Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SUV-urile... masini indecente ?
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38
Mircea104901
QUOTE (RUE @ Oct 2 2011, 01:55 PM) *
cum va par astea? ce consumuri poti avea? (90-110, oras, autostrada 130)

Pot sa iti spun ca Forester consuma cel mai putin intre 80-90. Peste - creste usurel, iar peste 120 - vertiginos. Vorbind de modelul urmator(pe care-l am) care are 158cp, consumul este mai mare fata de cel de 125cp. Al meu consuma in medie 10-10,5. (Nu am un stil economic de condus, din contra). Din cate stiu, consumul pentru modelul in cauza e undeva pe la 8,5-9 l/100km.
Ce pot sa zic e ca nu e masina de alergat pe autostrada peste 120. E total ineficient (consuma mult), nu ca nu ar putea. In rest e absolut ok pentru drumurile de la noi. Nu iti vei face probleme daca vei intalni gropi, santuri, taieturi nesemnalizate; echilibrul SAWD atat de prezent in reclamele Subaru chiar nu e doar marketing. Se simte bine, iar impreuna cu sasiul de Impreza (chiar daca garda la sol e mare si talonul la cauciucuri taie din elan) duc la o stabilitate pe curbe impresionanta (nu ma taxati, nu fac comparatie cu un Porsche sau Ferrari, doar cu berline normale si SUV-uri). Adica masina sta mai bine pe drum decat te-ai astepta.
Inca nu ma pot pronunta 100% (nu am decat 120kkm) dar se pare ca fiabilitatea trenului de rulare iarasi nu e un mit.
Am o nemultumire: telescoapele cu self-leveling sunt slabute. Nu tin mult(peste 100kkm) si sunt scumpe.
James Kilowatt
@Tipograful
Ok, sunt de acord, insa sper ca esti si tu de acord cu mine ca ponderea in nota finala sa fie una destul de redusa, mult mai redusa de ex decat handlingul. Tu personal de ex cate procente rulajul anual le faci in conditii de offroad?

Deci masina ideala costa 5000€, are 300CP, consuma 4l/100km, prinde suta in 5.5s si 270km/h. Arata traznet, are spatiu de familiala si 650l de portbagaj, mai mult decat Q7. Pe circuit are timpii unui M3. Masina asta are 100puncte. Are AWD si garda la sol de 25cm.

Masina de 0 puncte are spatiul si portbagajul unui Smart, costa 150.000€, prinde suta in 20s, si V maxima 130km/h. Consuma 15L/100km, si arata ca un cur (de barbat biggrin.gif), iar pe circuit se rastoarna in primul viraj. Are 9cm garda la sol si e fwd.

care sa fie ponderea criteriilor? Acum sper ca nu o sa imi spui ca pretul conteaza la fel de mult ca garda la sol, ca ideea aici e sa injuram suv-urile de coafeze, nu pe cele de padurari.
former_ozz
Orice compromis o sa fie subiect de discutii pentru ca e iubit de unii si urit de altii. Unii o sa spuna ca nu fac nimic bine, si altii o sa spuna ca le fac pe toate suficient de bine. SUVurile sint ceva de genul asta.
James Kilowatt
@Ozz
Tocmai de asta propuneam sa incercam sa cuantificam unele chestii. Pretul, sau consumul, sau volumul portbagajului sau demarajul ori viteza maxima sunt cifre seci dincolo de subiectivism.
Pana si confortul ar putea fi partial cuantificat, de exemplu spatiul sau nivelul de zgomot e masurabil, chiar daca pozitia in scaun de ex e subiectiva.

subiectiva poate fi ponderea anumitor factori, si din motivul asta propun sa ne punem de acord asupra ei inainte sa incepem exercitiul smile.gif Daca cineva de exemplu vine si ne spune ca pentru el nu conteaza decat numarul de diferentiale blocabile si garda la sol, iar restul n-au importanta, il cred doar daca foloseste masina macar 51% in offroad. Ori in cazul asta oricum nu are nimeni de impartit ceva cu el, nu ei sunt "tinta" topicului asta.
solmar
Consumul la Paduretul meu e undeva la 7-8% pe autostrada, viteze de 130-140+. Scade sub 6% la 90-100. Media de pana acum (4800 km) e 7.8%, pe ultima bucata de drum cta-buc si retur am un consum de 7.4% dar facut in mare viteza la intoarcere. Am remarcat din ce in ce mai multe Subaru pe strada, ieri la taxare la Fetesti eram 3 (unul ca al meu dar o culoare mai inchisa, un model vechi si cu mine).
Mircea104901
QUOTE (solmar @ Oct 3 2011, 05:56 AM) *
Consumul la Paduretul meu e undeva la 7-8% pe autostrada, viteze de 130-140+. Scade sub 6% la 90-100. Media de pana acum (4800 km) e 7.8%, pe ultima bucata de drum cta-buc si retur am un consum de 7.4% dar facut in mare viteza la intoarcere. Am remarcat din ce in ce mai multe Subaru pe strada, ieri la taxare la Fetesti eram 3 (unul ca al meu dar o culoare mai inchisa, un model vechi si cu mine).

Adevarul e ca nu sunt masini rele. Totusi ultimul model e cam scump, parerea mea. teehee.gif
James Kilowatt
Totusi consumul e marisor, de benzinar. Si nu cred ca e din vina motorului, ca m-am jucat si eu cu motoru' ala pe un Legacy iar consumul mi s-ar parut foarte bun.
O fi de la vreo perversitate de filtru de particule pe care cel testat de mine nu-l avea, desi avand in vedere sa Solmar merge mult pe autostrada nu cred ca il apuca regeneratul asa de des...
solmar
Daca mergi sub 100 km/h atunci stai intr-un consum de 5.5%. Am vrut sa merg ieri pe autostrada ca un melc (adica sub 120) sa vad ce consum fac, dar din pacate n-am putut. Asta e, cerea talpa! Iar azi dimineata i-am dat in goarna ca ma taia ceva...

