Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme cu ambreiajul
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
GLC120
QUOTE (andrei5130 @ Aug 13 2009, 04:21 PM) *
... exact asta se intampla cand ma vaitam dupa ce a ramas sotia cu ea suspendata, cred ca achinuit masina mult mai tare de cat a spus ea, am fost cu masina atunci la o inspectie si mecanicul a spus ca e de la ambreiaj si ca nu am ce sa ii fac isi revine sau pica, cu timpul a disparut trepidatul, acum a inceput sa patineze, am sa merg cu ea pana nu mai vre de loc sau pana cand am sa cedez nervos pana atunci pa revedere depasiri la limita si fugareli pe autostrada...

am constatat ca trage bine pana la 2500 dupa care incepe nebunia, cu a 1-a nu mai urvca la 60 ci ramane pe la 45-50, cu a 2-aacum in loc de 80 ramane la 70, a 3-a 120 in loc de 140, destul blink.gif nu am avut unde sa le probez, stau eu si ma intreb nu cumva si faptul ca duceam fiecare trapta de viteza pana intra aproape pe rosu sa fi contribuit la aceasta uzura "prematura"?


Putem verifica daca e defect de fabricatie sau nu. De exemplu ma gandesc sa va imprumut masina, pentru o tura scurta pana la Piatra Arsa in week-end. Daca apar aceleasi simptome, e problema cu stilul de condus pe platou. Daca nu, poate era o problema de fabricatie.

Cred ca s-ar putea face si un episod pentru TopGear, in continuarea cladirii demolate cu masina pe acoperis: "Hilux New Generation" sau "Andrei vs Hilux". starwars.gif

Andrei ati mai supus vreo masina la acest tratament pe perioada-km comparabili?

Eu cred ca schimbarea treptelor des la 4000-4500 uzeaza evident mai mult ambreiajul (de 12 ori.... 87 era exagerat) decat schimbarea duminicala dupa triunghiulet. BTW, asta si mie mi se pare exagerat dar m-am luat dupa el la cateva drumuri.


bogcot76
Am si eu o intrebare legata de ambreiajul de pe SOD:

Nu vi se pare ca ambreiajul SOD-ului e reglat sa "tina" foarte jos? Adica la mine cel putin 3/4 din cursa pedalei nu face nimic. Eu obisnuiesc sa calc ambreiajul cand schimb sau cand plec de pe loc pana la fund de tot si atunci cand ii dau drumul incet deja dupa eliberarea a 1/4 din cursa pedalei pot lua linistit piciorul brusc de pe ea ca e ok. Merita reglata treaba asta sau nu?

Din cauza asta masina necesita putin timp pentru acomodare si daca nu te prinzi de faza si nu ai un picior "fin" pai o tot opresti nene cand pleci de pe loc de o ia draq. Mi sa intamplat cand i-am dat-o unui prieten f bun conducator sofer de BMW ce dupa primele plecari de pe loc nu a fost in stare sa o miste fara sa opreasca motorul - i-am spus - stai linistit ca mi s-a intamplat si mie la inceput, insa ce era in mintea mea ............... sick.gif

Ma rog, dupa ce am "invatat-o" nu mai am problema asta, dar uneori, mai ales in traficul din Bucuresti cand tot pleci de pe loc poate deveni enervanta. Mai ales cand o mai imprumuta si sotzia.........

Deci in loc de concluzie - cand o mai dati pe mana altora trebuie instructaj solid legat de problema asta !!!
kroko
Ambreiajul nu se poate regla, e hidraulic.
Cind trebuie sa apesi mult pedala, inseamna ca placa de presiune se ridica neuniform. Adica soarele are duritate diferita pe circumferinta lui, cel mai probabil din cauza unei incalziri excesive, sau e chiar fisurat. Cind soarele e in toate mintile lui, placa se "departeaza" uniform la apasarea pedalei, cuplarea/decuplarea neavind nevoie de cursa mare.
Rebel
QUOTE (Mircea104901 @ Aug 13 2009, 05:31 AM) *
QUOTE (Rebel @ Aug 12 2009, 08:47 PM) *
Daca ar fi sa ma iau dupa explicatia ta, ar trebui sa cred ca intregul sistem AWD cu componentele sale , nu este capabil sa prelucreze, implicit sa preia, distribuie si trimite forta primita in mod diferit la celelalte roti. Nu de alta dar tocmai ai transferat Symmetrical AWD intr-un simplu cardan...

Si binenteles ca nu asa stau lucrurile, fara sa mai mentionam si TCS (ASR) ori in cazul tau VDC... si faptul ca ambreiajul ala a fost gandit pentru AWD...

Iar AWD nu este imun, derapeaza si el...


