Nu este nevoie de scuze, desi e un gest frumos, deoarece aici este combat zone
. Oricum, promit ca nu mai numesc pe nimeni frustrat, desi tot nu inteleg si nu agreez faptul ca unii sunt impotriva SUV-urilor fie ele mici sau mari. Daca puteam sa maresc gradul de indatorare acceptat de banca, cumparam ceva mai mare decât Tucsonul - masina visata ramâne Land Cruiser-ul.
Repet: este loc pentru toate masinile, conditia esentiala pentru asta este respectul. Si respectuos este sa nu ne folosim de exceptiile negative a câtorva posesori de SUV-uri, descrise mai sus, pentru ca realitatea ne arata statistic ca si alti posesori de alte tipuri de autoturisme comit aceleasi fapte, pe care le vedem la aceleasi stiri "de interes national". Sunt convins ca nici masina si nici profilul cumparatorului de SUV nu sunt motivul acelor accidente. Sunt foarte multe alte nefericite intâmplari rutiere, majoritatea fara implicarea SUV-urilor. Consider ca cei din zona "gri" descrisa de mine mai sus sunt cauza acestor accidente si evident, surprizele cauzate de infrastructura rutiera jalnica.
Audi vs ML-eu:
1° nu inteleg de ce sunt dificultati la parcare, asta si din cauza ca nu cunosc dimensiunile ambelor masini - rog replay. Am avut deosebita placere sa-mi fie lasat pe mâna un A8 o jumatate de zi, este o masina exceptionala, fara nicio o urma de ironie. Este o masina mare, foarte incapatoare chiar si pentru cei 2 m si greutatea-mi care se scrie cu 3 cifre, dar unghiul de bracaj generos face parcarea relativ usoara, chiar daca in spatiile inguste poate necesita 2 miscari. N-am avut placerea sa petrec ceva timp cu un ML-eu, dar cred ca aptitudinile de parcare sunt similare.
2° nu inteleg, poate doar ruliul sa impuna un mod de abordare a curbelor strânse in alta maniera
3° consumul este mai mare la SUV-uri, este fizic normal; dar este incorect sa compari un TDI de litraj mic cu o benzinara de cilindree dubla. In realitate cred ca diferenta de consum intre un ML-eu si un Audi din aceiasi generatie este cam cât intre un Audi si un .... Punto, evident aceiasi motorizare Otto sau Diesel. Sunt si masini mai mici decât Punto, exista Tata Nano o masinuta foarte mica, foarte economica si foarte ieftina, dar nu am vazut pe forum nici posesori nici doritori - de ce oare ?
4°
eu din Passat ma extrageam cu greu si-mi murdaream haina, nu pantalonii. Dintr-o masina cu scaunul inalt cobori mai usor in locuri inguste, nu trebuie sa deschizi la fel de mult usa ca in cazul celor cu scaun foarte jos, ergonomic demonstrat.
5° corect, marimea masinii nu trebuie sa-ti creeze avantaje in trafic prin intimidare
6° urcatul bordurilor este un avantaj, dar neglijabil in general, nu este necesar; in cazul meu particular pe straduta mea ingusta trebuie sa urc bordurile - recunosc ca era posibil si cu Passat-ul.
Când ajungem sa negociem curbele in viteza deja vorbim de riscuri, un singur exemplu: daca negociezi la limita o curba fara vizibilitate si treci cu o roata peste un câine/pisica strivita anterior de asfalt s-ar putea sa ai necazuri. Autobuzele sunt in curbe adevarate" sufragerii instabile pe roti" si totusi nu se intaresc suspensiile, nu se scade inaltimea si nu se incearca cresterea stabilitatii. Ma repet, toate masinile au un scop, dar nu sunt facute toate pentru raliuri. intr-un SUV eu am nevoie de spatiu, de metrii cubi, de podeaua plana din spate, merg deseori cu 4 adulti si 2 copii (unul in brate - cu centura speciala) si alte avantaje care nu le mai mentionez, dar pentru mine este mai "fun to drive" in pozitia scaun decât in pozitia sezlong, subliniez: pentru mine.
Eu nu cred ca toata lumea vrea SUV, dintre cunoscutii mei nici 10% nu vor SUV si continua sa agreeze alte modele desi in 2008 am parcurs in caravana de peste 12 ori DN 67A si 7C (sau 67C si 7A, le mai incurc, dar este vorba de Transalpina si de traversarea Paringului si Retezatului, zone deosebite). Ei nu ma inteleg, eu nu-i inteleg, dar ramânem prieteni si ne sustinem reciproc. Nici unul dintre noi nu este un "adevarat" (daca am inteles semnificatia), dar totii invatam continuu sa "ne dam" prin oras sau pe coclauri cu SUV-ul sau cu sedanul sau cu hatchback-ul. Din pacate acei "adevarati" care se nasc brusc si fara de vina la volan, cu talent si experienta aprioric arhisuficiente
sunt cauza majoritatii incidentelor, nu MASINA. Nu stiu daca exista cursuri de pilotaj domestic in Romania, probabil ca da; noi ne-am platit 2.5 ore in Germania, pe langa Koblenz, pe un teren special amenajat pentru split, elan si derapaj. Exercitiile au fost exceptional de educative si am invatat forte multe despre contrabracaj, derapaj controlat, ruliu pronuntat, toate pe o masina cu tendinte supraviratoare, cum se si intâmpla cel mai des. Unul singur dintre noi a primit nota de trecere, si acum, daca ma uit mai bine la el, chiar seamana cu robocop
. Este un familist batrân care intelege raspunderea pe care o are in trafic si care in mod paradoxal evita conducerea de noapte si iarna. Conduce un A4 (neincapator), dar nu cred ca asta este motivul succesului. Daca este sa vorbim exclusivist, pe intâmplari negeneralizatoare, va dovedesc ca cea mai periculoasa masina este Matiz-ul: la revenirea de pe aeroportul din Targu Mures, cu masina cunoscutilor pe care i-am condus, un Santa Fe model 2003 (semana cu Tucson-ul), la o curba de 90° am vazut o caruta, pe contra sens si imediat un Matiz alb cu nr. de B (leasing - firma), tot contrasens dar pe banda mea. Din cauza vitezei neadecvate, parea scapat de sub control asa ca am tras dreapta si am sarit in sant. Matizul a trecut milimetric pe lânga mine, a oprit s-a uitat 2 sec. si când am inceput sa deschid portiera a demarat in tromba. Am calmat copilul care plângea speriat, carutasul a dehamat caii si m-a scos din sant: partea dreapta nesemnificativ sifonata. Asta face un Matiz unui SUV... Am trait si alte multe incidente, dar nicio data cu implicarea SUV-urilor. Si nici nu o sa va cred pe voi ca SUV-urile sunt mai periculoase dupa exemplele cu regretatul Teo Peter sau cu Nistorescu. Cred in statisticile de la Politia rutiera (daca exista) legate de procentajul de SUV-uri inmatriculate si procentajul de accidente cauzate de ele, dar nu le cunosc si nu am acces la ele.
Ma bucur ca nu se mai insista cu poluarea, este nemeritata acuza.
Cu stima, Rares
P.S. Intâmplarea cu Matizul chiar a fost reala si daca aveam suficienta stapânire de sine si judecata, alegeam sa ies in decor in partea stânga, unde nu era sant si zona era libera, dar deh.. conduceam SUV si asta mi-a deranjat nervul gândirii
.