Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SUV-urile... masini indecente ?
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38
CPI
QUOTE (20krpm @ May 5 2008, 06:40 PM) *
de la ce s-a impamintenit convingerea asta a multora dintre voi ca SUV-ul trebuie sa fie o masina de drumuri grele, si ca din cauza asta tre sa aiba tractiune pe 4 roti, garda la sol ridicata, cauciucuri de noroi si troliu montat in fata grilei de la radiator?... mi-ar fi greu sa ma gindesc cum i-ar sta unui FX35 sau unui cayenne pe "drumuri forestiere", cum le ziceti voi. mie mi se pare ca SUV e doar o forma de masina, asa cum e si minivan sau hatchback. o forma de masina mare. daca pe o scara de la 1 la 10 aveti o ura de 10 pe SUV-uri si de 1 pe minivanuri, asta ce inseamna, ca un mercedes R-series sau un nissan murano se incadreaza cam pe la vreun 5, asa?...

zau daca m-am gindit vreo clipa cit de multa nevoie o sa am de capabilitatile de off-road ale SUV-ului, cind l-am cumparat. am decis ca vrem o masina mare si una mica, aia mare o sa o foloseasca nevasta-mea pentru ca lucreaza mai aproape de casa. afara de asta e masina cu care mergem la cumparaturi cind avem multe de luat, e masina cu care mergem la munte cind avem de mers, si mai nou e masina cu care (trebuie sa) mergem cind mergem undeva cu copilul. e perfecta pentru oricare dintre joburile astea, mult mai buna decit o masina normala. o masina care sa aiba acelasi volum e cam la fel de grea, consuma cam la fel de mult, si costa cam tot atit ca si un SUV. atita ca la SUV si la minivan forma e mult mai practica.

Si eu pe aceleasi motive am ajuns la un SUV in familie. Si tot sotia merge cu el. La limita ar fi putut si un break sa faca treburile pe care le face CR-V-ul. Dar am zis ca pentru acei 3-5% cand o luam pe drumuri de munte/tara sau o bagam in zapada merita sa luam un SUV compact la aprox. aceiasi bani cu un break din clasa medie. Consumul (si de aici si poluarea) e la fel in oras (aici compar cu Accord-ul de tot cam aceeasi putere). In afara orasului (la mers pe drumuri asfaltate comparabile) e cu 0,5-1 l mai mare la CR-V. Accord-ul nu a fost bagat in zapada pina la git sau pe stinci pe la cota 2000 ca sa pot compara consumul in alte situatii decit pe asfalt.
Watcher
KLM: f#$%^ing sh!t, am spus anterior, daca parchezi pe strada iei amenda, am patit-o de trei ori, desi inainte de piata alba iulia drumul are 2 benzi iar dupa piata are 3 benzi si in piata are 5 ninja.gif care va sa zica nu deranjezi cu nimic traficul!

Amprenta la sol este spatiul ocupat de masina: lungime x latime smile.gif
De aia tot zic eu ca nu deranjeaza mai mult LCul decat un Sklasse pe acelasi loc de parcare smile.gif

QUOTE
tunci de ce iti trebuie SUV in oras?
Spuneti-mi, fratilor, si mie de ce e bun un SUV in oras ca maine imi cumpar unul.

Uite, cu prima ocazie in care am timp o sa filmez prin cate santuri si gropi dau din centrul Bucurestiului unde locuiesc pana in centrul bucurestiuli unde lucrez.
Si dupa aia cum ar fi daca m-as duce sa o iau pe prietena de la servici, tot in centru biggrin.gif
Ca sa nu mai zic ca acasa la ai mei locurile de parcare erau pe zona de pietris cimentat iar aleea era din asfalt. Rezultatul este ca s-au pus borduri LA INTRAREA IN PARCARE! adica vii de pe alee si treci peste un speed bump facut din borduri ninja.gif

Doi la mana: iti trebuie SUV in oras pentru ca iil folosesti afara si nu ai bani de 2 masini.
Trei la mana: iti trebuie SUV asa cum iti trebuie servo directie, faruri cu xenon, motor de 1200cmc in loc de 600cmc, benzina in loc de diesel, diesel in loc de benzina, masina cu 4 locuri in loc de 2, etc.

PS: KLM cum explici ca ai luat un citat din ce ii spuneam lui OZZ pe tema 'drumurilor judetene cu calitate de drumuri forestiere' si l-ai atacat in tema 'SUV in oras'?
FAR EASTERN
Azi, venind spre casa, cand ma chinuiam sa ocolesc, conform indicatorului, un refugiu pentru calatori, prin gropile de dinainte de asfaltare, vad dincolo de refugiu, adica pe linia de tramvai, ditamai sherocheul cum depaseste toata coloana de masini ce mergea pe sosea.
Eu ma gandesc ca omu nu stia ca gipul ala e pentru mers prin gropile din oras.
Departe de mine gandul sa cred ca face parte din acele procente a detinatorilor de SUV vehiculate mai sus, de nesimtiti, ignoranti, lipsiti de respect fata de ceilalti participanti la trafic, personalitati slabe care vor sa compenseze sau sa obtina/impuna respect pe sosea, etc.
La noi SUV-urile nu sunt decente din cauza acestor specimene. Celelate argumente anti-SUV nici nu sunt constientizate de ei, si de aceea nici nu conteaza, din punctul lor de vedere.

In general orice produs este creat pentru a aduce profit si pentru a satisface anumite nevoi.
Deci daca se cere SUV, se va face si se va vinde. No mather what. verymad.gif
HalbaSus
QUOTE (Watcher @ May 6 2008, 04:47 PM) *
Doi la mana: iti trebuie SUV in oras pentru ca iil folosesti afara si nu ai bani de 2 masini.
Trei la mana: iti trebuie SUV asa cum iti trebuie servo directie, faruri cu xenon, motor de 1200cmc in loc de 600cmc, benzina in loc de diesel, diesel in loc de benzina, masina cu 4 locuri in loc de 2, etc.


Ai condus vre-odata un SUV mediu pe o distanta de cateva sute de km ? I did... dupa cum am mai zis ai mei au 2 SUV-uri, un ML320 V6 218 cp din 2000 si un Touareg 3.6 V6 280 cp din 2007, ambele SUV-uri premium cu motorizari destul de puternice. They both suck !

Sa le luam pe rand:
ML-ul are pe hartie o acceleratie 0-100 de 9.5 secunde or something si o viteza maxima de 180 km/h... suna bine, dar in realitate te c*ci pe tine in depasiri (alea 2 tone si ceva nu se urnesc chiar asa usor) iar in viraje trebuie sa reduci viteza drastic daca nu vrei sa vomite pasagerii. Mie imi place sa conduc, mai ales la drum lung, dar de cate ori am condus ML-ul la drum lung imi venea sa ma dau jos si sa iau trenul... In off-road e super OK, l-am bagat de cateva ori si s-a descurcat onorabil... dar cum eu nu am treaba cu off-roadul... la ora asta ML-ul sta mai mult nefolosit, si as putea sa-l iau la orice ora, dar prefer sa folosesc mijloacele de transport in comun sau trenul decat sa conduc chestia aia.

