Iar eu personal, prefer oricand un 2.4 NA unui 1.8 sau 2.0 turbo de acceasi putere.
Si eu la fel, doar ca aia care inventeaza taxele sunt niste mosi de 100 ani care nu se pricep Dpdv al feelingului o masina care urca in ture si la care cuplul continua sa creasca odata cu turatia e mult mai fun decat una cu palier de cuplu chiar si daca e mai putin performanta. Plus ca un 4 cilindri n-are cum sa sune ca un 6 cil.
De ex A4 2Ltsi are emisii mult mai mici decat 2.4 de pe accord (154g vs 195g) si chiar decat 2.0 (161g). Si asta desi e mai puternic decat amandoua. M-am interesat pentru ca se zvoneste ca si in BE (sau cel putin in flandra) vor inlocui taxele functie de capacitate/putere cu unele functie de emisii...
@Alex
Santa Fe e un masinoi mare, cred ca e mai mare decat IX35, nu o compacta, ca Civic. Nici nu poti pune pe un tanc motor de scuter...
Uita-te putin la modelele "la moda" in Europa... cel mai bine se vand compactele, Golful e referinta. Cu motor dizal. De 1.6-2L. Reno are dizal de 1.5 si 2, Peugeot-Citroen de 1.6 si 2, Fiat de 1.6, 1.9 si 2, Opel de 1.6 si 2, Ford de 1.6 si 2, Volvo de 1.6 si 2. Si ghici cu ce vin coreenii... cu o compacta cu motoare dizal de 1.6 si 2L. Toti marketingii de pe lume au ajuns la concluzia ca asta e combinatia castigatoare. Mai putin astia de la honda care vor sa vanda Civicul dizal de 2.2...
Dragos spune ca Honda are pe teava un motor de 1.6 diesel. Din pacate, ma intreb daca nu e prea tarziu. Se zvoneste ca odata cu intrarea in vigoare a normelor Euro6 (in 2015) dieselul s-ar putea sa devina nerentabil pe masini mici si ieftine pentru ca normele sunt atat de stricte incat la diesel instalatiile de depoluare vor fi foarte complexe si vor costa foarte mult. La un A8 daca adaugi 5k€ pentru depoluare nu e mare lucru, insa daca o faci la o compacta maresti pretul cu 30% si prin urmare se zvoneste ca la "reasonably priced cars" va redeveni la moda benzinarul. Ma intreb daca n-o sa fie fix cand o sa vrea si Honda sa lanseze noul lor diesel...
Insa o dam in offtopic....