Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SUV-urile... masini indecente ?
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38
emyshor1
QUOTE (dinpoplaca @ Apr 29 2012, 04:22 PM) *
pai exact asta sustineam si eu ca astia au pitici multi. Cumperi hybrid ca sa nu-l folosesti. Eu merg la lucru pe autostrada, in vacanta pe autostrada, asta ar insemna ca nu as avea avantaj de la un asemenea sistem hybrid aproape deloc.
Realism, de asta duc lipsa o gramada. 88000$ ?????????? glumesti???????


Acum vad eu de ce ai plecat tu "din Poplaca", sa mergi pe autostrada la lucru si in vacanta smile.gif

Care e problema ta daca omul isi permite o masina de $88000? Ce vrei sa isi ia 4 Prius de banii aia?
Sunt destule SUV-uri (vezi numai la Toyota cate au) hybrid si care consuma foarte bine, raportat la marime si greutate.

Cine vrea SUV sa consume putin isi cumpara Hybrid. Restul "negrilor" in cumpara SUV normal.
James Kilowatt
@Mircanu
Man, asta cu Elvetia si cu Austria e poveste. Si eu merg anual in Austria si de mai multe ori in Elvetia. Una la mana, acolo nu-s surprinsi de iarna. Pe 1 ianuarie la 8 dimineata intr-o statiune in creierii muntilor fulguia usor si colcaiau plugurile de zapezire. Si nici macar nu pareau beti aia care le conduceau.
Doi la mana, daca totusi de inzapezeste, nu il ajuta nici X6 si nici TAB-ul. Stii de ce? Ca ma impotmolesc eu cu fwd-ul meu si n-are pe unde sa treaca oricum.
In Europa asta aglomerata oamenii stau unul in capul altuia, nu mai exista drumeaguri neumblate pe unde sa penetrezi cu suv-ul zapada virgina. Pe orice kilometru de drum sunt un catralion de turisti, si nu-s toti offroaderi meseriasi ci de-alde mine.
Un drum e ori practicabil, ori inchis sau blocat puzderia astora cu fwd-ri si pneuri eco.

Cu remorcatul e alta treaba, desi nu prea cred ca se justifica pentru un rahat de jetski. Daca era un yacht e alta treaba. Un jetski il remorchezi si cu Priusul teehee.gif

Prin Elvetia n-are nici nevoie sa mearga cu 250km/h. Astia dau amenzi proportionale cu patrimoniul inculpatului, nu conteaza cat de bogat esti, au grija sa doara... dry.gif
mircanu
james,
treaba cu austria si elvetia nu e poveste. asta e, omul merge frecvent in afara tarii iarna si e mult mai bine pus la adapost intr-un SUV decat intr-un sedan.
tu te imbeti cu apa rece ca skoda ta e mai tare decat orice suv iarna. si ca daca nu treci tu, nu mai trece nimeni. asta e poveste de adormit copiii.
El nu merge numai in afara tarii. merge si la noi in tara iarna si merge mult si pe la munte. vara, tracteaza dupa el si un skijet sau barca unui alt amic cand se nimereste etc. in plus nu incape in multe masini la gabaritul lui. am mai zis ca are 195cm.

si uite ca asa ma fac si avocat.
amicul meu stie despre masini mai mult decat majoritatea de pe forumul asta. stie el mai bine de ce are nevoie si ce-si merita banii.
Si pentru ca ii place condusul si e pasionat, isi ia x6 asta cu 485CP hibrid. masina e din 2011, e de la un dealer bmw din germania si are putin peste 10.000km. deci nu da pe ea 88.000 de dolari cum s-au aruncat unii sa presupuna.
omu e la a cincea masina luata din germania, iar ultimele doua au fost tot bmw. X5 si un 530d anterior. omu nu e de bani gata, parintii lui sunt profesori. e un baiat care-si munceste banii si e intr-un domeniu bine platit. nu mai intru in detalii. am mentionat asta pentru ca aici se vehiculeaza mereu stereotipul individului incult, de bani gata care conduce SUV. sunt multi d-astia, nu contest, insa eu am dat un contraexemplul. cred ca toti avem cate unul.

daca vreti sa le acceptati bine, daca nu, fiecare cu parerea lui fixa.
James Kilowatt
A zis cineva ca omu' e un papagal de bani gata care nu se pricepe, care trebuia sa-si ia Skoda?
Poate sa-si ia si Lastun din partea mea, sau Veyron, sa fie el sanatos. Daca lui ii plac X-urile, treaba lui.

Am spus doar ca e poveste ca ai nevoie de SUV pentru Elvetia sau Austria. Daca se ducea cu el in Tibet sau in Alaska era alta treaba, insa in Elvetia sau Austria n-ai nevoie, decat daca ai drumul tau personal unde n-au voie astia neechipati cu X6.
In Romania insa s-ar putea sa ai, ca am vazut ca la noi se mai poarta dezapezirea pe baza de aruncat zapada de pe drum in fata garajului/portii tale...

Skoda mea e o masina ok pentru Elvetia si Austria. Pentru Nepal probabil ca nu e chiar cea mai buna alegere....
mircanu
QUOTE (James Kilowatt @ Apr 30 2012, 12:39 AM) *
A zis cineva ca omu' e un papagal de bani gata care nu se pricepe, care trebuia sa-si ia Skoda?
Poate sa-si ia si Lastun din partea mea, sau Veyron, sa fie el sanatos. Daca lui ii plac X-urile, treaba lui.

Am spus doar ca e poveste ca ai nevoie de SUV pentru Elvetia sau Austria. Daca se ducea cu el in Tibet sau in Alaska era alta treaba, insa in Elvetia sau Austria n-ai nevoie, decat daca ai drumul tau personal unde n-au voie astia neechipati cu X6.
In Romania insa s-ar putea sa ai, ca am vazut ca la noi se mai poarta dezapezirea pe baza de aruncat zapada de pe drum in fata garajului/portii tale...

Skoda mea e o masina ok pentru Elvetia si Austria. Pentru Nepal probabil ca nu e chiar cea mai buna alegere....


asta se tot vehiculeaza aici in mii de posturi. toti papagalii de bani gata isi iau SUV si eu am dat un exemplu ca nu e chiar asa.
ai fost in Nepal sau Alaska? stii cum se circula acolo?
tot insisti pe treaba asta cat de bune sunt drumurile iarna in Austria. ala era doar un aspect, ca omu se duce la drumuri lungi iarna. iar unul as prefera sa fiu intr-un SUV la un drum de-asta, daca mi-as permite. citeste tot ce am scris si judeca in consecinta.
citesti printre randuri si te referi la ce-ti convine.
dinpoplaca
QUOTE (mircanu @ Apr 29 2012, 04:07 PM) *
asta se tot vehiculeaza aici in mii de posturi. toti papagalii de bani gata isi iau SUV si eu am dat un exemplu ca nu e chiar asa.

Nu te supara dar eu tot papagali ii consider. sau smecheri, cum vrei sa le spui. Daca vrei masina tare iti iei ceva mai sport ca si BMW M5 ( daca mai exista asa ceva) Daca vrei de teren iti iei de teren. Daca vrei spatiu iti iei minivan. X6 hybrid nu e nici de teren, nu are nici stabilitate ca o masina sport, nu are nici spatiu ci din potriva chiar nu are spatiu, nu e nici prius sa consume putin. Daca-si lua un SUV adevarat macar avea mai mult spatiu si era mai inalta. Concluzia e, masina de smecher care vrea sa arate ca are bani. Nu stiu cum sa ma explic mai simplu.
mircanu
QUOTE (dinpoplaca @ Apr 30 2012, 01:13 AM) *
QUOTE (mircanu @ Apr 29 2012, 04:07 PM) *
asta se tot vehiculeaza aici in mii de posturi. toti papagalii de bani gata isi iau SUV si eu am dat un exemplu ca nu e chiar asa.

