Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru vs. Restul Lumii Reloded
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
G e o r g e
pai nu e "fratele" de mai sus care face spume ? asta , baie cu spume ? min 0:16 wink.gif in ultimul link postat.
JohnSA
Ce tot ati luat-o pe aratura cu proiectoarele aprinse? Dar cine va pune sa va holbati pe contrasens ? Nu aveti treaba la volan si va plictisiti ?
Si cerculetele astea de pe OBD vreti sa spuneti ca orbesc pe cei de pe contrasens ? Butonasele mele a ramas in aceeasi pozitie de cand am ridicat masina din Baneasa. Nici nu am idee cum se foloseste contactul ala de proiectoare de ceata. Dar nu am simtit vreodata ca deranjez pe careva. Nesmtit nu sunt desi o sa iasa vorbe.
G e o r g e
avem echipa ... avem valoare ... de restul in p..a ne doare thumbsup.gif

gooooooooo subaru !
mihaimilk
Proiectoarele de ceata sunt naspa de folosit pe timp de noapte, cand NU E ceata.

Pe timp de zi, nu deranjeaza, dar tot atrage judecati de valoare din partea celorlati soferi (si din partea mea, de ce nu)..
JohnSA
QUOTE (Watcher @ Feb 18 2010, 11:33 AM) *
Smecheria cu ambreiajul este sa ii dai drumul repede si sa mergi cu el cuplat total.
Eu de exemplu daca am de facut manevre pe trotuar, cu spatele, bordura, zapada, etc, pun reductorul.
Si nu mai miroase ;-)


Auzi, sa-mi imprumuti si mie reductorul ala, ca la mine la OBD au uitat sa-i puna si chiar este necesar uneori , ca nu pot sa dau drumul chiar tot timpul la ambreiaj. Ma urc pe cel din fata sau am de ales cuplari/decuplari scurte . Oare daca simt ca ar trebui un reductor o fi la limita proiectarii corecte partea asta cu ambreiajul ?


QUOTE (GLC120 @ Feb 18 2010, 09:33 AM) *
Unii spun ca japonezii folosesc nu stiu ce ..... ecologic si ca ar fi normal sa miroasa. Poate e un semn ca il utilizam aiurea !? huh.gif
Altii spun ca si la Subaru Boxer Diesel si la LC ar fi subdimensionat ambreiajul.


Asta ecologic il folosesc cei de la Sachs , nu japonezii si per global au indice de cuplu maxim mai mic cu aprox 25-30 % . Dar stai sa raspunda astia de la Sachs cu caracteristicile exacte ale produsului pus pe OBD , ca vor , nu vor, au un produs pe piata si tre ss ne dea si noua niste date. (uf, ce bine'i'n Europa !)

Despre partea a doua nici sa nu aud, ca numai aici in Romania il aud si iau foc : NU CONSUMATORUL A FOST INVENTAT CA SA CONSUME PRODUSUL CI PRODUSUL ESTE INVENTAT SPRE A FI CONSUMAT DE CONSUMATOR IN VIRTUTEA UNEI NECESITATI. Daca la tine se intoarce un cumparator stramband din nas , inseamna ca pe filiera idee-proiectare-cercetare piata-distributie-suport-vanzare e un scurtcircuit serios. Sau cum spunea un profesor de al meu " John , poti sa crezi ca ai cel mai bun produs, daca cei ce trebuie sa cumpere acest produs nu cred la fel, ai un rahat cu perje."
Doua exemple traite nu auzite :
1. prin 1996 aterizeaza la Bucuresti Ulah de la SAAB ca sa ne invete in 3 zile cum se conduce si ce facilitati are un SAAB;
2. sunat la cauciucuridirect si reclamat ca una din anvelope a facut galma. "Multumim frumos, ne pare rau de neajuns , va rugam trimiteti-ne o poza cu galma si va livram un nou cauciuc. (pe bune; de data recenta) .
Sa ma copiez din alt topic : va dati seama cat de tampiti sunt astia de dincolo ? Ce prosti, auzi , sa se uite in gura unui cumparator cu o nemultumire ? Maaama, pai daca era aici, ce plm isi lua cu fumurile lui ! Ca exercitiu, incercati la reprezentantul responsabil cu garantia sa va prezentati cu anvelopa defecta. Sa vezi distractie, ca la ambreiaj am vazut.

Deci , "un semn ca-l utilizam aiurea" este o conceptie autohtona exclusiv si pe care trebuie sa o eliminam din mintea noastra, pentru ca trebuie sa fie grija lor sa-mi explice dedesubturile utilizarii unui asemenea produs atat de fin si sensibil. Sau sa o declare , adica :
-- de la 0 la 100 km in 11 sec ; dar nu incercati ca distrugeti transmisia si o platiti;
-- 350Nm tourque real pus pe pamant ; dar nu cumva sa incercati sa vedeti daca puteti tracta ceva, ca miroase ambreiajul, il consumati si-l platiti;

Ia sa incercati voi sa vindeti o masina prin spatiul ala din Baneasa , explicand aceste doua axiome potentialilor clienti.

Bafta la toti
Watcher
QUOTE
Auzi, sa-mi imprumuti si mie reductorul ala, ca la mine la OBD au uitat sa-i puna si chiar este necesar uneori , ca nu pot sa dau drumul chiar tot timpul la ambreiaj. Ma urc pe cel din fata sau am de ales cuplari/decuplari scurte . Oare daca simt ca ar trebui un reductor o fi la limita proiectarii corecte partea asta cu ambreiajul ?

