Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SUV-urile... masini indecente ?
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38
HalbaSus
QUOTE (DORU @ Apr 26 2012, 01:30 PM) *
Ervin, SKY-ul sau limuzina ? Adica masinile alea s-au miscat ca popicele si tu ai picat in zona ca un nefericit ? wink.gif

SKY-ul, ca norocul eu n-am avut treaba cu accidentul cu dauna totala (atata doar ca erau in fata mea la coada de la asigurator).


QUOTE (former_ozz @ Apr 27 2012, 04:28 AM) *
QUOTE
"In the new analysis, the death rate for SUVs is half that of cars"

Am un prieten care daca vede un SUV nu-l lasa in fata, nu le face semn sa treaca, accelereaza in paralel daca vrea sa intre in autsotrada etc, adica in general nu le face nici o favoare, ci numai sicane. Motivatia lui e "daca pe ei ii doare in fund de viata mea, de ce m-ar interesa pe mine de ei". E australian, are un GTI.


Si eu faceam acelasi lucru, dar intre timp am imbatranit si am o atitudine mai crestineasca, ii las si pe aia cu SUV-uri, ca "si ei e oameni".

Referitor la cresterea clasei medii premium, mie mi se pare un lucru bun.
Dupa cum zicea si Ozz in serie 3 si C-class (care desi a crescut totusi nu a ajuns la dimensiunile unui S din 90, sa nu exageram) nu stai comod in spate. In A4 mie mi se pare suficient spatiul din spate.
Oricum, e un lucru bun pentru ca generatiile anterioare erau o gluma la capitolul spatiu. Adica in timp ce in orice berlina de clasa medie (Passat, Avensis, Vectra) aveai spatiu suficient pentru 4 adulti in A4, serie 3 si C-class spatiul din spate era mic si pentru copii. Eu cred ca o berlina medie (fie ea si premium) ar trebui sa aiba suficient spatiu pentru 4 adulti (la capitolul asta C-ul e la limita inferioara)... chiar daca intr-adevar asta face ca modele mai mari (serie 5, A6, E) sa fie mai greu vandabile.
fishbone
QUOTE (dinpoplaca @ Apr 26 2012, 10:14 PM) *
Cat despre consum, nu e intre 9 si 13 la suta ci e de la 13l in sus.

17-20 / 24-28 mpg in functie de model. Poti face conversia.
http://autos.msn.com/research/vip/Spec_Gla...r&trimid=-1

QUOTE
Am mai discutat asta, dar chestia ca ai mai mult loc intr-un SUV e vrajeala; Daca vrei loc cumperi miniVan.

Nu e vrajeala, in comparatie cu o masina normala este mai mult spatiu. In comparatie cu un minivan poate ca nu, depinde. Exista minivanuri mici si SUV-uri mari. Cu un SUV ai utilitatea in plus data de garda la sol, plus altele.

QUOTE (former_ozz @ Apr 27 2012, 12:48 AM) *
Deci 75% sint cum am spus eu... nu vad contraditictia.

Nu e contradictie dar nu ai reprezentat corect argumentul. Nici nu neg ce ai spus apropos de mini+mini vs mini+suv dar retine ca limitele de viteza sunt aceleasi pentru toti. Lucrez in domeniul auto si vad destule accidente intre masini normale soldate cu vatamari, la viteze de oras.
QUOTE
Dimensiunea nu e relevanta. Traditional crosoverele erau facute pe sasiu de masina inaltat putin, in timp ce suv-ul propriuzis era pe platforma de truck. De exemplu Outback e varinta break inaltata a lui Legacy. Asta a facut SUVurile traditionale americane sa fie foarte nesigure.

Tocmai de asta spuneam ca dimensiunea e relevanta, din cauza faptului ca acum mai toate sunt construite pe unibody si nu frame.

QUOTE
Cred ca iti scapa definitia cuvintului "lux" smile.gif. Nimic "de lux" nu poate sa se vinda mai mult decit varinta normala decit in nise.

Nu imi scapa, dar tu spuneai ca le iau ca sa fie cool si sa arate bine. De aici am dedus ca te referi la lux, caci un SUV e atat de banal incat nu e absolut nimic cool sau arata bine in a avea unul.

QUOTE
Si asta il face "frugal si practic"? Oricum mi-e indiferent cum partitioneaza fraierul lucrurile. "Too much shit he can't afford" poate sa fie: multe lucruri, fiecare ieftin, un singur lucru scump si orice combinatie intre.

Datoriile aici sunt infundaturi date de mai multe, in mare proportie acum faptului ca a cazut casa imobiliara. Cand americanu' se duce la piata sa-si ia una-alta, se uita foarte atent la pret vs ce-i ofera, la asta ma refeream.

QUOTE
Daca ar fi asa simplu, SUVurile ar scoate rezultate bune la testele de impact. Ghici ce, nu scot. Nu mai bune decit o masina normala.

Pai le putem pureca pana cadem de plictiseala
http://www.iihs.org/ratings/default.aspx


QUOTE (James Kilowatt @ Apr 27 2012, 01:24 AM) *
Ce intelegi tu "sa-si puna capul"?! Adica, sa intre in el? Man, asta se numeste crima si la voi se pedepseste inclusiv cu injectie letala. Cand "iti pui capul" inseamna deja intentie, nu greseala.

Ma refer la road rage. Adica un mitocan face mitocanii absolut neprovocate de nimic dincolo de simplul fapt ca tu se intampla ca conduci un anumit tip de masina. Nu trebuie sa ai SUV sa-l scoti in decor si chestii de-astea se intampla mult mai des decat ai crede. E una sa nu-ti faca unul un favor, dar ma gandesc la toate cazurile cand isi asuma un rol activ sa-ti f-ta directia.


Asadar, in final, ca sa nu lungim discutiile astea la infinit, SUV-urile nu sunt inutile si da, recunosc ca daca ar fi 90% SUV-uri pe drum statisticile ar fi altele. Pana atunci, unii continua sa opteze pe ele din considerente de siguranta si nu vad nimic in neregula cu asta. Statisticile spun clar ca IN MEDIE vatamarile si fatalitatile sunt mai mici.
getodac
QUOTE (fishbone @ Apr 27 2012, 12:04 PM) *
Asadar, in final, ca sa nu lungim discutiile astea la infinit, SUV-urile nu sunt inutile ....


Dar in orasele supraaglomerate din Europa ti se par la fel de utile ca-n USA, UAE, Canada?!

fishbone
^ irelevant. Intervenția mea a fost din alt motiv. Uita-te in spate câteva posturi si vezi motivarea.

Recitind raspunsurile anterioare se pare ca unii dintre voi ati ajuns deja la concluzia si sunteti fermi convinsi ca conducatorii de SUV-uri sunt cei care vatameaza in stanga si in dreapta si "fac masini gel". Sa zicem pentru o clipa ca asta e adevarat, sa retinem in acelasi timp ca neglijenta nu zace tot timpul cu cel care loveste.
 
Asadar, ar da bine o statistica ceva care sa confirme acest lucru, altfel cei care conduc SUV-uri sunt ca orice alt sofer de pe drum. Si stiti cum este, fiecare dintre noi se considera mai bun conducator decat restul din jurul nostru, fapt demonstrat prin studii pe care le pot cauta daca imi este cerut. Bag seama ati observat ca evit a scrie ceva ce nu stiu ca este sprijinit de un link wink.gif
 
Daca ar fi sa ma intrebati pe mine ce observ din profesie si ce observ pe drum, va pot spune ca conducatorii de minivan-uri conduc MULT mai des in mod agresiv si neglijent decat orice alta clasa. Nu am nici o statistica ce confirma acest lucru asa ca nu spun ca asta e un adevar, ci doar ce am observat eu, dupa cum am spus, din viata de zi cu zi si la lucru.
 