Touaregul e o masina aproape decenta, avand 280 cp compenseaza oarecum cele 2.3-4 tone sau cate are... Mai are si o suspensie pneumatica smecheroasa care o mai tine pe drum. Desigur nu te poti aventura prea tare in viraje, iar pe autostrada daca schimbi benzi la viteza mare intra in balans ca un vaporas... Ca si performante dinamice as compara-o cu Avensis-ul diesel de 150 cp... singura problema ar fi ca are un pret de 3 ori mai mare.

In Land Cruiser am fost doar ca si pasager... dar sincer il consider cel mult egal cu ML-ul (ma refer strict la performante dinamice on-road).

In concluzie, pentru mersul in afara orasului (dar pe drumuri asfaltate) SUV-urile sufera groaznic (mai putin cele scumpe: touareg, X5, Q7, cayene, etc). Daca in afara orasului ai de facut 90% din km pe drumuri bune si 10% pe drumuri forestiere mai degraba mergi cu o berlina si din cand in cand mai schimbi o bucsa/amortizor/etc... vei economisi timp iar banii dati pe piesele suspensiei ti-i vei recupera din consumul de carburant (fara sa amintim de costul de cumparare). In plus nu va trebui sa traiesti cu un SUV in fiecare zi (driving pleasure = 0, parcari mai dificile, consum mai mare, intretinere mai scumpa, etc).
Watcher
QUOTE
vad dincolo de refugiu, adica pe linia de tramvai, ditamai sherocheul cum depaseste toata coloana de masini ce mergea pe sosea

De cate ori ma duc la ai mei vad la intersectia de la City Mall venind dinspre Jilava linia de tramvai PLINA de masini, in asa hal incat pietonii dimineata au ajuns sa se dea jos cu o statie mai devreme si merg toti pe jos ultima statie pana la metrou ca sa ajunga la timp.
Ei bine, din acele masini nu as putea sa spun ca sunt prea mulet SUVuri. In nici un caz in procent mai mare decat sunt SUVuri in trafic.
Dimpotriva, e plin pe linia de tramvai de Cielo, Dacia, Passat B6, etc. Ceea ce ma face sa cred in continuare ca nu masina o ia singura pe linia de tramvai si ca nu faptul ca ai SUV te face sa o iei pe linia de tramvai.

Halba: eu Avensisul de 150 de cai il conduc si nu m-am simtit vreodata in pericol datorita ruliului smile.gif
Cred ca avem cerinte diferite si moduri de exploatare diferite pentru masini.
Eu chiar merg la drum lung cu 100kmph pe cruise control si cand schimb benzile pe autostrada o fac in diagonale lungi tongue.gif

M-am dat cu LCul pe afara (NU SUTE de km) si exact asta am facut: am pus frane am tras de volan, etc, cu gandul la discutiile de aici. La vitezele cu care merg eu nu am observat probleme thumbsup.gif . In schimb am mers mii de km cu Sprinterul care mai are si suprafata mare in care il bate vantul din lateral (pe autostrazile montane din Austria), am schimbat benzile cu el si in oras si in afara(si pe autostrada in jurul Vienei unde se merge tare si aproape) si nici cu asta nu m-am simtit vreo clipa in pericol. Dami voie sa cred ca Sprinterul meu alungit si suprainaltat are performante dinamice mai proaste decat SUVurile thumbsup.gif

QUOTE
pe drumuri forestiere mai degraba mergi cu o berlina si din cand in cand mai schimbi o bucsa/amortizor/etc... vei economisi timp iar banii dati pe piesele suspensiei ti-i vei recupera

Nu pot sa cred ca spui asta. Imagineaza-ti: esti in prima zi de concediu. Mergi pe un drum 'forestier' si rupi un lonjeron. S-a dus concediul: cauta sambata (sau joi 1 mai, etc) pe cineva sa te ia pe platforma DIN PADURE?!? si apoi mergi linistit mai departe in vacanta cu.... bicicleta?
Sa zicem ca nu rupi lonjeronul ci doar strici janta si i ai rezerva de bicicleta...Mergi dup aia cu 50 la ora tot resul concediului.
Sau ca 'doar' s-a dus amortizorul si mai ai o vacanta intreaga de mers - not a good option.

2 la mana pe ideea asta: si in cat timp te programezi la service? dar daca e una din defectiunile cele mai nasoale ? stai 1 luna fara masina? sau cu ea fara amortizoare/bucsi?
Odata la fiecare 3 luni cand pleci in vacanta ? teehee.gif
Nu prea cred.

Capitolul III biggrin.gif:
- driving plasure e o chestie subiectiva, abia ce zisei asta. Fiecare vrea altceva de la masina. Pe mine nu ma excita zgomotul de tobe sport ci linistea smile.gif
- parcari mai dificile decat cu ce? cu Sklasse sau cu Sprinterul? Cred ca numar pe degete situatiile in care nu am putut parca Sprinterul undeva.
Dany_s
asta e chestia, oamenii au nevoi diferita si analizeaza dinamica masinilor foarte diferit.
Asta tre sa intelegi Halba, ca nu toti vor sa faca raliu pe transfagarasan cu LC-ul. Iar la un mers normal, cam orice SUV modern se descurca onorabil pe orice fel de drum.

Tu preferi sa schimbi bucse si amortizoare. Eu unul plang cand dau in gropi cu masina. Nu de bani ci ca imi e mila de ea. Cu un SUV m-ar durea-n pix pt ca un SUV nu e genul de masina de care sa ma atasez, sa-mi pese. Sa merg iarna peste bancuri de zapada si sa aud cum se zgarie tot "undercarrige"-ul masinii m-a enervat cumplit. Cu o garda la sol ridicata, as fi putut trece prin nameti mult mai linistit. Ca sa nu mai vorbim de comfort. Tu te simti comfortabil cand mergi cu masina pe un drum din asta forestier? Ti se pare ca masina se simte bine mergand pe acolo?

KLM: pt ce trebuie SUV in oras?

Pai pt ca nu toti au bani de 4 masini, una de oras, una de autostrada, una de mers la munte si una de raliu. Si daca poti sa ai o masina care sa le satisfaca pe toate, pai un SUV e cel mai practic.

si uite pt ce mi-ar fi placut mie un SUV acu cateva luni printr-un oras mare:

http://www.masini.ro/forum/content/Versus/...ar-ninge-afara/ (vezi ultimul post)

si tot asa a fost de la 1 noi pana la 15 martie.
ozz86651
QUOTE
Pai pt ca nu toti au bani de 4 masini, una de oras, una de autostrada, una de mers la munte si una de raliu. Si daca poti sa ai o masina care sa le satisfaca pe toate, pai un SUV e cel mai practic.