Nu te supara dar eu tot papagali ii consider. sau smecheri, cum vrei sa le spui. Daca vrei masina tare iti iei ceva mai sport ca si BMW M5 ( daca mai exista asa ceva) Daca vrei de teren iti iei de teren. Daca vrei spatiu iti iei minivan. X6 hybrid nu e nici de teren, nu are nici stabilitate ca o masina sport, nu are nici spatiu ci din potriva chiar nu are spatiu, nu e nici prius sa consume putin. Daca-si lua un SUV adevarat macar avea mai mult spatiu si era mai inalta. Concluzia e, masina de smecher care vrea sa arate ca are bani. Nu stiu cum sa ma explic mai simplu.


eu nu ma supar, cum sa ma supar mon cher? am si spus, fiecare cu fixurile lui. ma mir insa ca un om ca tine care a plecat, si si-a implinit visul american gandeste asa de proletar.

in alta ordine de idei, stiinta a progresat. de aia tu ai acces la un Prius care consuma putin si de aia exista acum SUV-uri hibride care fug mai tare decat o masina sport. de aia, folosesti internetul pe telefonul mobil.....samd. nu mai e asa cum stii matale ca telefonul e doar ptr convorbiri.
noi sa fim sanatosi!

HalbaSus
Nici eu nu am zis ca cei cu SUV-uri sunt inculti... adica nu inculti la modul general, doar ca MAJORITATEA au o cultura auto redusa sau inexistenta (si aici nu vorbesc de prietenul tau care are alegeri destul de excentrice: X5M, X6 hybrid - aici vorbim de nebunie curata, care deobicei dovedeste o informare corespunzatoare). Dar majoritatea persoanelor cu SUV pe care le cunosc eu nu au nicio treaba cu domeniul auto, nu sunt neaparat inculte, au alte calitati, dar pur si simplu nu ii intereseaza treaba asta cu masinile. Iar alegerea a fost mai degraba una bazata pe aparente: "vreau o masina buna (pentru ca imi permit) care sa fie sigura si incapatoare" = SUV. Daca le zici de centru de greutate, aerodinamica sau alte chestii similare se uita crucis la tine.... Nu ii intereseaza. In Romania cel putin (dar nu doar aici) SUV-ul a devenit alegerea standard pentru omul de afaceri sau persoana cu venituri peste medie (fie ca e bisnitar incult fie ca e profesor universitar). Deci daca ai bani, vrei o masina relativ scumpa dar nu te pricepi la masini atunci in cele mai multe cazuri iti vei lua SUV... iar daca ai bani vrei un telefon scump dar nu te pricepi la telefoane atunci iti vei lua un iphone, ca asta e alegerea "standard"... Asta nu inseamna ca nu exista pasionati auto care isi iau SUV (din diverse motive mai mult sau mai putin obiective) sau pasionati de gadgeturi care isi iau iphone (idem), doar ca majoritatea posesorilor de SUVuri nu sunt pasionati de domeniul auto si majoritatea posesorilor de iphone nu sunt tocmai "phone geeks".

Alta chestie care mie mi se pare inexacta: SUV = bun pentru drum lung. SUV-urile sufera tocmai la acest capitol, OK, daca mergi legal cu maxim 130 pe autostrada atunci un SUV isi va face treaba (mai ales SUV-urile astea mai "rasate"(x5, ML, q7, cayene, etc) dar daca esti in germania (sau mintea ta isi imagineaza in gandul ei ca esti in germania... ceea ce e tot una) si te grabesti, si te apuci sa fugaresti teritoriul dragonilor (iar daca iti iei o masina, fie ea si SUV de peste 300 cp, exista sanse mari sa vrei sa fugaresti dragoni) atunci lucrurile se schimba radical. Un SUV (chiar si alea capabile) se comporta nenatural la viteze mari (pe care le ating cu relativa usurinta daca au motoare potente) insa sunt zgomotoase, consuma ca inecatele, iar schimbarile de banda nu sunt tocmai placute.
Si la viteze decente (maxim 140 pe autostrada) un SUV va fi ceva mai zgomotos si va consuma destul de mult comparativ cu un sedan cu dimensiuni si motorizari similare.

former_ozz
De la o discutie despre faptul ca SUV-urile pot fi practice (lucru cu care in principiu sint de acord) am ajuns sa dam exemplu X6 hibrid, epitomul a tot ce poate fi gresit cu o masina. Cu greu se poate gasi o intersectie mai stralucita de aberatii si dezavantaje. Cineva s-a pus, cit se poate de intentionat, sa dezvolte o masina care e suma dezavatntajelor tuturor categoriilor de masini, cu scopul de a da peste nas proletarului de pe strada "uite ba tarane ca eu imi permit o masina fara nici un rost". In momentul in care ai o masina scumpa fara rost e clar ca ai bani. E si usor de recunoscut de departe, asa ca partea de imagine e asigurata: striga in fata ta.

Cit desre asta cu "se duce la munte" "face excursii in .. buhuhu.. afara tarii" sint goange. Unde ajungi cu un X5 in afara tarii (inspre vest) ajungi si cu o seria 5 atita vreme cit stai pe asflat. Cit loc ai in seria 5 ai si in X5. Spatiul in spate la X5 nu e deloc stralucit, de X6 nu mai vorbim. Macar de bine de rau e o masina sigura si stabila, spre deosebire de alte suvuri. La 195 cam intri in orice compacta. Prietenul meu australiat cu GTI de care povesteam acum 2 pagini are 2m si vreo 220 de kile si intra cu necvasta, soacra, copil de 2 luni si carucior intr-un golf. Am stat cu el si 2 neveste si bagaje intr-o Mazda 6 vreme de peste 20 de ore si s-a potrivit si acolo foarte bine. Eu am 188 si intru foarte bine intr-un civic cu 2 usi, mai de unde da scaunul in spate pina nu mai ajung la pedale.

Am mai spus si in alte posturi si repet: toata viata mea am fost la ski la greu. Am facut mai toate statiunile mari de pe continentul nord american (pe linga citeva prin Romania). Am frecat coasta de est (care are vreme teribila uneori) si coasta de vest sau Colorado unde urci pina la 4000m pe zapada (noaptea, pe ninsoare). Am traversat state intregi in situatii de urgenta cind la radio se difuza sa nu iesiti din casa si oamenii nu-si gaseau masinile sub metri de zapada. Am vazut, fara exagerare, sute, poate mii de masini blocate in zapada, mare parte suvuri. S toate astea din masini FWD. Pariez pe ce vrea cine vrea ca un FWD de 100-150CP nu e mai nesigur decit un X5M sau X6M sau orice masina cu 400CP si cauciucuri late cu talon jos. Caucicul lat si cuplul mare e o problema pe zapada si gheata ai numai cine n-a prea mers in conditii de iarna nu stie asta. Problema se poate atenua cu cauciucuri de iarna dar ideea e ca cauciucul conteaza enorm, iar 400CP fac rau nu bine.
former_ozz
QUOTE
Te asigur ca nu incap, cel putin nu incap comod.
Un scaun de copil trebuie sa fie instalat intors, cu spatele catre fata, pana la o anumita varsta. Asta necesita ca scaunul din fata lui sa fie tras in fata iar acel ocupant nu mai sta comod.


Sa zicem ca la Civic am mers putin la extrem to make my point (se poate dar implica niste ajustari), dar orice masina de clasa medie accepta un scaun de copil fara repercusiuni majore pentru cei din fata. Ideea de a pune scaunul la mijloc e .. doar o idee. Copilul e greu de bagat si de scos, mai ales de catre o femeie, ca atare vrei sa-l pui linga usa si anume linga usa dinspre trotuoar. Sint insa de acord ca o masina mai mare cu scaunul mai sus si acces mai facil e o sa fie un plus din punctul asta de vedere. Dar tot nu inteleg cum te ajuta un outback care e cit un legacy inauntru (sau un forester care probabil e mai mic) sau un X5 care probabil e cam cit seria 5.

