Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme cu ambreiajul
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
f1anatic
Umiditatea si temperaturile foarte scazute afecteaza negativ functionarea motorului; ECU incercind mereu sa compenseze. E greu de spus ce face masina, probabil reduce timing-ul (aprinderea; timpul intre scintei este mai scurt) dupa care compeneaza si da in extrema ailalta, dupa care adauga timing. In timp ce eu nu am detonatii, masina mea adauga ceva timing (timpul intre scintei fiind prelungit) cind este foarte frig afara. La mers constant asta se traduce printr-o lipsa de putere timp de 1-2 secunde....in care simti ca masina nu trage. Simt acest comportament in conditii cum sint acum afara, -16 C... Dar daca rulez cu masina ceva vreme, computerul se ajusteaza (real time learning) si nu mai face.
vlademir
QUOTE (f1anatic @ Jan 27 2010, 05:16 PM) *
Umiditatea si temperaturile foarte scazute afecteaza negativ functionarea motorului; ECU incercind mereu sa compenseze. E greu de spus ce face masina, probabil reduce timing-ul (aprinderea; timpul intre scintei este mai scurt) dupa care compeneaza si da in extrema ailalta, dupa care adauga timing. In timp ce eu nu am detonatii, masina mea adauga ceva timing (timpul intre scintei fiind prelungit) cind este foarte frig afara. La mers constant asta se traduce printr-o lipsa de putere timp de 1-2 secunde....in care simti ca masina nu trage. Simt acest comportament in conditii cum sint acum afara, -16 C... Dar daca rulez cu masina ceva vreme, computerul se ajusteaza (real time learning) si nu mai face.

"In a 3-a la 70 /ora ai peste 2200 ture???? O sa verific dar mi se pare cam mult."
Mi-am adus aminte ca am filmuletul facut cu acea fericita ocazie. Trebuie sa rectific, nu TRECEA de 2200 turatii indiferent cat apasam pe acceleratie in viteza a 3-a fara sa se zgaltaie serios iar la 70 la ora nu se zgaltaia. Ce se spune mai sus despre lipsa de putere ar putea fi cauza. De la servicemani am tras concluzia cu apa in filtrul de motorina pentru ca dupa ce a facut probleme la ora 8.00 dimineata, la ora 10.30 nu mai acuza nimic.
bogcot76
Am inteles. Dar de unde alimentezi? Apa in motorina suna nasol. Ma rog, suntem in Romania dar ma gandeam ca s-au mai "clatit" si astia cu benzinarii cu pretentii - gen OMV. Eu unul nu am avut probleme de combustibil pana acum. Dar niciodata nu e prea tarziu.
vlademir
QUOTE (bogcot76 @ Jan 27 2010, 05:33 PM) *
Am inteles. Dar de unde alimentezi? Apa in motorina suna nasol. Ma rog, suntem in Romania dar ma gandeam ca s-au mai "clatit" si astia cu benzinarii cu pretentii - gen OMV. Eu unul nu am avut probleme de combustibil pana acum. Dar niciodata nu e prea tarziu.

Fix cu o zi inainte, in Suceava, pe fondul temperaturilor vrajmase, am facut plinul la Rompetrol, e adevarat, recunosc, cu motorina mai ieftina, de 3,97. Plin insemnand ca am mai completat cu vreo 40 de litri. De obicei alimentez doar de la OMV Petromv MOL si Rompetrol.
Marius30562
De la ambreiaj am dat-o-n motorina !

Sa insemne asta ca nu au mai aparut probleme cu ambreiajul si cele semnalate deja au fost rezolvate ???

Sincer sa fiu, ma cam streseaza problema ambreiajului dupa ce, pe un alt forum, a citit intamplarea unui om ce a ramas fara ambreiaj dupa ... 500 km de la achizitionarea masinii (Forester Diesel).

I-a fost schimbat urgent pe garantie, dar totusi ... 500 km !!??? woot.gif

Mai jos pun cateva extrase din patania omului :

QUOTE
Nu vreau sa va intristez, dar raportez prima problema majora avuta cu forester diesel, la 450 km parcursi:
s-a rupt complet discul de ambreiaj si am ramas imobilizat, fara transmisie, a trebuit s-o iau cu platforma.

Episodul s-a intamplat pe strada dreapta, la margine de bucuresti, duminica trecuta seara, tocmai incepuse viscolul cel mare.
.....
Morala: e ceva neregula cu acest ambreiaj daca cedeaza asa repede, o fi subdimensionat pt cuplul motorului diesel. Mersesem doar putin pe niste stradute nedeszapezite, toate orizontale, un pic mai turat, dupa care am iesit pe strada mare, am mai facut 500m, ambreiajul a inceput sa se lipeasca la podea, nu mai revenea pedala, apoi nu mai intra in viteza, apoi toate si-au revenit in pozitie normala, doar ca masina nu mai clintea din loc, bagai in viteza si era ca la punctul mort.
JohnSA
Problema ambreiajului exista , este reala si inca nerezolvata la noi. Pe forumul scandinav el se inlocuieste pe garantie fara comentarii. Din sapaturi si dupa mici expertize neoficiale, sunt doua probleme care duc la efectul patinaj nedorit si uzura prematura : 1. diametrul putin subevaluat pentru torque-ul real al motorului si 2. materialul special utilizat in prezent, material care s-a dorit mai "consumabil" si a iesit un rahat.
Materialul este mai putin uscat , sa-i zicem asa, mai moale si produce si un miros de te scoate din masina daca incerci sa urci o bordura cu spatele, de ex.
Tu ai la indemana in Sibiu un tip care a patentat un ferodou anume. Daca e sa ai probleme, sfatul meu este sa pui pe un disc de ambreiaj ferodoul tipului, sa vezi surpriza cu 300.000 km ambreiajul. Eu asa am de gand sa fac atunci cand voi (re)schimba ambreiajul.
Intreaba la service-urile din Sibiu, e imposibil sa nu stie de acest nou ferodou.
Succes
Marius30562
Mai nou, din informatiile mele, se inlocuieste si la noi, pe garantie.

