Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru vs. Restul Lumii Reloded
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
T u d o r
Daca as avea si eu M3-ul de la echipa l-as baga si-n mare. biggrin.gif Asa ca exemplu era mai aproape WRC. N-am contestat calitatile tractiunii integrale pe teren fara aderenta, doar calitatile masinii de a trece vaduri/damburi/ orice pe care poti propti masina pe burta/spoiler. In plus pe unde merge KB e ca-n palma chiar daca e praf.
G e o r g e
0:23 wink.gif



iar pt namol si offroad o chestie foarte importanta : GUMELE ! sti urile au gume performante de STRADA adica de asfalt .
iulian_1976
Mai fratilor pe ce lume traiti?!

Inainte de teorii alambicate am cateva intrebari:
1.Unde folositi M3 in tara romaneasca sau in strainatate ?
Din ce citesc ,toti locuiti in Bavaria iar in timpul liber luati M3 ul si trageti o fuga pe A8 la Salzburg pana la bunica sau sa jucati o ruleta la casino. unsure.gif

2.Daca locuiti in Romania vreau si eu sa stiu pe ce trasee mai lungi l ati folositi preponderent?
Eu nu vad utilitatea in Romania a unui M3 dar vad unele ,,utilitiati,, discoteca,agatat,impresionat prietenii.

Nu in ultimul rand,nu trebuie uitat ca o mare parte din accidentele grave in Romania sunt provocate de BMW uri,luati o ca o parere nu aruncati cu pietre.
Cele mai grave accidente care le cunosc personal in Romania sunt provocate de BMW uri ,posibil aici sa fiu subiectiv insa asta este convingerea mea; thumbsup.gif




JohnSA
QUOTE (iulian_1976 @ Nov 25 2009, 03:10 AM) *
Cele mai grave accidente care le cunosc personal in Romania sunt provocate de BMW uri ,posibil aici sa fiu subiectiv insa asta este convingerea mea; thumbsup.gif


De completat putin , dar din pacate realitatea care pune aceasta marca intr-o lumina f proasta : Cele mai grave accidente care le cunosc personal in Romania sunt provocate de BMW uri conduse de indivizi cu educatie/cultura limitata . Cand strangi din partile dorsale sa iei o masina de cele mai multe ori refacuta dupa vreo avarie totala, apoi modifici suspensiile dupa urechea altor "frati" ca sa arate cum trebuie si mai si schimbi jante/caucucuri fara o umbra de idee ce e aia geometrie, normal ca finalul este o alta avarie totala. A , si sa nu uitam supercauciucurile in V .Cica se lipesc de asfalt chiar si pe mazga mai ceva ca SuperGlue.

BAfta la toti


Mircea104901
Bagati voi M-urile aici:


Cu un M in Romania NU AI CE face. Decat sa te omori. M-ul este masina de circuit. EXCLUSIV. Noi nu avem circuite. Nu avem decat 200 si ceva km autostrada, unde limita e de 130km/h. Ce sa faci frate cu un M in Romania?
Capitala noastra are 30% drumuri desfundate (ca in clipul de mai sus cand ploua) fara canalizari. Ce sa mai vorbim de alte orase, comune, sate?
Voi ganditi cand tot o dati in sus cu M-ul? A, da, sa fii "cel mai tare din parcare", dar, din pacate, doar acolo.

Nu am nimic cu el. O consider un masterpiece, ca si 911, STi, Evo, etc. Dar pana la a spune ca e "ultimate driving..." prin Romania...
bakero
Ba deci ce sa zic...hai,s-o lasam asa.Hai sa impacam si bull-terrier-ul si pisica.

Cu ocazia asta sper ca va calmati,TOTI,si sper ca intelegeti ca SUBARU face cele mai tari masini thumbsup.gif iar BMW face masini tari,dar nu atat de tari ca SUBARU rolleyes.gif
Sunt doua masini apropiate ca performante.M3 e pentru unii,pentru asfalt,pentru circuit,pentru semi-bogati.(bogatii isi vor cumpara intotdeauna masini super-sport care costa multi bani),STi e pentru strada,pentru circuit,pentru macadam...pentru orice.Si pentru oameni obisnuiti.
S-a lamurit problema?
kroko
QUOTE (f1anatic @ Nov 24 2009, 11:26 PM) *
......
Kroko, la ce se refera comentariul tau ? Eu oricum ma prind mai greu.
Dar daca te referi la sportivitatea unui Subaru Impreza/Outback/Forester cu motor aspirat, sa stii ca nu o vad. Si nu tine doar de "cit baga" si de "in cit face suta", ci de suspensii, de frine, de transmisie, de pozitia ergonomica la volan, etc.

Pai hai sa-ti explic:
- Suspensiile masinilor subaru aspirate sunt excelente, deloc fleasca ca la altele. Masinile stau foarte bine pe sosea ( inclusiv viraje ), chiar daca nu pot scoate suta in 6 sec. Fiecare model in parte exceleaza prin comportament rutier raportat la clasa ei.
- Frinele sunt foarte bine "echilibrate" cu puterea masinii la orice model de subaru.
- Chiar trebuie sa mai spun ceva de bine despre transmisiile subaru, chiar daca nu sunt de STI ? Aici nu pricep eu ce vrei sa spui.
- Spre surprinderea ta, pozitia la volan e identica la toate imprezele, foresteruri sau OB intre ele, indiferent de motorizare. Motivul e simplu, "carcasele" nu difera cu nimic intre cea de 1.5 si STI la impreza, OB intre ele sau Foresterui intre ele, etc.... Diferenta o gasesti exclusiv la scaune.
Daca ai fi mers vreodata cu o aspirata, ai fi constatat ca masina ( indiferent de motorizare ) te imbie la un mers sportiv, chiar daca nu poate scoate pietrele din asfalt la demaraj. Soselele se mai strimba uneori, si acolo, chiar daca n-ai cine stie ce putere, vei constata cit de bine sta subaru.
Eu te inteleg oarecum ca avind o masina foarte tare, nu poti privi cu ochi buni una de 150 cai ( cu toate ca eu pot privi ). Dar, cum am mai spus si inainte, sportivitatea unei masini nu e legata exclusiv de putere.
Apropo, tu consideri o motocicleta de 125 pentru circuit sportiva sau nu ? rolleyes.gif
pista
Kroko, cred ca f1anatic are si o aspirata de 2.5 Forester. thumbsup.gif
kroko
QUOTE (pista @ Nov 25 2009, 01:35 PM) *
Kroko, cred ca f1anatic are si o aspirata de 2.5 Forester. thumbsup.gif

Atunci chiar nu-l inteleg....
pista
Nu esti singurul...
f1anatic
Kroko, experienta mea la volanul unui Subaru N/A nu este atit de vasta ca a voastra. Umil, enumerez mai jos experienta limitata:

- am un 2009 Forester 2.5i cu 6500 mile cu cutie manuala.
- asta vara am inchiriat un 2009 Legacy 2.5i timp de 1 saptamina la munte. Am pus pe ea peste 1500 de mile.
- de 10 zile merg cu un 2009 Impreza 2.5i (pentru ca spaceship-ul primeste niste upgrade-uri), fiind in Chicago este ses. Deja m-a innebunit masina.
- 2008 iarna in am inchiriat un 2008 Forester 2.5i timp de 4 zile sa merg la ski
- 2008 la sfirsitul verii am inchiriat un 2008 Forester 2.5 timp de 5 zile timp in care am fost la Pestera Mamutului, (distanta parcursa de peste 1500 mile)

Modificarile la mine la masina sint usor de gasit. Nu am o masina cu fiecare modificare la suspensii; in nici un caz la directie. Raportez la ea urmatoarele observatii despre Subaru cu motoare aspirate.


- suspensiile sint mult mai moi. Nu stiu numerele pt arcuri dar ma leg de barele anti-ruliu: Ex. RSB rear sway bar: 14mm la Legacy 2.5i; 16mm la LGT stock; 20mm LGT stock in Japonia
- frinele sint mai mici, mai moi, Diametrul discului pe fata: Legacy 2.5i: 228mm; 2.5i LTD, Outback non-turbo: 244mm; LGT+OBK turbo 261mm pe spate sint doua categorii: de 238mm si de 254 mm (pt masinile turbo). Imi este frica sa imi amintesc ca STI au Brembo cu mai multe pistonase si discuri si mai mari.
- directia este incerta si are nevoie de corectii in plus la 2.5 NA. Comparat cu LGT (si nu am atins directia) toate celelalte masini o au atit de moale incit te sperii si zici ca directia mea este stricata. singura care este mai acatarii este paradoxal Tribeca...si am condus si o Tribeca vreo 2 zile (model 2009). Aia da masina...de fapt este mai iute ca un 2.5i ca m-am luat la intrecere cu tata, el conducind Tribeca, eu Foresterul.
- transmisile: la Forester-ul meu de abia pot baga in marche-arriere iar gasirea treptei a 5-a este o intreaga expeditie
- transmisie: masa volantei la motorul aspirat este ridicol de mare: se tureaza greu, turatiile scad greu. Citeste aici daca vrei detalii despre volante. Completez eu: stock LGT 26 lbs; stock WRX 22 lbs; stock STI 19 lbs
- nu discut transmisiile in sine si faptul ca modelele 2.5 N/A au practic 2wd (o roata motrica pe fata si una pe spate prin prisma diferentialelor deschise); ca masinile turbo si anumite OBK si Forester au LSD pe spate iar ca STi are chiar 3 LSD dar asta se resimte la drum. Nu am fost nebun sa dau un cacalau de bani sa imi pun LSD in transmisia pe fata daca nu eram convins de imbunatatiri. De asta nici nu am masina mea pe moment - se instaleaza LSD-ul; se schimba synchro si se schimba componentele suspensiei pe fata: bucsi; pivoti etc. Si se asteapta piese :-(((
- banuiesc ca nu ai stat niciodata in STi ca sa compari scaunele. Nu se compara niciodata cu cele din LGT care nu se vor compara cu cele din 2.5i. In primul rind la o comparatie directa LGT vs 2.5i nu au Lumbar Support si support lateral. Ma bucur ca ai legat pozitia ergonomica de scaune. Eu nu am fost in stare, si vorbeam ca si cum amindoi stateam pe scaunel ca in ultimul eposid Top Gear. Pozitia nu are cum sa fie la fel daca nu poti regla scaunele la fel.