Astept cu interes cand o sa fie autostrada neintrerupta pana la Bucuresti, pana acum n-am testat bucata noua care te scoate la Agigea.
tipografu
QUOTE (klm @ Oct 3 2011, 08:11 AM) *
Deci nu-s bune la off-road, nu sunt bune la tractat, obtureaza vederea celorlalti participanti in trafic, berline/combi cu garda ridicata pot avea acelasi spatiu si avantaje; pana la urma la ce zici ca-s bune s*v-urile?!

Daca asimilam SUV-urile utilitarelor/"senilatelor",nu-s bune pentru nici un fel de astfel de activitati.
"Lantul trofic" eu il vad cam asa:Berline/combi cu garda ridicata..si mai ridicata..,ups,ce e strutul asta,redimensionati-l,uau,..o noua clasa ,cum o denumim?SUV.


QUOTE (James Kilowatt @ Oct 3 2011, 08:23 AM) *
@Tipograful
Tu personal de ex cate procente rulajul anual le faci in conditii de offroad?

0%.Din aceleasi motive de incompatibilitate cu domeniul "senilatelor".

QUOTE (James Kilowatt @ Oct 3 2011, 10:17 AM) *
subiectiva poate fi ponderea anumitor factori, si din motivul asta propun sa ne punem de acord asupra ei inainte sa incepem exercitiul smile.gif

Ok,incep eu propunand urmatoarele criterii,notate cu 1(pro)/0 (contra/neutru):
Criterii evaluare dispuse pe verticala:
Caroserie:
-spatiu interior fata
-spatiu interior spate
-senzatie de spatiu
-portbagaj
-modularitate
-masa remorcabila
-vizibilitate
Grup motopropulsor:
-viteza maxima
-elasticitate
-consum
-autonomie
Confort:
-confort suspensie
-scaune fata
-scaune spate
-ergonomie
Conducere:
-tinuta de drum in viraje
-tinuta de drum in linie dreapta
-agilitate
-directie
-frane
-tractiune
Costuri:
-valoare revanzare
-impozite/asigurare
-intretinere
Pe orizontala enumerate toate clasele(daca tot e analiza,vedem si concluzia pentru celelalte):mica/compacta/SAV-CUV/medie/mare/SUV
Fie fisier xls.,fie sub alta forma in care fiecare sa poata completa in functie de optiuni.
Dupa insumarea punctajelor pe sectiuni se poate trage concluzia, intr-o propozitie pentru fiecare clasa in parte.

Este doar o propunere,se pot taia sau adauga criterii.
klm
tipografule, eu nu inteleg ce vrei sa zici cu "Criterii evaluare dispuse pe verticala" pentru ca, Renault 5 cu trapa bate orice SUV la criteriile privind impresia de spatiu si chiar spatiul pe verticala iar la masa remarcabila... oricat de puternic ar fi SUV-ul, nu poate remorca pe verticala niciun gram.
Dar in mod sigur am inteles eu gresit.
Cat despre restul criteriilor eu nu ma bag cu nicio parere insa pariem ca 99% din SUV-uri ies sifonate, oricate xlsx-uri facem?
tipografu
QUOTE (klm @ Oct 3 2011, 09:52 PM) *
tipografule, eu nu inteleg ce vrei sa zici cu "Criterii evaluare dispuse pe verticala" pentru ca, Renault 5 cu trapa bate orice SUV la criteriile privind impresia de spatiu si chiar spatiul pe verticala iar la masa remarcabila... oricat de puternic ar fi SUV-ul, nu poate remorca pe verticala niciun gram.
Dar in mod sigur am inteles eu gresit.
Cat despre restul criteriilor eu nu ma bag cu nicio parere insa pariem ca 99% din SUV-uri ies sifonate, oricate xlsx-uri facem?


Da,scuze,cred ca nu m-am facut prea bine inteles.
Nu vorbeam de axele X si Y(recunosc,sunt foarte surprins de explicatia cu trapa),ci de dispunerea sub forma de tabel xls.:
dispuse pe verticala:criteriile/subcriteriile(pe coloane)
dispuse pe orizontala:clasele de masini(pe linii)
HalbaSus
@tipografu, eu sunt perfect de accord cu toate criteriile, singura problema e ca unele nu pot fi cuantificabile (senzatia de spatiu, comoditatea scaunelor, ergonomia, etc), dar ca idee daca aplici tiparul asta la SUV vs aproape orice masina nu iti mai iei SUV niciodata (daca vrei sa nu isi mai ia SUV nici vecinii atunci faci comparatie cu skoda superb combi, care e mai mare in toate locurile doar ca e semnificativ mai rapida, mai stabila si consuma mai putin... si are si tractiune integrala daca vrei).
In rest majoritatea masinilor bat SUV-urile la toate categoriile enumerate de tine cu exceptia spatiului spate/portbagaj. Iar daca mai luam in calcul si variabila costurilor iar ne apuca plansul.
Mircea104901
La noi Skoda e super ok daca o tii pe autostrazi. In rest, fara pachet de drumuri grele risti sa ramai in drum. (Vorba aia, ca patitul nu-i niciunul). Doamne fereste sa iesi de pe asfalt (pe un drum de tara) si sa nu fii f.f.f. atent la denivelari, si sa mergi foarte incet.
Cu scut si cu inaltatoare la telescoape e mai ok, dar si asa trebuie sa fii atent si viteza redusa.
Suv-urile sunt ok pentru cine are nevoie de garda la sol. Dar nu pentru escaladat borduri. Pentru d judetene, d forestiere, etc.
Suv doar pt asfalt.... banned.gif
tipografu
QUOTE (HalbaSus @ Oct 3 2011, 10:35 PM) *
@tipografu, eu sunt perfect de accord cu toate criteriile, singura problema e ca unele nu pot fi cuantificabile (senzatia de spatiu, comoditatea scaunelor, ergonomia, etc.)


