Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme cu ambreiajul
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
kroko
QUOTE (JohnSA @ Oct 9 2009, 01:04 PM) *
........
Auziti, voi chiar credeti in legenda aia cu masini facute pentru RO ?

Crezi ca stie vre-un japonez ce-i aia Romania ? blink.gif
Daca numai la noi se intimpla, ma gindesc sa nu fie vorba cumva de clima neprietenoasa sau ceva influente magnetice ...... laugh.gif

l.e.
Banui ca stii de gluma... smile.gif
iulian_1976
...daca este din proiectare problema ,or sa apara si pe forumuri straine stai linistit. rolleyes.gif

Hai sa va faceti o idee cam la cati km au schimbat kitul de ambreiaj cu sau fara volanta cativa posesori de Haudi .
1. A4B5 1.6i, 100 cp ,130 de mii de km :kitul de ambreiaj
2.A4B6 1.9 tdi,131 cp ,200 de mii de km :neschimbat
3.A4B5 1.8 i, 125 cp ,227 de mii de km :neschimbat
4.Audi A4 B5,1.8T ,150 cp - 140.000km:kitul de ambreiaj
..pana in 2004 .
Dupa 2005
5.A6 2.0 tdi, 140 cp ,80 de mii de km: kitul de ambreiaj
6.A4B7 1.9 tdi 116 cp 62 de mii de km :kitul de ambreiaj
7.A4B8 2.0 tdi , 143 CP ,28 de mii de km : kitul de ambreiaj+ volanta.

Producatorul original este acelasi Sachs. thumbsup.gif
bogcot76
Desi eram intr-o vreme fanul teoriei cu masinile facute pentru vest versus est, mi-e greu sa cred ca isi bate capul FHI sa faca doua linii de productie.

Ma rog.... Nu mi se pare normal sa se duca ambreiajul asa repede si e adevarat si faptul ca nici eu nu am vazut plangeri pe site-urile vestice legate de asta. Dar totusi ca la noi la nimenea:

1.pai in orice capitala de la Budapesta inclusiv incolo faci nu mai mult de 10 minute la orice ora din centru pe centura si invers, fara frecusuri de nesfarsit ale ambreiajului. (eu si acum am o durere infernala de vreo doua zile la piciorul stang dupa treaba cu grevele din centru)
2. Pe urma intri pe autostrada si uiti de ambreiaj mult si bine.
3. Nu prea urci masina pe borduri Videanu trademark thumbsup.gif
4. Nu stiu sa aibe Transalpine si Strategice pe acolo 36182451.gif
mauricius
sincer... eu nu prea cred in legende de genul masini pt Ro sau pt alta tara . Eu am luat masina din Germania si tot aceeasi problema am .... insa mai merg asa ..biggrin.gif
JohnSA
QUOTE (mauricius @ Oct 9 2009, 10:17 PM) *
sincer... eu nu prea cred in legende de genul masini pt Ro sau pt alta tara . Eu am luat masina din Germania si tot aceeasi problema am .... insa mai merg asa ..biggrin.gif


Pai vezi cat mergi caci ajungi pe nituri si ai de reparat si volanta pe langa altele. Teoretic, daca a inceput patinarea, uzura este accelerata, nemaiexistand prea multe momente in care kit-ul se invarte solidar.
kroko
Dupa parerea mea, discutind la modul general (nu numai la subaru) uzurile asa-zis premature ale ambreiajelor din ultimii ani se pot datora atit materialelor ecologice ( ferodo ) care nu mai au proprietatile ferodolui obisnuit, cit si cuplului mare a noilor motoare. Daca mai adaugam si condusul mai putin "inspirat" a unora dintre noi ( inclusiv a mea, ca si eu l-am schimbat la 22k ), ajungem sa schimbam ambreiajul mult mai devreme decit o faceam acum 10 ani sa zicem.
Pe de alta parte, volantele dual-mass au fost introduse tocmai datorita necesitatii unui ambreiaj care sa faca fata cuplurilor mari ( camioane ). S-a dovedit insa ca in timp volantele dual-mass cedeaza destul de rapid ( chiar daca motorul are cuplu scazut ). Probabil ca solutia finala vor fi cutiile automate pentru motoarele violente dpdv cuplu.
iulian_1976
kroko@ am o veste proasta si automatele au volanta whistling.gif
Dupa mine problema kiturilor si volantelor este mai mult comerciala, legata strict de volumul de vanzari .Daca ar fi toate foarte performante si ar functiona peste 200 de mii de km cate fabrici ar mai tine Sachs,Valeo,Luk deschise ?! rolleyes.gif

Inca un lucru deloc de neglijat fabricile producatoare sunt inca in W nu au delocalizat inca rolleyes.gif si nu au aparut nici alternative chinezesti,turcesti.
Daca este un consumabil macar sa aiba pretul unui consumabil unsure.gif
FanisA
Kit ambreiaj Seat Leon 2002, schimbat la 50.000 Km. Noul ambreiaj, schimbat dupa 20.000 Km. Forja cat cuprinde.
Kroko are dreptate cu masinile facute in anii 2000, dupa care au introdus din ce in ce mai mult materiale ecologice.
Cand am luat masina, am intrebat la SMT daca sunt probleme cu ambreiajete masinilor si au spus ca a fost doar un caz izolat confused.gif.
Sunt cam speriat unsure.gif.
kroko
QUOTE (iulian_1976 @ Oct 10 2009, 01:33 PM) *
kroko@ am o veste proasta si automatele au volanta whistling.gif
........

