Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme cu ambreiajul
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
andrei5130
In ultima vreme am observat un comportament mai ciudat al masini, nu mai are "zvacul" pe care il avea pana acum, in treapta 4 daca merg la 2000/rpm si accelerez brusc, urca la 3000rpm dupa care scade brusc la 2500rpm, lucru care a inceput sa se intampla si in treapta 2 si 3, concluzia o stiu trabuie schimbat chitul de ambreiaj.

La inceput am crezut ca este de vina masina si ca eu nu i-am facut nimic dar dupa ce am citit postarile lui George de pe acest forum si de pe inca unul sau doua am inceput sa analizez modul cum schimb vitezele, intradevar am constata cu surprindere ca merg mai mult de cat patinat mai ales dimineata in aglomeratie cand lenea e mare cat casa, pe lanca 3-4 prajeli de ambreiaj din primi km si o experienta mai putin draguta a sotiei mele, acest lucru combinat cu cateva arogante la semafor cred (sunt aproape sigur) ca au dus la o uzura prematura a discului de ambreiaj.

Dat fiind faptul ca mai devreme sau mai tarziu va trebui schimbat kit-ul de ambreiaj am inceput sa ma interesez cat costa:

- placa presiune 805 + tva
- rulment 231 + tva
- disc ambreiaj 464 + tva
- manopera 5 ore 700 + tva
-------------------------------
total 2618 ron cu tva inclus





Intrebarile mele sunt:
-pot sa pun un chit de Impreza WRX sau STI, chiar si cu riscul de a schimba si volanta ?
-daca da de unde pot sa il achizitionez?


am vorbit cu cei de la SMT si in principiu nu este nici o problema daca ma duc cu piesele mele si sunt originale, de asemenea nu ofera garantiee daca nu se schimba tot chitul ci numai o componenta(lucru de inteles).



P.S. George daca ai starea si cheful necesar te rog sa imi explici cum ar trebui condusa o masina cu tractiune integrala (NU E GLUMA)...
pmhoria
Eu nu am Subaru si nici nu stiu foarte multe despre marca asta. Asa ca iti urez sa ai bafta la schimbarea discului si sa te bucuri in continuare da masina.. smile.gif

PS. sigur trebuie schimbat? simptomele par sa duca acolo dar trebuie musai sa-si bage mecanicii din ro degetelele?
andrei5130
QUOTE (pmhoria @ Aug 12 2009, 05:19 PM) *
simptomele par sa duca acolo dar trebuie musai sa-si bage mecanicii din ro degetelele?



pe parte de mecanica baietii de la SMT sunt mai mult decat OK, ce nu imi place la ei sunt oreturile nu pregatirea, iar daca gasesc piese originale mai ieftine in alta parte am sa le iau si am sa ma duc la ei sunt singurii care au fost scoliti in Japonia, o alta varianta ar fi sa combin concediul cu un drum in Europa si sa il schimb acolo...

masina merge bine, pierderea de putere la roti nu se simte daca nu fortezi (accelerari bruste), pana il schimb exersez schimbatul vitezelor fara sa mai patinez ambreiajul ca sa nu il busesc si pe cel nou 36182451.gif ...




hdi
Andrei,
Cati km are masina ta acum? Ai mai bulit si alte ambreiaje inainte de SOD?
Aici vorbim de un diesel cu care poti pleca de pe loc chiar si fara sa atingi acceleratia. George vorbea de benzine la care exista tentatia de a pleca mai turat insa la diesel...Sigur e vina ta?
GLC120
QUOTE (andrei5130 @ Aug 12 2009, 06:30 PM) *
masina merge bine, pierderea de putere la roti nu se simte daca nu fortezi (accelerari bruste), pana il schimb exersez schimbatul vitezelor fara sa mai patinez ambreiajul ca sa nu il busesc si pe cel nou 36182451.gif ...


Ai putea sa deschizi si o scoala de soferi pana vine ambreiajul. Ar fi chiar suspect sa ne spui ca il au in stoc. unsure.gif
pmhoria
E f greu de demonstrat un defect de fabricatie mai ales la ambreiaj. Numai daca iti pica cutia in primele 2,3k km. Desi si atunci stiu un dealer VW de la noi care refuzat sa fac operatia pe garantie desi discul de ambreiaj nu era parlit deloc ... ma rog .. VW..
Mircea104901
Cati km ai mers cu masina?

Cateva spicuiri despre ambreiaje:
Ambreiajul face parte din transmisia automobilului si este intercalat intre motor si cutia de viteze , reprezentand organul de transmitere a momentului de la arborele cotit al motorului la cutia de viteze.
Functiile ambreiajului sunt urmatoarele:
- permite la pornirea automobilului cuplarea progresiva a motorului, care se afla in functiune, cu celelalte organe ale transmisiei, care, in acel moment, stau pe loc;
- permite cuplarea si decuplarea in timpul mersului automobilului motorului cu transmisia, la schimbarea treptelor de viteze;
- protejeaza la suprasarcini celelalte organe ale transmisiei.