Ok,scoatem ce nu e cuantificabil,insiruirea de criterii era doar o propunere.

QUOTE (HalbaSus @ Oct 3 2011, 10:35 PM) *
daca aplici tiparul asta la SUV vs aproape orice masina nu iti mai iei SUV niciodata (daca vrei sa nu isi mai ia SUV nici vecinii atunci faci comparatie cu skoda superb combi, care e mai mare in toate locurile doar ca e semnificativ mai rapida, mai stabila si consuma mai putin... si are si tractiune integrala daca vrei).


Ok,conform gandirii universale exprimate mai sus,inteleg ca Superb Combi e decimatorul clasei SUV?Sper doar ca e o gluma si-atat,refuz sa cred ca ai fost serios afirmand cu atat convingere asta.



Watcher
Din pacate nu ninja.gif
Top Gear face victime si incet incet , daca repeti de suficiente dati ajungi sa si crezi ca Skoda e o masina mai solida, fiabila, rezistenta, spatioasa, comoda si folositoare decat un Land Cruiser smile.gif

Acu vreo doua pagini (si acu vreo 20 de fapt) se discuta despre cat de nasoale sunt SUVurile ca sunt prea mari si consumi locul din oras / parcari.
Acum nu sunt bune ca sunt mai mici decat o skoda combi, dar aia nu mai e rea ca mananca spatiul din parcare, si sigur ca da, desi e mai lunga / lata se parcheaza mai usor biggrin.gif:D

Daca tot reluam toate discutiile ca si cum nu le-am fi avut, mai zic odata ca la noi in Romania treaba cu sportivitatea si tinuta de drum sunt numai fitze. Pe toate drumurile din RO cu exceptia a probabil 10 eu cu LCul pot merge constant cu 70-80 pe cruise control iar masinile mici pot merge cu 120 pe distante de 500m si apoi cu a 1-a pe urmatorii 100m ocolind gropile si injurand pe aia de pe forum care le-au zis ca e misto drumul cutare sau cutare...

Costuri de intretinere la 'gip' = ulei si filtre odata pe an si atat, mai pui carburant si asta e viata masinii. Pana cand vei rupe vreo bascula, bieleta, bucsi, mama, tata (tot ce se rupe la turisme de la gropi) o sa vanda vecinii supersportivele de 100 de ori fiecare satui de jante strambe, roti cu talon de 35 ucise de galme, etc.

Iti iei SUV daca in loc sa faci liniute sau karting vrei sa te plimbi incoace incolo, sa vezi frumusetile tarii, sa mergi cand vrei unde vrei, sa fii liber si sa nu iti bati capul ca trebuie sa faci 200 de kilometri in plus ca 'drumul cutare e prost'
DORU
De acord cu Watcher, mai putin faptul ca un SUV are jante mari si riscul avarierii lor, chiar daca garda la sol le ajuta sa treaca de anumite obstacole, ramane mai mare decat la autoturisme thumbsup.gif
dinpoplaca
QUOTE (HalbaSus @ Oct 3 2011, 03:35 PM) *
In rest majoritatea masinilor bat SUV-urile la toate categoriile enumerate de tine cu exceptia spatiului spate/portbagaj. Iar daca mai luam in calcul si variabila costurilor iar ne apuca plansul.

+1 thumbsup.gif
klm
CITAT(tipografu @ Oct 3 2011, 10:10 PM) *
Nu vorbeam de axele X si Y(recunosc,sunt foarte surprins de explicatia cu trapa),ci de dispunerea sub forma de tabel xls.:

Am inteles acum. Am zis eu ca e ceva ciudat smile.gif.
CITAT(Watcher @ Oct 4 2011, 01:19 AM) *
Daca tot reluam toate discutiile ca si cum nu le-am fi avut, mai zic odata ca la noi in Romania treaba cu sportivitatea si tinuta de drum sunt numai fitze. Pe toate drumurile din RO cu exceptia a probabil 10 eu cu LCul pot merge constant cu 70-80 pe cruise control iar masinile mici pot merge cu 120 pe distante de 500m si apoi cu a 1-a pe urmatorii 100m ocolind gropile si injurand pe aia de pe forum care le-au zis ca e misto drumul cutare sau cutare...

