Sa va povestesc pe scurt despre experianta pe care am avut-o la intoarcerea din concediu in Bucuresti de la Baia Mare, pe 3 ianuarie a.c. (ring a bell?)
Traseu programat Baia Mare - Sighisoara-Brasov-Ploiesti-Bucuresti.
Traseu efectuat (cu multumiri :minigun: imbecilitatii politiei romane):
Baia Mare-Sighisoara-Brasov-Sacele-Cheia-Ploiesti-Bucuresti.
Masina Ignis 1.5 AWD, 20000 km, pneuri de iarna GoodYear Ultragrip 6 (multumiri nevestei care s-a dus si le-a pus inainte de plecare :notworthy:)
In masina Nevasta, bebe de 2 ani si cu mine, eu foarte racit.
Totul a decurs minunat pana la iesirea din Brasov, unde am petrecut 2 ore, avansand ca melcul de la McDonalds la breteaua spre Sacele, deoarece politia romana a blocat iesirea spre Valea Prahovei (chiar la coborarea de pe pod, invocand niste motive care s-au dovedit niste aberatii (copac cazut pe carosabil la Sinaia o varianta, faptul ca nu stiu ce tiruri nu puteau sa urce alta varianta). La radio se spunea ca autoritatile au luat masura sa interzica tirurilor sa intre pe DN 1A pentru a permite utilizarea acestu traseu pentru autoturismele care vor sa ajunga la Bucuresti. Pentru ca politia nu a dat nici un raspuns in legatura cu reluarea traficului spre Valea Prahovei (desi la radio nu se mentiona nici un blocaj), am hotarat sa mergem pe DN 1A increzatori in ceea ce am auzit la radio.
Nu am mers un km si in Sacele am prima experienta. Un tir a oprit in exact in fata mea si nu a mai putut sa porneasca chiar in zona unde se bifurca sensurile de mers. Cu inima in dinti am luat hotararea sa trec pe contrasens trecand prin zapada de 40 de cm din spatiul triunghiular dintre cele doua sensuri.
Ignisul a trecut ca prin branza neavand nici o ezitare.
Ce a urmat a fost ceva suprarealist. S-a intunecat si a inceput sa ninga in valuri. Masinile mergeau cu 10-15 km la ora. Am iesit din Sacele spre Cheia bucuros ca am depasit trei camioane, crezand ca sunt ultimele (eroare).
Drumul era curatit de lama, partea curatita nefiind prea lata totusi.
Mult timp nu aveam pe nimeni in fata, mergeam pe portiunile drepte cu 50 /h desi nu se vedea in fata la 10 m. Masina s-a comportat exemplar pe drumul cu zapada.
Am ajuns la prima coloana de autoturisme care stationa. Prima masina numai putea sa plece (tractiune pe fata, cauciucuri de vara). Pur si simplu dansa stanga dreapta pe sosea. Mi-am luat inima in dinti si am intrat cu partea dreapta pe portiunea necuratita de zapada si am depasit coloana. Ignisul a mers ca pe sosea uscata. Am lasat in urma atunci 15 masini. Apoi am depasit
absolut tot ce a fost pe sosea (in total vreo patru coloane de masini formate si nenumarate camioane).
Am avut si un moment critic, cand pentru a ma feri de un tir venind din sens contrar cam pe mijloc am intrat in dreapta in zapada. Am iesit si de acolo. Am vazut masina politiei (loganul de rigoare cu cauciucuri de vara) venita sa faca ordine printre tiruri
chinuindu-se la urcare, oprindu-se si ramanand in mijlocul drumului.
Practic latimea mica, caucicurile de iarna si tractiunea 4x4 m-a salvat.
Iesit la ora 18 din Brasov am ajuns acasa la ora 22:30. In spatele meu s-a blocat circulatia toata noaptea, fiind deblocata pe 4 ianuarie pe la ora 11 (am auzit a doua zi la stiri).
Nevasta nu a mai comentat nimic ca am dat 14300 EUR pe varianta 4x4
.
Ignis 4x4 rulz!