Daca ar fi sa ma iau dupa tine, sistemul AWD de dupa cutia de viteze ar avea jocuri sau ar avea cuplaje elastice. no.gif

TCS/ASR/VDC taie din puterea motorului cand simte derapaj, deci automat scade puterea/turatia motorului, si implicit frecarea nedorita care uzeaza ambreiajul.
Cand o sa scartai (asa, burnout, nu 1/2 secunda) tu un AWD sub 300CP, sa filmezi sa ne arati si noua.


Ce voiam sa spun este faptul ca symmetrical awd are capacitatea de a prelua din forta ce ii este trimisa si sa o trimita in functie de aderenta la roti fiind mai generos cu cele ce au cea mai mare aderenta. O mare parte din forta pusa in sistem este prelucrata deci declaratia ta ca "La 4x4 socul este absorbit complet de ambreiaj" este gresita. Poate cuvantul COMPLET nu este cea mai fericita exprimare. Nu doar la 4X4 ci si la 4X2 socul este absorbit de ambreiaj insa in cazul 4X4 este intr-o mai mica masura intrucat sistemul este capabil sa preia altfel inputul, sa il prelucreze si sa il distribuie in mod egal la 4 roti in loc de 2 deci avantaj 4X4 (deci mai putina putere pe roata). Si da, daca vrei exista "elasticitate" in aceste sisteme (nu exista sitem fara sa fie gandit sa preia un anumit grad de soc si sa "absoarba" ceva), asa cum (plastic vorbind) si ambreiajul este un elastic mecanic.
Si daca ar fi sa ma iau dupa ce spui tu, ar insemna ca nu exista nici un fel de pierderi in rest si masina s-ar baza doar pe ambreiajul care conform spuselor tale ar prelua COMPLET toata forta respectiva; in acest caz stimabile, masina aia ar pleca ca sageata de pe loc fara sa aiba ABSOLUT NICI O PIERDERE si ar papa un ambreiaj la 20 de plecari... ca sa fac asa o analogie, gandirea ta este similara cu anvelopele de Formula 1: pun cat mai multa forta primita pe sosea (nici acolo nu-i COMPLET) si se papa in cateva sute de km. Mai gandeste-te. Nu intamplator eu spun "ambreiajul ala a fost gandit pentru AWD... "

Cat despre TCS/ASR/VDC exact asta spuneam si eu: "fara sa mai mentionam si TCS (ASR) ori in cazul tau VDC". Deci daca mai luam in consideratie si VDC-ul de la Subaru, atunci realizam ca pe langa un sistem apt sa preia altfel puterea mai avem si acest VDC care este capabil sa reduca din puterea motorului pentru a proteja restul componentelor. Binenteles ca ambreiajul este cel care va fi totusi cel mai putin fiabil, nimeni nu cred ca a contestat chestia asta, este o lege mecanica in industria auto care spune clar ca, componenta care este cea mai ieftina si necostisitoare pentru a fi schimbata trebuie sa aiba un material mai slab decat restul. Insa sa spui ca "socul este complet absorbit de ambreiaj" este gresit.

QUOTE (Mircea104901 @ Aug 13 2009, 05:31 AM) *
Cand o sa scartai (asa, burnout, nu 1/2 secunda) tu un AWD sub 300CP, sa filmezi sa ne arati si noua.


Ce bine si confortabil te-ai ascuns tu dupa cei 300 CP! smile.gif Tocmai de-aia un FWD sau RWD poate face un burnout sub 300 CP pentru ca toata puterea este distribuita doar la 2 roti si nu la 4. Insa pe masura ce la un AWD poti da aceeasi cantitate de putere pe roata ca si la FWD/RWD, si cu AWD porti face burnout. Doar TCS o sa mai faca diferenta. Ori eu am spus, "AWD derapeaza si el" nu m-am referit nicidecum la putere. Ca sa nu mai spun ca a "a derapa" nu include doar "burnout".

Si un burnout cu Impreza STI
bogcot76
QUOTE (kroko @ Aug 13 2009, 06:53 PM) *
Ambreiajul nu se poate regla, e hidraulic.
Cind trebuie sa apesi mult pedala, inseamna ca placa de presiune se ridica neuniform. Adica soarele are duritate diferita pe circumferinta lui, cel mai probabil din cauza unei incalziri excesive, sau e chiar fisurat. Cind soarele e in toate mintile lui, placa se "departeaza" uniform la apasarea pedalei, cuplarea/decuplarea neavind nevoie de cursa mare.



Pai tocmai asta am spus si eu - cursa necesara pentru a schimba vitezele este foarte mica insa este foarte jos.

"Cind trebuie sa apesi mult pedala, inseamna ca placa de presiune se ridica neuniform. Adica soarele are duritate diferita pe circumferinta lui, cel mai probabil din cauza unei incalziri excesive, sau e chiar fisurat."