Fantastic !!!
Poti traduce ? rolleyes.gif
Sau mai bine, citeste atent postul la care raspunzi wink.gif
iulian_1976
QUOTE (kroko @ Oct 10 2009, 06:48 AM) *
Probabil ca solutia finala vor fi cutiile automate pentru motoarele violente dpdv cuplu.


...solutia finala la ce ?!
Cutia automata o solutie la motoare violente ?!
Poti traduce ?

Sachs poate produce kituri si volante fiabile chiar si pentru motorizari recente cu puteri ce trec de 140 de cp,nu dau nume ptr ca nu vreau sa fac reclama.
kroko
M-am exprimat foarte clar.
JohnSA
QUOTE (FanisA @ Oct 10 2009, 06:53 PM) *
Cand am luat masina, am intrebat la SMT daca sunt probleme cu ambreiajete masinilor si au spus ca a fost doar un caz izolat confused.gif.
Sunt cam speriat unsure.gif.


Pai trece sperietura in timp acum ca stii la ce te poti astepta.
Pur si simplu iei in calcul de la inceput ca schimbi cauciucurile si un kit ambreiaj in primul an si te distrezi. La urmatorul kit voi incerca alt ferodou , sa vad daca e diferenta. Desi sunt de parere ca uzura asta e mai mult un efect, nu o cauza directa, dar trebuie sa vedem cine e in stare sa diagnosticheze asa ceva.

Bafta
iulian_1976
O solutie des folosita de producatori este resoftarea ECU ului .
Practic treapta 1 este problema respectiv plecarile de pe loc astfel va rezulta un demaraj mai putin in forta ca anterior resoftarii.
Nu stiu statistic cu cat prelungeste viata unui kit de ambreiaj.
mauricius
QUOTE (iulian_1976 @ Oct 11 2009, 05:28 PM) *
O solutie des folosita de producatori este resoftarea ECU ului .
Practic treapta 1 este problema respectiv plecarile de pe loc astfel va rezulta un demaraj mai putin in forta ca anterior resoftarii.
Nu stiu statistic cu cat prelungeste viata unui kit de ambreiaj.



e foarte interesanta ideea asta .si chiar ma tenteaza , numa ca tre sa astept iesirea din garantie , nu ?
kroko
Limitarea cuplului in treptele inferioare e utila ( si folosita ) la masinile cu puteri mari si tractiune fata, pentru a impiedica intr-o oarecare masura pierderea aderentei la demaraj. Un ambreiaj poti sa-l prajesti si daca reduci cuplul la jumatate dar il patinezi excesiv.
kroko
l.e.
Merg chiar mai departe spunind ca un cuplu mare chiar ajuta la plecarea de pe loc in turatii extrem de mici, implicit reducind patinajul ambreiajului.
iulian_1976
QUOTE (mauricius @ Oct 12 2009, 05:17 PM) *
QUOTE (iulian_1976 @ Oct 11 2009, 05:28 PM) *
O solutie des folosita de producatori este resoftarea ECU ului .
Practic treapta 1 este problema respectiv plecarile de pe loc astfel va rezulta un demaraj mai putin in forta ca anterior resoftarii.
Nu stiu statistic cu cat prelungeste viata unui kit de ambreiaj.

e foarte interesanta ideea asta .si chiar ma tenteaza , numa ca tre sa astept iesirea din garantie , nu ?


Programul de resoftare este creat de producator,este de fapt o rechemare in serviceul reprezentanta ,se face in garantie.
Subaru in functie de reclamatii,de procese pe rol,de retururi,de impactul asupra imaginei firmei ia decizia sau nu.
Ciprian86626
acum am citit si eu integral acest topic. era bine sa il fi citit mai demult, poate nu mai schimbam si volanta:) care este 5400 RON nu 4500 RON.

intr-adevar si eu am ajuns la concluzia ca ambreiajul e un consumabil (cel putin la Subaru) atat dupa ce am citit topicul cat mai ales dupa ce am platit volanta:)

legat de patinarea ambreiajului mi se pare irealizabil - in conditii de continuitate - sa pleci la 1200 de ture. Nu ca nu ar pleca masina ci pentru ca ar trebui sa te concentrezi la asta si sa nu mai conduci relaxat. prefer sa imi ard ambreiajul decat neuronii. in plus, am fost asa de stresat incercand sa fac asta ca am avut cea mai mare rata de dat in nas la motor de cand conduc eu.

cred ca rezonabil este sa ne propunem sa eliminam acele momente de patinare inutile cand uitam piciorul pe pedala si sa gasim o metoda pentru mersul bara la bara.

eu incerc sa evit patinarea prelungita prin plecarea cat mai rapida de pe loc. e adevarat ca trebuie sa ridici ambreiajul in paralel cu calcarea acceleratiei (in decursul celor 1200 sau 1500 sau 2000 de ture, cum poate fiecare) dar asta o poti face intr-un timp mai scurt sau mai lung. cu cat o faci mai repede cu atat scade riscul sa uiti piciorul pe ambreiaj. cu alte cuvinte, sa atingi pedala de ambreiaj asa cum ai da o castana cuiva laugh.gif

iar la mersul in coloana incerc sa fac exact cum spunea george. in primul rand aici totul se deruleaza mai incet si nu iti propui sa iei viteza, deci poti sa pleci la 1200 de ture. cateodata si asta e prea mult si iei viteza prea mare pentru ca ala din fata nu isi protejeaza ambreiajul, deci merge cu el patinat si cu viteaza mai mica si constanta. atunci calc usor frana (si doar frana).

eu aplic cele de mai sus la un xt si s-ar putea sa nu mearga la toate (ma gandesc la ce se spunea mai inainte, ca unele motoare sunt prea slabe pentru sasiu si daca incerci sa pleci tare de pe loc "debuseaza" in ambreiaj). de fapt, e si normal: ca sa mearga ca lumea folosesti fiecare lucru pentru ce a fost el facut. daca masina e puternica, pleci mai tare, daca nu, nu o fortezi.

