre vatamare corporala din culpa si ucidere din culpa ? Ca sa nu mai vorbim de diferenta de vinovatie pe care o vom resimti, chiar si in cazul in care a fost vina celui cu clio, prefer sa stiu ca eu nu am patit nimic iar el s-a ales cu cateva oase rupte, decat sa stiu ca eu nu am patit nimic dar el s-a facut terci sub rotile mele de 22".

Si tot ce am spus eu pana acum se refera la un sofer de o prudenta medie sau peste medie, nu vorbesc de cei care isi iau SUV-uri cu intentia declarata de a fi "regii soselelor" si au un stil de condus total iresponsabil. Dobitoci sunt si in berline si in SUV-uri si in matizuri... dar un SUV e mai periculos chiar daca este condus in mod responsabil.

Si de asemenea am vorbit doar de pericolul pe care il reprezinta, nu am vorbit de faptul ca blocheaza vizibilitatea celorlalte masini, ca polueaza cat un combinat siderurgic, ca ocupa in mod nejustificat spatiile de parcare, etc... Desigur nu contest ca exista situatii cand sunt utile, dar marea majoritate a cumparatorilor cumpara SUV-uri din prostie, ignoranta, spirit de turma, sentimentul fals de siguranta, etc...

T u d o r
Siguranta activa...ha! Se ofera vreun temerar sa incerce testul elanului cu un SUV? biggrin.gif Cum zicea Azazel cu cainii lui... testul cainelui, ca la noi elanii sunt mai rari. biggrin.gif Principala problema a unei masini inalte cum e orice SUV este tendinta de rasturnare.
HalbaSus
De rasturnat se rasturnau alea vechi, astea noi nu se mai rastoarna, au suficienta electronica pe ele ca sa le impiedice sa se rastoarne, in schimb intra intr-o subvirare crunta (adica dupa ce ai ocolit elanul intrii direct in sant, nu mai apuci sa intrii inapoi pe drum).
T u d o r
Poti sa-mi zici tu ce vrei, as putea pune pariu ca daca incerci o manevra de-aia stanga-dreapta brusca si ampla la 100 la ora te dai este cap, cu toata electronica. Pana la urma, limitele fizice exista si nu pot fi pacalite de oricata electronica ar avea masina.
air_wolf
QUOTE ( T u d o r @ Jan 3 2009, 01:55 PM) *
Siguranta activa...ha! Se ofera vreun temerar sa incerce testul elanului cu un SUV? biggrin.gif Cum zicea Azazel cu cainii lui... testul cainelui, ca la noi elanii sunt mai rari. biggrin.gif Principala problema a unei masini inalte cum e orice SUV este tendinta de rasturnare.


da' de ce sa ocolim elanul cind putem trece prin el? whistling.gif
rares728
AZAZEL : SUV-ul nu este sigur, asa cum nici o masina nu este sigura. Sunt foarte multe situatii rutiere care, in unele cazuri favorizeaza berlinele in altele SUV-urile. Pentru mine personal, care nu fac raliuri pe serpentine si nu-mi permit nici sa bruschez pasagerii (mai ales copii) SUV-ul mi se pare mai sigur. Mai cred ca orice masina de serie se poate rasturna, cu tot ESP-ul aferent. Mai sunt convins ca majoritatea SUV-urilor cu caroserie autopurtanta sunt mai stabile decât Clio, Logan si multe altele, cu toate astea toate pot circula pe aceleasi drumuri - sunt conduse responsabil si adecvat posibilitatilor.
Si eu am ramas blocat in nisip tu Tucsonul meu; SUV-urile nu sunt pt. off road extrem. Argumentele legate de consum si performante sunt nerelevante, iar comparatia mentionata de tine este incorecta si nereala, cel putin d.p.d.v. al acceleratiei. Conform legilor fizicii, in situatiile de frânare violenta, la aceiasi greutate, aceleasi incaltari si acelasi sistem de frânare SUV este avantajat de forma aerodinamica si de faptul ca centrul de greutate mai inalt creaza un cuplu de apasare mai mare pe rotile din fata. Nici acest lucru nu este relevant deoarece nu se compara 2 modele bine definite de masini, asa cum se compara ML-ul cu AUDI d.p.d.v. al stabilitatii rolleyes.gif .