Procentele pleznite fara statistica nu fac altceva decat sa defineasca o perceptie personala. Iar prejudiciile etnocentriste nu sunt o noutate pentru acest topic.
 
former_ozz
QUOTE
Pai le putem pureca pana cadem de plictiseala
http://www.iihs.org/ratings/default.aspx


Pai nu-i nimic de purecat, un Fiat 500 nou, ca-i primul pe lista, are rating mai bun ca modele anterioare de Ford explorer, Jeep Grand Cherokee, si astea-s sint numai alea premiate. Cum sustine asta teoria cu mai multa tabla imprejur?
fishbone
Întreabă pe cei de la IIHS, statisticile sunt ale lor smile.gif
Ca sa te lamuresc, testele care le fac ei sunt in laborator sub anumite condi?ii. In realitate accidentele se întâmpla la o varietate de viteze si sub o grămadă de condi?ii. Eu m-am uitat la Explorer si are rating bun si el, exceptand in 2006 când ?oferul nu avea protec?ie buna la pelvis. Nu am timp si nici motivatie sa stau sa caut anii precedenti de 2002.
Deci de asta spuneam, le luam la purecat caz individual pentru o discu?ie interminabilă.

Îmi mai clarific odată pozi?ia. S-a făcut o calificare generală absolută la clasa asta de masini, am demonstrat ca nu e valabilă si ca tine de context iar ma?inile astea exista din acelea?i motive ca si alte clase de masini există.
S-a pus la îndoială ca per total/in medie sunt mai sigure pe drumuri, am demonstrat ca sunt. De fapt nu eu, eu am reprodus doar statistica.
fishbone
QUOTE (G e o r g e @ Oct 5 2006, 03:24 AM) *
halba, suv urile si offroaderele nu sunt indecente DEPINDE DE locul unde o sa le folosesti !

Deci se pare ca încă din 2006 ne invartim in cerc. Înainte sa mă decid sa răspund trebuia sa iau acest lucru in considerare si sa decid dacă merita sau nu.

Aici aveți acces la mai multe statistici decât ați vrut vreodată sa aveți, in caz ca cineva interesat.
http://www-fars.nhtsa.dot.gov
former_ozz
QUOTE
Întreabă pe cei de la IIHS, statisticile sunt ale lor smile.gif
Ca sa te lamuresc, testele care le fac ei sunt in laborator sub anumite condi?ii.


Deci accum statitsica alora nu mai e buna ca e "in laborator"? Pai atunci de ce ai mai pus-o?
Am vrut sa-ti arat ca teoria ta cu multa tabla nu e deloc adevarata. Pe propria ta statistica.

QUOTE
S-a pus la îndoială ca per total/in medie sunt mai sigure pe drumuri, am demonstrat ca sunt. De fapt nu eu, eu am reprodus doar statistica.



Nu domle, discutia a fost altfel:
1. In accident de tipul o masina de una singura SUVurile sint IN CEL MAI BUN CAZ la fel, dar de multe ori mult mai slabe ca o masina sigura. VEzi propria ta statistica sau test. Vezi testele NCAP si Euro NCAP. Sint SUV-uri sigure la impact, exista SUV-uri care nu se mai rostogolesc ca pe vremuri dar in general astea sint cele noi sau premium ca X5... totusi majoritatea de pe strazi sint generatii anterioare.

2. In accident masina cu masina SUVurile sint mai sigure numai din cauza faptului ca ceilalti oameni au si masini mai mici si SUV-ul e mai sus si mai greu. Aceasta siguranta vine in detrimentul masinii mai mici. Poti sa gindesti asa: cel care si-a luat SUV pentru ca e sigur si l-a luat in speranta ca se va lovi de Legacy-ul sau Miniul tau. Intr-un fel, in mod activ incearca sa te omoare. Pierderea ta in siguranta e mult mai mare decit cistigul lui, dar hei, merita ca el e mult mai important ca tine. (ok, exagerez, dar intelegi ideea)

Intr-o lume unde toate masinile ar fi SUVuri ar fi mai multe accidente mortale sau raniri grave decit intr-o lume in care sint numai autoturisme.
Numai intr-o lume amestecata sint SUV-urile mai sigure si masinile mici mai nesigure. Imbalansul vine de la faptul ca SUVul omoara masina mica aproape mereu in accident.


Ai mai spus ca un SUV e mai spatios. E gresit, majoritatea SUvurilor au mai putin spatiu ca o Honda Accord. Singurul loc unde uneori au spatiu mai mult e portbagajul dar si ala de multe ori e doar ingust si inalt. Daca vrei spatiu iti cumperi mini-van nu suv. E si mai joasa, mai sigura, mai stabila.

QUOTE
dar retine ca limitele de viteza sunt aceleasi pentru toti. Lucrez in domeniul auto si vad destule accidente intre masini normale soldate cu vatamari, la viteze de oras.


Nu inteleg relevanta limitei de viteza. Bineinteles ca poti sa faci prostii si cu un Fiat 500. Problema este ca fiat 500 + fiat 500 sau escalade + escalade la 30mph = vinatai. Escalade + fiat 500 = unul mort si unul fara vinatai. Merita sa omori un om ca sa nu faci o vinataie?


QUOTE
S-a făcut o calificare generală absolută la clasa asta de masini, am demonstrat ca nu e valabilă si ca tine de context iar ma?inile astea exista din acelea?i motive ca si alte clase de masini există.


Motivul pentru care exista e cererea.
Daca insa s-ar face o lege care sa oblige ca masinile fabricate sa corespunda unor cerinte de genul: ciocnesti masina asta cu masina "medie" din parcul auto si nu trebuie sa-i faci prea mult rau (nu e ridicol atita vreme cit genul asta de cerinta exista pentru pietoni) probabil ca ar fi mai greu pentru prodcuatori sa vinda suvuri.
Si-ar fi o lume mai buna smile.gif.
fishbone
QUOTE
Deci accum statitsica alora nu mai e buna ca e "in laborator"? Pai atunci de ce ai mai pus-o?

Nu ne mai intelegem. Statistica expusa de mine avea de-a face cu cifrele colectate de acelasi institut in legatura cu accidentele rutiere de pe drum.
Apoi am inceput sa discutam de ratingul obtinut in teste facute in laborator.
AMBELE sunt relevante si concise, nu disput niciuna, dar discutam de doua lucruri diferite aici. M-ai intrebat pai daca un Fiat 500 are rating mai bun decat alte SUV-uri, cum mai e posibil ce-am scris adineaori.
Nu vad conflictul. Una nu exclude pe cealalta.
QUOTE
Am vrut sa-ti arat ca teoria ta cu multa tabla nu e deloc adevarata. Pe propria ta statistica.

Nu e o teorie ci un adevar. Despicam firul in patru deja.
Problema e si modul in care e construita o masina si cum absoarbe energia. Cabina construita prost care permite intruzii, poti sa pui doi metri de tabla degeaba. Leziunile interne provocate de soc, aici incepe distractia.
 
Obiectiile de fapt zac in aceste perceptii:
QUOTE
Intr-un fel, in mod activ incearca sa te omoare. Pierderea ta in siguranta e mult mai mare decit cistigul lui, dar hei, merita ca el e mult mai important ca tine. (ok, exagerez, dar intelegi ideea)
 
Imbalansul vine de la faptul ca SUVul omoara masina mica aproape mereu in accident.

Observi ce-ai facut? Involuntar sau nu, automat ai facut asumptia ca cel cu SUV-ul intra in tine sau ca ei sunt cauza accidentelor.
QUOTE
Intr-o lume unde toate masinile ar fi SUVuri ar fi mai multe accidente mortale sau raniri grave decit intr-o lume in care sint numai autoturisme.
Numai intr-o lume amestecata sint SUV-urile mai sigure si masinile mici mai nesigure.

Arunca un ochi pe link-ul de mai sus si vei vedea ca acest lucru nu este neaparat adevarat.
QUOTE
Ai mai spus ca un SUV e mai spatios. E gresit, majoritatea SUvurilor au mai putin spatiu ca o Honda Accord

Pai vezi, facem amalgam. Care mare majoritate a SUV-urilor? Numeste-le si ne uitam la cifre. Sigur nu le iei aici la enumerare, in mod convenient, crossoverele care mai sus disputam daca sunt au ba SUV?
QUOTE
Nu inteleg relevanta limitei de viteza. Bineinteles ca poti sa faci prostii si cu un Fiat 500. Problema este ca fiat 500 + fiat 500 sau escalade + escalade la 30mph = vinatai. Escalade + fiat 500 = unul mort si unul fara vinatai. Merita sa omori un om ca sa nu faci o vinataie?

