Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme cu ambreiajul
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Zetics
Tu macar ai o scuza, ca n-ai reductor. Parca... geek.gif
vlademir
QUOTE (kroko @ Feb 23 2010, 01:59 PM) *
QUOTE (Zetics @ Feb 22 2010, 11:46 PM) *
Cezar, daca va "incalzeste" cu ceva teehee.gif pe zapezile din urma am reusit si eu sa fac ambreiajul sa miroasa ...
....

Mi tu ..... whistling.gif

Si io.
Legionaru'
Azi la spalatorie am intalnit un tip care venise sa spele masina sora-si, un Forester 2.5 XT.
In 40k km a schimbat un kit de ambreiaj, pe banii ei. Defect din cauza soferului.
G e o r g e
pai si cum ti se pare ?
timejumper
Salutare!
Am ramas pe marginea drumului cu pedala de ambreiaj in podea cu al meu Legacy BD la aprox 36000km. Am condus un Forester benzinar peste 100000 si nu am avut probeleme de acest gen conducand in acelasi stil.
Este inadmisibil ca avem acesta problema, cei de la Subaru ar tb sa ia atitudine si sa dea o solutie sau sa repare pe banii lor.
Am vazut posturile lui JohnSA pe site-urile internationale, felicitari!
Se pare ca unii si-au rezolvat problema pe banii dealer-ului, nu cred ca la noi o sa fie cazul la ce preturi de manopera si suprapreturile de la piese.

Sunt curios care o sa fie nr max de km atinsi de cineva cu motor diesel si 5 trepte de viteza cu set-l din fabrica.
Se pare ca o sa scot cam 2500 RON ca sa rezolv problema urgent acum, dar as vrea sa gasim o solutie mai buna..

Drive Safe!
GLC120
Daca se poate va rog sa mai facem o data prezenta pentru Boxer Diesel. Poate ca asa este: nu avem o masina ci un joc de LEGO unde trebuie sa cotizezi la fiecare 2 luni sau 10 frane consecutive pentru a-l mentine in functiune.

Deci:
1. GLC120, OBK Diesel MY2009, 14 000 km, nici un fel de problema, nici beculet, nici motor oprit, discuri, ambreiaj,..........

Sper ca nu am ramas singurul fara probleme si ca voi fi suspectat ca fac reclama SMT-ului..... unsure.gif
timejumper
QUOTE (GLC120 @ Mar 8 2010, 10:23 AM) *
Daca se poate va rog sa mai facem o data prezenta pentru Boxer Diesel. Poate ca asa este: nu avem o masina ci un joc de LEGO unde trebuie sa cotizezi la fiecare 2 luni sau 10 frane consecutive pentru a-l mentine in functiune.

Deci:
1. GLC120, OBK Diesel MY2009, 14 000 km, nici un fel de problema, nici beculet, nici motor oprit, discuri, ambreiaj,..........

Sper ca nu am ramas singurul fara probleme si ca voi fi suspectat ca fac reclama SMT-ului..... unsure.gif


Legacy-ul e din 2008, probabil din primele serii, poate la cele din 2009 au mai rezolvat din probleme.
Oricum astept un feedback de la tine dupa ce treci de 30 000, mai multe ierni si frecus prin oras.
Relax, nu e vorba de reclama, apreciem experienta fiecaruia ... am auzit la service ca venit cineva cu o masina ca a mea la 17 000 si a schimbat ambreiajul inainte de a se fi atins de placutele de frana.
bogcot76
QUOTE (GLC120 @ Mar 8 2010, 10:23 AM) *
Daca se poate va rog sa mai facem o data prezenta pentru Boxer Diesel. Poate ca asa este: nu avem o masina ci un joc de LEGO unde trebuie sa cotizezi la fiecare 2 luni sau 10 frane consecutive pentru a-l mentine in functiune.

Deci:
1. GLC120, OBK Diesel MY2009, 14 000 km, nici un fel de problema, nici beculet, nici motor oprit, discuri, ambreiaj,..........

Sper ca nu am ramas singurul fara probleme si ca voi fi suspectat ca fac reclama SMT-ului..... unsure.gif


Pai si eu am 27500 km si nu am avut probleme. Ma rog, am lovit-o odata pe dedesubt bla bla - dar s-a rezolvat. Acuma ce sa zic, ambreiajul poate pica din senin cand nu te astepti.
timejumper
Stati asa ca m-au sunat de la service si e dusa si volanta, mai stau o zi pana comanda piesa etc ... mai costa si o caruta de bani ... o sa iasa show. E inadmisibil asa ceva!
vlademir
Eu am un OBK diesel din iulie 2008, 63000 km aproximativ si nu am avut de raportat probleme majore. Daca ies din iarna asta cu amortizoarele in regula, dau de baut.
GLC120
QUOTE (timejumper @ Mar 8 2010, 11:51 AM) *
Stati asa ca m-au sunat de la service si e dusa si volanta...


timejumper, poate ne spui cate ceva despre tine pe topicul welcome.

Despre care "service" e vorba in propozitie? Exista unele de la care te poti astepta la orice. Dar la fel de bine exista unii soferi pentru care, pe drumurile patriei, nu exista nici o masina suficient de robusta si bine proiectata.

Pana la urma si-a schimbat cineva de aici ambreiajul de la Diesel pe garantie? Sunt curios care ar fi criteriul de calificare unsure.gif. Cum si-ar da seama ca ambreiajul/volanta cutare s-a dus de prost, iar celelalte au fost abuzate ?

timejumper
QUOTE (GLC120 @ Mar 8 2010, 03:25 PM) *
QUOTE (timejumper @ Mar 8 2010, 11:51 AM) *
Stati asa ca m-au sunat de la service si e dusa si volanta...


timejumper, poate ne spui cate ceva despre tine pe topicul welcome.