QUOTE
Apoi ramane problema portbagajului, care te forteaza sa faci un compromis ce consta intr-o combinatie de:
-carucior mic si rabatabil care de multe ori e dificil de desfacut si dureaza timp
-cumperi una-alta mai des si putin, ceea ce inseamna mai multe drumuri, mai mult timp, poluare, benzina, etc


Chestia cu carutul nu o inteleg deloc. Eu am in portbagaj 2 carucioare nu unul (e o ineficienta, din comoditate deocamadata am un carucior normal, City Mini, probabil cel mai vindut din tara ca-l vad peste tot, si un cadru separat cu roti pe care se pune scaunul de masina desi asta se poate inlocui cu un mic accesoriu pentru carucior) plus un accesoriu tip landou pentru carucior (o cutie mare in care stau copilul pe spate care e necesara numai in primele luni) plus o dracie de aparat de ploaie plus o geanta cu diverse, patura, de schimbat copilul etc, si chiar si asa portbagajul nu e plin. E drept ca cumparaturile le bag in masina, dar cu putina optimizare as putea elibera imediat jumatate din portbagaj fara sa pierd nimic.
Am o multime de prieteni cu copil mic vare se descurca bine mersi cu seria 3, audi A4, Clasa C (cred ca si Halba ne poate lamuri), Honda Accord, Camry, VW CC (sau Passat CC cum se cheama in Europa), VW Golf, Toyota Prius, Skoda Octavia si multe alte masini din clasele astea.
E prima oara cind aud ca un carucior rabatabiul e greu de strins si ia timp. Ia exact atit timp cit ia sa bagi sau sa scoti unul nerabatabil (exista asa ceva?) in portbagaj. Si nu inteleg nici problema cu caruciorul mic. Nu-i pentru un bebelus?
Watcher
QUOTE
Alta chestie care mie mi se pare inexacta: SUV = bun pentru drum lung. SUV-urile sufera tocmai la acest capitol, OK, daca mergi legal cu maxim 130 pe autostrada atunci un SUV isi va face treaba (mai ales SUV-urile astea mai "rasate"(x5, ML, q7, cayene, etc) dar daca esti in germania (sau mintea ta isi imagineaza in gandul ei ca esti in germania... ceea ce e tot una) si te grabesti, si te apuci sa fugaresti teritoriul dragonilor (iar daca iti iei o masina, fie ea si SUV de peste 300 cp, exista sanse mari sa vrei sa fugaresti dragoni) atunci lucrurile se schimba radical. Un SUV (chiar si alea capabile) se comporta nenatural la viteze mari (pe care le ating cu relativa usurinta daca au motoare potente) insa sunt zgomotoase, consuma ca inecatele, iar schimbarile de banda nu sunt tocmai placute.
Si la viteze decente (maxim 140 pe autostrada) un SUV va fi ceva mai zgomotos si va consuma destul de mult comparativ cu un sedan cu dimensiuni si motorizari similare.


Eu sunt dintre aia care merg legal cu masina indiferent daca e mica sau mare: 120-140 kmph pe autostrada si in rest maxim +10kmph.
Nu am nicio senzatie sa merg cu 200 indiferent cati caluti are masina (am mers in ultima vreme cu grand cherokee de 240cp, am condus touareg de 240cp, am mers si cu seria 3 de 200+cp)

In cei 13 ani de condus singurul accident cu alta masina a fost la viteza de 10kmph, intre treapta 1 si 2 smile.gif.
A, si am calcat si un caine , care mi-a nenorocit o mare parte din Dacie smile.gif

Nu vad niciun motiv sa iti iei masina cu gandul de a conduce ilegal, si iata, tocmai datorita acestui tip de soferi simt nevoia de a conduce o masina in care aceia care exagereaza cu viteza sa aiba mai mici sa ma afecteze.

Legat de spatiu in masina eu nu pot sa pricep cum evaluati ca nu e loc in X5 vs A3 ohmy.gif
Land Cruiserul, Patrolul, Touaregul (masini cu care am mers eu drumuri lungi) au sensibi mai mult spatiu in masina (atat pe lungime, cat si pe latime, cat si pe inaltime) decat Avensisul (care este pretty mare! - gen A6 / Seria 5 ca spatiu interior) . In A4 / Seria 3 / C Klasse nu incap 4 adulti daca nu stau toti cu genunchii in gura. In orice 'full size SUV' incap 5 adulti nechinuiti plus o gramada de bagaje.

In diversele masini americane mari nu stai pe 'scaun', 'bancheta' ci 'in fotoliu' - normal ca este mai comod decat in berline cu scaune sport si motor de 150cp smile.gif

Daca extindem putin analiza spatiului, Avensisul (care repet, e maricel), are loc in portbagaj de 4 anvelope de schimb (205/55/16) si se inchide capota peste ele - adica e mare portbagajul. Ei bine daca pun caruciorul (de om mare, accidentat!) nu mai am loc nici de casca in portbagaj. In land cruiser pun bagaje de 3 oameni, caruciorul, carje, etc si inca mai vad pe deasupra...

Inca o chestie de comoditate: pe drumurile noastre sunt gropi si denivelari atat dese cat si mari cat si multe. Cu LCul / other full size SUVs nu le simti, si poti sa mergi cu 50kmph / 70KMPH pe DN SI N DJuri unde masinile mici merg cu a 1-a...

Ce ma fascineaza este ca in continuu reluam discutia asta cu aceleasi argumente: unii nu vor sa mearga decat pe asfalt perfect in germania si sa poata sa alerge cu 250kmph, fara sa consume mai mult decat trebuie, iar altii vor sa mearga incet si oriunde, sa nu ii stranga scaunul, etc.
Nu e nimeni mai destept / mai prost, sunt dorinte diferite... Fiecare estimeaza diferit prioritatile: ce e dispus sa plateasca vs ce simte nevoia sa primeasca...
mircanu
QUOTE (HalbaSus @ Apr 30 2012, 02:21 PM) *
Rezumat: O compacta cu dimensiuni normale in 4 usi este suficienta pentru a transporta 3 adulti si un copil sau 2 adulti si 2 copii indiferent de varsta acestora.


in principiu poti sa bagi si 4 adulti si un copil intr-o compacta de asta, insa o sa stati ca sardinele. trebuie sa dai scaunele din fata inainte ca sa aiba loc si aia din spate daca sunt persoane la 180cm. ptr mine astea nu-s masini de familie.
In plus, spatiul ptr bagaje si carut e foarte mic la o masina de asta. da, poti sa te descurci, nu zic nu. insa de ce sa ma chinui cand pot sa iau un SUV, imi place asa ceva si imi permit? ca sa am o masina rapida? ma lasa rece aspectul. limitele de viteza sunt la fel pentru toti participantii la trafic. eu sunt printre fraierii care merg legal.

nu o mai dati aiurea ca ai acelasi spatiu intr-un suv la fel cat o compacta. nu se compara. Murano care era un crossover avea spatiu cacalau ptr 5 persoane. mult mai mult decat un seria BMW seria 5. nu mai zic de o un Golf, Lancer etc.

ai dreptate @watcher.
Nu e nimeni mai destept / mai prost, sunt dorinte diferite... Fiecare estimeaza diferit prioritatile: ce e dispus sa plateasca vs ce simte nevoia sa primeasca...


lucrurile nu sunt albe sau negre. sunt cazuri cand un suv se justifica si altele in care nu. oricum ar fi inversunarea impotriva SUV-urilor nu va schimba trendul si popularitatea lor. daca vreti sa schimbati ceva este sa nu mai mentionati viteze de astea ilegale pe aici. da-ti un exemplu bun celor care citesc forumul.




