@tipografu, watcher, defapt exemplul cu skoda servea alt rol, cel putin pe topicul asta chiar si sustinatorii SUV-urilor spuneau ca SUV-urile nu sunt si nici nu trebuie sa fie capabile in off-road, si ca e absolut normal sa le folosesti doar on-road insa sunt bune ca au spatiu. Pai daca spatiu ne trebuia de ce nu un break cu un spatiu "indecent" de mare ?. E mai rapid in linie dreapta, e mai rapid pe curbe, e mai MARE in toate partile, e substantial mai ieftin, consuma mai putin, are impozit mai mic (deobicei)... Sau ford mondeo combi, ca si asta are un portbagaj de neam prost ? Daca doar de spatiu e nevoie... atunci sa fie spatiu... spatiu = combi.
@Watcher, Referitor la drumurile din tara, sunt sigur ca nu circulam pe aceleasi drumuri, anul asta am facut in concediu un traseu de vreo 2000 de km (Oradea-Arad-Baile Herculane-Pitesti-Bucuresti-Constanta-Bucuresti-Pitesti-Ramnicu Valcea-Sibiu-Alba Iulia-Tuda-Gilau-Oradea). Pe tot drumul asta am injurat drumurile de 2 ori: Oradea-Arad care e in lucru sunt 100 de semafoare si o groaza de locuri unde se ingusteaza drumul (deci un SUV nu m-ar fi ajutat cu nimic, ca la fel as fi stat la semafor si in "djip", ba mai rau pe portiunile unde se ingusta drumul si trebuia sa trec pe langa tiruri de pe contrasens chiar ar fi fost mai nasol) si pe un traseu de vreo 10 km de langa Baile Herculane (undeva spre Baia de Arama) un drum asfaltat dar care arata ca fata unui adolescent cu exces de hormoni, poate daca aveam SUV as fi mers cu vreo 5 km/h mai repede (desi suspensiile C-ului sunt mai comfortabile decat suspensiile din Touareg spre exemplu, deci nu sunt sigur), problema nu era garda la sol ca gropile nu erau chiar asa de mari, ci faptul ca erau peste tot, oricum traseul asta a fost din categoria "sa vedem frumusetile patriei", si nu cred ca ar fi fost o experienta placuta in nicio masina/SUV/camion/tanc/etc. In restul drumului (adica vreo 1980 km): aglomeratie mare, camioane, asfalt bun, solutie: depasiri. Deci din 2000 de km as fi avut nevoie de SUV timp de 20 de km si as fi avut nevoie de o masina rapida timp de 1980 de km.
Ahh... sut convins ca tu poti sa imi dai suficiente exemple de locuri unde nu pot ajunge cu o berlina, dar vrei sa facem un sondaj intre posesorii de X5.Q7, touareg, ML, etc cati dintre ei s-au dus (sau intentioneaza macar) sa mearga in acele zone ? Parerea mea e ca masina ideala pentru romania este cea care face depasirile cat mai repede, si aici recunosc ca se incadreaza si anumite SUV-uri: X5, Q7, ML cu motoarele de >220 cp sunt cam la fel de rapide in depasiri ca o berlina de ~150 cp...
QUOTE
Costuri de intretinere la 'gip' = ulei si filtre odata pe an si atat, mai pui carburant si asta e viata masinii. Pana cand vei rupe vreo bascula, bieleta, bucsi, mama, tata (tot ce se rupe la turisme de la gropi) o sa vanda vecinii supersportivele de 100 de ori fiecare satui de jante strambe, roti cu talon de 35 ucise de galme, etc.
Eu rupeam suspensiile doar la A4, care avea o suspensie facuta din portelan sau ceva de genul asta, in rest cu nicio masina nu am avut probleme cu suspensiile desi toate au vazut suficient off-road (probabil mai mult decat multe X5-uri), dar chiar daca ma raportez la A4 B5 (care e universal recunoscuta ca avand o suspensie fragila si nefiabila pe drumurile patriei), stiu ca bagam cam 8 milioane odata la 2 ani in diverse brate de suspensie, bucsi, si alte chestii din zona suspensiei... Hai fie 8 milioane pe an ca poate altii circula mai mult si le rup de doua ori mai repede... Si care e diferenta de impozit intre un motor de 2.0 si unul de 3.0 ? Sau diferenta de consum... De pretul de achizitie nu mai are rost sa vorbesc.
Exista un singur argument valabil pentru SUV: "Dom'le imi place masina, nu ma intereseaza ca e mai lenta, consuma mai mult, costa mai mult, etc... nu am nevoie de ea, dar imi place" (ca in reclama de la renault megane
), asta e un argument cu care nimeni nu se poate lupta, cum ziceau latinii: nu te poti c..ca in gusturile omului. In plus daca ne-am lua masini strict dupa criterii obiective ar exista doar doua masini pe lumea asta: logan pentru cei fara familie mare si logan mcv pentru cei cu familie mare, e normal sa ne luam masini care ne plac si nu neaparat sa stam sa masuram spatiul interior cu ruleta, sa adunam costurile de intretinere, sa raportam performantele la consum si la pretul de achizitie, sa le bagam intr-un excel si apoi sa decidem castigatorul (desi eu stiu pe cineva care a facut asta, nu spui cine
).
Singurul amendament aici ar fi ca daca eu (sau unul cu skoda superb) greseste intr-o depasire sau intr-un viraj (ca toti suntem oameni si mai gresim) si lovesc o alta masina sunt sanse mari sa nu moara nimeni. Daca unul cu LC V8 sau Grand Cherokee sau Range Rover greseste (ca e un fel de om si el) sunt sanse mari ca cei din masina lovita sa crape. Desigur e vorba de probabilitati, nu de certitudini... si pana la urma cine i-a pus sa-si ia o compacta, sarantocii naibii, nu puteau sa-si cumpere si ei un X5 sau ceva de genu ?
P.S:
QUOTE
Top Gear face victime
Richard Hammond are colectie de Land Rovere iar Clarckson are un Volvo XC90 (for the school-run), iar masinile de filmare ale show-ului sunt range rovere... Top Gear nu este o emisiune anti-SUV...