Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Criza economica
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic > Politica
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
T u d o r
ninja.gif
DRAGOS
il las pe Tudor sa spuna, daca vrea teehee.gif
James Kilowatt
QUOTE (Watcher @ Oct 23 2008, 09:06 AM) *
Viziunea e trista - insitutiile financiare iti dau seva vietii economice - capitalul.
Fa o afacere, orice afacere, fara capital
.....
Firmele financiare au un rol foarte important in mersul economiei.


Eu am alta intrebare legata de figura asta. Pentru mine, vazut simplist, piata financiara are rolul de a lua capitalul de acolo unde e disponibil (economii private, tot felul de fonduri, etc) si a-l distribui acolo unde e nevoie de el (dezvoltarea de firme/activiti economice, direct sau indirect prin intermediul consumului). Rolul benefic nu e probabil contestat de nimeni sanatos la cap (cu exceptia comunistilor inraiti biggrin.gif ).

Insa am putea calcula la nivel macro daca piata de capital mondiala, sau locala e corect dimensionata? Poate e subdimensionata, si exista capital in exces si idei bune care mor din lipsa de finantare.... sau poate e supradimensionata, si la limita functionarea ei costa mai mult decat avantajele pe care le aduce (banu de cand ajunge de unde e disponibil pana unde e nevoie de el e supt de tot felul de "finantisti").

Cred ca s-ar putea face un calcul, parerea mea, de catre cineva care are acces la destule date, din care sa rezulte care e "dimensiunea optima" a pietei de capital. Daca stau si ma gandesc, cred ca problema ar putea fi rezolvata (inclusiv optimizarea) numeric, in asa fel incat subiectivismul sa fie exclus, mai ales ca "actorii financiari" sunt suficient de numerosi incat reactia lor globala sa fie previzibila statistic.

Ca sa fac o paralela, Dacia e singurul producator mondial de masini (si produce cat Toyota+GM+VAG la un loc). Insa nu are deca 15 dealeri la nivel mondial.... desi produsul e disponibil si cerere exista, avem o problema. In cazul al doilea, produce 10 masini pe an si are 50.000 dealeri si intermediari.... ca sa taiasca toti masina aia ajunge sa coste cat sa nu si-o mai poata permite foarte putini, si iar avem o problema...
ozz86651
QUOTE
Si anume: pretul la futures e standard,


Interesant, nu stiam, am crezut ca e tot cu B-S.

QUOTE
Ma intereseaza doar impactul bursier asupra firmei in sine


OK, in cazul asta singurul impact e ca actionarii vor limita cheltuielile si maximiza profitul, vor face concedieri si vor pune mai dihai la munca pe aia ramasi si in plus vor diminua beneficii.. de exemplu la mine e mincare gratis nelimitat, dar nu stiu cit o sa mai tina. Deja cadourile de craciun au picat de anul trecut (in anii dinainte dadeau chestii de genul aparate foto sau Sony PSP).
Daca nici concediatul zici ca nu se poate, si firma ramine rentabila sa nu dea faliment, poate fi cumparata foarte ieftin cu totul de un cumparator de care nu iti place... chinez sau coreean de exemplu (astia nu au notiunea de weekend si nici chiar de concediu). Evident ca in UE si intr-o masura mult mai mica in USA exista niste legi de protectie a angajatului, dar noul proprietar poate "muta" (nu neaparat fizic, ci doar o inchide pe asta si deschide alta acolo cu aceeasi firma) fabrica cu totul in China. Singura limitare aici e know howul, si de fapt nici ala. Daca faci suruburi si in China stiu destui sa faca suruburi, e usor sa o muti, daca insa suruburi ca ale tale nu prea stie nimeni in China, ai sanse sa ramina, daca nu cumva vor apela la expati.
Cu alte cuvinte pretul mic pe piata impreuna cu lipsa de capital autohton deschide firma la achizitionari nu din cele mai benefice pentru angajati.
James Kilowatt
QUOTE (ozz86651 @ Oct 27 2008, 02:09 PM) *
OK, in cazul asta singurul impact e ca actionarii vor limita cheltuielile si maximiza profitul, vor face concedieri si vor pune mai dihai la munca pe aia ramasi si in plus vor diminua beneficii..



