Cum spuneam, la petrolier consumul depinde foarte tare de conditii. La aceeasi medie de viteza pot avea doua consumuri diferite. De ex, pe unul din trasee scenariul e urmatorul: Iesit din garaj, stat la primele 2 semafoare (cam 200m) 20-25 minute, facut apoi cam 4km cu viteze ridicate pentru oras (70-80km/h, printr-o zona cu tuneluri) si apoi la urmatoarele 2 semafoare inca 20 minute. Media de viteza iese sinistra, insa consum foarte OK, in jur de 13 cum ziceam.
Daca insa o tarai 2m, oprit 10s, iar tarait 2m, iar 10s, la aceeasi viteza medie pot consuma cu 50% mai mult. Am povestit pe topicul cu plasturele, am reusit cand am tinut musai si peste 20l/100km.
Insa peste 15 scot foarte rar in oras, chiar si cu viteze medii foarte scazute, cu un minim de efort de a nu merge anti-economic. De obicei in oras scot in jur de 10-11.
@Lucian
Petrolierul are 1600kile cu mine cu tot, nu 1200
Pe de alta parte, mie consumul urban mi se pare nesemnificativ, din doua motive: Primul, cel de mai sus, poate varia foarte foarte mult.
Al doilea, in oras nu fac prea multi km. Daca faci 30km/zi in oras, iti pierzi 2h/zi, mi se pare prea mult. Si nu aduni decat 6000-7000km/anual. Pt 6000km nu ma intereseaza foarte tare daca consum 10 sau 15. In ceea ce ma priveste, asta e un calcul exagerat, in realitate fac mult mai putin de 6000km/an in oras. Fac max 2000 cu masina, si mai fac inca 2000 cu scuterul sau bicicleta.
Alti soferi au alte "profile", poate pentru altii consumul urban e important, insa pentru mine nu prea e.