Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme cu ambreiajul
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
bogcot76
Uite ce misto povesteste tipul asta de problema BD la plecarea de pe loc - o discutie mai veche de pe aici. E aevarat ca el vorbeste de modelul nou insa nu sunt mari diferente. Deci nu e numai la noi, toata lumea o are. Trebuie doar acomodare cu masina.

http://www.couriermail.com.au/lifestyle/mo...x-1225823277130
Ciprian86626
outback o avea clutch delay valve (CDV)? Nu mai deschid un nou topic pentru ca tot in legatura cu functionarea ambreiajului intreb. Cica valva asta ajuta ambreiajul sa cupleze lin chiar faca tu ridici brusc piciorul. La mine exact asta se intampla (cupleaza conform expresiei ca din podul lui tata mita). Am citit ca in realitate valva asta iti uzeaza discul pentru ca nu stiu cum face de il patineaza. mai zicdea ca unele bmweuri nu o au si ma gandeam ca poate nici suberu. eu am 2.5 turbo si a inceput sa imi faca asa dupa ce am schimbat kitul (nu stiu cum cupla de noua pentru ca am luat-o sh, insa inainte de schimbat kitul schima lin).
GLC120
Nu stiu daca din cauza cuplului foarte slab la turatii mici sau a ambreiajului prost dimensionat dar am constatat ca masina pleaca fara sa te atingi de acceleratia chiar si in rampa.

In pofida numeroaselor povesti (s-a mai calmat sau nu am priceput eu situatia ?) am inca sperante ca ambreiajul e OK si ca e chestie de obisnuinta. La urmatorul drum lung vreau sa exersez "le double embrayage". Cica mareste durata de viata la 489,000km pentru ambreiaj si 750,000km pentru cutie drunk.gif .
Marius30562
Ieri am patit si eu o chestie ... ciudata .... cu ambreiajul ...


Povestea-i cam asa: veneam spre Sibiu dinspre Brasov.
Conducea sotia.
Pe DN1 /DN 7, inainte de Sibiu, este un fel de parc industrial dotat cu una bucata sens giratoriu plantat in mijlocul DN-ului.
Sotia a intrat mai vitejeste in sensul giratoriu, a pus frana, era in tr. III de viteza, a ajuns pe la 30-40 km/h si la iesirea din sensul giratoriu a accelerat puternic, patinand (zdravan) ambreiajul.
Masina efectiv nu mai accelera (in sensul ca motorul se tura, dar masina nu prindea viteza).
A tras rapid pe dreapta (noroc ca avea unde) si ne-a inundat binecunoscutul miros ecologic !!!

M-am creponat - zic, gata ! A crapat ambreiajul !

Deja ma gandeam pe cine sa sun sa ne recupereze (de, duminca Rusaliillor !).

Am stat pret de vre-o 5 - 10 minute apoi a incercat sa dea in marche-arriere (masina era oprita pe jumatate-n drum.

Surpriza !

Masina a intrat in cuminte in viteza si s-a deplasat ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.
AM plecat, am ajuns in Sibiu - totul OK.

Azi am scos-o si eu putin la plimbare prin oras - totul OK.
Mai incolo (daca timpul va tine cu noi) intentionez sa ies la cabana (vre-o 25 km de Sibiu).

Sa vedem cum se comporta.

Eu aveam senzatia ca, in momentul in care, la accelerare, masina nu mai reactioneaza, ambreiajul e kaput !

Nu am nici o explicatie logica la cele intamplate - voi ce ziceti ??

Maine ma duc si in service sa vad ce zic si baietii ...
Sincer sa fiu, m-a cam apucat stressul mai ales ca urmeaza o saptamana cu drumuri lungi si dese.

Singura mea explicatie, in calitate de inginer profan in ale automobilelor, este ca, la momentul respectiv, ambreiajul s-a incins prea tare astfel incat nu mai producea ... frictiune.

Dupa ce s-a racit, si-a revenit ... unsure.gif
G e o r g e
daca nu il vei menaja nu va mai avea viata lunga. oricum zic sa te pregatesti pentru unul nou.
pmhoria
@Marius
O intrebare la tine:
- cand sotia a iesit din sensul giratoriu respectiv, la 30-40km/h nu putea sa mearga mai departe fara sa patineze ambreiajul?
Te intreb ca nu stiu cum e distribuit cuplul la motorul BD. Si nici la ce turatie erai in a 3a.
JohnSA
QUOTE (Marius30562 @ May 24 2010, 08:07 AM) *
Nu am nici o explicatie logica la cele intamplate - voi ce ziceti ??