Ambreiajele se clasifica dupa principiul de functionare si dupa tipul mecanismului de comanda.
Dupa principiul de functionare ambreiajele pot fi: mecanice, hidrodinamice, combinate si electromagnetice.
Dupa tipul mecanismului de comanda ,ambreiajele pot fi cu comanda: mecanica, hidraulica, pneumatica si electrica.
Dupa modul de realizare a comenzi ,ambreiajele pot fi :neautomate si automate.

AMBREIAJELE MECANICE
Principiul de functionare. Functionarea ambreiajului mecanic se bazeaza pe fortele de frecare care apar intre doua sau mai multe perechi de suprafete sub actiunea unei forte de apasare.
Partile componente ale unui ambreiaj sunt grupate astfel: partea conducatoare; partea condusa; mecanismul de actionare. Partea conducatoare a ambreiajului este solidara la rotatie cu volantul motorului , iar partea condusa cu arborele ambreiajului .
Pe volantul al motorului este apasat discul condus de catre discul de presiune datorita fortei dezvoltate de arcurile . Discul condus se poate deplasa axial pe canelurile arborelui al ambreiajului . Pentru a mari coeficientul de frecare. Discul de presiune este solidar la rotatie cu volantul prin intermediul carcasei.
Partea conducatoare a ambreiajului este formata din: volantul, discul de presiune, carcasa si arcurile de presiune.
Partea condusa se compune din : discul condus cu garniturile de frecare si arborele ambreiajului .
Prin frecare ce ia nastere intre suprafetele de contact ale volantului si discul de presiune pe de o parte si suprafetele discului condus pe de alta parte , momentul motor este transmis arborelui primar al cutiei de viteza si mai departe , prin celelalte organe ale transmisiei , la rotile motoare.
Daca se apasa asupra pedalei mecanismului de comanda al ambreiajului , forta se transmite prin parghia cu furca la mansonul discului de presiune si invingand forta dezvoltata de arcurile ,departeaza discul de frecare , iar momentul motor nu se transmite mai departe ; aceasta este pozitia decuplat a ambreiajului.
Cuplarea din nou a ambreiajului se realizeaza prin eliberarea lina a pedalei , dupa care arcurile vor apasa din nou discul de presiune pe discul condus, iar acesta din urma pe volant.
Atata timp cat intre suprafetele de frecare ale discurilor si volantului nu exista o apasare mare, forta de frecare care ia nastere intre aceste suprafete va fi mica. In acest caz,ambreiajul nu va putea transmite intregul moment motor si in consecinta , va exista o alunecare intre volant si discul condus , motiv pentru care discul va avea o turatie mai mica. Aceasta este perioada de patinare a ambreiajului. In aceasta situatie se va transmite prin ambreiaj numai o parte din momentul motor. In perioada de patinare a ambreiajului , o parte din energia mecanica se transforma in energie termica, iar ambreiajul se incalzeste , producand uzura mai rapida a garniturilor de frecare ale discului condus .
La eliberarea completa a pedalei ambreiajului, forta de apasare dezvoltata de arcuri este suficient de mare pentru a se transmite in intregime momentul motor.

Deci, principiul sanatos si econom de folosire la ambreiajele mecanice manuale presupune o folosire cat mai scurta in pozitia intermediara (tinut ambreiajul partial calcat; de asemenea, in mers de croaziera NU se tine piciorul stang pe ambreiaj), indiferent daca auto este 4x4 sau 2x4. Cat despre tinutul in panta din ambreiaj, sau mersul din "sprituri" si ambreiaj (ca la Daciile vechi, "sa nu moara" motorul biggrin.gif ) ... no comment. ninja.gif
GLC120
Excelent thumbsup.gif Sa speram ca majoritatea vor citi cu atentie postul lui Mircea.

Imi permit sa trag concluzia altfel. Pedala de ambreiaj trebuie atinsa cat mai rar si pentru scurt timp. Se apasa brusc si se elibereaza rapid dar fara a provoca socuri.

Liniutele si arogantzele costa scump, chiar daca te pricepi. Sau, mai ales daca te pricepi unsure.gif

Nici eu nu cred ca are legatura cu 4x4 sau 6x6.

Mircea104901
Un pic de legatura are, pentru ca, la cele cu tractiune pe 2 roti, un soc mai puternic asupra ambreiajului este atenuat de derapajul (scartaitul rotilor). La 4x4 socul este absorbit complet de ambreiaj.
kroko
QUOTE (Mircea104901 @ Aug 12 2009, 05:53 PM) *
Un pic de legatura are, pentru ca, la cele cu tractiune pe 2 roti, un soc mai puternic asupra ambreiajului este atenuat de derapajul (scartaitul rotilor). La 4x4 socul este absorbit complet de ambreiaj.


