QUOTE
Alta chestie care mie mi se pare inexacta: SUV = bun pentru drum lung. SUV-urile sufera tocmai la acest capitol, OK, daca mergi legal cu maxim 130 pe autostrada atunci un SUV isi va face treaba (mai ales SUV-urile astea mai "rasate"(x5, ML, q7, cayene, etc) dar daca esti in germania (sau mintea ta isi imagineaza in gandul ei ca esti in germania... ceea ce e tot una) si te grabesti, si te apuci sa fugaresti teritoriul dragonilor (iar daca iti iei o masina, fie ea si SUV de peste 300 cp, exista sanse mari sa vrei sa fugaresti dragoni) atunci lucrurile se schimba radical. Un SUV (chiar si alea capabile) se comporta nenatural la viteze mari (pe care le ating cu relativa usurinta daca au motoare potente) insa sunt zgomotoase, consuma ca inecatele, iar schimbarile de banda nu sunt tocmai placute.
Si la viteze decente (maxim 140 pe autostrada) un SUV va fi ceva mai zgomotos si va consuma destul de mult comparativ cu un sedan cu dimensiuni si motorizari similare.
Eu sunt dintre aia care merg legal cu masina indiferent daca e mica sau mare: 120-140 kmph pe autostrada si in rest maxim +10kmph.
Nu am nicio senzatie sa merg cu 200 indiferent cati caluti are masina (am mers in ultima vreme cu grand cherokee de 240cp, am condus touareg de 240cp, am mers si cu seria 3 de 200+cp)
In cei 13 ani de condus singurul accident cu alta masina a fost la viteza de 10kmph, intre treapta 1 si 2
.
A, si am calcat si un caine , care mi-a nenorocit o mare parte din Dacie
Nu vad niciun motiv sa iti iei masina cu gandul de a conduce ilegal, si iata, tocmai datorita acestui tip de soferi simt nevoia de a conduce o masina in care aceia care exagereaza cu viteza sa aiba mai mici sa ma afecteze.
Legat de spatiu in masina eu nu pot sa pricep cum evaluati ca nu e loc in X5 vs A3
Land Cruiserul, Patrolul, Touaregul (masini cu care am mers eu drumuri lungi) au sensibi mai mult spatiu in masina (atat pe lungime, cat si pe latime, cat si pe inaltime) decat Avensisul (care este pretty mare! - gen A6 / Seria 5 ca spatiu interior) . In A4 / Seria 3 / C Klasse nu incap 4 adulti daca nu stau toti cu genunchii in gura. In orice 'full size SUV' incap 5 adulti nechinuiti plus o gramada de bagaje.
In diversele masini americane mari nu stai pe 'scaun', 'bancheta' ci 'in fotoliu' - normal ca este mai comod decat in berline cu scaune sport si motor de 150cp
Daca extindem putin analiza spatiului, Avensisul (care repet, e maricel), are loc in portbagaj de 4 anvelope de schimb (205/55/16) si se inchide capota peste ele - adica e mare portbagajul. Ei bine daca pun caruciorul (de om mare, accidentat!) nu mai am loc nici de casca in portbagaj. In land cruiser pun bagaje de 3 oameni, caruciorul, carje, etc si inca mai vad pe deasupra...
Inca o chestie de comoditate: pe drumurile noastre sunt gropi si denivelari atat dese cat si mari cat si multe. Cu LCul / other full size SUVs nu le simti, si poti sa mergi cu 50kmph / 70KMPH pe DN SI N DJuri unde masinile mici merg cu a 1-a...
Ce ma fascineaza este ca in continuu reluam discutia asta cu aceleasi argumente: unii nu vor sa mearga decat pe asfalt perfect in germania si sa poata sa alerge cu 250kmph, fara sa consume mai mult decat trebuie, iar altii vor sa mearga incet si oriunde, sa nu ii stranga scaunul, etc.
Nu e nimeni mai destept / mai prost, sunt dorinte diferite... Fiecare estimeaza diferit prioritatile: ce e dispus sa plateasca vs ce simte nevoia sa primeasca...