Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SUV-urile... masini indecente ?
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38
vio
io astept sa apara AYGO SUV sau IQ ... astia de la BMW parca au luat-o razna rau... faci SUV la orice si din orice. e un break inaltzat SUV nicidecum.
GLC120
ia uite ce frumos comentariu. Merita Duster ?

"Depends how you feel about austerity. This car isn’t a work of engineering brilliance, for sure: at times it would feel noisy, dated and cheap compared to more expensively engineered small 4x4s.

But at other times – most of the time, probably – we suspect you’d feel rather pleased with your decision to buy a Dacia Duster. This is a car with surprising offroad credentials; more than adequate on-road abilities; as much passenger and luggage space as a small estate car; and that your can buy for £4k less than the cheapest Skoda Yeti.

As such, it’s a compact offroader for people who didn’t think they could afford one. And as such, it’s an incredible amount of car for your money: a bargain of the kind that rarely comes along in the market for new cars.

The Duster’s equally rare because it’s a car with a simple and uncompromised character. So often, the makers of budget cars spend what limited development purses they have trying (almost always in vain) to make them look and feel more expensive; the Duster, by contrast, is a car designed to be cheap to buy, cheap to own, practical, capable and long-lasting.

It’s a ‘no-nonsense’ sort of machine that wears its bargain basement price tag like a badge of honour. And we can’t help really liking it for that."

Din pacate asa cum X6 este semnul clar de bogatie blink.gif Duster va fi cam semn de saracie, nu-i asa ? sick.gif. Deci daca va bate gandul nu va laudati pe forum ca rade de voi specialistii in cultura auto, care este.
Rebel
QUOTE (HalbaSus @ Apr 28 2010, 11:46 AM) *
Un review facut de Jeremy Clarkson la BMW X1.

Articolele lui deobicei sunt atat de bune incat merita citite chiar daca nu esti de acord cu el, in schimb in cazul de fata chiar sunt 100% de acord cu el smile.gif


Jeremy who?

GLC120
Clarkson are numai idei de bun simt. Orice om de cultura auto stie ca :

"Normally, BMW diesels are rather good, but the 2-litre version fitted to the X1 is not. It sounds like a dump truck when you start it up, and any request from the helm for more speed is met with a recalcitrant, “You want to do what?”

sau ca X1 este:
"a tall car with the engine from a canal boat under the bonnet."

Loser mai mare (adica looser) decat 175 CP si 8.1 sec de la 0-100 nu poate exista. Noroc cu Duster-ul ca mai depasesc si ei pe cineva.

Baby Blues
QUOTE (HalbaSus @ Apr 28 2010, 07:55 PM) *
daaa... clar va fi un succes de piata... nu am nici cea mai mica indoiala.

In ceea ce priveste comparatia la uratenie cu X6...eu zic ca e un meci strans, da, e adevarat, X6 e si urat si vulgar... iar X1 e doar urat... pe de alta parte daca parchezi in fata casei (sau blocului) cu un X6 vecinii vor sti ca esti un om bogat, daca parchezi cu un X1 vecinii vor sti ca ai problemele grave cu vederea, pentru ca desi e o masina destul de scumpa, X1 vazut de aproape... nu pare o masina scumpa... doar una foarte foarte urata.

Pun pariu ca uratenia si vulgaritatea X6 -lui vor pali in fata imensitatii acestuia, evacuarilor mari, grilei impunatoare , etc, etc. De altfel daca imi aduc aminte bine nu cred c-am intalnit pe cineva care sa deteste X6-le . Foarte putini si astia cam au toti o cultura auto bine dezvoltata. Cat despre X1, pot spune c-as prefera un A3 quatro sau un 330 xd inaintea monstrozitatii aceleia. Am un prieten care are un A8 quatro cu suspensie reglabila si vreau sa va spun c-am intrat cu masina aia pe toate coclaurile posibile si imposibile in ciuda lungimii masinii. Chiar as fi curios sa vedem pe unde merge X6-le ala pe teren accidentat. Nu sunt fan al masinilor gen A8, Seria 7, etc, dar parca Q7, X6, etc ma scot din sarite si-mi repugna direct proportional cu "iubirea" altora pentru ele.
Mircea104901
QUOTE (GLC120 @ Apr 29 2010, 05:24 PM) *
Loser mai mare (adica looser) decat 175 CP si 8.1 sec de la 0-100 nu poate exista. Noroc cu Duster-ul ca mai depasesc si ei pe cineva.

Orice e peste 6s/suta e "rubbish" pt Clarkson. Si orice nu are designul care-i place lui e tot rubbish, uitand ca "beauty is in the eye of the beholder" si nu trebuiesc puse etichete decat PERSONALE. Fiecare o vede in felul lui. Pt mine el nu e decat un "comediant" care stie sa scrie articole savuroase cu puternice tente personale. Masinile pe care le conduce zilnic probabil ca l-au facut sa-si schimbe viziunea. Si cred ca s-a si plictisit.
GLC120
Oricate masini ai conduce, ca sa faci afirmatiile astea tot un cocalar idiot trebuie sa fii.

