Citroen C5, Model 2008 |
This topic is about Citroen C5, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Citroen C5, Model 2008 |
Oct 18 2007, 09:06 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
-------------------- |
|
|
Mar 9 2009, 09:58 PM
Post
#2
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Copiez si aici impresiile mele in urma unui drive test cu C5 2.2HDI pe care le-am scris pt Aria Subaru, in ideea de a completa profilul acestui model interesant.
Sambata trecuta am avut programare la un drive-test cu Citroen C5. Este vorba de un C5 2.2HDI in echiparea Exclusive cu pack business, 173cp/4000rpm si 370Nm/1500rpm. Masa proprie: 1804kg 0-100km/h-9.2sec (identic cu OBD) Pret de lista 32118TTI cu pack business/29738TTI fara pack business. Dar acum si numai acum, pentru primii 5 cumparatori, oferta speciala: discount de 4000EU TTI in limita stocului disponibil. Nu cred ca asta e reclama, nu? Mi-a placut masina atunci cand am vazut-o desi nu este chiar stilul meu. Ma gandesc ca la masina aia se potriveste mai bine costumul decat o pereche blugi iar eu costumele nu le deranjez cu anii! Cand mi-am luat 307-le mi-am dorit de fapt un C4 insa era abia intrat pe piata si mi-a fost putin frica. Asa ca si pentru Citroen nutresc o oarecare afectiune. Mai mult decat atat, ma inclin in fata spiritului lor inovativ si a solutiilor tehnice indraznete. Citroen are o identitate de marca absolut distincta si modelele actuale ar trebui sa fie urmasele demne ale unui 2CV sau DS. Asa ca m-am dus sa verific daca este asa cum cred eu sau nu. Si cum puteam sa o fac mai bine daca nu luand-o la plimbare pe coana mare (C5) care teoretic ar fi trebuit sa inglobeze tot ce are Citroen mai bun de oferit pe o masina de serie. C6-le este deja un experiment exotic vandut in 4 exemplare pe an unor tipi cu probleme de adaptare, celelate 3 modele ce intregesc productia anuala fiind conduse de cei 2 directori de filiale zonale si de Ioana Tariceanu. Masina astepta in fata showroomului. I-a aruncat o privire de o indiferenta superioara breakului murdar cu care venisem dupa care a cazut in letargia din care o deranjasem. Trebuie inteles ca nu e usor sa fii masina de drive test. Viata unei masini de drive test este la fel cu a unei prostituate care este obligata sa aiba raporturi cu oricine se inscrie sa beneficieze de serviciile ei, dupa care, atunci cand incepe sa imbatraneasca prematur, se muta in alt oras si se marita in sfarsit insa cicatricele tineretii tumultoase nu ii vor disprea niciodata. Sa ma intorc insa din sfera filozofala in care m-am lasat absorbit si sa discutam concret. Tipul de la Citroen este un baiat citit, pasionat de masini care a ochit imediat utilajul din dotare si m-a intampinat cu un zambet larg: -Ce e, motorul ala nou, boxer diesel? -Da, fac eu rosind...Da' te pricepi! -Daaa, zise si rosi el de data asta. -Hai sa te dau o tura, il invit eu. Mi-a acceptat incantat invitatia si l-am plimbat putin explicandu-i defectele dar si calitatile OBD-ului. Motorul i-a placut mai ales ca l-am lasat sa asculte aria Boxer din Subaru cantata la 4500rpm Ne-am intors, eu mandru cu ce am si el incantat de ce vazuse. Am luat cheile C5-lui si m-am dus sa il astept in masina pana termina nu stiu ce cu niste clienti. Apropos, cat am stat eu pe acolo au venit 2 potentiali clienti (un domn in varsta si o familie) M-am apropiat de masina si am descuiat-o din telecomanda. Silentios. Imi place atunci cand masinile nu tin neaparat sa iasa in evidenta cu flashuri, sunete stridente samd. Doamna parea sa aiba clasa. M-am suit in masina si usa grea s-a trantit in urma mea. Zgomotele strazii s-au atenuat brusc si au devenit doar un vuiet indepartat. Prima impresie pe care am avut-o stand pe scaunul soferului a fost ca sunt in vizita in casa unui om cu stare si fata in casa m-a pus sa-l astept pe stapan