Zilele astea am sa-i fac o vizita sefului de service sa-i pun o intrebare referitoare la aceasta problema (de fapt probleme: ambreiaj Subaru diesel si ferodoul minune).
Poate are informatii noi ...

PS: Daca ai ceva detalii legate de ferodoul respectiv (producator/furnizor, etc) te rog posteaza-le !

PPS: Eu inca nu am probleme cu ambreiajul (Doamne tine-i naravul !) - dar e bine sa fii pregatit de ce-i mai rau !
mgabi
Al meu nu stiu cat mai tine si in ce stare e - nu pare sa patineze.
Sunt curios vis-a-vis de tarile mai civilizate : in ce conditii as putea sa ma duc sa iau pe careva de guler sa faca lucrarea ?
Sincer, prin tarile nordice n-am fost, si mai ca m'as plimba pana acolo numa asa sa fac operatiunea

@JohnSA - da mai multe detalii, te rog.

QUOTE (JohnSA @ Feb 15 2010, 08:21 PM) *
Problema ambreiajului exista , este reala si inca nerezolvata la noi. Pe forumul scandinav el se inlocuieste pe garantie fara comentarii. Din sapaturi si dupa mici expertize neoficiale, sunt doua probleme care duc la efectul patinaj nedorit si uzura prematura : 1. diametrul putin subevaluat pentru torque-ul real al motorului si 2. materialul special utilizat in prezent, material care s-a dorit mai "consumabil" si a iesit un rahat.
Materialul este mai putin uscat , sa-i zicem asa, mai moale si produce si un miros de te scoate din masina daca incerci sa urci o bordura cu spatele, de ex.
Tu ai la indemana in Sibiu un tip care a patentat un ferodou anume. Daca e sa ai probleme, sfatul meu este sa pui pe un disc de ambreiaj ferodoul tipului, sa vezi surpriza cu 300.000 km ambreiajul. Eu asa am de gand sa fac atunci cand voi (re)schimba ambreiajul.
Intreaba la service-urile din Sibiu, e imposibil sa nu stie de acest nou ferodou.
Succes


Exista pe undeva recunoscut un defect clar, recunoscut de fabrica ? caz in care ma duc sa-l schimbe fara nici un comentariu sau discutie.
iulian_1976
QUOTE (JohnSA @ Feb 15 2010, 04:21 PM) *
Tu ai la indemana in Sibiu un tip care a patentat un ferodou anume. Daca e sa ai probleme, sfatul meu este sa pui pe un disc de ambreiaj ferodoul tipului, sa vezi surpriza cu 300.000 km ambreiajul. Eu asa am de gand sa fac atunci cand voi (re)schimba ambreiajul.
Intreaba la service-urile din Sibiu, e imposibil sa nu stie de acest nou ferodou.
Succes


Bag de seama ca vreti sa mai inchideti o fabrica Sachs din Franta whistling.gif
mgabi
QUOTE (iulian_1976 @ Feb 16 2010, 02:43 AM) *
QUOTE (JohnSA @ Feb 15 2010, 04:21 PM) *
Tu ai la indemana in Sibiu un tip care a patentat un ferodou anume. Daca e sa ai probleme, sfatul meu este sa pui pe un disc de ambreiaj ferodoul tipului, sa vezi surpriza cu 300.000 km ambreiajul. Eu asa am de gand sa fac atunci cand voi (re)schimba ambreiajul.
Intreaba la service-urile din Sibiu, e imposibil sa nu stie de acest nou ferodou.
Succes


Bag de seama ca vreti sa mai inchideti o fabrica Sachs din Franta whistling.gif


Ouch, mai sunt si francezi ...
Ba dimpotriva, sa munceasca sa fie piese de schimb pentru garantii biggrin.gif
GLC120
Cred ca e o greseala. Somajul in Franta este o preocupare constanta a romanilor, utilizatori sau dealeri auto.

Sa inventam altceva tovarasi, nu trebuie sa afectam poporul prieten francofon!
G e o r g e
eu nu pot pricepe cum unii le rup in linie dreapta ... dry.gif si altii sunt care conduc si nu le rup ... imi mentin parerea ca problema e intre volan si sezutul scaunului
bogcot76
QUOTE (G e o r g e @ Feb 16 2010, 12:47 PM) *
eu nu pot pricepe cum unii le rup in linie dreapta ... dry.gif si altii sunt care conduc si nu le rup ... imi mentin parerea ca problema e intre volan si sezutul scaunului


Acuma stii cum e: si eu inclin sa zic ca tine atat timp cat masina mea merge super ok si am cam vazut unde incepe sa se-mputa ambreiajul (adica limitele masinii peste care nu trebuie sa treci). Insa nu stiu ce voi mai spune daca o sa-mi pice si mie. rolleyes.gif

Sigur ca-mi voi atrage multe antipatii pe aici, insa foarte multi am vazut ca incearca sa foloseasca masinile astea pentru ceea ce ele nu sunt facute - off-road, zapezi monstruoase, coclauri etc. Si fac poc.

