Help - Search - Members - Calendar
Full Version: lancer rallyart vs orice altceva
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
AlexTM
Fiecare le stie pe-ale lui. Citroen C4? Are si o versiune de fo 150 de cai (nu stiu daca e turbo), au si automata, e confortabila, e dotata, adica ti-o dotezi cat vrei, e modelul nou.... e mai altfel
22nst
Automata de pe Citroen este ceva gen MultiMode de la Toyota adica... puturoasa...
Plus ca nu-i automata, este o manuala robotizata biggrin.gif
Titi1988
Mai misto decat civicul sunt ( din acest topic): GTI GTD si CC
Ar mai fi Skoda octavia RS daca vrei sa fie "practica"
HalbaSus
Daca vrea automata rapida sub 30.000 euro (pret de pornire) atunci e obligat la DSG... deci VAG. Obligatoriu. Ori creste considerabil bugetul (sau include sh-uri cu istoric incert) sau ia VAG. Chiar daca includem SH-uri avem:

Cuti automatei bune in afara de VAG:
BMW: Simplu. BMW nu are inca disponibila cutia automata "buna" (adica aia noua, in 8 trepte) decat de la seria 5 in sus, SH nu cred ca se gaseste prea des (as zice spre deloc), si chiar daca ar fi disponibila nu cred ca ar intra in buget.
7-gtronic:
Din astea gasest SH in buget, dar daca vrei sa fie si rapida cred ca alegerea minimala este ce am eu si george, C320 cdi... adica nu tocmai ieftin, si nici foarte economic, pornind de la impozitul de 20 de milioane si pana la consumul care in bucuresti nu cred ca poate sa scada sub 13%.

Deci ajungem la concluzia ca trebuie sa ia ceva cu DSG, deci VAG (sau lancer ralliart).
Acum eu daca as fi in pozitia lui DRAGOS as incepe negocieri de uzura cu dealerul VW sa imi dea sciroco DSG (2.0 TDI 170 cp sau 2.0 TSI) la un pret bun, sau daca nu scirocco macar GTD sau GTI.
Daca as gandi intr-o perspectiva foarte indepratata (una in care voi avea copii, poate chiar doi) atunci m-as gandi la skoda superb, sau macar o octavia. La jetta nu vad de ce m-as gandi (e o octavia nereusita sau ceva de genu) decat daca mi s-ar oferi o reducere mai mare decat la skoda octavia.

pista
CITAT(HalbaSus @ Nov 8 2011, 06:33 PM) *
Revenind la cerinte: turbo si automata = VAG. Nu exista altceva. Adica exista dar discutam deja de bugete foarte maricele. Chiar, cat e bugetul

Rezumat:
320D - masina buna, relativ fun to drive (feelingul pe curbe e mai bun, fiind rwd, insa in linie dreapta TDI-urile sunt mai fun).
320D cu automata... deja tinde spre anost... daca pui automata pe seria 3 iti trebuie 330d ca sa fii la nivelul unui 320d de 177 cp. Defapt treaba asta e valabila pentru toate masinile cu exceptia DSG-ului. Orice motor sub 2.5-3.0 cu automata va fi boooooring fara DSG. Mult mai boooring fata de civicul tau care accentueaza senzatiile.


In 2008 am cautat (pentru sotia) 120d cu cutie automata. Atingea 100km/h in 8,0-8,1s fata de 7,9s cu cutie manuala. Aceasta cutie automata in 6trepte este una excelenta. Dezavantajul este consumul suplimentar de ~1l/100km . Pana la urma am luat cu cutie manuala fiindca erau extrem de putine disponibile cu cutie automata.

Dragos, daca vrei 320d cu automata poti fii sigur cu nu va fi plictisitor. In schimb iarna nu e solutia ideala pe suprafete alunecoase. Dieselul e solutia optima in materie de consum in oras si in regim de forja sau autostrada.

Halba, nu am dorit sa te contrazic dar 320d cu automata practic e la fel de dinamica ca cea cu manuala. Nu poate fi anost fiindca are o cutie automata in 6 trepte performanta din punct de vedere dinamic chiar daca nu e DSG. Exista viata si inainte de DSG. smile.gif
Altceva: BMW 330 dA (E90) e mai rapida cu 1,5-2,0s pana la 100kmph decat BMW 320 d (E90), deci joaca in alta liga.
DRAGOS
QUOTE (James Kilowatt @ Nov 13 2011, 05:22 PM) *
Cred ca poti concura la titlul de cel mai nehotarat forumist din istorie: Ba sa n-auzi de VAG, ba vrei VAG. Ba musai sa fie awd si ceva mai inalta, ba merge si un fwd banal. Ba sa fie benzina, ba diesel, ba iar benzina, da' musai turbo. Electrice, hibride, d-astea eco, nu-s bune whistling.gif ?
Singurul criteriu care am senzatia ca nu l-ai schimbat e cutia auto si rapida.