Nu exista nici o garantie ca ce-ai scris mai sus se intampla absolut astfel. Din nou ne lovim de perceptia ala in SUV omoara. Si daca eu circulam in SUV regulamentar iar boul cu Fiat a intrat in mine si a dat coltu', care-i problema mea?
 
QUOTE
Motivul pentru care exista e cererea.

Si uite ca am ajuns la inima problemei. Exista cererea pentru ca lumea le gaseste o utilitate. Dar noi, cunoscand aceasta utilitate in mod absolut si universal pentru TOTI care cumpara SUV-uri, ne-am pronuntat: motive stupide.
QUOTE
Daca insa s-ar face o lege care sa oblige ca masinile fabricate sa corespunda unor cerinte de genul: ciocnesti masina asta cu masina "medie" din parcul auto si nu trebuie sa-i faci prea mult rau (nu e ridicol atita vreme cit genul asta de cerinta exista pentru pietoni) probabil ca ar fi mai greu pentru prodcuatori sa vinda suvuri.
Si-ar fi o lume mai buna

Nu e nevoie de o lege ca in socialism. Capitalismul rezolva problema asta repejor si de la sine: cei care continua sa faca masini nesigure pierd teren in favoarea celor care le fac.
 
E rândul tau sa răspunzi la o întrebare. Cum explici ca SUV-urile au șanse mai mici decât restul mașinilor sa se rostogoleasca si, dacă teoria mea cu tabla nu tine, cum îți explici ca in accidente cu un singur vehicul SUV-urile sunt mai sigure?
fishbone
Uitasem sa menționez ca testele IIHS sunt considerate mai stricte decât cele NHTSA deoarece ei folosesc profil ce simulează impact cu SUV/truck
James Kilowatt
QUOTE (fishbone @ Apr 27 2012, 08:43 PM) *
...
Nu exista nici o garantie ca ce-ai scris mai sus se intampla absolut astfel. Din nou ne lovim de perceptia ala in SUV omoara. Si daca eu circulam in SUV regulamentar iar boul cu Fiat a intrat in mine si a dat coltu', care-i problema mea?
 ....


Nici una, in afara de faptul ca ai un cascat care da coltul. Insa daca tu mergi ca boul si ala din Fiat 500 moare, ai un mort si un puscarias. Daca insa amandoi ati fi in Fiat 500 ati fi scapat amandoi cu vanatai indiferent cine e de vina. Asta inseamna o lume mai buna, in loc de doi morti, unul vinovat unul nevinovat, plus un puscarias, sa ai 4 vanatai, dintre care 2 nevinovate.

QUOTE (fishbone @ Apr 27 2012, 08:43 PM) *
....
Nu e nevoie de o lege ca in socialism. Capitalismul rezolva problema asta repejor si de la sine: cei care continua sa faca masini nesigure pierd teren in favoarea celor care le fac....


Capitalismul nu rezolva totul. Nu rezolva de exemplu problema poluarii, la fel cum n-o rezolva nici pe cea a sigurantei. A trebuit sa dea cu ésocialismul" in ei ca sa le impuna anumite norme, cum sunt cele ale emisiilor. Ozz s-a referit la siguranta celorlalti, nu la siguranta ocupantilor masinii, chestie pe care piata n-o poate impune, ci trebuie nitica dictatura.
A durat zeci de ani pana lumea a inceput sa poarte centura, desi era in folosul lor, piata si capitalismnul n-au avut nimic de spus in legatura cu asta, ci a fost nevoie de o lege comunista care sa-i oblige. Si tu vrei ca piata sa produca o chestie sigura pentru ceilalti?!

Ideea unor norme de siguranta pentru ocupantii celeilalte masini si mie mi se pare buna, desi nu-mi dau seama foarte exact cam cum s-ar putea defini incat sa fie semnificativa.
James Kilowatt
Apropo, m-am uitat de curiozitate pe linkul lui Fishbone.... e cool biggrin.gif Ia priviti peste ce-am dat:
former_ozz
QUOTE
Observi ce-ai facut? Involuntar sau nu, automat ai facut asumptia ca cel cu SUV-ul intra in tine sau ca ei sunt cauza accidentelor.


Nici vorba, am plecat de la ideea ca accidentele sint uniform distribuite. A cui e vina e irelevant, sa zicem ca nu exista vina ca de aia se cheama accidente. Iti cumperi suv, ai 50% sanse ca sa fii de vina. 50% sanse sa omori pe vreunul.

QUOTE
Si daca eu circulam in SUV regulamentar iar boul cu Fiat a intrat in mine si a dat coltu', care-i problema mea?


Pai nu-i nici o problema, da cum garantezi ca numai ala cu fiatul intra in tine? Cine poa sa jure pe rosu ca el nu face accidente si nici nu s epoate pune in situatia de a evcita ceva rapid, ceea ce cu un suv nu se poate?

QUOTE
Arunca un ochi pe link-ul de mai sus si vei vedea ca acest lucru nu este neaparat adevarat.


Unde exsita lumea aia numai de suvuri sau autotursime si cu acelasi tip de populatie si drumuri si obiceiuri si legi?

QUOTE
Pai vezi, facem amalgam. Care mare majoritate a SUV-urilor? Numeste-le si ne uitam la cifre.


X5 fata de seria 5? Forester, Outback, tribeca comparate cu accord? CRV? Etc. Practic orice SUV care nu e full size.
Si nu-mi spune ca sint mai inalte. Ala e spatiu pierdut.

QUOTE
Exista cererea pentru ca lumea le gaseste o utilitate.


Unii da, dar multi nu le gasesc o utilitate reala, ci numai una inchipuita. Se inscriu in intelepcunea maselor care-is cumpara case pe care nu si le permit si platesc dobinzi la credit card.

QUOTE
Nu e nevoie de o lege ca in socialism. Capitalismul rezolva problema asta repejor si de la sine: cei care continua sa faca masini nesigure pierd teren in favoarea celor care le fac.


Pai masinile alea pot fi foarte sigure pentru conducatorii lor. In plus religia asta cu capitalismul care rezolva chestii nu se mai poarta de ani buni... de cind s-a dovedit ca nu-i adevarat.

Capitalismul nu are nici o legatura cu legile de protectie a populatiei. Existe legi mult mai socialiste prin care esti obligat sa porti centura, casca pe motocicleta,m sa-ti faci un test de poluare si siguranta. Exista legi anti poluare si exista legi de constructie a masinilor protectia pietonilor. Ce ar fi sa asteptam capitalismul sa bage in faliment companiile care fac medicamente nesigure, masini nesigure, produse alimentare riscante samd?

fishbone
Scriu de pe mobil deci aveți mila.
Haioasa poza. Chiar sper ca nu s-a colectat informatia si ca nu e vorba de 12 persoane tare confuze.

Nu am spus nicăieri capitalismul este soluția suprema, dar nici de intervenție guvernamentala excesiva nu stau.

former_ozz, asumptia cu distribuirea 50% in caz de accidente e gresita din bun start. SUV-urile nu reprezintă 50% din mașinile de pe drum.
Vina nu înseamnă un act intenționat. Vina înseamnă neglijență. Dacă toată lumea ar respecta legea si ar face ce trebuie, nu ar mai fi accidente. Deci in orice accident o persoana sau mai multe este cel puțin neglijentă, in cel mai rău caz act intenționat si orice între.
Chiar dacă reușești sa argumentezi cu succes pana la capăt si dincolo de orice îndoială si dezbatere ca SUV-urile fac drumurile mai periculoase, in final tot ai rămas cu problema accidentelor între dimensiuni si mase diferite. Același Fiat 500 poate fi pleznit de cel mai mare si înalt minivan de pe drum, încărcat full cu oameni. Sau același minivan poate pocni un motociclist. In final ești înapoi la punctul unu. Ford Fusion ce o fi? Pleznind un Tico ce ar ieși?
Lăsați lacrimogenele cu morții si răniți ca astea nu sunt aspecte unice la clasa discutată aici.
Deocamdată nu am reușit sa găsesc studiu ce indica faptul ca odată cu apariția SUV-urile exista o corelare cu un număr sporit de fatalitati sau vatamari.
Din moment ce SUV-ul e un trend relativ nou in Europa, cred ca voi ați avea mai mult succes in a găsi astfel de studii.
Acord la fel de mult loc ca si un SUV?
Da si nu. După cum ai clarificat depinde de cât de selectiv ești in comparație si ce rezultat vrei sa ai.
Acord exista in 3 variante: 4door, coupe si o atrocitate de genul BMW Gran Turismo al cărui model exact îmi scapă numele. Din moment ce ai fost ambiguu eu pot face comparație 2door Accord cu Traverse sau Acadia si ești trol.
SAU, faci comparație cum ai vrut tu și îți iasă.
Dar, din nou, rămâi cu celelalte aspecte. Vizibilitate, confort, utilitate etc.