Despre care "service" e vorba in propozitie? Exista unele de la care te poti astepta la orice. Dar la fel de bine exista unii soferi pentru care, pe drumurile patriei, nu exista nici o masina suficient de robusta si bine proiectata.

Pana la urma si-a schimbat cineva de aici ambreiajul de la Diesel pe garantie? Sunt curios care ar fi criteriul de calificare unsure.gif. Cum si-ar da seama ca ambreiajul/volanta cutare s-a dus de prost, iar celelalte au fost abuzate ?


Nu stiam de topicul welcome, o sa dau o raita pe acolo ...
E al patrulea service la care am ajuns de cand am aceasta masina, am ajuns la el deoarece e cel mai apropiat de locul in care am ramas in pana.
La afirmatia cu soferii nu pot sa zic decat ca nu am facut nimic iesit din comun, nimic mai "dur" decat cu Foresterul benzinar, pana la urma toti care conducem Subaru de mai multi ani stim de ce ne luam din nou Subaru. Pana acum nu am avut nimic de comentat despre masina decat ca e prea joasa si un pic mai lunga fata de ce eram obisnuit.
Consider ca toti ar trebui sa ne schimbam ambreiajul in garantie caci este un defect de fabricatie pe care Subaru ar trebui sa il ia in calcul si sa rezolve.
Sa zicem ca prima oara se rezolva cu garantia (tine de reprezentanta si nu de service), in cazul fericit, dar apoi la fiecare 20-30 000 km sa dai 2500 EURO ca sa schimbi nu cred ca e niciun biznis.
Iar sa stau sa "nu tin ambreiajul in punctul intermediar" din cauza ca e motorul puternic si ca e 4x4 e o gluma proasta, mai bine imi iau doua Duster din banii astia si ii trimit pe japonezi inapoi in constelatia Pleiadelor (Subaru). Se pare ca diesel-ul mult premiat e un Vista in revenire ... estimez ca peste 50% din cele vandute in Romania si-au schimbat deja ambreiajul (cel putin la cele cu cutie cu 5 trepte).

Drive safe!

PS:
Daca nu se rezolva pe bune treaba pot sa o rastesc de un stalp, sa iau dauna totala si sa imi iau un benzinar, sa inchiriez una sau ...
kroko

Tinind cont de faptul ca "Subaru" nu face masini special pentru romani, de ce nu faceti voi o chestie simpla si interesanta ? Adica :
- cautati citeva forumuri subaru dintr-o tara cu apa calda curenta
- vedeti ce probleme ( si daca ) au avut aia cu ambreiajele
Dupa care e simplu sa trageti concluziile .. rolleyes.gif
timejumper
QUOTE (kroko @ Mar 8 2010, 09:06 PM) *
Tinind cont de faptul ca "Subaru" nu face masini special pentru romani, de ce nu faceti voi o chestie simpla si interesanta ? Adica :
- cautati citeva forumuri subaru dintr-o tara cu apa calda curenta
- vedeti ce probleme ( si daca ) au avut aia cu ambreiajele
Dupa care e simplu sa trageti concluziile .. rolleyes.gif


been there done that
same same ...
bogcot76
QUOTE (timejumper @ Mar 8 2010, 09:09 PM) *
been there done that
same same ...


Poti sa pui niste linkuri pentru ca eu personal am gasit niste forumuri pe afara insa posturile legate de ambreiaj sunt puse tot de romani (cel putin dupa nume asa par - Marius, Adrian etc.)
kroko
QUOTE (timejumper @ Mar 8 2010, 09:01 PM) *
.....
Iar sa stau sa "nu tin ambreiajul in punctul intermediar" din cauza ca e motorul puternic si ca e 4x4 e o gluma proasta...
.....

Daca ai "obiceiuri" din astea cu patinatul si te-a tinut 36.000 km, cred ca poti considera ambreiajul Subaru super robust thumbsup.gif
Lucian107416
Patinat, nepatinat, mie , ca si cititor al topicului, mi se pare evident ca au o problema cu ambreiajul pe diesel. Prea mare rata defectelor.
E normal sa folosesti ambreiajul pentru un confort al rularii. Nu scrie in cartea tehnica sa faci cuplarea in 50 ms. Asta e rolul lui, sa patineze pe o durata limitata. Nu discutam acum de calatorit cu piciorul pe ambreiaj sau alte tampenii de genul asta.
JohnSA
QUOTE (kroko @ Mar 8 2010, 09:06 PM) *
Tinind cont de faptul ca "Subaru" nu face masini special pentru romani, de ce nu faceti voi o chestie simpla si interesanta ? Adica :
- cautati citeva forumuri subaru dintr-o tara cu apa calda curenta
- vedeti ce probleme ( si daca ) au avut aia cu ambreiajele
Dupa care e simplu sa trageti concluziile .. rolleyes.gif


Sper ca ne servesti si ceva concret , de genul unii din tarile cu apa calda dar care recunosc ca nu s-au priceput sa conduca nefiind niste intiati, altfel gandul tau ramane in categoria "sa ne aliniem la practica europeana" atat de drag noua cand ne uitam la declaratiile politicienilor , justificand toate aberatiile posibile.
Dar de o alta directie din care sa privesti problema , ce zici ? Uite : in tarile cu apa calda si caldura reprezentatul este serios ingrijorat de nemultumirea clientului, nu se simte jignit si nu devine zeflemitor fata de "fraier". Tot acolo exista garantia "bumper-to-bumper" pentru primii 25-35.000 km, fapt neintalnit la noi.
Acum poate se justifica faptul ca auzi doar despre romani cu probleme : in tarile cu apa calda nu se comenteaza cererea de garantie ci totul este suportat de producator.