HalbaSus : nu am stiut ca in discutie este modelul A4: ai dreptate diferenta este mare si se parcheaza diferit. Nu ma pot abtine sa nu remarc ca A4 este inadmisibil de lipsit de spatiu in partea din spate, pt. mine a fost un calvar sa fiu pasager in spate, in A4. Tucson-ul are 1830 latime, ma surprinde ca ML-ul sa nu fie mai lat. De regula SUV-ul se parcheaza mai greu, tb. sa accept aceasta realitate si poate mâine atasez o poza cu parcarea la mine in curte - este forte ingust, dar am acceptat acest inconvenient si chiar m-am obisnuit. La aceiasi latime (1830mm) nu am probleme de incadrare in banda.
Cu totii suntem supusi greselii si atunci intr-adevar plateste cel cu armura mai usoara - referitor la ipoteza emisa da HalbaSus cu nefericitul din Clio. In trafic mai exista si "ceilalti", care au aceleasi drepturi. Totusi nu uitati ca oamenii se nasc, traiesc si mor inegal. Cel cu Clio nu a fost interesat de alta masina sau poate nu a avut bani de un Santa Fe, Terracan, Hoover si nici vorba de bani pentru AUDI sau Honda sau BMW sau Mertz care sunt mult mai scumpe decat SUV-urile enumerate de mine. (Poate Terracan-ul sa aiba o destinatie mai apropiata de off road).

Tudor : CR-V-ul este o masina extraordinar de stabila pentru categoria ei si este superioara majoritatii berlinelor - parerea mea. Comparatia cu Accordul nu este corecta; Accordul, ca si Audi, este un benchmark in acest domeniu. Daca eu enumar 5 berline mai instabile decât CR-V-ul si 5 masini mai stabile decât Accordul atunci inseamna ca am demonstrat ca Accordul este instabil si nesigur ? whistling.gif Categoric CR-V-ul nu este pt. off-road extrem, dar asa cum este, e totusi superior Tucsonului si nu numai ... La o iesire la munte cu familia, pe drumuri nici macar forestiere, plini bolovani pt. a nu fugi terenul, cu ce ai prefera sa fii: cu Accordul sau cu CR-V-ul. Eu personal ies cu familia pe valea Talmacelului, Gura Râului, si multe alte locatii de acest gen cam de 10-15 ori pe an. Am ajuns si cu Zafira, dar mai greu, cu emotii si cu mustatile de sub spoiler rupte.

Air_Wolf : nimic de comentat, doar ca sunt un pic invidios. Felicitari pentru agregat.

Observ ca tendinta este de a se face comparatii tehnice pentru a se arata dezavantajele SUV-urilor, dar elementele comparate sunt de obicei exceptii, adica AUdi nou, Accord si nu Logan, Punto. Este clar ca subiectul preferat, stabilitatea, este clar in avantajul lui Audi sau Accord in comparatie cu SUV-ul, dar cine are nevoi de de aceasta stabilitate foarte marita ? Eu unul inca nu am testat ESP-ul. Intr-o situatie in care a trebuit sa trec din Tucson-ul meu intr-un Logan 1.4 MPI am constatat ca berlina este mai instabila, fara performante, cu spatiu mai mic, cu frânare execrabila si, foarte grav, neechilibrata. Conform spiritului acestui topic, n-ar trebui cumva sa cerem Mioveniului sa opreasca productia deoarece pericliteaza circulatia rutiera ? rolleyes.gif . Adevarul este ca nu, n-ar trebui sa cerem asta deoarece nu pericliteaza prea mult, la o ciocnire frontala cu un Audi, sau Accord, sau Passat, sau Astra sau Golf sau Corolla sau C-uri, M-uri, sau BMW sau Seat sau Primera sau ..... , Loganul se dezintegreaza. Atunci schimbam rationamentul si cerem retragerea masinilor gen Mertz, Audi, BMW, Honda, Toyota deoarece nu prea lasa loc de egalitate unor masinute ca Loganul, Clio, Cielo, 107, mini FIAT-uri. Nu, n-ar fii corect sa renuntam la BMW, AUDI, WV, Honda deoarece sunt mai usor manevrabile si ofera siguranta activa superioara (peste 90% din cazuri valabil doar cu un sofer capabil). Sau totusi denigram berlinele medii si mari, deoarece Swift-ul 1.6VVT este superior ca manevrabilitate si totusi cu sanse minimale la o ciocnire frontala. Sau totusi pastram berlinele deoarece omoara numai putin pe amarâtul fara vina ca a avut bani doar de Clio, pe când SUV-ul il omoara de doua ori in acelasi timp. teehee.gif Eu imi aduc aproximativ aminte de ceva versuri care sunau cam asa: "voi egalitate, da'... nu pentru catei"