In concluzie, modelele turbo vin din fabrica nu doar cu mai multa putere. Cu acelasi motor, sau conduse in aceleasi conditii (si mai ales la aceeasi viteza) modelele turbo vor fi mai stabile (la un slalom); vor frina mai repede (100-0 kph); vei sta mai comfortabil; etc.

Si nu, nu am masina foarte tare. Ti se pare. Am o masina banala, veche, comuna, pe care am incercat sa mi-o fac mai aproape de gusturile mele. Dar deoarece ma face sa zimbesc de fiecare data cind o conduc, am decis sa ne mai chinuim o bucata de vreme impreuna.
kroko
QUOTE (f1anatic @ Nov 25 2009, 06:25 PM) *
.......
- suspensiile sint mult mai moi.

Normal, corespunzator dinamicii masinii

QUOTE
- frinele sint mai mici, mai moi,

Absolut normal, din aceleasi motive de mai sus.

QUOTE
- directia este incerta si are nevoie de corectii in plus la 2.5 NA.

Doamne fereste. Directia este aceeasi. Numai incerta nu e la subaru..

QUOTE
- transmisile: la Forester-ul meu de abia pot baga in marche-arriere iar gasirea treptei a 5-a este o intreaga expeditie

In mod categoric ai o problema la cutie.

QUOTE
- transmisie: masa volantei la motorul aspirat este ridicol de mare: se tureaza greu, turatiile scad greu....Citeste...

N-am ce sa citesc pe forumuri. Pe linga faptul ca aspiratele de la subaru nu sunt masini de circuit, doar nu crezi ca l-userii de pe forumuri pot da lectii proiectantilor de la subaru.... rolleyes.gif
Apropo, o volanta mai usoara decit aia stock nu e deloc indicata la mersul pe strada.

QUOTE
- nu discut transmisiile in sine si faptul ca modelele 2.5 N/A au practic 2wd (o roata motrica pe fata si una pe spate prin prisma diferentialelor deschise); ca masinile turbo si anumite OBK si Forester au LSD pe spate iar ca STi are chiar 3 LSD dar asta se resimte la drum.

Banui ca glumesti...2wd ?? biggrin.gif
LSD-urile se simt/lucreaza numai cind pierzi aderenta. Teoria e buna, dar in "real life", daca n-ai putere suficienta, nici pe zapada nu ajuta foarte mult LSD-urile.

QUOTE
Nu am fost nebun sa dau un cacalau de bani sa imi pun LSD in transmisia pe fata daca nu eram convins de imbunatatiri.

Sincer, nu vad nimic spectaculos in a avea un LSD pe fata la mersul pe strada, in afara de faptul ca va fi uneori periculos

QUOTE
- banuiesc ca nu ai stat niciodata in STi ca sa compari scaunele.

biggrin.gif

QUOTE
In concluzie, modelele turbo vin din fabrica nu doar cu mai multa putere. Cu acelasi motor, sau conduse in aceleasi conditii (si mai ales la aceeasi viteza) modelele turbo vor fi mai stabile (la un slalom); vor frina mai repede (100-0 kph); vei sta mai comfortabil; etc.

Acelas lucru l-am spus si eu. Dar daca vrei sa te simti "pilot", iti iei STI. In rest, esti oricum peste orice masina din aceeasi clasa dpdv comportamet rutier, in orice aspirata de la subaru.

QUOTE
Si nu, nu am masina foarte tare. Ti se pare.

Nu mi se pare wink.gif
f1anatic
Kroko, politicos, iti raspund ca ai facut afirmatii nedocumentate. Imi pare rau sa ti-o spun asa brutal, dar cum nu toate BMW-urile sint facute egal, nici toate Subaru nu sint facute la fel si nu au aceleasi piese, sau acelasi "target" , sau acelasi "feeling" la condus.

Poate pare lipsita de modestie aceasta afirmatie, dar cunosc masinile Subaru un pic mai bine decit tine, de fapt un pic mai bine decit multi aici pe forum. Tot politicos, ma sustrag din discutia cu tine pe aceasta teme tehnice. Cind o sa putem discuta la egal, imi spui, dar sint ferm convins ca pina atunci mai trebuie sa citesti un pic despre Subaru si despre diferentele nu chiar subtile intre modelele lor, intre technologiile folosite pe diversele modele. Iar dupa ce te documentezi - si forumurile sint o sursa inepuizabila de informatii - sugerez sa conduci - si sa conduci suficient de mult - diversele modele Subaru pentru a iti putea face o impresie clara. A fi pasager intr-un STI nu reprezinta mare lucru atita vreme cit nu poti "simti" masina ca sofer. Iar daca conduci, nu doar in jurul blocului. Iar dupa ce conduci, in masura in care se poate, sa mai si "surubaresti" la ele, sa mai desfaci una alta, iar daca mai strici ceva, sa incerci tu sa pui la loc etc. Doar asa se invata.

Mai jos, ai schimbat-o dindu-mi sfaturi despre mersul pe strada si ce se potriveste si ce nu se potriveste la un condus pe strada (valanta, LSD). Te rog, cind ai tinut in brate ultima data o volanta de Subaru ? Sau un LSD ? Bine nu conteaza asta. Cind ai condus ultima oara o masina cu volanta mai usoara ? Cind ti-a pus tie in pericol viata o masina cu LSD pe fata ? Sa inteleg ca ai condus un STi sau EVO si in vreo furtuna de zapada te-a bagat numai in nameti ?

Sa comparam totusi experientele cu volantele si LSD-ul pe fata.

Despre volante. Am ars ambreiajul...in Decembrie 2007. Si l-am schimbat in...Ianuarie 2008. asadar...Rich avea volanta de WRX, Ryan avea volanta cum am eu acum, (astia au LGT); Roman avea FXT cu 5 trepte si volanta de WRX iar Eric avea WRX cu volanta usoara. Am condus 4 masini in 2 zile inainte de a -mi cumpara volanta mai usoara: 2 LGT ; 1 WRX un Forester XT - eram deja hotarit sa pun una mai usoara, pt a ajuta cu acceleratia, impreuna cu un ambreiaj mai puternic. Un ambreiaj mai puternic insemna WRX dar trebuia sa ma decid intre o volanta super usoara sau una standard de WRX care oricum era mai usoara. Am decis pt volanta super-usoara in ciuda altor sugestii dupa ce blocat pe autostrada in traficul bara la bara, am observat ca pot trai cu ea in LGT. Poti sa imi descrii experienta ta in ceea ce priveste volantele ?

Despre LSD. Vroiam LSD pe fata si am aflat ce piesa se potriveste exact din discutia pe forum. Ciiva baieti avea...i-am intrebat public si privat. Totul s-a petrecut intr-o saptamina asta vara in timpul expeditiei Subaru # 5. Am condus un STi 2004 al lui Jawwad. Mike (roman ca si noi) mi-a dat STI-ul 2007 cu alt fel de diferential stock pe fata. Pe ambele STi-uri am pus DCCD in raport 50-50%. Pe urma am condus WRX-ul unui alt Erik cu M-factory front LSD. Pe urma Roman care acum avea 6-speed transmission dintr-un STi m-a dat sa conduc Foresterul. Tot asta vara am avut posibilitatea sa conduc LGT-ul lui Franz care avea un M-Factory LSD si un alt WRX cu OBX LSD. M-Factory insa are probleme - nu se potriveste exact in LGT si trebuiesc scurtate planetarele cu cca jumatate de cm conform unui atelier local care se specializeaza in transmisii. Nu am vrut asta...M-Factory este 650; asta al meu 1050. Pe NASIOC am dat de citeva thread-uri dedicate WRX cu LSD. Concluzia era clara. Vrei ceva fara bataie de cap, cumperi diferential STi. Poti sa imi descrii experienta ta in ceea ce priveste diferentialele LSD pe fata ?

Deasemeni, dovedesti acelasi stil ca si alti baieti pe aici: schimbi discutia cind nu iti convine ceva. Noi vorbeam de stilul sportiv pe care tu (sau colegii tai) l-ati atribuit oricarei masini Subaru dar tu ai mutat discutia spre mersul pe strada.

In concluzie. Poate mai discutam. Dar mult mai incolo.
La Revedere.


QUOTE (kroko @ Nov 25 2009, 01:18 PM) *
---
QUOTE
- directia este incerta si are nevoie de corectii in plus la 2.5 NA.

Doamne fereste. Directia este aceeasi. Numai incerta nu e la subaru..

---
QUOTE
- transmisile: la Forester-ul meu de abia pot baga in marche-arriere iar gasirea treptei a 5-a este o intreaga expeditie

In mod categoric ai o problema la cutie.

---
QUOTE
- transmisie: masa volantei la motorul aspirat este ridicol de mare: se tureaza greu, turatiile scad greu....Citeste...

N-am ce sa citesc pe forumuri. Pe linga faptul ca aspiratele de la subaru nu sunt masini de circuit, doar nu crezi ca l-userii de pe forumuri pot da lectii proiectantilor de la subaru.... rolleyes.gif
Apropo, o volanta mai usoara decit aia stock nu e deloc indicata la mersul pe strada.

---
QUOTE
- nu discut transmisiile in sine si faptul ca modelele 2.5 N/A au practic 2wd (o roata motrica pe fata si una pe spate prin prisma diferentialelor deschise); ca masinile turbo si anumite OBK si Forester au LSD pe spate iar ca STi are chiar 3 LSD dar asta se resimte la drum.

Banui ca glumesti...2wd ?? biggrin.gif
LSD-urile se simt/lucreaza numai cind pierzi aderenta. Teoria e buna, dar in "real life", daca n-ai putere suficienta, nici pe zapada nu ajuta foarte mult LSD-urile.

---
QUOTE
Nu am fost nebun sa dau un cacalau de bani sa imi pun LSD in transmisia pe fata daca nu eram convins de imbunatatiri.

Sincer, nu vad nimic spectaculos in a aveaun LSD pe fata la mersul pe strada, in afara de faptul ca va fi uneori periculos


QUOTE
- banuiesc ca nu ai stat niciodata in STi ca sa compari scaunele.

biggrin.gif
---
QUOTE
In concluzie, modelele turbo vin din fabrica nu doar cu mai multa putere. Cu acelasi motor, sau conduse in aceleasi conditii (si mai ales la aceeasi viteza) modelele turbo vor fi mai stabile (la un slalom); vor frina mai repede (100-0 kph); vei sta mai comfortabil; etc.