Bingo !!!!
Zetics
Eu sunt in continuare curios cati km are masina.
iulian_1976
Putin plauzabil ca singurului diesel de la Subaru sa pice kitul de ambreiaj in 30 de mii de km. rolleyes.gif

O verificare simpla:
-in momentul accelerarii in fiecare treapta ,acul turometrului si vitezometrului trebuie sa urce constant.
In cazul nefericit turometrul urca dar acul vitezometrului se va plafona,sentimentul ca nu are demaraj desi se tureaza.
-in plus la debreiere se poate auzi un,,clack,,

In cazul unei volante uzate:
-la pornirea in panta se vor transmite trepidatii puternice chiar in bord,
kroko
QUOTE (GLC120 @ Aug 12 2009, 04:42 PM) *
.... Ar fi chiar suspect sa ne spui ca il au in stoc. unsure.gif


De regula au. Eu am sunat ieri si aveau pentru a mea, iar vineri il si monteaza.
iulian_1976
Sa inteleg ca la 30-40 de mii de km trebuie platit concernului Subaru direct sau indirect 700 de euro?! rolleyes.gif
..daca ar fi adevarat nu este o veste buna.
andrei5130
Multumesc Mircea,

in principal teoria o stiu cu practica de si am considerat ca nu fac anumite greseli am constatat ca ma insel, nu merg cu piciorul pe ambreiaj, dar obisnuinta de la benzina unde timpul debraieri este putin mai lung fata de disel din pricina unui cuplu scazut impreuna cu lipsa de incredere la unele placeri in rampa cand am turat motorul mai ult de cat a trebuit se pare ca si-au spus cuvantul, de asemenea am constatat ca in aglomeratie stau destul de mult cu piciorul pe ambreiaj.


... masina are 25,000 km, sunt mai mult de cat sigur ca e din pricina unei exploatari incoracte, nu am mai prajit nici un ambreiaji pana acum dar se pare ca ori ce are un inceput, am avut 3 masini pe benzina si 1 disel (octavia 2) dar la aia nu am simtit nici o data miros de la ambreiaj si au fost tratate cam lafel ba chiar Octavia a avut parte de mai multe arogante la semafor, tind sa cred ca ambreiajul la SOD este facut mai sensibil intentionat fata de benzina nu pot sa explic de ce dar asta este banuiala mea....


...da au pe stoc kitul de ambreiaj ...



Pana la urma stie careva daca se poate pune ambreiaj de STI sau WRX?
...banuiesc ca sunt mai rezistente la exploatari dure ...
GLC120
QUOTE (kroko @ Aug 12 2009, 07:06 PM) *
QUOTE (Mircea104901 @ Aug 12 2009, 05:53 PM) *
Un pic de legatura are, pentru ca, la cele cu tractiune pe 2 roti, un soc mai puternic asupra ambreiajului este atenuat de derapajul (scartaitul rotilor). La 4x4 socul este absorbit complet de ambreiaj.


Bingo !!!!


Deci cu 4x4 il poti distruge mai repede iar cu 6x6 si mai repede. De acord dar pricipiul de utilizare eficienta e acelasi.
Asta pana ne explica si George intr-o propozitie scurta, secretul ambreiajului de la Subaru.

SMT ar trebui sa stie daca merge si alt kit pe SOD, nu ?
andrei5130
QUOTE (GLC120 @ Aug 12 2009, 07:56 PM) *
SMT ar trebui sa stie daca merge si alt kit pe SOD, nu ?


Probabil ca da, inca nu am intrebat si la ei speram sa ma pot duce sa intreb cu lectiile facute, adica cand incepe SMT sa imi spuna ca se poate sau nu, eu, sa stiu deja, ca in conditiile in care se poate si el zice ca nu sa pot sa il "strang de gat", este posibil ca ei sa nu vrea sa puna strict din motive economice, daca e mai bun nu trebuie schimbat asa de des chiar daca nu e exploatat corespunzator...
bogcot76
QUOTE (andrei5130 @ Aug 12 2009, 09:08 PM) *
QUOTE (GLC120 @ Aug 12 2009, 07:56 PM) *
SMT ar trebui sa stie daca merge si alt kit pe SOD, nu ?


Probabil ca da, inca nu am intrebat si la ei speram sa ma pot duce sa intreb cu lectiile facute, adica cand incepe SMT sa imi spuna ca se poate sau nu, eu, sa stiu deja, ca in conditiile in care se poate si el zice ca nu sa pot sa il "strang de gat", este posibil ca ei sa nu vrea sa puna strict din motive economice, daca e mai bun nu trebuie schimbat asa de des chiar daca nu e exploatat corespunzator...


Eu zic sa nu te grabesti. Daca tot ai vacanta in vest fa o programare de preferat in Germania si problema se rezolva muuuuuult mai ieftin, mai elegant si fara batai de cap.

Exemplu din familie: unchi cu audi A6 tiptronic - probleme cutie nu stiu exact ce - reparat Porsche Bucuresti cu vreo 2500 euro - stricat la scurt timp - facut nervi - plecat in Germania - reparat cu 1300 euro aceeasi problema !!!! - stricat a doua zi - schimbat cutie cu una noua fara costuri suplimentare pentru ca nemtzii au spus ca s-a stricat dupa reparatia lor si ca neavand cum sa o mai repare trebuie inlocuita cutia ! SIC. Asta e diferenta.