In final oricum GTI-ul e cea mai cool alegere dintre cele sugerate pana acum. GTI e cool.... Jetta, e cam prea...practica, chiar si cu 300CP.
Cred ca la varsta ta, aspectul cool inca e mai important decat cel practic. Aspectul practic, de fapt, nu vrei sa il iei in calcul... ca daca il iei in calcul si pe asta, vrei nu vrei tot la Skoda Superb ajungi.
Insa inca nu ti-ai dat seama de asta sau nu vrei sa recunosti, insa te tradeaza subconstientul, felul in care te joci cu criteriile, ca sa ajungi tot acolo pana la urma....
Civic -> rallyart -> BMW (dizal) -> GTI/GTD -> Jetta?? Jetta nu e decat un Superb mai putin reusit, nu inteleg de ce ce mai opui atat, ia direct Superb si gata, altfel la anul vei vinde Jetta care nu te mai satisface ca sa iei Superb. Greenline yup.gif

Acum pe bune, tu de fapt, ce vrei de la masina asta? Sa fie mai misto decat Civicul, asta am inteles-o de la inceput, insa care sunt de fapt criteriile, nevoile, sau preferintele tale?


asa pare la prima vedere probabil, dar eu as zice ca nu e chiar asa smile.gif

In primul rand: nu mi-am schimbat deloc opinia, nu mi-as lua VAG nici mort daca nu ar fi vorba de cele 2 criterii principale ale acestui topic: turbo+automata. Cum bine a rezumat Halba, din pacate daca vreau o cutie automata pusa pe un motor de maxim 2l cu performante macar egale cu civicul meu, nu ma pot uita decat la VAG sau la BMW si Mercedes, dar cu buget cam dublu.

Criterii principale ale acestui topic au fost de la bun inceput automata si un motor decent, turbo, cu potential de tuning. Ideea de AWD imi suradea si imi surade in continuare, dar mi-am dat seama ca in bugetul meu trebuie sa sacrific ceva.
Am mai spus si ca mi-as dori ceva putin mai inalt, ei bine TOATE masinile incluse pana acum in acest vs sunt cu cel putin 3cm mai inalte ca civicul meu. Pe masurate, inclusiv 320d.
Lancerul ralliart era la vremea respectiva o super oferta, intre timp s-a scumpit cu vreo 6000de euro, ceea ce inseamna ca iese din buget(rau, cu cateva sute bune de euro/luna), punand la socoteala si consumul + intretinerea.

Apropo de buget, nu tin neaparat sa scad chelutileile lunare cu masina(desi asa ar fi ideal). Daca este sa pot cumpara ceva care sa-mi placa foarte tare, as fi dispus chiar sa adaug 100-150e/luna la buegtul lunar alocat masinii. Daca iau totusi ceva care nu ma da pe spate in mod special, dar imi satisface nevoile(automata, turbo, suficient de puternica, dotata bine) prefer sa mentin bugetul actual sau chiar sa-l scad. La momentul asta rata+asigurari+benzina+intretinere ajunge la 500-600 euro pe luna, ca o medie.

In situatia actuala singurele masini din acest topic pt care as fi dispus sa cresc bugetul sunt passat CC, 320D si GTI, in oridnea asta. Restul masinilor din versus sunt masini care doar imi satisfac nevoile. CC-ul e o masina care chiar imi place, arata foarte bine, are o aparitie aparte si se conduce si destul de bine, GTI-ul arata ok, agresiv, se conduce foarte bine, e si practica si are si un potential bun de tuning. 320D am condus-o doar automata si mi-a placut. Ofera un feeling destul de bun, are imagine buna si in plus am o afinitate pt marca smile.gif

Restul masinilor, octavia, golf 6 GTD sau 2.0tdi 140, jetta tsi sau tdi si tot ce mai e in zona asta sunt masini cu care doar mi-as satisface nevoile.

Jetta am mentionat-o aici pt ca personal o pun pe aceeasi treapta cu octavia, si pt ca iese in combinatia 2.0TSI+DSG cu cateva mii mai ieftina ca octavia RS si cu mult mai ieftina decat un GTI(dotari echivalente).

