Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme cu ambreiajul
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
hdi
Nu e de la ambreiaj. Am patit-o mai multi. Nici nu iti dai seama cand se opreste.
E totul scris aici: http://www.masini.ro/forum/content/Subaru/...-oprit-in-mers/
In rest, felicitari pt kilometraj. Frumos numar.
hondafan
dar ati gasit ceva aftermarket pt. Outback Diesel ? eventual un kit care sa inlocuiasca volanta dual mass cu single? a fost la SMT un update de soft pt OBD 09 ?
hondafan
QUOTE (raducuGR @ Apr 21 2011, 10:27 AM) *
ambreiajul nou de la Sucks zice ca-i de Forester...e acelasi cu cel de pe outback-ul nost' ??

da, este acelasi..gasesti tot pe siteul Sachs si pt Outback Diesel si are ac. cod de produs . Cred ca doar au inlocuit ferodoul eco , organic bullshit ..si asta poti face si la nenea ala din Sibiu, mentionat mai devreme.
vlademir
După câteva sforțări, am fost nevoit să ajung la procedura dureroasă a schimbării ambreiajului. Pentru că a fost destul de utilizat spre final, greșeala mea, a trebuit să înlocuiesc și volanta. Km:137.000, cost (inclusiv revizie de 135.000): 4.100 lei aproximativ. Cost care putea fi cu 2.000 lei mai mic dacă nu forțam ambreiajul și nu beleam volanta. Așa că cine mai face ca mine, ca mine să pățească.
M A R I A N
Salutare.
OBD-ul meu a ajuns la 85000 km. Pana acum nu am avut probleme cu ambreiajul insa e posibil sa am o problema cu volanta (care de obicei se manifesta prin tremurari ale masinii, ca si cum nu sunt echilibrate rotile) in sensul ca de la 140km/h in sus masina tremura. Am observat asta acum 2 luni in Germania.
Oricum, masina nu merge off road, nici macar in oras. Pentru asta am camioneta Mazda la care ma voi referi in continuare.
Dupa ce am carat tone si tone plus incursiuni in off road mi s-au bulit inevitabil atat volanta cu masa dubla (si Mazda/Ford agreaza tot Sachs) cat si ambreiajul. Prima avea joc destul de pronuntat iar celalalt era albastru si subtire. Simptomele au fost usoara tremurare in viteza 3 si accelerari energice pentru a ava cat de cat demaraj. Am 80000 km cu ea.
Buuun. Am zis sa pun si eu, ca tot offroad-istul care se respecta, un kit de ambreiaj off road + o volanta simpla, de asemenea hardcore, in loc de volanta cu masa dubla (pentru hardughiile astea sunt kituri speciale). Eram gata sa dau banii cand vine un amic si-mi spune sa nu fac prostia asta la o masina care are din fabrica volanta cu masa dubla pentru ca imi voi buli alte elemente ale transmisiei din cauza volantei simple care nu va mai prelua socurile cum face aia dubla. Cica el si-a bulit arborele si auzise pe cineva care si-a bulit planetarele.
Buuun, atunci am hotarat sa schimb piesele cu altele normale. Am gasit in Romania kit ambreiaj Luk cu 1300 Ron si in Anglia volanta cu masa dubla Luk cu 2500 Ron cu tot cu transport.
Montajul m-a costat 400 Ron insa ...surpriza. Desi masina trage din nou super, am din nou tremuraturi intre 1500-2000 rpm, adica plaja de turatii in care merg obisnuit.
Cei de la service nu au constatat un defect evident al volantei dar se pare ca este dezechilibrata.
Oricum, nu pot decat sa inghit in sec si sa merg asa.
Cica Mitsubishi L200 ar avea volanta simpla si asta nu are moarte. Probabil ca si transmisia este altfel, nu stiu.
Oricum, ceea ce stiu este ca aceste volante cu masa dubla sacrifica fiabilitatea in detrimentul confortului, lucru cu care eu nu sunt de acord

raducuGR
no, ce am patit...fara nici un simptom alaltaieri mergind pe centura in Atena am vrut sa schimb in viteza a cincea si mi-o puscat ambreiaju'...pur si simplu un pocnet si pedala a ramas la podea...si eram pregatit sa vin in Romania de pasti...m-au remorcat la service care era bineinteles inchis si acum astept pe marti verdictul.
Oare ce sa fie ? ca cred ca discul nu are problema....
Zetics
Nasol! Pe vremuri cand aveam Tico, asta insemna ca s-a rupt cablul de ambreiaj! laugh.gif
Acu' la astea moderne... cine naiba mai stie!
hdi
Am patit si eu la Dacie asa ... rolleyes.gif Ar trebui sa fie un mic rezervor cu lichid pt ambreiaj (ma rog, asa cred eu). Mai are zeama in el?
Cati km ai facut cu ea?
raducuGR
am vreo 70000...dupa cite mi-au zis azi la telefon de la service e tot sistemul praf...disc placa etc...desi nu dadea semne...mi frica sa nu ma prosteasca desi or zis sa ma duc sa mi le arate...
hdi
Deci cum e? S-a dus ... de suflet?
mariog
salut