Asta o fac oricum biggrin.gif

Chinezii cumpara si ei suruburi de-ale noastre, tot prin intermediul GE.... deocamdata, pana invata si ei sa faca...
Rebel
Bag mana in foc ca am votat cu antidepresoarele noi astia din Nord America si guerilla. La noi cel putin se simte din plin. Singura bucurie pe care o am e ca a scazut benzina. Nu mult, dar e ceva....
f1anatic
QUOTE (Rebel @ Oct 27 2008, 10:32 PM) *
Bag mana in foc ca am votat cu antidepresoarele noi astia din Nord America si guerilla. La noi cel putin se simte din plin. Singura bucurie pe care o am e ca a scazut benzina. Nu mult, dar e ceva....



Io recunosc cinstit: am votat cu depresoarele.
ozz86651
Hai domle, ce se simte la voi? La mine personal nu se simte nimic grav. Ceva lucruri naspa pe termen mediu, dar atita vreme cit am job, viitorul nu e rau deloc. F1 zicea de valoarea $, da asta s-a imbunatatit de cind cu criza.
klm
CITAT(ozz86651 @ Oct 27 2008, 08:09 PM) *
dar noul proprietar poate "muta" (nu neaparat fizic, ci doar o inchide pe asta si deschide alta acolo cu aceeasi firma) fabrica cu totul in China. Singura limitare aici e know howul, si de fapt nici ala. Daca faci suruburi si in China stiu destui sa faca suruburi, e usor sa o muti, daca insa suruburi ca ale tale nu prea stie nimeni in China, ai sanse sa ramina, daca nu cumva vor apela la expati.
Cu alte cuvinte pretul mic pe piata impreuna cu lipsa de capital autohton deschide firma la achizitionari nu din cele mai benefice pentru angajati.

Hai sa ne gandim care sunt tarile cu marile capitaluri, din ce tari sunt firmele care exloateaza minele aurifere, de diamante, campurile petroliere; cine detine (prin cesiune) plajele unor state Africane, Asiatice si Americane; cine detine monopolul energiei in lume; de unde sunt cei mai mari asiguratori, institutii financiare; unde se pastreaza rezervele de aur ale lumii; cine (pe langa America) poate rade cate o tara de pe suprafata pamantului; cine controleaza informatia (sateliti, GPS, telecomunicatii)?
Crezi ca o fabrica de suruburi mutata in China poate inclina balanta puterii in lume?! Gandeste-te ca suruburile alea trebuie vandute, le vand chinezilor dar asta inseamna doar ca banii se muta de la un chinez la alt chinez.
Watcher
KLM: arabii si chinezii smile.gif detin petrolul si au acum capitaluri.
"Sovereign Funds" ring a bell?
ozz86651
1. Chinezii au un capital enorm, detina cam un trilion din datoriile USA. De arabi nu mai zic ca toata lumea stie.
2. Daca esti belgian, faci suruburi la tine in tara si le vinzi la chinezi, faci un profit care intra la tine in tara, dai d elucru la oamenii tai, platesti impozit la Belgia. Daca muti treaba in China, toat lucrurile astea se intimpla in China (si sint mult mai mici, de la impozite la salarii). Faptul ca poti sa razi tari de pe harta nu stiu cu ce te ajuta daca n-ai ce minca, uita-te la Rusia in anii 90, Pakistan, India, potential Coreea de N.
20krpm
io n-am votat inca nimic. nu simt schimbari majore, dar le astept dupa hoopla-ul de sarbatori. mi-au secat doi clienti, ce-i drept, iar cei noi cu care vorbesc sint plini de intentii bune si dispar in ceata dupa doo saptamini de discutii si poriecte si hotariri batute-n cuie. cumva parca ma astept ca mie personal sa-mi fie mai greu acuma si mult mai bine dupa sarbatori, iar cu altii greul sa inceapa dupa sarbatori. mai vedem noi. da antidepresante oricum nu tin in casa.
f1anatic
QUOTE (ozz86651 @ Oct 28 2008, 12:36 AM) *
Hai domle, ce se simte la voi? La mine personal nu se simte nimic grav. Ceva lucruri naspa pe termen mediu, dar atita vreme cit am job, viitorul nu e rau deloc. F1 zicea de valoarea $, da asta s-a imbunatatit de cind cu criza.