de ex., dupa ce am schimbat kitul am facut un test la stop. calcat la 4000 si eliberat brusc ambreiajul. a scartait din toate patru rotile si a dansat putin stanga-dreapta dar nu a mirosit nimic. i-a placut smile.gif . am facut de doua ori asa, mi-ajunge m-am lamurit.

in alta odine de idei am vazut ca volanta dual mass e mai putin fiabila, dar reduce vibratiile. dupa ce am schimbat kitul la cateva zile am inceput sa aud sporadic un huruit - mai ales cand stateam mult la relanti - care disparea cand calcam pedala (posibil rulmentul, greseala de montaj?) in ultima vreme nu a mai aparut. in schimb in trafic intens la plecare de loc mai apar vibratii in pedala. sa aiba legatura cu huruitul. sau mi-au pus o volanta single mass smile.gif ?
andrei5130
QUOTE (Ciprian86626 @ Oct 16 2009, 03:45 PM) *
acum am citit si eu integral acest topic. era bine sa il fi citit mai demult, poate nu mai schimbam si volanta:) care este 5400 RON nu 4500 RON.

intr-adevar si eu am ajuns la concluzia ca ambreiajul e un consumabil (cel putin la Subaru) atat dupa ce am citit topicul cat mai ales dupa ce am platit volanta:)

legat de patinarea ambreiajului mi se pare irealizabil - in conditii de continuitate - sa pleci la 1200 de ture. Nu ca nu ar pleca masina ci pentru ca ar trebui sa te concentrezi la asta si sa nu mai conduci relaxat. prefer sa imi ard ambreiajul decat neuronii. in plus, am fost asa de stresat incercand sa fac asta ca am avut cea mai mare rata de dat in nas la motor de cand conduc eu.

cred ca rezonabil este sa ne propunem sa eliminam acele momente de patinare inutile cand uitam piciorul pe pedala si sa gasim o metoda pentru mersul bara la bara.

eu incerc sa evit patinarea prelungita prin plecarea cat mai rapida de pe loc. e adevarat ca trebuie sa ridici ambreiajul in paralel cu calcarea acceleratiei (in decursul celor 1200 sau 1500 sau 2000 de ture, cum poate fiecare) dar asta o poti face intr-un timp mai scurt sau mai lung. cu cat o faci mai repede cu atat scade riscul sa uiti piciorul pe ambreiaj. cu alte cuvinte, sa atingi pedala de ambreiaj asa cum ai da o castana cuiva laugh.gif

iar la mersul in coloana incerc sa fac exact cum spunea george. in primul rand aici totul se deruleaza mai incet si nu iti propui sa iei viteza, deci poti sa pleci la 1200 de ture. cateodata si asta e prea mult si iei viteza prea mare pentru ca ala din fata nu isi protejeaza ambreiajul, deci merge cu el patinat si cu viteaza mai mica si constanta. atunci calc usor frana (si doar frana).

eu aplic cele de mai sus la un xt si s-ar putea sa nu mearga la toate (ma gandesc la ce se spunea mai inainte, ca unele motoare sunt prea slabe pentru sasiu si daca incerci sa pleci tare de pe loc "debuseaza" in ambreiaj). de fapt, e si normal: ca sa mearga ca lumea folosesti fiecare lucru pentru ce a fost el facut. daca masina e puternica, pleci mai tare, daca nu, nu o fortezi.

de ex., dupa ce am schimbat kitul am facut un test la stop. calcat la 4000 si eliberat brusc ambreiajul. a scartait din toate patru rotile si a dansat putin stanga-dreapta dar nu a mirosit nimic. i-a placut smile.gif . am facut de doua ori asa, mi-ajunge m-am lamurit.

in alta odine de idei am vazut ca volanta dual mass e mai putin fiabila, dar reduce vibratiile. dupa ce am schimbat kitul la cateva zile am inceput sa aud sporadic un huruit - mai ales cand stateam mult la relanti - care disparea cand calcam pedala (posibil rulmentul, greseala de montaj?) in ultima vreme nu a mai aparut. in schimb in trafic intens la plecare de loc mai apar vibratii in pedala. sa aiba legatura cu huruitul. sau mi-au pus o volanta single mass smile.gif ?



data viitoare cand iti mai vin idei sa cumperi piese de la service sa ma anunti smile.gif , eu zic sa te duci cu masina inapoi la service si sa le spui despre vibratii nu e normal, daca se intampla ceva cu noul set di pricina de montaj si nu te duci la timp e posibil sa dea vina pe tine....


am incercat si eu sa fac cum zicea George cu calcatul franei dar (la mine)CB simte infranarea rotilor si da mai mult gaz singurel ca sa compenseze, masina revine la viteza initiala, efectiv se vede cum incepe sa urce mororul in ture...