Sa inteleg ca un ambreiaj "normal" cu placa de presiune normala, nu necesita apasarea pedalei pana la fund ??? Pai tocmai asta ma invatza instructorul acum vreo 14 ani - "sa nu care cumva sa nu apesi ambreiajul pana la fund ca te ia mama draq...."
kroko
QUOTE (bogcot76 @ Aug 13 2009, 06:12 PM) *
.....
Sa inteleg ca un ambreiaj "normal" cu placa de presiune normala, nu necesita apasarea pedalei pana la fund ??? Pai tocmai asta ma invatza instructorul acum vreo 14 ani - "sa nu care cumva sa nu apesi ambreiajul pana la fund ca te ia mama draq...."


Evident ca un ambreiaj corect necesita cursa mai mica la pedala. Ca e indicat sa apesi mai mult pedala, e foarte adevarat ca e mai bine, pentru a evita decuplarea incompleta.

De ex. eu mi-am dat seama ca al meu e pe duca, cind a inceput sa "ceara" mai multa pedala pentru decuplare completa.
Mircea104901
QUOTE (Rebel @ Aug 13 2009, 02:00 PM) *
Si da, daca vrei exista "elasticitate" in aceste sisteme (nu exista sitem fara sa fie gandit sa preia un anumit grad de soc si sa "absoarba" ceva), asa cum (plastic vorbind) si ambreiajul este un elastic mecanic.

Din cate stiu eu nu prea exista cuplaje elastice dupa ambreiaj pana la roata. (ca sa nu zic nu exista). Si da, tot socul tranzitiei transmisiei puterii de la axul motor(aflat in miscare) catre roti (care pot fi pe loc sau in miscare) este preluat de ambreiaj. Pentru ca de-aia e acolo, de-aia a fost facut, si ala e rolul lui.
Ca VDC,ASR, etc fac o chestie electronica si mai taie din putere, aia e alta mancare de peste.
kroko
QUOTE (Rebel @ Aug 13 2009, 06:00 PM) *
.....
Si daca ar fi sa ma iau dupa ce spui tu, ar insemna ca nu exista nici un fel de pierderi in rest si masina s-ar baza doar pe ambreiajul care conform spuselor tale ar prelua COMPLET toata forta respectiva; in acest caz stimabile, masina aia ar pleca ca sageata de pe loc fara sa aiba ABSOLUT NICI O PIERDERE si ar papa un ambreiaj la 20 de plecari...
....


D-aia integralele cu puteri importante pleaca de pe loc ca trase cu prashtia... thumbsup.gif
Daca puterea masinii nu reuseste sa invirta bine rotile la o plecare "in forta" si motorul e "pus in fund", belesti ambreiajul si nici nu pleci tare, ca n-ai cu ce... rolleyes.gif
Secretul unei plecari corecte ( indiferent ca e in forta sau nu ), e sa cuplezi ambreiajul cit se poate de repede.
Daca n-ai integrala, vrei sa pleci tare, si puterea masinii depaseste capacitatea anvelopei de a pune puterea respectiva JOS ( adica aderenta insuficienta ), scoti fum din roti, stai pe loc sau pierzi timp bun, dar scapa ambreiajul rolleyes.gif . Pentru a evita situatia asta, s-au inventat sistemele de control a tractiunii care reduc puterea motorului cind s-a pierdut aderenta. Oricum nu poti pleca mai tare, dar menajezi anvelopele si ambreiajul.
Concluzia e ca daca n-ai putere, nu incerca sa pleci tare cu integrala, ca-i belesti ambreiajul instant .....
Rebel
Acum o cam dai la intors cum se zice...

textul tau era acesta:
Un pic de legatura are, pentru ca, la cele cu tractiune pe 2 roti, un soc mai puternic asupra ambreiajului este atenuat de derapajul (scartaitul rotilor). La 4x4 socul este absorbit complet de ambreiaj.

Prin comparatia cu FWD si explicatia data, tu sustii ca la AWD rotile practic nu s-ar misca deloc iar ambreiajul ar prelua totul, pe cand la FWD rotile se misca si au pierderi iar ambreiajul nu preia totul.
Ori in textul cu pricina expus anterior, nu era vorba de "socul tranzitiei transmisiei puterii de la axul motor catre roti" (ca asta stie toata lumea), ci de cum se opun rotile...
Si daca tot l-ai pus aici si pe asta, atunci te intreb la FWD de ce n-ar fi preluat tot de catre ambreiaj? wink.gif

In fine, mai bine ai recunoaste ca ai incercat sa aloci superioritate lui AWD printr-o explicatie puerila gresita si basta.



kroko
Tu cui ai raspuns acum ?
hdi
QUOTE (Rebel @ Aug 13 2009, 09:07 PM) *
In fine, mai bine ai recunoaste ca ai incercat sa aloci superioritate lui AWD printr-o explicatie puerila gresita si basta.