am un forester SH benzina 150 cai aspirat

la 55 mii km mi-a cedat si mie ambreiajul chira inainte de Paste cand incercam sa intru cu spatele intr-o curte , in panta de 15 grade..scartait si fum ...

de bine de rau am ajuns in bucuresti cu ea si la 500 m de casa am sesizat ca se oprea motorul la stop cu ambreiajul clacat, deci nu mai decupla ...

in afara de cateva mici patinari la inceputurile masinii pana m-am acomodat cu ea nu am patinat ambreiajul si nu am facut offroad deloc (cei drept am mers 90% in bucuresti, dar nu bara la bara, evit orele de trafic ...)

programarea la reprezentanta era cu asteptare mare, asa ca am gasit un service in bucuresti si am pus un kit ambreiaj Exedy (Japonez, am vazut ca aici se vorbeste mai mult de sachs..) insa nu includea sigurantele/agrafele cilindrului de presiune (cele initiale erau putin deformate intrucat rulmentul de presiune cedase complet, era f deformat, si placa de presiune avea cativa dinti sparti (petalele soarelui) iar acum sesizez ca in relanti, in special cu AC pornit care da niste trepidatii suplimentare blocului motor cand porneste/opreste compresorul, aud o bataie/tacani care se opreste cand calc ambreiajul, deci banuiesc ca e rulmentul care poate din cauza agrafelor mai deformate flencane ......cand apas pedala el este impins in placa de presiune si nu mai flencane....aveti vreo idee de la ce altceva ar putea fi ....?

ma mai ingrijoreaza faptul ca cei de la service-ul care a facut lucrarea s-au chinuit ceva pana s-au prins cum se pun acele agrafe, si ca nu au dat cu vaselina aia de temperatura inalta in gaura rulmentului si nici pe bratele furcii (cum am vazut pe un tutorial de afara) , au pus-o pe toata pe arborele canelat al transmisiei...am mai citit pe niste formuri de afara ca fara acea vaselina se strica f repede rulmentul de presiune ....oare asta o fi cauza? eu nu am mers decat 150 km de atunci, usurel prin oras...volanta mi-au zis ca e ok dar ca trebuie s amerg usor primii 200 km ca sa se rodeze cu noul ambreiaj ....

o sa merg la service sa le explic problema , oricum ar fi nasol daca iar trebuie desfacuta masina ...oare pe langa burduful ala de la hidraulic (pistonul ala de actionare a ambreiajului) nu se poate vedea care e situatia cu un endoscop?

ma mai ingrijoreaza faptul ca nu s-a folosit o scula de calibrare a discului de ambreiaj (cum am vazut in tutorialul de afara, bestial tutorialul, am inteles perfect) si s-a pus la "ochi" pe volanta ...oara daca era pus gresit mai intra arborele canelat? sa fie de acolo zgomotele? am avut luxul sa urmaresc toata operatiunea si sa vad ce au scos si sa ma asigur ca le-au pus la loc pe toate la loc...:-)..(la reprezentanta te uiti prin geam daca ai noroc sa ai camp vizual ....deci nu vezi mai nimic dar presupun ca se lucreaza mai profi...aici au fost cateva scapari pe care le-am sesizat eu (suruburile de la admisia de aer erau stranse doar la jumatatea cursei iar tobele erau agatate doar in una din cele doua bucse de cauciuc , dar oare cate au fost de finete pe care nu le-am sesizat ...oare arborele de transmisie daca e putin dezaxat poate duce la alte probleme in timp?...ma intreb si eu ca un novice daca nu ar fi cazul sa fac o constatare la reprezentata sau sa dau o fuga pana la Brasov sa ma asigur ca e totul ok...)

ma mai ingrijoreaza ca desi cand au pus uleiul nou de transmisie au verificat la joja si era ok, cu motorul rece am verificat si nu se vede ulei pe joja deloc, deci nivelul e mult sub semnul minim de pe joja...cum se masoara , la rece sau la cald? oare pierd pe undeva? eu au pus doar 1,4 litri ? aveti idee cat intra?

in rest , in miscare nu sesizez nimic problematic, se misca perfect, intra usor in viteze...cu exceptia marsarierului unde intra ma greu (de noua facea asa) si am avut proasta inspiratie sa parchez in panta si cand am vrut sa ies cu spatele nu-mi intra in viteza desi maneta se comporta ca si cum intra ...a intrat corect dupa ce am bagat I-a si apoi marsarier ....