Daca ar fi sa aleg strict ca buget as lua jetta 2.0TDI DSG, e cea mai ieftina masina din versus care mi-ar satisface cu succes nevoile.

Acum e limpede ce vreau si care-s criteriile? smile.gif
AlexTM
QUOTE (DRAGOS @ Nov 14 2011, 04:35 AM) *
Jetta am mentionat-o aici pt ca personal o pun pe aceeasi treapta cu octavia, si pt ca iese in combinatia 2.0TSI+DSG cu cateva mii mai ieftina ca octavia RS si cu mult mai ieftina decat un GTI(dotari echivalente).

Daca ar fi sa aleg strict ca buget as lua jetta 2.0TDI DSG, e cea mai ieftina masina din versus care mi-ar satisface cu succes nevoile.


Pai si intre Octavia si Jetta ACELEASI DOTARI, care-s diferentele la pret?
James Kilowatt
Ai nevoi de familist? Ai aflat ceva si nu vrei sa ne spui si noua? whistling.gif

Mie 320d mi se pare OK ca feeling la volan, insa nu pentru motor + cutie nici in varianta manuala nici cea automata. Nu pare sa fie atat de rapida pe cat scrie in catalog ca este. Eu sunt de acord cu Halbasus, motorizarea respectiva nu trezeste cine stie ce senzatii si omorata si cu o automata devine banala. Varianta automata am condus-o o singura data, cam 40km si daca ar fi trebuit sa ghicesc nu i-as fi dat peste 150CP. Octavia 2L 140CP pare mai rapida (chiar daca probabil nu este).
Pe de alta parte 120d-ul lui Pista e cool, desi in catalog e parca varianta de 163CP.

Offtopic:
Mie multitudinea de trepte la care s-a ajuns (7-8) mi se par ca megapixelii camerelor foto. O nebuneala de marketing fara nicio plus valoare pentru utilizator.
Masinile noastre, in special astea turbo, au paliere imense de cuplu si putere care fac inutile atat de multe trepte.
MAsinile de F1 au 7 trepte, insa au cuplul si putere pe doar 5% (maxim) din plaja de utilizare a motorului, un varf foarte foarte ingust... in timp ce la noi la masini de strada avem putere constanta pe macar 20% din turatie (la Hyundai aveam 35%, la Skoda cam 25%) si deja s-a ajuns la 8 trepte... n-aduc nimic in materie de performante, insa aduc kilograme in plus si eficienta mai scazuta ale cutiilor, au pierderi mai mari decat cele in 5 trepte.
pista
120d e din 2004 si are 163CP / 340Nm. Dupa producator atinge 100km/h in 7,9s . Mie mi-a placut inclusiv fara box.
Cu Boxul Kuberl are max. 180CP / 400Nm iar intre:
- 2000-4000rpm are peste 300Nm (stoc intre 2000-3800rpm)
- 2200-3600rpm are peste 350Nm (stoc intre 325-350Nm)
- 2250-3400rpm are peste 375Nm (stoc intre 325-350Nm)
DRAGOS
@Alex, e greu de spus exact diferenta de pret pt ca la vag fiind atatea optiuni si pachete nu stii pretul exact decat in mom in care comanzi masina. La prima vedere mie mi-au iesit cel putin 3000 euro, ceea ce e o diferenta de 10%, destul de mult.

Nevoi de familist? Nu...inca...sper laugh.gif
Serios vorbind, vreau neaparat 4 usi pt ca arunc in general toate prostiile pe bancheta din spate, acolo imi tin haina, etc, e comod smile.gif In plus cele in 2 usi de obicei au niste usi foarte mari, nasol de tot in parcari. Vreau si un portbagaj decent pt ca am reusit impreuna cu donsoara sa umplem de cateva ori pana la refuz civicul smile.gif

@Pista, de ce ai ales varianta box-ului? in loc de chip-tuning?
Titi1988
Am vazut niste clipuri cu GTI 6 si am ramas placut surprins de ce poate masinuta. Daca era sa iau acum masina CC ar trebui sa-si faca griji din cauza la asta micu.
Seri
Turbo + DSG - VAG =

Ford Focus 1.6 Ecoboost 150cp Powershift;
Ford Focus 2.0 TDCI 140cp Powershift;

Alfa Giulieta 1.4T 170cp TCT;
Alfa Giulieta 2.0JTD 170cp TCT;