Acest post nu contine jigniri. Va rugam nu ripostati agresiv.
timejumper
QUOTE (JohnSA @ Mar 9 2010, 01:52 PM) *
QUOTE (kroko @ Mar 8 2010, 09:06 PM) *
Tinind cont de faptul ca "Subaru" nu face masini special pentru romani, de ce nu faceti voi o chestie simpla si interesanta ? Adica :
- cautati citeva forumuri subaru dintr-o tara cu apa calda curenta
- vedeti ce probleme ( si daca ) au avut aia cu ambreiajele
Dupa care e simplu sa trageti concluziile .. rolleyes.gif


Sper ca ne servesti si ceva concret , de genul unii din tarile cu apa calda dar care recunosc ca nu s-au priceput sa conduca nefiind niste intiati, altfel gandul tau ramane in categoria "sa ne aliniem la practica europeana" atat de drag noua cand ne uitam la declaratiile politicienilor , justificand toate aberatiile posibile.
Dar de o alta directie din care sa privesti problema , ce zici ? Uite : in tarile cu apa calda si caldura reprezentatul este serios ingrijorat de nemultumirea clientului, nu se simte jignit si nu devine zeflemitor fata de "fraier". Tot acolo exista garantia "bumper-to-bumper" pentru primii 25-35.000 km, fapt neintalnit la noi.
Acum poate se justifica faptul ca auzi doar despre romani cu probleme : in tarile cu apa calda nu se comenteaza cererea de garantie ci totul este suportat de producator.

Acest post nu contine jigniri. Va rugam nu ripostati agresiv.


UPDATE: mi-a fost reparata masina pe garantie, ambreiaj si volanta, maine dimineata se vor face niste teste si la pranz pot sa merg sa o iau. Cei de la SMT au fost prietenosi si prompti, mi-au zis ca ei trimit piesele la producator si deschid dosar. Mai mult de atat cei de la SMT nu pot sa faca, va fi decizia producatorului daca va reactiona public la problema.
Momentan sfatul meu este sa nu va cumparati masini diesel de la SUBARU ... asta e ... se pare ca nu le-a/ne-a intrat cartea buna la jocul asta ...
bogcot76
Pai bravo nene. In ultima vreme tot mai multe lucruri bune de la SMT. Eu totusi nu as fi atat de radical si dur (legat de sfatul de a nu cumpara Diesel Subaru). Mai ales ca toti se vaita insa vad ca pana la urma ambreiajul se schimba pe garantie. Mie unul imi place masina la nebunie. Am mers destul de mult cu TDI-urile de la VAG si stiu cum merge si 118 D de la BMW. Cu ultimul poti sa-l compari. Sunt la fel de placute. Insa e peste TDI-uri si o spun dupa ce am mers peste 10000 km cu ele (cele de 140 cai).
timejumper
QUOTE (bogcot76 @ Mar 9 2010, 04:07 PM) *
Pai bravo nene. In ultima vreme tot mai multe lucruri bune de la SMT. Eu totusi nu as fi atat de radical si dur (legat de sfatul de a nu cumpara Diesel Subaru). Mai ales ca toti se vaita insa vad ca pana la urma ambreiajul se schimba pe garantie. Mie unul imi place masina la nebunie. Am mers destul de mult cu TDI-urile de la VAG si stiu cum merge si 118 D de la BMW. Cu ultimul poti sa-l compari. Sunt la fel de placute. Insa e peste TDI-uri si o spun dupa ce am mers peste 10000 km cu ele (cele de 140 cai).


Daca vrei sa ramai in camp si sa pierzi trei zile cu reparatia be my guest smile.gif
bogcot76
Departe de mine gandul de a lua apararea SMT (am si eu o intreaga poveste acum un an cu ei), insa ce nu inteleg eu la romanasii nostrii e urmatoarea cascada de evenimente:
1. se intampla o chestie naspa (ex - pica ambreiajul la boxer diesel)
2. pagubitul se inscrie pe un forum de profil
2. nu se stie exact ce se va intampla la service insa apar o serie de blesteme si refulari pe forum - sa-i f.t, sa-mi bag, sa le arat eu lor etc.
3. se rezolva problema oarecum rapid in garantie la service (ex. se inlocuieste volanta, set ambreiaj)
4. se face doar un update la informatiile postate fara nici o mica umbra de genul "sorry, uite ca totusi mi-au rezolvat problema si i-am injurat degeaba"
5. in general pagubitul dispare de pe forum

Spun asta pentru ca imi aduc aminte ca acum vreo 6 luni tot asa a aparut o Domnisoara / Doamna care a facut cam acelasi lucru si dusa a fost pe urma. Eu unul ma simt putin ofensat daca cineva vine pe aici numai sa injure fara a mai participa din cand in cand la discutiile "antrenante / utile etc" de pe forum.

Daca ma insel, imi cer de pe acum scuze si nu numai (dau si o bere), insa eu pe moment cam asta simt. Nu de alta dar in general cine vine si cu alte intentii pe aici decat cele enumerate de mine mai sus, mai spune si buna ziua, mai zice si doua vorbe despre cine este si ce face , bla bla. Ca asa e frumos. thumbsup.gif
JohnSA
QUOTE (bogcot76 @ Mar 9 2010, 07:46 PM) *
Departe de mine gandul de a lua apararea SMT (am si eu o intreaga poveste acum un an cu ei), insa ce nu inteleg eu la romanasii nostrii e urmatoarea cascada de evenimente:


Pai sa luam in ordine organigrama ? After-sale, service ,PR. Se pare, ca vorba aia, au o activitate atat de prodigioasa ca piata are reactie la felul in care si-au derulat afacerea vv de cumparatorul care le-a bagat bani in cont.