Da, si eu la avensis (diesel) simt ca daca dau drumul la ambreiaj intr-a intaia tot o ia prea repejor... se potoleste dupa cativa metri, dar la pornire chiar face asa ca un wild bronco :-)
Daca e sa fie defect cred ca nu e defect de ambreiaj ci de ECU sau pur si simplu nu e 'bug' e 'feature' de diesel ...
alias
Acum, fie vorba intre noi, proiectoarele de pe Outback, vai mama lor daca nu sunt modificate sau cu becuri mai mari. Nu te ajuta nici pe tine ca sofer, dapai sa mai orbeasca pe cineva. Sunt asa de discrete, ca folosesc mai mult la design.

Ca tot veni vorba, imi aduc aminte ca am mai vazut o specie, merg doar cu pozitiile si cu proiectoarele aprinse smile.gif Cool !!!

Cat despre ambreiaje mirositoare, pe modelul meu nu a fost asa dotare. Si l-am chinuit destul. Poate pentru ca are automata. (aia blamata in 4 trepte..) dry.gif

bogcot76
QUOTE (alias @ Feb 18 2010, 03:32 PM) *
Poate pentru ca are automata. (aia blamata in 4 trepte..) dry.gif


Cu siguranta din cauza asta.
iulian_1976
De ce este asa de greu de inteles politica Sachs ?
Au fabrici in Europa astea trebuie mentinute cu un anumit cost.
Producatorul auto e undeva la mijloc insa si el castiga de pe urma montajului unui ambreiaj,volante asa ca toti pe filiera sunt multumiti.
In situatia asta sunt multi producatori auto,Sachs este furnizor pentru zeci de modele nu este Subaru un caz deosebit.
Inca ceva ele sunt tot timpul proiectate cat mai particular pentru a ingradi cat mai mult productia aftermarket;in fapt ar exista destui producatori care sa faca ceva mai fiabil insa din pacate forma pieselor este modificata de la un model la altul astfel incat sa nu faca rentabila producerea de terti.
GLC120
Alias eu imi asum apartenenta la aceasta specie. Deseori merg cu OBD-ul ZIUA pe soselele patriei cu pozitiile si proiectoarele aprinse. Nu vad nici o problema pentru nimeni in afara de vreun politist habotnic care sa spuna ca la lege zice LUMINI DE INTALNIRE si care sa ma amendeze. Am auzit cazuri prin Moldova. E dreptul oricui sa nu fie de acord, ii rog doar sa o lase mai moale cu adjectivele jignitoare.

John, in Romania este o problema generalizata de incredere. Se fac tot felul de smenuri iar masinile/asigurarile/serviceul/politia sunt in top. Deci atata timp cand printr-o utilizare abuziva (vezi si santurile si gropile de acum) poti distruge ambreiajul, discurile de frana, pneul, janta, blushtutzul ... dealerii se prevaleaza de asta si schimba in garantie cand vrea muschiul lor. Daca esti un simplu cetatean, ei iti explica frumos si politicos ca le poti distruge si in 100km daca vrei, deci e consumabil, deci e pe banii tai.

E o porcarie dar oricum mi se pare mai logic decat explicatiile lui George despre diferentiale blink.gif
BTW George, maneaua si-a facut efectul, moderatorii din forta de mentinere a pacii si prieteniei transpartinice unsure.gif s-au calmat. Eu nu am putut sa o vizionez, pentru ca s-a blocat antivirusul. Stii cumva unde pot gasi DVD-ul original ?
alias
GLC, este treaba ta ce faci, si intamplator spuneam mai sus ca proiectoarele de la Outback,sunt intradevar discrete.

Cat nu-i deranjezi pe cei din jur poti face ce vrei.

In alta ordine de idei, eu consider ca legea trebuie respectata, si folosesc proiectoarele de ceata cand e ceata, caci pentru asta sunt facute si calibrate.
Sau poate tampitii astia de constructori habar nu au cum,de ce si la ce foloseste instalatia electrica a unei masini.
Sunt convins ca si pe tine te deranjeaza proiectoarele in care sunt bagate becuri de faruri, mai ales cand pe jos este ud.

bogcot76
Aoleu.... am un deja vu. E o discutie intreaga despre farurile de ceata (inclusiv cu ceea ce postati voi aici) pe un topic care se cheama "cetarii".
GLC120
alias, nu numai ca nu deranjez pe nimeni dar si legea este vaga. Citez din articolul 114... conducatorii... sunt obligati sa foloseasca..."luminile de întâlnire și cele de ceață pe timp de ceață densă;"

Este ceva vag, pentru ca majoritatea vehiculelor NU au proiectoare de ceata. Incalca legea ?

La fel si eu cand folosesc proiectoarele standard ale masinii ZIUA in locul luminilor de intalnire nu ma simt deloc in ilegalitate. Ambele fac acelasi lucru pe timp de zi, esti observat de ceilalti mai bine si mai devreme, plus ca se vede clar directia de deplasare.
pmhoria
QUOTE (GLC120 @ Feb 18 2010, 03:54 PM) *
La fel si eu cand folosesc proiectoarele standard ale masinii ZIUA in locul luminilor de intalnire nu ma simt deloc in ilegalitate. Ambele fac acelasi lucru pe timp de zi, esti observat de ceilalti mai bine si mai devreme, plus ca se vede clar directia de deplasare.

Sorry de off topic dar vreau sa te intreb la ce te ajuta farurile de ceata in timpul zilei (cand nu e ceata evident)? Ok sa fii vazut.... dar nu esti la fel de bine vazut daca folosesti numai luminile de intalnire clasice aka faza scurta?
alias
GLC, si daca legea este vaga, hai sa o speculam si sa ne bagam picioarele in confortul si siguranta celor care sunt cu noi in trafic.
Nu uita de spiritul legii, care vrea siguranta circulatiei.