Sint doua chestii aici:

1. Nu numai ce ai spus tu mai sus, dar in plus este mai putin poluant si mai bine pentru mediu sa ai o singura masina, fabricarea unei masini costind mediul enorm. Deci da, din pdv-ul asta SUVul poate fi si ecologic.
2. Pe de alta parte in oras trebuie facut ceva... Parisul e plin de Smarturi si scutere sau motocoiclete, San Francisco e plin de Mini-uri, scutere, motociclete de curind au aparut si Smarturi. Inlocuirea tuturor masinutelor astora cu SUVuri nu numai ca e nun lucru naspa pentru poluarea LOCALA, concentrata, pentru peisaj (un oras arata mult mai bine cu smarturi pe strazi decit cu suvuri), dar e pur si simplu imposibila. Fizic, nu e spatiu.
Deci faptul ca omul nu are bani de 4 masini si un suv e practic uneori nu justifica orice.

Parerea mea e ca in orasele romanesti nu e vina SUVurilor si a soferilor, ci a politiei si primariei. Aici sint cu Watcher. Iar daca primaria considera ca nu are loc de SUVuri sau masini in e0gneral are slava domnului o gramada de instrumente, de la interzicerea accesului masinilor sau a parcarii pe unele strazi, la dimensiunea locului de parcare, la pretul parcarii, la locuri de parcare speciale pentru scutere/motociclete.
Cu un butoi de vopsea deja se pot face minuni intr-un oras daca e bunavointa si enforcement.
James Kilowatt
Problema e urmatoarea: Toti soferii se cred perfecti si intotdeauna accidentele se datoreaza altora. (sau sunt imprevizibile/inevitabile.)
Din motivul asta, imi sunt mult mai simpatici soferii de masini normale decat cei de SUV.

Argumentul cu gropile e poate partial valabil doar in Ro, nu peste tot unde suv-urile sunt la putere. In Paris SUV-urile se cumpara ca sa poti parca pe trotuar si pentru "siguranta". Evident, siguranta soferilor perfecti.
HalbaSus
Eu merg macar de 2-3 ori pe saptamana pe un drum forestier... n-am ce sa fac, acolo locuiesc ai mei si mai trebuie sa merg pe la ei. Drumul e neasfaltat, plin de urme de tractor, bolovani, gropi, cratere, etc... tot tacamul... pe o portiune de 1 km. De asemenea fac destul de multe drumuri prin oras, oras care la fel ca toate orasele din romania e plin de surprize (gropi, canale, etc).
In 8 ani la audi s-a schimbat o singura data bratele suspensiei fata (acum un an si ceva parca)... si asta la o masina foarte joasa (A4 B5 are garda la sol de vre-o 12 cm, e mai joasa decat A3-ul sau berlinele moderne) si cu suspensii extrem de sensibile (cred ca e cea mai nefiabila parte a masinii, mai ales pe drumurile noastre). Am mai atins de cateva ori pragul sau scutul.... nici mie nu mi-a placut, si mie mi-a fost mila de masina... dar cand ma refeream ca mai schimbi cate o piesa ma refeream ca o schimbi odata la 2-3 ani maxim, nu odata la 3 luni... wtf... doar nu mergi cu 100 la ora prin hartoape ...

Watcher, ce sa mai zic, succes la achizitionat LC smile.gif E evident ca fiecare are stilul lui de condus si pretentiile proprii referitoare la dinamica masinii. Cat despre sprinter vs SUV... nu stiu... eu nu am condus sprinter dar am condus iveco daily... mi s-a parut surprinzator de stabil (desi era gol), dezavantajul era ca avea suspensii incredibil de rigide, de parca erau de cart...

klm
CITAT(Watcher @ May 6 2008, 04:47 PM) *
KLM: f#$%^ing sh!t, am spus anterior, daca parchezi pe strada iei amenda, am patit-o de trei ori, desi inainte de piata alba iulia drumul are 2 benzi iar dupa piata are 3 benzi si in piata are 5 ninja.gif care va sa zica nu deranjezi cu nimic traficul!

Amprenta la sol este spatiul ocupat de masina: lungime x latime smile.gif

My bad in legatura cu amprenta la sol, eu credeam ca are legatura cu poluarea care e clar ca e mai mare la SUV mellow.gif ; in cazul parcarii faceti si voi o reclamtie pe la politie, semnaturi, bla, bla.
CITAT(Watcher @ May 6 2008, 04:47 PM) *
Uite, cu prima ocazie in care am timp o sa filmez prin cate santuri si gropi dau din centrul Bucurestiului unde locuiesc pana in centrul bucurestiuli unde lucrez.
[...]
Doi la mana: iti trebuie SUV in oras pentru ca iil folosesti afara si nu ai bani de 2 masini.
Trei la mana: iti trebuie SUV asa cum iti trebuie servo directie, faruri cu xenon, motor de 1200cmc in loc de 600cmc, benzina in loc de diesel, diesel in loc de benzina, masina cu 4 locuri in loc de 2, etc.

Berlina cu suspensii mai rigide; daca ar fi sa se cumpere masini dupa starea drumurilor atunci brailenii si buzoienii ar trebui sa fie toti posesori de SUV; costuri: intretinere mai mare, piese mai scumpe, consum mai mare de combustibil, daca nu il folosesti in sensul in care a fost creat decat odata pe an (si aici e vorba de cei care au mai putin praf pe SUV decat are o berlina) atunci eu de ce sa iti accept alegerea fara sa comentez?! Chiar si fara o taxa "de smecher" pentru masini mari in oras cred ca e mai rentabil sa iti inchiriezi un SUV atunci cand ai nevoie de unul.
CITAT(Watcher @ May 6 2008, 04:47 PM) *
PS: KLM cum explici ca ai luat un citat din ce ii spuneam lui OZZ pe tema 'drumurilor judetene cu calitate de drumuri forestiere' si l-ai atacat in tema 'SUV in oras'?

1 la mana: eu nu atac persoana ci ideea, 2 la mana: prima mea interventie in acest topic a fost cu ideea de a introduce o rovigneta pentru masinile cu motorizare mare in oras, deci in principiu pe mine ma deranjeaza (cu sensul ca nu-mi plac) maini de genul Q, LC+A8, S, Avensis (eventual brec) in orase.
BandiT
desi posesor de SUV mic spre mediu, pe care l-am folosit si in oras, am ajuns la concluzia ca strict ptr. oras am nevoie de o masinuta mica=> am si un TICO ....
in rest SUV-ul face servici bun ...
eu am de tras o remorca, de mers pe drumuri neamenajate cam 300..400 km/an, am de mers drumuri lungi in strainatate..
etc.
intradevar, cine nu are bani de 2 masini, si are nevoie de o masina versatila cu care sa faci de toate, SUV-ul poate fi o optiune...
ptr. cei ale caror SUV-uri nu vad noroiul si merg 90% prin orase aglomerate...nici un pic de respect!
Dany_s
QUOTE (ozz86651 @ May 6 2008, 03:05 PM) *
QUOTE
Pai pt ca nu toti au bani de 4 masini, una de oras, una de autostrada, una de mers la munte si una de raliu. Si daca poti sa ai o masina care sa le satisfaca pe toate, pai un SUV e cel mai practic.