Oricum, dupa tarasenia mea cu turbina de la SMT eu pe acolo nu mai calc. (4800 euro versus vreo 1500 in Germania). A propos, revizia de 15.000 km la ei e 1400 roni iar la Brasov e intre 800 si 900 roni (cu Motul nu cu masline). thumbsup.gif

A, si inca ceva - mirosul de ambreiaj incins l-am simtit si eu uneori pana in vreo 5000 km - acuma nu se mai simte - ori m-am obisnuit eu cu masina ori nu stiu ce s-a intamplat..........
pmhoria
QUOTE (bogcot76 @ Aug 12 2009, 06:23 PM) *
A, si inca ceva - mirosul de ambreiaj incins l-am simtit si eu uneori pana in vreo 5000 km - acuma nu se mai simte - ori m-am obisnuit eu cu masina ori nu stiu ce s-a intamplat..........

S-a facut rodajul. smile.gif De aia e bine sa avem grija de masina in primii ei km. Fara bruscari ..etc.. cam ce a zis Mircea mai sus.
andrei5130
eu pentru tot ce tine de mecanica prefer SMT (in Romania, pentru moment), Brasov pentru tot ce tine de revizi, tinichigerie si chesti de articulatii...

Chiar nu stie nimeni nimic despre ambreiajul de STI, se potriveste?
kroko
QUOTE (andrei5130 @ Aug 12 2009, 10:37 PM) *
......
Chiar nu stie nimeni nimic despre ambreiajul de STI, se potriveste?


Poate da, impreuna cu volanta, dar nu sunt sigur. Ideea e ca la STI, rulmentul de presiune "trage" de soare si nu impinge ca la majoritatea ambreiajelor ( si la evo e la fel ). Vezi si tu pe forumurile de afara poate gasesti informatii legate de subiectul asta. Poate chiar cei de la SMT stiu daca se poate si ce implica. Oricum, simplu/ieftin nu e.
Zetics
Pun si eu intrebare de inginer (electronist... ): ce treaba are volanta cu prefectura? Vorbim de aceeasi volanta? aia care mentine sensul de rotatie al motorului intre doua aprinderi?
kroko
Ai o scuza ca esti elctronist. Volanta e aia pe care sta ambreiajul rolleyes.gif

l.e.
Si da, face si ce spui tu....
iulian_1976
QUOTE (kroko @ Aug 12 2009, 09:52 PM) *
QUOTE (andrei5130 @ Aug 12 2009, 10:37 PM) *
......
Chiar nu stie nimeni nimic despre ambreiajul de STI, se potriveste?

Poate da, impreuna cu volanta, dar nu sunt sigur. Ideea e ca la STI, rulmentul de presiune "trage" de soare si nu impinge ca la majoritatea ambreiajelor ( si la evo e la fel ). Vezi si tu pe forumurile de afara poate gasesti informatii legate de subiectul asta. Poate chiar cei de la SMT stiu daca se poate si ce implica. Oricum, simplu/ieftin nu e.


O volanta si un kit de ambreiaj de benzinar sa se potriveasca pe un diesel ar fi incredibil ... cel putin ptr mine. rolleyes.gif
Dar ca sa fii sigur trebuie sa ai un program de indentificare a pieselor dupa cod reprez. Subaru il au,ceva in genul Etka
de la Audi,am atasat un foto in alt topic.

Cum va spuneam cand la pornirea de pe loc o sa trepideze bordul puternic sa va ganditi si la volanta.
kroko
Volanta face chiar parte din abreiaj. Discul de ambreiaj este "prins" intre placa de presiune si volanta. Functie de cit de afectata e volanta, uneori e nevoie ca sa fie schimbata si ea odata cu ambreiajul.
Rebel
Ambreiajul se calca BRUSC si se elibereaza LIN in tandem cu apasarea acceleratiei. Cine il elibereaza rapid sau brusc a trecut prin scoala ca rata prin apa.
Daca ai ajuns sa schimbi ambreiajul la 25.000 ori masina aia este foarte slab construita ori maniera ta de a conduce are o nevoie disperata de imbunatatiri.

QUOTE (Mircea104901 @ Aug 12 2009, 01:53 PM) *
Un pic de legatura are, pentru ca, la cele cu tractiune pe 2 roti, un soc mai puternic asupra ambreiajului este atenuat de derapajul (scartaitul rotilor). La 4x4 socul este absorbit complet de ambreiaj.


Daca ar fi sa ma iau dupa explicatia ta, ar trebui sa cred ca intregul sistem AWD cu componentele sale , nu este capabil sa prelucreze, implicit sa preia, distribuie si trimite forta primita in mod diferit la celelalte roti. Nu de alta dar tocmai ai transferat Symmetrical AWD intr-un simplu cardan...

Si binenteles ca nu asa stau lucrurile, fara sa mai mentionam si TCS (ASR) ori in cazul tau VDC... si faptul ca ambreiajul ala a fost gandit pentru AWD...