HalbaSus
@Watcher, cu vreo 3 postari mai devreme se vorbea de X5M si X6 hybrid de aproape 400 cp... sa nu imi spui ca cine se uita la astea 2 are de gand sa mearga exclusiv legal sau cu maxim +10 km/h. Iar daca tot isi ia o masina care cu siguranta va incepe sa fugareasca dragoni la un moment dat (evident, in germania) atunci nu ar fi mai bine sa o faca intr-o masina mai aerodinamica si mai stabila ?
In al doilea rand, nu am comparat X5 cu A3, chiar am precizat ca daca as fi comparat X5 cu seria 5 asa cum ar fi trebuit atunci nu mai aveam despre ce vorbi, pentru ca cele 2 masini sunt aproape identice in ce priveste spatiul. Am facut referire la A3 si C-klass pentru ca astea le-am condus si cu astea am carat copilul... si a fost foarte ok. Nu stateam inghesuit, nu trebuia sa imi dau scaunul mai in fata sa incapa copilul, puteam sa ma duc la cumparaturi chiar daca aveam caruciorul in portbagaj. Ori daca in A3 si C-klass te descurci lejer cu un copil + accesoriile acestuia atunci cu siguranta te descurci in orice masina de clasa medie si nu trebuie sa iti iei un H2 doar pentru ca sotia a ramas insarcinata. Nu de alta dar am observat tendinta asta: "ai copil ? ahhh... ai nevoie de un autobuz, preferabil cu remorca... n-ai cumva un tir de 20 de tone ?"
In rest sunt de acord ca fiecare sa isi ia ce masina vrea/ii place/isi permite... dar sa nu justifice asta printr-o necesitate. Nici eu nu spun ca mi-am luat C cu motor de 3 litrii fiindca un logan cu motor de 1.4 nu ar fi facut fata necesitatilor, dar nici eu nu vreau sa accept ca fara SUV nu poti avea copii, sau ca au un spatiu incredibil care nu poate fi reprodus de nici o alta masina.
Watcher
Nu pot sa bag mana in foc despre cum or intentiona altii sa mearga cu masinile lor, dar imi este clar ca si cei cu motoare mai mici merg 'prea repede' . Nu cred ca motor mare = vitezist = inconstient = incult automobilistic smile.gif

Continui cu exemplul personal: eu ma uit dupa Granduri cu motor de 5.2 / 5.9 pentru ca:
- sunt foarte ieftine din cauza cilindreei si consumului
- motoarele sunt nestresate (200cp din 5 litri, 250 cp din 6 litri) - deci work for you long time smile.gif
- daca vreodata ai nevoie sa depasesti pe cineva e mai usor cu 200cp decat cu 100
- ce simti la volan nu sunt caii de pe hartie ci cei de la roata, si atunci cand ai un motor mare poti merge linistit (2000rpm) cu viteza suficienta si cu destui cai cat sa misti masina
- din N sute de cai originali, dupa ce a mai obosit masina, inca ramai cu M sute . daca pornesti de la 100 ramai cu zeci...

in concluzie, nu neaparat daca cineva cauta un motor mare / cu multi cp o sa il foloseasca sa alerge. poate ca si dl cu X6 hibrid prefera hibridul ca sa nu plateasca taxe, bmw ul fiindcae fan al marcii, pozitia inalta de condus fiindca nu ii place statul intins sub volan, etc...
mircanu
QUOTE (Watcher @ Apr 30 2012, 05:18 PM) *
in concluzie, nu neaparat daca cineva cauta un motor mare / cu multi cp o sa il foloseasca sa alerge. poate ca si dl cu X6 hibrid prefera hibridul ca sa nu plateasca taxe, bmw ul fiindcae fan al marcii, pozitia inalta de condus fiindca nu ii place statul intins sub volan, etc...


e exact asa cum zici. ce ai insirat tu acolo sunt exact o parte dintre motivele ptr care amicul meu a ales masina respectiva. nu ca trebuie acceptate de careva motivele lui, insa ptr mine are sens cum a gandit el.

Imi permit o observatie, daca tot facem discutii.
daca tot combateti suv-urile fiti consistenti cu argumentele pe care le dati.
pana acum le blamati ca sunt prea lente si iau suta in 15 secunde etc. acum cand am mentionat de unul rapid, o intoarceti ca la Ploiesti. ce-i trebuie SUV cu 485 de cai?
haha. vorba aceea: cum o dai, tot nu nimeresti.
HalbaSus
QUOTE
Nu cred ca motor mare = vitezist = inconstient = incult automobilistic


Ai tras prea multe semne de egalitate pe care eu personal nu le-am tras... deci tin sa te corectez: SUV = masina in care deplasatul rapid e neconfortabil chiar daca e posibil (multumita motoarelor potente... aici vorbim de SUV-uri premium germane, grand cherokee, land rover/range rover sau LC poate sa aiba motor imens pentru ca nu e conceput pentru a atinge viteze mari si prin urmare nici nu le atinge)


QUOTE
Continui cu exemplul personal: eu ma uit dupa Granduri cu motor de 5.2 / 5.9 pentru ca:
- sunt foarte ieftine din cauza cilindreei si consumului
- motoarele sunt nestresate (200cp din 5 litri, 250 cp din 6 litri) - deci work for you long time

In opinia mea un SUV de 2 tone sau mai mult cu 200-250 cp e fix ca o masina de o tona si ceva cu vreo 100 de cp... adica nimic spectaculos. Iar un SUV de 2 tone cu mai putin de 200 cp e o forma ciudata de mazochism.... Insa un SUV de 2 tone si vreo 400 cp e deja cu totul altceva. Repet, vorbeam de X5M si X6 4.4 hybrid... astea sunt chiar rapide, nu doar raportat la SUV-uri.

QUOTE
pana acum le blamati ca sunt prea lente si iau suta in 15 secunde etc. acum cand am mentionat de unul rapid, o intoarceti ca la Ploiesti. ce-i trebuie SUV cu 485 de cai?
haha. vorba aceea: cum o dai, tot nu nimeresti.


Atentie... eu pe ala cu SUV de 485 cp nu il blamez, aia e o forma de nebunie, iar nebunia e frumoasa. Desigur nu are absolut nicio logica sa pui atatia cai putere pe o masina care in mod evident a fost conceputa pentru cu totul altceva si cu siguranta nu ii poate stapani... insa suna distractiv... thumbsup.gif
E mult mai blamabil cel care vrea defapt sa se deplaseze repede (nu super rapid, doar rapid) si spera ca daca isi cumpara un SUV de 200 cp ala o sa fie rapid... (pentru ca el pana atunci avea o masina de 130 cp si se gandeste ca 200>130 => masina mai rapida) si apoi vede ca masina respectiva desi are mult mai multi cp e mai grea, iar in curbe trebuie sa franeze mai mult... deci per total e mai lenta sau in cel mai bun caz la fel de rapida dar cu riscuri mai mari...
former_ozz
QUOTE
nu o mai dati aiurea ca ai acelasi spatiu intr-un suv la fel cat o compacta. nu se compara. Murano care era un crossover avea spatiu cacalau ptr 5 persoane. mult mai mult decat un seria BMW seria 5. nu mai zic de o un Golf, Lancer etc.


Eu nu stiu in cite serii 5 ai stat tu dar eu am stat in multe suvuri. Unele din ele sint atit de prsot facute ca stai mai nasol ca intr-un Civic.

Ia uite cit de "mult mai mult":
BMW 5
Rear leg room: 36.1 in.
Rear shoulder room: 56.2 in.

Front leg room: 41.4 in.
Front shoulder room: 58.3 in.

Murano:
Rear leg room: 36.3 in.
Rear shoulder room: 58.7 in.

Front leg room: 43.6 in.
Front shoulder room: 59.6 in.
mircanu
QUOTE (former_ozz @ Apr 30 2012, 10:30 PM) *
QUOTE
nu o mai dati aiurea ca ai acelasi spatiu intr-un suv la fel cat o compacta. nu se compara. Murano care era un crossover avea spatiu cacalau ptr 5 persoane. mult mai mult decat un seria BMW seria 5. nu mai zic de o un Golf, Lancer etc.


Eu nu stiu in cite serii 5 ai stat tu dar eu am stat in multe suvuri. Unele din ele sint atit de prsot facute ca stai mai nasol ca intr-un Civic.

Ia uite cit de "mult mai mult":
BMW 5
Rear leg room: 36.1 in.
Rear shoulder room: 56.2 in.

Front leg room: 41.4 in.
Front shoulder room: 58.3 in.

Murano:
Rear leg room: 36.3 in.
Rear shoulder room: 58.7 in.

Front leg room: 43.6 in.
Front shoulder room: 59.6 in.