Volvo S60 1.6T, 2.0T sau 2.0d 163cp tot cu Powershift;
Renaul Megane, decoamdata doar 1.5dci 110.
Titi1988
deci.. ramanem la VAG thumbsup.gif
DRAGOS
Focus nu se aduce momentan cu powershift in Romania decat pe motorizarea 1.6 aspirat 125cp. Daca va fi adus mai incolo, vom vedea.
Alfa Giuletta imi place, mult! 1.4 in mod clar nu(e o chestie psihologica, pur si simplu mi se pare mult prea impins, iar de tuning la motoarele astea atat de mici nici nu se poate pune problema), insa 2.0jtd suna bine, il punem pe lista. Singura problema a masinii este ca are un aer destul de feminin, dar nici civicul meu rosu nu e cea mai masculina masina din lume smile.gif
Volvo imi place in principiu dar are 2 probleme: feeling de 50+ ani si pretul(de sh nu prea poate fi vorba, e un model foarte nou).

Una peste alta azi "am miscat paletii" si am dat o tura la porsche bucuresti nord sa vad golful si CC-ul in detaliu. Planuiam si un drive-test cu un DSG pus pe un motor destul de puternic, insa evident ca nu aveau asa ceva.

Am vazut masina asta expusa in show-room. Exterior mi-a placut, arata foarte bine, deosebit, pachetul R-line isi face treaba, iar culoarea alb o prinde bine desi in mod normal nu o agreez. Problema e la interior, unde desi scaunele erau cu o tapiserie speciala(alcantara+piele) si cica mai profilate decat cele standard, erau clar sub cele din civicul meu. Decizia finala: golful simplu iese din joc, din cauza scaunelor smile.gif

Tot in showroom era si un GTI manual expus. In asta stau foarte bine, scaunele sunt compromisul perfect intre sportivitate si confort. Nefiind DSG si neavand cu ce sa-mi ia ochii am putut observa si restul interiorului: putin mai bine facut decat ce am acum, dar prost compartimentat. Civicul e la ani lumina in fata la capitolul spatii de depozitare si ergonomie. Totusi, volanul in 3 spite tesit jos e senzational. Per total cred ca mi-ar placea masina, la interior.

Acum vine partea cu pretul. Cel alb diesel DSG era 27.000 de euro, iar dealerul mi-a facut din start o oferta de sub 25.000 euro. Mai mult ca sigur daca m-as hotara repede l-as putea lua in jur de 24.000euro, poate chiar sub. Masina asta, configurata pe vw.ro iese cam 31.000euro. Problema lui sunt scaunele, asa ca dealerul mi-a propus un GTI. Am zis hai sa-l ascult, desi eram convins ca nou va sari din buget.

Mi-a explicat ca are pe stoc una rosie, edition35, dotata ok(totusi fara cateva chestii esentiale gen senzori de parcare), la pretul de 28.000 euro, dar care este momentan rezervata. I-am explicat ca nu ma grabesc absolut deloc si a inceput sa faca research sa vada ce masini mai sunt comandate. 2 GTI-uri ed35, unul alb care ar urma sa vina la inceputul lui ianuarie, dotat bine bine(inclusiv trapa) si inca unul negru pt sf lui ianuarie.

Acum vine partea interesanta, cel alb vine cu pret de lista 31500 cu tot TVA, foarte bun avand in vedere ca e aproape full masina. La astia 31500 dealerul mi-a mai dat inca 1500 pe loc si sunt convins ca mai pot obtine inca pe atat daca vin cu un avans consistent si rezerv masina. Deci ar fi 28.000 euro un GTI ed35 DSG, dotat cu tot ceea ce vreau eu(ma rog, inafara de suspensia adaptiva, dar la aia oricum aveam indoieli legate de fiabilitate).

Foarte tentant si promitator, sunt convins ca vor exista variante de genul asta si cand ma voi hotara.

De passat CC nou va fi foarte greu sa ma apropii, trebuie sa renunt la multe din dotari ca sa ajung sub 30k euro. Ramane doar varianta SH aici.
La fel, golf GTD e mai scump cu vreo 2000e decat gti ed35(gti normal nu se mai aduce). Avand in vedere si anuntata scumpire a motorinei, parca nu-mi vine sa dau tsi-ul si 2000e pe un tdi smile.gif
James Kilowatt
Giulietta vine si cu motorul de 1.7 la 235CP, care nu cred ca mai are nevoie de tuning. Iar cel de 1.4 urca prin tuning la 190, ceea ce pare decent.
Motorul ala de 1.4 a fost "impins" de unii nebuni la peste 200CP, masini de serie oarecum. Mica, da' serie.
Titi1988
da-o-n p.......isici de treaba!!! giulietta??? daca mai devreme ziceam de amsini de femei acum ajungem la masini de adolescente. mai lipsese sa ascultam Justin Bieber si mergem la Hanna Montana turned.gif