Mai ai 3-4.000 km. Sorry. Oricum , daca incepe sa faca la trecerea de la a 3-a la a 4-a, nu mai forta ca strici volanta si e dual-mass = scumpa.
Explicatii pentru cele patite ar fi cam astea : materialul ecologic de la Sachs cu dedicatie pt Subaru are MAx. torque cu cca. 37% mai mic decat materialul clasic de ambreiaj. Si asta la temperaturi joase, caci curba de coef. de frictiune se prabuseste la temperaturi putin mai inalte. Adica e un fiasco tampit si ascuns sub pres.
Daca tot esti din Sibiu, pe acolo era un creer mare ce inventase si chiar a patentat un super material de frictiune. Cei din service trebuie sa-l cunoasca. Cea mai ieftina varianta este sa iei legatura cu el, sa demontezi acum ambreiajul si sa-l recaptusesti cu materialul lui. Trebuie sa faci asta cam acum, nu sa astepti sa se agraveze.
Varianta a doua este sa comanzi ambreiajul de afara (Germania) direct si sa-l trimiti Dlui Samel la compania Hennig (Essen) . Ia legatura cu cei de la Hennig la +49 201 6303151. Vor reconstrui un ambreiaj pentru tine care sa reziste la puterea din angrenaj chiar si in conditii de fortaj. Si s-ar putea sa iesi cu un pret f bun.

Varianta scumpa , proasta si tampa este sa inlocuiesti pe bani multi mergand pe filiera SMT, cu marele avantaj ca te vei gasi in aceeasi situatie , cu acelasi tip de componenta scumpa rau si lipsita de fiabilitate. Dar fiecare cu masochismele lui. Eu sunt victima ultimei alegeri si nu cred ca sunt cel mai tampit, am vazut cazuri si mai grave.

Your money, your call.
bogcot76
Marius, cati km are masina?

La 30-40 km/h in a treia cu "forja" banuiesc ca piciorul sotiei era si pe ambreiaj cu cursa pe la jumatate ca altfel masina se oprea cu siguranta. Deci, patinaj artistic clasa I. Cam cat de des conduce sotia masina? Nu sunt intrebari la misto, e important.
Marius30562
Incerc sa raspund intrebarilor voastre:

Masina are 49.500 km (aproximativ).

Sotia conduce masina asta destul de rar (mai exact, in week-end si/sau cand mai gust si eu o licoare, ceva...).
De regula (in sensul ca zilnic) conduce un Polo benzinar.

La iesirea din sesnul giratoriu avea cam 40 km/h in tr. III asta inseamna sub 2000 rot/min (catre 1500 daca nu ma insel).
Putea sa mearga si fara sa patineze ambreiajul in doua variante:
1. Sa retrogradeze in tr. II;
2. Sa pastreze treapta de viteza si sa accelereze usoooooorrrr .

Miscarea a fost ceva de genul celei intuite de @bogcot - intrat in sensul giratoriu cu viteza, calcat ambreiaj si frana, eliberat frana (nu si ambreiaj) si forja !

Asta din cate mi-am dat eu seama, de pe scaunul din dreapta.
Oricum, forja zdravana am sesizat-o !

Ieri am facut (asa cum am spus) o iesire de vre-o 50-60 km.
Masina s-a comportat impecabil - nici un termurici, nici o patinare a ambreiajului, nici un miros, nici o problema la schimabrea treptelor de viteza, nici o pierdere de putere - parca nimic nu s-ar fi intamplat.

Azi dau o fuga la service sa vorbesc cu dl. Luca sa vedem ce zice ....

Oricum, ma pregatesc sufleteste de schimbat ambreiajul.

Sau, daca am noroc, macar elementele de frictiune conform sugestiei lui @JohnSA.
Asta ar fi varianta cea mai simpla, mai ieftina si ... mai logica in aceasta faza.

Bineinteles, in conditiile in care aceasta miscare este posibila - nu am idee de modul in care este construit ambreiajul respectiv si daca permite schimbarea - separat - a elementelor de frictiune.

Revin cu informatii dupa vizita in service.
Marius30562
Update.

Am revenit de la service.
Deocamdata masina este OK, dar mi s-a atras atentia (si de acolo) ca, daca a facut odata figuri, va mai face.
Si va merge din rau in mai rau.

Prin urmare, am decis sa nu astept sa se duca tot ansamblul ambreiaj - inclusiv volanta dual-mass - si sa actionez.
Sunt luate in calcul doua variante:
1. Sa schimb discul de ambreiaj si placa de presiune.
Asta in conditiile in care gasesc o oferta convenabila de pret (la SMT disc + placa presiune = cca. 23xx lei + TVA).
Am cerut oferte in cateva locuri, acum astept sa vad ce preturi primesc.

2. Sa sechimb doar elementele de frictiune de pe discul de ambreiaj (ferodourile) + rectificare placa de presiune.
Asta se face loco - este vorba de firma despre care vorbea @JohnSA (RIBS).
In mod cert asta ar fi cea mai ieftina varianta.
Dar parca nu prea am incredere intr-un ansamblu ... reconditionat.