Așadar in final dacă voi vreți sa judecați clasa aceasta prin prisma la cei de care am mai spus si nu mai repet, sunteti bineveniți. Ca un SUV de la talie medie in sus acomodeaza de la 9 in sus in fotolii, ca garda ridicată e mai utila, ca de consum tine de banii fiecăruia, ca un SUV-ul îți oferă in funcție de alegere combinatii de utilitate/flexibilitate destul de unice, aceste decizii sunt lucruri subiectiv personale care fiecare le face după nevoi si preferinte. Eu de unul nu am aroganța de a susține ca știu cazul fiecăruia.
former_ozz
Un SUV are 5 locuri. De curind e trendul asta cu locuri in portbagaj, adica daca vrei bagi 7. Majoritatea insa sint de 5. 9 oameni sint numai in cele full size care nu-s asa frecvente.

QUOTE
Acord exista in 3 variante: 4door, coupe si o atrocitate de genul BMW Gran Turismo al cărui model exact îmi scapă numele. Din moment ce ai fost ambiguu eu pot face compara?ie 2door Accord cu Traverse sau Acadia si e?ti trol.


O dai de gard si ocolesti intrebarea. Mi-ai cerut exemple, ti-am dat exemple. Nu-ti convin, sa-ti fie de bine, dar ele sint reale.
De exemplu pe primele 2 locuri la vinzari sint Ford Escape si CRV si amindoua sint mai mici decit orice masina medie de genul Accord.
Accodrul normal si Crosstour (care de altfel e o masina foarte decenta cu citeva minusuri, de exemplu greutatea si pretul) sint identice inauntru.
Acadia nu e intre primele 15 vindute, asa ca zic pas. Pina la urma n-am nimic cu oamenii care isi cumpara masini de 8 insi daca le folosesc macar din d=cind in cind tot sint mult mai economici ca unul cu Civic care merge singur.

QUOTE
Acela?i Fiat 500 poate fi pleznit de cel mai mare si înalt minivan de pe drum, încărcat full cu oameni. Sau acela?i minivan poate pocni un motociclist.


Sau un biciclist. Sau poate sa-ti cada un ghiveci in cap, deci concluzia e ca accidentele cu masini nu conteaza.
Eu vorbesc de statistici aici. Nu de posibilitati, care chiar reale, se intimpla in mult mai putine cazuri.
Un mini van plin ochi e in general mai putin periculos decit un SUV gol pentru ca nu e asa inalt si nu intri sub el. Si nici nu pierde controlul sa intre in tine.
fishbone
QUOTE
O dai de gard si ocolesti intrebarea. Mi-ai cerut exemple, ti-am dat exemple. Nu-ti convin, sa-ti fie de bine, dar ele sint reale.

A fost un argument extrem de slab și vag

Si eu vorbesc tot de statistici si le-ai pus la îndoială. Ori le acceptam de ambele părți ori nu.
Noi trebuia de la bun capăt sa stabilim CARE clasa de SUV-uri ni se par indecente.
CRV si Escape sunt crossovere si parca cu astea nu aveai nici o problema.
Astea sunt practic wagons mai înalte in sasiu si ridicate de la sol. Ce e așa indecent in a vrea o astfel de mașină? Ce e așa indecent in a prefera o astfel de configuratie?
Deci, pana la urma, care segment de SUV criticam? Ca m-ai tarat în argumente unde eu de fapt nici măcar nu spuneam ca nu sunt de acord cu tine si ne-am abatut de la ideea originală.
De ce mă rog un CRV si Escape ar fi indecente dar un minivan e ok.
Sunt minivanuri mai mari decât ambele enumerate mai sus.
Discutam de masă, cum un vehicul mai mare face praf unul mai mic.
Din acest punct de vedere un minivan e de blamat mai mult decât un crossover.
Am pomenit motociclisti pentru ca si astea sunt mijloace motorizate de transport cu care te intalnesti pe locurile publice si sa-ți demonstrez de ce argumentul cu viața celuilalt este convenabil structurat ca sa se potriveasca punctului tau de vedere.
Cu alte cuvinte odată invocat trebuie mers pana la capătul logic, nu ne oprim la Fiat 500 ca acolo ne convine noua.
Fiat 500 nu e cel mai mic numitor comun de pe drum.
Dac tu porti grija omului pe care exista șansa sa îl ucizi, decizia ta logică ar trebui sa fie făcută de natura "conduc prudent" si astfel i-ai protejat pe toți, nu de natura "iau mașina cât mai mică" pentru a ne ieși nou argumentul anti-SUV smile.gif
fishbone
QUOTE (former_ozz @ Apr 27 2012, 11:00 PM) *
Un SUV are 5 locuri. De curind e trendul asta cu locuri in portbagaj, adica daca vrei bagi 7. Majoritatea insa sint de 5. 9 oameni sint numai in cele full size care nu-s asa frecvente.

SUV-urile sunt de 5, 7 si 9-10 locuri. Cele de 7 locuri exista de multa vreme, cele de 9 sunt oarecum noi. Cele de 7 locuri nu baga lume in portbagaj. Pana si dimensiunile scaunelor si banchetelor in sine variaza mult de la clasa la clasa, unele sunt de talie de sedan, altele fotolii. 5 scaune normale sau 5 fotolii, nu e acelasi lucru.

E limpede de clar faptul ca indecenta zace in deciziile oamenilor si actiunile acestora, nu in sculele folosite, de ce tii neaparat sa taraim conversatia asta inutila la infinit? Imprudenta poate zace la volanul oricarei masini, tine de conducator.
Ca mitocanii din Romania au din pacate acum o noua arma cu care sa faca ravagii, asta e intr-adevar trist. Ne concentram energia asupra punctului gresit: SUV-urile in loc de acesti mitocani.

Am semnalat faptul ca a da vina pe scula e ceva ilogic si irational.
Daca nu am fost clar pana acum atunci o spun din nou: sunt de acord cu ideea ca deciziile irationale, meschine, egoiste, etc nu sunt OK.
Cu ce nu am fost din nou de acord pentru ca asta nu constituie un argument rational, e acela ca universal toti cei care opteaza pe SUV-uri o fac din motivele enumerate mai sus.
Ca e plina Romania de nesimtiti, asta stiu si eu ca conduc pe aceleasi drumuri cand vizitez.
f1anatic


Nu vad SUV nicaieri.
fishbone
QUOTE (former_ozz @ Apr 27 2012, 11:00 PM) *
Un mini van plin ochi e in general mai putin periculos decit un SUV gol pentru ca nu e asa inalt si nu intri sub el. Si nici nu pierde controlul sa intre in tine.

A naibii multitasking din partea mea si restrictia la edit. Imi cer scuze pentru reply-urile consecutive.
Daca nu ma insel chiar in link-ul dat de mine spune cum ca conform statisticilor de accidente rutiere, SUV-urile sunt printre cele mai stabile masini. Orice masina poate pierde controlul, pana si un minivan.
Problema cu intratul sub un SUV intr-adevar e nasoala, insa acest lucru a fost adresat de cativa ani incoace iar noile design-uri previn acest lucru.
Deci din moment ce orice masina poate pierde controlul iar intratul sub SUV nu mai este un risc (cel putin drastic redus), nu vad cum argumentul de mai sus poate fi sustinut explicit in detrimentul SUV-urilor.

Inca un lucru care adauga la argumentele celor ce isi cumpara SUV-uri este faptul ca acestea in general sunt mai ieftin de asigurat din motive lesne de inteles.
Mai sigure, mai ieftine de reparat/asigurat, utilitate sporita, pai daca stau bine si ma gandesc ca si conducator prudent nu vad de ce nu mi-as lua unul, atata timp cat balanta inclina catre punctele pozitive in detrimentul celor negative.