drept pentru care am aplicat aceiasi regula ca si tine, omor ambreiajul nu neuronul, condumabilele sunt facute sa pe schimbi, si masina sa te serveasca (indiferent de marca).
Ciprian86626
nu, ca la preturi au fost ok, putin peste ce spuneai ca ai dat tu, dar tinand cont ca eu sunt mai comod si ca oricum a picat ambreiajul complet intr-o saptamana-doua de cand a inceput sa horcaie sesizabil, nu mai aveam timp de alte comenzi. ce ma enerveaza acum - dar poate sunt eu prea pretentios - e ca ambreiajul (rulmentul cred) incepuse sa zornaie sporadic si greu perceptibil la viteze mari mai demult. eu am crezut ca sunt greierasi in bord (am si pus o intrebare pe tema asta pe forum). la momentul ala eu am sesizat problema la service dar mi s-a spus ca nu e nimic. e adevarat ca nu se auzea decat pe la vreo 160 si nu cred ca au mers atat. dar eu am pretentia ca din descrierea mea (ca am zis ca e un zornait) sa imi fi spus: e o sansa sa fie si de la ambreiaj. la urma urmei are trei piese, cate tipuri de zgomote poate sa faca? si daca imi ziceau ca e posibil sa pice si volanta il scimbam pe loc. cand s-a dus ambreiajul zgomotul ala mic si rar a devenit permanent si tare si atunci mi-am dat seama ce era de fapt. si intre timp fusesem in grecia si austria cu masina full si doua biciclete pe acoperis. normal ca s-a dus si volanta.

o sa ma duc la service. le-am si zis, dar nu m-am dus, ca vroiam sa ajung acolo cand face huruitul ala, altfel ce sa vada la ea? insa exact in seara asta am patit o chestie super nasoala - cel putin dupa cum se simte - masina se blocheaza cand iau curbe la viteze mici sau cand plec de loc cu rotile virate (de ex cand parchez). ca si cand o roata ar fi infranta si cealalta nu (parca pe spate simt). eu mai am o suzuki vitarea cu reductor si am inteles ca are diferential cu vascocuplu. nu stiu ce inseamna asta, dar la aia cand cuplez reductorul, se intampla exact la fel, de-abia poti vira la viteze mici, tii tare de volan si ai impresia ca se rupe ceva in transmisie (dar acolo mi s-a spus ce normal si eu am de vreo 5 ani fara probleme).

luni aveam programare cu foresterul tot pentru kitul de ambreiaj dar ma duc cu outbackul si il las si o luna, sa il demonteze sa ii faca ce vor. ba dupa ce imi zic ca e gata il mai las o saptamana sa il testeze.

o sa merg cu un sandero in timpul asta thumbsup.gif ceea ce o sa imi aduca aminte de cele doua clio cu care am mers 250.000 km si am schimbat maxim amortizoare. cred ca am mai spus pe aici, cu unul dintre ele am fost pana in tunisia (si cand am plecat acolo avea 140.000 km) dar nu as ava curaj sa repet excursia nici cu foresterul nici cu outbackul.
G e o r g e
ba eu as avea cu sti ul sa fac . benzina si ulei sa iau cu mine . ulei ca daca ma dau la ea papa , si benzina ca si d'asta papa .
in rest as merge si pe munte , ca 3 dif blocabile trebuie sa se simta.
Zetics
Hmm, sper sa n-am motive de ingrijorare, dar la mine la viteze mai maricele, uneori si numai de la 100 in sus incepe sa se auda un huruit, nu foarte sesizabil dar eu il identific usor. Interesant e faptul ca daca trec peste denivelari usoare (deci nu gropi) asa incat masina sa se batzaie putin pe amortizoare, zgomotul se intensifica usor cand se lasas in jos masina si dispare cand a in punctul cel mai de sus. In rest, nici un altfel de manifestare. O sa pun problema la revizia de 30.000 dar stim cu totii raspunsul deja....
Ciprian86626
QUOTE (G e o r g e @ Oct 18 2009, 12:49 PM) *
ba eu as avea cu sti ul sa fac . benzina si ulei sa iau cu mine . ulei ca daca ma dau la ea papa , si benzina ca si d'asta papa .
in rest as merge si pe munte , ca 3 dif blocabile trebuie sa se simta.


pana una alta eu nu am putut sa il folosesc nici la mutat astazi. ceea ce am crezut ca este ceva trecator aseara azi de dimineata s-a dovedit a fi definitiv: pur si simplu nu mai pot sa iau viraje. cand am plecat de pe loc cu dreapta am crezut ca se rupe ceva in ea si a inceput sa miroasa a ambreiaj.

sa iti iei si o baie de ulei, eu am spart-o pe acolo rolleyes.gif
Ciprian86626
QUOTE (Zetics @ Oct 18 2009, 02:25 PM) *
Hmm, sper sa n-am motive de ingrijorare, dar la mine la viteze mai maricele, uneori si numai de la 100 in sus incepe sa se auda un huruit, nu foarte sesizabil dar eu il identific usor. Interesant e faptul ca daca trec peste denivelari usoare (deci nu gropi) asa incat masina sa se batzaie putin pe amortizoare, zgomotul se intensifica usor cand se lasas in jos masina si dispare cand a in punctul cel mai de sus. In rest, nici un altfel de manifestare. O sa pun problema la revizia de 30.000 dar stim cu totii raspunsul deja....


sa nu fie totusi toba. sunt unii la pitesti care o fac la jumatate de pret.
JohnSA
Uite comentariu cules pe tema data, poate punem de un clasament al fiabilitatii marcilor :

"

Am condus un Logan 1.5dci 139000km Am schimbat la el un rulment fata ,doua capete de bara si ambreajul la 137500 km . Mentionez ca fac taxi PE ZI IN CLUJ NAPOCA deci e foarte foarte solicitat.Nu stiu ce experienta auto .............