Ah...pai uite, exemplul cel mai public ca sa nu intru in detalii despre conturile din elvetia si banii din salteaua de la casa de vacanta din Insulele Cayman. Finance-ul la Subaru Forester este 5.9% comparat cu 2.9% acum 3.5 ani.
Si eu personal simt ca nu voi "muri de foame" dar sint constient ca vreo 2-3 ani de acum incolo va fi greu. Si ca masura personala, am redus "distractia" si folosesc transportul in comun 4 zile pe saptamina dry.gif
ozz86651
Dobinda aia era falsa, adica subventionata de subaru in cadrul unei promotii. Eu am luat imprumut pentru Honda in 2005 cu vreo 5.5 sau 5.7%, deci tot acolo. In 2004 am gasit cu numai 4.7%.
20krpm
QUOTE (f1anatic @ Oct 28 2008, 08:03 PM) *
Si ca masura personala, am redus "distractia" si folosesc transportul in comun 4 zile pe saptamina dry.gif

pinch.gif yep. la tine inseamna ca se simte rau de tot. poate era mai buna o toyota cu 0% pe care s-o folosesti, decit un subaru cu 6% cu care sa folosesti auto buzele.
klm
Chinezii fara doar si poate fac parte din tarile cu cele mai mari capitaluri; Sovereign Funds m-a facut sa caut informatii detaliate despre institutii care invart/detin capitaluri si/sau valori si daca ar fi sa fac un top succint al tarilor care dispun de capitaluri si de posibilitatea de a le sustine as spune ca primele 5 sunt America, Germania, China, (una din Italia, Franta sau Elvetia) si Japonia (intr-o ordine dinamica si diferita fata de cea prezentata de mine), am tinut cont de rezervele de aur si de procentele activelor bancilor (dintr-un total de 74,2 trilioane $, 53% e detinut de europeni, 15% de americani si 10% de japonezi).
Berkshire Hathaway (al treilea reasigurator) valoreaza cam 273 mld $ (putin mai mult decat Kuwait Investment Authority - al 4-lea Sovereign Fund); daca ne uitam la totalul asset-urilor aceste fonduri nu reprezinta nici 10% din totalul averilor private ca sa nu mai spunem ca o mare parte din bani se afla la fonduri de pensii, fonduri mutuale, companii de asigurare si altele.
Totusi domeniul imi pare foarte vast ca sa pot sa dau un verdict, tot ce pot e sa imi pastrez topul de mai sus.
f1anatic
QUOTE (20krpm @ Oct 28 2008, 11:04 PM) *
QUOTE (f1anatic @ Oct 28 2008, 08:03 PM) *
Si ca masura personala, am redus "distractia" si folosesc transportul in comun 4 zile pe saptamina dry.gif

pinch.gif yep. la tine inseamna ca se simte rau de tot. poate era mai buna o toyota cu 0% pe care s-o folosesti, decit un subaru cu 6% cu care sa folosesti auto buzele.



Motivul pt care folosesc transportul in comun este egat de faptl ca la orele de virf transportul in comun este la fel de iute ca masina...si apoi ceva miscare pe jos ajuta la eliminarea (sau impiedica/incetineste acumularea de) balast in zona abdominala.

Eu autobuze nu servesc. In schimb trenul (Blue Line) ma lasa la vreo 7-10 min de mers pe jos de casa, respectiv de locul de munca. Calatoria cu trenul este de cca 40 min. Daca ar fi sa merg cu masina dimineata, apoi intre 0730 si 1030 fac tot 1 ceas cu masina. La fel si seara...Si apoi, pt transportul in comun am un abonament f. avantajos care iese la cca 1 dollar pe zi. Can't beat that mai ales daca e frumos afara. Oricum mentin si full time parking si porbbail acum ca a venit frigul voi trece la masina. Azi sint bolnavior asa ca merg cu masina.