Du-te si te urca intr-un seria 5. 5 persoane si zi-mi cum stati. Eu am fost si am testat pe asta nou. Masini e bijouterie, stai ca-n filme in ea insa aveam mai mult spatiu in murano, cu 5 persoane. Pe hartie e una si in realitatea e alta. Datele tale scot din calcul inaltimea masinii. Asta se aplica si la portbagaj.
former_ozz
Cum te ajuta inaltimea masinii la picioare si la umeri? Vrei sa stai in picioare in masina?
former_ozz
Oricum problema mea e alta. Nu ma deranjeaza logica "am nevoie de suv pentru ca bag 5 oameni in masina". Nu ma deranjeaza nici logica "ma suv pentru ca e mai usor de bagat 2 copii in el si am loc si de bagajele copiilor". Ma deranjeaza insa ideea ca "am suv pentru ca e cool" "arata bine" "ma invidiaza dusmanii" "e sigur" "e confortabil".
Atita vreme cit proprietarul vine cu ideea ca un SUV e un compromsi dar e un comprmis pe care el il accepta pentru ca ii ofera ceva e ok. Cind incepe sa creada ca e o masina misto incepe problema smile.gif.
James Kilowatt
@Mircanu
Eu o sa ma apuc de facut o statistica sa vad cati din SUV-isti merg 1 si 2 in masina. Asa din start as spune ca primii sunt undeva la 65% si pe locul 2 inca vreo 25. Mai mult de 2 personale sunt o minoritate. Nu spun ca la astia cu berline e mai bine, insa pe astia nu-i injura nimeni ca sa isi caute justificari teehee.gif

Referitor la Austria, stiu ce vorbesc. Anul trecut a fost unul cu blocaje urate de trafic din cauza zapezii, pe care le-am evitat la mustata, am trecut prin zonele sinistrat cu 12h inainte. Stii cum puteai fi blocat? Intre un Golf TDI si un Peugeot 206+ cu schiurile pe acoperis, intr-un carnat de 50km de masini oprite, si asta pe asfalt, nu pe zapada. Zapada era la 50km in fata.

Probabilitatea sa fii scos de un SUV din rahat iarna e infima in vreuna din tarile date de tine de exemplu, probabilitatea mult mai semnificativa e sa fii prins intre doi ciumpalaci cu fwd-uri "pah firma" cu pneuri allseasons.

Ia un punct de plecare oarecare din Romania, o destinatie oarecare in Austria si vezi cam cum arata drumul: Iesi din parcare si primii 100m s-ar putea sa fie util un SUV. Apoi ai un trafic de oras cu miliarde de anonimi cu fwd-uri, apoi niste Europene romanesti printre Logane, Mertzane cu numere de Bulgaria si pneuri din Mongolia si camioane cu discurile falsificate si soferi nedormiti de 3 zile, si apoi scapi pe autostrada.
Dupa aia din Austria iesi de pe autostrada, mai mergi 30km pe un drum pe unde merge si camionul care aduce berea si ai ajuns la un hotel cu 4 saune si 5 piscine. Unde crezi ca e mai probabil sa fii blocat datorita masinii incompetente, in zapada, sau pe asfalt, intr-un sir de masini oprite datorita unui eveniment produs (poate datorita zapezii) la zeci de km distanta?

@Watcher
Tu esti mai degraba exceptia decat regula... respecti restrictiile de viteza... ai SUV si si stii ce-i aia offroad... Sau stii sa apreciezi un benzinar in dieseland. Practic esti o combinatie halucinanta de improbabilitati biggrin.gif
Apropo, mie Avensis nu mi se pare asa mare. Mi s-a parut chiar subtire la capitolul spatiu in spate, o amarata de Octavia sau G5 e peste. Sau Civicul lui Dragos.
Diesel
Voi astia care sunteti impotriva SUV-urilor vorbiti prostii. Uite aici masina folosita in scopuri utile: http://993c4s.com/cars/porsche-cayenne/arm...ne-sons-of-gun/ si http://jalopnik.com/5907059/this-armored-p...llets-and-mines
Citez: "The Porsche was commissioned by an unnamed Eastern-European client" deci avem sansa sa ne intalnim cu asa ceva pe sosea. E cam greu sa echipezi o berlina medie cu asa jucarii si e normal sa pui contra unei asemenea provocari tot un SUV, deci pun masina la vanzare si caut un Tucson ceva, ca n-am bani de mai mult.
iHondafan
he, he sa pun si io vreo cateva randuri... SUV-urile sunt excesive dar au ceva avantaje ( chiar daca sunt avantaje la margine). cine isi mai aduce aminte de discutiile de acum 7-8 ani stie ca eram convins anti-SUV... damn eram si anti-republican si intre timp mi-am mai schimbat parerea si despre asta... biggrin.gif

cum mi-am schimbat parerea? in 2009-2010 am facut o vreme naveta saptamanal din Philly in Indiana si acolo fostul meu sef mi-a dat cateva masini sa conduc cat eram acolo ( el opera pe langa 2 cabinete medicale si alte afaceri printre care si un dealership de masini folosite). adica zburam la Indy, luam masina din parcare, imi faceam treaba, terminam o lasam la aeroport si veneam acasa unde ma recupera nevasta-mea de la aeport cand isi aducea si ea aminte de mine... rolleyes.gif cea mai mare parte a anului am avut un New Beetle 2004 cu anticul motor 2.0 de 115CP care a fost OK, dar tot ii pica pompa de apa ( aia o reparau din piese de la dezmembrari si cred ca am trecut prin vreo 3 in anul ala). a mai avut vreo cateva alte probleme, all in all la fiecare 6-8 saptamani o trimeteam la mecanic cateva zile. cat o reparau am mers cu cateva alte masini interesante - un 325i de prin 2001-2002, un Merc SLK 320 1999-2000 ( asta mi-a placut cel mai mult), vreo 2 Grand Cherokee, un Liberty ( in Europa ii zice Cherokee simplu parca) si, oroare, un Escalade mk.1... asa am ajuns in pielea utilizatorului de SUV... pe loc nu am fost convins dar treptat e ceva care iti intra sub piele. acum ii inteleg perfect si pe atia cu truck-urile lor... iti dau o senzatie de siguranta, de forta pe care nu o ai intr-o masina mica. e cam diferenta dintre friptura la tzapoi si chiftele de soia. sunt mai sanatoase chiftele de soia dar tot o halca de carne se duce mai bine la creierul ala de reptila care zace in strafunduri...

deci oameni buni, cand pornesti sau ambalezi un V6 "4litre" sau un V8 ala de 5.6l de pe Escalade ai asa un mic fior... they mean business. desigur ca nu poti sa le dai in curbe ca un Golf dar iti comunica limitele si le poti conduce comfortabil si nu fara oaresce satisfactie si panache ( ma rog nu Euro-style ci d-asta mai instinct primar din colonii)...

deci asa mi s-a plantat samanta... vreun an de zile ( pe care l-am petrecut facand 1 alt an de specializare in NYC) samanta a incoltit si in vara anului trecut cand am inceput sa ma manance sa imi schimb masina am zis ca de ce nu SUV? vorba lui Clinton, ultimul presedinte democrat al Americii: "Why they do it? Because they can!". asa am comis tradarea - initial am zis sa nu ma porcesc chiar de tot si m-am uitat indeaproape la Q5, X60 si X3 dar in final cum in aceeasi bani a iesit si MDX-ul am mers pe mintea cea de pe urma a americanului: yes, the size matters...

ce face mai bine SUV-ul... e mai comfortabil la drum lung, e mai comfortabil pe drumuri rugoase ( rotile de 18-19tzoli cu balon mare elimina denivelarile), pe zapda tot asa e mai usor ( bine asta iarna am avut vreo 3 zile cu zapada pe carosabil); garda la sol crescuta ajuta si ea la borduri, santuri, faci offroad usor daca e nevoie fara probleme, poti cara 7 persoane ( bine macar una trebuie sa fie copil altfel nu e fezabil decat pe distante scurte), poti tracta ( nu am folosit) si nu in ultimul rand poti cara chestii mari ( am pus vreo 300 kile de materiale de constructie in el fara sa zica pas).

si, ultima parte a unui complot executat magistral... hai, mah, mami Suvu consuma prea mult, trebuie sa mai luam o masina mai mica... iote am gasit o bavareza ieftina...

de atunci incoace merg mai mult cu bavareza si Suvu il folosim mai mult pentru iesiri in familie...

in nemernicia mea, ca un caine turbat...



former_ozz
Bine ai venit inapoi Iuliane!
Am mers si eu destul cu SUVuri ca e imposibil sa le eviti in america si cu ceva ceva cu truckuri cu V8, ultima oara un RAM 1500.
La camioneta sint de acord, e misto. Si nici nu consuma asa mult. Problema ca e cam greu sa nu te infigi in motorul ala de 350CP si atunci suge. Plec de la ideea ca cumperi camionul ca cari chestii cu el foarte frecvent (lucrezi in constructii etc), altfel evident e o timepnie. Dar cind ai scuza ca il folosesti eficient, e distractiv mai ales cind e gol. Problema parcarii pe o strada in San Francisco a unei masini lungi si fara vizibilitate in spate e o prolema majora insa.
La SUVuri insa mi-e greu sa le inteleg. Inteleg crossoverele genul outback si volovo xc, chiar sint tentante uneori, dar nu SUVuurile adevarate. Vorba lui Halba, pe strada fac totul prost, mult prea prost ca sa merite pentru avataje indoilenice sau rar folosite (de catre mine, pentru cine iese din sosea cit de cit frecvent, pentru cine are o familie mare, presupun ca sint ok). Eu am ca masina de familie un VW CC (Passat CC in europa) pentru 2 parinti si-un bebe si nu am simtit vreodata nevoia de mai mult loc... am un prieten in aceeasi situatie care are 2m si un Golf GTI. Pina si ala se descurca foarte bine.