Acelas lucru l-am spus si eu. Dar daca vrei sa te simti "pilot", iti iei STI. In rest, esti oricum peste orice masina din aceeasi clasa dpdv comportamet rutier, in orice aspirata de la subaru.

---
QUOTE
Si nu, nu am masina foarte tare. Ti se pare.

Nu mi se pare wink.gif

Rebel
F1anatic este printre singurii care intelege ca Subaru face masini asa cum orice alt constructor face dar stie unde sa se opreasca cu declaratiile nefondate. Nu l-am auzit niciodata ridicand in slavi Forester ca masina sportiva cand de fapt nu e! Asta denota clar subiectivism. Forester nu este o masina sportiva; este o masina practica si atat. Trebuie sa ai cunostinte tehnice sarace sa nu stii ca ampatamentul, caroseria, designul, coeficientul aerodinamic si alte detalii tehnice au un cuvant de spus. Si sunt surprins cati de aici isi numesc Foresterul sportiv. Cred ca ar fi timpul sa cititi un pic care sunt caracteristicile unei masini sportive si ce elemente o caracterizeaza.
Legacy este singura pe care o consider competitiva si o includ in lista de masini desi as avea destule de comentat si la aia asa cum am de comentat si la cateva din ale mele. Impreza, o fi ok, nu-mi place de nici o culoare, nici ca design (rotile alea aurii ma fac sa vomit -imi cer scuze dar asta simt cand o vad), nici ca tehnologie, este mica, are un fit & finish slab, o consider un fel de kart si atat.

Si nu o mai balariti ca nu ai ce face cu M3 in Romania; este penibil. Si in Romania am avut masini pe care altii le considerau la fel ca si voi niste masini nepotrivite pentru Romania. Ei iata ca nu am avut niciodata probleme si le-am vandut tot fara probleme. Eu am grija de ele si nu cred ca ai sa ma vezi bagand vreuna din masinile mele prin noroi. Inclusiv Coupe-ul cu care ma duc la pescuit il las undeva unde este safe si curat in rest merg pe jos ca doar sunt in natura, nu trebuie sa parchez chiar langa balta cum fac unii nesimtiti.

As putea si eu sa bag un M in noroi si sa ma joc cu el daca as fi nesocotit cu banii mei dar nu o fac. In plus vad ca nu se ia in calcul si costul unei astfel de masini, inca nu am vazut un cretin sa bage un M3 in noroi, dar nu-i tarziu.
In alta ordine de idei, eu merg pe munte PE JOS nu sa pangaresc natura cu gaze si uleiuri, personal as interzice total off-road-ul neorganizat oficial strict prin anumite zone asa cum face Canada. Aici nu faci ce vrei si unde vrei; daca o faci, la revedere masina.
Daca chiar as vrea un off-road mi-as lua un Ford F150 Raptor ca vorba aia, de curand m-am dat cu unul, si as avea ceva care este facut pentru asa ceva nu un automobil cu ceva pretentii off-road. Asta daca tot e sa comparam mere cu pere.

Pentru stilul meu de viata si pentru felul in care imi tin masinile, pentru ceea ce cer de la o masina si pentru ceea ce vreau si astept de la o masina pentru mine BMW este masina ideala fie Romania, fie NordAmerica. Daca voi le-ati luati sa va cumparati masute de cafea ok, eu personal cumpar masuta de cafea o data la 10 ani -si atunci gasesc pe cineva sa o duca-, pentru mine fun-ul este pe strada cand vorbesc de masina. Cand vorbesc de natura, atunci ma duc sa o vad, nu sa o pangaresc. Si un 5 series Xi are si AWD, este si un RWD cand este pe strada deci o masina sportiva, are un sistem de tractiune perfect pentru orice anotimp iar cand ma duc in Poiana, ca un baiat finut ce sunt, parchez in parcarea amenajata pentru cei cu bun simt si nu ma dau pe langa partie facand senzatii pe care sa le imprim pe un celular si sa le pun pe youtube. Daca ma gandesc la AWD, as lua oricand in considerare un X-Type masina care dupa atatia ani de zapada grea si -40 inca merge fara probleme si al carei temperament, handling si design este de netagaduit, un Mercedes 4matic sau un Audi. Oricum, un RWD da senzatii ca nici o alta, va garantez.
Si indiferent de parerile celor care au impresia ca detin un hovercraft, as conduce acelasi lucru, fie Romania, fie USA sau Australia.
pista
CITAT(f1anatic @ Nov 25 2009, 05:25 PM) *
- directia este incerta si are nevoie de corectii in plus la 2.5 NA....

Probabil sunt probleme la Foresterul tau. La OBK a mea nu am observat acest lucru.

CITAT
- nu discut transmisiile in sine si faptul ca modelele 2.5 N/A au practic 2wd (o roata motrica pe fata si una pe spate prin prisma diferentialelor deschise)

OBK 2.5i N/A din semnatura are LSD pe spate adica "3wd". 3WD nu e 2WD nici teoretic nici practic.

CITAT
Nu am fost nebun sa dau un cacalau de bani sa imi pun LSD in transmisia pe fata daca nu eram convins de imbunatatiri...

Astept impresiile tale dupa montare. Daca e masina ta zilnica si nu e numai pentru fun...

CITAT
In primul rind la o comparatie directa LGT vs 2.5i nu au Lumbar Support....

De exemplu OBK 2.5i are.
f1anatic
Si ca veni vorba. NU se poate compara M3-ul cu nici un Subaru. Modelul anterior (ala de 3.2 kile, L6) , prin performante, se putea compara la performante cu un STi. Doar la performante. Actualul model M3 poate fi comparat cu mult success la performante si calitate cu un 911; cu un baby Aston Martin (Vantage V8), cu un Corvette (performante), cu un S5 si mai sint masini. Un STi chiar si Stage 2 va fi "violat salbatic" de catre actualul M3 pe circuit.
f1anatic
QUOTE (pista @ Nov 25 2009, 01:53 PM) *
QUOTE (f1anatic @ Nov 25 2009, 05:25 PM) *
- directia este incerta si are nevoie de corectii in plus la 2.5 NA....

Probabil sunt probleme la Foresterul tau. La OBK a mea nu am observat acest lucru.

QUOTE
- nu discut transmisiile in sine si faptul ca modelele 2.5 N/A au practic 2wd (o roata motrica pe fata si una pe spate prin prisma diferentialelor deschise)

OBK 2.5i N/A din semnatura are LSD pe spate adica "3wd". 3WD nu e 2WD nici teoretic nici practic.

QUOTE
Nu am fost nebun sa dau un cacalau de bani sa imi pun LSD in transmisia pe fata daca nu eram convins de imbunatatiri...

Astept impresiile tale dupa montare. Daca e masina ta zilnica si nu e numai pentru fun...

QUOTE
In primul rind la o comparatie directa LGT vs 2.5i nu au Lumbar Support....

De exemplu OBK 2.5i are.



1) Fara doar si poate ultimele 6500 de mile din 6500 de mile ale masinii au fost conduse pe piatra cubica. In marche-arierre ca de-aia intra greu in R. Nu stiu de ce nu a fost clar de la inceput: directia este "moale" si "incerta" la fiecare model N/A condus, cu exceptia Tribeca-i.
2) Trebuia sa citesti mai atent paragraful original. Oricum fii mai explicit - ce doresti sa subliniezi ? ca 4wd > 3wd > 2wd ? Vorbesti serios ?
3) Astept si eu impresiile dupa montare. Astept sugesttile tale in ce conditii vrei sa testez masina. Chiar sint dispus sa testez. Din pacate va ninge miine dar nu am inca masina. Si nici pe lift nu o voi avea prea curind ca i-am schimbat uleiul acum vreo 200 de mile. Dar banuiesc ca putem aranja usor niste locuri cu rampa/zapada/gheata si cel putin un Forester 2009 cu differentiale deschise pt comparatie si o camera video.
4) Banuiesc aici ca e vorba de diferentele intre piata americana fata de cea europeana. Point taken.
bakero
imi pare rau ca trebuie sa spun asta,poate ca ati condus toata gama subaru,si bmw,si mercedes si poate ati condus toate masinile,sa va respect si va salut,dar n-aveti nici o treaba cu domeniul asta.Imi pare rau.daca vreti demonstratii LIVE,despre spotivitatea SUBARU,ma ofer sa vi le ofer GRATUIT!Cu forester aspirat,cu impreza aspirata,cu legacy aspirat,cu impreza sti si cu forester turbo.Cand doriti va rog,va astept la Constanta.
Am senzatia ca deja deviati si stiu ca e greu de crezut dar am vazut si M3-uri si Corvette si RS4 facute de STi.Si le-am vazut LIVE.Am vazut chiar si un 318i facut de un biet Cielo...concluzia esta ca va astept,daca voi nu credeti ceea ce va povestesc eu si baietii astia de p-aici.
f1anatic
QUOTE (bakero @ Nov 25 2009, 03:30 PM) *
imi pare rau ca trebuie sa spun asta,poate ca ati condus toata gama subaru,si bmw,si mercedes si poate ati condus toate masinile,sa va respect si va salut,dar n-aveti nici o treaba cu domeniul asta.Imi pare rau.daca vreti demonstratii LIVE,despre spotivitatea SUBARU,ma ofer sa vi le ofer GRATUIT!Cu forester aspirat,cu impreza aspirata,cu legacy aspirat,cu impreza sti si cu forester turbo.Cand doriti va rog,va astept la Constanta.
Am senzatia ca deja deviati si stiu ca e greu de crezut dar am vazut si M3-uri si Corvette si RS4 facute de STi.Si le-am vazut LIVE.Am vazut chiar si un 318i facut de un biet Cielo...concluzia esta ca va astept,daca voi nu credeti ceea ce va povestesc eu si baietii astia de p-aici.


rolleyes.gif Cum zici tu. thumbsup.gif

PS: cum de ai uitat de Lamborghini Gallardo si STI ?
pista
CITAT(f1anatic @ Nov 25 2009, 09:14 PM) *
1) Fara doar si poate ultimele 6500 de mile din 6500 de mile ale masinii au fost conduse pe piatra cubica. In marche-arierre ca de-aia intra greu in R. Nu stiu de ce nu a fost clar de la inceput: directia este "moale" si "incerta" la fiecare model N/A condus, cu exceptia Tribeca-i.
2) Trebuia sa citesti mai atent paragraful original. Oricum fii mai explicit - ce doresti sa subliniezi ? ca 4wd > 3wd > 2wd ? Vorbesti serios ?
3) Astept si eu impresiile dupa montare. Astept sugesttile tale in ce conditii vrei sa testez masina. Chiar sint dispus sa testez. Din pacate va ninge miine dar nu am inca masina. Si nici pe lift nu o voi avea prea curind ca i-am schimbat uleiul acum vreo 200 de mile. Dar banuiesc ca putem aranja usor niste locuri cu rampa/zapada/gheata si cel putin un Forester 2009 cu differentiale deschise pt comparatie si o camera video.
4) Banuiesc aici ca e vorba de diferentele intre piata americana fata de cea europeana. Point taken.