Chiar daca balanta avantaje/dezavantaje d.p.d.v. mobilitate favorizeaza berlina la acelasi pret cu SUV-ul, mai exista si alte avantaje care pentru mine si multi altii sunt mai importante decât cresterea productiei de adrenalina. Ramân la parerea mea ca toate tipurile de masini, mici sau mari sunt indreptatite sa imparta gluma de infrastructura rutiera româneasca - cheia reusitei e respectul reciproc.
ozz86651
Halba, toata argumentatia ta este brilianta dar sa compari meleul cu a4 e de ris. De ce A4, de ce nu Smart, Mini, Tico, etc vs Q7, Tahoe? Nu putem sa trecem cu vederea ca exista diferente de spatiu interior intre masini care, surpriza, de obicei se traduc in diferente de dmensiuni. Nu m-am urcat in viata mea in ML dar refuz sa cred ca nu e mai mare inauntru ca o compacta... macar portbagajul ala sigur e mai mare.
Alta chestie fara validitate e aia cu masa la impact cu obiect fix. Te-o lovi zidul cu 2.5 tone dar ai si mai mult metal care sa te apare. Performanta la impact nu are legatura cu masa.
HalbaSus
Ozz, compar si eu ce conduceam pana recent si ce conduc acum, de altfel datorita stupiditatii celor care au proiectat interiorul ML-ului nu ai cu mult mai mult spatiu util si nu stai foarte comfortabil nici in fata nici in spate (defapt eu stau chiar mai incomfortabil la volanul ML-ului decat stateam in A4). Totusi e vorba de o problema a ML-ului de generatie anterioara, nu o problema specifica tuturor SUV-urilor. A4 este o masina intr-adevar foarte mica in spate dar nu e cu mult mai ingusta sau mai scurta decat alte berline mai incapatoare.
Referitor la impactul cu un obiect fix, intr-adevar depinde mult si de masina, daca spre exemplu te aflii intr-un truck (chevy tahoe, dodge ram, escalade, navigator, etc) impactul cu un obiect fix va fi foarte foarte periculos pentru ocupanti care vor incasa tot impactul. Daca e un SUV mai nou cu "crumple zones" si multe airbaguri deja e posibil sa aiba performante similare cu o masina.


rares, cred ca ai inteles si tu de ce comparam SUV-urile cu masini scumpe... pentru ca si SUV-urile sunt scumpe. Cel mai ieftin Land Cruiser incepe de la vre-o 40.000, de banii astia iti iei un A4 foarte bine dotat (inclusiv tractiune integrala), un C-klass sau chiar si un E-klass sau A6 mai chel. Sau iti iei un accord si iti mai raman bani pentru o vacanta frumoasa cu familia. Avantajele SUV-ului sunt limitate iar in oras sunt total inutile.

Referitor la siguranta nefericitilor cu masini mici loviti de berline sau de SUV-uri... NU e acelasi lucru. Persoanele dintr-un logan sau clio au sanse destul de bunicele sa scape cu viata. Uite aici un exemplu: Mercedes S-klass vs Smart in timp ce SUV-urile nu prea iti dau sanse.

Practic intr-o berlina pot sa iti pastrezi propria siguranta fara sa maresti riscurile celor cu care te ciocnesti, intr-un SUV mergi pe principiul... eu sigur scap, la naiba cu restul...
RUE
azi m-am intors de la munte. in principiu daca ai gume de iarna poti sa jonglezi pe drumuri cu zapada in conditii meteo bune si drumul sa aiba trafic.
in schimb am ramas in spatele unei cabane in parcare fara sa mai pot aborda cu inertie o mica panta (gume de vara).
am urcat cu masina plina pe Semenic si la Garana.
Cel mai tare ma incetineau si la urcat si la coborat aia cu lanturile si unii cu suv urile. merg cu ele f ciudat. poate ca sunt oameni care le au luat pt siguranta si asta se reflecta si in stilul lor de mers.
nu vreau sa credeti ca sunt pilot pe zapada dar pe pante in sus am nevoie de inertie cu gume de vara.
aveam lanturile lui alex-f1 in portbagaj (multumesc) dar nu am avut ocazia sa le folosesc deoarece a fost f ok si fara.