Asta este seful lor suprem, avand simtul umorului si miscandu-se mai cu talent, reprezinta o culme a succesului.
HalbaSus
Da... adevarul e ca atunci cand a declarat ca outback-ul e cea mai buna masina din lume (da, clarkson a zis asta, si culmea, nu vorbea de XT... ci de varianta aia nasoala in care nu face suta sub 6 secunde) atunci si mie mi s-a parut usor dus cu pluta. Dar am acceptat ca asta e parerea omului nu trebuie sa fiu neaparat de aceasi parere, mi-a placut cum era scris chiar si acel articol (mi-e lene sa-l caut, a fost editorial in Top Gear, a aparut si in editia romana, deci nu ar trebui sa fie greu de gasit... nu retin sigur daca era vorba de outback sau legacy SW... oricum un combi de la subaru).

Intrebarea mea este: voi v-ati lua un X1 d-asta ? Adica o compacta (cu spatiu semnificativ mai mic decat un... mhm... civic 5d, auris, golf, you name it), lenta (mult mai lenta decat un golf GTI, civic type r sau chiar un 120d), proasta in off-road (mai proasta decat aproape orice din domeniu... defapt stai... avand in vedere ca review-ul lui clarkson era despre varianta RWD, cred ca si un logan s-ar descurca mai bine... de duster nu mai vorbesc)... dar care costa semnificativ mai mult decat orice masina enumerata mai sus ? Si daca da... de ce ? pentru ca scrie pe ea BMW ? pai simplu... iti iei o serie 1 pe care scrie tot bmw, doar ca e mult mai rapida, e mult mai frumoasa, e mai economica si e si mult mai ieftina. Ooooh da... am uitat... seria 1 nu poate merge in off-road in timp ce X1 rwd e un off-roader cu care te poti aventura pe orice traseu dificil... atat timp cat nu ninge... sau nu sunt noroaie... sau iarba... sau orice altceva in afara de asfalt.

Daaaaa... e evident Clarkson e un idiot! Si nu stie sa scrie un articol nici picurat cu ceara... n-are pic de umor si e un cocalar idiot iubitor de supercaruri (chiar daca unele dintre ele se numesc outback, hilux sau range rover). X1 rullez ! E defomat el dupa ce a condus ferrari-uri si nu-i mai place o masina onesta, la un pret corect.
GLC120
Imi retrag tot ce am spus. E un baiat bun Clarkson. Uite ce frumos povesteste despre motorul meu imparabil:

"You probably already know that I am a huge fan of the Legacy. And what you want to know is: the new engine. Any good? No. It’s crap. Normally, diesels are happiest at low revs in a high gear. Not the Legacy. It has the torque of a pencil sharpener, the life and soul of a corpse. You need to be in first until the whole engine has revved itself clean off its mountings, and even then when you go for second it judders and shivers in protest.

I don’t care if it uses only a gallon of fuel every 6m miles; it is just not worth the bother. And to make matters worse it’s not available with an automatic gearbox."

Daca motoarele de 2L Diesel de la BMW si Subaru sunt asa proaste sa ne luam toti V6, V8... V(2k). Cocalarii o sa ne iubeste si o sa ne laude pe forum. blink.gif

Cat despre vanzarile de X1, nu stiu care e situatia, dar nu vad nici un motiv sa nu se vanda mai bine decat X6, care deja se vede la orice semafor, in pofida criticilor foarte rationale ermm.gif pe care le primeste aici.

Am vazut la TVR un interviu simpatic cu responabilul de design interior la noua serie 5. La intrebarea care ti se pare cel mai urat BMW din toate timpurile, a spus sa nu poate sa raspunda pentru ca va fi dat afara.



bogcot76
QUOTE (HalbaSus @ Apr 30 2010, 10:03 PM) *
Da... adevarul e ca atunci cand a declarat ca outback-ul e cea mai buna masina din lume (da, clarkson a zis asta, si culmea, nu vorbea de XT... ci de varianta aia nasoala in care nu face suta sub 6 secunde) atunci si mie mi s-a parut usor dus cu pluta. Dar am acceptat ca asta e parerea omului nu trebuie sa fiu neaparat de aceasi parere, mi-a placut cum era scris chiar si acel articol (mi-e lene sa-l caut, a fost editorial in Top Gear, a aparut si in editia romana, deci nu ar trebui sa fie greu de gasit... nu retin sigur daca era vorba de outback sau legacy SW... oricum un combi de la subaru).


Vorbea strict de OBK de 3 litri. Nu e chiar varianta aia nasoala si exprimarea lui era putin alta daca imi aduc aminte putin. Oricum e un ipocrit atat timp cat zi de zi isi duce copiii cu Volvo XC 90 diesel parca.
bogcot76
Adica era cam asa:
Is it therefore the best car in the world? Well yes, obviously, except for one thing: if I had £30,000 to spend on a set of wheels, I'd have an Alfa Brera

Adica o tenta de misto tot exista.
ozz86651
Treij de mii de ce? Un outback cu motorul de 3L nu ajunge la 30,000$ macar aici.
pmhoria
Top Gear nu e o emisiune auto in sensul adevarat al cuvantului.. sunt niste oameni care iubesc super car-urile si atat.
Clarckson a desfintat x3 intr-o emisiune deci era evident ca X1 va fi din start penalizat.
Si acuma pe bune vorbind, ce rost are un SUV mai mic decat X3?? Care nici macar nu e SUV?? Si scump cat 3 Duster-uri la un loc?
bogcot76
QUOTE (ozz86651 @ May 1 2010, 10:37 AM) *
Treij de mii de ce? Un outback cu motorul de 3L nu ajunge la 30,000$ macar aici.