AZAZEL
hmmm.
mai de mult ma plangeam cuiva ca imi merge naspa la job. practic, tot ce inseamna automotive este afectat. daca VW produc mai putine masini, este logic ca si cei de la autoliv lugoj sa produca mai putine volane pt ei. daca produc mai putine volane, asta afecteaza si industria in care activez eu. practic clientii nostri sunt in proportie de 70% in automotive si in metal fab. mittal din iasi a intrat in somaj tehnic samd.
deocamdata mi se mai plateste salariul insa stau si ma intreb pana cand .

mai in gluma mai in serios azi am trimis un mail firmei de recrutare cu care am contacte f bune sa le transmit ca sunt dispus sa plec urechea la ofertele de pe piata mai ales ca a fost si sefu-miu la mijlocul lui octombrie si mi-a tras-o rau si va veni si la mijlocul lui noiembrie.
James Kilowatt
Auch, naspa ce aud.... merge asa rau domeniul auto? Incep sa cred ca am facut o miscare buna cand am refuzat Toyota (din prostie, ce-i drept biggrin.gif), desi mi-a parut rau vre-un an...
ozz86651
Si-o sa mai tot auzi, in progresie geometrica. Cred eu.
klm
Inseamna ca trebuie sa mai astept putin sa mai scada preturile masinilor sh, momentan BMW-urile inca sunt peste limite acceptabile si daca mai sunt si neinmatriculate te rupe taxa Tări.
adrian_flavius
KLM, gand la gand cu bucurie...daca faci o simpla cautare pe net, o sa vezi ca deja prin vestul Europei masinile SH au inceput sa scada la preturi...Germania inca nu, dar prin Olanda, Austria, Belgia, UK, gasesti preturi mult mai bune ca cele din vara...
klm
Olanda iese din schema la fel si Belgia (masini foarte rulate si foarte neingrijite ca si in Italia de altfel), UK au super preturi, de exemplu un Passat din 2001-2002 poate fi gasit si cu 3k euroi, sau Corsa 2002-3 cu 500 lire insa au o mica mare problema: volanul pe partea dreapta; despre Austria nu stiu nimic. Si in Romania au scazut preturile insa tot sunt peste limitele alea pe care le-am numit in mesajul anterior acceptabile.
adrian_flavius
Din punctul meu de vedere, o masina din UK e ok, chiar si cu volan pe dreapta (eu caut ceva de hartaneala, drumuri la munte/pescuit, off-road, etc...), ca mai mult de 5-6 000 km pe an n-o sa vada...

Ca sa revin la topic, uite un articol tare interesant: http://www.wall-street.ro/articol/Economie...s-economic.html
AZAZEL
QUOTE (James Kilowatt @ Oct 29 2008, 10:48 PM) *
Auch, naspa ce aud.... merge asa rau domeniul auto?