recunosc ca ce am vazut cu suv in panta (la 4x4) nu au avut greturi la manevre pe zapada.
desi azazel ma educa si pe mine ca nu sunt bune inca ma gandesc la un rav4 care la proportia capacitate motor/taxe/consum/ fiabilitate/ comportament in trafic sta destul de bine. la fel te gandesti la siguranta familiei care atacata intr o masina mica esti pierdut70%.
cei de afara nu inteleg ca in romania se depaseste, tot traficul e pe 2 benzi si alea proaste etc..

1.9 tdi de pe audi a4, O1 sau 2 etc se incadreaza la aceleasi taxe zic eu, consumul e cu 1 l la drum mai mic la tdi uri.
daca as lua asta poate as avea bani si de un twingo sau te miri ce sa merg la munca zilnic.
nu e chiar ok sa faci traficul cu suv ul in oras in conditiile in care avantajele lui sunt la drum.
nu am experienta matizurilor dar cu tico de asemenea am strunit 2 ani si pe zapda, si la munte si pe autostrada sau pe langa. nu am reprosuri.
rares728
HalbaSus : Asa este mai corect sa compari masini apropiate la pret si din aceiasi generatie. M-a ajutat un strain sa inteleg ca platesc nu pentru produsul primit ci pentru satisfactia oferita de acel produs. D.p.m.d.v la acelasi pret, satisfactiile trebuie sa fie asemanatoare si la o berlina si la un SUV, depinde de dorintele si scopul platitorului. Spatiul soferului este diferit in SUV (stai ca pe scaun) fata de berlina (stai ca in sezlong). Am exagerat putin, dar când aveam Passat-ul, mai aveam putin si-mi puneam in plafon o lampa de bronzat asa frumos stateam la plaja. La masini cu pretul apropiat, spatiul in plan orizontal este asemanator, cred. In noul Mondeo este mai mult spatiu decât in Tucson. In oras SUV-ul nu are avantaje de mobilitate fata de berline, dar este foarte util când este singura masina. Ar fii incorect daca as intreba ipotetic; regretatul Teo Peter scapa daca era intr-un SUV, un Santa Fe de exemplu (am mai vazut pe taxi) ? Cu asta am incercat sa raspund si la tema accidentelor cu SUV sau berlina. Eu cred ca in limita celor 50km/h urban si 90/100 km/h afara ambele sunt statistic vorbind "safe". Problemele apar odata cu alcoolul, prostia, nepriceperea, oboseala si in special viteza neadecvata unde n-am tagaduit niciodata ca berlinele se comporta mai bine decât SUV-ul la 200 km/h, dar ambele sunt mortale. Exemplele video date de tine sunt interesante, dar nu sunt realizate in aceleasi conditii. Este clar ca masa si pozitia inalta favorizeaza.

RUE : Adevarat, doar vreau sa completez cu faptul ca de regula SUV-urile sunt dotate din fabricatie (motive estetice si de confort) cu gume foarte late - acesta consider ca este cel mai mare dusman pe zapada sau gheata, in special in panta.

Ozz86651 : Desi impactul este direct proportional cu masa, si eu cred ca si tine. Trenurile au tampoane (similar cu bara de absorbtie si lonjeroane deformabile), doar ca atunci când tampoanele se lovesc de un zid "infinit de rezistent" actioneaza ca niste amortizoare hidraulice, se comprima, daca trenul loveste o masina tampoanele nu mai functioneaza, nu se mai comprima deoarece nu exista o reactie suficient de puternica. Cu alte cuvinte ansamblul deformabil bara-lonjeron este proiectat sa lucreze optim la anumiti parametrii, de obicei conform vitezei de impact de la NCAP si adaptate la greutatea proprie. Aceasta este o setare pentru marketing, pentru multe stele. Nu am argumente, dar este posibil ca SUV-urile, in special cele mari sa aibe setari diferite, neoptimizate pentru NCAP. Daca cunosti mai multe, te rog posteaza, ma intereseaza subiectul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.