Pot sa le adresez un : SMT, Baieti , ati infrant !?
timejumper
QUOTE (bogcot76 @ Mar 9 2010, 07:46 PM) *
Departe de mine gandul de a lua apararea SMT (am si eu o intreaga poveste acum un an cu ei), insa ce nu inteleg eu la romanasii nostrii e urmatoarea cascada de evenimente:
1. se intampla o chestie naspa (ex - pica ambreiajul la boxer diesel)
2. pagubitul se inscrie pe un forum de profil
2. nu se stie exact ce se va intampla la service insa apar o serie de blesteme si refulari pe forum - sa-i f.t, sa-mi bag, sa le arat eu lor etc.
3. se rezolva problema oarecum rapid in garantie la service (ex. se inlocuieste volanta, set ambreiaj)
4. se face doar un update la informatiile postate fara nici o mica umbra de genul "sorry, uite ca totusi mi-au rezolvat problema si i-am injurat degeaba"
5. in general pagubitul dispare de pe forum

Spun asta pentru ca imi aduc aminte ca acum vreo 6 luni tot asa a aparut o Domnisoara / Doamna care a facut cam acelasi lucru si dusa a fost pe urma. Eu unul ma simt putin ofensat daca cineva vine pe aici numai sa injure fara a mai participa din cand in cand la discutiile "antrenante / utile etc" de pe forum.

Daca ma insel, imi cer de pe acum scuze si nu numai (dau si o bere), insa eu pe moment cam asta simt. Nu de alta dar in general cine vine si cu alte intentii pe aici decat cele enumerate de mine mai sus, mai spune si buna ziua, mai zice si doua vorbe despre cine este si ce face , bla bla. Ca asa e frumos. thumbsup.gif


Nu simt nevoia sa ma justific referitor la insinuarile de mai sus, tb un pic de moderatie si intelegere fata de un sofer care ramane in drum cand ii e lumea mai draga. Mai ales ca sunt fun convins Subaru si m-am simtit f bine si cu Diesel-ul. Experienta mea cu SMT a fost buna de data asta, s-au miscat bine. Daca vrei, insa, sa iti repari masina la ei sau sa iti faci revizia poti primi un termen de 3 saptamani destul de lejer, deci mai au de lucru. Faptul ca isi pun mult la pretul pieselor este general in economia de piata autohtona. Daca de 3 ori ai experiente nasoale, a 4-a oara presupui ca poate fi la fel dar pana la urma a fost bine. Am pierdut 3 zile din business si mi-am vazut masina pe platforma sweat.gif .
E un pic cam ciudata faza cu ambreiajul ca ei la revizie nu au cum sa se prinda, ar tb sa dea jos cutia de viteze ... doar daca eram atentionat inainte despre problema si reactionam cand vedeam ca nu mai trage ca inainte, puteam evita problema si schimba piesele in conditii previzibile dar probabil pe banii mei.

Prin experientele de acest gen invatam si cautam sa mai dam informatia si la altii, fara "tari cu apa calda / bananiere" etc ...

No hard feelings
Drive safe
raducuGR
singura solutie sa te bage in seama Subaru ar fi sa faca cineva un blog la blogspot.com si sa ne postam toti acolo problemele...daca e bine facut si cu cuvinte cheie bune blogul se ridica foarte bine in Google (am incercat eu cu mobila de bucatarie) si sigur va deranja ceva sefi mari de la subaru...

a, si you tube-ul mere bine...
V l a d
Acum sa nu fie cu suparare, dar eu nu am avut nici o problema cu Legacy-ul meu si service-ul din Brasov la care merg e foarte fain din toate punctele de vedere... nu vad de ce sa lovim si in Subaru si in toate service-urile. Hai sa facem niste diferente...
timejumper
QUOTE (V l a d @ Mar 11 2010, 12:48 PM) *
Acum sa nu fie cu suparare, dar eu nu am avut nici o problema cu Legacy-ul meu si service-ul din Brasov la care merg e foarte fain din toate punctele de vedere... nu vad de ce sa lovim si in Subaru si in toate service-urile. Hai sa facem niste diferente...


In ce oras conduci cel mai mult?
V l a d
In Bucuresti, aici stau. In Brasov merg doar la service.
Merg cam 90% in oras si 10% afara.
timejumper
QUOTE (V l a d @ Mar 11 2010, 04:34 PM) *
In Bucuresti, aici stau. In Brasov merg doar la service.
Merg cam 90% in oras si 10% afara.


Nu ai simtit niciodata miros de la ambreiaj? De exemplu cand o scoti din parcare dupa ce a nins mult? Cum schimbi vitezele, mai ales cand stai la coada la semafor?
Te intreb din cauza ca de cand am reparat-o sunt f atent la ambreiaj si inca nu m-am prins care e modalitatea optima ...
bogcot76
Uite,reiau un post mai vechi ce era raspuns la o intrebare a lui @mgabi (nu stiu de ce la vremea aia discutam de ambreiaje pe topicul club subaru blink.gif ):

"Te referi la faptul ca ti se mai opreste la plecare masina din cand in cand? Cati km ai cu ea?

De asta ma plangeam si eu in primii 5000. Acuma nu mi se mai pare nimic aiurea (27000km), mi se intampla extrem de rar. Insa oricine o ia prima data la mers pateste la fel si injura ceva de genul: "bagami-as ..... ori eu sunt oligofren ori e masina asta de kkt", iar eu ii raspund - nici una nici alta, doar nu ati avut suficient timp sa va cunoasteti.

Ideea e ca avand cuplu foarte mare, atunci cand incepi sa ridici piciorul de pe ambreiaj ai senzatia de o fractiune de secunda ca masina zboara de sub tine si atunci cel putin la inceput esti tentat sa nu o mai accelerezi suficient, ridici piciorul mai repede de pe ambreiaj si moare. Cel putin asta se intampla la mine. Trebuie gasit insa punctul ala in care la ridicarea ambreiajului masina se misca si apoi tre sa bagi mai tare piciorul in acceleratie. Mi-e greu sa explic asa......poate sa arat e mai usor. Nu stiu daca s-a inteles mare lucru. Daca tot schimbi BD-ul cu o alta masina frecvent s-ar putea la trecerea de pe una pe alta sa ti se intample acelasi lucru. Eu de exemplu daca merg cu golful de 105 cai benzina, care e o putoare si are un cuplu de cacat si pe urma me urc pe BD prima sau a doua plecare pot fi cu probleme.