"La fel si eu cand folosesc proiectoarele standard ale masinii ZIUA in locul luminilor de intalnire nu ma simt deloc in ilegalitate. "
Nu conteaza cum te simti tu, ESTI in ilegalitate.

"Este ceva vag, pentru ca majoritatea vehiculelor NU au proiectoare de ceata. Incalca legea ?"
Legea spune, ai centuri in spate , le folosesti. Lasa speculatiile de 2 bani.

"Ambele fac acelasi lucru pe timp de zi, esti observat de ceilalti mai bine si mai devreme, plus ca se vede clar directia de deplasare."
Legea spune clar luminile de intalnire, nu reinventa roata ca nu are rost, poate iti iese patrata.

Vad ca ai un acut simt al contradictiei, eu incercam doar un schimb de pareri.
Este clar ca tu esti un soi de cowboy la soselelor, unde conteaza cum te simti tu. Restul, in sant cu ei.

Oricum suntem offtopic, asa ca ceata densa, si drum bun.
GLC120
Si eu imi cer scuze de off-topic dar un moderator a inceput discutia asta aici !

Proiectoarele ziua nu ma ajuta cu nimic. Din punctul meu de vedere ZIUA fac acelasi lucru cu luminile de intalnire, nu deranjeaza pe nimeni, si e discutabil daca sunt "ilegale". Le utilizez cand pe unele cand pe celelalte avand impresia discutabila (recunosc) ca le prelungesc durata de viata. Dupa cum stiti si voi la unele masini schimbarea unui bec nu e deloc piece of cake, si incerc sa evit la maximum experiente gen ora 23, temp -3, la o benzinarie, bec lumina intalnire ars.

Oricum, vorbind de lumini pe soselele patriei mi se pare exagerat sa se considere proiectoarele de ceata la fel cu Xenoanele care bat la 2m inaltime, sau cu animalele care merg pe inserate fara nici un fel de lumina (eventual si cu 150 la ora), sau cu autobuzele/tramvaiele care merg pe ploaie, noaptea, doar cu pozitiile (pe criteriul ca sunt mari si le vezi oricum !), sau cu Daciile pline de pepeni care bat la 4m inaltime...
Marius30562
QUOTE (GLC120 @ Feb 18 2010, 11:54 AM) *
.....
Ambele fac acelasi lucru pe timp de zi, esti observat de ceilalti mai bine si mai devreme, plus ca se vede clar directia de deplasare.


Nu am mania contradictiei, dar tin sa te anunt ca nu fac acelasi lucru pe timp de zi.
Sau, ma rog, nu la fel de bine.

Ca sa nu mai vorbim pe ploaie, dimineata devreme si seara tarziu (cand inca nu-i intuneric dar nici lumina zilei nu este!).

In alta ordine de idei, pe mine personal, proiectoarele de ceata, noaptea, nu ma deranjeaza - cu doua conditii:
1. Sa fie bine reglate !
2. Sa fie utilizate impreuna cu luminile de intalnire (nu cu pozitiile) !

Aaaa, si ce-am mai remarcat - noaptea sunt (mult) mai deranjante atunci cand ploua.
Cel putin pentru mine.

PS: Ma seacă in schimb cei care merg ziua si noapte cu lampa de ceata aprinsa (indiferent de conditiile meteo) !
Dupa doua minute de condus in spatele unui dintr-asta vad numai fluturasi rosii ! wallbash.gif

No, pe-astia i-as beli !!

PPS: Ieri seara, pe la ora 18:00, ploaie, pe Valea Oltului (pe la Calimanesti, asa) m-am intersectat cu un Forester MY09 cum, ia ghiciti ..... FARA NICI UN BEC APRINS !!!
Deci, se poate no.gif

I-am transmis niste urari de bine (sper ca a sughitzat !!).

GLC120
QUOTE (alias @ Feb 18 2010, 06:18 PM) *
GLC, si daca legea este vaga, hai sa o speculam si sa ne bagam picioarele in confortul si siguranta celor care sunt cu noi in trafic.


alias acestea banuiesc ca sunt replici blajine si inteligente, asa ca sa schimbam niste idei.

Ce are confortul, siguranta si santul tau cu proiectoarele aprinse in locul luminilor de intalnire ziua?
Nu ai nici un argument logic si incepi sa jignesti aiurea.
Daca imi iau pantofi verzi din piele intoarsa nu te deranjeaza la confort si siguranta? Poate nu te poti concentra cand traversez!

marius, sunt de acord cu ce spui. Dar referitor la prima fraza (ce fac pe timp de zi) nu aduci nici un argument.
kroko
QUOTE (Marius30562 @ Feb 18 2010, 06:49 PM) *
.....
Aaaa, si ce-am mai remarcat - noaptea sunt (mult) mai deranjante atunci cand ploua.
Cel putin pentru mine.
.....

Ai remarcat foarte bine ! Ma rog, "manelistii" n-au cum sa inteleaga asta ... wink.gif
Marius30562
QUOTE (GLC120 @ Feb 18 2010, 12:54 PM) *
.....

marius, sunt de acord cu ce spui. Dar referitor la prima fraza (ce fac pe timp de zi) nu aduci nici un argument.