Daca va uitati inclusiv in reclamele Subaru - Symmetrical AWD este ridicat in slavi pentru calitatile pe sosea / asfalt ci nu in off-road.

JohnSA
QUOTE (G e o r g e @ Feb 16 2010, 12:47 PM) *
eu nu pot pricepe cum unii le rup in linie dreapta ... dry.gif si altii sunt care conduc si nu le rup ... imi mentin parerea ca problema e intre volan si sezutul scaunului


Lasa ruptul. Spune-mi cate ai intalnit uzate normal in 10.000 km. La turisme. Dar si la TIR-uri daca vrei. Dar nu folclor , experiente palbabile.
G e o r g e
cum poti uza in 10 000 un disc ? e simplu , faci ca colegul meu care merge toata ziua cu piciorul pe ambreiaj. nici in linie dreapta nu il muta in stanga .
sau cand pleci de pe loc prin zapada in loc sa lasi sa faca wheelspin tu controlezi puterea din ambreiaj.

ia zi in care te incadrezi.

atentie, am nenorocit un ambreiaj la legacy la 50 000 km . la forester 2.5xt a fost schimbat la 60 000 din alte motive nu din cauza ca ar fi fost uzat . iar la STI inca nu l-am schimbat dar n-am decat vreo 9000 cu el.
JohnSA
QUOTE (G e o r g e @ Feb 16 2010, 01:15 PM) *
cum poti uza in 10 000 un disc ? e simplu , faci ca colegul meu care merge toata ziua cu piciorul pe ambreiaj. nici in linie dreapta nu il muta in stanga .
sau cand pleci de pe loc prin zapada in loc sa lasi sa faca wheelspin tu controlezi puterea din ambreiaj.

ia zi in care te incadrezi.

atentie, am nenorocit un ambreiaj la legacy la 50 000 km . la forester 2.5xt a fost schimbat la 60 000 din alte motive nu din cauza ca ar fi fost uzat . iar la STI inca nu l-am schimbat dar n-am decat vreo 9000 cu el.


Vorbesti de 50.000 , 60.000 si te contrazici cu mine care discut de 10.000. Si colegul tau cat are deja ? Deci, lasa incadrarile , spune experiente palpabile, nu folclor sau pareri critice. Eu ma incadrez la 1,300,000 km fara nici un ambreiaj schimbat. Cu exceptia astuia. Ce sa-ti spun despre defectele mele de condus ?
G e o r g e
cu cat pleci de pe loc (rpm) ?
JohnSA
QUOTE (G e o r g e @ Feb 16 2010, 01:35 PM) *
cu cat pleci de pe loc (rpm) ?


Sub 1000 in 95 %. Din greseala, nu ca ma concentrez.
GLC120
Eu sper ca baietii cu ambreiaje de 30000-50000-60000km maxim sunt pe o lista speciala VIP si primesc periodic un calendar, o atentie, o maslina de la producatorii de ambreiaje.

Personal recunosc doua lucruri:
- nu am auzit inainte de acest forum, ca plecatul la turatii mici ar prelungi durata de viata a ambreiajului si nici nu sunt asa convins. Problemele sunt abuzurile (arogantele) care se fac oriunde si oricand nu numai la plecarea de pe loc, si o posibila problema de proiectare (volanta bimasica, cuplul prea mare.....)
- urmare povestilor de aici care nu sunt fum fara foc, conduc mai ecologic blink.gif si cred ca am redus la jumatate numarul schimbarilor de treapta, mai ales prin oras, in coloana.

Nu am uzat nici un ambreiaj in viata mea (maxim 150,000km cu aceeasi masina).
bogcot76
Nici eu nu am uzat nici un ambreiaj in viata mea insa nici nu am avut pana acum masina 4x4 full time 50:50. Atentie mare - e alta mancare de peste fata de 2WD pe care le conducem de obicei sau de 4wd care nu sunt 4wd full time.

Uite eu fac un experiment de vreo 6-7 luni - sa vad cat tine - pe barba mea. Plec frecvent de pe loc cu schimbat la 3000 - masina merge suuuper bine ba chiar ma socheaza ce sprintena e in a I-a fata de TDI-ul de 140 de cai de la Seat care e putoare rau de tot si la care imediat tre sa dai a II-a imediat ca rage si nu mai trage. Sa vad cat ma tine ambreiajul. Insa atentie - nu merg pe coclauri cu ea, nu urc borduri cu spatele, nu tin deloc piciorul pe ambreiaj decat la schimbat viteza, o tin cat pot peste 2000 de ture etc. Vom vedea. Am 27000 km si merg de vreo 10000 km asa cum am spus mai sus. Mai am putin pana la 30000. teehee.gif
cys
salutari la toata lumea

din pacate trebuie sa ma adaog si eu pe lista celor cu problema asta.