Aici importante sunt concluziile. Premiile se dau in alta parte.
GLC120
Pana vin George imi mai dau si eu cu parerea. Uite cum sa faci ca sa nu se uzeze nimic la masina:

"Heel-and-toe: One of the great advantages of a manual is that you can anticipate a corner or hill and shift into the correct gear before slowing down or hitting the gas. In racing conditions, this happens very quickly, along with the need to brake hard and getting back on the gas very quickly. So quickly in fact, the sequence of pushing the clutch, shifting to a lower gear, braking, then getting back on the gas as you release the clutch is impossible. Even if you could, the weight transfer forward while quickly downshifting would probably upset the balance of the car. This is where heel-and-toeing comes it. It means that while you are braking you need to operate the clutch and the gas to rev match as you downshift, resulting in a smooth transition that doesn't unsettle the car and provides the right gear for acceleration out of the corner. Three pedals and two feet, hmmm... The way it is done is the left foot is used for the clutch, while the right foot spans both the brake and gas pedal, classically with toe on the brake and heel on the gas. This technique requires quite a bit of experience, and practicing how to double-clutch first would help."

Sebastien Loeb are un STI in curte la tara. Se plictiseste enorm la WRC, vrea si el niste senzatii tari. E luat pe numele unei matusi, ar plati daune enorme la Citroen blink.gif






LooLee
Cum de te-ai abtinut sa nu scoti creioanele colorate? confused.gif
Diesel
Asta faci la retrogradarile violente care se fac in timpul franarilor violente. In cazul ala mai mult e afectat syncro-mesh-ul decat ambreiajul. Nu cred ca Andrei a mers in regim de raliu.

Ambreiajul e uzat mult mai mult in accelerare decat in franare. Daca tot esti pus pe cautari, poti sa te uiti dupa "double-declutching", care la cutiile mileniului asta nu prea mai ajuta deloc.

PS: un prieten cu Fabia de 1.2HTP s-a plimbat pe transfagarasan cu 5 persoane in masina si bagaje si a ars ambreiajul. In plus, el e genul de sofer care considera amuzant sa abuzeze de masina.
PS2: in urma discutiei dintre Rebel si restul, se pare ca motorul BD n-are destula putere pentru sasiul AWD de pe OBK si d-aia consuma ambreiajul... ce ironie smile.gif
hdi
Tehnica asta e destul de dificila insa pentru incepatori se recomanda executarea ei in slapi.
Am fost atent la turatia la care plec cu BD. Pana cand eliberez complet ambreiajul turatia nu se ridica peste 1000-1200rpm. Cresterea urmeaza abia cand piciorul stg. nu mai este pe pedala de ambreiaj.
Poate ar trebui deschis un topic separat cu "Cum se conduce un diesel in general si BD in special". Va bagati?
Dimineata plec in concediu banana.gif
LooLee
QUOTE (hdi @ Aug 13 2009, 11:41 PM) *
Dimineata plec in concediu banana.gif

Norocosule! Drum bun! Vreme buna si relaxare placuta. cool.gif
kroko
QUOTE (hdi @ Aug 13 2009, 09:41 PM) *
.........
Poate ar trebui deschis un topic separat cu "Cum se conduce un diesel in general si BD in special". Va bagati?
Dimineata plec in concediu banana.gif


Daca te referi la ambreiaj, eu as raspunde asa: Patineaza-l cit mai putin, "da-i in gura" cit vrei numai dupa ce ai cuplat, si vei avea ambreiaj bun foarte multi km.

Sa ai vreme buna thumbsup.gif
GLC120
QUOTE (LooLee @ Aug 13 2009, 10:44 PM) *
QUOTE (hdi @ Aug 13 2009, 11:41 PM) *
Dimineata plec in concediu banana.gif

Norocosule! Drum bun! Vreme buna si relaxare placuta. cool.gif


E a saptea vacanta anul asta ! hdi, ia-mi si mie vreo 3 seturi de creioane colorate, sunt mai ieftine acolo. Nu uita sa te conectezi cand ajungi. Ai grija cu ambreiajul.

hdi
Va multumesc tuturor. arigato.gif
Ca mijloc de precautie voi incerca sa schimb vitezele doar cu motorul oprit sau cum imi povestea cineva despre masinile anilor 60-70, fara sa calc ambreiajul.
G e o r g e
Heel and toe nu e greu de invatat . si e chiar recomandat .
dar si asta dispare , noul nissan 370z are rev matching sad.gif

eu am invatat HT pe un drum de la sibiu la bucuresti . deja pe dealul negru imi iesea perfect . oricum abia astept sa il testez in toamna. whistling.gif
GLC120
Punct lovit! Toamna e momentul ideal. E vorba in incaltaminte. Nu merge nici in slapi nici in clapari.
andrei5130
QUOTE (GLC120 @ Aug 13 2009, 06:40 PM) *
Putem verifica daca e defect de fabricatie sau nu. De exemplu ma gandesc sa va imprumut masina, pentru o tura scurta pana la Piatra Arsa in week-end. Daca apar aceleasi simptome, e problema cu stilul de condus pe platou. Daca nu, poate era o problema de fabricatie.