PS: John - RIBS au (un) sediu in Bucuresti.
Site-ul lor este chiar asa - numefirma . ro

Daca ai detalii despre ei, de la sursa (adica cineva care a facut operatiile respective la ei cu rezultate bune spre foarte bune), te rog spune ce stii.
Intr-adevar, dl. Ioan Bercioiu, de la Ribs Sibiu are un Brevet de inventie legat de un material de frictiune .... dar nu am detalii.
Ce am aflat este faptul ca unele firma de transport din zona reconditionau la ei ambreiajele pentru masini mari (MAN, Mercedes, etc) la care un ambreiaj nou era extrem de scump.
Pare-se ca operatiunea consta in rectificarea placii de presiune, tratarea acesteia + aplicarea materialului de frictiune pe disc la cota necesara, rezultate in urma rectificarii placii de presiune.

Nu stiu ce sa zic - daca primesc un pret bun pentru piesele noi (maxim 1500 lei) merg sigur pe varianta inlocuirii.
Daca pretul sare spre 2000 lei, ma mai gandesc ...


G e o r g e
varianta 2 suna foarte bine. tine-ne la curent wink.gif
bogcot76
Si eu tot pe varianta doi as merge fara discutie, insa cu o mica modificare. Adica as comanda un kitt nou Germania (mai ieftin ca la noi) si l-as da la baietii astia (cam ce spunea John cu nemtii, dar cu Essenul e complicat). Singura conditie este ca ei sa-ti dea garantie la ambreiajul refacut (un 36 luni eventual). Numai ca atentie, cu noul ambreiaj la greseli din astea brutale de "pilotaj" nu se va mai duce ambreiajul ci va pica ceva din transmisie probabil (ma rog, poate exagerez un pic, dar cam asa ceva) rolleyes.gif
Marius30562
Mdaaa !

Am primit o oferta bunicica pentru varianta 1 (piese noi):
- Disc ambreiaj - 583 + TVA;
- Placa presiune - 709 + TVA;
- Rulment presiune - 20 + TVA.

Termen de livrare 3-5 zile de la comanda ferma.

In conditiile astea merg pe varianta 1.

Acum, ramane sa-l conving pe seful de service care mi-a sarit in cap ca de ce sa schimb ambreiajul atata timp cat nu face probleme, doar pentru o patinare singulara !

Bine, el a zis - daca vrei, hai si-l schimbam, ca doar castigam bani din asta !
G e o r g e
vezi manopera cat e smile.gif daca tin bine minte e cam piperata , ca trebuie mult desfacut pe acolo.
Marius30562
Nu mai retin exact tariful, dar parca, la Sibiu, este cca. 80 lei/ora tehnologica.

Asta oricum o plateam, indiferent de varianta aleasa ...
mgabi
QUOTE (Marius30562 @ May 26 2010, 12:14 PM) *
Mdaaa !

Am primit o oferta bunicica pentru varianta 1 (piese noi):
- Disc ambreiaj - 583 + TVA;
- Placa presiune - 709 + TVA;
- Rulment presiune - 20 + TVA.

Termen de livrare 3-5 zile de la comanda ferma.

In conditiile astea merg pe varianta 1.

Acum, ramane sa-l conving pe seful de service care mi-a sarit in cap ca de ce sa schimb ambreiajul atata timp cat nu face probleme, doar pentru o patinare singulara !

Bine, el a zis - daca vrei, hai si-l schimbam, ca doar castigam bani din asta !


E vorba de pisele originale sau variante OEM ? ceva mai capabil ?
Da si niste detalii, coduri smile.gif
Marius30562
Codurile sunt cele ale reperelor originale (furnizate prin amabilitatea celor din service).
Oferta a fost solicitata la Auto Total (parca).

Un prieten care-i in bransa s-a ocupat de asta, nu am detalii suplimentare preturile fiind-mi transmise de respectivul amic prin telefon.

Zilele astea-s plecat, dar probabil vineri am sa ajung pe-acolo sa vad si eu e-mailul cu pricina.

Totusi, daca nu ma insel, este vorba de produse Sachs (sau LUK ??).

Nu prea-s multi furnizori de piese pentru Subaru, iar pentru modelele noi chiar mai putini.

Chiar asa, din experienta voastra, ce ati recomanda ca si ambreiaj: Sachs sau Luk ?

Intreb asta deoarece seful de service zicea ca a mai avut clienti care au venit cu produse Luk si eu ma intreb, la randul meu, DE CE ?
Or fi mai bune sau mai ieftine decat cele de la Sachs ?


Cat despre coduri, in intelepciunea mea, nu le-am notat (in sensul unei copii de siguranta) ... dar daca intereseaza, iau o palinca pentru baieti si le mai cer odata !
bogcot76
Pai Sachs le face pentru Subaru astea Diesel de la bun inceput. Deci ala "original" care vrei sa-l schimbi e Sachs.
Marius30562
Stiu ca Subaru vine cu ambreiaj Sachs din fabrica.
Ei sunt furnizorii Subaru (si nu numai).

Din pacate, cel putin deocamdata, nu prea avem multe variante pentru dieselurile Subaru.