1. Trebuia sa scrii "mai moale" sau "mai incert". Nu sunt de acord cu tine afirmat asa la general . Nu uita ca mai conduc si BMW 120d si am condus LGT 2006. Spune te rog directia cat "moale" si "incerta" este LGT vs. 120d.
2. Tu ai afirmat ca open fata + open spate la modelele 2,5 N/A e practic 2wd. Nu stii ca OBK 2.5i MY2007 are LSD pe spate ? Cat de explicit sa fiu ?
3. Sugestiile vei primi. Sa ne povestesti si despre efectele negative. Un prieten care are LGT modificat inclusiv diferentialul fata(nu mai retin ce tip) nu are numai impresii pozitive in legatura cu diferentialul. Intamplator are si un STI JDM puternic modificat "just for fan".
4. Informeaza-te inainte sa faci afirmatii.
GLC120
Salut, revin dupa o pauza mai lunga, in incercarea pacifista si disperata de a opri acest masacru.

Am incercat sa privesc obiectiv unsure.gif si constat ca scorul este deja:

subaru vs restul lumii : rebel conduce cu 6-0

subaristii genuine (made in America) vs subaristi de duzina (sau de promotie): 12-0

Va rog sa va opriti dragi colegi subaristi, nu aveti nici masinile, nici posibilitatile, nici experienta, nici pasaportul, nici masinile, nici modestia acestor baieti. Opriti-va inainte ca Subaru sa dea faliment din cauza ambitiei voastre puerile! Cate grafice si argumente mai vreti? Consumati aiurea timpul pretios al unor oameni importanti si unanim recunoscuti de toata scara blocului. Multumesc pentru intelegere! thanks.gif

PS Nu radeti ignorantilor, la ei blocul average are 100 de etaje !
f1anatic
QUOTE (pista @ Nov 25 2009, 02:40 PM) *
1. Trebuia sa scrii "mai moale" sau "mai incert". Nu sunt de acord cu tine afirmat asa la general . Nu uita ca mai conduc si BMW 120d si am condus LGT 2006. Spune te rog directia cat "moale" si "incerta" este LGT vs. 120d.
2. Tu ai afirmat ca open fata + open spate la modelele 2,5 N/A e practic 2wd. Nu stii ca OBK 2.5i MY2007 are LSD pe spate ? Cat de explicit sa fiu ?
3. Sugestiile vei primi. Sa ne povestesti si despre efectele negative. Un prieten care are LGT modificat inclusiv diferentialul fata(nu mai retin ce tip) nu are numai impresii pozitive in legatura cu diferentialul. Intamplator are si un STI JDM puternic modificat "just for fan".
4. Informeaza-te inainte sa faci afirmatii.


Punctul tau 4) este nemaipomenit de potrivit punctului tau 1).
Aici nu discutam despre directia la BMW comparat cu directia la Subaru. Informeaza-te, intre timp, daca 120d este disponibil pe piata americana. Poti discuta asta cu Rebel despre aceasta comparatie, eu nu doresc sa fac o declaratie in aceasta problema.
Nu stiu de asemeni unde si cind ai condus tu 2006 LGT. Arata-mi un link, aici pe site, unde ai scris un "review" sau ai afirmat acest lucru. Te cred pe cuvint, dar sint curios ce impresii ti-a facut.
Cred ca ii cunosc pe toti posesorii (direct sau indirect in sensul ca ori ii cunosc personal or pe internet) de Subaru Legacy GT din State care au diferential LSD pe fata. In general daca nu sint pe forumuri nu sint interesati de modifcat masini. Sa zicem ca l-am "scapat" de la numaratoare pe prietenul tau sau poate ca prietenul tau nu este in America. Sigur. Prietenul tau poate nu are diferential STi. Oricum, daca nu ii convine, sa si-l dea jos.
---------------
In speranta ca aceste dovezi prezinta clar ca nu toate subaru sint facute identic, va cer atentia asupra categoriei STEERING prezentate aici pt Impreza 2002-2005(6*; 7*) si Legacy/Outback 2005-2009. se observa clar - zic eu - motivul pt care mie mi se pare directia la modelele non-turbo mai incerta. Minimum Turning Circle Wall to Wall este la fel - adica pina la coada intorci masina in acelasi spatiu minim. Insa Turns Lock to Lock difera intre modele: Legacy GT (2.8) fiind apropiat de STi (2.7) restul avid 3.0 sau 3.2. Si cine stie ce bucsi si alte elemente ii dau un feeling complet diferit, mai incert, ambiguu, in aprecierea mea, si numai a mea. Modelele americane. Banuiesc o combinatie similara de sisteme (bazat numeric pe "turns, lock to lock") se intilneste si la Forester; banuiesc 2.8 si 3.2. Desigur recunosc ca nu am datele precise pt Forester respectiv pt noul Impreza, dar nu vad de ce ar fi exclus ca Subaru sa continue aceasta disctinctie la "directie" intre modele, in functie de motorizare. Oricum, ca o comparatie directa, am condus 2009 Legacy asta vara 1500 de mile si pe a mea, LGT si diferenta in directie este evidenta. Bineinteles nu este exclus ca piata europeana sa aiba numai piese de STI pe toate modelele si deci sa fie tehnologic superioare. Dar sper ca a devenit un pic mai clar ca nu imi trebuiesc mie calibrati senzorii cind conduc diferite masini Subaru ci chiar exista o diferenta mecanica.

Stiu ca va plac comparatiile. Vorbim de frinele pe fata. Frinele de la LGT - asa ca performanta - sint intre Impreza WRX si cele de pe STI. WRX are 4 pistonase in etriera pe fata dar disc un pic mai mic de 255 mm. Dar suprafata placutei de frina este 116 x 47.7 mm= 5533 mm2 Pe de alta parte LGT are discuri de 261 mm, 2 pistonase in etriera dar suprafata placutei de 130 x 53.5 mm = 6955 mm2. WRX poate aplica frina mai uniform, poate mai "tare", dar pe o suprafata mai mica cu 20%. Cit despre STI 129.8 x 60.5 mm = 7853mm2 si discuri de 268 mm si 4 pistonase sint cu 12% mai mari ca la Legacy GT respectiv 30% mai mari ca la Impreza WRX. What about Impreza si Legacy/Outback non-turbo ? Pe fata au aceleasi frine: discuri mici de 228 mm si placute de frina 117.8 mm x 50.5 mm = 5949mm2 Ca suprafata, placutele sint un pic mai mari cu 7% fata de WRX, mai mici cu 14.5% fata de LGT respectiv 24.5% fata de STI dar sint actionate de doar 2 pistonase, si pe un disc mai mic cu 10% in diametru fata de WRX (13% fata de LGT, 15% fata de STi). Marimea discului este importanta nu doar ca element de frecare ci prin marimea si masa pe care o are, pt disiparea caldurii.

Eu iau o pauza, ca am obosit. Urmatoarele 4 zile sper sa fie pline de stoluri de fazani si cete de caprioare in bataia pustii :-). Unii dintre noi in America sarbatoresc si altfel week-end-ul lung de Thanksgiving decit sa haleasca pina se sparg si sa se uite la rugby jucat de barbati in general grasi in armura si casca care fac o pauza la fiecare 5 secunde.
pista
CITAT(pista @ Nov 25 2009, 09:40 PM) *
CITAT(f1anatic @ Nov 25 2009, 09:14 PM) *

1) Nu stiu de ce nu a fost clar de la inceput: directia este "moale" si "incerta" la fiecare model N/A condus, cu exceptia Tribeca-i.

1. Trebuia sa scrii "mai moale" sau "mai incerta". Nu sunt de acord cu tine afirmat asa la general...

CITAT(f1anatic @ Nov 25 2009, 10:00 PM) *
In speranta ca aceste dovezi prezinta clar ca nu toate subaru sint facute identic, va cer atentia asupra categoriei STEERING prezentate aici pt Impreza 2002-2005(6*; 7*) si Legacy/Outback 2005-2009. se observa clar - zic eu - motivul pt care mie mi se pare directia la modelele non-turbo mai incerta.
....................................
Oricum, ca o comparatie directa, am condus 2009 Legacy asta vara 1500 de mile si pe a mea, LGT si diferenta in directie este evidenta.

E o mare diferenta intre afirmatiile "incerta" la fiecare model N/A sau "mai incerta" fata de modele turbo. Ma bucur ca ai observat si tu .
Nu contest ca o motorizare mult superioara poate avea o directie mai directa, mai grea si poate chiar mai precisa.
Te rog sa nu transformam acest topic in combat Subaru N/A vs. Subaru turbo.
-----------------
LGT am condus in Budapesta acum 2 ani, cand un subarist localnic s-a oferit sa ma ajute cand cautam un OBK 2.5XT.
Diferenta de motorizare, suspensii, scaune, feeling, handling e evidenta fata de masina mea. Eu am incercat sa fac o impresie cum se comporta motorul 2.5turbo intr-o caroserie de Legacy ca pe Forester deja stiam. Tipul a stat cativa ani in State si m-a ajutat inclusiv cu obtinerea istoricului masinii dupa VIN. Pana la urma nu am luat acel OBK 2.5XT datorita pretului prea ridicat.
LGT-ul lui are in fata Quaife ATB, pe spate Cusco Sperr iar la mijloc DCCD. Ca sa menajeze GT-ul a luat inca o masina.
Iata poze si un mic video despre a doua masina JDM STI Type R ( modificat la 340CP, 440nm. Greutate 1250kg)
Click to view attachment Click to view attachment
http://vimeo.com/2852859





bakero
QUOTE (f1anatic @ Nov 25 2009, 11:36 PM) *
rolleyes.gif Cum zici tu. thumbsup.gif

PS: cum de ai uitat de Lamborghini Gallardo si STI ?