Cred ca s-ar putea face si un episod pentru TopGear, in continuarea cladirii demolate cu masina pe acoperis: "Hilux New Generation" sau "Andrei vs Hilux". starwars.gif

Andrei ati mai supus vreo masina la acest tratament pe perioada-km comparabili?

Eu cred ca schimbarea treptelor des la 4000-4500 uzeaza evident mai mult ambreiajul (de 12 ori.... 87 era exagerat) decat schimbarea duminicala dupa triunghiulet. BTW, asta si mie mi se pare exagerat dar m-am luat dupa el la cateva drumuri.


oferta suna tentant de obicei cu masinile altora merg mult mai atent decat cu amea, nu ma lasa inima sa le chinui.

Da cam toate masinile au avut parte de aceiasi chinuiala, cu Octavia 2 1,9l am facut cam 20k dupa care a facut pasi, dacia nu o iau in calcul, cu Tico am facut cam 100k si a vazut mai cam toata tara si in mare parte a avut parte de drumuri mai urate de cat SOD, liniute, drumuri forestiere, macadam, rauri de ajungea apa la jumatatea usii, cu Opelul la fel, am 50k cu el, are 67k si nu dasemne de oboseala pe deasupra il mai chinuie si mama...


Nu stiu ce sa zic, nu cred ca e defect de fabricatie, ar fi prea stupid, mai bine l-am stricat eu decat sa fi venit stricat, acum am impresia ca se strica cu fiecare plecare de pe loc maine ma astepta un drum la Ramnicu Sarat vad cum se comporta, va dati seama ca am sa suflu si in iaurt dupa ce il schimb...


Inainte sa imi iau Opelul am vrut sa iau un Hilux SH dar nu m-a lasat sotia, zis ca consuma prea mult si noua nu ne trebuie o masin asa de mare in oras chiar daca e buna in afara, ca sa nu mai zic ca nu as fi avut unde sa o parchez....

P.S. eu nu am triunghiulet dar am sa imi cumpar unu sa il agat la oglinda!

P.S.2 am si eu nevoie de un numar de sasui de la un OBD full cu trapa piele xenon si mai ales comenzi audio pe volan, rog pe cei ce au sa imi dea si mie un PM cu seria, multam!
GLC120
andrei, tinem legatura, tu testezi SOD mai bine decat producatorul. Iti doresc sa nu mai descoperi si alte puncte slabe.

Banuiesc ca puterea si capacitatea masinii de a se catara te-au facut (poate e normal) sa exagerezi mai mult/des cu SOD.

Faci cum vrei e vorba de masina si banii tai pana la urma. Personal mi se pare mai normal sa facem asta in cadru organizat decat sa verificam zilnic pe sosea cat de sudat e cuplul nostru om-masina.

andrei5130
QUOTE (GLC120 @ Aug 14 2009, 01:41 AM) *
andrei, tinem legatura, tu testezi SOD mai bine decat producatorul. Iti doresc sa nu mai descoperi si alte puncte slabe.

Banuiesc ca puterea si capacitatea masinii de a se catara te-au facut (poate e normal) sa exagerezi mai mult/des cu SOD.

Faci cum vrei e vorba de masina si banii tai pana la urma. Personal mi se pare mai normal sa facem asta in cadru organizat decat sa verificam zilnic pe sosea cat de sudat e cuplul nostru om-masina.

nu esti departe de adevar, de multe ori am traatat SOD-ul ca pe un off-roader dedicat, masina poate dar cu anumite consecinte, nu o data am tinut masina din ambreiaj din prostie, aveam eu mpresia ca nu face fata rampelor (proasta impresie), masina nu econceputa pentru ce am facut eu cu ea, masina poate dar nu eindicat daca nu vrei sa investesti in ea prea curand...


eu zic sa ne organizam odata, ca trece vara si nu ne-am vazut de loc...
GLC120
QUOTE (andrei5130 @ Aug 14 2009, 01:54 AM) *
masina nu econceputa pentru ce am facut eu cu ea, masina poate dar nu eindicat daca nu vrei sa investesti in ea prea curand...

eu zic sa ne organizam odata, ca trece vara si nu ne-am vazut de loc...