am 30000 km, maxim 10000 in oras, putin off road (~200 km - si asta inseamna drumuri neasfaltate, nu pe camp sau prin paduri), cam 10000 pe autostrazi in ungaria/austria, restul pe drumuri normale de la noi (drumuri in general foarte ok: cluj-alba, cluj-oradea, cluj-zalau, cluj-brasov - daca nu v-ati dat seama, sunt din cluj smile.gif. conduc relativ repede (~130-140 in afara localitatilor), dar cu putine accelerari bruste, si n-am facut nici macar o liniutza, nici de pe loc nici din miscare. ma consider sofer cu ceva experientza, am cam 250000 km condusi pe diverse masini, si diesel si pe benzina, si manuale si automate, si sport si mainstream si allroad. am de exemplu 100000 km facuti cu o corolla diesel, condus in exact acelasi stil, si nici cea mai mica problema cu ambreiajul...

concluzia mea? e destul de clar ca cei de la subaru au dat-o in bara aici. la subaru am remarcat ca se simte mirosul de ambreiaj mult mai usor decat la orice alta masina pe care am condus-o - cand l-am simtit prima data am zis ca asta e, nu ma asteptam sa ajung aici...

oricum, maine ma duc la service sa vad ce zic si ei (ma astept evident sa zica ca am facut liniutze, si ca ei nu acopera nimic...), o sa va tin la curent.

numai bine
bogcot76
QUOTE (cys @ Feb 16 2010, 08:10 PM) *
concluzia mea? e destul de clar ca cei de la subaru au dat-o in bara aici. la subaru am remarcat ca se simte mirosul de ambreiaj mult mai usor decat la orice alta masina pe care am condus-o - cand l-am simtit prima data am zis ca asta e, nu ma asteptam sa ajung aici...

oricum, maine ma duc la service sa vad ce zic si ei (ma astept evident sa zica ca am facut liniutze, si ca ei nu acopera nimic...), o sa va tin la curent.

numai bine


Salut. Doar mirosul e problema? Daca da, atunci nu e o problema. Toate Subaru mai put din cand in cand. E materialul ambreiajului si patinarea lui. Exact ce spuneam - un 4wd permanent nu ai condus nici tu pana acum. Subaru il patinezi la ambreiaj muuuuult mai usor decat o tilicarie cu tractiune pe fata si cuplu de rahat cum e corolla diesel.

Scuze am vazut ca ai condus si allroad - de care?
cys
QUOTE (bogcot76 @ Feb 16 2010, 08:13 PM) *
QUOTE (cys @ Feb 16 2010, 08:10 PM) *
concluzia mea? e destul de clar ca cei de la subaru au dat-o in bara aici. la subaru am remarcat ca se simte mirosul de ambreiaj mult mai usor decat la orice alta masina pe care am condus-o - cand l-am simtit prima data am zis ca asta e, nu ma asteptam sa ajung aici...

oricum, maine ma duc la service sa vad ce zic si ei (ma astept evident sa zica ca am facut liniutze, si ca ei nu acopera nimic...), o sa va tin la curent.

numai bine


Salut. Doar mirosul e problema? Daca da, atunci nu e o problema. Toate Subaru mai put din cand in cand. E materialul ambreiajului si patinarea lui. Exact ce spuneam - un 4wd permanent nu ai condus nici tu pana acum. Subaru il patinezi la ambreiaj muuuuult mai usor decat o tilicarie cu tractiune pe fata si cuplu de rahat cum e corolla diesel.

Scuze am vazut ca ai condus si allroad - de care?


din pacate nu mirosul e problema - scapa ambreiajul la accelerari ceva mai hotarate sau cand urc o panta. deocamdata nu e foarte rau, daca merg linistit nu scapa niciodata, da se inrautateste pe zi ce trece. deci e clar ca-i aceeasi problema, o sa ma duc sa o repar cat mai repede.

despre allroad (sau offroad, sau cum ii zici) - am un suzuki samurai (neimatriculat...) pentru plimbat prin paduri... plus, am mai condus (da relativ putin, cam 100 km fiecare) un bmw x5 si un kia sorento.
bogcot76
Mda, naspa. Probabil ca e pe duca si ambreiajul tau. O sa vad daca sunt mai norocos.

Hai mah lasa-ma cu Kia Sorento ........ dry.gif
mgabi
N-as vrea sa reincepem discutia cu piesa dintre volan si scaun - acolo putem discuta mult si bine. Cred eu ca ar fi mai util si mai de interes informatii concrete vis-a-vis de o eventuala greseala de proiectare.
N-as vrea sa fiu in postura de accepta senin un eventual schimb de ambreiaj pe banii mei ...

Apropos de cele zise mai sus, s-ar putea ca treaba asta cu ambreiaju sa faca parte din strategia subaru ca "un subaru nu se conduce, se piloteaza".

Mi se pare mult mai plauzibila explicatia unei scapari de proiectare sau, mai grav a unui defect calculat sa apara dupa X mii km in anumite conditii de utilizare.

Asa ca fapt divers, am mers si cu un EVO IX o tura de vreo 7-800 km si ne-am inteles de la prima pedala (de ambreiaj) ... cat de "defect" pot sa fiu daca nu se aseamana cu nimic altceva ambreiaju de la subi si mi se pare ca e ceva in neregula ?
Tot asa, ca fapt divers, m-am cam invatat sa plec de pe loc pe la 1000 rpm, rar o mai scap pana pe la 1500.
Si vis-a-vis de wheel-spin, cand ai cate o palma loc in laterala in parcare parca nu imi prea vine sa "protejez" ambreiaju ...
bogcot76
Poate va inregistrati cu totii aici (cei cu ambreiajele) sau in ceva de genul, ca altfel daca tocam in gol problema aici ...... geaba....

http://subaru.eu/index.php/en/community/gr...bers?groupid=17
JohnSA
QUOTE (mgabi @ Feb 16 2010, 11:39 PM) *
N-as vrea sa reincepem discutia cu piesa dintre volan si scaun - acolo putem discuta mult si bine.