Spre deosebire de tine eu nu fabulez...

@GLC

Esti mare ma!Ai pus punctul pe I.Felicitari!
Va urez succes in ascensiunea voastra catre elitele analistilor in domeniul auto...sper sa va vad in curand in dreapta unui pilot de raliuri intr-un STi ca sa va puna pe ganduri si sa va provoace vise umede,fetisuri bizare cum i-a provocat Loeb cu C4 lui Berti....
Inc-o data,SUCCES!
bakero
S-a postat textul needitat.Asta e mai profund!... thumbsup.gif

QUOTE (f1anatic @ Nov 25 2009, 11:36 PM) *
rolleyes.gif Cum zici tu. thumbsup.gif

PS: cum de ai uitat de Lamborghini Gallardo si STI ?


Spre deosebire de tine eu nu fabulez...

@GLC

Esti mare ma!Ai pus punctul pe I.Felicitari!
Va urez succes in ascensiunea voastra catre elitele analistilor in domeniul auto...sper sa va vad in curand in dreapta unui pilot intr-un STi drive.gif ca sa va puna pe ganduri si sa va provoace vise umede,furnicaturi si un puls al inimii care ar uimii si pe cel mai "cardiac" doctor de pe Terra.Cam cum s-a simtit Berti in C4...Sper sa filmeze cineva asta! thumbsup.gif
Inc-o data,SUCCES!
f1anatic
QUOTE (pista @ Nov 26 2009, 06:10 AM) *
QUOTE (pista @ Nov 25 2009, 09:40 PM) *
QUOTE (f1anatic @ Nov 25 2009, 09:14 PM) *

1) Nu stiu de ce nu a fost clar de la inceput: directia este "moale" si "incerta" la fiecare model N/A condus, cu exceptia Tribeca-i.

1. Trebuia sa scrii "mai moale" sau "mai incerta". Nu sunt de acord cu tine afirmat asa la general...

QUOTE (f1anatic @ Nov 25 2009, 10:00 PM) *
In speranta ca aceste dovezi prezinta clar ca nu toate subaru sint facute identic, va cer atentia asupra categoriei STEERING prezentate aici pt Impreza 2002-2005(6*; 7*) si Legacy/Outback 2005-2009. se observa clar - zic eu - motivul pt care mie mi se pare directia la modelele non-turbo mai incerta.
....................................
Oricum, ca o comparatie directa, am condus 2009 Legacy asta vara 1500 de mile si pe a mea, LGT si diferenta in directie este evidenta.

E o mare diferenta intre afirmatiile "incerta" la fiecare model N/A sau "mai incerta" fata de modele turbo. Ma bucur ca ai observat si tu .
Nu contest ca o motorizare mult superioara poate avea o directie mai directa, mai grea si poate chiar mai precisa.
Te rog sa nu transformam acest topic in combat Subaru N/A vs. Subaru turbo.
-----------------
LGT am condus in Budapesta acum 2 ani, cand un subarist localnic s-a oferit sa ma ajute cand cautam un OBK 2.5XT.
Diferenta de motorizare, suspensii, scaune, feeling, handling e evidenta fata de masina mea. Eu am incercat sa fac o impresie cum se comporta motorul 2.5turbo intr-o caroserie de Legacy ca pe Forester deja stiam. Tipul a stat cativa ani in State si m-a ajutat inclusiv cu obtinerea istoricului masinii dupa VIN. Pana la urma nu am luat acel OBK 2.5XT datorita pretului prea ridicat.
LGT-ul lui are in fata Quaife ATB, pe spate Cusco Sperr iar la mijloc DCCD. Ca sa menajeze GT-ul a luat inca o masina.
Iata poze si un mic video despre a doua masina JDM STI Type R ( modificat la 340CP, 440nm. Greutate 1250kg)
Click to view attachment Click to view attachment
http://vimeo.com/2852859



Vrei sa stii de ce NU prea cred ce ai scris mai sus...? 2 motive.

Sint convins ca stii ce inseamna JDM: Japanese Domestic Market. Si masina mea, si masina ta sint la fel de "JDM" - adica NU sint. JDM este varianta exclusiv pt piata interna, Japoneza.

Cu privire la Legacy GT.
1) Amicul tau nu are cutia de viteza originala de pe un LGT... DACA are DCCD. Asta ca sa vorbesc strict din experienta mea. Nu poti pune DCCD pe masina mea. Da, exista DCCD pt Subaru STI; cu transmisie specifica modelului STI si 5 trepte (diferentialul meu pe fata este de la un asemenea model care nu se mai face de mult); da pt STI cu 6 trepte. Dar nu poti pune DCCD "retroactiv" pe nici o transmisie decit pe cea de STI - in conditiile in care faci transplant de transmisie STI pe un alt Subaru dar nu instalezi DCCD. iar a face DCCD sa functioneze pe o alta masina decit STI, este o intreaga afacere...se poate, dar cei pe care ii stiu ca au (FXT, LGT) nu au facut-o inca pt ca este foarte complicat. Si cind iti permiti $7000 pt o transmisie, nu te opresti la un buton amarit din lipsa de bani. Nu poti pune DCCD pe un LGT spec B de 6 trepte si nu pe una de 5 trepte. Been there done that buddy. Si ca sa schimbi 3 diferentiale si cutia: cel central care primeste DCCD si cele 2 pe fata, iese mult mai scump decit sa o cumperi gata facuta. Sau cu alte cuvinte, ajuns in situatia de a cumpara mai toate piesele separat, ai practic alta transmisie. Oricum ai da-o transmisia lui nu poate fi originala de LGT daca are DCCD ci doar transmisie de STi.

Cu privire la asa-zis-a masina JDM.
2) Un Subaru (sau orice masina ) JDM (adica facuta pt. piata Japoneza, cu volan pe dreapta ca semn imediat distinctiv) are stergatoarele de parbriz facute sa stearga invers decit masinile noastre. Adica se invirtesc in asa fel incit sa stearga cit mai mult spre sofer (care este pe dreapta) iar "curbura" este pe partea pasagerului. Doar ca in poza ta "curbura" este pe partea din dreapta iar linia dreapta caracteristica partii cu soferul...este pe stinga . Noroiul de pe parbrizul masinii din poza pe care ai pus-o tu...are amprenta tipica masinilor noastre cu volan pe stinga si stergatoarele sint indreptate spre dreapta, cum este firesc la o masina cu volan pe stinga. Masina aceea este in esenta, la fel de JDM ca si a mea si a ta. Adica nu este JDM. STi ? Desigur. JDM ? Nu mai mult decit EDM-ul tau sau NADM-ul meu asta ca sa vorbim in acronime.

Fii atent aici.



Vezi in ce directie sint indreptate stergatoarele ? Foarte evident bratul stergatorul de pe partea soferului: Spre stinga...pt ca e o masina JDM cu volan pe dreapta.
http://masini.ro/forum/index.php?act=attac...st&id=25518
Unde sint indreptate stergatoarele in poza pe care mi-ai pus-o tu ? Spre dreapta...pt ca e o masina cu volan pe stinga. Deci nu JDM. Desigur, STI, dar nu JDM.

Ma bucur ca te-ai convins cum e treaba cu directia.

Daca este Subaru vs. restul lumii, este si Subaru vs. Subaru, indiferent ca e turbo vs NA sau Forester vs. Outback. Cind participi la Olimpiada (si nu ma refer la aia de Mate sau Chimie) ci la Jocurile Olimpice, de regula participi impotriva unor alti reprezentanti ai tarii tale...si versus restul lumii.

Si sa nu zici ca nu laud si motoarele Subaru NA. Azi am scos o medie de 32.1 mpg adica 7.4 L/100km operind cu cruise control fixat pe 60 mph (100 kph) pe o distanta de cca 230 km, 2 insi, un ciine de 50 kg si o gramada de echipament, plus rezervor plin, ca sa nu mai spun de stolul de fazani doborit. unsure.gif ca de abia au incaput in masina ninja.gif

Aoleu Pista, mai rupt. Am dat click pe video ala. Am scris ditamai lucrearea stiintifica...cum ca STI-ul ala nu e JDM...ca uite cum e stergatorul aia aia...si dau click pe videoclip. Volan pe stinga thumbsup.gif 19-0 pt tine. Ma dau batut.
f1anatic
QUOTE (bakero @ Nov 26 2009, 02:05 PM) *
S-a postat textul needitat.Asta e mai profund!... thumbsup.gif

QUOTE (f1anatic @ Nov 25 2009, 11:36 PM) *
rolleyes.gif Cum zici tu. thumbsup.gif

PS: cum de ai uitat de Lamborghini Gallardo si STI ?


Spre deosebire de tine eu nu fabulez...

@GLC

Esti mare ma!Ai pus punctul pe I.Felicitari!
Va urez succes in ascensiunea voastra catre elitele analistilor in domeniul auto...sper sa va vad in curand in dreapta unui pilot intr-un STi drive.gif ca sa va puna pe ganduri si sa va provoace vise umede,furnicaturi si un puls al inimii care ar uimii si pe cel mai "cardiac" doctor de pe Terra.Cam cum s-a simtit Berti in C4...Sper sa filmeze cineva asta! thumbsup.gif
Inc-o data,SUCCES!


Lambo Gallardo vs. STI.
4Tuning. Acum citiva (3-4) ani. Sebastian sau cum il cheama s-a dat cu un Gallardo pe linga Casa Poporului. E rusinos ca eu de aici, de departe, sa iti amintesc despre aceasta epopee intimplata inainte ca tu sa fi descoperit firma Subaru.

