QUOTE
Deci accum statitsica alora nu mai e buna ca e "in laborator"? Pai atunci de ce ai mai pus-o?
Nu ne mai intelegem. Statistica expusa de mine avea de-a face cu cifrele colectate de acelasi institut
in legatura cu accidentele rutiere de pe drum.
Apoi am inceput sa discutam de ratingul obtinut in teste facute in laborator.
AMBELE sunt relevante si concise, nu disput niciuna, dar discutam de doua lucruri diferite aici. M-ai intrebat pai daca un Fiat 500 are rating mai bun decat alte SUV-uri, cum mai e posibil ce-am scris adineaori.
Nu vad conflictul. Una nu exclude pe cealalta.
QUOTE
Am vrut sa-ti arat ca teoria ta cu multa tabla nu e deloc adevarata. Pe propria ta statistica.
Nu e o teorie ci un adevar. Despicam firul in patru deja.
Problema e si modul in care e construita o masina si cum absoarbe energia. Cabina construita prost care permite intruzii, poti sa pui doi metri de tabla degeaba. Leziunile interne provocate de soc, aici incepe distractia.
Obiectiile de fapt zac in aceste perceptii:
QUOTE
Intr-un fel, in mod activ incearca sa te omoare. Pierderea ta in siguranta e mult mai mare decit cistigul lui, dar hei, merita ca el e mult mai important ca tine. (ok, exagerez, dar intelegi ideea)
Imbalansul vine de la faptul ca SUVul omoara masina mica aproape mereu in accident.
Observi ce-ai facut? Involuntar sau nu, automat ai facut asumptia ca cel cu SUV-ul intra in tine sau ca ei sunt cauza accidentelor.
QUOTE
Intr-o lume unde toate masinile ar fi SUVuri ar fi mai multe accidente mortale sau raniri grave decit intr-o lume in care sint numai autoturisme.
Numai intr-o lume amestecata sint SUV-urile mai sigure si masinile mici mai nesigure.
Arunca un ochi pe link-ul de mai sus si vei vedea ca acest lucru nu este neaparat adevarat.
QUOTE
Ai mai spus ca un SUV e mai spatios. E gresit, majoritatea SUvurilor au mai putin spatiu ca o Honda Accord
Pai vezi, facem amalgam. Care mare majoritate a SUV-urilor? Numeste-le si ne uitam la cifre. Sigur nu le iei aici la enumerare, in mod convenient, crossoverele care mai sus disputam daca sunt au ba SUV?
QUOTE
Nu inteleg relevanta limitei de viteza. Bineinteles ca poti sa faci prostii si cu un Fiat 500. Problema este ca fiat 500 + fiat 500 sau escalade + escalade la 30mph = vinatai. Escalade + fiat 500 = unul mort si unul fara vinatai. Merita sa omori un om ca sa nu faci o vinataie?
Nu exista nici o garantie ca ce-ai scris mai sus se intampla absolut astfel. Din nou ne lovim de perceptia ala in SUV omoara. Si daca eu circulam in SUV regulamentar iar boul cu Fiat a intrat in mine si a dat coltu', care-i problema mea?
QUOTE
Motivul pentru care exista e cererea.
Si uite ca am ajuns la inima problemei. Exista cererea
pentru ca lumea le gaseste o utilitate. Dar noi, cunoscand aceasta utilitate in mod absolut si universal pentru TOTI care cumpara SUV-uri, ne-am pronuntat: motive stupide.
QUOTE
Daca insa s-ar face o lege care sa oblige ca masinile fabricate sa corespunda unor cerinte de genul: ciocnesti masina asta cu masina "medie" din parcul auto si nu trebuie sa-i faci prea mult rau (nu e ridicol atita vreme cit genul asta de cerinta exista pentru pietoni) probabil ca ar fi mai greu pentru prodcuatori sa vinda suvuri.
Si-ar fi o lume mai buna
Nu e nevoie de o lege ca in socialism. Capitalismul rezolva problema asta repejor si de la sine: cei care continua sa faca masini nesigure pierd teren in favoarea celor care le fac.
E rândul tau sa răspunzi la o întrebare. Cum explici ca SUV-urile au șanse mai mici decât restul mașinilor sa se rostogoleasca si, dacă teoria mea cu tabla nu tine, cum îți explici ca in accidente cu un singur vehicul SUV-urile sunt mai sigure?