Prin 2007 era un adevarat calvar sa traversezi Ialomita spre autostrada; am facut-o (conducea altcineva) la bordul unei Dacia Logan cu o viteza de peste 120-140 kmh (da, a fost inconstient); nu s-a rupt nimic la masina, facandu-se schimburile de consumabile in perioadele normale de timp.
Limitand discutia - asa cum este normal - la circulatul in orase, am vazut ca pana si in Buzau s-au astupat majoritatea gropilor din carosabil (in Vaslui si Suceava - cele mai praf orase dpdv al calitatii asfaltului pe care le-am traversat - n-am mai fost de mult iar Braila - care avea si el niste strazi mizere - este in constructii de cateva luni) deci s-au rarit foarte mult situatiile in care, in urma contactului cu gropile, iti spui "baga-mi-as, ce bine ar fi fost sa am un porc!"
Watcher
Eu la audi urile fratelui si prietenei am schimbat la brate de bascula si bielete antiruliu de m-am saturat.
HalbaSus
@tipografu, watcher, defapt exemplul cu skoda servea alt rol, cel putin pe topicul asta chiar si sustinatorii SUV-urilor spuneau ca SUV-urile nu sunt si nici nu trebuie sa fie capabile in off-road, si ca e absolut normal sa le folosesti doar on-road insa sunt bune ca au spatiu. Pai daca spatiu ne trebuia de ce nu un break cu un spatiu "indecent" de mare ?. E mai rapid in linie dreapta, e mai rapid pe curbe, e mai MARE in toate partile, e substantial mai ieftin, consuma mai putin, are impozit mai mic (deobicei)... Sau ford mondeo combi, ca si asta are un portbagaj de neam prost ? Daca doar de spatiu e nevoie... atunci sa fie spatiu... spatiu = combi.

@Watcher, Referitor la drumurile din tara, sunt sigur ca nu circulam pe aceleasi drumuri, anul asta am facut in concediu un traseu de vreo 2000 de km (Oradea-Arad-Baile Herculane-Pitesti-Bucuresti-Constanta-Bucuresti-Pitesti-Ramnicu Valcea-Sibiu-Alba Iulia-Tuda-Gilau-Oradea). Pe tot drumul asta am injurat drumurile de 2 ori: Oradea-Arad care e in lucru sunt 100 de semafoare si o groaza de locuri unde se ingusteaza drumul (deci un SUV nu m-ar fi ajutat cu nimic, ca la fel as fi stat la semafor si in "djip", ba mai rau pe portiunile unde se ingusta drumul si trebuia sa trec pe langa tiruri de pe contrasens chiar ar fi fost mai nasol) si pe un traseu de vreo 10 km de langa Baile Herculane (undeva spre Baia de Arama) un drum asfaltat dar care arata ca fata unui adolescent cu exces de hormoni, poate daca aveam SUV as fi mers cu vreo 5 km/h mai repede (desi suspensiile C-ului sunt mai comfortabile decat suspensiile din Touareg spre exemplu, deci nu sunt sigur), problema nu era garda la sol ca gropile nu erau chiar asa de mari, ci faptul ca erau peste tot, oricum traseul asta a fost din categoria "sa vedem frumusetile patriei", si nu cred ca ar fi fost o experienta placuta in nicio masina/SUV/camion/tanc/etc. In restul drumului (adica vreo 1980 km): aglomeratie mare, camioane, asfalt bun, solutie: depasiri. Deci din 2000 de km as fi avut nevoie de SUV timp de 20 de km si as fi avut nevoie de o masina rapida timp de 1980 de km.
Ahh... sut convins ca tu poti sa imi dai suficiente exemple de locuri unde nu pot ajunge cu o berlina, dar vrei sa facem un sondaj intre posesorii de X5.Q7, touareg, ML, etc cati dintre ei s-au dus (sau intentioneaza macar) sa mearga in acele zone ? Parerea mea e ca masina ideala pentru romania este cea care face depasirile cat mai repede, si aici recunosc ca se incadreaza si anumite SUV-uri: X5, Q7, ML cu motoarele de >220 cp sunt cam la fel de rapide in depasiri ca o berlina de ~150 cp...

QUOTE
Costuri de intretinere la 'gip' = ulei si filtre odata pe an si atat, mai pui carburant si asta e viata masinii. Pana cand vei rupe vreo bascula, bieleta, bucsi, mama, tata (tot ce se rupe la turisme de la gropi) o sa vanda vecinii supersportivele de 100 de ori fiecare satui de jante strambe, roti cu talon de 35 ucise de galme, etc.

Eu rupeam suspensiile doar la A4, care avea o suspensie facuta din portelan sau ceva de genul asta, in rest cu nicio masina nu am avut probleme cu suspensiile desi toate au vazut suficient off-road (probabil mai mult decat multe X5-uri), dar chiar daca ma raportez la A4 B5 (care e universal recunoscuta ca avand o suspensie fragila si nefiabila pe drumurile patriei), stiu ca bagam cam 8 milioane odata la 2 ani in diverse brate de suspensie, bucsi, si alte chestii din zona suspensiei... Hai fie 8 milioane pe an ca poate altii circula mai mult si le rup de doua ori mai repede... Si care e diferenta de impozit intre un motor de 2.0 si unul de 3.0 ? Sau diferenta de consum... De pretul de achizitie nu mai are rost sa vorbesc.

Exista un singur argument valabil pentru SUV: "Dom'le imi place masina, nu ma intereseaza ca e mai lenta, consuma mai mult, costa mai mult, etc... nu am nevoie de ea, dar imi place" (ca in reclama de la renault megane biggrin.gif), asta e un argument cu care nimeni nu se poate lupta, cum ziceau latinii: nu te poti c..ca in gusturile omului. In plus daca ne-am lua masini strict dupa criterii obiective ar exista doar doua masini pe lumea asta: logan pentru cei fara familie mare si logan mcv pentru cei cu familie mare, e normal sa ne luam masini care ne plac si nu neaparat sa stam sa masuram spatiul interior cu ruleta, sa adunam costurile de intretinere, sa raportam performantele la consum si la pretul de achizitie, sa le bagam intr-un excel si apoi sa decidem castigatorul (desi eu stiu pe cineva care a facut asta, nu spui cine tongue.gif).
Singurul amendament aici ar fi ca daca eu (sau unul cu skoda superb) greseste intr-o depasire sau intr-un viraj (ca toti suntem oameni si mai gresim) si lovesc o alta masina sunt sanse mari sa nu moara nimeni. Daca unul cu LC V8 sau Grand Cherokee sau Range Rover greseste (ca e un fel de om si el) sunt sanse mari ca cei din masina lovita sa crape. Desigur e vorba de probabilitati, nu de certitudini... si pana la urma cine i-a pus sa-si ia o compacta, sarantocii naibii, nu puteau sa-si cumpere si ei un X5 sau ceva de genu ?