Nu cred ca realizezi ca sint mai "iute" decit un STI nemodificat. Dupa cum nu constientizezi costurile necesare unei masini ca a lui Ken Block/Crawford Performance de care aminteait mai devreme. Tu crezi ca orice STI poate fi adus usor la acele performante si sa ramina fiabil ? Cumva stii ca la cel putin una din masini - aia mai veche - blocul lui motor nu este 2.5 L ci 2.65 L ? Si ca este de fapt preparat de cosworth ? Stii cit costa un bloc motor pt STI pregatit de Cosworth ? Uita-te aici:
http://www.cosworthusa.com/store/pc/viewCa...p?idCategory=14
Si astea sint doar de 2.5 L stai sa vezi cit costa ala de 2.65 L ?
http://www.rallysportdirect.com/shop/coswo...tor-p-3818.html
Faptul ca ai vazut XYZ STI batind cine stie ce supercar inseamna doua lucruri: ori ca masina aia isi va da duhul foarte curind ori ca de fapt masina (STI-ul respectiv) costa cit supercarul respectiv, dupa ce aduni costul transmisiei, blocului motor, al reducerii de greutate etc. Si practic nu mai este STI decit ca...infatisare externa si stickere.

Dar Honda Civic batind Ferrari F430 pe 400 de metri ai vazut ?

Rebel
he he, in sfarsit un post la obiect. poate venind din partea unuia cu Subaru care si-a bagat manutele in el, pricep si baietii astia ca nici Subaru' lui Ken nu-i ca ala din show-room si nici Citroen-ul lui Loeb nu ca ala de acasa. Unele masini din aceasta liga papa un motor pe cursa, dar cati cunosc acest lucru?


@bakero,
Cursele alea de care vorbesti nu au nici o relevanta. Prima oara am crezut ca-i la misto dar acum...
Pai tu ai ajuns sa iei drept litera de lege niste curse facute intre pustani cu masini cu un tuning indoielnic?

Fanatic, la modul foarte sincer astept concluziile dupa ce instalezi diferentialul ala pe fata. thumbsup.gif
GLC120
bakero, la modul foarte sincer, daca ai un minim bun simt cauta niste huse care se folosesc la testarea noilor modele, ca sa nu le vada lumea pe strada inainte de lansare. Dupa ce ca ai Subaru, mai e si stock!

Pentru astia care mai avem si fumigene chiar nu stiu ce putem face ca sa spalam rusinea. Daca stie cineva cum putem schimba caroseria astept raspuns pe topicul cu accesorii de vanatoare si bombardament. Apoi ma gandesc sa pun folie oglinda la toate geamurile sa nu se vada cumva interiorul. ninja.gif

pista
F1anatic, de ce esti surprins ca in Europa de Est sunt posesori de LGT si JDM STI modificate ? Si intamplator se pricep foarte bine la masini ?

Cu privire la Legacy GT:
1) Are transmisie de STi, motor modificat, evacuare modificata, frane Brembo, etc. Eu am incercat in 2007 cand avea numai evacuarea si softul modificate. A transformat in profunzime in 2008. E un tip care cunoaste partea tehnica in detalii si e un sofer talentat. Pentru macadam si nebunii a avut nevoie de o alta masina ca sa menajeze LGT-ul modificat(si care nu e pentru macadam), astfel a luat din Japonia un JDM STI Type R.

Cu privire la JDM STI Type R:
2) A fost adus din Japonia anul trecut si transformat din volan de dreapta in stanga + tot ce implica. Ce nu pricepi ?
Poza masinii inainte de achizitionare:
Click to view attachment Click to view attachment

Sper ca cele de mai sus te-au lamurit in legatura cu nivelul tau de pricepere si competenta ta. La fel si pe he he rebel care considera postul tau la obiect.

P.S. cu atitudinea voastra pe acest forum reusiti sa tineti departe multi pasionati auto. Daca asta e rolul vostru sunteti pe calea cea buna.
gont
Salutare,

Ce observ eu pana acum pe thread-ul asta, ca si in general pe aria Subaru, este ca, exista oameni care "stiu" si oameni care nu vor sa "priceapa". Dar si cei care "stiu" nu vor sa accepte ca poate exista si altii care mai "stiu" cate ceva.

Eu inteleg ca marca asta naste pasiuni puternice, dar am crezut ca posesorii de SUBARU sunt mult diferiti fata de vestitii posesori de SH diesel germane.
Plus ca, cam orice topic de pe aria asta, in loc de un dialog civilizat, se duce invariabil cate discutii de genu: "Cine o are mai lunga/noduroasa" sau "struguri acrii" sau alte tampenii de genu asta.

Scopul initial era sa vedem care sunt avantajele (pe care le stiu cat de cat smile.gif ) unui SUBARU cat si DEZAVANTAJELE (adik alea care ma intereseaza), nu sa ne contrazicem ca nu stiu ce BMW care o culoare mai albastra decat STI-ul sau nu mai stiu ce alte comparatii, in marea lor majoritate, total irelevante.
GLC120
QUOTE (pista @ Nov 27 2009, 10:50 AM) *
P.S. cu atitudinea voastra pe acest forum reusiti sa tineti departe multi pasionati auto. Daca asta e rolul vostru sunteti pe calea cea buna.


Pista, vezi aria BMW ca esti in domeniu. Masini excelente dar trei posturi pe luna si acelea despre cum sa inmatriculezi masini furate apoi castigate la barbut sau cum sa dai kilometrajul inapoi cu N>180,000 km astfel incat sa ramana numarul minim cu suma cifrelor 17.

Poate la un moment dat se sesizeaza si mogulul proprietar ce fac baietii astia si le confisca masinile. blink.gif Dar daca sunt rude? Ce ne facem ? George poate reusesti cu avocatii tai renumiti sa preiei forumul cu acte cu tot si sa faci ordine. IMGB face ordine! Vom decreta ca orice Subaru e masina sport si ca e cea mai buna masina din lume, dintre toate cele care costa mai putin decat o usa de Mercedes. Cine nu e de acord sau face glume pe acest subiect va fi suspendat intre 1 si 87 e ani fara drept la recurs. Asa ar fi corect. Parerea mea.
G e o r g e
departe de mine ideea de a baga pumnul in gura ( pardon de expresia prezidentiala teehee.gif )

subaru face masini ok , dar departe de mine ideea de a spune ca orice subaru e masina sport sau ca subaru e masina din clasa premium . premium inseamna multe dar in nici un caz subaru nu este acum marca premium .

de asemenea , un subaru trebuie sa aibe suflatoare.
bogcot76
QUOTE (G e o r g e @ Nov 27 2009, 11:14 AM) *
premium inseamna multe dar in nici un caz subaru nu este acum marca premium .


Hai ca esti tendentios. Cum nu e mah marca premium. Ia uite aici:
bakero
@GLC - f1anatic - Rebel

Inc-o data se vede clar ca nici macar nu cititi post-urile,si nici macar nu intelegeti idee.Si nici nu ma astept sa dati vre-un raspuns la obiect.Si se vede ca va "atacati" si cum da p-afara orgoliul din voi.Probabil ca v-ar prinde bine niste ore la biblioteca.No offence! unsure.gif
N-am zis nimic de Ken Block,n*am zis ca un STi stock bate un Gallardo,si nici ca-mi fac "idei" despre masini pe youtube!O masina trebuie sa fie in primul rand o alegere sentimentala,atunci cand iti permiti asta.Voi raportati totul la cifre.da,sunt foarte importante,si sunt total de acord cu asta.Ideea e ca discutia a pornit de la feeling-ul oferit.Eu privesc altfel masinile decat voi.Masinile trebuie sa inspire ceva.Sa transmita ceva.De la asta s-a pornit.Practic asta era discutia.Si continui sa sustin cele afirmate,in sensul ca SUBARU face masini SPORT -la general,sa nu mai aud discutii- si ca Forester,fie el si aspirat este o masina CU VALENTE SPORTIVE.Probabil ca privesti altfel cand cobori dintr-o masinia 300 CP+ una de 160,dar,cati dintre voi ati mers cu masinile la limita?Stie vre-unu dintre voi,cand ,la ce viteza,la ce turatie,in ce treapta,pe ce viraj masina intra in derapaj?A testat vre-unul asta?Ati incercat vre-unul sa vedeti in cat timp ajunge masina voastra la suta km/h?Ati incercat vre*unul senzatii pe drumuri virajate gen "carusel" cu pedala in podea?Pun pariu ca nici unul dintre voi nu-si cunoaste masina si limitele!Nu sunt nici pilot,nici cascador dar imi place sa stiu toate chestiile astea.Masina pe care o conduc stie sa ma duca la serviciu,dar stie si sa*-mi provoace goluri in stomac!E adevarat ca am un Forester aspirat de 2 litrii,pentru ca asa s-a nimerit,pentru ca n-am mai avut rabdare,si pentru ca nu m-a invatat nimeni ca pot sa gasesc si in alte parti "brek-ul turbo" pe care il vroiam.e adevarat ca sunt un novice in materie de SUBARU,si recunosc asta,dar in materie de "masini la general" nu*s chiar un "putza" cum probabil credeti voi.
Si imi pare rau s-o zic,dar cred ca sunteti prea mandrii de voi,si nu constientizati ca o masina n-o cunosti pana nu te dai cu ea,nu o simti si nu stii ca de la un punct nu mai poate.Cati dintre voi s-au dat bre cu un Clio?Toti.Dar cati ati petrecut mai mult de 5 min pana sa dati prima cheie?Se presupune ca e prima oara cand va urcati in el,iar masina este un model nou.
Si aporpo...cine a zis ma ca SUBARU e premium?
Pe final va rog,daca sunteti amabili,sa-mi descrieti in 3 -trei- cuvinte urmatoarele masini:

1.Renault Clio Symbol
2.Volkswagen Pasat 2.0 TDi
3.Mercedes Benz B200 Turbo
4.Hummer H1
5.Honda Civic
6.Mercedes-Benz S600
7.BMW 760i
8.Subaru Impreza STi
9.Volvo XC70
10.Range Rover Sport

E simplu!Scrieti in dreptul lor,trei cuvinte care va vin in minte cand vedeti masinile astea.Dupa care va zic si eu!
Va multumesc anticipat!

NOTA:Daca ma voi referii vreo-data la modele SUBARU noi-aparute in 2008-voi preciza asta.
f1anatic
QUOTE (pista @ Nov 27 2009, 01:50 AM) *
F1anatic, de ce esti surprins ca in Europa de Est sunt posesori de LGT si JDM STI modificate ? Si intamplator se pricep foarte bine la masini ?

Cu privire la Legacy GT:
1) Are transmisie de STi, motor modificat, evacuare modificata, frane Brembo, etc.

Cu privire la JDM STI Type R:
2) A fost adus din Japonia anul trecut si transformat din volan de dreapta in stanga + tot ce implica. Ce nu pricepi ?