Nu o incepe ca o continui eu. Daca nu aveti posibilitatea sa cumparati un produs dincolo de granita de Vest si sa vedeti reactia vanzatorului/distribuitorulu/producatorului vv de parerea cumparatorului cand vine cu produsul in service, macar incercati sa cautati pe forumurile la care aveti acces o explicatie de genul "piese dintre scaun si volan" e vinovata de un neajuns al produsului achizitionat.
Nu stiu cum dracu, dar aia toti se intorc cu fata spre producator adteptand sa repare imaginea produsului, pentru ca falimentele sunt rapide. Vezi exemplul Toyota care s-a apucat sa cheme masini pentru covorase si alte prostii posibile.
Bai, voi realizati cat sunt astia de prosti ?! Prosti frate, ar trebui sa vina aici sa invete cum se pun problemele : ai ceva de obiectat ? Jbang-Jbang vizonu' dracului, nu stii sa conduci, astea sunt niste chestii divine care se conduc cu cracii in sus idiotule, neavenitule , ce cauti tu sa te dai cu un 4x4 fifty fifty? Ce crezi ca oricine poate , ma?
Cam asta e marea diferenta, ca pe toate forumurile unde am sapat in 5 luni, am mai intalnit cazuri de ambraiaje cazute , ca se intampla la orice produs sa existe o rata de caderi, dar la toate reprezentantul a schimbat fara comentarii ansamblul iar clientul a ramas doar cu o mica ingrijorare despre fiabilitate. Un singur caz am intalnit in care clientul a participat la costurile de inlocuire : un suedez a cumparat masina de drive-test, a remapat motorul si a patit-o cu ambreiajul , dar dupa perioada de garantie acordata. Si acolo reprezentantul a spalat obrazul producatorului, considerand ca nu e firesc ce s-a intamplat.
Si ca sa punem punct la lumina divina in care tre sa te scalzi ca sa conduci un Subaru : cu Pajero am mers 4x4 catva ani, AM SCOS RADACINILE COPACILOR TAIATI DE PE UN TEREN IN PANTA TRACTANDU-I CU CARLIGUL DE REMORCARE si sa mor daca a mirosit dracu a ceva, sau daca a inceput sa patineze sau mai stiu eu ce alta sensibilitate am simtit.
vlademir
"Jbang-Jbang vizonu' dracului, nu stii sa conduci, astea sunt niste chestii divine care se conduc cu cracii in sus idiotule, neavenitule , ce cauti tu sa te dai cu un 4x4 fifty fifty? Ce crezi ca oricine poate , ma?".
Uite de asta nu duc lipsa cafelei dimineata. E suficient o citire prin forumuri ca sa te binedispui toata ziua drive.gif . Cu cracii in sus, zici?
cys
cum ziceam si eu sunt de parere ca nu-i vina soferilor, si am mai multe argumente:

- pot sa accept idea ca unii dintre noi uzeaza ambreiajul mai mult decat altii. dar, uzura asta tot cam ar trebui sa fie in limitele normalului. ma bazez aici pe faptul ca mai toti cei care au patit-o (inclusiv eu) au kilometri multi facuti pe alte masini, fara vreo problema cu ambreiajul. si de pe forumul citat de JohnSA "Every case what I´ve heard are the same. Totally worn out clutch at very low kilometers. All the drivers have been driven other cars for years without clutch problems"

- daca nu ar fi o problema de design sau fabricatie, cum se face ca doar la legacy si outback apare baiul asta? eu am tot cautat pe forumuri si inca nu am vazut problema asta la forester sau impreza diesel - corectati-ma daca gresesc. si, ma gandesc ca e mica probabilitatea ca cei care si-au luat legacy sau outback sa fie soferi semnificativ mai prosti decat cei care si-au luat forester, de exemplu...

- chestia cu pornitul de pe loc la turatii cat mai mici nu mi se pare chiar valabila, tocmai pt ca motorul subaru diesel e predispus sa moara la turatii mici, dupa cum au scris atatia pe forum. mie in 30000 km pe outback mi-a murit motorul de mai multe ori (poate de vreo 10 ori) decat in 200000 km pe alte masini de toate tipurile. si la urma urmei, chiar daca pornesti cu motorul la relanti, tot se freaca ambreajul - ca doar motorul are vreo 900 rpm, sa zicem vreo 300 rpm la iesirea din cutie in viteza intaia, fata de 0 rpm cat au rotile. ba, cine stie, poate trebuie patinat ambreajul chiar mai mult daca nu turezi motorul, tocmai ca sa-l protejezi sa nu moara.