P.S:
QUOTE
Top Gear face victime

Richard Hammond are colectie de Land Rovere iar Clarckson are un Volvo XC90 (for the school-run), iar masinile de filmare ale show-ului sunt range rovere... Top Gear nu este o emisiune anti-SUV...
mircanu
Imi dau si eu cu parerea, in oaresce cunostinta de cauza. termenul de SUV este unul foarte generic, folosit ptr o serie de modele care nu au prea multe lucuri in comun. eu nu pot baga in acceasi categoria GLK cu Land Cruiser, sau Nissan Patrol cu Mits Outlander, Honda CRV si Infinity FX.
unele sunt numite crossovere, altele luxury SUV etc.
crossoverele au aparut pe piata tocmai datorita criticilor, mentionate si aici vis-a-vis de SUV-uri (Prea mari, consum mare, greu de parcat).

sunt cateva aspecte care cred ca trebuie mentionate aici:
depinde la ce regiune geografica ne referim. daca vb de tari cu ierni grele si lungi atunci un 4x4 e o solutie logica (vezi Rusia, Canada). la fel si in tarile unde SUV-urile nu sunt asa de scumpe (de ex USA). mai depinde si de costul carburantului in tara respectiva. mai depinde si cat de mare e familia fiecaruia, preferinte si desigur de buget.

ca locuitor al bucurestiului nu mi-as cumpara SUV, pentru ca nu mi-ar placea sa merg la munca zi de zi cu asa ceva. prefer o masina mai mica cu care sa ma strecor in trafic si sa consume mai putin. insa pe de alta parte daca familia ar fi din 4-5 persoane si as face drumuri dese in afara m-as gandi la ceva 4x4 (sa nu am probleme iarna) si cu extra spatiu. ideea e ca fiecare are motivele lui pana la urma. inteleg si argumentele pro si contra in functie de situatie.
James Kilowatt
QUOTE (HalbaSus @ Oct 4 2011, 08:47 AM) *
@
Exista un singur argument valabil pentru SUV: "Dom'le imi place masina, nu ma intereseaza ca e mai lenta, consuma mai mult, costa mai mult, etc... nu am nevoie de ea, dar imi place" (ca in reclama de la renault megane biggrin.gif ), asta e un argument cu care nimeni nu se poate lupta, cum ziceau latinii: nu te poti c..ca in gusturile omului. In plus daca ne-am lua masini strict dupa criterii obiective ar exista doar doua masini pe lumea asta: logan pentru cei fara familie mare si logan mcv pentru cei cu familie mare, e normal sa ne luam masini care ne plac si nu neaparat sa stam sa masuram spatiul interior cu ruleta, sa adunam costurile de intretinere, sa raportam performantele la consum si la pretul de achizitie, sa le bagam intr-un excel si apoi sa decidem castigatorul (desi eu stiu pe cineva care a facut asta, nu spui cine tongue.gif ). genu ?


Oare cine o fi? whistling.gif
Nu de alta da' am incercat si eu exercitiul cu excelul, insa nu mi-a iesit... am ales pana la urma masina de pe locul 4, dupa un versus cu una care era undeva la coada clasamentului.
Mie Excel (cu "E" mare) mi-a spus sa iau Cruze dizal sau Octavia. Insa eu nu l-am ascultat si am luat-o pe aia mai rapida, mai confortabila, mai urata si cu potential sa devina si mai rapida biggrin.gif

@Watcher
Eu nu prea ma pricep la SUV-uri insa nu sunt convins ca sunt sistematic mai rezistente decat masinile de strada. Sunt destul de raspandite printre colegii mei, de ex ploua cu XC90-uri si Freelandere insa nu au suspensii mai solide decat un sedan decent. Ma intreb daca LC-ul tau e mai degraba regula sau exceptia.
solmar
SUV, crossover, berlina, decapotabila sau mai stiu eu de care, dupa sute de pagini citite/scrise pe forum eu trag o singura concluzie: fiecare isi cumpara masina care-i place si la care il tine chimirul. Nu exista alte considerente. Daca nu-ti place atunci n-o cumperi; daca nu ai fonduri iar n-o cumperi si ajungi in prima situatie: cumperi ce-ti place in limita de care dispui (sau la care te poti imprumuta).
pmhoria
Eu consider ca SUv-urile isi au si ele utilitatea lor daca le folosesti corespunzator.

De ex. eu as baga un SUV pe asa drumuri (si SUV-ul de fata chiar nu e cel mai capabil in off-road light/mediu - Duster-ul ii da clasa la ce poate face):



Eu visez sa bag in fiec weekend asa ceva smile.gif Dar tre sa se alinieze si planetele wink.gif
Watcher
@Horia: exact!
Ai atatea locuri super misto numai aici in RO care sunt accesibile exact pe stilul asta de drumuri.
Ca dovada nu e nevoie de LC / Patrol dar sigur nu merge cu octavia combi smile.gif

@James: dintre masinile de teren LC 120 si Mitsibishi-le sunt mai sensibile, avand suspensie independenta.
Patrol / G / Wrangler sunt mai rezistente avand punte rigida si pe fata.