De Marian pe 20.10.2009 la 20:54

"
Mircea104901
Mda, nu inteleg de ce lumea are o parere proasta despre Daciile noi - Logan si Sandero. Majoritatea vorbesc in necunostinta de cauza, sau pentru ca sunt posesori de alt brand, care le face probleme si au impresia ca si Dacia e la fel. Contrar opiniilor, din toate masinile pe care le-am avut la firma pana acum, Dacia a fost cea mai rezistenta/fiabila.
bogcot76
QUOTE (Mircea104901 @ Oct 22 2009, 09:55 AM) *
Mda, nu inteleg de ce lumea are o parere proasta despre Daciile noi - Logan si Sandero. Majoritatea vorbesc in necunostinta de cauza, sau pentru ca sunt posesori de alt brand, care le face probleme si au impresia ca si Dacia e la fel. Contrar opiniilor, din toate masinile pe care le-am avut la firma pana acum, Dacia a fost cea mai rezistenta/fiabila.


Pai stati putin ca nu e chiar asa - daca vorbim strict de cum, ce sau cand se strica ceva la Dacie, asa o fi. Si eu am avut o Solenza care 98000 km nu a necesitat decat o planetara, 4 amortizoare, o centrala inchidere centralizata (s-a ars ca intra apa in ea thumbsup.gif ) si ceva bucse plus consumabile. Totusi, nu m-as mai intoarce la ea pentru nimic in lume. Din ce motiv? Pai prefer o masina sigura, teapana, super comfortabila si care merge brici in general, decat o tigaie pe roti care nu se strica. Ma rog, nici SOD-ul meu nu s-a stricat inca.

Nici Golful meu de 6 ani nu s-a stricat, insa atentie, e benzina si nu are atatia Nm la cuplu ca Dieselurile. Banuiesc ca nici Loganul sau Sandero nu trece de 150 Nm whistling.gif
vlademir
Suntem la Dacia versus Subaru?
(Si eu sunt placut impresionat de cat de bine se tin loganurile de 80-90000 km).
bogcot76
QUOTE (vlademir @ Oct 22 2009, 04:34 PM) *
Suntem la Dacia versus Subaru?
(Si eu sunt placut impresionat de cat de bine se tin loganurile de 80-90000 km).


Chiar asa, rau am ajuns!!! 36182451.gif
JohnSA
QUOTE (bogcot76 @ Oct 22 2009, 04:07 PM) *
QUOTE (vlademir @ Oct 22 2009, 04:34 PM) *
Suntem la Dacia versus Subaru?
(Si eu sunt placut impresionat de cat de bine se tin loganurile de 80-90000 km).


Chiar asa, rau am ajuns!!! 36182451.gif


e. Nostalgii de toamna.
Marius30562
Se pare ca, intr-adevar e o problema cu ambreiajul de la Subaru Diesel (fie el Outback sau Forester).

Am trecut azi prin service (pentru un rahat de roata) si am intrebat de problema cu ambreiajele.
Mi-au confirmat ca si la Sibiu (si-i service mic) au avut 6 cazuri de ambreiaje belite.
Daca in 2-3 cazuri erau suspectati utilizatorii (masini de firma, oameni nebuni, etc) au fost si cazuri de oameni seriosi, care am mers absolut nrmal si doar pe asfalt cu masina si le-a crapat ambreiajul la 11.000 km.
Ce m-a pus pe ganduri a fost relatarea ca, in acest din urma caz, nu a dat nici un semn de avertizare ci pur si simplu, dupa o oprire, la incercarea de plecare de pe loc, a crapat (si urat de tot - inclusiv volanta !).

Totusi, din cate se pare, s-a cam atins pragul critic de la care problema este considerata o eroare de fabricatie/proiectare si va fi remediata in garantie.

PS:
Din ce spunea un inginer ”batran”, pare-se ca cei de la Subaru au calculat (si, contrar logicii au si declarat) niste valori mai mici ale cuplului decat cele reale si ambreiajul nu a fost dimensionat pentru solicitarile la care este supus.

Motorul dupa cum se stie, a fost dezvoltat initial cu o putere de 170-180 CP, putere redusa ulterior pentru incadrarea in exigentele Euro 4 (nu ma pricep, dar cred ca reglajele astea sunt mai mult software decat hardware).
Daca softul are un bug si ”uita” ce valoare ar trebui sa aiba cuplul si-i ”da drumul” la gaz ....

PPS: Astea din urma sunt simple speculatii ale unui acustician, care n-are nici o treaba cu motoarele. Recte JE !
Daca am debitat tampenii, treceti cu vederea - io-s cu decibelii, alea-alea ! whistling.gif
bogcot76
QUOTE (Marius30562 @ Oct 30 2009, 05:31 PM) *
Din ce spunea un inginer ”batran”, pare-se ca cei de la Subaru au calculat (si, contrar logicii au si declarat) niste valori mai mici ale cuplului decat cele reale si ambreiajul nu a fost dimensionat pentru solicitarile la care este supus.


Sa inteleg ca japonezii au printre ei un Dorel?? Mi se par hilar. Treaba asta cu proiectarea gresita a ambreiajului mi se pare super super stupida atata timp cat s-au scremut vreo 8 ani la motoru asta boxer diesel. Banuiesc ca trebuiau sa-l stie ca pe mama. wacko.gif

Nu ma pricep, dar cuplul cum se masoara de exemplu la masina mea? In felul asta facem un screening test pentru "imbolnavirea" prematura a ambreiajului. Adica ai 350Nm scapi, ai peste mori. 36182451.gif
iulian_1976
QUOTE (Marius30562 @ Oct 30 2009, 04:31 PM) *
Se pare ca, intr-adevar e o problema cu ambreiajul de la Subaru Diesel (fie el Outback sau Forester).
PS:
Din ce spunea un inginer ”batran”, pare-se ca cei de la Subaru au calculat (si, contrar logicii au si declarat) niste valori mai mici ale cuplului decat cele reale si ambreiajul nu a fost dimensionat pentru solicitarile la care este supus.