PS: eram mai curios cu aia cu convertirea la republicani... in capul meu un om educat e imposibil sa fie republican pentru ca dincolo de partea pur financiara, cea sociala e atroce.
James Kilowatt
Problema cu suv-urile nu e una intrinseca.... adica nu sunt proaste la modul obiectiv, intrucat criteriile care sunt importante pentru unii (G-force in viraje, franare, demaraj, top speed sau silentiozitate si consum la 180 pe autobahn) pot fi diferite pentru cineva care calareste drumuri forestiere sau satuce prin creierii muntilor unde ninge din octombrie pana in aprilie.

Problema cu ele sunt soferii lor biggrin.gif Care sunt contradictorii cu ei insisi. Isi iau SUV pentru siguranta insa merg ca inecatii (Huidu sau madam Paunescu). Isi iau SUV pentru ca are capacitati offroad insa merg la coafor si shopping (Mihaela Radulescu). Isi iau suv.... dizal ca sa fie mai economic (wtf biggrin.gif ) . Isi iau suv pentru spatiu... si 99% din timp merg singuri sau cu maxim o blonda anorexica in dreapta careia daca-i scoti silicoanele si o pliezi o bagi in torpedo la un Golf.

Inclusiv termenul de SUV e in contradictie cu realitatea intrucat contine particula de marketing "sport". Sport inseamna transpiratie, SUV-ul n-are nicio legatura cu asta si in general masinile n-au prea mare legatura cu sportul decat daca sunt de curse (intr-o masina de curse chiar transpiri mult mai intens decat intr-o sala de fitness, si nu prea au climatizare). Insa azi orice trebuie sa fie "sport" astazi ca sa atraga cumparatorul masculin, de la masini pana la chiloti sau lamele de ras. Insa realitatea e ca masinile sunt fix la fel de sportive ca niste deodorante pe care daca le folosesti ti se umfla pectoralii.
Cumparam masini "sportive" insa trebuie sa aiba minim 500 gadgeturi si senzori, intrucat efortul sa apesi pe un buton cand incepe sa ploua sau se face intuneric ne epuizeaza....
HalbaSus
Bai eu tin minte ca mai postasem ceva aici... s-a dus in gaura neagra a browserelor se pare....

Anywayz, treaba cu motoarele mari/masini mari si senzatia oferita de acestea o inteleg intr-o oarecare masura, si SUV-urile din familie au V6 benzinare care suna extrem de bine (mai ales pt urechea mea obisnuita cu TDI-uri). Iar senzatia de masina mare (tanc) care nu poate fi oprit poate da o senzatie de siguranta (care dispare in prima curba luata mai sportiv sau dincolo de 180 km/h pe autostrada, dar astea sunt aspecte care poate nu sunt importante pt toata lumea).
Insa repet, un SUV mare nu e comparabil cu un Golf... nici ca marime, nici ca pret. Nu cred ca exista multi care se intreb ce sa isi cumpere: Golf sau Touareg. SUV-urile mari se compara cu masini mari (E-Class, A6, serie 5, (sau Skoda Superb pentru bugetari tongue.gif )). Ori senzatia pe care ti-o da un mertz mare (nu al meu, al meu se simte foarte compact) cum ar fi un E (cel putin modelul anterior, ala cu stea pe capota cu asta nou nu am fost), S sau CL e foarte misto, aceasi chestie de "tanc" dar totusi mult mai misto decat cea dintr-un SUV cu marime/greutate similara. Pana si petrolierul lui James pe care l-am condus la intoarcerea de pe aerodrom mi s-a parut interesant (desi se conducea usor era greu sa ignor sentimentul de maaaaaaaare) daca nu ar avea taxe criminale un Superb 4x4 cu V6-le de 3.6 cred ca ar fi extrem de interesant.
AlexTM
Scapi din vedere pozitia inalta. O fi E-ul tanc, dar tot te uiti in sus catre un SUV si te face sa te simti mai mic.
Priceless. Eu ador pozitia inalta, bine n-am SUV ci minivan, dar ma cred in categoria lor, cel putin din punctul asta de vedere.
DORU
Pt pozitie inalta sugerez tractor agricol sau RABA biggrin.gif

Daca nu erau taxele astea absurde, Halba, demult aveam macar 3000cmc la discretie whistling.gif
Iar Superbul ala cu DSG si 4x4 la 260cai V6 e rapid pt ditamai barca.
James Kilowatt
Merge doua kile turbo + chiptuning, ajunge tot acolo la performanta si cu taxe mai decente. Insa 4 cilindri turbo n-au nicio legatura in materie de sunet cu V6... suna tot ca un fas.
AlexTM
Lasati motoarele, ca aici e vorba de SUV-uri smile.gif
Am condus V6 dar drept sa spun, nu tin minte sa fi sunat in mod deosebit. Probabil ca trebe sa-l forjezi ... nu e cazul SUV-urilor smile.gif
DORU
Am condus V6 diesel resoftat pe Superb 1 (2500cmc, aprox 200 cai), se auzea "altfel" si "respira" altfel in mod cert.

Mie SUV-urile nu-mi spun nimic si doar pt garda la sol inalta nu ma vor convinge niciodata biggrin.gif
James Kilowatt
Eu am mers cu cateva V-uri... insa locul potrivit sa ma laud cu ele e aici biggrin.gif
http://www.masini.ro/forum/content/Motor-s...rs-si-circuite/

Insa chiar si un amarat de Reno Espace (ala mai vechi) cu motorul V6 benzen suna cu totul altfel decat un 4 cilindri. Exceptie poate o face un avion gen S2000 care sare de 7krpm, insa n-am mers cu asa ceva.
Nici 6 in linie nu ma deranjeaza whistling.gif
DORU
Atat timp cat 8 > 6 > 4, nu conteaza cum sunt dispusi biggrin.gif
iHondafan
QUOTE (former_ozz @ Oct 4 2012, 04:52 AM) *
Bine ai venit inapoi Iuliane!
Am mers si eu destul cu SUVuri ca e imposibil sa le eviti in america si cu ceva ceva cu truckuri cu V8, ultima oara un RAM 1500.
La camioneta sint de acord, e misto. Si nici nu consuma asa mult. Problema ca e cam greu sa nu te infigi in motorul ala de 350CP si atunci suge. Plec de la ideea ca cumperi camionul ca cari chestii cu el foarte frecvent (lucrezi in constructii etc), altfel evident e o timepnie. Dar cind ai scuza ca il folosesti eficient, e distractiv mai ales cind e gol. Problema parcarii pe o strada in San Francisco a unei masini lungi si fara vizibilitate in spate e o prolema majora insa.
La SUVuri insa mi-e greu sa le inteleg. Inteleg crossoverele genul outback si volovo xc, chiar sint tentante uneori, dar nu SUVuurile adevarate. Vorba lui Halba, pe strada fac totul prost, mult prea prost ca sa merite pentru avataje indoilenice sau rar folosite (de catre mine, pentru cine iese din sosea cit de cit frecvent, pentru cine are o familie mare, presupun ca sint ok). Eu am ca masina de familie un VW CC (Passat CC in europa) pentru 2 parinti si-un bebe si nu am simtit vreodata nevoia de mai mult loc... am un prieten in aceeasi situatie care are 2m si un Golf GTI. Pina si ala se descurca foarte bine.