Sint doua chestii aici:

1. Nu numai ce ai spus tu mai sus, dar in plus este mai putin poluant si mai bine pentru mediu sa ai o singura masina, fabricarea unei masini costind mediul enorm. Deci da, din pdv-ul asta SUVul poate fi si ecologic.
2. Pe de alta parte in oras trebuie facut ceva... Parisul e plin de Smarturi si scutere sau motocoiclete, San Francisco e plin de Mini-uri, scutere, motociclete de curind au aparut si Smarturi. Inlocuirea tuturor masinutelor astora cu SUVuri nu numai ca e nun lucru naspa pentru poluarea LOCALA, concentrata, pentru peisaj (un oras arata mult mai bine cu smarturi pe strazi decit cu suvuri), dar e pur si simplu imposibila. Fizic, nu e spatiu.
Deci faptul ca omul nu are bani de 4 masini si un suv e practic uneori nu justifica orice.



Normal ca, din pacate, exista foarte multi idioti care cumpara asa ceva si chiar nu au nevoie. Sunt o gramada care stau in centru, nu-s decat 1 maxim 2 in familie, mai ales in orase de prin sud, si nu-s genul sa mearga la munte sau in camping, n-au nimic de tras, si ii vezi in ditamai SUV-ul.

Daca raman aici la polul nord, sa iau SUV, dar o sa fie unul SH cat mai ieftin, ca sa nu contribui la poluarea creata de producerea unei masini noi de care vorbesti si il voi folosi strict in zilele in care cred ca imi va crea avantaje substantiale fata de berlina de zi cu zi sau masina sport de weekend. Daca voi fi fortat de imprejurari insa, sa am doar 1 masina, atunci o sa caut sa le impac pe toate. Ca sa nu zic ca n-am incercat, o sa incerc un crossover gen Outback, All-Road sau XC70 si daca si astea se adeveresc a fi insuficiente (chiar daca eu cred ca sunt ok), deabea atunci as trece la SUV.
klm
CITAT(Dany_s @ May 7 2008, 03:05 PM) *
Daca raman aici la polul nord, sa iau SUV, dar o sa fie unul SH cat mai ieftin, ca sa nu contribui la poluarea creata de producerea unei masini noi

Mie asta mi se pare o naivitate, gandeste-te ca persoana care vinde o masina o face din 2 motive:
1. vrea o masina mai buna/noua;
2. nu mai are bani de intretinere sau are nevoie de bani pentru altceva;
In primul caz tot contribui, indirect, la poluarea creata de producerea unei masini noi.
Dany_s
ala ar fi unul din motive.

Oricum ar fi tot n-as lua nou. De ce as da 50 000 pe un Grand Cherokee nou cand pot sa iau unul de 3-4 ani cu 15 000, ca sa nu mai vbca as folosi masina relativ rar deci ar fi cam aiurea sa bag multi bani in ea.

Insa, referitor la ce zici, practic decizia e a lui dupa daca isi ia masina noua sau nu dupa, e decizia lui sa ia un SUV daca ia o masina noua. Deci totusi, hai sa nu mai facem legaturi din astea indepartate cum ca tot eu sunt cauza pt poluarea aia cauzata de producerea unui nou SUV.

Oricum un om poate sa aiba mai multe motive pt ca vinde o masina, nu numai alea 2 mentionate de tine chiar daca in general, alea sunt cele mai frecvente.
klm
Nu te atac cu nimic, si eu am luat masina SH si sunt constient ca vechiul proprietar (care facea cam 30-40k km/an) si-a luat alta masina noua (pentru ca la nr ala de km/an are nevoie de masina) si producerea aceleia a generat poluare.
De acord cu tine cu Gipul.
cucuci
Pe viitor eu sper sa-mi schimb cele doua masini din semnatura cu un allroad, touareg, santa fe strict pe motivul urmator: passatul il conduc pe drumuri bune & oras aproximativ 25.000-30.000 km pe an iar dacia o conduc pe drumuri rele (drum forestier, urme de tractor) aproximativ 10.000-15.000 km pe an. Asa ca, in conditiile actuale de ce sa platesc impozit/asigurare/itp etc pe doua masini, de ce sa bag motorina intr-una, benzina in cealalta, de ce sa repar doua masini cand la fel de simplu un SUV impaca foarte bine si orasul si offroadul (in cazul de fata drumurile rele pe care circul).
Am si o intrebare: pe un drum de 70 km (dus - intors) cu dacia frec cu scutul pe jos in medie de 4-5 ori. In conditiile actuale dati-mi un motiv bun si logic sa nu-mi iau SUV si sa inlocuiasca cu succes ambele masini. Cat despre piese schimbate (bucse, pivoti, capete de bara, telescoape, etc) nici nu are rost sa amintesc.
HalbaSus
QUOTE (cucuci @ May 12 2008, 08:11 AM) *
Pe viitor eu sper sa-mi schimb cele doua masini din semnatura cu un allroad, touareg, santa fe strict pe motivul urmator: passatul il conduc pe drumuri bune & oras aproximativ 25.000-30.000 km pe an iar dacia o conduc pe drumuri rele (drum forestier, urme de tractor) aproximativ 10.000-15.000 km pe an. Asa ca, in conditiile actuale de ce sa platesc impozit/asigurare/itp etc pe doua masini, de ce sa bag motorina intr-una, benzina in cealalta, de ce sa repar doua masini cand la fel de simplu un SUV impaca foarte bine si orasul si offroadul (in cazul de fata drumurile rele pe care circul).
Am si o intrebare: pe un drum de 70 km (dus - intors) cu dacia frec cu scutul pe jos in medie de 4-5 ori. In conditiile actuale dati-mi un motiv bun si logic sa nu-mi iau SUV si sa inlocuiasca cu succes ambele masini. Cat despre piese schimbate (bucse, pivoti, capete de bara, telescoape, etc) nici nu are rost sa amintesc.


Pai stai sa facem un calcul financiar:
Passatul si Dacia le vinzi in total pentru 13... maxim 14.000 euro. Un touareg SH il iei cu minim 24.000. E clar un +10.000 euro in costul de achizitie.
Consumul este mai mare cu minim 2-3% (in cazul motorului 2.5 TDI, la ala de 3.0 ceva mai mare) la o medie de 40.000 km/an diferenta iese undeva la 1.000 euro/an.

Impozitul pentru masinile cu capacitate cilindrica de peste 2000 respectiv RCA-ul pentru aceste masini este substantial mai mare, deci nu cred ca faci vre-o economie la capitolul asta.