Vom vedea ce va mai fi.

Deocamdata, astept sa inceapa sa dea semne de oboseala de-adevaratelea.

Ambreiajul se comporta deocamdata exact ca si inainte - nu patineaza, nu am dificultati la schimbarea vitezelor, nu prinde mai sus decat de obicei.

Patania descrisa anterior o trecem la accidente.
Cu un efect, probabil, semnificativ asupra duratei de viata a ambreiajului.

In perioada imediat urmatoare am programate drumuri de vre-o 2000 km prin tara.
Deci, oricum schimbarea ambreiajului in urmatoarele 2 saptamani era exclusa neputandu-ma lipsi de masina 2 zile.

Dupa ce termin cu circuitele prin tara, vedem daca si cand purcedem la schimbarea ambreiajului.

Anyway, la pretul asta, clar merg pe ambreiaj nou.
Nu stiu ce efecte ar putea avea asupra restului componentelor transmisiei schimbarea elementelor de frictiune cu unele mai ... heavy duty !

Si nici nu sunt intr-atat de curios ca sa o aflu pe pielea mea ...
GLC120
Ce se mai aude cu ambreiajul ?

Am mai auzit o poveste cu Happy End unsure.gif Legacy Diesel, schimbat la 10,000 km. Pace si prietenie. Adica SMT l-a schimbat gratis, cica ceva relatii, iar clientul - profil de liniutar ce e drept - a fost convins ca nu l-a utilizat corespunzator.
GLC120
QUOTE (JohnSA @ May 24 2010, 09:16 AM) *
Explicatii pentru cele patite ar fi cam astea : materialul ecologic de la Sachs cu dedicatie pt Subaru are MAx. torque cu cca. 37% mai mic decat materialul clasic de ambreiaj. Si asta la temperaturi joase, caci curba de coef. de frictiune se prabuseste la temperaturi putin mai inalte. Adica e un fiasco tampit si ascuns sub pres.


John, cum adica materialul ecologic are cuplu cu 37% mai mic ?

Pentru motorul Diesel cu 350 Nm au pus un ambreiaj care duce un cuplu mult mai mic, doar ca sa salveze planeta?

La ce se refera acest max torque: la cat duce fiind cuplat sau la cat il poti patina cand esti mai suparat ?
JohnSA
QUOTE (GLC120 @ Jun 9 2010, 11:16 PM) *
John, cum adica materialul ecologic are cuplu cu 37% mai mic ?
Pentru motorul Diesel cu 350 Nm au pus un ambreiaj care duce un cuplu mult mai mic, doar ca sa salveze planeta?
La ce se refera acest max torque: la cat duce fiind cuplat sau la cat il poti patina cand esti mai suparat ?


E torque ce poate fi transmis in conditiile de uzura uniforma (normala). Peste aceasta valoare apare incalzirea excesiva si distrugerea materialului/ansamblului.
Dintr-un catalog Sachs :
"Änderungen von Serienkupplung zu Performancekupplung:
Changes to OE performance clutch:
- höhere thermische Belastbarkeit als organischer Reibbelag
higher thermal capacity compared to organic friction material
- höheres übertragbares Drehmoment gegenüber organischem Reibbelag
higher convertible torque compared to organic friction material

Motormomente / Transmittable Engine Torque
Bestellnr. max. übertragbares max. übertragbares | max. übertragbares solange
Motormoment (Nm) | Motormoment (Nm) | Motormoment (Nm) Vorrat
organischer Belag | org. Spezialbelag | Sinterbelag reicht
Reference-No. | max. transmittable |
CODE
[/code]max. transmittable | max. transmittable   while
               engine torque (Nm) | engine torque (Nm) | engine torque (Nm) | stocks
                 organic facing   | org. special facing  |  sintered plate     last
883082 999697   ___      270     ___           310      ___           345
883082 999699    ___     275             ___   320   ___              350
883082 999702       ___  270             ___   310         ___        345
883082 999710       ___  320              ___  375              ___   410
883082 999715       ___  385        ___        445               ___  495
883082 999716       ___  340  ___              395              ___   435
....
"
Aici daca are careva timp sa sape dupa echivalenta de coduri intre # ZF SACHS #20 1878 002 762 sau # 20 1878 004 162 (astea sunt cele utilizate pe OBD) si cele in format 88xxxx xxxxxx ar avea surpriza sa gaseasca max torque = < 350Nm , adica la limita, ceea ce explica si intrebarea aia pusa de Service-ul de afara : "ati tractat ceva cu masina Dvs. ?"

Eu raman la concluzia mea ca cele venite OEM au fost la limita capacitatii de transmisie si de aceea miroase cum urci pe bordura sau se arde[b] cand vrea sa iasa[/b] din noroi.