Iar AWD nu este imun, derapeaza si el...

iulian_1976
Treaba este mai complicata si explicatiile sunt multe. rolleyes.gif
Preocuparea actuala a producatorilor este sa nu se strice kitul de ambreaj +volanta prea devreme pentru ca apar procese pe rol,nervi etc ...dar nici foarte tarziu pentru ca ar da faliment Sachs,Valeo etc

Eu pot sa va spun solutia extrema uzitata de Audi, sub pretextul unui upgrade de soft , se rescrie ECU astfel se va modifica cuplul in special la plecarea de pe loc, ca asta este in fapt durerea ,plecarea de pe loc.
Asta este pentru a prelungi durata cat de cat ...sa treaca de garantie.
Este procesul oarecum invers care se face la tuning.

Poate Andrei este un caz izolat unsure.gif



hdi
QUOTE (Rebel @ Aug 13 2009, 02:47 AM) *
Daca ai ajuns sa schimbi ambreiajul la 25.000 ori masina aia este foarte slab construita ori maniera ta de a conduce are o nevoie disperata de imbunatatiri.


Curand ne vom lamuri care dintre ele. Cred ca cei mai multi km cu un LegyD/OBD i-a facut @vlademir (40000). Citeam pe forumul italienilor de o revizie la 60000km insa for no particular reason au inchis site-ul ala. Oricum, nu tin minte de probleme semnalate la ambreiaj si erau destul de multi posesori de diesel inscrisi.
In orice caz, uzura prematura poate fi favorizata si de folosirea intensiva a masinii in regim urban, mai ales cand e vorba de Bucuresti unde poti pleca de pe loc de 100 de ori in 500m.
kroko
QUOTE (hdi @ Aug 13 2009, 06:10 AM) *
.............
In orice caz, uzura prematura poate fi favorizata si de folosirea intensiva a masinii in regim urban, mai ales cand e vorba de Bucuresti unde poti pleca de pe loc de 100 de ori in 500m.

Foarte adevarat. Si daca mai si gresesti de citeva ori ( macar ), viata ambreiajului de subaru se scurteaza rau de tot.

QUOTE
Iar AWD nu este imun, derapeaza si el...

Daca un golf de 1.4 si 80 cai il faci usor sa scoata fum din roti la plecare, o impreza de 1.5 la 90 sau 100 cai ( habar n-am cit are ) tre sa fii criminal sa-i poti da un "scirtz" de citiva cm .... wink.gif
GLC120
kroko tu ai tot Boxer Diesel? Cati km? De ce schimbi ambreiajul, ce s-a intamplat?

Din cate stiu la unele modele "KIT-ul" contine si volanta deci trebuie schimbata obligatoriu. Nu stiu daca din ratiuni tehnice sau doar ca sa ajunga si altii la preturile SMT.
Zetics
Multumesc pentru explicatii, dar tot nu prea pricep ce draq se poate strica la volanta aia.
Si ca tot veni vorba, mai am o alta curiozitate: cand e chinuit ambreiajul, de ce naiba miroase, tot ansamblul asta nu e inchis cumva ermetic? Ca daca iese mirosul nu inseamna ca poate sa intre si vitzavercea mizerie inauntru?
gont
QUOTE (Rebel @ Aug 13 2009, 02:47 AM) *
Daca ar fi sa ma iau dupa explicatia ta, ar trebui sa cred ca intregul sistem AWD cu componentele sale , nu este capabil sa prelucreze, implicit sa preia, distribuie si trimite forta primita in mod diferit la celelalte roti. Nu de alta dar tocmai ai transferat Symmetrical AWD intr-un simplu cardan...

Si binenteles ca nu asa stau lucrurile, fara sa mai mentionam si TCS (ASR) ori in cazul tau VDC... si faptul ca ambreiajul ala a fost gandit pentru AWD...

Iar AWD nu este imun, derapeaza si el...


In primul rand exista 3 sau 4 tipuri de AWD la ora actuala, iar fiecare categorie are si ea cateva subcategorii depinzand te tipul diferentialelor folosite.
Asta inseamna ca fiecare versiune de AWD este gandita pt un alt scop: AWD de pe STI sau Legy 3.0R nu are aproape nici o legatura cu cel de pe Forester 2.0 si cu atat mai putin cu cel de pe AT-uri.

Dar prezumtia de la care pleci tu este putin gresita deoarece in conditii de aderenta scazuta cuplul poate fi distibuit cate o singura roata sau punte, depinde iarasi de implemeentarea AWD-ului.
Incerca sa pleci de la premiza ca toate rotile au aderenta maxima si vrei sa pleci brusc de pe loc. In cazu de fata SUBARU au proiectat ambreiajul intentionat ca cea mai slaba veriga, deoarece, si aici vorbesc in special de motoarele puternice, la un soc puternic ai dori sa-ti pice ambreiajul decat cutia in sine sau vre-un diferential, care e mult mai scump.
Si da , AWD-ul poate sa derapeze, dar ai nevoie de un motor puternic ca sa faci asta. Partea naspa este ca derapajul la 4x4 in general nu face bine la ambreiaj si in special la diferentiale.