Eu zic sa vinzi dacia si sa cumperi un off-roader ieftin (pana in 5000 euro): Suzuki Vitara/Samurai, Lada Niva, Pajero, frontera, etc... iar de diferenta eventual poti sa schimbi passatul cu ceva mai bun/nou.
T u d o r
Daca vrea sa aiba doar o masina, cum reiese din postul sau, un SUV asa mic poate nu-l satisface. Dar unul compact, nu mare (ca Touareg-ul) ar fi potrivit, atat din perspectiva achizitiei, cat si din ce aa costurilor.
HalbaSus
QUOTE ( T u d o r @ May 12 2008, 10:09 AM) *
Daca vrea sa aiba doar o masina, cum reiese din postul sau, un SUV asa mic poate nu-l satisface. Dar unul compact, nu mare (ca Touareg-ul) ar fi potrivit, atat din perspectiva achizitiei, cat si din ce aa costurilor.


Eu sugeram sa schimbe dacia cu un SUV si sa pastreze (sau sa upgradeze) passat-ul... adica tot 2 masini... doar ca iese mai ieftin decat cu una singura smile.gif

Mai ales ca am facut calculele luand in considerare Touaregul de 2.5, iar ala se misca deplorabil, daca vrea o masina la fel de rapida ca si passatul are nevoie de 3.0 TDI.... iar in cazul asta costurile cresc destul de mult.
T u d o r
E corect si calculul tau, dar Cucuci vrea una singura care sa le inlocuiasca e toate. biggrin.gif

Un Tucson, un Spertage, poate si altele ar rezolva si diferenta mare de preturi si ar face si treaba destul de bine.
klm
CITAT(HalbaSus @ May 12 2008, 10:00 AM) *
Eu zic sa vinzi dacia si sa cumperi un off-roader ieftin (pana in 5000 euro): Suzuki Vitara/Samurai, Lada Niva, Pajero, frontera, etc... iar de diferenta eventual poti sa schimbi passatul cu ceva mai bun/nou.

Pai tu crezi ca pasaricile se uita la unu cu Lada sau Suzuki?
adrian_flavius
Nu cred ca omul vrea un SUV pentru agatat...ci pentru drumurile alea pline de namoale, pe unde se baga... whistling.gif
compteam
[quote name='Dany_s' date='May 7 2008, 03:05 PM' post='268443']

Normal ca, din pacate, exista foarte multi idioti care cumpara asa ceva si chiar nu au nevoie. Sunt o gramada care stau in centru, nu-s decat 1 maxim 2 in familie, mai ales in orase de prin sud, si nu-s genul sa mearga la munte sau in camping, n-au nimic de tras, si ii vezi in ditamai SUV-ul.

Daca raman aici la polul nord, sa iau SUV, dar o sa fie unul SH cat mai ieftin, ca sa nu contribui la poluarea creata de producerea unei masini noi de care vorbesti si il voi folosi strict in zilele in care cred ca imi va crea avantaje substantiale fata de berlina de zi cu zi sau masina sport de weekend. Daca voi fi fortat de imprejurari insa, sa am doar 1 masina, atunci o sa caut sa le impac pe toate. Ca sa nu zic ca n-am incercat, o sa incerc un crossover gen Outback, All-Road sau XC70 si daca si astea se adeveresc a fi insuficiente (chiar daca eu cred ca sunt ok), deabea atunci as trece la SUV.
[/quote Dany s]


Sa ma lamuresc si eu: daca stai in centru si ai un Lexus de 400 CP blink.gif esti mai prietenos cu mediul (ca sa nu zic mai putin idiot) decat cu un SUV de 210 CP, de exemplu??? Nu e un atac la persoana, dar prea ii categorisesti tu pe toti ca-s idioti daca stau in centru si au SUV.... de parca stai tu contor la roata lor sa vezi daca-s "genul" de mers la munte sau la camping...?

Si mi se pare chiar aiurea chestia asta: daca-s genul de mers la camping, nu e imoral sa am SUV. Daca vreau doar sa ma plimb cu el, fara sa merg la munte sau la camping, cm se plimba toata lumea (in oras, la tara, la mare, la bunici, la rude, la lacu) e imoral. Aiurea.... Ca si cum daca vreau sa trag cu pusca, trebuie musai sa vanez. Altfel, nu am voie sa mi-o iau sa trag in sticle...
ozz86651
Nu-i vorba ca n-ai voie. SUV-ul e legal.
Daca tu vrei sa faci tir in sticle la miezul noptii in curtea casei, ii deranjezi si pe aia din jur. Cam asa si cu SUVul.
Cit despre masina de 400CP (?) vs. SUV, prima are mult mai mult sens decit al doilea. Inteleg perfect de ce vrea cineva masina premium de 400CP. Nu inteleg insa deloc de ce vrea cineva o masina nepractica, nesigura, neplacuta la condus, inceata, si periculoasa pentru restul. C-asa vrea muschiul lui? Ca e legal? Pai atunci pot si eu sa fac ce zicea Halba: sa nu-i las sa intre in coloana, sa nu le fac loc cind vin de pe stradute laterale. E legal, asa vrea muschiul meu, si e nepoliticos dar "el a inceput".
Stii care e diferenta de probabilititate de a muri daca intri in impact cu un Ford Escape sau Expediton (nu mai tin minte cu care exact era statistica) cu o masina normala? De 16X ori mai mare decit daca intri intr-un automobil obisnuit. De 16 ori. Gindeste-te ca sint copiii tai in masina normala.
20krpm
QUOTE (ozz86651 @ May 12 2008, 04:36 PM) *
Stii care e diferenta de probabilititate de a muri daca intri in impact cu un Ford Escape sau Expediton (nu mai tin minte cu care exact era statistica) cu o masina normala? De 16X ori mai mare decit daca intri intr-un automobil obisnuit. De 16 ori. Gindeste-te ca sint copiii tai in masina normala.