Evident ca LCul e mai rezistent decat octavia combi (sau nu e evident?) dar noi o tinem de 'domnisoara' smile.gif
Titi1988
Topicul asta este atat de aiurea.. Fiecare isi cumpara ce masina vrea. Daca un cocalar/manelist vrea un Hummer H1 ca sa mearga sa fie smecher prin oras isi ia Hummer. Foarte putine persoane chiar se gandesc ce si cum au nevoie in materie de masini. Azi se gandesc ca vor o masina si maine o cumpara. Tot dezbate lumea aici cu SUV-urile si etc dar majoritatea persoanelor isi iau astfel de masini ca sa se simta in siguranta. Daca ar fi dupa mine si as avea bani i-as lua prietenei mele/sotie mele BMW X6 sau Porsche Cayenne sau ML etc ca sa ma simt eu mai in siguranta ca daca se baga un tampit in ea sa aiba 2 tone pentru "aparare". Se subintelege ca masina se foloseste jumi/juma si pt extraurban. Daca se cumpara SUV pentru 100% urban atunci acea persoana doar doreste sa se laude cu ce barca si-a luat.
James Kilowatt
... dar cum nu ai atatia bani, prietena ta in loc sa mearga cu X6 merge cu Leon.
Si daca e sa intre in tampit in ea cu Leonul ei, ai prefera ca tampitu' sa fie unul cu Smart sau unul cu bani si cu X6?
HalbaSus
...sau presupunand ca ai avea bani, si ar avea un Cayene sai X6 [off-topic]esti sigur ca nu ai ales masinile astea din gelozie, ca sa nu se uite barbatii la ea, ca oricat de buna ar fi gagica din interior cand le vezi pe astea doua sick.gif [/off-topic] si la un moment dat ar lovi din vina ei (se intampla cu oricine) un leon (condus de altcineva) pe care l-ar incaleca cu totul... oare nu ai prefera sa fi avut o masina sigura (crezi ca A6, serie 5, E-klass sunt niste cosciuge pe roti ?) dar cu garda la sol mai mica si implicit punct de lovire la acelasi nivel cu victima ? Nu de alta dar pentru omor din culpa poti sa faci 1-2 ani de inchisoare, ori de multe ori diferenta dintre "lovit de SUV" si "lovit de orice alta masina cu garda la sol similara" poate face diferenta dintre "julituri, contuzii, 2-3 coaste rupte si multe injuraturi" si "strivit ca un gandac".
Titi1988
dupa cum am spus lumea nu stie alege masina de care are nevoie, deci daca ii tampitul ala sa intre in ea cu X6 macar sa aiba si ea ceva pe masura. Asta este unul din multele puncte de vedere pentru care unii isi aleg SUV. Si in legatura cu omorul din culpa.. au fost la televizor destule cazuri de pitzi cu X6 sau X5 care au omorot nu 1 ci 2-3 persoane si au scapat. Banii cumpara cam tot in Romania.
Nu are rost sa o tot lungim cu off-topic.
Fiecare tip de masina isi are rostul pentru cineva iar la mentalitatea romanilor tot timpul bigger is better.
James Kilowatt
Pai fix mentalitatea asta ai descris-o acum doua posturi.

Pe acelasi principiu eu zic sa iei si un rotweiller, ca sa nu fie agresata de vre-un golan. Daca rotweillerul o ia razna odata mananca vre-un copil, da-l in p...a masii, important e sa fii tu in siguranta.
Da, bine, inteleg, tu esti om responsabil si nu asmuti vreodata intentionat dihania, insa astia se stie ca mai scapa uneori si de sub control (ca masinile de altfel). Sunt unii care au avut caini din astia o viata si nu au avut probleme, nu inseamna ca daca iti iei asemenea caine sigur omori pe cineva, insa statistic produc mai multe victime decat soricarii.
Eu pariez ca si tu te-ai simti mult mai bine daca n-ar fi plin cartierul de din astia....
klm
CITAT(Titi1988 @ Oct 5 2011, 06:39 PM) *
Topicul asta este atat de aiurea.. Fiecare isi cumpara ce masina vrea.
[...]
majoritatea persoanelor isi iau astfel de masini ca sa se simta in siguranta.

Eu am mai intrebat in urma cu cateva pagini: daca vrei sa te simti in siguranta, de ce nu cumperi cu vreo 4-5.000 euro un tab?
Dar sunt perfect de acord cu prima fraza.
former_ozz
Titi, oamenii te-au intrebat simplu si eu te rog la raspunsuri punctiale smile.gif:
1. Lasind la o parte dorintele, prietena ta are Leon, deci vrei sa intre in ea unul cu "jeep" sau unul cu masina comparabila?
2. Daca prietena ta ar intra peste unul cu logan (scuipam in sin, batem in lemn dar .. deh, e si ea om si greseste, daca nu chiar prietena TA, prietena altcuiva ca-s miliarde de prietene pe lumea asta), ai vrea sa fie in Q7 sau Leon?
laurentiu
Asta nu poate fi considerata o regula general valabila (in zilele noastre. Pentru ca este un SUV a carui strutura de rezistenta frontala este pozitionata mai jos decat la mule SUV-uri. Ideea e ca in cazul unui impact frontal cu masini mai mici structurile lor frontale sa se loveasca frontal, nu sa se suprapuna. Astfel SUV-ul are sanse (ceva mai) mici incalece cealalta masina.
solmar
Oprea! Masinile sunt masini, nu arme! Incetati cu insinuarile ca discutia din punctul in care a ajuns nu are cum genera ceva constructiv. Fizic vorbind inertia e mai mare, momentul cinetic e mai mare si e proportional cu masa masinii.
AlexTM
Tu acum vorbesti in mod particular de Q7? Era doar un exemplu.
James Kilowatt
Bun, eu incerc sa fac un rezumat al argumentelor evocate acum. Cumparam SUV de mers la coafor pentru ca:

1. Imi place, banii mei, banii mei, fac ce vreau cu ei, ce puii mei. - Argument valabil
2. Au spatiu mai mare. - Hai sa moara capra, chiar asa?
3. Sunt mai fiabile (pe asfalt) - idem punctul 2, bambi, bambi...
4. Sunt mai sigure. - Pentru cine?


