Dupa cum unii stiu deja, ma bate gandul sa schimb civicul. Am pus masina la vanare, dar piata e blocata. Au venit 2 persoane s-o vada si cel mai bun pret primit a fost 11000 euro, pentru o masina de 1,5 ani, 40k km si 20.000 euro pret de noua. In consecinta vanzarea masinii este aproape exclusa
Luna viitoare sper sa inchid leasing-ul si din momentul ala ma pot gandi ce fac mai departe. Nu sunt 100% hotarat s-o dau, inca imi place si inca mai am destule de modificat la ea. La un moment dat ma gandeam s-o vand si sa-mi cumpar altceva SH cu banii pe care ii iau pe ea, fara sa mai pun nimic, dar mi-am dat seama ca masina inca e foarte ok pentru mine si o pot inca imbunatatii ca sa nu ma plctisesc de ea. In plus, din banii obtinuti pe civic, nu as fi facut un upgrade decat la capitolul putere, in rest as fi avut o masina similara, dar foarte probabil mai veche si cu mai multi km.
Totusi, in ideea unei masini noi, dupa ce am pus in balanta toate posibilitatile, cel mai bine ar fi sa dau clio la buy-back. As obtine pe el cam 5500-6000 euro, care sa constituie avans la o noua masina. Maicamea ar lua civicul in folosinta, iar eu as putea face un leasing pt o masina de ~25k euro.
Si aici intervine versus-ul din titlu. Ce-mi doresc eu de la noua masina? In principal mai multa putere, cel putin 200cp, de preferat mai usor de inmultit decat la honda. Pe locul 2 ar fi tractiunea integrala si o garda la sol mai decenta, fara a sacrifica totusi in totalitate tinuta de drum. M-am apucat de curand de niste actvitati care necesita mers pe drumuri forestiere, prin padure, iar iarna vreau sa merg un pic mai linistit prin zapada. In al treilea rand, as vrea o automata, dar neaparat twin-cluch, gen DSG.
sumar: lancer sedan rallyart, 2.0T 240cp, twincluch-SST gearbox, AWD, 0-100 7s.
Lancer-ul vine in 2 nivele de echipare. Singurele diferente intre ele sunt navigatia, sistemul audio Rockford Fosgate si tapiseria din piele. In rest, ambele au tot ce e nevoie, bi-xenon adaptiv, airbaguri peste tot, etc etc. Primul costa cam 26k euro, iar al doilea cam 30k. Alegerea e evidenta, avand in vedere ca nu suport pielea, iar sistemul audio si navigatia mi le pot pune foarte usor dupa, la mai putin de jumatate din pretul ala.
Principala problema a masinii este interiorul, care e destul de slab calitativ pentru banii dati si in plus desing-ul n-are nicio legatura cu ce are civic-ul. Bine...problema asta cred ca o voi avea cu absolut orice masina imi cumpar, interiorul civic-ului greu poate fi batut la capitolul design. Sper ca dupa un update la un sistem de navigatie cu touch-screen de 7" sa se mai lumineze putin.
Alte probleme la lancer nu sunt, este un pachet excelent pentru banii astia. Sa nu mai ca pentru niste sume decente (1500-2000e) se poate sari lejer de 300 cp.
Ce alte masini mai exista in banii astia(sau macar pe aproape) care sa indeplineasca criteriile astea(sau macar pe aproape)?
A nu se intelege ca m-am pensionat brusc si vreau masina de bosorog, automata si cu garda mare. Nu, vreau doar o masina mai polivalenta, care sa-mi satisfaca mai bine nevoile. Indiferent ce masina va fi urmatoarea, imi voi lua (sper eu curand) inca o masina de joaca, o honda mai veche, mult mai usoara si cu motor aspirat cu turatii de motocicleta