nu cred ca e f naspa peste tot insa firma unde lucrez este legata de furnizorii producatorilor de autoturisme ca de dumnezeu iar ei au inceput sa isi micsoreze activitatea. si nu doar ei.
ozz86651
Eu cred ca masinile SH cresc, nu scad. Valabil nu numai in vremuri grele, dar si in vremuri bune in tari sarace: cu cit tara e mai bogata cu atit isi pierde masina mai repede valoarea, cu cit e mai saraca cu atit si-o tine.
James Kilowatt
nissan qashqai se lauda cu 40% cresteri in vanzari, intr-o perioada de criza in care lumea face economie....
Eu ma intreb daca unii industriali profita de criza ca sa inchida uzine neproductive fara sa sara sindicatele in sus, fara sa aiba vre-o legatura de fapt cu criza. VW da oameni afara in germania desi actiunile lor au crescut cu 300%....
sunt curios daca are careva statistici despre vanzarile de masini si "reducerile de activitate" ale constructorilor europeni, eu am senzatia ca reducerile alea sunt muuult mai mari decat scaderea vanzarilor. Poate ma insel, insa mi-ar placea sa vad niste cifre....
adrian_flavius
Intrebare de 1000 de puncte pentru rezidentii din State: care ar fi impactul asupra situatie actuale, in eventualitatea castigarii alegerilor de catre Obama/McCain?...stiu ca programul lui Obama este mult mai "socialist" decat al lui McCain, dar inca nu am reusit sa ma lamuresc asupra chestiunilor "de detaliu"...voi priviti cumva lucrurile din interior, presupun ca este altceva...
ozz86651
Impactul nu poate fi prea grozav pentru ca pur si simplu presedintele nu are treaba cu economia in mod direct. In principiu republicanii sint pro bussiness, deci pur teoretic economia ar trebui sa o duca mai bine sub republicani... practic insa principiul asta nu a prea tinut. McCain are vederi old school care parea foarte sanatoase acum 20 de ani dar care la ora asta nu mai sint la moda din cauza crizei. In plus degeaba esti probussiness si impotriva risipei daca bagi banii in razboaie.
Om vedea. Nu-mi place in mod deosebit Obama dar imi displace mai mult McCain. Da eu nu votez si chiar daca as vota, votul meu nu are valoare in California.
20krpm
adrian flavius, avind in vedere ca deja din cite am inteles alegerile sint ca si decise, luind in considerare criza economica si mizind pe faptul ca obama e asa, mai socialist, din cite zici tu, raspunsul meu la intrebarea ta e "habar n-am". acuma daca ai putea sa-mi spui cam care e valoarea de piata a celor 1000 de puncte pe care le pui la bataie, pot sa ma interesez si sa scriu si eu un panseu pe tema asta cu ce adun de pe google, in caz ca devine o chestie profitabila.

pe undeva ai dreptate: privite de-aici din interior, lucrurile sint diferite, nu par sa aiba asa o mare importanta ca atunci cind le privesc romanii, din exterior.
vio
CITAT(20krpm @ Nov 3 2008, 06:13 PM) *
adrian flavius, avind in vedere ca deja din cite am inteles alegerile sint ca si decise, luind in considerare criza economica si mizind pe faptul ca obama e asa, mai socialist, din cite zici tu, raspunsul meu la intrebarea ta e "habar n-am". acuma daca ai putea sa-mi spui cam care e valoarea de piata a celor 1000 de puncte pe care le pui la bataie, pot sa ma interesez si sa scriu si eu un panseu pe tema asta cu ce adun de pe google, in caz ca devine o chestie profitabila.

pe undeva ai dreptate: privite de-aici din interior, lucrurile sint diferite, nu par sa aiba asa o mare importanta ca atunci cind le privesc romanii, din exterior.



ca scrii in chineza sau engleza tot aia pt noi ca si cum am scrie noi in romana pt cei de acolo ... intzelegi tu ..
20krpm
nu.
James Kilowatt
pai "socialism" de gen luat bani publici si bagati in institutii private n-are legatura cu stanga sau dreapta, mie mi se pare un fel de furaciune organizata de stat. Daca asta e probussiness sau liberalism, e naspa.
Sau banii aia bagati in diferite institutii PRIVATE vor fi candva inapoiati?

Teoretic prin Belgoizia statul a cumparat niste actiuni, si a imprumutat niste bani unora, nu a dat pomana. Teoretic...