Sper ca cele de mai sus te-au lamurit in legatura cu nivelul tau de pricepere si competenta ta. La fel si pe he he rebel care considera postul tau la obiect.

P.S. cu atitudinea voastra pe acest forum reusiti sa tineti departe multi pasionati auto. Daca asta e rolul vostru sunteti pe calea cea buna.



Absolut. Eram de mult lamurit cu competenta mea tehnica si m-ati lamurit din nou cu competenta voastra tehnica. Mie mi-a fost clar ca nu poate avea transmisie stock + diferential cind ai inceput sa spui de DCCD si de alte diferentiale. Am zis asta imediat deoarece sint foarte putine combinatii de transmisie stock + differential pe fata. Iar cu stergatoarele pozitionate invers decit pe o masina JDM, mi-a fost clar ca e ceva suspect inainte de a dechide videoclipul care a confirmat ca e ceva ori in neregula ori incomplet in poveste.

Acum vreo 12 ani cind am pipait Internet prima data imi propusesem sa fac un inventar pe internet al masinilor JDM modificate sa aiba volan pe stinga...mai ales cele din Ungaria. Am facut progres masiv in fiecare an, inventariind toti posesorii, alfabetic in functie de numele de ecran pe o varietate de forumuri (am inceput cu !@#%^% si 1-9 ca prim simbol ) dar m-am oprit la litera U cu inventarul alfabetic si la T (Turkmenistan). Nu mi-am dat seama ca voi avea nevoie de aceasta informatie asa de repede. In consecinta dupa majestica lectie pe care mi-ai dat-o voi reincepe numaratoarea. Pina la VisionHu si Ungaria nu mai am mult insa. Este exact urmatoarea litera atit la nume cit si la tara. thumbsup.gif si deja am primul rind completat.

Intre timp, ca sugestie invata sa te exprimi complet si sa comunci un mic sumar eventual cu poze cind faci o afirmatie, mai ales despre "agregatul" altuia: cind ai spus JDM STI mai inainte puteai in aceeasi propozitie sa spui ca a fost modificata sa aiba volan pe stinga. Nu gaseam nimic curios in asta. Fiecare masina are o "poveste" si masina asta are o poveste mai lunga decit a multora. Atita tot.

Nu ma surprinde de loc faptul ca sint baieti talentati si cu bani in Europa/Ungaria/Romania etc care stiu despre masinile Subaru. Din contra, ma bucura, pentru ca sint fan al acestui brand si il cunosc "intim" si ma satisface in anumite aspecte. Ma deranjeaza insa lipsa de cunoastere a unora aici pe forum in anumite aspecte ale acestei masini si bineinteles ideea impamintenita ca Subaru "fvte" la categoria masini tot ce are volan precum si incapatinarea ca de la cel mai amarit 1.5i la 2.5T pe care il presupui in masina lui Ken Block, toate masinile Subaru sint construite la fel si au aceleasi valente si aceleasi "talente" de raliu. Ca orice firma, are modele competitive la scara globala in anumite categorii dar aici pe forum se exagereaza in aprecierile pozitive facute la adresa firmei; in special pe plan tehnologic, si se incearca cu mindrie o comparatie pozitiva a modelului achizitionat personal cu produsul de virf si anume Subaru Impreza STI. Iar acest lucru este foarte dificil de realizat la modul practic.

Un alt aspect rau inteles este ca voi credeti ca am ceva personal cu voi sau masinile NA. Acelasi tratament il aplic pe NASIOC sau LGT.com celor care se cred Ken Block si la 2-3 luni dupa ce au pus tot felul de videoclipuri cu vitejii prin parcari sau pe zapada, apar pe la DS1, P&L ; GRD si bineinteles se pling pe forumuri ca au nu stiu ce zgomot pe la diferentialul central, ca daca iau curbele se aude nu stiu ce troncanitura s.a.m.d. Cu atit mai dulce cind sint locali si cunosti pe acesti pustani, iesiti din college care au dat de bani si au cumparat STI.
Mircea104901
Aici totul tine de nuanta, fiecare cum o interpreteaza. F1anatic are modul lui de a ne explica cum ca ce are in curte e esenta Subaru, si ca restul sunt troace, si nu au spiritul marcii, doar masini de pluton.
E pot si eu sa zic ca daca iei Stage3-ul tau si il pui lana un monopost F1, nu e sportiva deloc. E chiar caruta, si ca Subaru nu are treaba cu sportivitatea, ca doar iti da ture una cu motor de 2600cmc fara turbo.
Aici, afirmatia de sportivitate isi avea alt sens in post-urile colegilor; cel putin asa cred.
Dau un exemplu: Luam: Forester 2.0 aspirat, CR-V 2.0 aspirat, RAV4 2.0 aspirat, Tucson 2.0, Kia sportage, Jeep Patriot, X3 2.0 aspirat, etc (in clasa lui). Din punctul meu de vedere, Subaru e cel mai sportiv. Atat ca setup, cat si ca performanta. Normal ca daca-l compar cu STi e doar un automobil moale, fara nici o pretentie. Dar, in clasa lui, e sportiv. Si daca credeti ca nu-i asa, dati-mi contraargumente.
Idem la suratele lui. Nu comparati mere cu pere, ca asa orice nas isi are nasul.
G e o r g e
eu zic sa te dai cu un x3 thumbsup.gif

LE: sa vezi ce ma va iubi rebel acum laugh.gif
Mircea104901
QUOTE (G e o r g e @ Nov 27 2009, 07:17 AM) *
eu zic sa te dai cu un x3 thumbsup.gif

LE: sa vezi ce ma va iubi rebel acum laugh.gif


N-am zis ca X3 nu e sportiv. Doar ca 2.0 aspirat (modelul din 2007, acum nu mai stiu ce caracteristici are) era sub cel de la Subaru (si ca performante si ca dinamica). Am mers cu X3 3.0d. Alta mancare de peste smile.gif
Apoi, daca nici BMW-urile nu au un pronuntat caracter sportiv, inseamna ca trebuie sa ma redocumentez integral. (si asa tot nu mi-as schimba opinia) biggrin.gif


L.E. si cel actual, are 150CP (fata de 158 Forester) si
Performanțe X3 2.0 aspirat:
Valoarea rezistenței la frecare(cw) 0.35
Viteza maximă (km/h) 198
Accelerație 0-100 km/h (in s) 11.5 (fata de 9.6 Forester)
Accelerație 0-1000 m (in s) 32,7
Accelerație 80-120 km/h în treapta 4/5 (in s) 10.9/13.9
G e o r g e
ok , am ajuns la concluzia ca subaru facea masini sportive.

ce masini sportive avem de la subaru in anul de gratie 2009 ?
Mircea104901
QUOTE (G e o r g e @ Nov 27 2009, 07:24 AM) *
ok , am ajuns la concluzia ca subaru facea masini sportive.

ce masini sportive avem de la subaru in anul de gratie 2009 ?


La modelele noi? Sincer? Nu stiu. Mie-mi place STi smile.gif Asta e: ori iti place, ori o urasti. Si e sportiva. Celelalte?
Forester-ul l-au inmuiat bine, dar l-au orientat spre camp+confort (e mai capabil). Poate ca XT-ul ar fi ceva mai sportiv, dar fata de cel vechi,... e mare distanta.
Celelalte nu stiu ca nu m-am suit/n-am studiat. Din ce am citit pe aici au cam schimbat optica la toata gama. Pacat.
bakero
QUOTE (G e o r g e @ Nov 27 2009, 02:24 PM) *
ok , am ajuns la concluzia ca subaru facea masini sportive.

ce masini sportive avem de la subaru in anul de gratie 2009 ?


Justy!
hdi
Este foarte interesant cum te miri ce pasionat de masacrism-proba de fazani viteza sau pescuit pietonal traiesc visul umed al misiunii divine de a intrepta pe calea cea buna orice ignorant care nu stie pe ce parte e bratul stergatorului la STI si care nu pupa cu lacrimi in ochi stema BMW inainte de culcare. Culmea ar fi sa si creada ca cineva ar da doi bani pe parerea lor. Ma rog, fiecare cu iluziile si recensamintele lui de te si miri cum mai au timp si de altceva.
Daca @bakero vrea sa aiba un Forester cu valente sportive, asta are! Daca @fanatic are impresia ca e mai bine cu LSD pe puntea fata, e mai bine! Ce problema poate sa aiba cineva?
Una e sa iti exprimi o parere si alta e sa te dai in barci absolut penibil si fara legatura cu subiectul. Si atunci cand vine Pista si matura cu ei pe jos brusc incep sa sustina ca si ei au zis la fel. Cum e sa scrii o pagina de deductii stiintifico-automobilistice si sa concluzionezi glorios o aberatie pe care ti-o demonteza Pista cu 3 cuvinte si 1 poza?
Cum ar trebui sa le explici astora ca au o simpla parere care cantareste fix cat orice alta parere? Nici mai mult, nici mai putin! Ce trebuie sa fi patit ca sa crezi altceva? Cum e posibil sa ajungi in situatia de a te crede obligat sa nu ii lasi pe ceilalti sa faca sau sa spuna ceea ce tu ai impresia ca e gresit?
Cati dintre subaristii astia fara STI-LGT- 2WD cu 3 LSD-uri dau buzna pe alte arii ca sa-i invete pe aia ce si cum? Cati dintre ei se trezesc vorbind neintrebati pe aria BMW sau Jaguar rosu (daca exista Jaguar rosu desi ar fi ciudat)? Niciunul! De ce? Pur si simplu nu au nimic de demonstrat! Pur si simplu, sunt multumiti de alegerea facuta! Nu au nevoie sa-si aline suferintele create de niste alegeri automobilistice dezastruase pentru ei, latrand la luna.
Oare de ce ar fi nevoie ca fiecare sa-si constientizeze micimea si faptul ca nu sunt cu nimic mai buni decat ceilalti? Probabil ca un Subaru normal, cu valente sportive de fabrica. Pare o metoda sigura atata timp cat nu am intalnit pe aici vreun posesor de asa ceva, cu simtul realitatii ratacit. Entuziasti da, dar fara senzatia propriei importante, nu!

@george
Un Subaru nu trebuie sa aiba suflatoare. Faptul ca tu le desconsideri pe cele fara inseamna ca tu-ti vei lua doar cu suflatoare, nu ca cele fara nu ar trebui sa existe.