Motorul dupa cum se stie, a fost dezvoltat initial cu o putere de 170-180 CP, putere redusa ulterior pentru incadrarea in exigentele Euro 4 (nu ma pricep, dar cred ca reglajele astea sunt mai mult software decat hardware).
Daca softul are un bug si ”uita” ce valoare ar trebui sa aiba cuplul si-i ”da drumul” la gaz ....

PPS: Astea din urma sunt simple speculatii ale unui acustician, care n-are nici o treaba cu motoarele. Recte JE !
Daca am debitat tampenii, treceti cu vederea - io-s cu decibelii, alea-alea ! whistling.gif


Nu este doar o speculatie este in mare parte adevarat dupa parerea mea. thumbsup.gif
In nici un caz nu a fost un Dorel rolleyes.gif

A face un kit de ambreiaj foarte fiabil nu este o problema insa nu asta este scopul urmarit , telul lui Subaru&Sachs a fost sa faca un ambreiaj care sa pice la un anumit numar de km dorit.Tind sa cred ca telul lor era limita lui era 80-100 de mii de km per o bucata kit ambreiaj.
Problema este sa traiasca si Sachs cu fabricile din Europa,reprezentantele Subaru si in acelasi timp tu ca posesor sa consideri normal sa schimbi un kit de ambreiaj asfel incat sa nu te simti pacalit.

Un tel l-au obtinut,nu este foarte fiabil insa s au dus in extrema cealalta iar asta momentan este in avantajul lor atat timp cat nu exista probleme mari cu actiuni in instanta,protectia consumatorului etc
Cat timp consumatorul chiar daca este nemultumit plateste cuminte,economia mondiala ,,se invarte,, thumbsup.gif

Daca era doar din software erau de mult rechemari in service,il ,,impingeau,, un pic spre termenul cand iese din garantie rolleyes.gif




Marius30562
Iulian, tind sa-ti dau dreptate.
Ai explicat mai bine decat mine cum se misca industria auto in ziua de azi !

Problema lor in acest moment consta in faptul ca, daca dpdv statistic se demonstreaza ca este o problema cu un anumit reper (adica o defectiune - aceeasi - apare la un procent minim de x% dintre masinile vanduse), atunci aceasta problema intra la defect de fabricatie si respectivul reper va fi inlocuit gratuit de catre producator.

Se pare ca acest prag a cam fost atins, deoarece la ultima problema de gen, SMT a inlocuit fara comentarii si formalitati kit-ul defect.

PS: Asta inseamna sa ai ghinon !
Daca problema apare la tine prima data, e vina ta si platesti; daca ai aceeasi problema ”mai la coada” ai sanse sa se rezolve in garantie ....

Din pacate, traim intr-o economie de consum ... si toate-s consumabile !
bogcot76
Tot nu e kasher ce spuneti voi. Daca e adevarat, atunci masinile normal trebuie rechemate in service. Nu?? Si inca odata mai intreb, unde pot verifica treaba cu cuplul masinii? Pe un dyno sau pe ce? Eu unu sunt dispus sa vad daca masina scoate, cum spuneti voi, mai mult de 350Nm ca daca nu, atunci mancam rahat cu apa rece cu totii.

Eu pot fi de acord ca un ambreaiaj poate fi gandit sa pice dupa un nr de km, ca se poate calcula asta, insa daca au gresit-o inseamana ca au un Dorel acolo asa cum am spus.
f1anatic
2 concepte duc la fenomenul observat.

1) Subaru sint asamblate precum jocurile LEGO.
Subaru nu face decit vreo 3-4 modele de ambreiaj bazat pe modelele de masini/transmisie facute: un ambreiaj pt STi si Legacy GT spec B (cu 6 trepte) - iar transmisia este aceeasi (cu sau fara DCCD si LSD pe fata); un ambreiaj pt motoarele de 2.5 L si 5 trepte (cu sau fara dual mass fly wheel; cu sau fara turbo); si doua ambreiaje pt motorul de 2 L (pt 6-speed adica STI-urile mai vechi si 5-speed tot ce misca inclusiv variantele turbo). Probabil fac si pt masinile de 6 cyl un alt ambreiaj dar la noi nu se vinde.

2) Ambreiajul este conceput pt a fi punctul slab al grupului propulsor.
Este de preferat un ambreiaj bulit decit 2 dinti ciupiti la treapta a 3-a in transmisie.

Din pacate pe diesel ati primit ambreiajul pt motorul de 2 L care nu rezista cuplului generat. Mi se pare firesc sa il schimbati in garantie dardaca Subaru nu remediaza intern problema, oferind piese mai rezistente, veti schimba ambreiajul des.
iulian_1976
QUOTE (bogcot76 @ Oct 31 2009, 01:52 PM) *
Tot nu e kasher ce spuneti voi. Daca e adevarat, atunci masinile normal trebuie rechemate in service. Nu?? Si inca odata mai intreb, unde pot verifica treaba cu cuplul masinii? Pe un dyno sau pe ce? Eu unu sunt dispus sa vad daca masina scoate, cum spuneti voi, mai mult de 350Nm ca daca nu, atunci mancam rahat cu apa rece cu totii.

Eu pot fi de acord ca un ambreaiaj poate fi gandit sa pice dupa un nr de km, ca se poate calcula asta, insa daca au gresit-o inseamana ca au un Dorel acolo asa cum am spus.


1.O verificare se poate face desigur, in Bucuresti din ce observ cunoscuti sunt Computest in plus sunt diferite firme de tuning dotate care iti pot spune exact ce cuplu are in realitate si multe alte informatii pe test nu din cartea tehnica.
2.Nu trebuie sa uiti ca nu Subaru face ambreajele si volantele ci Sachs.
3.Cand ii aud pe unii ca spun ca ambreiajul trebuie sa pice pentru a nu pica cutia ...ma astup whistling.gif
Exista dieseluri de putere asa cum este si acest Subaru diesel la care pica ambreiajul dupa 150 de mii de km si este considerat ca un lucru normal.