Dragos take your time ca la ce vanzari au acum dealerii o sa ai un discount serios la GTI. ( eu deja cred ca asta ramane masina perfecta pt tine)
HalbaSus
Da, politica porsche romania e una destul de tiganeasca, pe genu: "da' matale cat dai ?" adica preturile din configurator sunt mai mult informative si nicidecum batute in cuie. Adica daca vor sa vanda o masina cu 25.000 cer pe ea 30, sa aiba de unde lasa.
Problema la alfele in care am fost pana acum (GT, 159, mito) este ca au un interior care iti da o senzatie puternica de fragilitate. In giulietta nu am fost, poate au imbunatatit lucrurile.
Titi1988
http://www.autovit.ro/volkswagen-golf-C19820609.html hmmmm la cate dotari are si fix xenon-ul ii lipseste. pacat La toate cutiile DSG de pe GTI sunt padele pe volan?
DRAGOS
da, toate dsg-urile au padele.

asta de pe autovit e interesant, n-are xenon, dar are spalatoare iar farurile la vw se pot schimba foarte usor cu unele pe lupa si bi-xenon smile.gif
AlexTM
QUOTE (DRAGOS @ Nov 15 2011, 07:03 PM) *
Tot in showroom era si un GTI manual expus. In asta stau foarte bine, scaunele sunt compromisul perfect intre sportivitate si confort. Nefiind DSG si neavand cu ce sa-mi ia ochii am putut observa si restul interiorului: putin mai bine facut decat ce am acum, dar prost compartimentat. Civicul e la ani lumina in fata la capitolul spatii de depozitare si ergonomie. Totusi, volanul in 3 spite tesit jos e senzational. Per total cred ca mi-ar placea masina, la interior.


Dute mah baietule la Citroen sa vezi volane confortabile si scaune tesite ... sau whatever biggrin.gif
Pacat ca nu esti din Timisoara, au astia la vanzare una SH cu toate dotarile posibile
http://www.citroen-timisoara.ro/promo%C5%A...50_euro_cu_tva/
klm
CITAT(Titi1988 @ Nov 15 2011, 08:07 PM) *
da-o-n p.......isici de treaba!!! giulietta??? daca mai devreme ziceam de amsini de femei acum ajungem la masini de adolescente. mai lipsese sa ascultam Justin Bieber si mergem la Hanna Montana turned.gif

N-ai putea sa te inseli mai mult decat o faci; eu nu cred ca Alfa are vreun model ce poate fi considerat "de femei".
Titi1988
mito si giulietta. gusturile nu se discuta. whistling.gif
habibi
CITAT(Titi1988 @ Nov 16 2011, 09:26 AM) *
mito si giulietta. gusturile nu se discuta. whistling.gif

poate noul opel astra opc iti face cu ochiul.
omul vesel
Audi RS3 second hand.
Titi1988
Poate audi s3 nu rs3.. Si da este o masina super ok, capabila sa fie dusa usor peste 300 cp de la cei 265. Quattro are dar nu sunt sigur de automata.
T u d o r
Au scos si RS, are vreo 350 CP. Problema e ca ar trebui dublat si bugetul. smile.gif
James Kilowatt
Parca vad ca alegerea finala va fi toyota prius whistling.gif E si automata...
HalbaSus
QUOTE (James Kilowatt @ Nov 30 2011, 09:26 AM) *
Parca vad ca alegerea finala va fi toyota prius whistling.gif E si automata...

Neaahh... ca ii dam ban daca isi ia asa ceva tongue.gif
Diesel
Prius are tractiune integrala? oricum nu cred ca se incadreaza in bugetul lui Dragos tongue.gif
DRAGOS
S3 SH era si este in continuare pe lista lunga, problema lui cea mai mare este ca n-are suficiente usi.

Iar daca e s-o dam in masini cu 2 usi, honda tocmai a anuntat ca va produce de serie Mugen CR-Z. 200cp, supercharged 1.5l i-vtec + IMA smile.gif CRZ-ul normal e si manual si automat, poate le vine ideea asta si la cel mugen smile.gif

HalbaSus
Vezi daca o arzi cu jocuri gay si nu citesti cu atentie topicurie... ultimele criterii ale lui DRAGOS erau Turbo si Automata. Tractiunea integrala nu prea mai intra in buget decat poate la SH-uri.

Oricum nu e turbo.