Am spus ca nu fac la fel de bine - adica, nu sunt la fel de vizibile de la distanta (exceptand cazul in care este un drum perfect plan, sau, mai degraba: eu urc / tu cobori) !
Zetics
GLC, daca e nevoie iti donez si eu niste injuraturi cu dedicatie pentru proiectoarele aprinse fara rost. Cum bine au remarcat deja Marius si Kroko, pe ploaie sunt criminale, din cauza peliculei de apa care stii prea bine ca are efect de oglinda, in loc sa ma orbeasca 2 lumini de drum, am si bonus doua faruri de ceata!
Si daca nu ploua, tot deranjante sunt! Pentru ca chiar daca sunt reglate bine, tot scapa o parte de lumina direct in ochii mei, si iarasi am portie dubla.
Mi s-a intamplat odata sa ma bucur ca merg pe ceata, era noapte si ceata suficient de densa incat sa nu ma deranjeze nici macar faza lunga cu care mergeau un numar de hipocefali. Am avut si satisfactia ca pe el il deranjau mult mai mult decat pe mine! thumbsup.gif
Lucian107416
GLC zicea ca nu sunt deranjante ziua si nu ma pronunt. Nu m-au deranjat ziua niciodata. Un argument sa nu le folosesti totusi ar fi ca sunt prea aproape de pamant si daca e un drum cu denivelari s-ar putea sa nu se vada.
Cred ca toata lumea e de acord ca sunt deranjante pe timp de noapte. Pe unii ii ajuta la condus si le folosesc. In cazul asta, regimul lor de folosire ar trebui sa fie acelasi ca pentru faza lunga - am citit undeva asta.
bogcot76
Am spus ca nu ma bag dar tot ma plictisesc si reiau ce am mai spus pe topicul legat de cetari.

Farurile de ceata nu fac acelasi lucru cu cele de faza scurta. Din simplu motiv ca nu au fascicul directionat de lumina precum cele de faza scurta. Asa incat bat in toate directiile si asta e un motiv suficient sa-i supere pe ceilalti soferi care vin din sens opus. Singura situatie in care le vad utile este aceea in care te deplasezi pe un drum necunoscut banuit a fi plin de gropi cu viteza mica - sub 20 km la ora. De ce spun asta? Pai lumina farurilor de ceata nu face decat sa umple zona de vreo 10 metri neluminata dintre botul masinii si inceputul fasciculului de lumina dat de faza scurta. In acest fel poti vedea sa zicem gropile mai bine. Insa utilizate peste aceasta viteza - chiar si la 50 kmh sunt fix p..a. Pai 10 metri la viteza asta ii faci in ..... calculati voi. Nu mai vorbim de 100 sau 160 la ora.

Pe ceata densa utilitatea lor este de a-ti lumina mai bine marginile benzii (linie continua sau discontinua) ca nu cumva sa iesi de pe drum. Tot la viteza mica. In rest va asigur ca nu au nici o valoare suplimentara.

Mai mult, aprinse noaptea pe sosea cu vreme buna dau o falsa senzatie de crestere a vizibilitatii. Ba chiar pot fi periculoase inclusiv pentru cel ce le foloseste. De ce? Pai cu cat ai pe intuneric lumina mai puternica aproape de ochi pupila se contracta si scade campul vizual la distanta. Iar la 120 la ora asa conteaza mult - sa vezi cainele, calu sau betivu de pe marginea drumului la distanta.

Bah da ce pe topic suntem. teehee.gif
Lucian107416
@'bogcot76'
"Farurile de ceata nu fac acelasi lucru cu cele de faza scurta. "
Nici nu a afirmat cineva ca ar face

"Mai mult, aprinse noaptea pe sosea cu vreme buna dau o falsa senzatie de crestere a vizibilitatii. Ba chiar pot fi periculoase inclusiv pentru cel ce le foloseste. De ce? Pai cu cat ai pe intuneric lumina mai puternica aproape de ochi pupila se contracta si scade campul vizual la distanta. Iar la 120 la ora asa conteaza mult - sa vezi cainele, calu sau betivu de pe marginea drumului la distanta. "
Citisem si eu asta, dar nu sunt de acord. Am experimentat cu ele si mi se pare ca ajuta in mod real la vizibilitate, in special pe portiuni virajate si , eventual, cu vegetatie pe margini.
kroko
QUOTE (Zetics @ Feb 18 2010, 07:35 PM) *
.... pe ploaie sunt criminale, din cauza peliculei de apa care stii prea bine ca are efect de oglinda, in loc sa ma orbeasca 2 lumini de drum, am si bonus doua faruri de ceata!
Si daca nu ploua, tot deranjante sunt! Pentru ca chiar daca sunt reglate bine, tot scapa o parte de lumina direct in ochii mei, si iarasi am portie dubla.
....

BINGOOOOO !!!

Ce vrei nene, nu toti au trecut pe la scoala ... banned.gif
M A R I A N
Daca ar fi sa compar procentele celor care ma orbesc in trafic, as zice cam asa:
- 10% cei cu proiectoare (in general, din ce am vazut eu, sunt proiectoare dreptunghiulare puse ulterior pe Dacii 1310 si Supernova care bat la inaltimea fazei lungi);
- 20% cei cu xenoane aftermarket (pe care i-as baga in arest instantaneu);
- 40% cei care nu regleaza manual inaltimea farurilor (au greutate in portbagaj sau pur si simplu sunt dereglate)
- 30% taranii care uita sa stinga faza lunga

Nu prea tin minte sa ma fi deranjat atat de tare proiectoarele montate din fabrica, cel putin nu intr-atat de tare precum categoriile de mai sus.
Cine a mers pe vreme proasta (ploaie densa, zapada, ceata) cu masina in vestul Europei a observat probabil ca proiectoarele sunt folosite doar de 1% dintre soferi.
bogcot76
QUOTE (Lucian107416 @ Feb 18 2010, 07:52 PM) *
@'bogcot76'
"Farurile de ceata nu fac acelasi lucru cu cele de faza scurta. "
Nici nu a afirmat cineva ca ar face

"Mai mult, aprinse noaptea pe sosea cu vreme buna dau o falsa senzatie de crestere a vizibilitatii. Ba chiar pot fi periculoase inclusiv pentru cel ce le foloseste. De ce? Pai cu cat ai pe intuneric lumina mai puternica aproape de ochi pupila se contracta si scade campul vizual la distanta. Iar la 120 la ora asa conteaza mult - sa vezi cainele, calu sau betivu de pe marginea drumului la distanta. "
Citisem si eu asta, dar nu sunt de acord. Am experimentat cu ele si mi se pare ca ajuta in mod real la vizibilitate, in special pe portiuni virajate si , eventual, cu vegetatie pe margini.