@bakero,
1-lui GLC trebuie sa-i citesti operele complete, altfel nu intelegi nimic si iei teapa
2-cand trimiti pe cineva la biblioteca, asigura-te ca nu exista vreun cuvant pe care nu stii sa-l scrii.
G e o r g e
@hdi : un subaru sportiv trebuie sa aibe suflatoare smile.gif am avut (Si mai am prin familie ) subaru fara suflatoare. nu sunt sportive , au valente doar (adica ce zicea mircea , fata de masinile echivalente au un + la sportivitate ) dar doar atat .

Mircea104901
QUOTE (G e o r g e @ Nov 27 2009, 10:16 AM) *
@hdi : un subaru sportiv trebuie sa aibe suflatoare smile.gif am avut (Si mai am prin familie ) subaru fara suflatoare. nu sunt sportive , au valente doar (adica ce zicea mircea , fata de masinile echivalente au un + la sportivitate ) dar doar atat .


eu am stat si am judecat daca sa fie cu suflatoare sau nu (acum am momente in care imi doresc sa fi luat cu, dar, asta e), dar mi-a fost teama. Neavind ESP, eu cu experienta limitata in ceea ce inseamna masini peste 200CP, stil agresiv de condus... nu faceau casa buna. Si as fi comis-o, cred. Si acum consider la fel, cu exceptia unor momente smile.gif
Intr-adevar cu suflatoare sunt altfel. drive.gif
bogcot76
Si sa fie pe benzina cu suflatoare, ca si dieselul are suflatoare......... 36182451.gif
Rebel
Sunt de-a dreptul impresionat de prestatia literara a unora TOTAL paraleli cu masinile dar mari moguli literari, adevarati carturari contemporani care considera ca menirea lor este sa aduca pe calea cea buna pe cei pierduti in lumea adevarului si a certitudinii.
In afara ego-ului hranit pana la saturatie si a satisfactiei personale ce traieste sub impresia ca s-a dat replica necesara dar care este insa total irelevanta in ceea ce priveste disputa de fata, exista desigur convingerea ca toata dizertatia asta va aduna aplauzele "celor care nu cuvanta" ori a celor care fie nu au avut inspiratie, fie le-au lispit cunostintele necesare ce le-ar fi permis sa se angreneze intr-o atare disputa.
Imi amintesc cum unii habar nu aveau care automobil le-ar satisface nevoile personale (si nimeni nu-i condamna pentru asta) dar cum ulterior au devenit in cateva luni fani inraiti, atotcunoscatori ai unor lucruri de care habar nu aveau cu cateva luni in urma. Subit au realizat cata intelepciune sta in spatele deciziei lor (desi postarile la momentul respectiv ne spun clar ce a stat la baza deciziei lor smile.gif), cata analiza, cata gandire practica si mai ales cata superioritate in decizie. Putini dintre muritorii care au ales o masina in ziua de astazi pot sta langa aceasta tagma superioara, acesti arieni posesori ai gandirii practice, tehnice si mai ales pline de intelepciune.
Desigur, gasim aici si pe cei care au ales cu sufletul sau din prisma propriei perceptii ori propriului bagaj de cunostinte -oameni pentru care am tot respectul- dar nu despre ei vorbim acum.
Acum vorbim de cei care habar nu au -culmea INCA- cu ce se mananca un motor din categoria H, habar nu au care sunt avantajele si mai ales dezavantajele acestui motor ridicandu-l in slavi ca de-aia l-au ales fara macar sa stie ca taman motorul respectiv nu exceleaza exact in ceea ce ei sustin cu atata tarie. Vorbim de cei care cautau busola cu ceva timp in urma nestiind unde este nordul si de cei care considera ca ceea ce detin este singurul automobil capabil sa puna intr-o lumina proasta orice lege a fizicii.

Tot ei sunt cei care intr-un mod mai patern ne trag cu eleganta de urechi amintindu-ne ca nu ar trebuie sa vorbim neintrebati si nici nu ar trebui sa le poluam elevata lor discutie cu replici lipsite de bun gust menite sa le distruga starea de beatitudine ori sa ii aduca cu picioarele pe pamant. Si cum propria imagine proiectata pe un ecran de ceata nu este indeajuns pentru a hrani un ego bolnav de recunoastere internationala, printr-un titlu arogant, pompos si plin de falsa pudoare ni se expun noile idei, noua perceptie, adevaratele ratiuni nobile ce stau in spatele noului MEIN KAMPF.

Dar asta nu a fost indeajuns. Pentru a taia din radacina aceste atacuri succesive ce nu aduc osanalele atat de asteptate, se recurge la modul personal, la atacuri asupra bunurilor personale, la cea mai josnica forma atat de caracteristica celor lipsiti de cea mai elementara etica a razboiului. Adevarat, trebuie sa dai dovada de multa verticalitate si caracter sa stii sa iti mentii pozitia utilizand tactici si argumente demne. Dar, dupa cum stim si ne este dovedit in mod frecvent, nu toata lumea este capabila sa ia parte la un conflict in termeni egalitari. A tine stindardul drept nu inseamna ca ti-ai si castigat dreptul de a il prezenta in o atare postura.

Trecand de la modul general la cel personal ii transmit micului dictator ce incearca sa isi asume lidershipul micii comunitati Subaru, ca acest lucru nu se castiga prin versete literare de proasta factura si nici prin "Dreptul la replica" purtat in cel mai josnic mod.
Tot acestui personaj lipsit de cea mai elementara cultura in domeniu auto ii reamintesc ca un raspuns literar prin care jignesti un interlocutor nu vei castiga niciodata respectul comunitatii a carei functie suprema ti-o asumi fara nici o baza, dar nici macar al adversarului ale carui asteptari erau cu totul altele. Nu in ultimul rand, nu toata lumea se pricepe la motoare dar marea majortitate constientizeaza acest lucru; unii insa, nu.

Trimiterea catre "operele literare" ale unor "clasici in viata" dar ale caror postari sunt corelate cu subiectul asa cum este nuca cu peretele, este o alta latura interesanta a personajului in speta, iubitor de arta abstracta -daca o pot numi asa- pe care am ajuns sa o ignor datorita repulsiei ce mi-o provoaca. Se poate oare ca despotul sa aiba o mila fata de supusii sai si sa devina un avocat al incompetentei in domeniu? Oh! de ce nu? fiecare are slabiciunea lui. rolleyes.gif dar, din pacate nu toti agreeaza acealeasi surse de cultura. laugh.gif

Sunt surprins insa sa constat ca un mare Mogul in ale autoturismelor nu stie cum este posibil sa existe o masina rosie? In ziua de astazi si daca nu stii nimic, exista o multitudine de instrumente ce te pot ajuta sa eviti momentele jenante.

__________

In ceea ce priveste postul lui Fanatic, consider corecta logica lui Fanatic privind stergatoarele (nici nu m-am gandit vreodata la asa ceva) si asa cum sustineam si in trecut inca confirm ca motoarele si masinile prezentate in mod exclusiv sunt diferite de ce exista in show-room.
Nu m-am apucat niciodata sa vorbesc la modul personal, sa il atac pe unul prin prisma a ceea ce detine.
Niciodata nu m-ati auzit invocand un BMW DTM ,masina ce ar matura pe jos cu o multitudine de masini din ziua de astazi.
Nici macar nu am adus in discutie un Alpina, ori un Hartge, masini ce sunt fabricate in seriue si oferite consumatorilor, adevarate bijuterii pe roti si masini care ingenunchiaza cu pretentii foarte mari.

Desi nu imi amintesc sa fi combatut faptul ca exista JDM sa nu (ma depaseste problema), sincer ma doar undeva cum probabil si pe F1anatic il doare undeva. Regula generala ramane aceeasi asa cum a invocat-o F1anatic. In plus, o poza in plus nu contribuie cu nimic la cultura in domeniu. Daca se citeste toata discutia cu atentie se pot observa foarte clar postarile ce contin aere si cele care contin informatii.
Dar deh, asa-i pe forum...
bakero
Ba,trebuia sa ascult pe cineva destept care prefera sa-i lase pe unii sa-si elibereze frustrarile.Din pacate n-am ascultat si cred ca am uzat destul tastatura telefonului.O sa iau o pauzapentru ,ca cei mai experimentati si cei mai subaristi subaristi sa-si poata exprima linistiti parerile fara a fi deranjati de un imbecil parvenit in lumea cunoscatorilor lumii auto.Intre timp,dvs continuati...
Cu respect!

Mai are cineva popcorn?
Zetics
QUOTE (Rebel @ Nov 27 2009, 08:07 PM) *
...
Acum vorbim de cei care habar nu au -culmea INCA- cu ce se mananca un motor din categoria H, habar nu au care sunt avantajele si mai ales dezavantajele acestui motor ridicandu-l in slavi ca de-aia l-au ales fara macar sa stie ca taman motorul respectiv nu exceleaza exact in ceea ce ei sustin cu atata tarie....


Ca sa ramanem cu o urma de on-topic, poti sa luminezi prostimea in legatura cu aceasta fraza? Pliz! unsure.gif
alias
Rebel, nu m-am preocupat sa-si raspund, dar o fac acum.

Iti dai seama ca nu are nimeni rabdare sa citeasca ce ai scris. Mai mult de atat, pentru atatea semne aici nu te plateste nimeni.

Daca tu traiesti cu impresia ca faci exercitii stilistice de presa auto aici, te inseli. Noi ca redactori sefi, sefi de sectii si redactori, SGR-i, fiecare pe autofelia lui suntem foarte rai.

Eu zic asa: sa ne povestesti depre prima masina reparata, reconditionata, ingrijita de tine. De prima masina pe care ai dat bani. Banii tai, munciti si castigati de tine. De primul accident. De cati km ai condus pana acum. De prima masina cu care ai mers sa zicem 10.000km. Pe care sa o intelegi, sa o simti. Tu vii insa cu gogosi de literatura auto pudrate cu insertii tehnice.

Ai aici oameni care cheltuie bani pentru masinile lor, sunt mandrii de masini si mandrii de ei, ai oameni care sunt nemultumiti de masina care o au si isi doresc alta mai buna, mai performanta sau mai sigura.
Indiferent de nivelul tehnic sau stilistic la care se exprima mie imi par vii.


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.