Propun ca masinile de tuns iarba sa fie kickbanned.
Bai f1anatic, nu aveai tu un Forester in familie? Inconsiderate prick.
dinpoplaca
QUOTE (fishbone @ Apr 28 2012, 08:57 AM) *
Ca mitocanii din Romania au din pacate acum o noua arma cu care sa faca ravagii, asta e intr-adevar trist. Ne concentram energia asupra punctului gresit: SUV-urile in loc de acesti mitocani.

Nu e numai in romania, dar in alte parti se manifesta altfel. Toti colegii mei negrii ( african american ca sa fiu carect politic) au SUV. Ei stau in apartamente platite de guvern Si nu conteaza ca dau de 3 ori mai mult sa faca un plin - imaginea conteaza.
Colegi si vecini care mai au de platit la casa inca 20 de ani, si in loc sa plateasca casa mai repede, ei prefera sa dea 500$ pe luna pe benzina, ca ei au neaparata nevoie de SUV.

Toti smecherii care vor sa arate bine ( asa cred ei ) au SUV.
Toti care cred ca un SUV are o gramada de spatiu pentru cand trebuie sa mearga la munte si nu-si pot arata clasa intr-un minivan care de fapt are de 2 ori mai mult spatiu - au SUV.

As putea insira inca o gramada de exemple dar problema peste tot e la cap. in romania se manifesta intr-un fel in america e altfel, dar cauza e aceeasi dereglare pe creier.
Can de exemplu eu prefer as investesc in panouri solare, gradina de legume, o camera foto buna etc, si sa conduc o masina care consuma mai putin, ei prefera sa investeasca in benzina.
fishbone
N-am spus niciodata ca e problema exclusiva Romania, ma refeream la numarul de nesimtiti wink.gif Ei sunt peste tot.
Absolut de acord cu tine, problema este la cap.
QUOTE
Can de exemplu eu prefer as investesc in panouri solare, gradina de legume, o camera foto buna etc, si sa conduc o masina care consuma mai putin, ei prefera sa investeasca in benzina.

Fiecare cu prioritatile lui. Si dupa ce-si cumpara SUV, se plang de costul benzinei la pompa.
Sincer nici Legacy-ul meu nu consuma tocmai stralucit, pe langa faptul ca necesita benzina premium. Mai toate crossoverele decente consuma mai bine. Ca nu mai e stoc, asta e alta poveste wink.gif
emyshor1
QUOTE (dinpoplaca @ Apr 28 2012, 03:06 PM) *
QUOTE (fishbone @ Apr 28 2012, 08:57 AM) *
Ca mitocanii din Romania au din pacate acum o noua arma cu care sa faca ravagii, asta e intr-adevar trist. Ne concentram energia asupra punctului gresit: SUV-urile in loc de acesti mitocani.

Nu e numai in romania, dar in alte parti se manifesta altfel. Toti colegii mei negrii ( african american ca sa fiu carect politic) au SUV. Ei stau in apartamente platite de guvern Si nu conteaza ca dau de 3 ori mai mult sa faca un plin - imaginea conteaza.
Colegi si vecini care mai au de platit la casa inca 20 de ani, si in loc sa plateasca casa mai repede, ei prefera sa dea 500$ pe luna pe benzina, ca ei au neaparata nevoie de SUV.

Toti smecherii care vor sa arate bine ( asa cred ei ) au SUV.
Toti care cred ca un SUV are o gramada de spatiu pentru cand trebuie sa mearga la munte si nu-si pot arata clasa intr-un minivan care de fapt are de 2 ori mai mult spatiu - au SUV.

As putea insira inca o gramada de exemple dar problema peste tot e la cap. in romania se manifesta intr-un fel in america e altfel, dar cauza e aceeasi dereglare pe creier.
Can de exemplu eu prefer as investesc in panouri solare, gradina de legume, o camera foto buna etc, si sa conduc o masina care consuma mai putin, ei prefera sa investeasca in benzina.


Nu sunt negru, dar mi-am luat SUV. Fiecare isi cumpara ce ii place, daca tu esti multumit in Prius "good for you". Mie imi place 4Runner-ul meu. La economie, Corolla (pe care am vandut-o) mea cea veche consuma mai putin pe autostrada, ce a bun Priusul este in oras. Si nu aveam baterii de mii de dolari. Sa ma anunti cand trebuie sa schimbi bateriile cat o sa te coste. Am fost multumit de Corolla si daca ar fii sa aleg din nou intre Corolla si Prius, tot Corolla as alege. De ce? Pai pretul de pornire, la Corolla iti lasa la pret, la Prius deloc, chiar vor mai mult ca "se cauta". O Corolla noua gasesc cu $17000-$18000, iar daca negociezi poti sa o scoti lejer la $17000 sau mai putin. Prius cel mai ieftin este $23000, iar la pret nu lasa deloc. Am vazut ca au Prius si la $32800 (Prius Four), astia sunt nebuni cu pretul asta. Deci un cotet de Prius este la pret cat un 4Runner smile.gif

In cat timp scoti tu diferenta de $6000 cu benzina la Prius fata de Corolla? Pai poate vinzi masina pana sa iti scoti investia.
Mai lasa vrajeala cu benzina, inca este ieftina in US, du-te in Ro sa vezi $2 / litru.

Preferi sa investeti in panouri solare? Si ce te opreste, chiar ieri ma uitam la oferte din astea. Din buzunar trebuie sa dai aprox. $2700-$3000, restul plateste guvernul sau statul unde stai.
Gradina de legume? Nu ma pasioneaza.
O camera foto buna? La ce viseaza unii...pai in America tu visezi sa iti iei o camera foto buna? Asta poate visam si eu in RO, dar visul asta mi l-am indeplinit imediat ce am venit aici, la cat de ieftine sunt chiar nu este un vis.

Sa platesti casa mai repede? Daca ai dobanda mica, nu prea renteaza sa o platesti repede. Avand in vedere ca este dobanda fixa $1000 care ii dai acum, peste 20 ani poate valoreaza $500. La cum cresc preturile (mancare/haine/servicii) nu prea renteaza sa platesc mai repede casa. Eu la fel o sa am rata si peste 20 ani, iar atunci poate cu $1000 iti faci un plin la masina biggrin.gif .

fishbone
Pentru a amortiza costul aditional care trebuie sa-l platesti pentru o masina hibrid, in functie de cat e costul la pompa, trebuie sa o tii aproximativ 7 ani / 100K mile. Vasta majoritate a posesorilor nu fac asta.
Daca-mi cumpar o camioneta nou-nouta la jumatate de pret (ceea ce este nu numai posibil, ci chiar usor) si o tin tot 7 ani, in final am dat mai putini bani pe ea, cu benzina cu tot.
Daca nu ar fi diferenta de pret eu maine mi-as lua o masina hibrid.
emyshor1
Faza reala cu Prius la dealer, cand asteptam sa vand Corolla.

Erau 2 tipi (sot, sotie) tot ca mine cu ceva sa vanda, nu am prins ce au vandut, dar au vrut sa cumpere Prius.
Prima teapa, nu au negociat pretul de vanzare la masina lor (mare greaseala) si incepe negocierea la Prius.
Din prima le-a taiat elanul ca nu au multe si se vand repede, daca le place si o vor trebuie sa semneze actele imediat smile.gif
Ambii aveau "credit score bun" ca a venit meseriasul si le zice "Good news, aveti scorul peste 760" si le tranteste oferta de finantare cu 4.99%.
S-au uitat cam speriati unul la altul si nu stiau ce sa zica, pleaca ala repede si vina inapoi..."hai ca v-am gasit super deal 3.99%" mai jos de atat nu gasiti nicaieri.
Vrajeala pe capul lor, la dobanzi pe 5 ani eu gasisem cu 2.7%, dar eu am vrut pe 7 ani si atunci am luat cu 3.24%, dar tot e mai jos decat 3.99% lor.