- s-a povestit pe aici ca ar putea fi din cauza ca lumea nu stie sa conduca masini awd. nu cred asta din doua puncte de vedere, practic si teoretic. practic, pt ca eu am mai am o masina awd, fac si ceva offroad din cand in cand, si fara sa ma consider un expert in offroad zic ca am ceva experienta cu awd - si tot am patit chestia asta. si in plus, cum ziceam mai sus, daca asta ar fi baiul ar trebui sa existe aceeasi problema si la forester si la impreza.

si dupaia dpdv teoretic: nu mi se pare cam ambreiajul e solicitat mai mult la o masina awd fata de o masina 2wd. adica, sa luam doua masini identice, doar ca una e awd si una 2wd. motorul da o putere p, si ca sa duci masina de la viteza 0 la viteza v iti trebe o cantitate de energie x = masa masinii ori viteza finala la patrat, plus ce se pierde prin frecari. acuma, frecari (pe langa cele de prin rulmenti, care-s neglijabile), pot sa apara doar la ambreiaj si la roti. deci in afara de cazul in care patineaza rotile (ceea ce si la masini 2wd se intampla rar - la mine poate odata in 100 de porniri de pe loc, da evident depinde de sofer), toate datele (si de intrare si de iesire) in afara ambreiajului sunt constante - deci nu vad ce ar fi diferit pt ambreiaj.

deci eu unul trag concluzia clara ca e bai de proiectare sau de fabricatie. poate ar trebui sa ne apucam sa facem o petitie ceva - subaru ar trebui sa recheme masinile in service sa repare problema, si sa le ramburseze reparatia celor care au facut-o deja. si pt ceilalti cu legacy/outback diesel, care nu au problema asta: da doamne sa nu patiti si voi la fel, da nu pot sa nu ma gandesc ca doar cu zece zile in urma eram unul dintre voi...
Marius30562
QUOTE (cys @ Feb 18 2010, 08:06 AM) *
......
- daca nu ar fi o problema de design sau fabricatie, cum se face ca doar la legacy si outback apare baiul asta? eu am tot cautat pe forumuri si inca nu am vazut problema asta la forester sau impreza diesel - corectati-ma daca gresesc. si, ma gandesc ca e mica probabilitatea ca cei care si-au luat legacy sau outback sa fie soferi semnificativ mai prosti decat cei care si-au luat forester, de exemplu...

..... daca asta ar fi baiul ar trebui sa existe aceeasi problema si la forester si la impreza.

deci eu unul trag concluzia clara ca e bai de proiectare sau de fabricatie. poate ar trebui sa ne apucam sa facem o petitie ceva - subaru ar trebui sa recheme masinile in service sa repare problema, si sa le ramburseze reparatia celor care au facut-o deja. si pt ceilalti cu legacy/outback diesel, care nu au problema asta: da doamne sa nu patiti si voi la fel, da nu pot sa nu ma gandesc ca doar cu zece zile in urma eram unul dintre voi...


Din pacate, trebuie sa te corectez ....

Vezi cu o pagina inainte, tocmai expuneam problema unei persoane care a ramas fara ambreiaj la un Forester Diesel cu doar .... 450 km la bord.

Si mai stiu, de la dealer-ul local, tot de un posesor de Forester BD care a ramas fara ambreiaj undeva sub 20.000 km .

Deci, vrem nu vrem, problema exista !

Singurul lucru pozitiv este faptul ca, din informatiile mele, cei de la SMT recunosc problema si, mai nou, accepta schimbarea ambreiajului pe garntie.

Subscriu la ideea unei actiuni comune (petitie sau ce-o fi ea).

PS: La Impreza diesel nu am auzit (inca) de acesta problema.
Dar sunt si relativ putine in Romania comparativ cu OBK, Legacy sau Forester.

PPS: Maine incerc sa-mi fac drum pe la dealer-ul local ca sa am o discutie cu cei din service sa vad daca au mai aparut probleme si/sau daca au ceva vesti legate de subiect.
raducuGR
am vazut ieri prima mea masina in Grecia, subaru impreza 1,6 my 2006...actualul proprietar mi prieten...a facut tot felu' de schimbari pe ea., i-o pus hi-low,etc...masina are 160000 km si ambreiajul neschimbat!!...si omu cara lemne la tara cu ea...
foresterul 2.0 xt l-am dat la 90000 km cu ambreiajul perfect...ce sa zic...inca nu am probleme da' ma astept...si in Grecia din pacate s-or vindut vreo 6 bucati...
bogcot76
QUOTE (cys @ Feb 18 2010, 02:06 PM) *
- daca nu ar fi o problema de design sau fabricatie, cum se face ca doar la legacy si outback apare baiul asta? eu am tot cautat pe forumuri si inca nu am vazut problema asta la forester sau impreza diesel - corectati-ma daca gresesc. si, ma gandesc ca e mica probabilitatea ca cei care si-au luat legacy sau outback sa fie soferi semnificativ mai prosti decat cei care si-au luat forester, de exemplu...


De Forester s-a spus, iar de Impreza e un tip aici dar nu prea da detalii:

http://subaru.eu/index.php/en/community/gr...bers?groupid=17

G e o r g e
1.6 nu are destul cuplu sa rupa ambreiajul
GLC120
Am putea reface lista cu problemele de ambreiaj la Boxer Diesel ?

masina-km-utilizare (off-road, abuz sau condus normal ?) - cum s-a rezolvat?
M A R I A N
Impreuna cu un prieten am reusit sa facem sa puta ambreiajul unei Toyota Hilux 3.0. In momentul ala era pe 4X4 permanent (altfel in mod normal trage numai spatele).
Recunosc ca ne-am chinuit putin. Deci se poate si la motoare cu renumele de "indestructibile".
Lucian107416
QUOTE (G e o r g e @ Feb 18 2010, 04:05 PM) *
1.6 nu are destul cuplu sa rupa ambreiajul