Exista si varianta in care prin ridicarea usoara , dar foarte usoara atentie, a ambreiajului fara a accelera masina pleaca usurel, usurel si daca vrei sa o misti mai departe atingi doar putin acceleratia cand aproape ai debreiat total. Asta e varianta folosita de mine la mersul bara la bara si e ok. Nu pute a ambreiaj in masina. "

Ca si completare - masina asta foarte rar necesita sa fie tinuta din ambreiaj, nu prea ai ce cauta cu piciorul pe acolo.
G e o r g e
QUOTE (timejumper @ Mar 12 2010, 10:08 AM) *
QUOTE (V l a d @ Mar 11 2010, 04:34 PM) *
In Bucuresti, aici stau. In Brasov merg doar la service.
Merg cam 90% in oras si 10% afara.


Nu ai simtit niciodata miros de la ambreiaj? De exemplu cand o scoti din parcare dupa ce a nins mult? Cum schimbi vitezele, mai ales cand stai la coada la semafor?
Te intreb din cauza ca de cand am reparat-o sunt f atent la ambreiaj si inca nu m-am prins care e modalitatea optima ...

vezi ca am scris asta in nenumarate randuri ...

daca voua la 350nm vi se pare mult ... dar eu cu doar 500nm momentan.
HalbaSus
QUOTE (G e o r g e @ Mar 12 2010, 09:49 AM) *
vezi ca am scris asta in nenumarate randuri ...

daca voua la 350nm vi se pare mult ... dar eu cu doar 500nm momentan.


Cuplurile tale sunt altfel decat cuplurile de dizal...
GLC120
timejumper nu ai avut timp (inca) pentru topicul welcome. Ai vazut ambreiajul original de pe masina? Era uzat, adica materialul de frictiune disparuse ? Cel nou este exact la fel acelasi producator acelasi P/N ?
Presupunem ca Subaru recunoaste problema si schimba in garantie. De ce pune acelasi KIT? Vedeti vreo logica?

Desi am mai scris asta, mirosul apare uneori si la LC si la Subaru. In special la mers in marsarier in panta, off-road, borduri...manevre repetate, unde rar apuci sa eliberezi complet ambreiajul. Am inteles ca ar fi ceva normal sa miroasa.

Referitor la cuplu BD cred ca e mai degraba mic la turatii joase. Eu nu am probleme la plecarea de pe loc dar in continuare (merg rar cu Subaru) mi se mai opreste motorul in treapta a doua. Se intampla la viteze foarte mici, cand accelerez si probabil ridic prea repede piciorul de pe ambreiaj - ca sa nu il uzez unsure.gif Ar trebui sa schimb I-a unde cu atentie sporita este cuplu suficient, am remarcat ca masina merge singura chiar si in rampa, viteza de 8.1 (sic) km/h, turatie sub 900rpm. BTW turatia asta de 900 este prea mica sau viteza asta 8 km/h este prea mare pentru a face off-road. Un drum accidentat, care mai si urca este cam ucigator, in primul rand pentru ambreiaj.

V l a d
Mi-a mirosit ambreiajul de cateva ori evident. E normal sa se intample asa cand nu esti obisnuit cu masina si nu stii cum sa-l calci. Problema la Subaru nu e la ambreiaj ci la utilizarea lui smile.gif. Nu fac pe nimeni sofer prost, sa nu fiu inteles gresit si mie mi-a mirosit, dar odata obisnuit cu stilul de folosire al acestuia nu mai miroase. Probabil ca kit-urile se strica mai repede din cauza unei utilizari mai energice si din cauza protejazrii transmisiei. Forta trebuie sa se duca undeva si nu se duce in scartaitul rotilor pentru ca in cazul diesel-ului nu exista suficienta putere.
Mi-a mirosit ambreiajul si la Megane in cateva ocazii si la Suzuki in altele. E normal. In cazul suprasolicitarii miroase. O urcare de bordura cu ambreiajul la jumtate e suprasolicitare. El patineaza, si e normal sa faca asta caci asa e conceput.
Recunosc ca ma enerva asta la inceput si poate ma deranjeaza si acum un pic, dar legacy diesel nu e o masina sport. Poate ca trebuiau sa faca un ambreiaj mai dur, dar poate ca daca ar fi fost mai dur asta se resimtea in uzura prematura a altor elemente. Ma indoiesc ca cei de la Subaru s-au aruncat cu capul inainte si nu au gandit...

Cand stau la coada sau in ambuteiaj nu mi-a mirosit ambreiajul niciodata... sorry dar aici e clar folosire incorecta... in celelalte cazuri fortarea ambreiajului e normala, dar in ambuteiaj.... de ce l-ai forta???
iulian_1976
QUOTE (GLC120 @ Mar 12 2010, 08:41 AM) *
Presupunem ca Subaru recunoaste problema si schimba in garantie. De ce pune acelasi KIT? Vedeti vreo logica?

De ce pune Renault aceleasi pompe de injectie Delphi ?!
De ce pe Passat VI ,2.0tdi se inlocuiesc repetat aceleasi injectoare Siemens cu probleme de peste 4 ani?!

Intrebari de genul sunt retorice thumbsup.gif
Chiar nu stiti la ce fabrici si subcontractori dati de mancare ?! rolleyes.gif
Cautati pe net unde fabrica Sachs volantele si kiturile de ambreiaj si o sa aflati raspunsul. rolleyes.gif

Ps:masina va avea un proprietar si dupa iesirea din garantie teehee.gif







timejumper
QUOTE (GLC120 @ Mar 12 2010, 10:41 AM) *
timejumper nu ai avut timp (inca) pentru topicul welcome. Ai vazut ambreiajul original de pe masina? Era uzat, adica materialul de frictiune disparuse ? Cel nou este exact la fel acelasi producator acelasi P/N ?
Presupunem ca Subaru recunoaste problema si schimba in garantie. De ce pune acelasi KIT? Vedeti vreo logica?