Cat despre kit-ul de STI pe diesel, nu stiu ce sa zic.
Stiu sigur ca se protriveste pe majoritatea benzinarelor (Legy , Forester, Impreza) cu cutii manuale. Singura problema e ca este f scump in comparatie cu un kit de ambreiaj obisnuit. Kit-ul de STI e pe undeva pe la 7000 RON.
GLC120
Zetics volanta nu mai este doar un disc gros metalic. Contine si ceva cauciuc si realizeaza un cuplaj elastic. Costa o caruta de bani acum si uneori te obliga sa schimbi tot.... Nu se mai fac masini ca pe vremuri unsure.gif

Solutia e cea cunoscuta, depasirea si liniuta se fac din mers apasand puternic pe acceleratie. In treapta in care te prinde BMW-ul adica 2-3-4 sau 5. blink.gif
Mircea104901
QUOTE (Rebel @ Aug 12 2009, 08:47 PM) *
Daca ar fi sa ma iau dupa explicatia ta, ar trebui sa cred ca intregul sistem AWD cu componentele sale , nu este capabil sa prelucreze, implicit sa preia, distribuie si trimite forta primita in mod diferit la celelalte roti. Nu de alta dar tocmai ai transferat Symmetrical AWD intr-un simplu cardan...

Si binenteles ca nu asa stau lucrurile, fara sa mai mentionam si TCS (ASR) ori in cazul tau VDC... si faptul ca ambreiajul ala a fost gandit pentru AWD...

Iar AWD nu este imun, derapeaza si el...


Daca ar fi sa ma iau dupa tine, sistemul AWD de dupa cutia de viteze ar avea jocuri sau ar avea cuplaje elastice. no.gif

TCS/ASR/VDC taie din puterea motorului cand simte derapaj, deci automat scade puterea/turatia motorului, si implicit frecarea nedorita care uzeaza ambreiajul.
Cand o sa scartai (asa, burnout, nu 1/2 secunda) tu un AWD sub 300CP, sa filmezi sa ne arati si noua.
kroko
QUOTE (GLC120 @ Aug 13 2009, 07:44 AM) *
kroko tu ai tot Boxer Diesel? Cati km? De ce schimbi ambreiajul, ce s-a intamplat?

Din cate stiu la unele modele "KIT-ul" contine si volanta deci trebuie schimbata obligatoriu. Nu stiu daca din ratiuni tehnice sau doar ca sa ajunga si altii la preturile SMT.


Boxerul meu e benzinar, am 22.000 km si ambreiajul stiu clar ca l-am "belit"eu. Nu ma dau la liniutze si nu fortez masina. In schimb, m-am "surprins" de citeva ori ca l-am patinat mai mult decit ar fi trebuit. Am fost constient ca l-am fortat, dar asta e, suntem oameni si mai gresim. Important e sa invatam din greselile noastre thumbsup.gif

Kiturile care necesita schimbare completa cu volanta sunt cele la care volanta e de tip "dual mass". Legacy benzinar are asa, la Diesel habar n-am cum e. La ambreiajele clasice, volanta o schimbi doar daca e uzata. De regula, la al 2-lea schimb de ambreiaj se recomanda si schimbarea volantei. Dar nu e obligatoriu daca e inca in stare buna.
GLC120
OK, ne-am mai linistit. Deci la Diesel e numai o problema cu ambreiajul. Exceptia care confirma regula unsure.gif ca masina e fiabila ?
kroko
QUOTE (GLC120 @ Aug 13 2009, 08:43 AM) *
OK, ne-am mai linistit. Deci la Diesel e numai o problema cu ambreiajul. Exceptia care confirma regula unsure.gif ca masina e fiabila ?

N-as zica ca e o problema nici cu ambreiajul. Dupa parerea mea, ambreiajele pica prematur exclusiv din vina utilizatorului. Masinile subaru sunt erau renumite ( in trecut ) pentru fiabilitate. Cum dpdv constructiv diferente mari intre cele "vechi" si astea noi nu prea sunt, nu vad de ce n-ar fi la fel de fiabile thumbsup.gif
Mircea104901
Stati linistiti. Cunosc pe cineva care a belit ambreiajul (Subaru nou) in doar 5000km smile.gif
andrei5130
Rebel, nu te contrazic pentru ca nu vreau sa transform si topicul asta in combat, dupa cum am spus masina nu a avut parte de o exploatare "normala" a fost fortata pana aproape de limite pe drumuri forestiere,plecari in rampe abrupte (25-40grade) de cele mai multe ori 4-5 persoane + bagaje, combinat cu lipsa mea de experienta in legatura cu o tractiune integrala, trafic de Bucuresti (7-9 dimineata si 18-20) cand intradevar e posibil sa ai si 100 de plecari de pe loc, sa nu mai zic de retrogradari din 4 in 5 pe la 160 unde patina ambreiajul, frane de motor de aproape scartaiau rotile, la care se adauga cateva experiente mai putin dragute, am tratat masina ca pe un tanc sovietic, nu e nici o tragedie un schimb de ambreiaj, tragic este un diferential, o turbina, un motor, eu ma declar nultumit pana la ceri si inapoi de masina si de cum rezista, daca citeai cu atentie tot ce s-a scris nu cred ca era nevoie sa iti repet prin ce atrecut masina...

Am spus si mai repet si pentru tine, modul in care schimbam vitezele era unul defectuaos, drept pentru care depun eforturi ca pana schimb ambreiajul sa nu mai procedez ca pana in prezent (nu toti ne nastem invatati).