...in mod normal Sachs trebuie sa reproiecteze ambreiajul iar cine mai apuca garantia rolleyes.gif sa fie schimbat gratuit.
Sa auzim vesti bune pe viitor thumbsup.gif
bogcot76
Nu am pretentia de ma da expert dar eu stiam ca nu atat puterea conteaza la un ambreiaj ci cuplul. As vrea ceva exemple de dieseluri cu cutie manuala cu cuplu de la 350 Nm in sus fiabile. Care sunt alea? eu personal nu stiu nici unul. Atentie - sa fie si 4x4 full time. Pentru ca conteaza enorm.
iulian_1976
Am prezentat doua masini la sectiunea Subaru AWD,amandoua quattro prima a avut initial 131 cp nu a schimbat ambreiajul in primii 100 de mii de km acum resoftata are 165CP iar cuplul 390Nm.
O sa l intreb acum la cati km schimba ambreiajul rolleyes.gif

O sa colectez cateva informatii legate de quattro si allroad de la Audi si la cat au schimbat ambreiajul in orice caz nu am auzit sa schimbe mai devreme de 100 de mii de km.
Cand au fost cazuri au facut ca ,,trenul,, pe forumul Audi rolleyes.gif
bogcot76
Hello allroad diesel are convertizor hidraulic de cuplu - deci despre ce vorbim? Am spus manuale 4x4 full time adica 50:50 cu cupluri peste 350 Nm cu cutie manuala - nimic din exemplele date nu se incadreaza thumbsup.gif
iulian_1976
Bine nu este corecta comparatia cu allroad rolleyes.gif insa un A4 cu quattro torsen simplu in conditii normale de aderenta distribuie cuplul 50-50.
Deci primul exemplu este corect ?! rolleyes.gif ...mai ales ca are un cuplu de 390Nm iar kitul de ambreiaj original este si aici aiti ghicit ...tot Sachs teehee.gif
JohnSA
QUOTE (Marius30562 @ Oct 31 2009, 10:05 AM) *
Se pare ca acest prag a cam fost atins, deoarece la ultima problema de gen, SMT a inlocuit fara comentarii si formalitati kit-ul defect.
PS: Asta inseamna sa ai ghinon !
Daca problema apare la tine prima data, e vina ta si platesti; daca ai aceeasi problema ”mai la coada” ai sanse sa se rezolve in garantie ....
Din pacate, traim intr-o economie de consum ... si toate-s consumabile !


Din pacate nu asta este economia de consum ci distanta reala intre educatia vanzatorilor si a consumatorilor de pe diferite meridiane ! Iar ghinion pe banii mei nu prea inghit , ca nu muncesc pe centura.
Nu mai folositi gingasii caci suntem fie considerati fraieri fie consumatori de haudi 1x4 clase primare sarite!

Ca sa-ti dau un exemplu :

Suedia - Subaru :
-- quote: Originally posted by erito
Subaru bytte på garanti, de påpekade också att egentligen så skall inte koppling gå på garanti. MEN den var helt utsliten och de undrade hur man lyckas med det på 10000mil. Det undrar vi också. Jag tror fortfarande den är j.kligt felkonstruerad för hur du än kör så skall den hålla längre än så.
adica ceva de genul Subaru a schimbat kitul ambreiaj uzat complet la 10000 mile in in garantie desi a subliniat faptul ca nu este acoperit de ea, dar au considerat ca e de bun simt.

Subaru Finlanda :
-- qoute Finnish forum - clutch totalled at 41000km. No towing or anything special according owner. Clutch plate worn so badly that some of the rivets are visible. Flywheel has to be replaced too.
Subaru gives 20000km warranty for clutch (the whole assembly) and this is not said on owner´s manual. But according service nearly all such cases have been replaced under warranty (warrantied by the dealer).

Subaru Belgia :
-- quote ThieryP : I also had a problem with the clutch on my Legacy at +/- 45000 kms. Flyweel and clutch systeme have been replaced.
Although my legacy has been remapped at +/-40000kms(180ps/414nm) there is no linkage betwenn that operation and the disease. I've exposed that situation to subaru belgium and they agreed to cover half of the expense. ... I bought the car (at 17000kms); my legacy was a test car before I owned it. ( de ce au acoperit doar jumate: masina era vanduta in conditiile in care sunt vandute masinile de drive test).

Subaru Romania : sunteti vinovat, nu conduceti corespunzator , ati uzat complet ambreiajul (?!) , 500 Euro ca te-am prins la inghesuiala si ti-o tragem de nu te vezi, 40 Euro ora de manopera caci suntem specialisti , tara de bananieri ce sunteti !

Deci nu mai folositi gingasii cu dealer-ul ci puneti-va problema daca un specialist de asemenea calibru este lovit de incultura sau de incompetenta.
Si puneti-va aceasta problema atunci cand scoateti bani din buzunar sau atunci cand intrati in curba cu 140Km/h.

Bafta la toti. Si cheltuiti banii unde se merita, ca sa ajungem si noi sa fim tratati ca omologii europeni consumatori de Subaru . Altfel, daca mai menajati si finantati mult asemenea comportamente si mai alintati mult asemenea personaje pricepute in afaceri cu masini, vor mai trece inca cinci ani de asteptare a unui dealer corespunzator.
M A R I A N
Azi am asistat la o faza super tare: o domnisoara cu o Kia C'eed a incercat timp de cateva secunde sa urce cu rotile din fata o bordura mai inalta. Bineinteles ca facea la fel ca 90% din femei tongue.gif si accelera destul de tare, concomitent cu patinarea ambreiajului. Rezultatul...mirosul arhicunoscut de la ambreiajul Subarului meu.
Eu zic sa stam linistiti. Ambreiajul se buleste doar daca e fortat. Am cu a mea aproape 45000 km si nu da semne de oboseala.