Aaa , sa nu uitam ca probleme sunt complicate din lipsa de profesionalism a celor ce trebuiau sa asigure suport pentru produs si care s-au bucurat la 500 Euro, bagandu-i in buzunar in loc sa spele obrazul brandului.[code]
GLC120
OK John, il vom trata in continuare cu maxima blandete. Adica faci ce vrei numai dupa ce ai cuplat ambreiajul, mai usor cu frecatul prin borduri, liniute, tractat camioane, noroaie sau stanci. Probabil e imposibil sa aflam daca pe masina avem organic, organic special sau sau sintered.
kroko
QUOTE (GLC120 @ Jun 11 2010, 11:57 PM) *
... Adica faci ce vrei numai dupa ce ai cuplat ambreiajul ....

Tu acum ai aflat la ce foloseste ambreiajul ? wacko.gif
G e o r g e
QUOTE (kroko @ Jun 13 2010, 09:47 PM) *
QUOTE (GLC120 @ Jun 11 2010, 11:57 PM) *
... Adica faci ce vrei numai dupa ce ai cuplat ambreiajul ....

Tu acum ai aflat la ce foloseste ambreiajul ? wacko.gif

ninja.gif
GLC120
QUOTE (kroko @ Jun 13 2010, 08:47 PM) *
QUOTE (GLC120 @ Jun 11 2010, 11:57 PM) *
... Adica faci ce vrei numai dupa ce ai cuplat ambreiajul ....

Tu acum ai aflat la ce foloseste ambreiajul ? wacko.gif


Este un moment dificil 39110506.gif dar trebuie sa recunosc ca pedala cea mica din stanga m-a incomodat vizibil la orice incercare de a conduce pe drumurile publice. Cand credeam ca am inteles care e solutia, si am vrut o masina fara aceasta pedala, m-am trezit ca tocmai pe masina perfecta - Subaru Diesel - nu exista aceasta optiune "clutch pedal removal".

"Myth #1: It's OK to constantly "ride" the clutch.
If there's a philosophical way to think about how to treat your clutch, this could be it: Whenever the clutch pedal isn't all the way up or all the way down, you're putting wear on your clutch. Picture a big red light mounted on your dashboard. Whenever the clutch pedal isn't fully depressed or fully released the light is on, and your goal is to keep the light off.

That's a general way you might think about how to drive a manual transmission vehicle. In truth it's OK to spend a second or two in the process of pressing or releasing the clutch pedal (you certainly don't want to treat it like a light switch), but in general the less time spent in this transitional period the better.

Myth #2: Use the clutch to hold your car in place on steep hills.
If you're stopped on a slight incline you must use the brake to keep the car from rolling backward. If you're worried about rolling back between the time you release the brake pedal and engage the clutch you can "cheat" by pulling the emergency brake. Don't fully apply the E-brake unless you're on a really steep hill. Instead, just use enough E-brake to keep the car from rolling backward. Then engage the clutch when traffic allows and pull away from the stop, being sure to release the E-brake as soon as you start moving forward. The most important rule, however, is never use the clutch to hold your car in place while waiting on an incline. Doing this will burn out that imaginary red light on the dash ? as well as really burn out the clutch.

Myth #3: Use the clutch to save your brakes.
The clutch can theoretically be used as a braking device when slowing down, but this is more trouble than it's worth. First, if you're using the clutch to slow a car to "save your brakes" you better be really good with the clutch. If you're not smooth in your downshifting you'll be putting extra wear on the clutch.

Anyone want to guess which components cost more to replace ? brake pads or a clutch plate? You're better off just pushing the clutch pedal in and leaving it in, and/or shifting to neutral, when slowing down in a manual-shift vehicle ? especially if you aren't extremely smooth at downshifting. If you are smooth at downshifting and you feel like going through the trouble, you can constantly downshift and release the clutch as you slow down. But even doing that action smoothly won't make your brakes last appreciably longer.

Myth #4: It's impossible to be perfectly smooth when engaging the clutch.
Always try to learn exactly where the clutch pedal is when the clutch starts to engage. You can practice this in a parking lot, and once you are familiar with it you can use this knowledge to make every shift smoother. This will add confidence to your ability to stop and start on an incline, and it will make downshifting easier, because you can quickly let the clutch pedal go from the floor to the area in the pedal travel where the clutch actually starts to engage (it's different on every car). Once you get to that point quickly you can then modulate the speed at which the pedal is released to achieve a smooth engagement. This is how you can keep from rolling back on an incline without using the E-brake.