Desi am mai scris asta, mirosul apare uneori si la LC si la Subaru. In special la mers in marsarier in panta, off-road, borduri...manevre repetate, unde rar apuci sa eliberezi complet ambreiajul. Am inteles ca ar fi ceva normal sa miroasa.

Referitor la cuplu BD cred ca e mai degraba mic la turatii joase. Eu nu am probleme la plecarea de pe loc dar in continuare (merg rar cu Subaru) mi se mai opreste motorul in treapta a doua. Se intampla la viteze foarte mici, cand accelerez si probabil ridic prea repede piciorul de pe ambreiaj - ca sa nu il uzez unsure.gif Ar trebui sa schimb I-a unde cu atentie sporita este cuplu suficient, am remarcat ca masina merge singura chiar si in rampa, viteza de 8.1 (sic) km/h, turatie sub 900rpm. BTW turatia asta de 900 este prea mica sau viteza asta 8 km/h este prea mare pentru a face off-road. Un drum accidentat, care mai si urca este cam ucigator, in primul rand pentru ambreiaj.


nu gasesc topicul welcome ... drive.gif
Am vazut piesele, nu stiu ce au pus in loc: discul de ambreiaj mai avea pe alocuri material de frictiune (mai era o insula), volanta era albastrie si juca si pe orizontala si pe verticala (tinand volanta orizontal).
M-am tot jucat cu ambreiajul zilele astea si intradevar pot sa il protejez sau pot sa ma fac de cacao cu motorul inecat. Am remarcat ca am obiceiul de a calca acceleratia inante ca ambreiajul sa il las de tot cu toate ca nu e necesar, la asta clar tb sa mai lucrez.
Mirosul a fost ieri cand am iesit din zapada mai greu ...
G e o r g e
ca sa iesi din zapada faci asa :decuplezi VDC , dai un pic mai tare in acc si cuplezi rapid ... apoi tii masina din ACC cu ambreiajul cuplat 100% si piciorul stang relaxat . doar din ACC.
bogcot76
QUOTE (V l a d @ Mar 12 2010, 12:14 PM) *
Nu fac pe nimeni sofer prost, sa nu fiu inteles gresit si mie mi-a mirosit, dar odata obisnuit cu stilul de folosire al acestuia nu mai miroase.


EXACT. +1 thumbsup.gif
GLC120
QUOTE (timejumper @ Mar 12 2010, 12:59 PM) *
nu gasesc topicul welcome ... drive.gif


http://masini.ro/forum/content/Subaru/2095...u-Welcome-Area/ ermm.gif
timejumper
QUOTE (G e o r g e @ Mar 12 2010, 01:14 PM) *
ca sa iesi din zapada faci asa :decuplezi VDC , dai un pic mai tare in acc si cuplezi rapid ... apoi tii masina din ACC cu ambreiajul cuplat 100% si piciorul stang relaxat . doar din ACC.