-----------


Ma asteptam ca pretul unui ambreiaj de STI sa fie mai mare. Din ce am cautat pana acum nu am gasit pe nimeni care sa fi pus nu astfel de ambreiaj pe un disel, speram sa fi auzit macar unul dintre voi, probabil ca atunci cand are sa aparea un disel mai puternic au sa scoata si un ambreiaj pe masura...

GLC120
Astea noi cu rama la geam nu stiu daca sunt la fel de fiabile. blink.gif
kroko
QUOTE (Mircea104901 @ Aug 13 2009, 09:05 AM) *
Stati linistiti. Cunosc pe cineva care a belit ambreiajul (Subaru nou) in doar 5000km smile.gif

Multi belesc ambreiajele, chiar daca pe masina scrie altceva decit subaru.
vlademir
QUOTE (kroko @ Aug 13 2009, 11:15 AM) *
QUOTE (Mircea104901 @ Aug 13 2009, 09:05 AM) *
Stati linistiti. Cunosc pe cineva care a belit ambreiajul (Subaru nou) in doar 5000km smile.gif

Multi belesc ambreiajele, chiar daca pe masina scrie altceva decit subaru.

Am dat masina unui om pentru un drum scurt, Sovata Bai - Praid si inapoi, dupa care am constatat un miros puternic/fierbinte care nu era de frane. Sunt absolut convins ca stilul de condus, mai ales daca vii de pe benzina pe diesel, poate duce la belirea ambreiajului. De asta nici nu are garantie. Au descoperit altii roata inaintea mea.
GLC120
Daca cineva are vreo explicatie pentru acest miros de la ambreiajul incins ar fi interesant. L-am simtit si la SOD si la Landcruiser.

Sa fie mai prost ambreiajul? Sa fie un semnal ca masina e chinuita ? Sau pur si simplu fiind masini mai capabile toata lumea se catara cu ele, ceea ce nu face cu masinile de strada obisnuite?
hdi
Citisem undeva ca ar fi un material ecologic. Cum nimic nu e perfect, e ecologic da' pute. Habar n-am daca e adevarat.
Pe de alta parte e bine pt. ca este un semnal de alarma. Pute, o lasi mai usor. Oricum, pentru a buli ambreiajul ar trebui depus destul de mult efort, nu ar trebui sa se intample asa, doar ca ai patinat si tu un pic si inteleg de la Andrei ca a fost nevoie de 25000km si mult patinoar pentru a se ajunge aici. Nu-mi fac griji cel putin pana cand nu va veni cineva (eu sau altul) sa spuna ca s-a bulit ambreiajul desi nu ar fi avut de ce.
kroko
Am mai zis odata ca ambreiajele japoneze put urit cind se incing din cauza compozitiei ferodoului. Oricum toate se incing. Diferenta intre astea japoneze si restul, e mirosul smile.gif

QUOTE (hdi @ Aug 13 2009, 10:24 AM) *
.....Nu-mi fac griji cel putin pana cand nu va veni cineva (eu sau altul) sa spuna ca s-a bulit ambreiajul desi nu ar fi avut de ce.


Primul semn ca e pe duca ( adica a fost supraincalzit ), sunt trepidatiile la plecarea usoara de pe loc si/sau cuplarea cind pedala e foarte jos.
andrei5130
QUOTE (kroko @ Aug 13 2009, 11:29 AM) *
Primul semn ca e pe duca ( adica a fost supraincalzit ), sunt trepidatiile la plecarea usoara de pe loc si/sau cuplarea cind pedala e foarte jos.


... exact asta se intampla cand ma vaitam dupa ce a ramas sotia cu ea suspendata, cred ca achinuit masina mult mai tare de cat a spus ea, am fost cu masina atunci la o inspectie si mecanicul a spus ca e de la ambreiaj si ca nu am ce sa ii fac isi revine sau pica, cu timpul a disparut trepidatul, acum a inceput sa patineze, am sa merg cu ea pana nu mai vre de loc sau pana cand am sa cedez nervos pana atunci pa revedere depasiri la limita si fugareli pe autostrada...


am constatat ca trage bine pana la 2500 dupa care incepe nebunia, cu a 1-a nu mai urvca la 60 ci ramane pe la 45-50, cu a 2-aacum in loc de 80 ramane la 70, a 3-a 120 in loc de 140, destu nu am avut unde sa le probez, stau eu si ma intreb nu cumva si faptul ca duceam fiecare trapta de viteza pana intra aproape pe rosu sa fi contribuit la aceasta uzura "prematura"?
G e o r g e
QUOTE (andrei5130 @ Aug 13 2009, 05:21 PM) *
am constatat ca trage bine pana la 2500 dupa care incepe nebunia, cu a 1-a nu mai urvca la 60 ci ramane pe la 45-50, cu a 2-aacum in loc de 80 ramane la 70, a 3-a 120 in loc de 140, destu nu am avut unde sa le probez, stau eu si ma intreb nu cumva si faptul ca duceam fiecare trapta de viteza pana intra aproape pe rosu sa fi contribuit la aceasta uzura "prematura"?


sa o luam cu inceputul . ambreiajul e bucata aia de inginerie dintre motor si cutie. acest mic fenomen al tehnologiei este uzat DOAR in momentul cuplarii treptelor . doar atunci patineaza si da, patineaza la orice cuplare de treapta !
in rest , cu el cuplat , poti sa mucifici motorul ca ambreiajul n-are nici pe dracu.