Myth #5: It's normal for the car to lurch when downshifting.
When you do downshift (without coming to a complete stop) it's important to "rev-match." This means raising the engine's rpm as you release the clutch to more closely match your vehicle's engine speed to the rear-wheel speed. Again, this is only important on downshifting. As you accelerate and upshift you don't have to worry about rev-matching. By giving the engine just a bit of throttle when you downshift you can make the clutch engagement smoother, which reduces clutch wear and head bobbing on downshifts."
bakero
Eu am benzinar de 2 litrii -stie toata lumea biggrin.gif -si mi-a picat acu ceva timp,pe la 80k km ambreiajul.
S-a intamplat brusc,la stop,fara nici o chestie.Cand am apasat pedala sa bag in a-1a sa plec de pe loc,s-a dus pedala,a inceput sa scartaie motorul,ceva mai tare -scartaia deja putin de la cureaua de la alternator proqaspat schimbata de niste profesionisti - am fost invadat de mirosul ala infect care mi s-a impregnat in piele si nu mai scapam de el.si ma rog,nu pleaca de loc,am reusit sa plec,cu greu,s-a oprit fix intr-o parcare imediat dupa colt.A venit seful de service-ul unde merg,a costatat omu' ca nu-i si alteceva si a chemat platforma.
recunosc,a mers masina si am forjat-o la maxim.A mers in turatii,am facut cerculete si derapaje pe nisip,pietris,zapada,plecari de la stop in forta si graba continua.Deci,recunosc,si-a scos banii ambreiajul,doar ca din pacate down.gif a picat fix dupa ce am platit 1800 lei pe distributie la A-klasse si asteptam incasari sa sa-mi repar jucaria.

Deci,concluzionand,picat fara semne,fara patinaje,fara nimic.pur si simplu.si detest mirosul ala...nu puteau si astia sa-l faca sa miroasa la levantica?!! blink.gif
Mircea104901
Eu cred ca au studiat mirosul. Ca pute "like no other" smile.gif Nu am intalnit masina la care ambreiajul "parlit" sa puta mai tare si mai naspa decat la Subaru.
bakero
QUOTE (Mircea104901 @ Jul 2 2010, 09:08 AM) *
Eu cred ca au studiat mirosul. Ca pute "like no other" smile.gif Nu am intalnit masina la care ambreiajul "parlit" sa puta mai tare si mai naspa decat la Subaru.


Eu cred ca astia au studiat treaba cu mirosul!
adica au zis ca ambreiajul,fiind deosebit de important,in cazul "deteriorarii" sa puta nene,sa-ti dai seama cat de grav e!

Ai vazut ca daca se buleste un maner de la usa,nu pute!deci nu e grav! 36182451.gif teehee.gif

hai ca am numai prostii in cap.... 36182451.gif whistling.gif banned.gif biggrin.gif
bogcot76
Bakero, la cat ai frecat masinuta aia, in sensul bun al cuvantului, eu zic ca te-a tinut bine de tot ambreiaju' De obicei la Subaru se vorbea de regula celor 60.000. Asa ca be happy. teehee.gif
bakero
Nu plang.doar ca a picat intr-un moment nefavorabil din punct de vedere financiar...in rest sunt multumit.d-aia imi si doresc s-o scot mai repede sa "fim din nou impreuna".... drive.gif
kroko
La orice masina, ambreiajul e un ansamblu "consumabil", care tine functie de cum lucrezi cu el.
La wrx am schimbat pina in 20k km ambreiajul, si stiu foarte bine cind si cum l-am "belit". De citeva saptamini am facut "downgrade" la o aspirata de 2 litri care are 60k km, la care nu s-a schimbat nici macar 1 saiba pina acum, in afara de placute, ulei, filtre. Evident ca ambreiajul e cel din fabrica si funtioneaza perfect.
raducuGR
io am ajuns la 38000 km fara probleme...acum o luna un prieten a bulit ambreiajul unei Toyote rav noi incercind sa scoata o barca din apa.Masina avea 3500 km la bord.L-or schimbat pe garantie,cu eterna explicatie ca noile materiale ecologice is mult mai slabe.Mie mi-o mirosit de vreo 4 ori, in panta mare unde habar n-am sa pornesc, mi se stinge motorul etc ( singurul lucru care-mi lipseste la masina asta e hill-holderul pe care il aveam pe forester xt)Deci am impresia ca problemele ambreiajului tin de stilul de condus.

In alta ordine de idei acum o saptamana m-o pocnit din spate un betiv cu un bmw nou.
Bmw-ul s-a facut praf, mie mi s-o rupt un pic bara in stinga...si teava de esapament s-o strimbat un pic...cind mi-au dat bara jos la subaru am constata ca are pe dinauntru o chestie foarte rezistenta de aluminiu ...cred ca alta masina s-ar fi facut praf.
GLC120
QUOTE (kroko @ Jul 3 2010, 07:36 AM) *
La orice masina, ambreiajul e un ansamblu "consumabil", care tine functie de cum lucrezi cu el.
La wrx am schimbat pina in 20k km ambreiajul, si stiu foarte bine cind si cum l-am "belit". De citeva saptamini am facut "downgrade" la o aspirata de 2 litri care are 60k km, la care nu s-a schimbat nici macar 1 saiba pina acum, in afara de placute, ulei, filtre. Evident ca ambreiajul e cel din fabrica si funtioneaza perfect.