O sa razi dar in Europa OBK ul de 3litri costa cam 40000 euro. Acum cel de 3,6 ajunge la 49000 euro in Germania de exemplu. Chestia cu "macar aici" e chiar funny, pentru ca in State masinile sunt mult mai ieftine ca in Europa.
HalbaSus
Nu cred ca cei de la top gear sunt niste iubitori de super-car-uri si desconsidera din start orice masina mai lenta de 5-6 secunde pana la suta... Clarkson considera ca porsche 911 nu este decat un vw beetle umflat in schimb au fost entuziasmati de masini relativ ieftine (golf GTI, ford mondeo, alfa brera, subaru outback/legacy, vauxhall monaro, etc).

Doar ca si clarkson e un fel de om, adica are pareri personale pe care si le exprima. Parerea lui despre X1 este ca e "rubish"... Probabil era mai bine daca avea o atitudine ca a tipului care prezinta emisiunea auto de la national tv... am uitat cum se cheama emisiunea... sau tipul... dar stiu ca este cea mai jalnica emisiune din domeniu. Pe de alta parte la ala ii plac toate masinile, si nu face misto de nici una.

Si acum serios, cine si-ar lua X1 cu tractiune spate si de ce ?

P.S: Raspunsul il caut de la oameni rationali si cu o minima cultura auto cum sunt forumistii de aici... raspunsuri de genul: "pentru ca e un djip si e bemveu si n-am bani de x3 sau x5" sau "e djip dar e micutz si dragutz si il poate parca si o blonda ca mine" sau "mi-a luat tati djip de la bemve cum are si el, doar ca mai mic... dar a promis ca la 20 de ani o sa-mi ia si mie unul mai mare" sunt convins ca vor creste vanzarile, fiind targetul acestei masini, dar nu explica nici rational nici "sentimental" o asemenea alegere.

L.E: cu X1 suntem oarecum off-topic, nu putem vorbi despre indecenta in cazul unei masini compacte, iar X1 nu este altceva decat o compacta umflata si putin inaltata... nici macar nu vine standard cu tractiune integrala... e clar ca atunci cand spun ca ma deranjeaza djipanele din orase nu ma refer la X1 si nici macar la X3... doar ca sincer nu inteleg ce te-ar putea poseda ca sa dai o caruta de bani pe o chestie din asta.
bogcot76
QUOTE (HalbaSus @ May 1 2010, 01:32 PM) *
.. Probabil era mai bine daca avea o atitudine ca a tipului care prezinta emisiunea auto de la national tv... am uitat cum se cheama emisiunea... sau tipul... dar stiu ca este cea mai jalnica emisiune din domeniu. Pe de alta parte la ala ii plac toate masinile, si nu face misto de nici una.


Pai in Romania masinile la emisiunile auto sunt prezentate pe criteriul - vine dealerul, da banu, i se prezinta frumos masina. Nu avem la noi emisiune gen Top Gear. Top Gear trebuie luata ca atare si privita ca o emisune de divertisment auto si nu altceva, deoarece chiar daca eu nu sunt intotdeauna de acord cu ce spune Clarkson, emisiunea ma delecteaza la nebunie. In alta ordine de idei exista Hammond si May care inclina balanta si in directia cealalta.

X1 e un rahat inutil insa atat timp cat il vor vinde, wtf, asta e targetul. La fel pot spune si despre Golf Cross Country, Polo Cross Country, noul Mini Suv (nu mai stiu cum naiba ii spune) si cate si mai cate.
pista
CITAT(HalbaSus @ Apr 30 2010, 08:03 PM) *
Intrebarea mea este: voi v-ati lua un X1 d-asta ? Adica o compacta (cu spatiu semnificativ mai mic decat un... mhm... civic 5d, auris, golf, you name it), lenta (mult mai lenta decat un golf GTI, civic type r sau chiar un 120d), proasta in off-road (mai proasta decat aproape orice din domeniu... defapt stai... avand in vedere ca review-ul lui clarkson era despre varianta RWD, cred ca si un logan s-ar descurca mai bine... de duster nu mai vorbesc)... dar care costa semnificativ mai mult decat orice masina enumerata mai sus ? Si daca da... de ce ? pentru ca scrie pe ea BMW ? pai simplu... iti iei o serie 1 pe care scrie tot bmw, doar ca e mult mai rapida, e mult mai frumoasa, e mai economica si e si mult mai ieftina. Ooooh da... am uitat... seria 1 nu poate merge in off-road in timp ce X1 rwd e un off-roader cu care te poti aventura pe orice traseu dificil... atat timp cat nu ninge... sau nu sunt noroaie... sau iarba... sau orice altceva in afara de asfalt.