Kitul + manopera m-au costat 1950 ron (TVA nclus) , daca mi-o faceau imediat la SMT mergeam la ei ca sa stau fara griji, dar nu puteam astepta 2-3 saptamanai fara masina si platforma catre Brasov presupun ca ar fi costat ceva (in oras m-a costat 100 ron)

ca alta solutie rapida ar fi fost un alt service care reconditioneaza ambreiaje dar care imi propuneau o reconditionare pe kevlar si nu m-au convins ca au mai facut asa ceva pe subaru, si nu am vrut sa risc (decizie buna daca luam in calcul ca placa de presiune era si ea facuta praf si ar fi trebuit comandata, alti timpi etc) ...insa cei de la serviceul care a facut lucrarea si care aveau ceva experienta pe subaru sipregateau si masini de rally mi-au spus ca un ambreiaj pe Kevlar e foarte inconfortabil (apropo de ce se discuta pe aici cu inventatorul din Sibiu, a testat cineva pana la urma acel material? e ok ?), adica e pedala tare si masina zvacneste la schimbarile de viteze si daca nu esti un sofer priceput iti complici existenta ....
Zetics
Din pacate nu stiu cati au atata experienta cu ambreiajele ca sa-ti raspunda la acele intrebari, destul de tehnice dupa parerea mea.
Foresterul sa inteleg ca este modelul SF (adica dupa 2008)? Inseamna ca precedentul proprietar l-a rupt cu mult "talent" ca sa cedeze complet la 55.000km. La cati km ai luat masina?
mariog
nu a existat un alt proprietar, am luat masina noua...

faptul ca s-a rupt soarele placii de presiune poate fi explicat prin cedarea rulmentului de presiune care era deformat rau de tot (era ovalizat, praf..) si probabil a intrat efectiv in soarele placii...

discul nu era deteriorat rau, mai avea strat de material antiaderent pe el , l-am vazut si eu si mi-au zis si mecanicii ...

pe mine ma preocupa cel mai mult faptul ca am mers 2-300 km cu 1, 4 litri de ulei de transmisie in cutie in loc de 4! a mai avut cineva o astfel de exeprienta stupida? miercuri ajung cu ea la SMT sa o asculte si ei....am pus intre timp ulei de transmisie in mod corect in ea si nu mai se aude acea bataie la relanti cu AC pornit...

m






QUOTE (Zetics @ May 7 2013, 06:11 AM) *
Din pacate nu stiu cati au atata experienta cu ambreiajele ca sa-ti raspunda la acele intrebari, destul de tehnice dupa parerea mea.
Foresterul sa inteleg ca este modelul SF (adica dupa 2008)? Inseamna ca precedentul proprietar l-a rupt cu mult "talent" ca sa cedeze complet la 55.000km. La cati km ai luat masina?
mariog
nu a existat un alt proprietar, am luat masina noua...

faptul ca s-a rupt soarele placii de presiune poate fi explicat prin cedarea rulmentului de presiune care era deformat rau de tot (era ovalizat, praf..) si probabil a intrat efectiv in soarele placii...

discul nu era deteriorat rau, mai avea strat de material antiaderent pe el , l-am vazut si eu si mi-au zis si mecanicii ...

pe mine ma preocupa cel mai mult faptul ca am mers 2-300 km cu 1, 4 litri de ulei de transmisie in cutie in loc de 4! a mai avut cineva o astfel de exeprienta stupida? miercuri ajung cu ea la SMT sa o asculte si ei....am pus intre timp ulei de transmisie in mod corect in ea si nu mai se aude acea bataie la relanti cu AC pornit...

m






QUOTE (Zetics @ May 7 2013, 06:11 AM) *
Din pacate nu stiu cati au atata experienta cu ambreiajele ca sa-ti raspunda la acele intrebari, destul de tehnice dupa parerea mea.
Foresterul sa inteleg ca este modelul SF (adica dupa 2008)? Inseamna ca precedentul proprietar l-a rupt cu mult "talent" ca sa cedeze complet la 55.000km. La cati km ai luat masina?
Zetics
Atunci probabil ca a avut un defect din fabrica daca discul in sine nu era dus.
Cand ai zis ca ai un Forester SH, m-am gandit imediat la second hand in loc sa ma gandesc la modelul de forester whistling.gif Eu am renuntat sa folosesc acele litere (SG in cazul meu) tocmai ca se uita lumea stramb la mine... turned.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.