am reusit sa ma urc in Auris. din pacxate, fara drive-test dar m-am rasucit in ea vreo juma' de ora. primele impresii, statice:
-aspect interior foarte frumos (pt gusturile mele);
-aspect calitativ foarte, foarte ridicat, as fi tentat sa spun cu mult peste referinta clasei, dar nu o fac. insa este peste Golf. Sorry!
-pozitie la volan excelenta, mai buna ca in avensis. avensisul nu e o referinta, poate m-am raporata la ceva neconcludent, dar as zice ca e la fel de bun, cel putin, ca la golf, astra, Focus. m-am simtit excelent dar asta se va dovedi in drive test;
-scaune foarte bune, tari dar nu atit de tari ca la golf, tapiterie super beton, sustinere laterala foarte buna;
-plansa de bord are un aer high-tech si foarte curat dar nu da impresia de saracacios ca la Golf, de exemplu, chiar in aceleasi dotari;
-materiale foarte frumoase, unele plastice mai tari dar tot frumoase. imbinari, finisare de exceptie;
-volan mic si placut la atingere, potrivit de gros, desi, personal as fi vrut doar o idee mai gros. ca diametru, insa, e foarte bun. comenzile pe volan ca la avensis, logice desi eu sint in continuare un fan al comenzilor grupate intr-un satelit din spatele volanului ca la peugeot 307. e cel mai intuitiv si mai usor de folosit.
-ceasurile de bord au o iluminare si un design foarte frumos. e altceva decit ce e pe piata. aici, insa golful sta la fel de bine. cadranele cromate ros-albastre cu greu pot fi batute noaptea de alte modele dar la toyota sint la fel de frumoase si lizibile si ziua;
-reglaje scaune foarte ample, iar locul pt pasagerii spate la fel de bun ca in golf la nivelul genunchilor. e mai bun decit orice compacta la spatiu pentru cap in spate dar si in fata. in plus, nu stiu daca mi-aduc bine aminte, dar nu am remarcat tunelul pe podea la locurile din spate. adica podea plata. Un plus mare de tot!
-portbagaj foarte bun, insa nici mai mare dar nici mai mic ca la restul; acces bun la portbagaj si compartimentare buna, forma regulata si are si niste mici compartimente in parti care, de exemplu, lipsesc avensisului;
-aspect exterior foarte frumos, vizibilitate in oglinzi ok;
-revin la interior, care e punctul de rezistenta. pur si simplu te imbraca. parca esti inconjurat sau parca ai fi intr-o sfera. totul e la indemina: volanul cu schimbatorul foarte aproape si ridicat sint dementiale. frina de mina are de asemenea, un design superb si e si foarte la indemina;
-designul fetelor de usi e foarte frumos si se inchid usor si cu un zgomot placut;
-acces usor si in fata si in spate;
-pedalele bine pozitionate, nu te lovesti in ele. ambreiajul se apasa potrivit de usor, cam ca la avensis, dar poate e neconcludent, motorul nefiind pornit si daca o fi ceva electric, hidraulic, nu stiu,c a nu ma pricep dar forta de apasare ar putea fi diferita;
-motorizare 2.0 d-4d de 126 cp!!!
-pret, toate taxele, 19,000 DDP, si avea cam tot ce are avensisul Luna de acum din ce mi s-a parut mie. trebuia sa cer oferta dar am uitat. daca mai ajung va informez dar deja o veti face voi pina atunci. cu motorul, dotarile si pretul este o optiune mult mai buna decit Golful. eu zic ca va fi cea mai buna din clasa, insa drive-testul va avea ultimul cuvint. Daca au imbunatatit sasiul si ansamblul cutie-motor va fi un succes. dar se va vinde bine oricum. ar fi mishto sa mai bata cineva si golful, nu-i asa? nu-l urasc, c-am avut si eu, ba chiar il iubesc, dar golful 5 prea l-au laudat pe nedrept. Nu dinamic, unde e ok, dar la materialele folosite si chestii din astea, motoare etc.
acum si lucrurile care mi-au placut mai putin:
-bancheta nu se pliaza complet, cel putin din ce am inecrcat eu. adica spatiul creat pt eventuale bagaje nu este perfect plat;
-desi butoanele sint grupate logic pe consola centrala, accesul la ele nu este prea usor. De ce? se plateste tribut pozitie schimbatorului de viteze. tot timpul trebuie sa-l ocolesti prin dreapta sau prin stinga, eventual si pe deasupra, ca sa ajungi la anumite butoane, in special la ale climatizarii. cred ca asta poate deveni chiar enervant dar daca va compensa printr-un condus la fel de frumos precum aspectul as putea trai foarte usor. Dar pina la urma, eu unul nu mi-am ales masinile dupa accesul la comenzi, desi le-am injurat de fiecare data cind nu mi-au fost la indemina. eu le-as fi pus altfel;
-cotiera fata este inutilizabila. prea jos si prea in spate. poate fi folosita doar ca spatiu de depozitare, dar greu accesibil de catre sofer in timpul mersului.
-torpedou mic dar o nota foarte buna primeste al 2-lea torpedo situat deasupra celui clasic si cu decshidere in sus;
-comenzile oglinzi au aceeasi pozitionare idioata, in stinga volanului dar sint ceva mai vizibile. am uitat sa verific daca sint iluminate;
-roata de rezerva de dimensiuni mici dar e pusa in portbagaj;
-cutia de viteze precisa si cursele par scurte. Tot irelevant, atit timp cit motorul era oprit. asta cel mai bine se va vedea la drum. dar ca o parere personala, la golf e mai bine. cursele si precizia Golfului dau inca lectii celorlati.
Pina una-alta
Toyota
p.s. AM OMIS SA MA UIT UNDE NAIBA E BUSONUL DE LA REZERVOR. (prietenii stiu de ce
)