In primul rand X1 e mai mult un crossover si nu un SUV. thumbsup.gif
O parere subiectiva despre X1:
- arata mai bine decat seria1 (gusturile nu se discuta)
- eu personal gasesc mai atragator decat un X3
- nu este mult mai lenta decat un 120d, ci numai putin mai lenta
- varianta xDrive23d cu motorul diesel biturbo de 2,0l si 204CP/400Nm cu 7,3s pana la 100km/h la cei 1.670kg mi se pare din perspectiva performantelor destul de reusita

GLC120
Exista oameni care vor neaparat BMW fiind convinsi ca virgula calitatea costa.

Dintre ei multi cred ca tractiunea spate aka RWD aka propulsion.... este cea mai eficienta, fiabila, logica.... Totusi le-ar place o masina mai inalta cu ceva garda la sol, strict pentru niste macadam si un pescuit sportiv de doua ori pe an.

X1 se va vinde chiar si RWD. La fel se va vinde si Duster FWD. Poti sa il iei "full'' cu ESP, 6 viteze.... La Duster diferenta este de 1900 Euro si daca nu faci off-road si nici nu ai de gand, de ce 4x4 pentru gropile, sinele de tramvai si bordurile din parcare ? Masina e mai grea, mai lenta, consuma mai mult, portbagaj mai mic...

Cat e diferenta la X1 pentru XDrive ?... s-ar putea sa conteze pentru clientii de X1 care oricum sunt ceva mai rationali decat cei cu X5 X6.

Cat despre statutul social dat de masina in Romania, va propun sa va treziti. Oameni care isi iau BMW si ceas de aur la 25 de ani, in timp ce la 40 inca nu au o familie si tot nu au terminat ratele la garsoniera, sunt destui.
James Kilowatt
Masinile de genul lui X1, mititele si inalte sunt apreciate si pe malurile Senei, nu doar ale Dambovitei. Sunt foarte practice la parcarea pe trotuar in niste orase unde ca sa prinzi un loc de parcare tre' sa faci 200 matanii smile.gif
Clarkson asta ma enerveaza.... BMW-ul l-a omorat, da' cu Hyundai ce-a avut? biggrin.gif
JohnSA
La capitolul SUV-uri (sau pe acolo) , de la X5 incoace ai zice ca BMW s-a angajat in competitie cu francezii si cu asiaticii aia no-name in a crea ce mai diforma caroserie. Ai zice ca sunt esecuri de combinatorica ADN : X6 crescut prea mult si cu fundul prea putin inalt si prea sus pe sosea iar X1 facut de Frankenstein din ce a gasit prin curtea din spate.
Pacat ca au renuntat la imaginea de sobrietate eleganta si s-au redescoperit pe alte valori comerciale.
klm
Mie X1... imi place.
N-am vazut-o decat pe site-ul BMW unde am invartit-o putin si mi se pare ca arata bine; mai multe nu stiu despre ea asa ca nu mai spun nimic.
Mircea104901
Noul Cayenne:
http://www.promotor.ro/teste-auto-test-in-...cayenne-6126688


GLC120
QUOTE (DORU @ May 21 2010, 10:29 PM) *
Yeti concureaza cu Ford Kuga, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai si Suzuki Grand Vitara.

Ceva info de calitate gasiti aici:

http://www.netcarshow.com/skoda/2010-yeti/

http://www.verdictoncars.com/jsp/vocmain.j...on=Skoda%20Yeti


In poze arata bine dar e o masina ciudata. Daca Forester (the genuine) era si va ramane original rolleyes.gif Yeti este doar ciudat. Garda la sol e mica si in realitate arata nasol, nu arata a SUV. Vezi si unul din articolele citate despre previziunile Skoda. Nu se poate compara nici macar cu Tucson desi in pozele de la Skoda lasa impresia ca poate ajunge la Polul Nord. Vorbim la sfarsitul anului cand vom compara vanzarile Duster si Yeti. Duster e mai mare si mai solid iar Yeti incepe la 15000.



pmhoria
Din ce am tot citit pe net legat de SUV-ul Yeti de la Skoda, ar avea garda la sol cat Rav4, si anume 18cm. Iar ca si lungime a masinii este parca in jurul a 4,3 metrii (deci un pic mai mare ca un Golf) Ce nu am gasit pana acuma .. sunt unghiurile de atac, ce poate sa faca exact in off road masina asta (dusterul se luda cu valori bunicele pt un Suv)
Am configurat acuma pe net un yeti si cu versiunea ambition, si motorul 1.8t 4x4 se ajunge la un pret decent zic eu 24000euro cu tva cu tot (masina ar avea si tempomat, scaune incalzite, climatronic..etc). Rav4 pe benzina e cu cateva mii mai scump. Si nu au torbo la benzinar.
In fine, mie imi pare o masina ok raport dotari/calitate/pret. Nu-mi place deloc aspectul exterior, dar asta este smile.gif

LE. legat de Duster vs yeti..nu prea se pot compara in ceea ce priveste dotarile optionale si motoare. Avantaj Skoda aici.
Pretul e marele atu al lui Duster si o dotare cat de cat ok. Motoare are practic numai unul, dci-ul de 105 cai parca cu 4x4.
GLC120
Asa e, RAV4 ca multe alte SUV-uri mici are teava de asapament (altele au toba) care atarna sub "puntea" spate vreo 6-7 cm blink.gif

Dar tot nu se compara. 24000 ar fi OK pentru un SUV bine echipat, dar nu cred ca Yeti e SUV. E mai important sa fie robust si inaltat decat multidudinea de motoare si optiuni. Nu ca ar fi vreunul cine stie ce in off-road, dar macar sa ai impresia asta cand il cumperi. Plus forma care in realitate e total diferita de pozele oficiale.