Deci, sunt de acord aia cu pretul (nu le-au lasat nimic ca de...e Prius si se cauta), iar la dobanda i-au pacalit si acolo.
Apoi la partea cu masina lor, care o dadeau la schimb, vine ala la ei cu oferta $6000. Sotul nervos zice...dar eu stiam ca pot sa iau vreo $8000 pe ea.
Pleaca ala la Manager si vine inapoi in 30 sec. cu oferta de $7000, astia doi bucurosi accepta oferta si toata lumea e fericita smile.gif

Deci, cu Prius nu lasa deloc la pret "ca e HOT si se vinde". Nu mai bine cumperi o Corolla daca vrei economie la benzina si iesi cu $7000-8000 bani in buzunarul tau, decat la dealer?
emyshor1
Faza cu SUV-urile este relativa si la zona unde stai.

In zona mea (Portland, OR - este ceva gen Poiana Brasov), muntele este la doar 1 ora distanta, oceanul la fel, iar iarna avem zapada.
Anul asta a nins si in Martie (dar este mai rar, de obicei ninge Dec. si Ian.).
Este plin pe strada de SUV sau mini van-uri.
Foarte multe Ford Pickup truckuri si Toyota Tundra, iar 4Runner-ul meu pare mic copil pe langa ele.

Daca eram in California, nu cred ca imi trebuia asa ceva, dar in zona asta este bun la ceva.
dinpoplaca
QUOTE (emyshor1 @ Apr 28 2012, 11:50 AM) *
Nu sunt negru, dar mi-am luat SUV. Fiecare isi cumpara ce ii place, daca tu esti multumit in Prius "good for you". Mie imi place 4Runner-ul meu. La economie, Corolla (pe care am vandut-o) mea cea veche consuma mai putin pe autostrada, ce a bun Priusul este in oras. Si nu aveam baterii de mii de dolari. Sa ma anunti cand trebuie sa schimbi bateriile cat o sa te coste. Am fost multumit de Corolla si daca ar fii sa aleg din nou intre Corolla si Prius, tot Corolla as alege. De ce? Pai pretul de pornire, la Corolla iti lasa la pret, la Prius deloc, chiar vor mai mult ca "se cauta". O Corolla noua gasesc cu $17000-$18000, iar daca negociezi poti sa o scoti lejer la $17000 sau mai putin. Prius cel mai ieftin este $23000, iar la pret nu lasa deloc. Am vazut ca au Prius si la $32800 (Prius Four), astia sunt nebuni cu pretul asta. Deci un cotet de Prius este la pret cat un 4Runner smile.gif

In cat timp scoti tu diferenta de $6000 cu benzina la Prius fata de Corolla? Pai poate vinzi masina pana sa iti scoti investia.
Mai lasa vrajeala cu benzina, inca este ieftina in US, du-te in Ro sa vezi $2 / litru.

Preferi sa investeti in panouri solare? Si ce te opreste, chiar ieri ma uitam la oferte din astea. Din buzunar trebuie sa dai aprox. $2700-$3000, restul plateste guvernul sau statul unde stai.
Gradina de legume? Nu ma pasioneaza.
O camera foto buna? La ce viseaza unii...pai in America tu visezi sa iti iei o camera foto buna? Asta poate visam si eu in RO, dar visul asta mi l-am indeplinit imediat ce am venit aici, la cat de ieftine sunt chiar nu este un vis.

Sa platesti casa mai repede? Daca ai dobanda mica, nu prea renteaza sa o platesti repede. Avand in vedere ca este dobanda fixa $1000 care ii dai acum, peste 20 ani poate valoreaza $500. La cum cresc preturile (mancare/haine/servicii) nu prea renteaza sa platesc mai repede casa. Eu la fel o sa am rata si peste 20 ani, iar atunci poate cu $1000 iti faci un plin la masina biggrin.gif .


Aici discutam de SUV.
Daca dai informatii nu da informatii eronate. Am cumparat priusul cu 21900$. media din toamna pana acum a fost 52MPG 4.523 l/100km, de care nu te poti apropia cu corola nici in vis, pe autostrazi in vid. Mi se pare corola mai mare cotet decat prius + ca are cu mult mai putin spatiu.
Intr-un an am economisit 2000$, Bateria nu se schimba decat dupa vreo 400000km, pe care-i faci in vreo 15 ani si costa creo 2000$ ( iti spun eu, ca sa nu-mi spui ca casta 50000$ bateria), altceva? Mai multe informatii gasesti daca mergi la discutia despre prius sau masini hybride.
Oricum daca erai realist si vroiai sa fi informat nu postai aberatii aici.
emyshor1
QUOTE (dinpoplaca @ Apr 28 2012, 04:46 PM) *
Aici discutam de SUV.
Daca dai informatii nu da informatii eronate. Am cumparat priusul cu 21900$. media din toamna pana acum a fost 52MPG 4.523 l/100km, de care nu te poti apropia cu corola nici in vis, pe autostrazi in vid. Mi se pare corola mai mare cotet decat prius + ca are cu mult mai putin spatiu.
Intr-un an am economisit 2000$, Bateria nu se schimba decat dupa vreo 400000km, pe care-i faci in vreo 15 ani si costa creo 2000$ ( iti spun eu, ca sa nu-mi spui ca casta 50000$ bateria), altceva? Mai multe informatii gasesti daca mergi la discutia despre prius sau masini hybride.
Oricum daca erai realist si vroiai sa fi informat nu postai aberatii aici.


Daca discutam de SUV (care tocmai l-am cumparat) de ce tot aduci in discutie Priusul?
Si eu am vazut Prius cu $22000, cand scazuse benzina, dar acum uita-te putin la preturi. Cel mai de baza este $23000 si nu iti lasa nimic din pret.

Apoi tu ai media aia ca mergi mult in oras, ia mergi o luna drum lung sa vedem cat scoti.

Eu cu Corolla la drumuri lungi scoteam 40mpg, iar in oras cam 30mpg. Pretul a fost $16000 la Corolla, cu cat ziceai ca ai luat Priusul, cu $6000 mai mult?
Eu daca tineam Corolla ma ducea lejer la 200 000 mile, atunci cand trebuia sa schimbi tu bateriile, iar eu nu aveam de dat $2000, deci inca $2000 in plus la pret pentru Prius. Poate tine si de gusturi, dar pentru mine Prius e cea mai urata masina la ora actuala. Poti sa ai tu 52mpg, dar in cotetul ala eu nu merg, nici daca mi-o fac astia de la Toyota cadou.

Inca odata, lasa vrajeala cu benzina, inca e juma' de pret fata de RO.
dinpoplaca
QUOTE (emyshor1 @ Apr 28 2012, 12:13 PM) *
Apoi tu ai media aia ca mergi mult in oras, ia mergi o luna drum lung sa vedem cat scoti.

Daca mergi aici o sa vezi ca atat am scos vara pana in florida 1870km, deci iar vorbesti neinformat. vara scot cel putin 53-54 MPG media.

QUOTE (emyshor1 @ Apr 28 2012, 12:13 PM) *
Eu cu Corolla la drumuri lungi scoteam 40mpg, iar in oras cam 30mpg............


Si eu scot tot timpul nu numai la drumuri lungi cel putin 52 MPG.... hai sa lasam priusul........
James Kilowatt
Si Priusul e o alegere la fel de proasta uneori ca un SUV biggrin.gif Asta ca sa va impac pe amandoi. Unii isi cumpara SUV-uri de care n-au nevoie, si pe care le plimba doar pana la supermarket, altii isi cumpara Prius ca sa faca economie si cand pun cifrele pe hartie isi dau seama ce teapa au luat smile.gif

Evident, asta nu inseamna ca in cazul altora alegerea nu e justificata, si ca toti posesorii de suv si prius sunt cocalari sau grinpisi.
fishbone
Trebuie sa recunosc ca nu mi-am dat seama ca exista modele de Prius sub 26 de mii.
Pacat ca in portbagaj ai loc de o servieta. Un cuplu cu un copil cam greu cu asa ceva. Bagi caruciorul glisant in spate si groceries pe capota.
Daca ar avea portbagaj mai decent, sunt convins ca la eventualul viitor prim copil, as pune-o pe lista.
former_ozz
Ai vazut un prius vreodata de aproape? Nu e comparabil cu corolla, e drept ca nici cit un camry nu e, e intr-o clasa a lui proprie. E ok pentru 2 copii si 2 adulti, dar intra in ea 5 adulti lejer. Porbagajul e incapator. La costuri de intertinere pe 5 ani e cea mai ieftina masina.