Repet, aici nu vorbim de offroad, fie el si soft, nu discutam padurari sau tipi care bantuie pe ogor sau pe santiere pe drumuri forestiere inamolite. Vorbim de citadinul pur-sange, care reprezinta clientul principal. Eu n-am vazut inca padurar sau maistru de santier cu Q7.
former_ozz
Apropo de "mai sgure", primele 20 cele mai nesigure masini din america in anii trecuti erau SUV-uri, si niste masini sport intre el. Intr-un SUV ca Ford Escape ai de 5 ori mai multe sanse sa mori pe km parcurs decit in Honda Civic.
E drept ca si intre cele mai sigure erau SUVuri, X5 de exemplu.
Acum citiva ani la miezul noptii am vazut o masina rasturnata pe straduta putin circulata, cu curbe, semafoare, semn de stop si limta de viteza 40km/h sau asa ceva. Inauntru era o fata, o studenta, incostienta si acoperita cu un morman de carti (cred ca a trait fara probleme, masina era relativ intacta si nu era singe). Teoraia poltiaului care a venit la secunde dupa mine era ca a vazut un raton si a tras de volan. Nici o masina in toata mintile ei n-ar fi trebuit sa se intoarca cu roatele in sus la viteza aia.
Un pritene de-al meu mergea pe autostrada cind deoadata schimba unul banda fara sa-l vada, peste el... ca atare si el trage tare de volan pe banda urmatoare... in secunda urmatoare trece pe lina el un SUV pe 2 roti, venea tare din spate si a vrut sa-l evite.
Numai unele SUVui sint relativ sigure, majoritatea sufera enorm din cauza instabilitatii, lipsei de manevrabilitate, frinarii slabe.
laurentiu
James, s-au scris mai bine de 60 de pagini si tot nu intelegi de ce exista masinile astea.
-Pentru ca se cer,
-pentru ca unora le place,
-pentu ca unii considera ca sunt la moda,
-pentru ca pot insemna putere si bunastare financiara,
-pentru ca vrei ceva diferit fata de un sedan,
-pentru ca unii din cand in cand mai ies si prin zone neasfaltate,
-pentru ca iarna chiar si cu un simplu 4x4 poti avea mai multa aderenta decat cu un simplu sedan,
-pentru ca unii mai cara din cand in cand o rulota sau o remorca
-de-aia. teehee.gif biggrin.gif

Cei care se incadeaza sunt majoritatea. Si tu, ca producator, daca asta vrea omu' si te plateste, de ce sa nu-i dai?!
James Kilowatt
Nu toate argumentele tale se incadreaza la "suv pentru mers la coafor" smile.gif

Nici aia cu iarna nu sta in picioare decat daca stai intr-un orasel mic, intr-unul mare ori se circula pt toata lumea, ori e blocat de fwd-urile cu pneuri de vara. Mie nu mi s-a intamplat sa fiu vreodata blocat de zapada intr-o situatie in care cu un SUV as fi putut merge mai departe. Pentru simplul motiv ca nu mi s-a intamplat sa fiu blocat de zapada in sine.... ci intotdeauna de altul care era blocat de altul care era blocat de altul blocat de zapada.
A, am dat de strazi inchise datorita zapezii, care erau la fel de inchise si pt cei cu sedanuri si pt cei cu SUV-uri.

Remorci am tractat ocazional si eu si n-am simtit nevoia unui SUV. Si nici n-am stricat masina, desi e cea mai proasta din clasamentul fiabilitatii ADAC.
laurentiu
Si crezi tu ca e acelasi lucru sa cari dupa tine o remorca precum cea din poza cu un Getz si cu un Rav4 de exemplu? Ma mir.
Nu ma refeream la drumuri inchise, hai sa nu exageram... ca acolo ai curaj sa intri echipat poate doar cu Hummer H1 sau tanc. Vorbeam de situatii normale, unde un 4x4 (echipt de iarna la fel de bine la un Getz) se descurca (mult) mai bine... fie ce e vorba de aderenta, stabilitate, control asupra masinii sau viteza de deplasare.

"Nici aia cu iarna nu sta in picioare decat daca stai intr-un orasel mic, intr-unul mare ori se circula pt toata lumea, ori e blocat de fwd-urile cu pneuri de vara."

Te contrazic. Acum doua ierni nu am scos masina din parcare mai bine de o luna si jumatate (desi aveam cauciucuri de iarna), pentru ca erau pe langa masina mormane mari de gheata si puteam sa lovesc spoilerul sau baia de ulei. In schimb vecinii mei cu Tiguam si Tuareg nu au avut nici cea mai mica problema. Deci uite ca nu e valabil pentru toata lumea si uite o situatie cand un SUV nu e o masina indecenta.
James Kilowatt
Remorca din poza e carata de mine, asa ca stiu cum e biggrin.gif Ala a fost getzu' meu. Daca o faci ocazional, e ok, drept dovada ca am supravietuit. Eu am facut cu agregatul ala agatat de masinuta cam 1500km, m-am mutat de doua ori si am renovat o casa. Jumatate din kilometrii aia au fost facuti cu o greutate destul de interzisa...