Nici o masina n-ar trebui sa aiba suficient cuplu incat sa rupa ambreiajul. Altfel spus, nici o masina n-ar trebui sa aiba un ambreiaj care sa fie rupt de cuplul motor. confused.gif
M A R I A N
Buey, fii-miu cand da ca nebunu' la pedale, intotdeauna sare lantul de la bicicleta. Deci se intampla chiar si la tractiune spate... teehee.gif
mgabi
Mai e o chestie care nu ne ajuta deloc, faptul ca dieselul nu a ajuns inca in state, de aici rezultand doua probleme:
1. daca ar fi un defect de fabricatie/proiectare s-ar corecta mult mai repede
2. nici optiunile OEM nu prea sunt
iulian_1976
Un kit de ambreaiaj pentru SUBARU Legacy Outback 3 , 2.5 i Break 156cv produs pana in 2003 costa
224,96 € TTC produs de Valeo sau Quinton Hazell iar un volant 600 e produs de Sachs.
Pentru SUBARU Legacy Outback 4 2.5 i Break 165cv, produs incepand cu 2003 nu stiu exact pana cand,acelasi pret. thumbsup.gif
In plus observ ca pe Subaru se pune de multisor volante cu dubla masa si relatia cu Sachs este destul de stransa de multi ani.

...insa pentru diesel cert este ca nu a aparut nici o alternativa.
cys
QUOTE (Marius30562 @ Feb 18 2010, 03:11 PM) *
QUOTE (cys @ Feb 18 2010, 08:06 AM) *
......
- daca nu ar fi o problema de design sau fabricatie, cum se face ca doar la legacy si outback apare baiul asta? eu am tot cautat pe forumuri si inca nu am vazut problema asta la forester sau impreza diesel - corectati-ma daca gresesc. si, ma gandesc ca e mica probabilitatea ca cei care si-au luat legacy sau outback sa fie soferi semnificativ mai prosti decat cei care si-au luat forester, de exemplu...
...........

Din pacate, trebuie sa te corectez ....
Vezi cu o pagina inainte, tocmai expuneam problema unei persoane care a ramas fara ambreiaj la un Forester Diesel cu doar .... 450 km la bord.
...........

marius, vazusem ce ai scris de forester-ul ala, da aia mi se pare cu totul alta problema, avand in comun doar faptul ca e tot la ambreiaj. in rest simptomele sunt diferite, in cazul meu (si celelalte cazuri expuse pt legacy/outback) ambreajul pare pur si simplu uzat - doar ca muuuuult inainte decat ar fi normal.

si mai am o intrebare (scuze daca e cumva explicat pe altundeva pe forum, eventual sa-mi ziceti unde): eu sunt din cluj, deci in general am de-a face cu dealer-ul de aici, Tubman. stiti cumva care e relatia intre dealerii din tara si SMT? din cate stiu, SMT e unicul importator Subaru pt Romania, corect? si daca cumva SMT e de acord sa schimbe ambreiajul in garantie, cum zicea marius, in mod normal si Tubman ar trebui sa urmeze aceeasi politica, nu?
bogcot76
Daca e dealer autorizat Subaru n-ai treaba.
Marius30562
Chiar azi am dat o tura pe la dealer tocmai pentru o discutie legata de amreiaj (nu, eu nu am probleme !).

Eram curios doar daca au ceva informatii legate de acest subiect (daca au primit vre-o informare oficiala sau neoficiala pe acesta tema).

Deocamdata, se pare ca Subaru a adoptat politica strutului - tacere totala.
Oamenii din service recunosc faptul ca e o problema cu ambreiajul la diesel, dar nu prea au ce face.

Procedura, in principiu, e cam asa:
- in service constata defectiunea si transmit cererea de garantie catre SMT;
- SMT aproba (sau nu) acordarea garantiei pentru ambreiaj,
- se inlocuieste ambreiajul.

Daca este vorba de un nr. mic de km, 10-20.000 km, s-a cam acordat garantia (dupa strambaturile de rigoare).

La un numar mai mare (peste 30.000 km) deja se pare ca strambaturile cresc exponential iar sansa de acordare a garantiei scade vertiginos.

Anyway, pe-aici au avut vre-o 5-6 cazuri de ambreiaje belite, dintre care, doar in doua cazuri au fost probleme cu garantia:
- la un Forester cu care se facuse ceva off-road (nu extrem, dar totusi);
- la un Outback cu vre-o 25.000 km, care insa fusese masina de drive-test pana pe la 15.000 km.

In cazul Foresterului nu s-a acordat garantia si acum se judeca; in cazul Outback-ului s-a rezolvat.
Celelate au fost masini exploatate in regim normal, fara iesiri in off-road.

Avand in vedere ca au vandut in jur de 20 de masini diesel, ajungem totusi la un ingrijorator procent de 25 % !

Daca ar fi vorba de vina soferului, si ei au recunoscut ca incidenta cazurilor de ambreiaj cazut la un nr. mic de km ar fi fost muuult mai redusa (probabil un 1 - 2 %).

Ceva se pare ca se misca totusi pe la Subaru, faptul ce da de gandit fiind cel ca Impreza Diesel nu mai este disponibila momentan, fiind transmisa o informare cum ca termenul de livrare minim este de 2 luni.
Eu sper sa fi realizat ca este o problema si se incearca rezolvarea ei.
Foresterul fiind un model cu un volum de vanzari mai mare (cca. 80% din versiunile diesel) este probabil sa aiba stocuri ceva mai mari.