Nu e corect, tu ai stiut ca astia vor dubla impozitele la motoare peste 2000cmc si nu ne-ai spus nimic.

george finlandezu va plati o suma modica 2160 RON (speram sa insemne peste 500 Euro blink.gif) impozit anual pentru a beneficia de stilul si calitatea unei masini adevarate germane.

Avand in vedere ca si la Landcruiser ambreiajul miroase uneori, am contactat niste baieti pentru a monta unul din motoarele anului.... 1.4 TSI. drive.gif
Le_Bilutza
Sal'tare lume ,


sunt nou colegu cu voi de formul asa ca please be patient with me .

am o mare probelma am un Legacy 2.0D luat in iunie 2009 ( acum am 36K de km ) shi m-a lasta ambreajul cel putin asta este evaluarea la simptome primita de la subaru brasov .

Cum multi dintre noi fac , stam in buc dar servicul il facem la BV am sunat acolo prima data . Au zis ca trebuie schimbat shi ca nu intra pe garantie .

Revenind la problema noastra . Am vazut ca la unii cei de la SMT au schimbat pe garantie la alti nu ) .


Am si eu mare rugaminte ca sa imi spuneti shi mie cum sa fac cel mai bine in situatia asta .


Bilu
M A R I A N
Probabil masina nu mai accelereaza sau "nu mai trage" ca altadata.
Schimbarea ambreiajului e o treaba destul de costisitoare daca nu ti-o accepta la garantie si parerea mea ar fi ca mai intai sa verifici si in alta parte, la un alt service, daca nu cumva o fi poate infundat filtrul de motorina.
Pe de alta parte, baietii de la Brasov sunt corecti din ce am vazut eu.
Daca trebuie neaparat sa-l schimbi, eu zic sa dai mai intai o raita la importatorii de piese auto, poate gasesti o filiera mai ieftina.

PS Nu stiu daca iti mai accepta schimbarea pe garantie din moment ce ai ceva km la bord...
Le_Bilutza
Buna diminetaza din nou lume ,


problema sta cam asa .

Ieri am stat shi m-am documentat . Din cate cred eu masina are ambreaj SACHS . ( Cel putin am gasit la SACHS pe net Part Nr pt ambreaj pt masina mea ) .

Fiind japoneza ma indoiesc ca face multa lume .

Am gasit shi cei doi importatori de SACHS in Romania , ATP Exodus SRL si ELIT ROMANIA P.A.O. SRL , dar am vb si la SACHS in Germania ( avantajul ca vb limba germana ) .

Toti trei mi-au spus ca piesa daca o cumpar noua are garantie de 2 ani , shi ca nu este normal ca la 10 luni cat are masina shi 36k de km sa fie schimbata .

Durata de viata este intre 75K shi 100 K minim .

Ca cale de atac , o sa fac oricum gura la Subaru Romania - Bucuresti cand ma duc Luni la testul cu mecanicul fara sa imi desfaca masina .

Daca este sa fie desfacuta masina ma voi duce la brasov . Acolo macar e lume mai amabila shi costuri net mai mici ca la Bucuresti .



Dupa ce se va schimba ambreajul voi actiona pe urmatoarea cale ( daca mi se dovedeste ca e vina mea ma potolesc , daca nu , demersuri la OPC , ii dau in judecata shi trimit shi piesa la Producator sa imi dea shi ala testele lui factute asupra piesei . )


Nu mi se pare normal ca la poate fiecare 35k de km a masinai sa bagi 3000 de RON in ambreaj .





Astept shi un feedback de la voi .



Bilu
andrei5130
QUOTE (Le_Bilutza @ Oct 28 2010, 07:09 AM) *
Buna diminetaza din nou lume ,


problema sta cam asa .

Ieri am stat shi m-am documentat . Din cate cred eu masina are ambreaj SACHS . ( Cel putin am gasit la SACHS pe net Part Nr pt ambreaj pt masina mea ) .

Fiind japoneza ma indoiesc ca face multa lume .

Am gasit shi cei doi importatori de SACHS in Romania , ATP Exodus SRL si ELIT ROMANIA P.A.O. SRL , dar am vb si la SACHS in Germania ( avantajul ca vb limba germana ) .

Toti trei mi-au spus ca piesa daca o cumpar noua are garantie de 2 ani , shi ca nu este normal ca la 10 luni cat are masina shi 36k de km sa fie schimbata .

Durata de viata este intre 75K shi 100 K minim .

Ca cale de atac , o sa fac oricum gura la Subaru Romania - Bucuresti cand ma duc Luni la testul cu mecanicul fara sa imi desfaca masina .

Daca este sa fie desfacuta masina ma voi duce la brasov . Acolo macar e lume mai amabila shi costuri net mai mici ca la Bucuresti .



Dupa ce se va schimba ambreajul voi actiona pe urmatoarea cale ( daca mi se dovedeste ca e vina mea ma potolesc , daca nu , demersuri la OPC , ii dau in judecata shi trimit shi piesa la Producator sa imi dea shi ala testele lui factute asupra piesei . )


Nu mi se pare normal ca la poate fiecare 35k de km a masinai sa bagi 3000 de RON in ambreaj .