PS: pot sa te postez pe funny quotes ?

LE: ca o nota aside. la legacy l-am schimbat la 50 000 km. dar inca nu patina ! incepuse sa scartaie si sa trepideze usor. mai puteam treage de el . dar la legy stiu ca eu l-am omorat la plecarile in forta . daca nu faci plecari in forta si tot pica , atunci problema este undeva intre scaun si volan ... trebuie gasita si remediata !
andrei5130
QUOTE (G e o r g e @ Aug 13 2009, 05:25 PM) *
QUOTE (andrei5130 @ Aug 13 2009, 05:21 PM) *
am constatat ca trage bine pana la 2500 dupa care incepe nebunia, cu a 1-a nu mai urvca la 60 ci ramane pe la 45-50, cu a 2-aacum in loc de 80 ramane la 70, a 3-a 120 in loc de 140, destu nu am avut unde sa le probez, stau eu si ma intreb nu cumva si faptul ca duceam fiecare trapta de viteza pana intra aproape pe rosu sa fi contribuit la aceasta uzura "prematura"?


sa o luam cu inceputul . ambreiajul e bucata aia de inginerie dintre motor si cutie. acest mic fenomen al tehnologiei este uzat DOAR in momentul cuplarii treptelor . doar atunci patineaza si da, patineaza la orice cuplare de treapta !
in rest , cu el cuplat , poti sa mucifici motorul ca ambreiajul n-are nici pe dracu.

PS: pot sa te postez pe funny quotes ?

LE: ca o nota aside. la legacy l-am schimbat la 50 000 km. dar inca nu patina ! incepuse sa scartaie si sa trepideze usor. mai puteam treage de el . dar la legy stiu ca eu l-am omorat la plecarile in forta . daca nu faci plecari in forta si tot pica , atunci problema este undeva intre scaun si volan ... trebuie gasita si remediata !

George,

Eu sunt convins ca ca ambreiajul din vina mea nu functioneaza corect in prezent, prin arogante eu inteleg plecari in forta in special liniute, exista si o problema intre volan si scaun pe care incrc sa o remediez, cand au aparut trepidatiile am intrebat la service daca e cazul sa schimb chitul dar baieti au zis sa astept sa pice de tot ....

din ce imi aduc eu aminte ambreiajul nu are nici un fel de dinti , striuri sau alte denivelari care sa il tina fix in momentul in care este cuplat, problema apare in momentul in care suprafetele se "lustruiesc" si mu mai au o aderenta buna, daca cuplul este mai mare de cat aderenta ambreiajului atunci cele doua componente vor avea viteze de invartire diferite, asta fiind problema, cuplul de la motor nu mai ajunge in cutie si de acolo mai departe ....

l.e. poza este de la un ambreiaj de SOD
Mircea104901
QUOTE (andrei5130 @ Aug 13 2009, 12:17 PM) *
din ce imi aduc eu aminte ambreiajul nu are nici un fel de dinti , striuri sau alte denivelari care sa il tina fix in momentul in care este cuplat, problema apare in momentul in care suprafetele se "lustruiesc" si mu mai au o aderenta buna, daca cuplul este mai mare de cat aderenta ambreiajului atunci cele doua componente vor avea viteze de invartire diferite, asta fiind problema, cuplul de la motor nu mai ajunge in cutie si de acolo mai departe ....


Da, ai dreptate, dar se aplica atunci cand ai ambreiajul deja uzat. Deci, va patina si cand este cuplat si motorul este in sarcina; uzura va creste si mai mult. Din momentul in care incepe sa patineze, viata ambreiajului va scadea abrupt, si nu vei face foarte multi km pana cand nu vei mai pleca de pe loc.
andrei5130
QUOTE (Mircea104901 @ Aug 13 2009, 06:22 PM) *
Da, ai dreptate, dar se aplica atunci cand ai ambreiajul deja uzat. Deci, va patina si cand este cuplat si motorul este in sarcina; uzura va creste si mai mult. Din momentul in care incepe sa patineze, viata ambreiajului va scadea abrupt, si nu vei face foarte multi km pana cand nu vei mai pleca de pe loc.


exact asta spuneam si eu cand am zis ca nu mai atinge vitezele maxime pa care le atingea in fiecare treapta, dupa ce trece de punctul maxim de aderenta al ambreiajului incepe sa patineze, pentru moment exersez mersul batranesc, plecat incet de la semafor, mers agale, schimbat sub 2800, evitat aglomeratia (cam dificil), pana una alta astept raspuns din Germania in legatura cu chitul sa vad la ce banuti e la ei si in cat timp pot sa pun mana pe el daca il comand la ei, va tin la curent cu preturile...

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.