PS: eram mai curios cu aia cu convertirea la republicani... in capul meu un om educat e imposibil sa fie republican pentru ca dincolo de partea pur financiara, cea sociala e atroce.


bine v-am regasit.

1) majoritatea celor cu truck sunt prea saraci sa isi permita si o corolla... pe la tzara e si chestie de prestanta mai ales la barbati. chiar daca il folosesc pentru carat doar 1 pe saptamana si nu ies offroad decat 1 data pe luna cand ies la pescuit pe termen lung 7-8-10ani majoritatea isi scot utilitatea. in SF inteleg ca nu face sens, doar daca esti contractor, oricum nu am vazut multe truck-uri in SF....

2) majoritatea SUV-urilor sunt cross-overe in zilele astea. cele adevarate ( Tahoe, 'spedition) s-au rarit mult si nu merita decat pentru cei cu barca sau cai...

3) si eu m-am descurcat cu copil si GTI vreo cativa ani. dar daca te inveti cu spatiul mare e mai greu sa downsize dupa-aia.

4) am zis ca nu mai sunt anti-republican. nu ca sunt republican. imho, faptul ca Obama a batut-o pe Hilary acum 4 ani e o catastrofa la fel de mare cu alegerea lui Dabbya in 2000. Obama e un Dabbaya de stanga... am scapat de dracu si l-am ales pe tac'su...

QUOTE (James Kilowatt @ Oct 4 2012, 07:41 AM) *
Inclusiv termenul de SUV e in contradictie cu realitatea intrucat contine particula de marketing "sport". Sport inseamna transpiratie, SUV-ul n-are nicio legatura cu asta si in general masinile n-au prea mare legatura cu sportul decat daca sunt de curse (intr-o masina de curse chiar transpiri mult mai intens decat intr-o sala de fitness, si nu prea au climatizare). Insa azi orice trebuie sa fie "sport" astazi ca sa atraga cumparatorul masculin, de la masini pana la chiloti sau lamele de ras. Insa realitatea e ca masinile sunt fix la fel de sportive ca niste deodorante pe care daca le folosesti ti se umfla pectoralii.
Cumparam masini "sportive" insa trebuie sa aiba minim 500 gadgeturi si senzori, intrucat efortul sa apesi pe un buton cand incepe sa ploua sau se face intuneric ne epuizeaza....



partea de sport venea de la capacitatile offroad ( sport in acceptiunea outdoor); desigur ca nu face sens in mijlocul unei zone urbane de cateva milioane. dar primele SUV-uri au fost camionete cu bena inchisa si populatia caruia i s-au adresat au fost tzaranii americani...

crossover-ul e un break mai inalt si rationalizez ca are meritele lui cum am zis mai sus.
solmar
Ete ce s-a animat forumul... thumbsup.gif Daca ar aparea si Tudor (alta Honda)... parca ne-am strange de-o claca!
iHondafan
QUOTE (HalbaSus @ Oct 4 2012, 08:52 AM) *
Anywayz, treaba cu motoarele mari/masini mari si senzatia oferita de acestea o inteleg intr-o oarecare masura, si SUV-urile din familie au V6 benzinare care suna extrem de bine (mai ales pt urechea mea obisnuita cu TDI-uri). Iar senzatia de masina mare (tanc) care nu poate fi oprit poate da o senzatie de siguranta (care dispare in prima curba luata mai sportiv sau dincolo de 180 km/h pe autostrada, dar astea sunt aspecte care poate nu sunt importante pt toata lumea).
Insa repet, un SUV mare nu e comparabil cu un Golf... nici ca marime, nici ca pret. Nu cred ca exista multi care se intreb ce sa isi cumpere: Golf sau Touareg. SUV-urile mari se compara cu masini mari (E-Class, A6, serie 5, (sau Skoda Superb pentru bugetari tongue.gif )). Ori senzatia pe care ti-o da un mertz mare (nu al meu, al meu se simte foarte compact) cum ar fi un E (cel putin modelul anterior, ala cu stea pe capota cu asta nou nu am fost), S sau CL e foarte misto, aceasi chestie de "tanc" dar totusi mult mai misto decat cea dintr-un SUV cu marime/greutate similara. Pana si petrolierul lui James pe care l-am condus la intoarcerea de pe aerodrom mi s-a parut interesant (desi se conducea usor era greu sa ignor sentimentul de maaaaaaaare) daca nu ar avea taxe criminale un Superb 4x4 cu V6-le de 3.6 cred ca ar fi extrem de interesant.


nu trebuie sa iei curbele cu viteza mare si nici sa mergi cu 180km/h... daca vrei sa faci asta iti iei o masina de genul asta ( GTI, serie 3, A4, etc.) daca ai un copil si soacra in masina oricum nu vrei sa le bagi multa g-force laterala... un SUV se conduce mai balnd si mai calm... una e valsul si alta hip-hop-ul...
iHondafan
QUOTE (AlexTM @ Oct 4 2012, 10:59 AM) *
Lasati motoarele, ca aici e vorba de SUV-uri smile.gif
Am condus V6 dar drept sa spun, nu tin minte sa fi sunat in mod deosebit. Probabil ca trebe sa-l forjezi ... nu e cazul SUV-urilor smile.gif


e cazul... gandeste-te la un animal de peste 2t parcat in panta si/sau de el agatzat un padoc cu 2 cai... ho, ho, ho - chiar cu V8 tot trebuie sa il forjezi...
AlexTM
Alea sunt cazuri deosebite.
Chiar si asa, majoritatea sunt automate asa ca nu se forjeaza decat la viteza, nu la plecat de pe loc, fie el si in panta smile.gif
iHondafan
se forjeaza. nu pleaca pana nu atinge cuplu necesar la roata. bine motoarele respective,desi benzinare sunt tunate pentru cuplu mare la turatii mici, dar daca sarcina e mare castigi cuplu la roata prin turatie a motorului si raport de multiplicare mai mare. daca e incarcat mootrul sta mai mult in treptele inferioare deci merge la turatii mai mari. sau daca e naspa angrenezi low transfer case - care are rapoarte de multiplicare si mai mari... desigur ca daca mergi cu el in conditii obisnuite motorul sta mai tot timpul sub 2000rpm, lejer...
mircanu
QUOTE (AlexTM @ Oct 4 2012, 06:19 PM) *
Alea sunt cazuri deosebite.
Chiar si asa, majoritatea sunt automate asa ca nu se forjeaza decat la viteza, nu la plecat de pe loc, fie el si in panta smile.gif


hai bre. mergi cu mine o data (suv automat) si vezi cum se aude V6-le forjat sau nu.
masina ia suta in 8 sec, hai sa zic 8.5 sec. deci se forjeaza de la plecatul de pe loc atunci cand vrei sa pleci tare. nu mai zic de off-road, unde tre sa o forjezi non-stop ca sa nu te ingropi in nisip.
former_ozz
V6/V8 e foarte misto dar nu mai merita banii de benzina nici macar in america.
Daca aveam o caramida cu motor mare in loc de un civic ma costa 10$ in plus pe zi sa ma duc la munca. Se pot face prea multe cu banii aia.
iHondafan
inseamna ca stai prea departe de munca. biggrin.gif park&ride?

ah si un CC 2.0TFSI consuma aproape la fel cu un V6 japonez la aceleasi performante... fara taxa pe cilindree diferentele nu sunt semnificative.
former_ozz
Cam asa e, dar cica se poate tuna si iesi cu consum mai putin si 50CP in plus smile.gif. Numai ca aia e masina neveste-mii care conduce mult mai putin. Si nu e SUV, ca atare aerodinamica e mai buna si masa mai mica. Consumul nu depinde numai de motor ci si de masina pe care e montat.

Stiu ca stau departe de munca, pina nu de mult faceam jumi juma condusul cu un prieten dar acum sint singur. Numai ca nevasta lucreaza in nord, eu in sud si sa mor daca vreau sa ma mut in vreo suburbie americana moartea sufletului. Numai ca 160 km/zi e un compromis prea mare. Degeaba stai intr-un oras misto daca ajungi seara tirziu acasa.