Astept shi un feedback de la voi .



Bilu


Salut ce s-a intamplat pana la urma, cum s-a finalizat povestea?
mgabi
Salutare,

se pare ca a aparut si o varianta noua la sachs:

http://en.sachsperformance.com/sachs-race-...g-set-2-24.html

de volanta inca nimic.

La 60k km, cu presimtirea ca urmeaza in curand un schimb de ambreiaj, brusc mi se pare foarte interesant ca producatorul considera ca un ambreiaj din asta de-au pus pe masinile noastre tre sa tina 75k km.

O sa incerc sa-i conving sa aduca piesa imbunatatita si sa vedem cum ies la lumina. Un lucru e clar, nervi,timp, si scandal - pe care incerc sa-l evit. Cred ca pentru a evita o parte din astea tre venit cu OPC-ul de manuta, sa le explice si lor.

Deocamdata mai merge, dar ma pregatesc de filmul de mai sus.

Cei care ati utilizat cat de cat normal masina si ati schimbat ambreiajul pana acum - excludem pe Relu si situatiile similare in care e clar ce si cum - dati si voi o descriere a simptomelor cu nr. de km ca sa stim cu totii cam cum incepe si la ce sa ne asteptam.

O fi si problema cu piesa dintre volan si scaun, dar parca nu-i normal ca atunci cand te intalnesti cu un alt exemplar prima intrebare sa fie "la al catalea ambreiaj esti ?"
Marius30562
Au trecut cca. 17.000 km de la patania descrisa aici

Deci am ajuns la 66k km cu Foresterul si deocamdata ambreiajul nu da semne de oboseala.

Sper sa nu-i dau idei !

Oricum, este bine de stiut ca Sachs si-a dat seama ca e o problema cu respectivul ambreiaj si a luat masuri.

Daca avem in vedere cele expuse de JohnSA in acest post, o crestere de 30% a cuplului transmis ar da o valoare mai mult decat acoperitoare.
Coroborat cu ultimul update de soft, pare-se ca acesta problema va fi definitiv rezovata.

A se avea in vedere atunci cand va fi cazul (speram sa fie cat mai departe in timp si km ...)
raducuGR
ambreiajul nou de la Sucks zice ca-i de Forester...e acelasi cu cel de pe outback-ul nost' ??
vlademir
Măi, băieți și fete, după 125.000 km se pare că voi fi nevoit să mă bulucesc la service cu ambreiajul.
Mi se oprește motorul când am mașina în viteză, ambreiajul apăsat, la maximum, și sunt în frânare.
A mai pățit cineva chestii din astea? Înainte de 100.000 cred că am pățit o dată sau de două ori dar nu am fost atent dacă aveam sau nu ambreiajul apăsat așa că am presupus că e greșeala mea. Acum, sunt convins că s-a dus ceva de acolo.
Asta e, îl trec în categoria bucșelor, parbrizului și a plăcuțelor de frână.
DRAGOS
125.000 km la diesel e destul de mult totusi, eu zic ca a tinut ok.
James Kilowatt
Problema cu opritul motorului e foarte foarte probabil sa nu fie de la ambreiaj ci mai degraba de la un cut-off de gaz pana la o turatie prea mica, sau de la vre-un senzor.
vlademir
Să știi că mi-a trecut prin minte. Prea se oprește lin de tot, insesizabil aproape. Eu trebuie să mă uit pe bord, că se aprind indicatorii care apar și când pui cheia la contact, ca să mă conving că s-a oprit.
AlexTM
Nu face la fel si fara ambreiaj, daca e scos din viteza?
vlademir
Nu cred. dar am să încerc chiar astăzi.
Marius30562
Am patit si eu o chestie similara acum cateva zile.

Venit de la un drum mai lung, calcat ambreiaj, pus frana, tras pe dreapta: cand sa iau contactul - SURPRIZA - motorul era oprit.

Sicer sa fiu, inca am dubii daca s-a oprit singur sau i-a luat eu maul fara sa-mi dau seama (obosit, vorbit la telefon, etc) ...
Marius30562
PS: Al meu Forester a ajuns la (aproape) 73.000 km.

PPS: In urma cu cca. doua saptamani a cerut primii bani pentru reparatii : bucsi bara stabilizatoare !
vlademir
Bucsi bara stabilizatoare am schimbat si eu, pe la 90.000km. Dar cred ca la drumuri mai bune, le schimbam mult mai tarziu.
Iar senzatia ca de oboseala nu am fost atent la apasarea ambreiajului am avut-o si eu, de asta am si luat atitudine mai tarziu.
Dar prima data poate ii verific electronica, good idea!!
Multumesc forumistilor!! Iar dl.James, cand vine pe la nord, asiguram consiliere pi tati planurili.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.