Exact, ti se pare. Ma repet ca poate nu m-am facut inteles. Daca mergi cu viteza foarte foarte mica te ajuta dar la viteza mare aia 10 metri ii faci in 0,6 secunde la 60 km/h sau in 0,3 secunde la 120 km/h. Ai timp sa reactionezi de numa numa. Nici nu deschizi gura sa zici au. Eu zic ca la viteze de peste 30 km/h e mai bine sa vezi bina cat mai la distanta din timp.
GLC120
Eu nu am comentat nimic despre noapte, nu vad rostul si nu le folosesc decat la viteze mici unde am uneori impresia ca ma ajuta sa vad mai bine gropile si denivelarile.

De curiozitate m-am uitat ce se intampla prin Bucuresti, astazi ora 20H00, ploaie usoara, carosabil ud.

Aproape o masina din 10 avea si luminile de intalnire si proiectoarele aprinse. Era coloana din sens opus pe bulevard si am numarat 30 de masini in cateva minute.
De ce fac asta? Nu stiu.
Ma deranjeaza pentru ca se reflecta in asfaltul ud? Nu am remarcat asa ceva, dar poate din cauza traficului intens si iluminatului public efectul e redus. Promit sa analizez la primul drum lung, noaptea pe ploaie.

Referitor la utilizatul pe timp de zi a proiectoarelor standard IN LOCUL luminii de intalnire, am notat de la voi doua contra-argumente care pot fi valabile:
-pozitia cu 20-30cm mai jos care scade vizibilitatea pe varfuri de panta sau pe drum virajat
-faptul ca proiectoarele bat in toate directiile si pot deranja mai mult decat luminile de intalnire care bat in jos (de verificat daca e valabil pentru orice proiector standard)


GLC120
Eu nu am comentat nimic despre noapte, nu vad rostul si nu le folosesc decat la viteze mici unde am uneori impresia ca ma ajuta sa vad mai bine gropile si denivelarile.

De curiozitate m-am uitat ce se intampla prin Bucuresti, astazi ora 20H00, ploaie usoara, carosabil ud.

Aproape o masina din 10 avea si luminile de intalnire si proiectoarele aprinse. Era coloana din sens opus pe bulevard si am numarat 30 de masini in cateva minute.
De ce le aprind pe toate? Nu stiu.
Ma deranjeaza pentru ca se reflecta in asfaltul ud? Nu am remarcat asa ceva, dar poate din cauza traficului intens si iluminatului public efectul e redus. Promit sa analizez la primul drum lung, noaptea pe ploaie.

Referitor la utilizatul pe timp de zi a proiectoarelor standard IN LOCUL luminii de intalnire, am notat de la voi doua contra-argumente care pot fi valabile:
-pozitia cu 20-30cm mai jos care scade vizibilitatea pe varfuri de panta sau pe drum virajat
-faptul ca proiectoarele bat in toate directiile si pot deranja mai mult decat luminile de intalnire care bat in jos (de verificat daca e valabil pentru orice proiector standard)


Lucian107416
QUOTE (bogcot76 @ Feb 18 2010, 08:27 PM) *
Exact, ti se pare. Ma repet ca poate nu m-am facut inteles. Daca mergi cu viteza foarte foarte mica te ajuta dar la viteza mare aia 10 metri ii faci in 0,6 secunde la 60 km/h sau in 0,3 secunde la 120 km/h. Ai timp sa reactionezi de numa numa. Nici nu deschizi gura sa zici au. Eu zic ca la viteze de peste 30 km/h e mai bine sa vezi bina cat mai la distanta din timp.

nu mi se pare, crede-ma. am experimentat!! ai mai multa informatie vizuala. chestia cu pupila nu e valabila, cel putin pentru mine. Nu te ajuta la viteze de autostrada - acolo poate e valabila chestia cu pupila - , dar limita data de tine(20km/h parca) e ridicol de mica, iar cei 10m in care lumineaza farurile de ceata - sa fim seriosi. daca ar fi fost asa, n-am fi purtat discutia asta, nu crezi? biggrin.gif
bakero
ma pe mine nu ma deranjeaza proiectoarele altora ca nu prea ma uit la aia....in principiu ma uit "in fata" sau dupa femei daca e vara thumbsup.gif
n-am preocupari d-astea....
oricum,nu exista o marca,preferata de cocalari.au gusturi incat sa acopere toata gama de auto disponibila pe piata....bine,exista citroen whistling.gif

si cu ocazia asta vreau sa ma declar bizon.recunosc asta si imi pare rau.asta e!
si apropo de subaru.ba frate,la Constanta posesorii de subaru,in afara de cativa care ii cunosc eu sunt foarte ciudati...stau incruntati la volan.e ciudat.dubios chiar...la Bucuresti sunt la fel?
GLC120
what are fog lamps really for ?

http://www.danielsternlighting.com/tech/li.../fog_lamps.html

mgabi
Apropos de proiectoare eu le mai folosesc si cand nu sunt conditii de ceata, noaptea, ca sa vad gropile. In special cand e ud pe jos (de fapt la noi nu e doar ud, e si foarte mult noroi) reflexiile ma juta la identificarea hirtoapelor. Si da, recunosc, ma deranjeaza mai putin reflexiile de la farurile/proiectoarelor celorlalti decat loviturile incasate in craterele de pe soselele patriei.
N-am ajuns inca la 40k si deja parca tre sa umblu la bucsi ...
Nu judec pe nimeni inainte sa ma judec pe mine insumi, d'asta n-as invinui pe nimeni de folosirea proiectoarelor pe un sector de drum "patriotic".