Punem pariu ca exista proprietari de RAV4 (sau de Q7) care n-au remorcat niciodata? Ce nevoie are Pitzi de remorcat, avand in vedere ca isi rupe unghia incercand sa incarce remorca? Nu, Pitzi pune mana pe Iphone cu cristale Swarowsky si suna pe Iubi, iar Iubi scoate banu' sii ii trimite lui Pitzi hamalii (cu duba/camionul) sa-i care dulapul cu posete, iar Pitzi merge dupa ei cu Q7 in deplina siguranta. Carligul de remorcare foloseste doar la sporirea gradului de siguranta, in caz ca incearca sa i se conecteze in fund un smart ceva.

N-am spus ca nu exista situatii cand suv-ul e decent. Ce spui tu nu se intampla in Bruxelles sau in Munchen de exemplu, si totusi se umple si acolo de SUV-uri. In plus aveai optiunea 2, puneai mana pe tarnacop si faceai partie. La noi e obligatoriu, sunt obligat sa dezapezesc in fata casei.
DRAGOS
chestia asta cu prietena cred ca e generala. si a mea tot la x6 si cayenne viseaza...defapt are din cele mai ciudate gusturi auto. nu-i plac fiat 500 si mini dar i se pare foarte misto yaris si foarte ok sandero teehee.gif

klm
Click to view attachment
Asta era centura Bucurestilor unde am intalnit 3 masini dintre cea mai mare era un Logan MCV inzapezit.
HalbaSus
QUOTE
chestia asta cu prietena cred ca e generala. si a mea tot la x6 si cayenne viseaza...defapt are din cele mai ciudate gusturi auto. nu-i plac fiat 500 si mini dar i se pare foarte misto yaris si foarte ok sandero


Chiar ca are gusturi ciudate, si nu doar la preferinta pentru suv-uri... Adica Yaris sa-i placa mai mult decat mini si fiat500 ? confused.gif Chestia cu atractia femeilor fata de SUV-uri poate avea mai mult motive (voi incerca sa evit afirmatiile misogine, sper ca voi reusi):
1. Ele cauta protectie mai mult decat cautam noi, deci orice masina cu imagine "sigura" e mai "buna".
2. SUV-urile sunt concept foarte atragator in teorie (la fel ca si comunismul) doar ca la fel ca si comunismul nu prea functioneaza in practica. Dar teoretic ce frumos e sa ai o masina care sa fie rapida pe sosea, comfortabila in oras si care escaladeaza muntii ca un veritabil off-roader ? E un concept seducator. Cu cat ai mai mare experienta la masini cu atat iti dai seama ca nu le poti avea pe toate astea si rezultatul va fi un compromis.
3. La fel cum eu nu as putea sa fac diferenta intre sapunuri, nu neaparat pentru ca nu am capacitatea fizica ci pentru ca nu ma intereseaza absolut deloc asa si majoritatea femeilor nu stiu sa faca diferenta intre o masina buna si una proasta, nu pentru ca nu ar avea capacitatea fizica ci pentru ca nu sunt interesate de condus, e doar o necesitate (cum e spalatul pe maini pentru mine) si nu stau sa analizeze ruliul masinii sau feelingul directiei.

L.E: Si ca sa mai inveselim atmosfera am gasit o poza:
klm
Si totusi, exista un SUV care, pe mine unul, m-ar "converti":

James Kilowatt
Un trening nike cu bureti pentru muschi thumbsup.gif
DORU
@klm, acel Range Rover m-a convertit demult biggrin.gif

Totusi, desi nu am banii pt asa ceva, ceva gen Discovery 3... nu mi-ar strica teehee.gif
mircanu
QUOTE (James Kilowatt @ Oct 6 2011, 11:30 AM) *
Repet, aici nu vorbim de offroad, fie el si soft, nu discutam padurari sau tipi care bantuie pe ogor sau pe santiere pe drumuri forestiere inamolite. Vorbim de citadinul pur-sange, care reprezinta clientul principal. Eu n-am vazut inca padurar sau maistru de santier cu Q7.


motivul ptr care nu ai vazut padurar cu Q7 este ca audi Q7 nu e facut pentru mersul prin paduri. e un luxury SUV. ptr acest segment clientela target este citadinul pur-sange care isi permite asa ceva.
James Kilowatt
Exista si citadini bogati care isi iau R8, sau M3 de exemplu, masini la fel de scumpe, si chiar mai nepractice decat Q7. Si cu toate astea pe aia nu-i considera nimeni indecenti (cel putin nu pe un forum auto, poate pe forumul verzilor e alta treaba biggrin.gif ).

mircanu
Chestia cu decenta invocata de tine e foarte relativa. cine are bani de M3 si R8 isi va lua dupa aia si un Q7 sau un Range Rover dupa ce se satura de viteza. ca fapt divers, nu prea am vazut cocalari cu Q7 sau Lexus SUV. oricum e gresit sa judeci o categorie de masina sau o marca dupa profilul cumparatului.
Fiecare masina isi are cumparatorul si utilitatea sa, pana la urma. se fac ptr ce sunt cerute.
Eu mi-am luat Murano ptr mai mult spatiu si confort. Si da am mai mult spatiu decat un sedan. puteam sa-mi iau un A6 break care sa fie aproape ca spatiu si confort insa nu ma dau in vant dupa break-uri. asa ca mutarea logica ptr mine a fost un crossover sau un SUV mic. si daca as sta in romania si mi-as permite, mi-as lua unul. Motivul principal il reprezinta iernile nasoale si starea drumurilor in sezonul rece la noi. numai drumurile principale se deszapezesc si nici alea ca lumea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.