Calitatea masinilor: germane vs japoneze |
This topic is about Calitatea masinilor: germane vs japoneze, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Calitatea masinilor: germane vs japoneze |
Aug 17 2006, 07:18 AM
Post
#1
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
ia da o fuga mataluta si urca-te intr-o seria 1 de baza . apoi da fuguta si urca-te intr-un accord de baza sa vezi diferente acolo ! o masian de 20 000 cip ( cat o seria 1 daca luam benzina ca 120d e mai scump cu vreo 10%) sa aibe plastice de tot rasul peste tot. tapiserie de material ordinar ca pana si la logan gaesti ceva mai bun .. samd . impulse , te inteleg, dar fi obiectiv. daca zici ca un bmw de 50 000 cip are materiale mai bune ca o japoneza de 20 000 cip , atunci te cred si se poate sa ai si dreptate . dar la bani apropiati japonezele au materiale mai bune . -------------------- |
|
|
Oct 4 2006, 10:15 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
X5 nu e o masina de care sa faci misto totusi. Exista un clasament cu citi morti/tip de masina/100.000 mile sint si X5 pare a fi in virful clasamentului. Fiind SUV are si siguranta pasiva pe care o imbina cu cea activa. La coada clasamanetului sint SUVuri americane si ceva muscle car (evident, tot americane, camaro, mustang). De exemplu probabilitatea de a crapa intr-un explorer e vreo 10X fata de honda civic.
Cit despre calitate: am un prieten cu 325 din 2000 cu care merg foarte des, si maniac la ingrijirea masinii. Si mai am un prieten cu un passat cam de aceeasi virsta cu care merg iarasi foarte des. Evident am urcat si mers cu multe alte masini, dar pe astea le vad practic zilnic. BMW-ul nu a fost deloc o afacere proasta. Omul l-a luat cu 28.000. Civicul meu a fost 18.000 cu negocieri singeroase. El are 6 in linie si vreo 180CP (?) eu am 140CP din 4 cilindri. El are clima, piele, eu am AC cu buton si textil. Eu am imbinari mai naspa ca el, el are si mici detalii de aluminiu, eu am plastic vopsit "titan". In "favoarea" mea, eu am luat un model hot la vremea aia, el un model care expira. Cu alte cuvinte diferenta de 10k e amortizata si nu exista diferenta de pret (pe unitatea de ce ofera) intre Civic si BMW.. ba as spune ca bmwul lui a fost mai ieftin. Sa fie clar, numai un fraier poate sa spuna ca Honda se vinde ca e ieftina. La orice dealer cu SH o sa vezi ca o honda de 2-3 ani are cam acelasi pret cu una noua. Revenind la calitate, sa vedem ce se intimpla cu BMW-ul: zilele astea omul are a 5a fereastra electrica defecta. In 5-6 ani. Multe alte mici mizerii, electrice in general. Bordul de plastic negru e decolorat de la soare cum n-am prea vazut la nici o japoneza de 5 ani si care costa peste 15k. Nu mai spun cum arata cu buza aia peste ceasuri si cu afisajele cu leduri rosii genul anilor 80. Nu-i chiar urit dupa ce te obisnuiesti da in nici un caz nu da pe spate. Acu PAssatul. Ce sa spun, si la pasat se vede ceva grija la detalii. De exemplu tot felul de gaurele astupate frumos cu capacele de plastic. Capacele care cad tot impul si trebuie sa le pui la loc. Scut motor picat in drum. Scurgeri de ulei cu "autor" neidentificat inca. Azi, ultima estimare din service: 2300$ (eu am dus omul pina acolo). Inapoi la japoneze: alt prieten cu acura de 10 ani: nici o problema in afara de consumabile. Urca intr-un lexus IS, nici n-are ce discuta la interior cu BMW. Urca in Mazda mea: da, plastice moi, pica chestii, maciulia la maneta se decoloreaza. Plastice vopsite cu "titan", toata consola centrala. Dar am masina full options care initial era vreo 25k si eu am luat-o si GPS aftermarket cu 14.5k cu 2 ani vechime. Mi se pare o afacere buna (ca tinuta de drum si putere, masina e excelenta), dar e aberant sa o compar ca masini dublu la pret. Mi-as mai lua o data masina la fel? nu, ca ma calca pe nervi plasticele (Civicul e incomparabil peste), dar sint costient ca mai toti banii me s-au dus in trenul de rulare (caz asemanator la Subaru, unde nu cumperi interioare ci mai toti banii se duc sub caroserie). Ce am vrut sa demonstrez aici este ca: 1. Japonezele nu se vind ca sint ieftine. Ci ca sint masini excelente SI uneori relativ ieftine. Desi foarte multe (incepind cu banalul civic) nu sint ieftine deloc. 2. A pune in aceeasi caldare toate japonezele, de la Sentra la Lexus e stupizenie si dovada de obtuzitate si lipsa de cultura auto. 3. La fel, Golf si seria 7 sau S n-au nimic in comun. Decit ca iti fac mici surprize . Ca idee, sint sigur ca daca VAG nu beneficia de protectionism european, era in faliment acum. Merc probabil destul de aproape de aceeasi soarta. Care calitate? Si ca sa nu avem discutii ca pretul si calitatea slaba fac succesul economic, germania are doua firme foarte de succes: BMW si Porsche. Nici una nu e ieftina. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 10:58 AM |