Aici sunt de acord 100% thumbsup.gif
iulian_1976
QUOTE (Diesel @ Aug 13 2009, 08:39 PM) *
PS: un prieten cu Fabia de 1.2HTP s-a plimbat pe transfagarasan cu 5 persoane in masina si bagaje si a ars ambreiajul. In plus, el e genul de sofer care considera amuzant sa abuzeze de masina.
PS2: in urma discutiei dintre Rebel si restul, se pare ca motorul BD n-are destula putere pentru sasiul AWD de pe OBK si d-aia consuma ambreiajul... ce ironie smile.gif


Primele masini cu probleme la ambreiaj sunt cele submotorizate.
Ironia sortii ca s-au vandut foarte bine ,indiferent de marca incepand cu firma A.....si terminand firma cu S. rolleyes.gif
Sunt multe de genul la super-oferte si s-au vandut in principal datorita consumului afisat cu litere de o schioapa teehee.gif

...dar asta chiar nu are legatura cu dieselul de la Subaru.
Diesel
Andrei, sa pleci cu masina din localitate stiind ca ai probleme cu ambreiajul e o dovada de curaj. Eu stiu ca ambreiajul il schimbi de la primul semn de uzura, pentru ca primul semn vine de obicei prea tarziu si inseamna ca mai ai vreo cateva sute de plecari de pe loc la dispozitie. La Dacie doar cand fluiera ceva intre ambreiaj si volanta, frati-miu mi-a interzis sa mai urc borduri (e mai inalt decat mine si cu voce mai puternica).

De asemenea, sugestia de a schimba ambreiajul in Germania impune o singura conditie, sa mergi la sigur cu rezervare la un service, sa nu te opresti pe drum niciodata si eventual sa nu folosesti ambreiajul la schimbarea treptelor (rev matching).
andrei5130
QUOTE (Diesel @ Aug 14 2009, 09:50 AM) *
Andrei, sa pleci cu masina din localitate stiind ca ai probleme cu ambreiajul e o dovada de curaj. Eu stiu ca ambreiajul il schimbi de la primul semn de uzura, pentru ca primul semn vine de obicei prea tarziu si inseamna ca mai ai vreo cateva sute de plecari de pe loc la dispozitie. La Dacie doar cand fluiera ceva intre ambreiaj si volanta, frati-miu mi-a interzis sa mai urc borduri (e mai inalt decat mine si cu voce mai puternica).

De asemenea, sugestia de a schimba ambreiajul in Germania impune o singura conditie, sa mergi la sigur cu rezervare la un service, sa nu te opresti pe drum niciodata si eventual sa nu folosesti ambreiajul la schimbarea treptelor (rev matching).

multumesc pentru sfat sunt constient de riscur dar si fortat de imprejurari (opelul e plecat inca o saptamana), in germania ma duc numai daca nu reusesc sa iau piesele de la ei si sa le montez aici, problema nu este costul manoperei ci al pieselor deasemenea am incredere in mecanici de la SMT,

in ultima vreme nu am mai dat semne de patinaj artistic, dar nici eu nu am mai trecut de 2500 rpm, am sa incerc sa o fortez pe cat de putin posibil, si in mod sigur nu am sa ies cu ea de pe asfalt...


P.S. am vr-o 5 numere de la platforme pentru ori ce eventualitate si plec seara ca sa fie cat mai liber...
Diesel
Pai asa e recomandat sa iti comanzi ambreiajul din Germania, prin posta/curierat sau cum o fi. Success la drum. Vezi ca ambreiajul patineaza cand se incalzeste si se incalzeste cand patineaza. Poti adopta solutia Top Gear, un stingator cu CO2 iar pentru ultimul drum daca mai ai cativa km de facut si nu mai merge deloc: nisip smile.gif

Eu nu cred ca vrei sa ai ambreiaj de STi intr-o masina de condus zi de zi. Scoate-l pe George la o cafea si probeaza-i ambreiajul.

Chiar asa George, tu cu genunchiul ala defect apesi pe ambreiaj?
kroko
Esti sigur ca afara un ambreiaj original e mult mai ieftin ? La smt, eu am dat in jur de 1500 ron + tva pe tot kitul.
G e o r g e
la mine amandoi sunt defecti rau de tot . cel mai rau e stangul , deci da , apas cu ala ... dar m-am obisnuit smile.gif
andrei5130
poate sa imi explice si mie cineva cum se face acest procedeu HT, ca nu imi prea iese, sau mai bine zis ce anume trabuie sa astept de la el ?
kroko
Ce-i aia HT ?? blink.gif
andrei5130
QUOTE (kroko @ Aug 14 2009, 07:36 PM) *
Ce-i aia HT ?? blink.gif

H&T = heel and toe, scuze de prescurtare,
kroko
Ahaaaa... priceput rolleyes.gif
Diesel


Poti cauta mai multe pe iutub. Cica pentru inceput sa incerci sa faci rev-matching la retrogradare. Spre exemplu mergi la in a 3-a la 60kmh si retrogradezi in treapta a 2-a fara sa pierzi viteza si sa aduci TU motorul la turatia corespunzatoare, nu astepti sa creasca turatia fortat la decuplarea ambreiajului.