excursion. e tancu ala facut pe sasiu de f250. dar asta e doar o statistica. la fel poti face statistici cu truck-urile, 18-wheeler-ele si stilpii de telegraf, in loc de ford excursion. sigur - elimini fordurile excursion si ai redus probabilitatea de a pierde vieti omenesti - dar cu cit, si cu ce efort social? asa cum sint americanii, sa le iei fordul excursion, sau macar ideea ca pot sa-si cumpere un ford excursion, e totuna cu ingradirea dreptului de exprimare smile.gif
HalbaSus
Nici macar cei mai extremisti anti-SUVisti (adica io whistling.gif ) nu sustin interzicerea unei masini sau a unui gen de masini. Solutia cred ca ar trebui sa fie similara cu tactica adoptata in cazul fumatorilor, pana la urma fumatul dauneaza cel mai mult fumatorilor, pe ceilalti doar ii deranjeaza putin (eu nu am auzit de multe cazuri in care cineva sa fi murit din cauza fumatului pasiv)... dar atitudinea ne-fumatorilor fata de fumatori este atat de vehementa incat fumatorii (sau unii dintre ei) isi dau seama ca ceea ce fac nu-i ajuta nici pe ei si ii deranjeaza pe ceilalti, astfel fie renunta la fumat fie evita sa fumeze de fata cu alte persoane.
Pe SUV-uri ar trebui puse niste warninguri asemanatoare cu cele de pe pachetele de tigari: "SUV-urile dauneaza grav circulatiei", "SUV-urile consuma mai mult si merg mai incet decat celelalte masini", "In caz de accident SUV-urile provoaca mai multe victime", etc... Nu stiu daca ar avea efect, dar cel putin in cazul fumatorilor oprobiul public pare sa functioneze... Eu sunt fumator, dar nu sunt deloc mandru de chestia asta si incerc sa ma las (fara prea mult succes e adevarat). Cred ca daca am putea inocula acelasi sentiment de vinovatie in mintea posesorilor de SUV lumea ar fi un loc (putin) mai bun. thumbsup.gif
T u d o r
Nu prea sunt de acord. SUV e o optiune pentru unii, o necesitate pentru altii si doar un moft pentru altii. Nu poti generaliza, nu e ca fumatul.
Pana la urma, faptul ca o masina consuma mai mult sau mai putin e problema proprietarului si atat.
Sunt insa de acord cu introducerea taxelor si impozitelor - catre comunitatea locala - diferentiat pe grade de poluare. Daca vrei sa detii o masina cu motor mare si poluant (fie ea SUV sau barca), trebuie sa platesti. Si atentie, nu catre marele cos reprezentat de bugetul de stat, ci catre comunitatea pe care o poluezi, reprezentata de autoritatea locala.
De asemenea, modul de reducere a poluarii aplicat in Londra si cred ca si in alte capitale europene mari e un model de urmat.
bebelacus
eu nu stiu ce sa zic. am condus pina acum doar berline si hatch-uri. adica am avut doar din astea si ocazional am condus si SUV-uri. pina acum nu m-au convins foarte tare. adica, mi-a placut confortul si vizibilitatea dar parca mai bine m-am simtit in masinile mele. cel putin ca placere la condus, nivel de zgomot, perfomante etc.
totusi, am si eu nevasta si ca orice femeie vrea si ea un SUV. asa ca de ceva timp cochetez cu ideea de a cumpara unul la momentul cind imi voi schimba masina, adiaca in vreo 3-4 ani. nu stiu ce sa fac, caci ma gindesc la costurile de intretinere, roti mai mari si cauciucuri scumpe etc. ma gindesc ca nici confortul la rulare nu va fi la fel de bun ca la avensisul meu, de exemplu. insa nici nu as vrea ca toata viata sa nu fi avut si eu macar un SUV. doar asa, sa vad cum e. am cunoscuti care au trecut la SUV si de atunci nu mai concep sa conduca altceva. o fi ceva si cu ele. singurele pe care mi le pot permite la ora asta sint cele medii, gen RAV4, CRV, Santa Fe, Outlander. medii si ca pret.
T u d o r
In privinta poluarii, realitatea e ca SUV-urile nu sunt modele de sine statatoare, cu platforme si motorizari proprii. Majoritatea sunt derivate din berline si imprumuta motoarele si transmisiile acestora. Ceea ce inseamna ca un CRV va polua cat un Accord, un X3 cat un serie 3, etc. Sau, tinand cont de diferenta de consum (care e de ~ 1 litru, comparat cu berlina din care provine), ceva mai mare.
Chiar si la SUV-urile mari situatia se pastreaza.

Repet, eu sunt nemultumit de alte aspecte legate de SUV-uri, dar nemultumirile mele sunt personale si generate de preferintele mele. Cineva care doreste sa conduca incet, cuminte, isi permite costurile suplimentare si si le asuma... e alegerea lui.
klm
CITAT(bebelacus92825 @ May 13 2008, 09:31 AM) *
am si eu nevasta si ca orice femeie vrea si ea un SUV.

Interesant e faptul ca mai bine de 3/4 din utilizatorii (utilizatori nu proprietari wink.gif) de SUV sunt femeile (eu as zice ca procentul se apropie de 85-90%).
T u d o r
Cu siguranta e datorat faptului ca masina e mare, confera sentiment de siguranta. Ce conteaza ca o parcheaza in 1/2 ora... biggrin.gif
ozz86651
QUOTE
asa cum sint americanii, sa le iei fordul excursion, sau macar ideea ca pot sa-si cumpere un ford excursion, e totuna cu ingradirea dreptului de exprimare


Da nici n-am zis asta. Daca e pe piata, si e legal, omul e liber sa-l ia. Nu e el obligat sa caute statistici care apar dupa aia.
Dar guvernul poate impune niste standarde de siguranta, de poluare, de cosnum etc care sa oblige producatorii sa le faca pe sasiu de automobil sau asemanator, cu zone deformabile, sa fie mai joase, mai stabile, mai sigure, sa aiba ESP, sa aiba motoare mai eficiente, chestii din astea.
QUOTE
ci catre comunitatea pe care o poluezi


Poluarea e in atmosfera care circula.
T u d o r
De aia se vede ceata deasupra oraselor mari? smile.gif O fi de la alte orase, adus de vant tongue.gif
klm
CITAT(ozz86651 @ May 13 2008, 10:54 AM) *
Dar guvernul poate impune niste standarde de siguranta, de poluare, de cosnum etc care sa oblige producatorii sa le faca pe sasiu de automobil sau asemanator, cu zone deformabile, sa fie mai joase, mai stabile, mai sigure, sa aiba ESP, sa aiba motoare mai eficiente, chestii din astea.

Guvernul poate impune intre niste limite tangibile care se modifica odata cu evolutia tehnologiei (nu poti impune emisii sub 10 g/km pentru ca inca nu se poate).
BandiT
QUOTE (ozz86651 @ May 13 2008, 10:54 AM) *
QUOTE
asa cum sint americanii, sa le iei fordul excursion, sau macar ideea ca pot sa-si cumpere un ford excursion, e totuna cu ingradirea dreptului de exprimare


Da nici n-am zis asta. Daca e pe piata, si e legal, omul e liber sa-l ia. Nu e el obligat sa caute statistici care apar dupa aia.
Dar guvernul poate impune niste standarde de siguranta, de poluare, de cosnum etc care sa oblige producatorii sa le faca pe sasiu de automobil sau asemanator, cu zone deformabile, sa fie mai joase, mai stabile, mai sigure, sa aiba ESP, sa aiba motoare mai eficiente, chestii din astea.
QUOTE
ci catre comunitatea pe care o poluezi


Poluarea e in atmosfera care circula.


vad ca tu dai inainte cu poluarea care e mai mare la SUV, ptr. ca au consum mai mare, motor mai mare etc...
nu e tocmai corect..
eu am SUV, motor 1.9dci, 105cp, consum mediu : 8% (conform calculatorului de bord)..
cred ca e mai putin poluant decat masinile pe care le ai in semnatura...
deci nu generaliza..
si apropo: ford expedition sau excursion nu prea sunt SUV-uri....