Se baga cineva sa-mi raspunda si mie inteligibil (ca pentru amatori) la intrebarea de pe 27 oct?
Watcher
James, la intrebarea de acum pot sa iti raspund simplu: despre ce vorbesti? smile.gif
Daca cumva vorbesti despre 'bailout' ul din america, el este organizat intr-un fel in care 'statul' ca imprumutator sa aibe destule de castigat daca firmele alea NU dau faliment.
Adica 'statul' este un investitor cu MULTI bani care face o investitie. Urmareste-l pe Buffett in filmul pe care l-am postat ;-)

Legat de dimensiunea pietei de capital, ea , dimensiunea, se autoregleaza. Luand exemplul tau: daca esti persoana fizica, ai bani, te-ai saturat sa muncesti la patron si vezi ca exista doar 10 dealeri de dacia in lume, ce faci? iti faci firma de dealer de dacia :-)
Invers, daca sunt 15 000 de dealeri, ei nu au ce sa vanda, si dau faliment.
ozz86651
In america au mai fost bailiouturi din care statul si cetateanul si-a scos banii cu profit, deci nu e furaciune. Poate fi furaciune DACA e facuta prost (cumparat active la suprapret), da aia e altceva. Idee e: cumparat la pret corect, pus pe picioare, vindut in citiva ani (preferabil cu profit). Ultima parte e esentala ca americanii fac alergie la implicarea statului in orice companie. Spre desoebire de Buffet care poate sa detina actiuni cit timp vrea, statul e presat sa iasa din afacere cit mai repede.
James Kilowatt
Statul e un investitor special, intrucat banii pe care ii invarte nu-i apartin.... iar "actionarul" adica ala care plateste impozite are ceva de spus o data la 4 ani.
Sunt de acord ca trebuia sa faca ceva, insa a facut ce trebuia? Putea de exemplu profita de ocazie sa introduca niste reguli interne mult mai stricte pentru a preveni repetarea greselilor. Iar capii trebuiau sa zboare TOTI, altfel semnalul dat e gresit: "faceti tampenii ca oricum va scoate statul din rahat si nu patiti nimic". Inclusiv au ocazia sa umble la modificarea obiectivelor anuale care pot foarte usor fi contrare celor pe termen lung sau pot ajunge la baza piramidei complet denaturate (ca la mine la servici biggrin.gif). Astea exista si in industrie, insa am inteles ca in domeniul bancar sunt mult mai importante.

Referitor la dimensiunea pietei, intre cele doua extreme pot exista nuante... o piata supradimensionata poate ingreuna si "parazita" miscarea de capital. Simpla idee de "futures" adica vand azi o actiune pe care o cumpar abia maine duce cu gandul la speculatie pura si nu la finantarea unei activitati. Cat (procentual) din tranzactiile de capital au rol de finantare a activitatilor si cat sunt pur speculative?
ozz86651
Si ce daca sint speculative, asta nu e neaparat o problema... futures si options nu-s speculative, scopule de asigurare si hedging. Ca dau si un intsrument de speculatii, asta e, nu pot sa separi, nu poti sa faci lege impotriva. Orice reguli interne stricte, orice amestec al statului, orice birocratie e o frina in plus, o problema in plus. Statul nu are ce cauta in economie, in piata libera sau in viata privata a omului si punct. Amestecul trebuie sa existe pentru evita situatii de genul asta dar trebuie mentinut la minim.
klm
CITAT(ozz86651 @ Nov 4 2008, 10:55 AM) *
Statul nu are ce cauta in economie, in piata libera sau in viata privata a omului si punct.

Mare adevar graiesti!!!
James Kilowatt
da' daca tot se baga, macar sa profite de asta. Nu mi se pare corect ca statul care reprezinta boborul sa finanteze firme private ale caror scop e profitul.
Watcher
Pai n-auzi ca din bailoutul asta e de profitat.
Adica nu le da bani degeaba?
Ci cu imprumut (dobanda?)
klm
As lua si eu niste credite cu asa dobanda!

klm
Bancile din Franta amenintate cu nationalizarea daca nu ajuta economia

Premierul francez, Francois Fillon, a acuzat bancile ca ingheata capital in trezorerii, in loc sa ajute mediul de afaceri cu imprumuturi.
"Putem retrage creditele guvernamentale pe care le-am acordat institutiilor financiare, conform clauzelor contractuale de finantare, si vor avea dificultati. In acest moment, intrebarea este daca ar trebui sa cumparam participatii in actionariat, sa schimbam conducerile si sa preluam controlul asupra bancilor."