18cm garda la sol, o caroserie mai inalta, si un Haldex ("sistem ingenios care utilizează un cuplaj inter-axial de a patra generație care îi permite să ruleze economic, menținând în același timp un nivel excelent al tracțiunii") = SUV ?

Daca nu ar avea geamuri/usi in spate, ar fi probabil cea mai frumoasa utilitara.
T u d o r
La faza cu aspecutul nu pot sa ma dezic de ce spui. Masina mai hada (cu i din a) decat Yeti e greu de gasit. In schimb eu zic ca e un SUV veritabil, in nota caracteristica a tuturor producatorilor. Adica SUV = "masina cu garda la sol marita si tractiune integrala pentru ca coafezele sa poata parca pe bordurile inalte ale oraselor fara ca sotul sa fie nevoit sa schimbe bara saptamanal". Cu mici exceptii toate sunt cvasi-neputincioase in traseu fara asfalt. Exceptiile sunt de regula de la japonezi dar as zice ca RAV nu se numara printre ele. De altfel el a creat moda asta cu prima generatie RAV, generatie foarte apreciata printre persoanele de sex feminin.
GLC120
Da, si din pacate cele mai simpatice nu se mai fac. E si ceva subiectivism aici dar cred ca RAV-ul din generatia 2, Foresterul si XTrail-ul vechi, erau masini adevarate.

Acum as spune ca nici unul din astea mici nu mai merita. Adica mai bine o limuzina sau un break (cu puterea, optiunile, turbosuflantele, tractiunea si demarajul dorite) + un Duster.
Mircea104901
Voi ati stiut ca Lamborghini a facut SUV-uri?
http://www.zf.ro/auto/lamborghini-suv-vand...ie-foto-6471343
vio
dap , si multi au zis ca erau niste elefantzi cu picioare de lut.
Seri
http://www.agenda.ro/videos/view/5734/rupe...misoarei_1.html

Soferul de Touareg este de urmarit incepand cu secventa 2:30. rolleyes.gif
Rebel
QUOTE (Seri @ Jul 5 2010, 08:11 PM) *
http://www.agenda.ro/videos/view/5734/rupe...misoarei_1.html

Soferul de Touareg este de urmarit incepand cu secventa 2:30. rolleyes.gif


Funny. dar eu nu inteleg un lucru: Politia era acolo cu masina pusa perpendicular si el trece pe langa ei si isi vede de drum? WTF? unsure.gif

Am uitat: asta iarna eu am iesit cu X-ul din nameti si un vecin cu Touaregul se chinuia pe loc de nu-i adevarat... rolleyes.gif
T u d o r
Bro, aici e Romanica, de-astea vezi la noi cu gramada. biggrin.gif Se pare ca totusi de data asta a intervenit chiar divinitatea sa-l "pedepseasca" pe bizon.
Mircea104901
QUOTE (Seri @ Jul 5 2010, 01:11 PM) *
http://www.agenda.ro/videos/view/5734/rupe...misoarei_1.html

Soferul de Touareg este de urmarit incepand cu secventa 2:30. rolleyes.gif

36182451.gif S-a crezut "jmecher" si a intrat prea tare. Cred ca daca o lua usor, trecea.
Sunt curios cat l-a costat reparatia la cata apa a "supt" in admisie geek.gif
Diesel
Eu ma mir cum a trecut Pathfinderul, ca tot la stilul smuls a intrat si nu are nici o modificare aparenta.
Mircea104901
Curios, ca Pathfinder are vad 450mm, Touareg 500mm. Probabil designul (orientarea) galeriei de admisie a facut diferenta.
GLC120
Just in case, poate cineva are ganduri de off-road acvatic.....

Amandoi sunt complet cretini sa intre cu viteza aia. 450 sau 500 sau 700mm nu conteaza. E doar chestie de noroc. Adica cu mult noroc poti sa treci si cu foarte mult noroc s-ar putea sa nu paradesti nimic la masina.