Ahhh... este honda Insight Mugen... care e turbo, e hibrida, are vreo 200 cp.. insa din cate tin minte e manuala.... ahhh... si nu se produce in masa... iar bucata costa vreo 100.000 de ceva (parca lire sterline) deci sare usor din bugetul nostru.
Ralliart
Buna ziua,

Cateva precizari: Ralliart Sedan, cutia Sport-Manual, lansata la 100Km/h in 6,3 sec. "Utilizand" frana am reusit 5,8sec. la a 2 incercare din 4. A 5a incercare nu a mai avut loc pentru ca martorul din bord m-a avertizat ca trebuie sa ma calmez altfel sare cutia din compartimentul motor. Franele sant OK. Din ceea ce am studiat, fiabilitatea TC-SST-ului este afectata, in marea majoritate a cazurilor, de probleme soft si nu mecanice iar ca fapt divers, la temperaturi scazute, are nevoie de un pic de timp sa se incalzeasca si sa "schimbe" cum trebuie. Nu discut de interior, acolo fiecare cu treaba lui. 20000Km la bord, cumparata in Belgia in Ianuarie 2011. Garantie 3 ani fata de 5 in Romania. In secunda doi de la momentul cumpararii am vandut gumele de origine si am luat ceva potrivit. Diferenta este enorma si pune Ralliartul exact unde-i este locul, adica mai aproape de Evo decat de Lancerul clasic.Consuma undeva la 13l in oras si aprox. 9 afara (viteza max. pe autostrazi in Belgia fiind de 120 Km/h, deci undeva la 130Km/h pe vitezometru).



DRAGOS
Asadar, de cand nu am mai scris aici am facut urmatoarele:

Am luat masina lu taicamiu(tanc, 2.5 diesel, AT in 6 trepte) vreo 2 saptamani, mers zi de zi cu ea. Dupa aceste 2 saptamani m-am intors la civic...si mi-am dat seama ca NU vreau automata, as fi facut probabil cea mai mare greseala. Intr-adevar, este confortabila in trafic infernal, in oras in principiu e mai buna, insa mi-a lipsit extraordinar de mult mestecatul in benzina. Au trecut vreo 2 luni de atunci si inca nu m-a luat iar dorinta de AT, in continuare imi place manuala. Deci, aparent, chestia cu automata a fost doar chestie de moment, bine ca l-am prins pe taicamiu sa-mi dea masina ca sa ma lamuresc. smile.gif

Drive-test cu noul Focus, 2.0TDCi 163cp si 1.6ecoboost 150cp. Masina per ansamblu mi-a placut foarte mult, bine facuta, inchegata, destul de sportiva dar confortabila in acelasi timp. In plus imi place foarte tare cum arata. Cea diesel era Titanium X(parca) + optiuni, arata extraordinar de bine la interior cu ditamai display-ul de 8inch. Motorul...un diesel clasic, puterea venea toata odata si venea repede, e ok, dar nu m-a dat pe spate. Batranul 2.2 i-ctdi de la honda e un motor net superior. Cea pe benzina era mai jos ca si echipare, cu avea materiale ceva mai slabe. Motorul ok, trage bine, destul de liniar(fata de diesel), dar tot are kick-ul ala specific turbo care personal nu-mi place. E misto la drum lung, insa in oras poate deveni deranjant.

Drive-test cu octavia 1.8TSI. Aici am testat doar motorul, masina fiind de greutate similara cu passat CC. Mult mai misto decat 1.6-le de la focus, in continuare m-a derajat turbo kick-ul insa nu la fel de tare. As putea trai cu motorul asta, mai ales resoftat la 200cp.

Stiu ca n-are aproape nicio legatura cu ce s-a discutat pana acum si ca probabil undeva e o problema, dar incerc sa-mi identific cat mai bine nevoile smile.gif deci shortlist-ul actual arata asa:

Focus 1.6ecoboost 150cp;
Passat CC 1.8TSi 160cp;
Accord 2.0 executive: 155cp;

Toate imi plac in mod egal interior-exterior. Buiget 30k euro ddp, deci vreo 23-24k CIP.

Focusul este evident ce mai ieftin, ar iesi cu cateva mii de euro in minus fata de accord, la aceleasi dotari(full). Passat-ul e cel mai scump, la banii de accord full am doar "strictul necesar".

Accordul are avantajul clar al service-ului honda cu care ma cunosc si am o relatie excelenta. Si la ford am o intrare, insa este la Ploiesti si ar inseamna sa ma deplasez pt orice rahat. Daca iau passat habar n-am unde sa ma duc in service, nu exista service vw de care sa fi auzit lucruri bune.