cool, banuiesc ca te referi la butonul "ESP" din stanga volanului cand zici VDC
G e o r g e
ma refer la denumirea comerciala a ESP ului la subaru care este VDC (vehicle dynamics control)
cezarm
In 2006, parintii mei si-au cumparat un Passat (2.0TDI, 4motion) cu care au avut o gramada de experiente neplacute. Pana atunci au avut un alt Passat, modelul vechi cu care au avut un accident destul de urat: dauna totala, ceva maini, picioare rupte, dar in prezent sunt intregi (Doamne ajuta!); impact frontal, politia calculase o viteza de 95 km/h in momentul impactului si nici nu aveau centuri de siguranta puse! Masina nou nouta, de la un dealer din Bucuresti. Bilant: pe la 12 000 km o paleta de la turbina defectata, venau in Bucuresti din Piatra Neamt, si au ajuns cu masina pe "avarie". Pe la 30 000 km "cade" cutia de viteze (!?). In ambele situatii reparatiile au fost facute pe garantie. Singurele lucruri neplacute: masina blocata in service 1 zi si respectiv 10 zile, pe langa "amabilitatea" binecunoscuta a celor de la service-ul din Bucuresti.
Le-au scris celor de la Wolfsburg reclamand faptul ca totusi pare impardonabil sa se strice cutia de viteze asa de repede. De raspuns au raspuns f. repede (max 1 saptamana), cerandu-si scuze, ca vor lua masuri, dar cam atat.
Prin august anul trecut (cca 60 000km la bord) veneau in B. cand li se strica integrala: diferential spate bulit. Iarasi service, iarasi nervi, masina blocata 2 saptamani. Pleaca luni cu masina reparata si miercuri ma suna de pe centura din Sinaia cu masina stricata din nou. Tot cutia de viteze. Cost 240 000 000 lei. Ai mei si mai dracuiti reclama la vanzator care initial a dat vina pe cei din provincie, ca nu si-au facut treaba cum trebuie (parca nu ar face din aceesi retea!). Fac reclamatie si la OPC care nu au facut nimic (cred ca si acuma rad). Fac alta reclamatie la Wolfsurg. De raspuns au raspuns tot asa de repede luandu-si angajamentul ca vor lua masuri, dar tot la fel, cam atat. Oricum opinia era ca cei din Romania au printre cele mai mari vanzari din zona asta si nu vor pati mare lucru. Vazand ca nu merge asa au ajuns in justitie. Din acel moment cei din Bucuresti au cedat facand o oferta greu de refuzat fata de un proces mai lung si discutabil (ai mei au pus 8 000 000!!! lei iar restul a fost pus cei de aici pentru o cutie noua). Uite asa au reusit sa-si recupereze masina dupa 5 luni!!! De draci, taica-meu a trecut pe Logan ca masina de serviciu. Ca sa fie mai linistiti le-au mai dat si un set de cauciucuri de iarna + jenti la un pret super avatajos.
Acu', dupa ce v-am plictisit cu povestioara de mai sus (nu-mi pare rau ca am fugit de WV), ma gandesc daca, voi, cei cu probleme cu ambreiajul (in special dieselarii), ati incerca o petitie catre Subaru, aia din Japonia. Cine stie ce iese, si nu costa mai nimic, dar s-ar putea afla si, poate, un punct de vedere mai oficial.
iulian_1976
Passat (2.0TDI, 4motion) una dintre cele mai problematice motorizari Vw ;interesant ca nu au picat in pana din cauza injectoarelor si pompei de motorina.
Toate se schimba in garantie insa acelasi piese nu imbunatatite.
timejumper
QUOTE (cezarm @ Mar 13 2010, 04:31 PM) *
In 2006, parintii mei si-au cumparat un Passat (2.0TDI, 4motion) cu care au avut o gramada de experiente neplacute. Pana atunci au avut un alt Passat, modelul vechi cu care au avut un accident destul de urat: dauna totala, ceva maini, picioare rupte, dar in prezent sunt intregi (Doamne ajuta!); impact frontal, politia calculase o viteza de 95 km/h in momentul impactului si nici nu aveau centuri de siguranta puse! Masina nou nouta, de la un dealer din Bucuresti. Bilant: pe la 12 000 km o paleta de la turbina defectata, venau in Bucuresti din Piatra Neamt, si au ajuns cu masina pe "avarie". Pe la 30 000 km "cade" cutia de viteze (!?). In ambele situatii reparatiile au fost facute pe garantie. Singurele lucruri neplacute: masina blocata in service 1 zi si respectiv 10 zile, pe langa "amabilitatea" binecunoscuta a celor de la service-ul din Bucuresti.
Le-au scris celor de la Wolfsburg reclamand faptul ca totusi pare impardonabil sa se strice cutia de viteze asa de repede. De raspuns au raspuns f. repede (max 1 saptamana), cerandu-si scuze, ca vor lua masuri, dar cam atat.
Prin august anul trecut (cca 60 000km la bord) veneau in B. cand li se strica integrala: diferential spate bulit. Iarasi service, iarasi nervi, masina blocata 2 saptamani. Pleaca luni cu masina reparata si miercuri ma suna de pe centura din Sinaia cu masina stricata din nou. Tot cutia de viteze. Cost 240 000 000 lei. Ai mei si mai dracuiti reclama la vanzator care initial a dat vina pe cei din provincie, ca nu si-au facut treaba cum trebuie (parca nu ar face din aceesi retea!). Fac reclamatie si la OPC care nu au facut nimic (cred ca si acuma rad). Fac alta reclamatie la Wolfsurg. De raspuns au raspuns tot asa de repede luandu-si angajamentul ca vor lua masuri, dar tot la fel, cam atat. Oricum opinia era ca cei din Romania au printre cele mai mari vanzari din zona asta si nu vor pati mare lucru. Vazand ca nu merge asa au ajuns in justitie. Din acel moment cei din Bucuresti au cedat facand o oferta greu de refuzat fata de un proces mai lung si discutabil (ai mei au pus 8 000 000!!! lei iar restul a fost pus cei de aici pentru o cutie noua). Uite asa au reusit sa-si recupereze masina dupa 5 luni!!! De draci, taica-meu a trecut pe Logan ca masina de serviciu. Ca sa fie mai linistiti le-au mai dat si un set de cauciucuri de iarna + jenti la un pret super avatajos.
Acu', dupa ce v-am plictisit cu povestioara de mai sus (nu-mi pare rau ca am fugit de WV), ma gandesc daca, voi, cei cu probleme cu ambreiajul (in special dieselarii), ati incerca o petitie catre Subaru, aia din Japonia. Cine stie ce iese, si nu costa mai nimic, dar s-ar putea afla si, poate, un punct de vedere mai oficial.


probabil la petitie o sa ajungem, ar tb sa incepem sa ne organizam ...
cys
QUOTE (cys @ Feb 16 2010, 08:10 PM) *
salutari la toata lumea

din pacate trebuie sa ma adaog si eu pe lista celor cu problema asta.

am 30000 km, maxim 10000 in oras, putin off road (~200 km - si asta inseamna drumuri neasfaltate, nu pe camp sau prin paduri), cam 10000 pe autostrazi in ungaria/austria, restul pe drumuri normale de la noi (drumuri in general foarte ok: cluj-alba, cluj-oradea, cluj-zalau, cluj-brasov - daca nu v-ati dat seama, sunt din cluj smile.gif. conduc relativ repede (~130-140 in afara localitatilor), dar cu putine accelerari bruste, si n-am facut nici macar o liniutza, nici de pe loc nici din miscare. ma consider sofer cu ceva experientza, am cam 250000 km condusi pe diverse masini, si diesel si pe benzina, si manuale si automate, si sport si mainstream si allroad. am de exemplu 100000 km facuti cu o corolla diesel, condus in exact acelasi stil, si nici cea mai mica problema cu ambreiajul...

concluzia mea? e destul de clar ca cei de la subaru au dat-o in bara aici. la subaru am remarcat ca se simte mirosul de ambreiaj mult mai usor decat la orice alta masina pe care am condus-o - cand l-am simtit prima data am zis ca asta e, nu ma asteptam sa ajung aici...

oricum, maine ma duc la service sa vad ce zic si ei (ma astept evident sa zica ca am facut liniutze, si ca ei nu acopera nimic...), o sa va tin la curent.

numai bine


update:

reparat pe garantie. cei de la service (tubman cluj) au zis ca au trimis cererea la bucuresti, de unde s-a trimis mai departe in japonia, si in final s-a aprobat.