Frumos e pe afara, ajunsesem la un moment dat dupa o ploaie torentiala (unde chiar se recomanda folosirea luminilor de ceata) la granita cu ungaria unde am fost avertizat prompt asupra folosirii proiectoarelor.
Mult mai frumos si mai eficient : proiectoare aiurea - amenda, fara lumini de drum (faza scurta) - amenda, flash-uri - amenda, lumini defecte -amenda. Pe de alta parte, eu n-am gasit drumuri in europa (exceptand serbia) unde sa nu se vada marcajul si sa mergi strangand din buci ca mai mai nimeresti crateru fatal ...

Acum lasand un pic proiectoarele si privind per total cum sta treaba cu luminile:
La categoria "asta avem, cu asta defilam" intra daciile model 1300 toamna care, fara exceptie, au farurile (de)reglate sa lumineze catre stele.
La categoria "evolutie" vin aia cu logane (majoritatea taximetristi) ajunsi aici din prima categorie si nah, ca sa se simta "ca acasa" simt nevoia sa le bata farurile tot in sus.
Din primele doua, candideaza cu succes si la categoria "ce-i aia reglajul farurilor ?!". Tot aici intra si aia cu xenoane dereglate ...
La categoria "shmekeri" sau "tuninng" sunt aia cu logane care merg numa cu pozitiile si proiectoarele, si eventual pentru maximum de efect (surpriza) si becuri albastre.
Dar ... astea toate intra la "traim in romania si asta ne ocupa tot timpul"
Cei mai "adevarati" sunt, de departe, aia care au suv-uri si care deja au proiectoarele la nivelul oglinzilor mele ... aia n-au cum sa rateze pe nimeni - si aici nu pot sa nu-mi aduc aminte de cativa tuareji si chiusheptari.

Intorcand problema pe fata cealalta, nuu se poate sa nu vi se para si voua o provocare sa mergeti in spatele vreunui idiot caruia nu-i functioneaza stop-urile/pozitiile sau pur si simplu n-are nevoie, ca "se consuma" si oricum "ma vad ei" sau "eu oricum merg incet". Fain e cand iese nea gigi cu luminile stinse si taie 3 benzi la ralenti ca de ce s-o calce ca o sa-i consume prea mult - priceless - astea teste de indemanare si aptitudini.







QUOTE (bakero @ Feb 19 2010, 12:53 AM) *
si apropo de subaru.ba frate,la Constanta posesorii de subaru,in afara de cativa care ii cunosc eu sunt foarte ciudati...stau incruntati la volan.e ciudat.dubios chiar...la Bucuresti sunt la fel?


Noo, cred ca ori sunt concentrati la manevre acolo in "circuitul urban" ori la actionarea ambreiajului ... nu, glumesc, io de exemplu sunt incruntat cand nimeresc vreo groapa, si cum astea nu-s putine ...
bakero
@gabi

las agropile,ca la noi nu prea erau -pana la zapezile astea cand s-a umplut de gropi-decat pe o artera frecventata de camioane,petru ca virgula Constanta are doar juma de sosea de centura si deci,o jumatate e prin "city"...

nu stiu,mi se par asa,incordati...o fi de la orez? whistling.gif

oricum au parut multe diesel,si am observat ca se uita ciudat la mine unii gen "uite-l si pe cretinul ala cu foresteru' ala aspirat cu jante aurii "...
bine ca nu merg cu proiectoarele aprinse ca ma linsau banned.gif
Marius30562
QUOTE (mgabi @ Feb 18 2010, 05:54 PM) *
Apropos de proiectoare eu le mai folosesc si cand nu sunt conditii de ceata, noaptea, ca sa vad gropile. ...


+ 1

In special pe drumuri mai de țară si/sau pe drumuri nemarcate (cum, din pacate, sunt prea multe in Romania).

Legat de posesorii de Subaru - la inceput mai faceam semne cand intalneam cate un in trafic.
Acum am renuntat.

Cand faceam semn cu mana se uitau luuuuung la mine !
Cand faceam semn cu farurile, credeau ca-i radar !

Intr-un an, doar unul singur mi-a raspuns !

PS: Poate ar trebui sa ne stabilim un semn in trafic, poate asa ne recunoastem astia, putinii, care suntem pe-aici ...
alias
da, sa le dam masii de subaru si sa ne luam oltcit si trabant, ca posesorii lor se salutau si respectau in trafic thumbsup.gif

si nu mergeau co proiectoarele de ceata aprinse in miezul zilei teehee.gif
GLC120
QUOTE (Marius30562 @ Feb 19 2010, 01:01 PM) *
Cand faceam semn cu mana se uitau luuuuung la mine !
Cand faceam semn cu farurile, credeau ca-i radar !

Intr-un an, doar unul singur mi-a raspuns !

PS: Poate ar trebui sa ne stabilim un semn in trafic, poate asa ne recunoastem astia, putinii, care suntem pe-aici ...


Asa e, dar exista si partea plina a paharului. La viteze mici pe drumuri mai izolate, avand contact vizual, toti au raspuns la salut. La fel toti pe care i-am abordat prin strainatate, parcari, benzinarii, statiuni turistice.... au fost OK si am avut un dialog.