Passat-ul mai are si problema ca e cel ami putin fiabil dintre cele 3.

Accordul mai are si avantajul motorului aproape identic cu civicul (R20 fata de R18 la civic, motoare dezvoltate unul din altul). 2.0 155cp fata de 1.8 140cp, performante si consum aproape identice. Cum spuneam, puterea actuala ma multumeste in 95% din cazuri, iar motorul meu chiar imi place foarte mult, suna fenomenal, consuma putin si ii place foarte mult in ture.

Partea cu tuning-ul:

focus, e inca prea nou pt asa ceva, probabil ar urca la ~180cp cu soft.
passat CC, 200-210cp cu soft.
accord 2.0, 170cp cu admisie si soft (admisia imi ramane de la civic, cum spuneam motoarele sunt aproape identice).

Costurile pt miscarea asta sunt similare la toate 3 masinile, 250-300 euro.
DRAGOS
Fir-ar ele de 5 minute de editare...

Deci per total eu vad asa:

-focus-ul si passat-ul vor fi mai rapide.
-passat-ul are un dezavantaj major cu service-ul si unul mai mic cu dotarile.
-focus-ul are dezavantajul imaginii, distantei pana la service si faptul ca masina e o clasa mai jos.
-accordul are dezavantajul ca e cel mai incet, dar e cel mai bine dotat, imi place foarte mult si are un service serios.
22nst
QUOTE (DRAGOS @ Mar 7 2012, 03:01 PM) *
...
insa mi-a lipsit extraordinar de mult mestecatul in benzina
...

Tu mesteci benzina? 36182451.gif
AlexTM
Da.
Si scuipa pe teava de esapament.
Titi1988
si tu brutus??? passat cc? hai nu spune thumbsup.gif il iei nou?
dar din ce ai scris tu, accordul l-as alege inc azul tau
HalbaSus
Passatul CC mi-a placut mult, poate nu are cel mai reusit interior insa are scaune comode, totul e amplasat acolo unde trebuie si arata foarte bine. In plus in varianta 1.8 TSI se misca foarte bine si stock si mai ales modificata.
Accordul e misto la interior si e destul de rapid... dar esti sigur ca e ceea ce iti doresti ? Adica nu vrei upgrade de putere/viteza/handling fata de civic ?
Cu Focus (actual) nu am fost, insa ultimele forduri in care m-am urcat aveau hectare de plastic argintiu care ma deranja, sper ca noul focus sa nu sufere de boala asta.
Ce inseamna 250-300 de euro in pret de achizitie ca sa stim si noi despre ce vorbim...
DRAGOS
Ma refeream la eventualul tuning, aia sunt cei 250-300 euro.

Un upgrade vreau, sincer, dar cand ma uit la pretul benzinei cum creste, ma ia cu dureri de cap. Iar cand mai pun si la socoteala ca fac +30.000/an, deja upgrade-ul ala de putere devine un moft.

Iar upgrade de handling inseamna suspensii tari in principiu, ori cel putin dupa iarna asta bucurestiul e bombardat. Si vara mai ajung si pe drumuri mai putin bune, m-am saturat sa fiu eu ala care tot timpul intreaba cum e drumul.

Sper sa-mi indeplinesc candva visul, adica S2000, dar ca masina de WE.

Pana una alta, in primavara asta as vrea sa trec si la 2 roti smile.gif
Titi1988
QUOTE (DRAGOS @ Mar 7 2012, 03:40 PM) *
Pana una alta, in primavara asta as vrea sa trec si la 2 roti smile.gif


daca ii vorba de cross atunci ii super tare, altfel iti recomand sa-ti faci testamentul!
RD-Woo
QUOTE (DRAGOS @ Mar 7 2012, 03:01 PM) *
deci shortlist-ul actual arata asa[...]


Intreb si eu ca posibile alternative: urmatoarele modele le-ai luat in considerare:
-mazda 3 MPS
- golf GTI
- megane RS
??
Seri
Si eu sunt obsedat de motociclete, dar nu merita sa-ti risti viata de fiecare data cand te urci in sa.
Poti tu sa mergi 100% regulamentar, calm si calculat, trebuie doar o clipa de neatentie din partea altcuiva si parintii tai o sa-ti stearga saliva ce ti se aduna in coltul gurii pentru tot restul vietii, asta daca nu esti suficient de norocos incat sa mori.

E foarte fain pe motor, dar prefer sa merg in conserva.
DRAGOS
Nu vreau sa comentez partea asta. E o discutie interminabila cu mii de argumente de ambele parti.