Nici cu snorkel nu ai ce cauta cu viteza aia. Ca sa nu spun ca nici nu puteau realiza cat e apa de adanca !
bobo89b
QUOTE (HalbaSus @ Oct 5 2006, 10:12 AM) *
:clapping:
Felicitari !
M-ar bucura ca toti cei care vor sa isi ia SUV-uri si off-roadere in ultimul moment sa se razgandeasca si sa-si ia masini decente...




my friend,dupa ce ai un accident in care un camion trece peste tine,tu fiind intr-o berlina,te gandesti de 2 ori data urmatoare cand iti iei masina..si crede-ma te gandesti la un SUV
T u d o r
Ba eu cred ca daca a trecut un camion peste tine ar trebui sa-ti iei si tu un camion, nu? Pe principiul asta va trebui sa ne luam cu totii tancuri in cel mai scurt timp.
klm
Si ce te faci daca eu imi iau tren si trec peste tancul tau?!
HalbaSus
Un cap tractor (fără remorcă) are în jur de 8 tone (chiar acum mă uit la o carte de identitate a unui Renault Magnum cu masă proprie de 7850 kg)... mai adaugă o semiremorcă de 20 de tone... Un SUV are undeva pe la 2-2.5 tone... siiiigur că are șanse foarte mari dacă se întâlnește cu tirul... așa am învățat și eu la fizică.
bogcot76
Eu stiu pe unii care au scapat teferi dintr-un A6 combi loviti din spate de un TIR asa ca nu tre sa fii neaparat in SUV. Conteaza in general masina, fizica si destinu' (ca tot se discuta pe alt topic de asta). Mori si in tanc daca decelerarea e brutala si se rupe ficatu'. E adevarat ca mori intreg pe dinafara.
T u d o r
Ei uite, o basculanta de-aia as vrea si eu. Sa-l vad pe ala ce nu-mi acorda prioritate si unde nu am. biggrin.gif
HalbaSus
Da mah, e altfel cand basculanta e a ta thumbsup.gif
HalbaSus
http://izismile.com/2010/09/02/laugh_at_th...ch_15_pics.html

Oricine isi parcheaza masina pe plaja merita sa pateasca asta.
Mircea104901
Un articol interesant:

De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

Click to view attachment

Polemica despre utilitatea masinilor de tip SUV este vesnica si interminabila. Multa lume zica ca SUV-urile sunt inutile, consuma mult, au viteza mai mica decat un autoturism normal, stabilitate redusa si nici prea mari veleitati de off-road. Cealalta parte a baricadei zice ca astfel de masini au numai avantaje fata de celelalte masini. Acum, in prag de iarna, cand te bate gandul sa-ti cumperi un SUV, n-ar fi rau sa citesti asta. Care sa fie oare adevarul?

Problema incepe chiar din denumirea data acestei categorii de masini - SUV, adica Sport Utility Vehicle. Mai precis, o masina sport, dar de care te poti folosi si in diverse utilitati. Termenul de "sport" isi poate avea originea de la sportul in aer liber, de la faptul ca poti utiliza aceasta masina pe diverse drumuri accidentate sau acolo unde nu e asfalt. "Sport" mai poate veni in comparatie cu celelalte vehicule de teren, clar destinate mersului pe teren accidentat in primul rand si pe asfalt, secundar, cum ar fi Hummer, Land Cruiser, Patrol, etc., masini care au capabilitati de off-road serioase, dar nu se comporta asa de bine pe asfalt. Dar cu siguranta "sport" nu vine de la aptitudinile acestor masini de a fi performante la capitolul acceleratie si viteza, asa cum sunt denumite masinile Sport adevarate: Mazda RX-7, Toyota MR2, Mercedes SL, Porsche 911, etc. (aici nu vorbim de Supercars). Asadar, inca nu e clar de unde acest cuvant SPORT, cuvant care induce in eroare cel mai mult atunci cand vrem sa definim scopul SUV-urilor. In plus, parca se bate cap in cap cu termenul "utility", care te duce cu gandul la camion, marfa, spatiu de carat, capacitate de tractare, etc.

Sa trecem peste denumire si sa intram mai adanc in problema. Ce caracterizeaza un SUV? Dimensiunile mai mari decat o masina normala, spatiul interior, tractiunea integrala si siguranta crescuta. Cam astea sunt caracteristicile pe care o masina normala, fie ea sedan, break sau compacta.

Un SUV este mai mare. Ce inseamna asta?

Inseamna ca ai un spatiu mai mare de depozitare si de carat, o capacitate mai mare de tractare si loc mai mult pentru pasageri. Un SUV este foarte bun atunci cand vrei sa tragi ceva, remorca, rulota, peridoc, platforma, etc. In plus, cu bancheta rabatata, ai parte de un spatiu foarte mare de carat, lucru pe care nu-l gasesti la o masina normala. In plus, distanta mare dintre podea si plafon da impresia de spatiu, ofera mai mult loc pentru marfa si ofera pasagerilor libertate mai multa. Deci pana acum bifam doua avantaje: capacitatea de tractare mare si mai mult spatiu pentru pasageri si marga la interior.

Un SUV este mai sigur pentru pasageri. Cum vine asta?

Masinile din aceasta categorie au de obicei o garda mai mare la sol. In urma unor teste de impact, s-a dovedit ca in cazul unor coliziuni cu alte masini, SUV-urile au tendinta sa urce peste masinile normale, aceasta din urma fiind pur si simplu "calcata" sub rotile SUV-ului. Deci in cazul unui impact cu o masina normala, sansele de a iesi fara probleme sunt mult mai mari in vehiculul utilitar. In plus, masina fiind mai mare, intr-un impact cu alta masina sau cu diferite obstacole, cum ar fi copac, stalp, etc, inseamna mai multa suprafata care sa absoarba socul impactului. Deci mai bifam ca un bun avantaj si siguranta.