Repet, H&T nu te ajuta deloc in problema cu ambreiajul. Te ajuta in pastrarea cutiei. Eu spre exemplu nu prea mai am syncro pentru treapta a 2-a whistling.gif si orice incercare de H&T a fost un esec. (acum ca s-a pus problema, o sa mai exersez)
G e o r g e
H&T nu e foarte dificil . foarte important sa ai niste pantofi adecvati si SI SI SI MAI IMPORTNAT sa permita amplasarea pedalelor sa faci asa ceva. sunt unele masini unde daca poti 45 nu prea intra sa faci.
si la STI e un pic dificil. trebuie sa pun pingeauna spre curbura talpii piciorului si sa ating cu calcaiul. asta e de la numarul 45 la pantof cred.
kroko
Si chiar daca n-ai purta 45, in viata reala, dupa o zi de job, nu-ti mai arde de artificii la schimbarile de viteza in trafic. Cind e cazul, ok, dar in general "profiti" de sincroane thumbsup.gif
l.e.
Treapta a 2-a, la masinile mai "serioase" ( cum ar fi subaru.... yes.gif ) e dublu sincronizata smile.gif
mgabi
Vis-a-vis de h&t ... io n-am decat 40 sad.gif si n-am cum sa aduc piciorul de nici o culoare ... poate doar cu un set de pedale de sti ( cu pedala de gaz ceva mai mare, cred)

Si on topic, legat de ambreiaj si de bd, ca observatie, dupa mers mult prin oras (Bucuresti) caldura, ac pornit etc. imi tremura cateodata la plecare de pe loc. Fara AC efectul e aproape inexistent. Nush ce sa zic.

Din ce am reusit sa rasfoiesc pe net, eu vad lucrurile cam asa:
1. schimbat cu minim de patinat ambreiaj (asta deca nu esti pe undeva pe la 3500rpm unde schimbul se face lin indiferent de rapiditate) => protejat ambreiaj, soc in transmisie.
2. schimbat cu ridicat pedala cat mai repede dar cursiv (cu minim de patinat) => minim de soc in transmisie, cuplarea se face un pic patinat.
La cum vad eu lucrurile, ideal ar fi sa poti sa schimbi vitezele la turatia de la punctul 1, dar apare problema care se chema Bucuresti ...

Acu' , si io's incepator cu suby-ul si e de departe cea mai delicata masina pe care am condus-o - adica dificil de gasit un stil de exploatare care sa nu dauneze grav sanatatii mecanicii.

Asteptam pareri de la veterani. smile.gif
G e o r g e
pleaca de pe loc pana in 1200 rpm ... si o sa fie ok.
andrei5130
QUOTE (G e o r g e @ Aug 16 2009, 11:13 AM) *
pleaca de pe loc pana in 1200 rpm ... si o sa fie ok.

am inceput sa plec de pe loc fara sa mai accelerez si se pare ca incepe sa dea roade, am frigiderul plin de la ceilalti participanti la trafic, acum serios, masina pleaca si in rampa fara acceleratie, cel mai greu este sa schimb la 2000 rpm, dar incep sa ma obisnuiesc, am mers si pe drumurile ne asfaltate de la tara care sunt suficient de urate, un lucru bun ambreiajul nu a mai patinat, am avut grija sa nu il incalzesc, am luat rute ocolitoare ca sa nu fiu nevoit sa il folosesc foarte mult, nu am avut accelerari puternice nici pana in 2000.

toate aceste masuri de precautie au dus la un consum infricosator de mic 5,2 AC in permanenta 2 persoane + bagaje, incurand cred ca am sa ma inscriu la concursul 1000km/un plin 36182451.gif