in salon. Am realizat destul de rapid ca nu va aparea nimeni cu cafeaua, asa ca am pornit motorul si am inceput sa studiez interiorul. Pielea bej-eu ma pricep mai degraba sa apreciez pielea de la o pereche de pantofi sau o geaca dar banuiesc ca si cea din C5 era OK; cusaturile sunt bine facute iar senzatia generala este de fotoliu de buna calitate. Fotoliul are in mod evident reglare electrica cu memorarea a nu-stiu-cate setari, incalzire si masaj lombar (adica iti intra ceva in rinichi si apoi iti iese, iar iti intra, iar iti iese samd). Ceva nou pt. mine: cand opresti motorul, scaunul se retrage pentru a-ti facilita iesirea in caz ca in ultimii 10 ani ai uitat sa te mai ridici de la masa. Linia audio este de buna calitate cu sunete clare si bass profund. Bordul este copus din materiale moi si placute la atingere, imbinate bine. Am fost mandru sa constat ca maneta de semnalizare si cea de la stergatoare sunt cele de pe 307 (C4). Instrumentele de bord sunt cele clasice dar parametrii sunt afisati in mod original (se putea altfel?) Volanul este mare, cam prea mare insa probabil ca este asa ca sa incapa pe miezul fix butoanele pt CB,audio, Cruise, Telefon, Fax, Scanner, storcator de citrice etc. Tipul de la reprezentanta s-a suit in dreapta intrerupand periplul meu printre gadgeturile masinii. Cu siguranta sunt multe altele despre care nu am spus si nu voi spune nimic pt. simplul fapt ca nu stiu de ele. Am scos masina din locul de parcare (cand dai cu spatele oglinda din dreapta coboara si iti arata bordura) si inainte de a porni mi-a fost demonstrat ce inseamana suspensie Hydractive III, cu n!(factorial) setari predefinite, cu self-leveling in functie de viteza si caracteristicile terenului pe care rulezi si inca vreo alt 4-5 functii pe care nu le-am inteles. Am pornit la drum. Prima impresie in rulare a fost ca sunt calare pe o balena. Maiestuos, de neatins, mare si greoi. Vorbim de impresii pt. ca motorul propulseaza balena de la 0 la 100km/h in 9.2sec. Daca e mult sau putin, judecati voi ca fiecare are termenii lui de comparatie. Pentru mine, teoretic e la fel.... Practic e mai lenta. Motorul este un demn membru al familiei HDI. Economic, elastic, rafinat, silentios, puternic raportat la cilindreea lui, trage pana pe la 4000rpm insa nu are exuberanta lui 1.6HDI care se incapataneaza sa mai vrea sa traga chiar si in zona rosie(pastrand proportiile). Nu am putut face teste de stabilitate pentru ca am rulat pe sosele in aliniament si cu trafic insa nu-mi inchipui ca sunt probleme. Suspensia este mooaaale (prea moale) insa baiatu' s-a jurat ca daca ma dau la ea se intareste de frica. N-am avut ocazia sa verific. De fapt nici nu stiu daca este important intrucat eu nu vad masina asta mergand in ritm alert si sporty ci mai degraba cu viteza mare, pe autostrada, in linie drepta si ducandu-si pasagerii ori la un meeting de afaceri ori la mama soacra in vizita. M-as simti ridicol sa apar cu asa ceva pe partia de schi sau la gratar. Este ca si cum l-ai pune pe Herbert von Karajan sa dirijeze Taraful din Clejani. Daca ceva nu mi s-a parut din acelasi film, aceea este precizia cutiei de viteze. Cam sleampata, cel putin in comparatie cu precizia cutiei de la OBD. Una peste alta, nu sut convins ca Citroen mai reuseste sa produca DS-uri insa C5 este o masina foarte buna, cu aspiratii premium destul de indreptatite si care se adreseaza celor care iubesc confortul si care au in sifonier cel putin 3 camasi albe calcate. Nici de data asta nu voi da un verdict in comparativul C5-OBD pentru ca nici macar nu mi-am propus asta insa voi incerca o concluzie ca intre baieti: C5 este o femeie foarte frumoasa, cu ochii mari, par matasos, buze senzuale si trup sculptural insa are un mare defect: nu reuseste sa-ti provoace o erectie! HDI -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 05:37 AM |