Cu un SUV merg pe teren accidentat si nu am treaba iarna. Hmmm... nu-i chiar asa!

Vorbim aici de SUV-uri, nu de masini din clasa celor de teren, din care fac parte cele enumerate sus de tot, la care mai putem adauga Mercedes G-Klasse, Land Rover Defender, Jeep Wranger, etc, masini cu punti rigide si care au ca scop secundar mersul pe asfalt. SUV-urile de care vorbim sunt aceste masini foarte des intalnite pe strazile din Romania: Hyundai Santa Fe, BMW X5, Mercedes ML, Audi Q7, VW Touareg, etc. Aceste masini sunt fabricate in principal pentru mersul pe asfalt si, ocazional, pe teren accidentat. Cand vorbim de teren accidentat, spunem de fapt off-road, adica acolo nu este asfalt. Dar SUV-urile au o limita: drumurile neasfaltate si... atat. Cu un SUV poti intra pe drumuri de pamant, iarba, pamant, pante abrupte, nisip, etc, insa cam aici se termina capacitatile lor. Daca de exemplu te aventurezi cu un Porsche Cayenne pe un drum plin de pietre, risti ca o piatra sa-ti loveasca suspensia hidraulica si acolo ramai cu masina. Lucru care nu deranjeaza deloc masinile care au punti rigide... Asadar trebuie stiut ca SUV-urile nu sunt masini de teren, ci masini de strada care merg si acolo unde nu e asfalt. Iar cel mai bine trebuie stiuta limita lor. In plus, majoritatea SUV-urilor nu au o garda la sol foarte mare, iar daca te uiti pe dedesubt, vei vedea scuturi de plastic, cabluri si tevi de la sistemul de franare si suspensie. Deci mergi numai acolo unde nu risti sa atingi cu podeaua, ca altfel... scoti bani din buzunar. Un SUV vine cu anvelope de asfalt din fabrica, deci scopul sau definit este clar.

Insa un SUV isi scoate banii iarna, cand tractiunea integrala te ajuta foarte mult. Cu un set de anvelope de iarna, nu e nevoie nici macar sa montezi lanturi in cele mai multe cazuri. Vei pleca fara probleme de la semafor pe orice zapada, atunci cand cei cu tractiune doar pe fata sau doar pe spate, vor avea probleme cu demarajul.

Concluzia? Bifam la bune mersul pe zapada si mersul pe teren accidentat, dar asta din urma mai slab, ca pana la urma, daca iti pui capul, acolo unde intri cu un BMW X5 intri si cu un Audi Allroad...

SUV-urile sunt lente si nu sunt performante deloc! Fals.

Masinile din categoria asta nu au o garda la sol foarte mare. Intr-adevar, nu o au nici ca o masina sport, dar centrul de greutate nu este nici el foarte sus, atat de sus incat sa influenteze extraordinar stabilitatea si viteza masinii. In plus, orice SUV din ziua de azi are si o versiune sport, "versiunea fara rost" sa-i spunem, adica o transformare a acesteia intr-o masina sport. De exemplu Mercedes ML 63 AMG - suspensie sport, garda la sol mai mica, ditamai motorul, ditamai jantele, anvelope pentru viteza de + 300km/h. Care e rostul acestor masini? Avantajele de mai sus, la care adaugam si performanta unei masini sport. Da, insa cine isi ia un Porsche Cayenne Turbo nu prea sunt sanse sa-l puna la tractat o remorca, la carat un frigider sau la mers pe teren accidentat. Deci un avantaj pe anuleaza pe celelalte.

Oricum, in general, si SUV-urile mai slab motorizate, fiind destinate mersului pe asfalt, sunt destul de stabile si au performante bune. In primul rand pentru ca pe dedesubt sunt masini de strada: suspensie independenta, arcuri elicoidale sau suspensie pneumatica si frane pe discuri la toate rotile. Dimensiunile ceva mai mari fac ca stabilitatea sa fie mai slaba in comparatie cu o masina normala, insa asta se vede numai in cazuri extreme de viraje violente, in rest, nu se simte nicio diferenta.

Deci cum ramane? Un SUV este la fel de performant ca o masina normala, este la fel de stabil in conditii normale si poate fi la fel de rapid ca o masina sport.

Deci, de ce sa nu-mi iau un SUV? Sau sa-mi iau unul cat mai repede?

Daca ne uitam mai bine, singurele diferente dintre SUV si o masina normala se rezuma la trei lucruri: siguranta pasagerilor, care nu poate fi pusa la indoiala, avantajele la mersul pe teren accidentat si pe zapada si spatiu de carat mai mare. Atat. Deci, s-o luam la rand:

- daca ai o familie numeroasa, e bune orice masina: 90% din SUV-uri au tot 5 locuri ca orice alta masina;

- daca nu te intereseaza sa mergi pe coclauri sau pe drumuri neasfaltate, nu-ti lua SUV;

- daca te intereseaza numai siguranta pasagerilor dar nu ai bani pentru un SUV, ia-ti un Volvo;

- daca ti-e frica iarna ca ramai impotmolit si nu ai bani, ia-ti orice masina cu tractiune integrala si pune cauciucuri de iarna;

- daca ti-e frica iarna ca ramai impotmolit si ai bani, si cateodata mai vrei sa cari si ceva mai mult, ia-ti un SUV.