Dany_s
votat cu 2

deocamdata totul merge foarte bine, Canada n-a fost afectata chiar asa tare de criza, dar oricum stam putin cu frica avand in vedere ca si eu si nevasta lucram pt companii americane

acuma, ce-o fi o fi, de foame n-o sa murim asta e clar
FAR EASTERN
Toyota - cel mai mare producator asiatic de automobile - a anuntat ca isi revizuieste in scadere (-56%) prognozele de profit pentru anul financiar curent, dupa ce vanzarile au scazut cu peste 10% pe piata americana de care depinde mult. Japonezii estimeaza o scadere cu 68% a profitului net, cea mai mare din ultimii 18 ani, noteaza Bloomberg.

Astfel, Toyota si-a revizuit prognozele de profit net pentru anul fiscal ce se incheie in martie 2009, de la 1,25 trilioane yeni, la 550 miliarde yeni (5,6 miliarde dolari). Valoarea asteptata e cu 68% mai mica decat profitul net obtinut in anul fiscal trecut, de 1,72 trilioane yeni. Producatorul a revizuit in scadere si previziunile privind profitul operational, de la 1,6 trilioane yeni, la 600 miliarde yeni (6,1 miliarde dolari).

Toyota si-a redus si previziunile privind numarul de vehicule vandute, de la 8,74 milioane, la 8,24 milioane. "Piata auto e intr-o situatie foarte grava, cum nu am mai vazut pana acum", a spus, vicepresedintele Toyota, Mitsuo Kinoshita. Si oficialul stie ce spune, mai ales ca in trimestrul trecut, profitul net la Toyota a scazut cu 69%, de la peste 400 miliarde yeni, la sub 140 miliarde.

Toyota a oprit pentru trei luni productia unor masini de clasa mare in SUA si a redus productia si in Europa. Vanzarile autoturismelor Toyota in Romania au urcat cu 12% in primele noua luni, la peste 7.500 de unitati, iar cel mai vandut model a fost Yaris.

@hotnews
ozz86651
Cred ca de acum se impute treaba. Deja m-am ales cu o vacanta obligat fortat de craciun (2 saptamini) ca se inchide compania ca au decis ca lumea nu prea muncea oricum, ceea ce e destul de adevarat. Aud si niste zvonuri de 20% concedieri, dar suna excesiv, s-ar putea sa fie numai zvonuri.
FAR EASTERN
Uh, nashpa, ozz. Sper sa nu se concretizeze acele zvonuri. Cum de fapt sper sa nu se mai intample nimic de genul asta nicaieri. Din pacate nu cred ca e pe sfarsite...



Mai jos, un mic extras din "Zeitgeist ADDENDUM"

...” În 1969 a fost un caz la curtea de judecãtorie din Minnesota implicând un bãrbat pe nume Jerome Daly... care contesta confiscarea casei sale de cãtre bancã, care îi fãcuse un împrumut pentru a o cumpãra.

Argumentul sãu a fost cã, contractul ipotecar cerea ca ambele pãrti, adicã el si bancã, sã punã câte o formã legitimã de proprietate pentru schimb.

În limbaj legislativ aceasta se numeste posesiune. Dl. Daly a explicat cã banii nu erau, de fapt, proprietatea bãncii pentru cã au fost creati din nimic imediat ce contractul de împrumut a fost semnat.

Vã amintiti ce se spunea în "Mecanica Modernã a Banilor" despre împrumuturi ? Ceea ce fac bancile, când fac împrumuturi este sã accepte cambii în schimbul creditelor. Rezervele sunt neschimbate de cãtre tranzactiile de împrumut dar creditele depuse sunt noi adaosuri la depozitele totale ale sistemului bancar.

În alte cuvinte, banii nu ies din depozitele existente. Banca îi inventeazã, nepunând altceva decât o teoreticã rãspundere pe hârtie.