QUOTE
pai in America tu visezi sa iti iei o camera foto buna?


Sa stii ca-i usor sa dai pe un aparta foto + sticla bani cit o masina smile.gif.
dinpoplaca
QUOTE (former_ozz @ Apr 28 2012, 03:01 PM) *
Ai vazut un prius vreodata de aproape? Nu e comparabil cu corolla, e drept ca nici cit un camry nu e, e intr-o clasa a lui proprie. E ok pentru 2 copii si 2 adulti, dar intra in ea 5 adulti lejer. Porbagajul e incapator. La costuri de intertinere pe 5 ani e cea mai ieftina masina.

QUOTE
pai in America tu visezi sa iti iei o camera foto buna?


Sa stii ca-i usor sa dai pe un aparta foto + sticla bani cit o masina smile.gif.

Da da unii nu stiu asta thumbsup.gif

Camera a fost 3200$, 70-200mm f2.8 a fost 1800$, 24-70mm f2.8 a fost 1400$ si alte lentile trepiede, se aduna.
dinpoplaca
QUOTE (fishbone @ Apr 28 2012, 01:17 PM) *
Trebuie sa recunosc ca nu mi-am dat seama ca exista modele de Prius sub 26 de mii.
Pacat ca in portbagaj ai loc de o servieta. Un cuplu cu un copil cam greu cu asa ceva. Bagi caruciorul glisant in spate si groceries pe capota.
Daca ar avea portbagaj mai decent, sunt convins ca la eventualul viitor prim copil, as pune-o pe lista.

Uite aici bucata de 3m de drywall. Loc e destul. In portbagaj, nu se vede dar mai e o lada pe toata marimea portbagajului, daca ridici capacul ala gri. Doar da o fuga la toyota si o sa ramai impresionat de cat loc e.

Click to view attachment
emyshor1
QUOTE (former_ozz @ Apr 28 2012, 08:01 PM) *
Ai vazut un prius vreodata de aproape? Nu e comparabil cu corolla, e drept ca nici cit un camry nu e, e intr-o clasa a lui proprie. E ok pentru 2 copii si 2 adulti, dar intra in ea 5 adulti lejer. Porbagajul e incapator. La costuri de intertinere pe 5 ani e cea mai ieftina masina.

QUOTE
pai in America tu visezi sa iti iei o camera foto buna?


Sa stii ca-i usor sa dai pe un aparta foto + sticla bani cit o masina smile.gif.


Am mers cu Prius, deci nu e cazul sa faci misto.
E mai mare la spatiu, so what, tot urat este.

Referitor la aparat, chiar luna trecuta am luat o lentila L (24-70mm) de la Canon care a fost $1300 si stiu exact cat sunt preturile la restul lentilelor.
Numai ca nu imi trebuie altceva, ce mi-am luat este OK pentru ce poze fac.

emyshor1
QUOTE (dinpoplaca @ Apr 28 2012, 08:06 PM) *
QUOTE (former_ozz @ Apr 28 2012, 03:01 PM) *
Ai vazut un prius vreodata de aproape? Nu e comparabil cu corolla, e drept ca nici cit un camry nu e, e intr-o clasa a lui proprie. E ok pentru 2 copii si 2 adulti, dar intra in ea 5 adulti lejer. Porbagajul e incapator. La costuri de intertinere pe 5 ani e cea mai ieftina masina.

QUOTE
pai in America tu visezi sa iti iei o camera foto buna?


Sa stii ca-i usor sa dai pe un aparta foto + sticla bani cit o masina smile.gif.

Da da unii nu stiu asta thumbsup.gif

Camera a fost 3200$, 70-200mm f2.8 a fost 1800$, 24-70mm f2.8 a fost 1400$ si alte lentile trepiede, se aduna.


Stai linistit, ca si eu am dat o gramada pe camera, lentila am 24-70mm f2.8 si este $1300 (luna trecuta am luat-o). Iar 70-200mm nu imi trebuie momentan, cand o sa am nevoie imi cumpar.

Cum se face ca voi toti astia cu Prius va credeti superiori? Nu esti singurul la care vad asta.
Iti creste IQ-ul daca iti iei Prius?

Ti-ai luat Prius sa cari lemne/drywall cu el si sa salvezi benzina, ce sa zic, ai facut o afacere....biggrin.gif
fishbone
QUOTE (dinpoplaca @ Apr 28 2012, 03:18 PM) *
Uite aici bucata de 3m de drywall. Loc e destul. In portbagaj, nu se vede dar mai e o lada pe toata marimea portbagajului, daca ridici capacul ala gri. Doar da o fuga la toyota si o sa ramai impresionat de cat loc e.

Am vazut poza din thread dar inca odata, eu vorbeam de doi oameni in masina plus copil, plus groceries plus carucior. Am dat exemplul asta pentru ca aceasta "configuratie" e cea mai frecventa.
M-ai facut insa sa vreau sa dau pe la dealer sa bag nasu' in modelele noi. Alta problema ce ma va tine probabil de la o achizitie e faptul ca sunt FWD si cam avem nevoie de awd.
former_ozz
QUOTE
Am mers cu Prius, deci nu e cazul sa faci misto.
E mai mare la spatiu, so what, tot urat este.


Vorbeam cu Fishbone, si uite ca el nu s-a suparat.
Mi se pare hazliu ca vorbim de uritenie in contextul unor masini care arata ca o cutie de pantofi. Am ajuns sa vorbim de design pe un topic despre suvuri? Ce masina de pe strada e mai urita ca un suv? nici macar un minivan, desi tot pe acolo.

QUOTE
Si Priusul e o alegere la fel de proasta uneori ca un SUV biggrin.gif


E posibil in Europa, dar macar nu ii afecteaza pe ceilalti (dimpotriva polueaza mai putin la nasul oamenilor, poluarea sonora e mica, nu afecteaza vizibilitatea etc). E chiar preferabil ca vecinu; sa-si ia un prius fata de un diesel.

QUOTE
eu vorbeam de doi oameni in masina plus copil, plus groceries plus carucior.


Astea intra fara probleme si intr-un civic, varianta cu 4 usi. Priusul e mai mare si e cam ca un break.

Sa nu fiu inteles gresit, nu-s cel mai mare fan prius, dar e de departe ceva mult mai rational de cumparat in USA decit un SUV, cel putin pentru familii mici-medii.
Acum si suvurule astea se impart in mai multe categorii, unele mi se par ok in sensul ca aduc valoare in plus (spatiu etc) altele (o multime, in general gunoaie facute de cele 3 firme americane dar nu numai) insa sint niste timpenii atroce, mici inauntru si mari pe afara, inconfortabile, nesigure, neplacut de condus.
HalbaSus
Prius vs SUV... wooooaaahhh.... need more popcorn...

Priusul este foarte departe de lista masinilor mele preferate... defapt sunt sute de masini pe care le-as prefera unui prius... totusi in US of A e o masina pragmatica (in europa e prea scumpa si cu un diesel iesi muuult mai ieftin per total, trebuie sa fii greenpis rau de tot sa iti iei asa ceva).
Dupa cum s-a putut observa pe acest topic nici SUV-urile nu ma incanta foarte tare... si e dincolo de capacitatea mea de a intelege de ce unii isi iau SUV... adica chiar nu le place sa conduca deloc ? Ma rog, pentru unii poate fi o alegere rationala: au nevoie de mult spatiu, au 3 copii si stau in zone acoperite de zapada 6 luni pe an. Caz in care e foarte greu sa te descurci cu o berlina sau chiar combi (iar monovolume cu tractiune integrala sunt destul de putine). Sau poate sunt pasionati de off-road... si in week-enduri se urca cu ele pe stanci sau merg prin noroaie...