HalbaSus
BandiT: noi cand vorbim de SUV-uri vorbim de cele care incep ca marime de la touareg... scenicul e un mini-suv.
T u d o r
Si totusi mini-SUV-urile, cum le numesti tu, sunt cel mai des intalnite. Asta tot e bine, nu? biggrin.gif

O compacta cu motorul dci are consum mediu undeva pe la 6-7%, deci se pastreaza estimarea mea legata de diferenta de consum data de tractiunea integrala, masa mai mare si aerodinamica mai slaba a SUV-urilor. Oricum, nu e mare, sunt berline cu medii mult mai mari.
HalbaSus
Tudor, da per total e bine, cel mai vandut SUV e tucsonul... care e un break mai umflat... dar in centrul orasului oamenii prefera SUV-uri mai de soi: Land Cruiser, Santa Fe, Touareg, X5, Q7, etc... iar alea au toate motoare de la 2.5-3.0 in sus. Si e adevarat ca nu o fi mare diferenta de consum intre un Q7 3.0 TDI si un A6 3.0 TDI (pe site-ul audi diferenta de consum mediu e de 2%) dar cele mai multe non-SUV-uri au motoare de <=2 ltrii.
ozz86651
Scenicul nu-i suv. Renault nu face suvuri. Chevy Tahoe e suv.
Si 80-90% din distanta folosesc Civicul care e una din cele mai economice masini disponibile. De asemenea in oras numai cu civicul, pentru ca mazda e teribil de greu de parcat sau intors pe o strada medie.
T u d o r
Sigur, ne referim la cei care-si permit un Q7, adica o masina de 60000+. Aia nu cred ca si-ar lua un Peje, cu motoras de 1600, ci tot ceva comparabil cu Q7-le. Si venim la diferenta de 2 litri la suta, nu foarte grava.

Sunt de acord cu tine pana la un punct, anume pana la utilitatea "gipurilor". Costurile sunt asumate de proprietar, consumul difera putin. Dar eu cu utilitatea lor nu ma impac, sunt mari, greu de manevrat, lente (comparat cu ce poti avea de la o berlina comparabila). Astea sunt minusurile pe care trebuie sa le accepti pentru pozitia inalta, siguranta (la nivel de perceptie) si tractiunea integrala.

In fine, daca nu esti racer pe sosea, un SUV nu te face de ras, nu-ti pune probleme asa grave de tinuta de drum. Poate imi voi lua unul compact odata, dar urmatoarea mea masina nu va fi cu siguranta un SUV.

CITAT
Scenicul nu-i suv. Renault nu face suvuri. Chevy Tahoe e suv.


Asta in USA. Si nici acolo nu sunt doar full size SUV, sunt si mai mici. Oricum, discutia noastra se poarta intre clasa Touareg (mid size la voi) si compacta, clasa RAV.
klm
CITAT( T u d o r @ May 14 2008, 08:43 AM) *
Sigur, ne referim la cei care-si permit un Q7, adica o masina de 60000+. Aia nu cred ca si-ar lua un Peje, cu motoras de 1600, ci tot ceva comparabil cu Q7-le. Si venim la diferenta de 2 litri la suta, nu foarte grava.

Sunt de acord cu tine pana la un punct, anume pana la utilitatea "gipurilor". Costurile sunt asumate de proprietar, consumul difera putin.

Or fi utile la Copacenii de Deal insa din cauza lor (edit: si a masinilor mari) coada le semafoare este mai lunga, locurile de parcare mai putine si consum mai multa banzina pt ca incetinesc mai mult pe langa trecerile de pietoni (daca ar fi o berlina parcata la fel de prost as vedea pietonii).
ozz86651
Pai alea mici sint non issue ca sint ca o masina micuta mai inalta.
Alea medii ma rog sint... medii smile.gif.
Pina la urma practice nepractice o sa va obisnuiti si voi cu ele ca asta e. Asta vrea poporul si asta o sa aiba.
FAR EASTERN
Cumva off topic!

Stire de ultima ora, auzita dimineata la radio!

Problema grava pentru detinatorii de Q7 3.o TDI..........


A aparut tot mai multe Q7 4.2 TDI. Deci cine a apucat sa-si ia 3.0, nu mai sunt pe val.....
Si au dat atatia bani......
T u d o r
Coada la semafor nu cred ca e influentata de numarul de SUV-uri. Cum s-a mai discutat aici, suprafata ocupata de un SUV nu difera de a unei masini comparabile ca pret, sau daca difera, difera in minus. Un Q7 e mai mic ca si amprenta decat un A8 pe care il poti avea in banii respectivi.
Sunt foarte de acord cu tine in privinta vizibilitatii.
cucuci
Auci. klm nu cred ca era nevoie de ironia ta cu pasaricile si masinile. Daca ai citit ca circul cu dacia mea din 1996 destul de multi kilometri intr-un an nu vad logica din cuvintele tale. De ce vreau un SUV de 20-25 k euro? Pentru ca prefer sa impac si orasul si drumurile rele pe care circul momentan cu dacia, si comfort si dotarile masinii si cel mai important (din punctul meu de vedere) eliberez un loc de parcare, care incet incet este o problema in orasul nostru cel putin. Ca taxe asigurarea de pe dacie+passat = asigurarea pe un touareg, allroad, santa fe. Impozitul la fel. Desigur o Lada Niva ar fi mai ok pe drumurile respective si pe diferenta de bani sa-mi schimb passatul pe ceva mai nou (desi nu simt nevoia sa-mi schimb passatul de care apropo sunt foarte multumit, faptul ca in aproape 2 ani nu a cazut nimic la masina contribuind la acest lucru). Un SUV pentru ce vreau eu de la el e foarte ok ... nu-mi trebuiesc SUV-uri cu xxxx cai putere, daca vreau performante ma duc pe circuit sau la cart, la 100 km/h un SUV e fiabil inclusiv in curbe, ca si consum nu e ditamai diferenta (1-2 maxim 3 l). In plus de asta avand 2 masini una sta una merge (de fapt si a doua sta in parcare de la 7:30 la 16:00 cand ies de la servici). Asa ca un SUV din punctul meu de vedere este cea mai buna solutie.

Cat despre SUV, mini-SUV ... daca vorbim de DOAR DE SUV pai atunci sa nu vorbim de NAVARA, L20, etc care sunt un fel de maxi-SUV. In mod logic daca vorbim de SUV ne referim si la X3 si la X5 si la Hummer si la Nissan Navara si la Renault Escape.