un inconvenient, dupa reparatie ambreiajul are o cursa activa foarte scurta, si e greu de apasat. zice lumea (si cei de la service) ca ar fi pt ca e nou, dar ma indoiesc - cand am luat masina noua nu mi s-a intamplat sa-mi moara motorul, acum cand am luat-o din service mi-a murit de doua ori in 500m. e o chestie cu care te poti obisnui, dar e mai putin comod decat era inainte. inca nu am fost intr-un traffic jam (eventual in rampa) sa vad cu adevarat cu cat e mai putin comod...

acuma, sunt evident bucuros ca s-a reparat pe garantie. si e lucru bun ca cei de la subaru admit practic ca au o problema - schimband pe garantie o piesa de care contractul de garantie zice explicit ca nu e acoperita. dar ce ar trebui facut aici ar fi un redesign al piesei si recunoasterea publica a problemei - adica o rechemare in service a tuturor masinilor cu piesa afectata. nu stiu daca s-a facut redesign al piesei, sau daca mie mi-a fost montata o piesa inbunatatita. e posibil, avand in vedere ca se simte altfel decat cum era de nou (apropo, altii in situatia asta, cum vi se pare dupa reparatie?). dar, daca mi s-a montat cumva o piesa identica cu cea initiala, ma intreb ce o sa se intample daca o sa se strice iarasi dupa alti 30000km? in mod sigur la 60000km o sa refuze reparatia pe garantie...
mgabi
Poate ne poate ajuta cineva care are acces la coduri/piese sa confirma/infrime ca este sau nu vorba de un bug-fix.
M A R I A N
QUOTE (cys @ Mar 29 2010, 07:57 AM) *
ma intreb ce o sa se intample daca o sa se strice iarasi dupa alti 30000km? in mod sigur la 60000km o sa refuze reparatia pe garantie...


Eu am 55000 km cu BD-ul si, pe masura ce trec km, ma gandesc cu groaza ca, daca ar ceda ambreiajul, schimbarea lui pe garantie in Romania ar fi probabil imposibila.
Eu unul nu voi schimba pe bani piesa asta la un service romanesc, asta-i sigur.
bogcot76
QUOTE (M A R I A N @ Mar 29 2010, 10:45 PM) *
QUOTE (cys @ Mar 29 2010, 07:57 AM) *
ma intreb ce o sa se intample daca o sa se strice iarasi dupa alti 30000km? in mod sigur la 60000km o sa refuze reparatia pe garantie...


Eu am 55000 km cu BD-ul si, pe masura ce trec km, ma gandesc cu groaza ca, daca ar ceda ambreiajul, schimbarea lui pe garantie in Romania ar fi probabil imposibila.
Eu unul nu voi schimba pe bani piesa asta la un service romanesc, asta-i sigur.


Dar nu te mai gandi. La ce te ajuta? Relax. Poate nu pica. Sau pica la 100000. teehee.gif Oricum cu ambreiajul stricat ce o sa faci? Pui masina pe remorca si pleci cu ea? Costa. Eu vad solutia in comandarea unui set din Germania si montare la Brasov. Cum a facut cineva pe aici si vad ca a fost multumit. Andrei parca.
JohnSA
QUOTE (cys @ Mar 29 2010, 12:57 PM) *
un inconvenient, dupa reparatie ambreiajul are o cursa activa foarte scurta, si e greu de apasat. zice lumea (si cei de la service) ca ar fi pt ca e nou, dar ma indoiesc - cand am luat masina noua nu mi s-a intamplat sa-mi moara motorul, acum cand am luat-o din service mi-a murit de doua ori in 500m. e o chestie cu care te poti obisnui, dar e mai putin comod decat era inainte. inca nu am fost intr-un traffic jam (eventual in rampa) sa vad cu adevarat cu cat e mai putin comod...


La mine nu am simtit nici o schimbare in presiunea necesara pe pedala. Exista cateva posibilitati, luand asa logica de maimuta in brate : era defect ceva in ansamblul ambreiajului pana ai schimbat si acum ai venit in parametrii reali, au schimbat componentele cu o versiune in care au corectat erorile sau a mai fost ceva de schimbat, ceva ce ti-a afectat in realitate ambreiajul. Sau poate ca totusi exista ceva reglabil in tot ansamblul asta, ceva ce modifica presiunea intre placi.

Oricum, publica si tu codul componentelor schimbate sa comparam si noi cu ce mai avem pe hartii.

Bafta
JohnSA
QUOTE (M A R I A N @ Mar 29 2010, 08:45 PM) *
Eu am 55000 km cu BD-ul si, pe masura ce trec km, ma gandesc cu groaza ca, daca ar ceda ambreiajul, schimbarea lui pe garantie in Romania ar fi probabil imposibila.
Eu unul nu voi schimba pe bani piesa asta la un service romanesc, asta-i sigur.


La 55000 Km nu schimbi pe garantie decat daca descoperi un defect de fabricatie sau de montaj care au dus la caderea ambreiajului. Dar cred ca ar fi iesit la iveala pana acum. Bumper-to-bumper Subaru da garantie pana in 20.000 km. Nu la noi.
Daca te plimbi si te prinde prin apropiere , poate nimeresti intr-un service certificat de Sachs sa poata sa investigheze si ei cauza uzurii. Eu am ratat momentul desi inginerii lor , spre deosebire de inginerii nostri, gratis, iar spre deosebire.., s-au oferit sa investigam impreuna cauza unei uzuri premature , fiind pe bune ingrijorati ca s-a intamplat. Din pacate , politica secretului de stat din SMT-service nu mi-a permis nici sa ma prezint cu un tert inginer la schimbarea kitului nici sa particip , eventual sa luam niste instantanee dupa starea celorlalte piese din ansmablul ambreiaj. Asa ca am platit cam cel mai mare tarif/ora de tehnician si m-am ales cu aceeasi piese facuta de acelasi producator si fara o explicatie a ceea ce nu e in regula.
Oricum mi-au urat drum bun. Sper.

Bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.