Diesel
Vezi ca reversul consta in injectoare si supape infundate. Nu cred ca turatia e o problema, ci cantitatea de abuz pe care o primeste trenul de rulare la schimbarea vitezelor.
kroko
Uite cum arata o placa incinsa
Diesel
Chiar asa... m-am intalnit in seara asta cu tipul cu Fabia si mi-a aratat ambreiajul cu nituri sarite si otelul calit in albastru si placa de presiune cu soarele stramb. Zilele astea apar cu poze biggrin.gif
andrei5130
intradevar arata rau, sunt convins ca nici amea nu va arata altfel...
mauricius
Andrei , hai sa-ti spun si eu experienta mea cu ambreiajul ... Cred ca am patit acelasi lucru ca tine , insa l amine a fost mai rau ..Adica am patinat ambreiajul mai mult si mi-a intrat fum in masina ..iar prin fanta de pe capota iesea fum la la mocanita biggrin.gif . M-am speriat intr-adevar si am inceput sa intreb in stanga si dreapta . Chiar am deschis un topic pe forumul pe pe garajul.ro Poti intra sa citesti acolo toata discutia . Binenteles ca masina trepida mai mult cand puneam a 2-a .
Insa dupa ce am schimbat stilul de condus ( dupa cum mi-a explicat george binenteles ) roadele au inceput sa apara . Acum plec de pe loc fara sa accelerez aproape deloc si fara sa ma injure colegii din intersectie iar masina nu mai trepideaza.
Ce ma seaca mai mult este faptul ca la mine cand e motorul rece imi scartaie urat rulmentul de presiune .Si asta se intampla cam de msi multe mii de km .Vroiam s ate intreb daca si tie iti face la fel . Cei de la SMT mi-au zis ca nu acopera garantia nimic, chiar daca rulmentul scartaie dinainte sa imi scoata fum .
GLC120
Cred ca am putea lansa o carte de succes cu povesti nemuritoare citate din SMT.
andrei5130
QUOTE (mauricius @ Aug 18 2009, 12:04 AM) *
Andrei , hai sa-ti spun si eu experienta mea cu ambreiajul ... Cred ca am patit acelasi lucru ca tine , insa l amine a fost mai rau ..Adica am patinat ambreiajul mai mult si mi-a intrat fum in masina ..iar prin fanta de pe capota iesea fum la la mocanita biggrin.gif . M-am speriat intr-adevar si am inceput sa intreb in stanga si dreapta . Chiar am deschis un topic pe forumul pe pe garajul.ro Poti intra sa citesti acolo toata discutia . Binenteles ca masina trepida mai mult cand puneam a 2-a .
Insa dupa ce am schimbat stilul de condus ( dupa cum mi-a explicat george binenteles ) roadele au inceput sa apara . Acum plec de pe loc fara sa accelerez aproape deloc si fara sa ma injure colegii din intersectie iar masina nu mai trepideaza.
Ce ma seaca mai mult este faptul ca la mine cand e motorul rece imi scartaie urat rulmentul de presiune .Si asta se intampla cam de msi multe mii de km .Vroiam s ate intreb daca si tie iti face la fel . Cei de la SMT mi-au zis ca nu acopera garantia nimic, chiar daca rulmentul scartaie dinainte sa imi scoata fum .

pai cred ca si a mea a scos fum prin fanta si de miros nu mai zic (cand a ramas sotia cu masina suspendata), la mine nu fluiera rulmentul, si in timp am scapat si de trepidati dar a inceput sa patineze si eu am primit acelasi raspuns de la SMT in legatura cu garantia, sa fiu cinstit mi-se patr ok nu au nici o obligatie sa schibe ceva ce am srticat eu, cu rulmentul trebuia sa te duci imediat ce ai sesizat zgomotul...
mauricius
Am fost andrei la SMT si s-au cotit . Pt ca ei sa auda fluieratul eu trebuia sa las masina acolo o noapte intreaga si ei sa mearga cu ea de dimineata ceea ce a fost un pic mai complicat si nu am putut face asta atunci . Si mi-au spus ca si asa daca e , tot eu trebuie sa platesc , asa ca am decis sa mai merg cu masina pana imi patineaza biggrin.gif . Cand da semne o sa ma duc sa-l schimb..... Acum nu mai trepideaza si nici fum nu a mai scos si am facut 10 000 km de atunci , cu toate ca am fost la munte cu masina si am urcat pe niste drumuri mai nasoale (cum este acela de la Scarisoara ) unde a trebuit sa o tin din ambreiaj in cateva rampe datorita meseriasilor care au vazut ca urc si nu au facut putin loc (acolo unde se putea) .
Acum sincer astept sa vad cum rezolvi tu problema si asta o sa fac si eu ca nu am incotro ....
Dan52141
Sa inteleg ca problema asta cu ambreiajul la Subaru este un defect datorita caruia trebuie sa-ti adaptezi stilul de condus ... se poate remedia ?
Eu la toyota in 7 ani si ~ 130.000 km nu am avut nici o problema cu ambreiajul, fara miros fara alunecari si nu am menajat-o deloc.

Intreb pentru ca imi surade ideea unui subaru dar din ce citesc pe aici ... ma face sa ma gandesc de doua ori
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.