P.S. legat de vizibilitate ... aceeasi lipsa de vizibilitate o ai si de la multitudinea de masini mici cu folii pe geamuri (aici ma incadrez si eu, recunosc), pick-upuri, microbuse, autobuse, autoutilitare, etc.
klm
Am facut o micuta corectie in mesajul anterior.
De acord cu tine ca te costa Tuaregul cat Dacia+Passatul, problema e ca Passatul nu costa destul de mult (din punct de vedere al taxelor) incat sa nu mai fie rentabil sa il folosesti in oras si astfel sa te gandesti ca in loc de Tuareg (care nu e offroad) sa iti iei o masina de genul Defender+un Matiz.
O rovigneta de oras ar face exact ce ar trebui sa faca: sa tina masinile mari si incomode in afara oraselor din ce in ce mai pline.
Dany_s
QUOTE (compteam @ May 12 2008, 03:44 PM) *
Sa ma lamuresc si eu: daca stai in centru si ai un Lexus de 400 CP blink.gif esti mai prietenos cu mediul (ca sa nu zic mai putin idiot) decat cu un SUV de 210 CP, de exemplu??? Nu e un atac la persoana, dar prea ii categorisesti tu pe toti ca-s idioti daca stau in centru si au SUV.... de parca stai tu contor la roata lor sa vezi daca-s "genul" de mers la munte sau la camping...?

Si mi se pare chiar aiurea chestia asta: daca-s genul de mers la camping, nu e imoral sa am SUV. Daca vreau doar sa ma plimb cu el, fara sa merg la munte sau la camping, cm se plimba toata lumea (in oras, la tara, la mare, la bunici, la rude, la lacu) e imoral. Aiurea.... Ca si cum daca vreau sa trag cu pusca, trebuie musai sa vanez. Altfel, nu am voie sa mi-o iau sa trag in sticle...



Chiar daca ti-a raspuns bine Ozz, mai completez

Deci cu alte cuvinte vrei sa spui ca eu sunt un idiot care polueaza la fel de mult ca SUV-urile de pana in 210 cp pt ca merg cu o berlina de 300cp.

Pe rand asa:
- are 300cp nu 400. Mi-ar place sa aiba 400.
- Nu stau in centru
- nu stau la sud
- imi place sa merg la munte/camping

SI sa inteleg ca tu ai o problema ca cu gasesc eu moral/imoral si vrei sa-mi schimb opiniile ca sa fie ca ale tale nu?

Deci da, mi se pare aiurea/imoral/stupid sa cumperi SUV daca n-ai nevoie de el nici macar marginal. Daca citesti pe aici, eu sunt printre cei care sunt Pro SUV si multi nici nu vor sa auda chiar daca persoana are nevoie 5-10% din timp, de o astfel de masina.
Dar daca ai nevoie de asa ceva 0-1%, dar totusi cumperi, atunci da, aia sunt niste idioti.
Zici ca si eu sunt ca am masina puternica? Pai precum a zis Ozz, se poate compara, cu un Liberty sau Grand Cherokee V6 de 210 cp, mai ales dpdv al dinamicii si tinutei de drum? (ca presupun ca la SUV-urile astea te refereai cu exact 210 cp, probabil esti posesor). Si n-as fi asa sigur ca polueaza mai mult a mea oricum. Motorul are aproape aceeasi capacitate cilindrica dar e mai avansat tehnologic decat 3.7-ele sau 4.0 de la Jeep, chiar daca e mai vechi. Cele doua sunt convins ca si consuma mai mult, chiar daca au 90 cp in minus.

Daca tie ti se pare normal ca daca unu care sta in centru oricarui oras mare de mai la sud de NY, care n-a vazut in viata lui cum arata un drum forestier si un camping, care e celibatar, eventual casatorit fara copii si n-are nici barca, nici rulota, sa baleteze numai prin centru cu un Explorer sau Expedition, atunci sa fi tu sanatos dar mie mi se pare absurd si nu pot sa fiu de acord cu decizia lui doar pt ca ea e legala.
bebelacus
am condus de curind, acum citeva zile noul Outlander, cu motorul diesel de 2.2. nu zic, masina tragea bine dar totusi era mai galagioasa decit avensisul meu, chiar evident. cel mai nasol a fost confortul prin gropi. te cam scutura si suspensia se auzea cum lucreaza. deci, cam zgomotoasa. in rest, mi-a placut cum se statea in ea si cum mergea. totusi nu m-a dat pe spate. as vrea sa conduc totusi un CR-V care, zice lumea, merge ca o masina normala.
vreau sa subliniez ca problema parcarii suv-urilor este supraestimata. dpv al dimensiunilor, un suv de genul outlanderului nu este mai lung sau mai lat decit avensisul meu, de exemplu. eu nu am avut probleme in a-l parca sau al manevra in spatii normale pe unde as fi intrat si cu avenisul. deci incape la fel de usor acolo unde incape orice avensis, vectra etc. iar alte suv-uri gen rav 4 , cr-v etc sint chiar mai scurte.
oricum, mai am nevoie de inca ceva ca sa ma convinga si nu reusesc sa gasesc acel ceva. poate situatia se schimba atunci cind conduci unu suv premium gen X3 etc. as vrea sa mai conduc si un rav 4 dar nu reusesc sa prind unul.
dupa cum spunea, nevasta e cea care e interesata de un suv si asta ar fi principalul motiv pt care as lua unul dar mai e si curiozitatea. dar parca nu as vrea sa platesc simpla curiozitate cu banii mei. desi, citeodata chiar e necesar sa te mai bagi prin vreo groapa sau pe cite un drum desfundat.
ar fi interesant ca posesorii de suv-uri, mai ales ca ei au avut si masini ''normale'' inainte, sa isi expuna punctele de vedere. as vrea insa sa renuntam la argumente de genul emisiilor de CO2 etc. as vrea sa vad expuse motive adevarate ca orice motiv pt care ne luam masini: ca ne plac cum arata, ca merge bine, ca ne-a folosit si ne-a scos din rahat etc
T u d o r
Am mers eu cu RAV4, 2.2 diesel. Motorul tragea binisor, la 136 cai se simtea cam ca al meu, de 110. Peste gropi calca destul de bine, fara zgomote suparatoare. Ca si tinuta de drum, as zice ca a fost surprinzator de stabil, oricum mai stabil decat m-am asteptat eu. Pozitia inalta, scaunele suficient de mari pentru o calatorie relaxata. RAV are materiale de tic-tac pe bord, asta e pacatul lui singular, altele stau mai bine la acest capitol. Oglinzi mari, cuprinzatoare, portbagaj de peste 500 litri. Interior ceva mai mare ca la compacta mea. Si consum mediu ceva in jur de 7,5-8%, nu retin.
Intr-un cuvant, mi-a placut mai mult decat speram eu, de parcat nu e un capat de tara, manevrabilitatea e in limitele dimensiunilor. Un aspect important, pe care nu l-am prea comentat... SUV-urile astea compacte (si unele mai mari) nu trag 4x4 permanent, ci doar la nevoie. Asta reduce consumul.

La ~30000 euro cat a costat RAV4 despre care vorbesc (si cat costa majoritatea SUV-urilor compacte), eu totusi consider ca sunt alternative mai bune in clasa berlinelor medii. Chiar si premium, iar daca o iei sh de 1-2 ani, poti avea o masina dotata si motorizata la nivel de cerinte premium.
HalbaSus
Cred ca o sa modificam titlul topicului sau ceva... sa se stie ca prin SUV-uri ne referim la alea medii si mari (nu la outlander, CRV, Rav4, tucson, scenic, etc...).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.