Pe sosea normala dupa ce am facut de 3-4 ori semn cu farurile celor din fata sau cu avariile celor din spate.... am renuntat pentru ca vorbeam singur. Sa stabilim un semn usor de recunoscut mi se pare o idee buna.

Propun doua beep-uri scurte si trei lungi... cu proiectoarele unsure.gif sau nu, mai bine cu claxonul.

GLC120
Ia uitati aici:

http://issuu.com/martini1367/docs/brochure_dacia_duster

E vorba de un document intern, s-ar putea sa nu ramana prea mult pe site!
Zetics
Bun, deci vor baga si dieselul de 110CP! Asa pare deja mult mai decent.
Marius30562
Da-l incolo de Logan !

Ia uitati ce poate face un ... 8 x 8 !! woot.gif

O fi Subaru ...???? yup.gif
vlademir
QUOTE (GLC120 @ Feb 19 2010, 11:50 PM) *
QUOTE (Marius30562 @ Feb 19 2010, 01:01 PM) *
Cand faceam semn cu mana se uitau luuuuung la mine !
Cand faceam semn cu farurile, credeau ca-i radar !

Intr-un an, doar unul singur mi-a raspuns !

PS: Poate ar trebui sa ne stabilim un semn in trafic, poate asa ne recunoastem astia, putinii, care suntem pe-aici ...


Asa e, dar exista si partea plina a paharului. La viteze mici pe drumuri mai izolate, avand contact vizual, toti au raspuns la salut. La fel toti pe care i-am abordat prin strainatate, parcari, benzinarii, statiuni turistice.... au fost OK si am avut un dialog.

Pe sosea normala dupa ce am facut de 3-4 ori semn cu farurile celor din fata sau cu avariile celor din spate.... am renuntat pentru ca vorbeam singur. Sa stabilim un semn usor de recunoscut mi se pare o idee buna.

Propun doua beep-uri scurte si trei lungi... cu proiectoarele unsure.gif sau nu, mai bine cu claxonul.

Astazi de dimineata un Legacy blue m-a blitzuit in Botosani pe langa Tribunal. Fiind concentrat sa gasesc un loc de parcare legal, acolo se ridica masinile in draci, nu am apucat sa ii raspund. Da, Doamne sa fie un forumist de pe aici! Am fost oricum foarte incantat de gest.
pista
CITAT(GLC120 @ Mar 5 2010, 09:58 AM) *
Ultima oferta: 240 CP automata 6 trepte, integrala cu dif activ, 7 secunde, multe optiuni dar nu lux. 25000 cu TVA. Nici nu e greu de ghicit masina. Poate o iei si faci un body lifting! unsure.gif

Body liftingul pe MLR voi experimenta dupa impresiile tale cu OBD suspensie sport si garda la sol de 12cm. thumbsup.gif
In cei 25000 cu TVA era bine sa fie incluse macar volanul reglabil pe adancime si scaunele incalzite. La o masina rapida nici farurile bi-Xenon nu sunt un moft. Iar pneurile de 215/45R18 sunt numai bune pentru soselele patriei si ideale pentru macadam.
Intrebare serioasa, care e mai avantajos:
A.) 25000 pentru A14, eventual leasing
B.) 29000 pentru GS A15, eventual leasing
C.) 25000 pentru GS A15, cash sau transfer bancar, dar adus din Germania

CITAT(HalbaSus @ Mar 5 2010, 11:20 AM) *
Mitsubishi Lancer Ralliart... ai uitat sa spui ca are motor de 2.0 (taxe si impozite decente). E o oferta atat de buna incat toata lumea ar trebui sa aiba asa ceva... cel putin pe hartie (ma rog monitor) e fabuloasa... unde mai pui ca arata si foarte bine...

Pe de alta parte nu are garda la sol de peste 20 de cm, si nu e subaru.

Pe langa diferentialul central electrohidraulic mai are doua diferentiale tip LSD. Intr-adevar e o oferta tentanta si masina arata bine din exterior.
La un upgrade motor insa trebuie acordata atentie si franelor fiindca sunt ca la versiune standard.

P.S. Adevarat, nu are garda la sol de peste 20 de cm si nu e Subaru.
T u d o r
Ce pot sa spun e ca la noile radare in functiune pe "soselele" patriei n-ar fi rau de luat in considerare nici un Mercedes. Daca tot nu te mai poti deplasa cu viteza prea mare, macar s-o faci in stil. smile.gif
bakero
asteptam cu nerabdare noile detctoare d radare invizibile....
GLC120
La Dacia pe site gasesti tot felul de cifre despre Duster. Nu numai ca sunt OK dar multe mi se par entuziasmante.

Ca din intamplare m-am inecat la mal, chiar ultima pe care am vazut-o este (sper) singura mai jalnica. Vadul maxim 350 mm.

Best of: 1.5dci 4x4 nivelul de top, cu ESP smile.gif si inca 2-3 optiuni.