@RD-Woo:

M-am gandit foarte mult la un hothatch, dar din pacate nu se potrivesc deloc nevoilor mele. La momentul asta am un warm-hatch sa-i zic asa, care cel putin ca directie si suspensii e destul de sport...ce pot sa spun e ca imi place, dar vreau(si cam am nevoie de) o schimbare smile.gif
James Kilowatt
De ce, e insarcinata, nebunule? Felicitari biggrin.gif
T u d o r
Cu motoarele pot spune +1 la ce a scris Seri. Thanks but no thanks.

In privinta masinii... eu dintre toate masinile cred ca tot Accord mi-as alege in clipa asta. Am incercat multe de cand o am si pot sa afirm cu certitudine ca nu am gasit o masina care sa intruneasca mai bine toate calitatile pe care eu le astept la masina mea. Confort, dotari, scaune (exceptionale, de luat in calcul neaparat cand vrei o masina cu care sa faci multi km fara sa trebuiasca fizioterapie la destinatie), sportivitate (in limitele bunului simt, fara sa faci rabat de la confort), fiabilitate. Chiar si consumul, cand nu scapi piciorul in pedala de acceleratie. In plus aspectul inca imi place ca in prima zi.
Din pacate astia de la Honda sunt tributari paritatii yen-euro asa ca de la 26000 cat am dat eu pe ea acum a ajuns 30000 si sunt tot mai rare pe sosele. Oricum o masina de luat in seama pentru oricine are banii astia si o alegere de facut.
CC mi se pare alegerea perfecta a cocalarului cu tipologia "Passat-frate!" in minte. E frumoasa, are motoare bune dar pierde la imagine grav. Focus mi-a placut si mie desi am mers cu un model cu motor slabut si nu foarte dotat. Totusi nu se compara cu Accord si CC.
Oricum eu cand voi schimba masina ma voi uita intai la clasa compacta. Parcari, manevrabilitate... astea nu sunt pentru o masina de 4.8 metri. smile.gif Nu in Bucuresti oricum, la mine la tara e inca ok.
DRAGOS
Maine sper sa am pe mana pt cateva ore un accord 2.0. Sper sa reusesc sa ma decid daca e 100% masina potrivita pt mine. Am mai mers cu ea si mi-a placut foarte mult, dar as vrea sa-mi fac o parere mai exacta.

Facand un brainstorming cu taicamiu mi-am dat seama de o treaba. Daca accord si focus clar merita luate de noi pt garantie, la passat CC garantia e useless, oricum nu include nimic si service-ul e de 2 lei. Deci ca atare Passat CC as lua mai degraba un SH de 2 ani, decat nou. In felul asta salvez bani si nici nu ma stresez cu service-ul(ma duc tot la honda). In plus passat-ul CC e clar cel care isi pastreaza cel mai bine valoarea si pe care l-as vinde cel mai usor in caz ca ma plictisesc de el sau am probleme, vw se vinde in romania mai ceva ca painea calda.
AlexTM
Atentie, daca iei Passat CC nou iei un model iar SH iei alt model. Tu la care te-ai gandit? Asta nou arata bine, aproape ca imi place si mie smile.gif

Din cauza schimbarii, preturile la SH o sa mai scada.
DRAGOS
Nou in stilul vw...schimbam 3 butoane, grila si stopurile....si a iesit noul CC. E un facelift, sincer nu diferentiez atat de tare masinile. La cel nou nu-mi place deloc grila aia imensa cromata, stopurile in schimb sunt un pas inainte.

James Kilowatt
Lasa bre Passatul, mai bine uita-te la Scirocco sau un puisor de Type-R, Mazda MPS, RX8, rautati d-astea. Lada de bere si cutia de prezervative incap si intr-un MiTo, Serie 1 sau un Mini, desi modelul asta nou arata cam manelistic.

La berline ai sa ai timp sa te uiti cand o sa fii batran si rablagit, si or sa te traga nepotii de nadragi, ca mine Halbasus smile.gif)
HalbaSus
Subscriu la ce zice James, esti prea tanar, gandeste-te ca daca nu iti iei acum o masina cat de cat distractiva atunci va trebui sa astepti pana pe la 50 (dupa ce pleaca plodul/plozii la facultate). Deci scoate de pe lista Accordul (care e o masina foarte buna si bine dotata pentru bosorogi familisti responsabili ca Tudor), la fel si Passatul care e frumos, se misca decent spre bine dar o sa ai timp de el si la 30-40 ani si ia-ti un Sciroco, Golf GTI, type R, focus ST, Megane RS, Citroen DS4, mini, mito, etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.