In alta ordine de idei, cu ce ne impiedica sa mergem undeva la un service in vestul Europei si sa cerem schimbarea ambreiajului pe garantie? Daca merge, merge, daca nu, nu. Oricum reparatia kitului, din cate am auzit eu, costa mai putin in Germania.
JohnSA
QUOTE (M A R I A N @ Nov 2 2009, 09:13 PM) *
In alta ordine de idei, cu ce ne impiedica sa mergem undeva la un service in vestul Europei si sa cerem schimbarea ambreiajului pe garantie? Daca merge, merge, daca nu, nu. Oricum reparatia kitului, din cate am auzit eu, costa mai putin in Germania.


Pai pe un ambreiaj afectat nu te prea poti baza pana in Germania. Asa ca esti cumva obligat sa ajungi unde ti-e mai aproape. Si tot nu e corect ca producatorul sa nu asigure o retea decenta pentru suportul cumparatorilor lui.
andrei5130
Salutare natiune, nu trebuie sa te duci in germania ca sa schimbi ambreiajul la un pret decent, e suficient sa comanzi piesele din germania si sa te duci la un service care practica preturi umane la manopera (BV, sau alte le de prin tara) .
Marius30562
QUOTE (andrei5130 @ Nov 3 2009, 04:49 AM) *
, e suficient sa comanzi piesele din germania si sa te duci la un service care practica preturi umane la manopera .


EGZACT !!

Si nici nu trebuie neaparat sa-ti comanzi tu, personal, piesele din Germania sau aiurea.
Sunt importatori de piese auto care aduc piese originale Subaru la preturi cel putin decente - totul este sa ai codul corect al reperului .... ermm.gif
raducuGR
ambreiaju ' ca ambreiaju' da aici in Grecia s-or semnalat niste cazuri cel putin ciudate: pusca motoarele la Forester diesel (vreo 4 cazuri...)...Forester pentru ca Outback am numa io' si inca vo' doi nebuni...
bogcot76
QUOTE (raducuGR @ Nov 3 2009, 03:10 PM) *
ambreiaju ' ca ambreiaju' da aici in Grecia s-or semnalat niste cazuri cel putin ciudate: pusca motoarele la Forester diesel (vreo 4 cazuri...)...Forester pentru ca Outback am numa io' si inca vo' doi nebuni...


Si din alea vreo 4 cazuri macar la unu se stie exact ce s-a intamplat? Tu de unde ai aflat? Ca 4 mi se pare suspect de mult. Inseamna ca motoru asta are o problema. A fost cumva "utilizare defectuoasa", s-a umblat la chip s-au o fi uleiul de vina??? Si inca ceva, cum mai e cu Dieselul in Grecia? Ca intr-o vreme nu prea aveai voie sa ai prin orasele mari.
vlademir
QUOTE (LooLee @ Sep 5 2009, 01:22 PM) *
Revin cu o intrebare mai veche la care n-am primit raspuns nici aici, nici la BV, nici in alta parte.
Mers pe ploaie torentiala in treapta IV (cca. 60-70 km/h) masina pierde putere si trepideaza de parca as avea senile. Dupa cca 5-10 min de mers isi revine din senin. 2 astfel de situatii, ambele pe ploaie.
Intra ambreiajul in aceasta ecuatie?

Salut,
se mai aude ceva cu problema ta expusa in septembrie? Te-ai lamurit unde era buba? Te intreb pentru ca si eu am avut o perioada de lipsa de putere, in care masina nu tragea in a 3-a peste 2200 turatii si 70 la ora. As banui ca era de la apa din motorina, temperaturile fiind de -20 de grade si mai mult pentru mai multe zile.
bogcot76
QUOTE (vlademir @ Jan 27 2010, 04:22 PM) *
QUOTE (LooLee @ Sep 5 2009, 01:22 PM) *
Revin cu o intrebare mai veche la care n-am primit raspuns nici aici, nici la BV, nici in alta parte.
Mers pe ploaie torentiala in treapta IV (cca. 60-70 km/h) masina pierde putere si trepideaza de parca as avea senile. Dupa cca 5-10 min de mers isi revine din senin. 2 astfel de situatii, ambele pe ploaie.
Intra ambreiajul in aceasta ecuatie?

Salut,
se mai aude ceva cu problema ta expusa in septembrie? Te-ai lamurit unde era buba? Te intreb pentru ca si eu am avut o perioada de lipsa de putere, in care masina nu tragea in a 3-a peste 2200 turatii si 70 la ora. As banui ca era de la apa din motorina, temperaturile fiind de -20 de grade si mai mult pentru mai multe zile.


In a 3-a la 70 /ora ai peste 2200 ture???? O sa verific dar mi se pare cam mult. De altfel acum realizez ca la 60 la ora in a 4-a masina s-ar putea oricum sa trepideze pentru ca e clar subturata. Eu in Bucuresti rar ajung sa trec de treapta 3. De altfel si la drum lung daca nu trec de 100/ora nu bag a 4-a. In felul asta masina merge excelent, are vigoare si consuma destul de putin. A 4-a peste 110-120. Si nu omori nici DPF si catalizator. Sunt eu defect?

P.S. - se aplica la Diesel. LooLee parca are un 2.0 benzina, nu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.