Cred ca masina asta va schimba mai profund mentalitatea ca tot ce e romanesc e prost sau "ce vor zice prietenii/vecinii/soacra daca imi cumpar Dacie.... Dumnezeule!"
Zetics
Pai la cat e de usoara, ce vrei, o ia apa daca merge printr-un vad mai adanc biggrin.gif
GLC120
Dupa drive test lung impresia generala este excelenta. Ce am remarcat :

-pneuri Continental 215/65 R16 M+S cu o scultura originala. Partea interioara are sculptura de iarna deci acele serpentine, partea exterioara are sculptura normala cam de vara. Nu am mai vazut asa ceva. Sunt fabricate in Romania.
-Tapiteria cam plasticoasa s-ar putea sa merite cei 400 Euro pentru piele rolleyes.gif
-butoanele pentru geamurile spate sunt jos intre scaunele din fata. Deci exista un singur buton si pentru sofer si pentru pasagerii din spate. Nu radeti, e ok, si se poate trai cu asta. Nu exista nici un fel de buton pe usi. Geamurile fata pe consola centrala, oglinzi laterale jos langa schimbator.
-Reglaj faruri din interior dar mecanic. Nici asta nu am mai vazut. Adica invarti in buton mare si misti cu niste cabluri farurile. Nu exista vreun reper misti si tu pana se vede drumul blink.gif
-Motorul de 1.6 benzina pe 4x2 are cutie cu 5 trepte si este Euro 4 deci taxa. Pe 4x4 are cutie cu 6 trepte si este Euro 5 fara taxa. Pentru 4x4 aceeasi motorizare/echipare platesti 1900 Euro in plus (toate preturile includ TVA)
-Un sistem original si ieftin de acoperire a portbagajului nu este rulou ci o chestie cu doua pozitii. Portbagajul pare mic ca latime. Volumul e mare 475L datorita inaltimii dar scade semnificativ la 4x4.
-1,5dci este Euro 4 la 85cp si Euro 5 la 110 cp. Cel mic are cutie cu 5 trepte cel "mare" are cutie cu 6 trepte
-ESP este optional dar numai pentru motorizarea Diesel de 110cp 4x2 si 4x4.
-N-ar fi rau : cotiera fata (exista la accesorii) cotiera spate cu acces la portbagaj, si Cruise Control.

Cred ca este o masina ideala de frecat toata ziua prin Bucuresti/Romania. Sau de mers prin padure ca sa protejati super masinile Subaru. Cele mai interesante par cele 1.5dci 110 cp nivelul de top unsure.gif cu ESP. 4x2 daca e pentru doamna si Bucuresti. 4x4 daca vrei sa mergi pe oriunde, oricand. Iar daca vreti sa se uite toata lumea la voi (de fapt la masina, nu va bucurati prea tare ermm.gif ) ca la urs, mergeti maine sa faceti un drive test cu Duster.
M A R I A N
QUOTE (GLC120 @ Apr 17 2010, 12:51 PM) *
Dupa drive test lung impresia generala este excelenta. Ce am remarcat :

-pneuri Continental 215/65 R16 M+S cu o scultura originala. Partea interioara are sculptura de iarna deci acele serpentine, partea exterioara are sculptura normala cam de vara. Nu am mai vazut asa ceva. Sunt fabricate in Romania.
-Tapiteria cam plasticoasa s-ar putea sa merite cei 400 Euro pentru piele rolleyes.gif
-butoanele pentru geamurile spate sunt jos intre scaunele din fata. Deci exista un singur buton si pentru sofer si pentru pasagerii din spate. Nu radeti, e ok, si se poate trai cu asta. Nu exista nici un fel de buton pe usi. Geamurile fata pe consola centrala, oglinzi laterale jos langa schimbator.
-Reglaj faruri din interior dar mecanic. Nici asta nu am mai vazut. Adica invarti in buton mare si misti cu niste cabluri farurile. Nu exista vreun reper misti si tu pana se vede drumul blink.gif
-Motorul de 1.6 benzina pe 4x2 are cutie cu 5 trepte si este Euro 4 deci taxa. Pe 4x4 are cutie cu 6 trepte si este Euro 5 fara taxa. Pentru 4x4 aceeasi motorizare/echipare platesti 1900 Euro in plus (toate preturile includ TVA)
-Un sistem original si ieftin de acoperire a portbagajului nu este rulou ci o chestie cu doua pozitii. Portbagajul pare mic ca latime. Volumul e mare 475L datorita inaltimii dar scade semnificativ la 4x4.
-1,5dci este Euro 4 la 85cp si Euro 5 la 110 cp. Cel mic are cutie cu 5 trepte cel "mare" are cutie cu 6 trepte
-ESP este optional dar numai pentru motorizarea Diesel de 110cp 4x2 si 4x4.
-N-ar fi rau : cotiera fata (exista la accesorii) cotiera spate cu acces la portbagaj, si Cruise Control.

Cred ca este o masina ideala de frecat toata ziua prin Bucuresti/Romania. Sau de mers prin padure ca sa protejati super masinile Subaru. Cele mai interesante par cele 1.5dci 110 cp nivelul de top unsure.gif cu ESP. 4x2 daca e pentru doamna si Bucuresti. 4x4 daca vrei sa mergi pe oriunde, oricand. Iar daca vreti sa se uite toata lumea la voi (de fapt la masina, nu va bucurati prea tare ermm.gif ) ca la urs, mergeti maine sa faceti un drive test cu Duster.


Am vazut-o si eu. Impresie destul de buna, in general, are ceva din Logan dar si multe chestii noi.

La 15000 euro masina de frecat in oras?
Pai cu 15000 eu personal as lua un Hilux sau un L200 second hand de prin 2007.

Nu stiu cat de smecher e 4X4. Poate ca nu e mare diferenta fata de 4X2, nu stiu. Insa stiu sigur ca Dacia Logan este o masina al naibii de rezistenta.
GLC120
Despre Toyobaru FT-86 aka Subaru 216A cand incepem dezbaterile ?
GLC120
din ciclul "unde e Subaru"?

http://www.caradisiac.com/Enquete-de-satis...scade-57631.htm

Cred ca masini proaste, necumparabile unsure.gif nu se mai fac. Diferenta intre 82% si 74% nu e ceva inspaimantator. Iar daca Suzuki, Opel si Ford sunt cele mai slabe masini..... cred ca Dacia are motive de mandrie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.