Am spus-o de multe ori si acum mi-e si mai clar. Taxa pe cilindree e un cretinism major. E o taxa la intimplare pe un amanunt tehnic fara importanta. Putea sa fie si pe culoare sau pe numarul de spite din janta. Intradevar intre doua motoare de 200CP moderne indiferent de solutia constructiva nu sint mari diferente (ceva mai bine la motorul de 2L turbo fata de cel de 3L aspirat dar nu semnificativ). In schimb un motor turbo e mai delicat, are componente in plus, merge la presiuni mai mari, cu benzina mai scumpa, are o turbina care se invirte prea repede la temperaturi prea mari etc. E complicat, scump, mai putin fiabil. Si are sunet de tractor smile.gif.
Daca vrei sa taxezi consumul de petrol, poluarea etc trebuie taxata benzina nu cilindreea.

iHondafan
Amen to that, si eu cred ca solutia cea mai buna e taxa pe carbon.

e un proces gradual... de la o compacta la una medie in 4 cilindri diferenta de consum e mica, de la una cu 4 la una cu 6 la fel. un sedan mediu in 6 consuma cat un SUV mic cu 4 ( ex un Tiguan sau chiar Q5 nu consuma cu mult peste un Passat)... de aici pana la medium size crossover sau minivan - Explorer, Highlander, Pilot, MDX nu e decat un pas...

desigur ca si mediul iti dicteaza alegerea... in suburbii spatiul nu mai este o problema, daca ai noroc nu ai nici mult trafic. noi locuim in regim suburban de 10 ani si acum mi se pare ca suburbia e cel mai bun lucru rezultat din inventia si diseminarea in masa a automobilului. nici nu ne-am gandit prea mult cand ne-am mutat aici in zona Phila la downtown vs suburbs. in fine Phily e si un oras 3/4 mahala, dar e destul de mare cat sa aiba si destule cartiere mai spalate si exista ceva revitalizare urbana. mi-a fost clar ca nu mai sunt de oras in anul cand m-am intors in NYC si simteam ca ma sufoc in aglomeratie, cum aveam o zi libera fugeam acasa la padurenii nostri. desigur ca daca mi-as permite un apartament de 3000sqft intr-o cladire de lux cu toate amenitatile nu as zice nu, dar pentru majoritatea familiilor suburbia ofera mai mult comfort si practicalitate in bugetele obisnuite. de aceea majoritatea marilor orase americane s-au golit de oameni gospodari catre suburbii... sunt strazi intregi in Philly cu case frumoase ante 1950, unele la 10 minute de mers pe jos de parti centrale, darapanate si locuite de minoritatile "defavorizate". afara de NYC, SF, Boston si Chicago si mici nuclee in alte orase ( Washingtonul vine tare din urma in procesul de revitalizare urbana) o majoritate a clasei mijlocii si mai ales mid-upper locuieste in suburbii.
HalbaSus
+1 la chestia cu forjatul V6-urilor... Trebuie forjate bine de tot ca sa mearga cat de cat decent pe un SUV, poate ca pe o masina mai usoara nu ar fi cazul desi probabil ca as face asta si acolo. Iar automata forjeaza de multe ori mai tare decat un om pt ca "uita" sa retrogradeze la timp si apoi face kickdown... deci variatiile sunt mai mari.

+1 la taxatul benzinei si nu a cilindreei... doar ca din experienta mea guvernele (in special alea romanesti) functioneaza in felul urmator:
am taxat benzina. avem suficienti bani ? nu ? taxam si cilindrea, am taxat si cilindreea si benzina, avem suficienti bani ? nu ? taxam si inmatricularea. am taxat benzina, cilindreea si inmatricularea, avem suficienti bani ? nu ? suprataxam cilindreea mai mare de xxx cmc si CO2-ul emis. avem suficienti bani ? nu ? hai sa taxam caii putere, tractiunea integrala si masinile mai vechi de 8 ani... mai e ceva de taxat ? hai sa taxam...

Deci noi pe aici o ardem cu benzina scumpa, taxe exorbitante la masini cu cilindree mare, taxa de inmatriculare/poluare, taxam normele euro, taxam CO2-ul, taxam tot...

QUOTE
nu trebuie sa iei curbele cu viteza mare si nici sa mergi cu 180km/h... daca vrei sa faci asta iti iei o masina de genul asta ( GTI, serie 3, A4, etc.) daca ai un copil si soacra in masina oricum nu vrei sa le bagi multa g-force laterala... un SUV se conduce mai balnd si mai calm... una e valsul si alta hip-hop-ul...

Eu circul cu SUV-uri doar cand am in masina copil si bunici si evident ca nu pot sa merg asa cum as vrea... dar tocmai asta e problema mea, SUV-urile accentueaza senzatia de viteza si ruliul crescut in curbe diminueaza comfortul pasagerilor (in special al celor din spate) comparativ cu o berlina mare la aceasi viteza.
mircanu
QUOTE (HalbaSus @ Oct 5 2012, 01:50 PM) *
1.+1 la chestia cu forjatul V6-urilor... Trebuie forjate bine de tot ca sa mearga cat de cat decent pe un SUV, poate ca pe o masina mai usoara nu ar fi cazul desi probabil ca as face asta si acolo. Iar automata forjeaza de multe ori mai tare decat un om pt ca "uita" sa retrogradeze la timp si apoi face kickdown... deci variatiile sunt mai mari.

...............
2.Eu circul cu SUV-uri doar cand am in masina copil si bunici si evident ca nu pot sa merg asa cum as vrea... dar tocmai asta e problema mea, SUV-urile accentueaza senzatia de viteza si ruliul crescut in curbe diminueaza comfortul pasagerilor (in special al celor din spate) comparativ cu o berlina mare la aceasi viteza.


1. nu si daca cutia are optiunea semiautomata. o forjezi din a intia daca vrei si urla motorul ca din gura de sarpe. oricum, ideea cu motoarele mari V6 e ca ai putere si cuplu la dispozitie fara se la duci pe rosu. discutia e oarba caci vb in general de SUV-uri V6 sau V8. fiecare masina are caracteristicile ei si se comporta diferit.....
eu ma refer la masina mea si tancul meu este la fel de rapid ca si A3-ul tau.

2. asta daca stai in Romania sau in alta tara cu sosele serpuite/fara autostrazi. la mine, aici, curbe nu sunt mai deloc, asa ca aspectul cu ruliu pronuntat nu este important. nici taxe nu platesc ptr ca e motorul mare.

argumentele date de tine nu se aplica ptr toti astia care ne dam cu parerea aici, astfel ca fiecare are dreptatea lui.
iHondafan
sunt crossovere mai agile decat sedane mijlocii sau mari. si viceversa. nu toate SUV-urile sunt barci, majoritatea cum nu prea mai sunt, e clar ca nu sunt Boxter dar dar nici barca. unde stau acuma e plin de drumuri in curbe si denivelate - and I'am lovin' it! - purcelu' se comporta rezonabil pentru gabaritul lui ( desi cand aleg traseele le prefer pe cele mai drepte cu el si pentru celelalte le iau pe cele serpuitoare).
HalbaSus
Clar, acolo la tine un tanc cu V8 e o optiune perfect rationala, in europa e una absolut excentrica (ca sa nu zic stupida).
James Kilowatt
O optiune excentrica e absolut OK, atata timp cat e asumata. "Mi-am luat suv ca imi place mie, uite-asa de-al dreacului, si cui nu-i place poate sa ma pupe-n c.r, ca de aia suntem intr-o tara libera" e o atitudine absolut corecta, desi nitel optimista.

Insa mi-am luat suv "ca ma pricep la masini", "ca am nevoie de el", "ca e mai sigur", "ca sunt eu mare sportiv", "ca e o afacere buna", "ca e mai confortabil", "ca e mai spatios", "ca e mai fiabil" etc sunt motivele ... semidocte. Asta in general, poate la o minoritate microscopica e adevarat.
Evident, vorbim de Europa care e un judet integral acoperit de asfalt si beton, si ce nu-i acoperit e zona protejata, si unde exista alternative mai bune (mai sigure, mai sportive, mai confortabile, mai spatioase, mai fiabile) la preturi comparabile.

La extrema cealalta (automobilistica) exista si proprietari de Prius care uneori au fix aceeasi atitudine biggrin.gif
DORU
Sorin, de acord 100% cu tine de asta data whistling.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.