Oricum, nu mi-as lua nici Prius nici SUV... dar asa cum zicea si ozz as prefera ca mai multa lume sa isi ia Prius si mai putina lume SUV-uri smile.gif .
mircanu

si cerneala cibernetica curge lin pe topicul asta.....

stiu ca ma repet insa o fac ptr ca argumentele aduse de voi imi intaresc opinia exprimata anterior. Priusul, LC, skoda, X5-ul isi au toate rostul in functie de persoana/nevoie si locul unde traiesti.
vedeti ca US e atat de mare incat sunt diferente majore de la un caz la altul. Priusul e alegerea cea mai buna ptr X ca merge mult si merge mult prin oras. si SUV-ul este alegerea indicata ptr Y ca are 2 copii, are ceva iarna, sta la munte si pe langa astea SUV-ul ala e si ieftinache. nu-l rupe la buzunar deloc, nici ca pret, nici ca intetinere.
acum, ca sunt indivizii care-si iau SUV ptr show-off. asta e, asa sunt si papitoi care-si iau masini sport ptr acelasi motiv. merg cu ele vara, consuma cat un SUV si iarna le tin in garaj, ca nu merge racheta pe zapada. cine vrea sa traiasca intr-o lume perfecta, mai are de asteptat....o vesnicie. iar din punctul meu de vedere fiecare e liber sa-si ia ce masina vrea.

asa ca nu mai judecati masinile la gramada ca nu are nici o relevanta. fiecare trebuie luata in context, fie ca e SUV, Smart sau Ferari.

mai dau exemplu unui amic din romania care are X5. o are de vreo 5 ani acum. omu are 1.95, deci, din start nu prea intra/sta confortabil in multe masini. e mereu la munte in tara si concediile in austria/elvetia. vara isi cara dupa el la mare/lacuri un skijet. e o persoana activa. pai SUV-ul e masina cea mai indicata ptr el. o foloseste din plin la capacitatea ei. ii trebuia o masina incapatoare, cu 4x4 si buna si ptr sosea. face 3-4 drumuri in fara tarii pe an.
acum a pus-o la vanzare si ce credeti ca vrea sa-si ia? BMW X5M. da, omul isi poate permite, si pe langa preferinta (a fost f multumit de X5), un SUV e exact ce-i trebuie lui. chiar daca treieste in romania si sta in Bucuresti.
DRAGOS
Transmite-i ca X5M s-ar putea sa nu mai ajunga la tara sau pe unde mai ajunge al lui. Daca vrea tot X5, 3.0sd smile.gif

mircanu
QUOTE (DRAGOS @ Apr 29 2012, 04:47 PM) *
Transmite-i ca X5M s-ar putea sa nu mai ajunga la tara sau pe unde mai ajunge al lui. Daca vrea tot X5, 3.0sd smile.gif


asta are acum. eu incerc sa-l conving sa nu-si ia X5M, mi se pare prea scump. tot un SUV isi ia asta e sigur, ptr ca de asta are nevoie.
HalbaSus
X5M, ML63AMG, Touareg W12 si alte chestii de genul asta sunt fix ca o tocanita de vita stropita cu frisca... nu are absolut nici un sens dar suna distractiv smile.gif
fishbone
QUOTE (former_ozz @ Apr 29 2012, 01:33 AM) *
Astea intra fara probleme si intr-un civic, varianta cu 4 usi

Te asigur ca nu incap, cel putin nu incap comod.
Un scaun de copil trebuie sa fie instalat intors, cu spatele catre fata, pana la o anumita varsta. Asta necesita ca scaunul din fata lui sa fie tras in fata iar acel ocupant nu mai sta comod.
In plus, cel mai sigur si recomandat loc pentru un child seat este in mijloc. Ceea ce inseamna ca AMBII din fata stau incomod.
Sunt oameni care se descurca si cu Mini. Bravo lor. Sa vezi tu cata distractie constanta sa scoti si bagi copil din masina de 2 usi. No thanks. Tu crezi ca noi vrem sa dam Mini-ul? Nici vorba, este cea mai fun masina pe care am condus-o vreodata. Cand ma urc in el nu ma mai intereseaza nici o alta masina. Este un street legal go-cart toata ziua. Pur si simplu nu ar fi loc pentru un copil. Plus scaun. Plus carucior. Plus altele.
Apoi ramane problema portbagajului, care te forteaza sa faci un compromis ce consta intr-o combinatie de:
-carucior mic si rabatabil care de multe ori e dificil de desfacut si dureaza timp
-cumperi una-alta mai des si putin, ceea ce inseamna mai multe drumuri, mai mult timp, poluare, benzina, etc
Desigur, problemele de mai sus pot fi rezolvate astfel: nu iei Civic, Prius, Mini, etc. pana nu copilul are vreo 14 ani ... Asa ca daca AI deja aceste masini, le dai si te reintorci la ele dupa 14 ani daca vrei ca un drum cu masina sa fie o experienta cat de cat comoda.
Cat despre frumusetea sau nu a SUV-urilor, ceva strict subiectiv. Intrebai ce masina de pe strada e mai urata decat un SUV? O sa primesti raspunsuri variabile in functie de parerea fiecaruia smile.gif
mircanu
QUOTE (mircanu @ Apr 29 2012, 04:53 PM) *
QUOTE (DRAGOS @ Apr 29 2012, 04:47 PM) *
Transmite-i ca X5M s-ar putea sa nu mai ajunga la tara sau pe unde mai ajunge al lui. Daca vrea tot X5, 3.0sd smile.gif


asta are acum. eu incerc sa-l conving sa nu-si ia X5M, mi se pare prea scump. tot un SUV isi ia asta e sigur, ptr ca de asta are nevoie.


ca tot veni vorba de el, i-am dat un telefon sa vad ce si cum. a vandut deja masina. a dat-o f repede caci a lui era in stare f buna cu toate reviziile facute la BMW. si dupa ce si-a facut el temele s-a decis la X6 hybrid. M-ul era prea rigid si prea lasat, pentru cat umbla el prin romanica.
asa ca a gasit la un dealer in germania un X6 hybrid 4.4l 486 CP si se duce sa-l ia intr-o sapt.
e o masina mult prea complicata ptr gustul meu, eu nu mi-as lua asa ceva, insa cred ca e o placere la condus, cu toti caii aia la dispozitie. in plus, e misto sa stii ca atunci cand esti blocat in trafic motorul nu-ti arde 30litri%, ci niste curent.
dinpoplaca
Dai sa citeasca articolul asta

http://www.edmunds.com/bmw/activehybrid-x6...ktid=ga57082069



The 2011 BMW ActiveHybrid X6 has little to show for its hybrid powertrain and suffers from a big price tag besides. Add the drawbacks of limited cargo utility and restricted rear seat space from the X6 package and you've got a BMW we can't recommend.
fishbone
QUOTE
Up to 17 cty/19 hwy mpg

LOLFAIL
mircanu
consumul si cat e buna e masina, e treaba lui nu a mea. eu am dat doar un exemplu de un caz cand SUV-ul se justifica prin stilul de viata si nevoile celui in cauza.

oricum, e usor sa-ti dai cu parerea citand articole de pe net. asa era si cand am avut Murano. imi zicea x sau y ca e masina slaba insa ei nu au mers niciodata cu unul. dar citisera ei pe net. e bun si net-ul asta ptr a te informa, insa daca vrei sa ai o parere cat de cat obiectiva, e bine sa conduci masina in cauza.
dinpoplaca
Are pret de hybrid dar consumul e de track. thumbsup.gif si are spatiu interion mic sau aproape inexistent. Vizibiitate in spare redusa etc.. Vezi de-asta spuneam ca astia cu SUV vor sa fie doar smecheri. Asta e un exemplu foarte, foarte bun.
mircanu
QUOTE (dinpoplaca @ Apr 29 2012, 08:10 PM) *
Are pret de hybrid dar consumul e de track. thumbsup.gif


amice, masina aia are 485CP. vrei sa consume cat priusul tau?
am citit acum pe net ca la X6 hibrid sistemul electric intra in actiune doar in oras la viteze mici, de pana la 60km/h.
fiecare cu preferintele, piticii si bugetul sau.
emiti judecati despre persoane pe care nu le cunosti si nu-ti pot raspunde. daca e smecher sau fraier e treaba lui.
dinpoplaca
pai exact asta sustineam si eu ca astia au pitici multi. Cumperi hybrid ca sa nu-l folosesti. Eu merg la lucru pe autostrada, in vacanta pe autostrada, asta ar insemna ca nu as avea avantaj de la un asemenea sistem hybrid aproape deloc.
Realism, de asta duc lipsa o gramada. 88000$ ?????????? glumesti???????
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.