În timp ce cazul progresa, presedintele bãncii, Dl. Morgan s-a prezentat la tribunã. În memorandumul personal al judecãtorului, îsi amintea cã presedintele bãncii admitea cã, în combinatie cu Rezerva Federalã, a creat banii si creditele completând un registru. Banii si creditul au apãrut când ei le-au creat. Dl. Morgan a admis cã nu existã lege în Statele Unite care sã îi dea dreptul sã facã asta.

O proprietate legalã trebuie sã existe si sã fie mijloc de platã pentru a sustine contractul.

Juriul a ajuns la concluzia cã nu existã proprietate legalã si eu sunt de acord. A mai adãugat în mod poetic: "Doar Dumnezeu poate crea ceva de valoare din nimic".

Odatã cu aceastã descoperire, curtea a respins cererea de confiscare fãcutã de bancã si Daly si-a pãstrat casa.

Implicasiile acestei decizii sunt imense. De fiecare datã când împrumutasi bani de la o bancã, fie cã este un împrumut ipotecar sau un împrumut pe card, banii împrumutati nu sunt doar contrafãcuti... sunt o formã ilegitimã de proprietate si astfel anuleazã contractul fiindcã banca nu a avut de la început banii cã proprietate.

Din nefericire, astfel de descoperiri legale sunt suprimate si ignorate.”...

Traducerea e aproximativa si destul de greu de urmarit. Ce e important, zic eu ca e mesajul transmis.
Nu am cautat deloc pe net, dar cred ca exista deja pe iutub.

FAR EASTERN
...am incercat o reeditare a editarii.... n-a mers.... scuze. sad.gif erau niste diacritice care pareau Ok...
klm
Chiar am incercat să citesc mesajul ăla, din păcate n-am reușit confused.gif (din cauza lenei tongue.gif)!

ozz86651
Ma copii nu tot ce zboara pe net se maninca... ala e un film facut pe ideile partidului libertarian, deciun film pur politic, propaganda daca vreti. Etalonul de aur, fara taxe, bancile si fedu ne jefuieste etc etc. Un curent ca libertarianismul ar fi de neconceput in europa, dar el exista in US. Principiile lor sint ca ale comunismului, suna bine pentru unii si dupa aia implemenarea duce la dezastre. Calea de mijloc e cea mai buna totdeauna.
Cit despre criza asta, eu zic ca numai ce incepe.
Watcher
QUOTE
Va amintiti ce se spunea în "Mecanica Moderna a Banilor" despre împrumuturi ? Ceea ce fac bancile, când fac împrumuturi este sa accepte cambii în schimbul creditelor. Rezervele sunt neschimbate de catre tranzactiile de împrumut dar creditele depuse sunt noi adaosuri la depozitele totale ale sistemului bancar.
În alte cuvinte, banii nu ies din depozitele existente. Banca îi inventeaza, nepunând altceva decât o teoretica raspundere pe hârtie.

WHAATT??
Ce-a facut ma?
Habar n-am ce e aia sa 'accepti cambie in locul creditelor' dar ce face o banca este sa stranga bani de la unii si sa ii dea la altii. Sa ii stranga si sa ii dea.
Tu persoana fizica ai cont la banca X si angajatorul are la banca Y, banii aia pleaca de la banca Y la banca X cand tu iei salariul. Apoi tu iti faci un depozit. Banca poate folosi acei bani ca sa dea credit mie, eu iau banii si ii dau pe plasma, la altex care are cont la banca Z. Banii pleaca din Banca X catre banca Z. Eu am o datorie la banca si banca are o datorie la tine. Banii aia care s-au tranzactionat exista si s-au plimbat dintr-o parte in alta. In forma fizica sau electronica, nu conteaza. Exista. Banca nu 'inventeaza' bani cand da un credit.
Daca as avea si eu talent la scris as scrie si eu o poveste in care un domn Stelian Poenaru din 1947 a demonstrat ca firmele de masini nu produc masini ci le inventeaza, si ca noi nu ar trebui sa le dam bani pentru ceva ce nu exista... ohmy.gif:O
Si ca presedintele Ford de la vremea aceea, dl Sulica, a recunoscut ca Ford de fapt e o inchipuire a maselor...

WTF???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.