Impresiile cu Impreza BD au fost suficient de convingatoare ca sa propun o miza de 4 cauciucuri noi la confruntarea pe Euroring. Ca si comportament se apropie de 120d, dar sunt 2 masini destul de diferite.
Am avut la dispozitie putin timp si numai vreo 25km pentru drive test. Eu am dorit sa vad in primul rand diferentele fata de OBK 2.5i si 120d. Drumul extraurban pe care am mers a avut si mai multe viraje inclusiv un deal de urcat/coborat. Imediat dupa Impreza am parcurs aceasi ruta cu 120d pentru a simti la cald diferentele.
As incerca o comparatie foarte sumara, amintind si de OBK unde e cazul.
Impreza 2.0D vs. BMW 120d
TEHNICA
- tren de rulare mai putin ferm, dar mai comod pe drumuri de slaba calitate. Fata de OBK e foarte-foarte ferm. Pe o scala unde OBK=0 si 120d=10 as acorda pentru Impreza=8,5. In concluzie suspensia e mai potrivita pentru drumurile noastre. In Germania as lua 120d. (ca si suspensie)
- directie precisa, dar prea usoara, cu putin feed-back, in neconcordanta cu caracterul masinii. Probabil doamnele ar aprecia in oras. La 120d directia e relativ grea si pentru gustul meu, in schimb la viteze mari e un real ajutor. Priza(gripul) volanului e mai placut la Impreza fata de 120d(si am volan sport)
- schimbator de viteze: cu sase trepte, mult mai bun ca la OBk(unde mai agata), dar nu la fel de bun ca pe BMW. Poate si din cauza ca masina nu avea multi km. La 3000rpm atinge urmatoarele viteze: treapta IV 120kmph, treapta V 150kmph, treapta VI 170kmph. La 120d in treapta IV este 126kmph, in treapta VI 180kmph.
- motor: BD ca silentiozitate e mai aproape de 2.5i decat de 120d, la silentiozitate castiga detasat BD in confruntarea cu diesel BMW. Motorul urca usor in ture, se simte bine si la 4000rpm. Exista o diferenta sesizabila la accelerare fata de 120d care acum are 180CP/410Nm.
- tractiunea AWD se simte bine in curbe, ofera o senzatie de siguranta. Accelerand in curbe are un comportament mai neutru fata de 120d.
EXTERIOR
- nu este pe gustul sotiei. Daca era aveam Impreza 2.0R in loc de 120d.
INTERIOR
- spatiu mai mare decat in 120d. Cu scaunul de sofer reglat pentru mine(+180cm) pe bancheta din spatele meu ramanea suficient loc pentru un adult ca mine. La Seria1 nu mai ramane suficient spatiu la picioare nici pentru un copil de 7 ani. Impreza e o masina mai practica, chiar daca are portbagajul mai mic
- scaunele cu tetierele integrate erau foarte bune in versiunea Sport.
Iata si masina de test:
Click to view attachmentCe parere aveti, textul de pe masina ar fi bun la Combat ?