Pe final mentionam un dezavantaj al acestor masini: pretul simtitor mai mare decat cel al unei masini normale. Care, din pacate, este destul sa anuleze putinele avantaje pe care le are un SUV.

Sa fim seriosi, daca esti amator de iesiri in teren accidentat, de vanatoare sau pescuit, nu-ti iei un Touareg, iti iei un Land Cruiser, sau daca nu ai bani, iti iei un Suzuki Samurai. La fel si daca vrei sa cari marfa sau daca vrei sa tractezi diverse lucruri. In concluzie, daca gandim rational si in viata reala, un SUV este caracterizat numai prin siguranta crescuta a pasagerilor. Iar tractiunea integrala nu este un avantaj care sa te faca sa-ti iei un Audi Q7 sa zicem mai degraba decat un Audi A4 Quattro. Pe zapada te vei descurce bine si cu o masina berlina care este fie 4 Motion, fie Quattro, fie 4 Matic sau cu X Drive. Deci daca ne-ai intreba pe noi, ti-am spune clar si raspicat: ia-ti SUV doar daca ai bani si doar daca siguranta este pe primul loc!


sursa
James Kilowatt
Deci... deci la spatiul interior NU stau mai bine decat o masina normala.

Si nici cele "sport" nu sunt sport pursange. Eu am avut placerea sa ma dau pe circuit cu Porsche Cayenne, e drept ca pasager nu ca pilot insa e la furat. Am dubii ca s-ar fi descurat cu petrolierul meu (avea insa 4 pasageri, poate goala era altceva).... In aceeasi zi treceam pe langa ele cu un Imprezza STI ca printre jaloane, desi eu puneam prima oara mana pe masina aia in viata mea iar Cayenne erau pilotate de piloti (repet, aveau 4 pasageri, iar eu doar 1, instructorul). Exista SUV-uri rapide insa pe circuit nu au ce cauta langa o masina sport de-adevaratelea.

In plus, NU sunt mai sigure la coliziunea cu un stalp sau un obstacol fix (conform NCAP). Asta privind siguranta pasiva. Privind-o pe cea activa la capitolul frane s-au mai ameliorat, insa la viraje raman mai pacalite decat un sedan decent.

Avantajul tractiunii integrale iarna iar e discutabil, intrucat poti avea tractiune integrala si pe Fiat Panta, suzuki swift, Skoda Octavia, VW Golf, orice serie de la BMW, orice serie de la Audi, etc. Adica, in mare, cam pe orice "stift" inclusiv cele pentru "sarantocii" care "nu-si permit" un SUV.
T u d o r
Trebuie luat in considerare si aspectul legat de masa mai mare (cu 2-3 sute de kg) decat a unei berline comparabile ca spatiu. De aici performante dinamice mai mici la motorizari similare. In plus aerodinamica de velier duce la consumuri mai mari. Per total nu simt nevoia unui SUV doar pentru cele 2-3 ocazii/iarna cand imi dau rotile in gol la plecarea de pe loc. Diferentele de costuri, atat la achizitie cat si ulterioare nu se justifica. Cand a aparut prima generatie de RAV, era recunoscuta ca fiind masina gospodinelor si a coafezelor, Toyota chinuindu-se inca 2 generatii dupa sa-i imprime o imagine mai masculina.
bogcot76
SUV doar pentru iarna nu e un argument. Discutia a mai fost, insa daca chiar vrei tractiune pe toate "roatele" exista quattro, symmetrical awd, X drive, 4 motion etc etc si cauciucuri de iarna fratioare ca altfel e fix p.... tractiunea integrala pe zapada. Si ai fun destul si vara in felul asta. Eu va spun optica cunoscutilor mei care au SUV - sa stea mai sus cu curu fata de ceilalti participanti la trafic. Nu zic, si eu am o masina cu garda la sol de 20 cm dar senzatia la volan e tot de fund pe asfalt. Si daca nu as fi mers destul de des pe un drum forestier cu cataroaie in weekend as fi luat varianta cu garda la sol joasa.

Din pacate a avea un SUV e un adevarat trend, iti arata vezi doamne pozitia sociala la noi la Romanica, iti da oule cand nu le ai, arati ca esti strong cand nu ai altceva de aratat, poti scuipa la figurat in cap prostimea din jurul tau, te face sa te simti mai in "siguanta" etc etc
T u d o r
Mda, trendul e totul in tara asta.

Mai e o categorie de cumparatori de SUV, e vorba de cei trecuti de 50 ani si care sunt foarte sensibili la marketingul producatorilor. Pentru ei a fi safe e esential si musca cu pofta din momeala advertisingului. Sunt cei care se deplaseaza cu viteze mici oriunde, nu le trebuie dinamica si se simt bine sa urce in masina in loc sa coboare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.