PS: In cazul Suzuki, la SX4, a fost o problema cu caseta de directie (pana la face-lift).
Pentru aceasta insa, Suzuki a transmis o circulara neoficiala catre dealeri care, fara sa recheme masinile in service, dispunea inlocuirea in garantie a casetelor de directie pentru clientii ce reclamau respectiva problema.
Poate si cei de la Subaru vor adopta aceeasi tactica ...
GLC120
QUOTE (Marius30562 @ Feb 19 2010, 05:37 PM) *
Chiar azi am dat o tura pe la dealer tocmai pentru o discutie legata de amrei
Anyway, pe-aici au avut vre-o 5-6 cazuri de ambreiaje belite, dintre care, doar in doua cazuri au fost probleme cu garantia:
- la un Forester cu care se facuse ceva off-road (nu extrem, dar totusi);
- la un Outback cu vre-o 25.000 km, care insa fusese masina de drive-test pana pe la 15.000 km.


Vrei sa spui ca in celelalte 3-4 cazuri s-a inlocuit ambreiajul in garantie fara discutii si fara costuri suportate de client ?
GLC120
http://www.drivetrain.com/parts_catalog/cl...swers_here.html

Numai un citat scurt: It is quite common for a clutch system to last more than 80,000 miles. It all depends on the driver, the usage of the vehicle and the maintenance of the system.
pista
CITAT(mgabi @ Feb 21 2010, 02:09 AM) *
Sa-mi explice si mie cineva cu experianta de ce, de exemplu dupa ce fac un drum pe autostrada de 100km, in primul oras cand sa plec de la semafor parca nu mai e acelasi lucru ca atunci cand am plecat din parcarea de la bloc .

Te referi la faptul ca la rece ambreiajul cupleaza lin si fara probleme iar dupa ce "s-a incalzit" masina cuplarea nu se mai realizeaza la fel de lin si e nevoie de mai multa atentie ? rolleyes.gif
Asa e la masina mea care e un benzinar de 2.5i. Nu mai retin exact cum a fost la inceput dar acum dupa 64kkm si ceva iesiri softroad plus patinari nerecomandate(miros puternic si fum vizibil) simt si eu acest lucru.
mgabi
QUOTE (pista @ Feb 21 2010, 12:44 PM) *
Te referi la faptul ca la rece ambreiajul cupleaza lin si fara probleme iar dupa ce "s-a incalzit" masina cuplarea nu se mai realizeaza la fel de lin si e nevoie de mai multa atentie ? rolleyes.gif
Asa e la masina mea care e un benzinar de 2.5i. Nu mai retin exact cum a fost la inceput dar acum dupa 64kkm si ceva iesiri softroad plus patinari nerecomandate(miros puternic si fum vizibil) simt si eu acest lucru.


Exact, cand "se incalzeste" nu mai presteaza la fel. Si chestia asta am resimtit-o foarte urat dupa niste ore bune de autostrada pe o caldura infernala.
La mine "incidentele" s-ar limita la cateva borduri si plecari din rampa mai abrupta, fara offroad ca nu e cazu'. La mine s-a limitat la miros, n-am ajuns la fum.
cezarm
@pista, am impresia ca noi suntem singurii cu "manualele" de 2,5l de pe aici. Eu ca sa zic asa sunt mai mic nu am decat 35 000 de km si nu am semne de oboseala la ambreiaj. De incins l-am incins de cateva ori, culmea nu l-am incalzit pe coclauri (si te asigur ca urcarea pe Valea Macesului a fost destul de solicitanta pentru transmisie) ci doar in fata blocului la borduri. Asta pana sa invat smecheria cu reductorul. Da' parca totusi l-am incins prea usor. Cu privire la colegii dieselari, ca parere personala, cred ca este una din inerentele "boli ale copilariei" care poate afecta orice model, la orice constructor mai mult sau mai putin pretentios; asta asa in serie cu cutia de viteze in 5 trepte la 2TD (un exemplu clar de autism auto). Frumos ar fi sa recunoasca si sa actioneze in consecinta. Sunt curios daca problema se repeta la Outback-ul nou. Apropo @GLC120, cand m-am dus la concertul lui Chris Rea am parcat undeva in spate la Adam, aproape de intrarea in parcul Cismigiu. In parcare, pe langa mine, mai era un obk3, modelul pana la face-lift, si surpriza, si un obk4. Am incercat sa le pozez, prea erau una langa alta, dar ningea "torential", lumina canci, si aparat foto era doar telefonul asa ca m-am lasat pagubas.
Zetics
Cezar, daca va "incalzeste" cu ceva teehee.gif pe zapezile din urma am reusit si eu sa fac ambreiajul sa miroasa cu tot cu reductor cand incercam sa parchez si sa ies din sleauri sa intru pe locul de parcare. Pe principiul "asa face toate".
cezarm
Uitam! Cica o problema similara ar fi si la Mazda CX7 la supraalimentatul de 2,3l whistling.gif , fapt intarit de diferite review-uri si confirmat si de opinia a doi prieteni proprietari de asa ceva. Nu am habar de ce a facut producatorul sau reteaua de service in sensul asta.
kroko
QUOTE (Zetics @ Feb 22 2010, 11:46 PM) *
Cezar, daca va "incalzeste" cu ceva teehee.gif pe zapezile din urma am reusit si eu sa fac ambreiajul sa miroasa ...
....

Mi tu ..... whistling.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.