Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Calitatea masinilor: germane vs japoneze
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
G e o r g e
hai sa fim seriosi .

ia da o fuga mataluta si urca-te intr-o seria 1 de baza . apoi da fuguta si urca-te intr-un accord de baza sa vezi diferente acolo !

o masian de 20 000 cip ( cat o seria 1 daca luam benzina ca 120d e mai scump cu vreo 10%) sa aibe plastice de tot rasul peste tot. tapiserie de material ordinar ca pana si la logan gaesti ceva mai bun .. samd .

impulse , te inteleg, dar fi obiectiv.

daca zici ca un bmw de 50 000 cip are materiale mai bune ca o japoneza de 20 000 cip , atunci te cred si se poate sa ai si dreptate biggrin.gif . dar la bani apropiati japonezele au materiale mai bune .
Impulse
George a scris:
QUOTE
dar la bani apropiati japonezele au materiale mai bune .


ia da mataluta o fuguta la Honda Accord, scoate-o la soare si uita-te nitel ce culoare are plasticul de pe prag si ce culoare are continuarea lui de pe stalpul interior. Ai sa constati ca nu prea seamana...
Uita-te apoi la trapa si vezi cat de bine si cum este taiata tapiseria care imbraca trapa interioara.... blink.gif
dar lasa, ca o sa fac eu poze si le pun aici ca sa fie concludent.

La aceeasi bani neamtul iti ofera un plastic excelent care nu sufera comparatie cu japoneza. Ca sa nu mai amintesc ca are bunul simt de taia frumos materialele; japonezul ar putea face acelasi lucru macar acolo unde se vede....
guerilla
QUOTE(Impulse)
La aceeasi bani neamtul iti ofera un plastic excelent care nu sufera comparatie cu japoneza.


impulse, hai sa nu generalizam biggrin.gif ca iti fac imediat comparatie intre golf si corolla mea. nu de alta, dar le am pe ambele in familie. pot sa pun si skoda octavia daca vrei (ca tot o lauda unii ca e nemteasca) ca si de asta detinem (da, stiu, sint oaia neagra a familiei blush.gif ).
si iti identific usor diferentele - incepand cu tapiseria, plasticu de pe fetele usilor, materialul de pe bord, greierasi etc. nu mai trebuie sa spun ca japoneza sta mai bine la aceste capitole, nu?
nu ma leg de accord vs omologu ei german ca nu le detin si nu vreau sa mai vorbesc de masini pe care nu le-am condus cateva mii de kilometri, dar sa nu generalizam ok? smile.gif

si ca sa fiu ontopic - inima zice alfa. modelu asta de la alfa chiar e reusit. atrage cu toti porii sa fie condusa si detinuta. alfa sau honda, alegerea nu poate fi una proasta (daca diferenta de bani nu este un factor important)
HalbaSus
QUOTE
La aceeasi bani neamtul iti ofera un plastic excelent care nu sufera comparatie cu japoneza. Ca sa nu mai amintesc ca are bunul simt de taia frumos materialele; japonezul ar putea face acelasi lucru macar acolo unde se vede....


Sa nu generalizam, acum vre-o 2 saptamani am dus un prieten la reprezentanta VW sa-si recupereze Polo-ul de la service. Si cum mecanicii au intarziat un pic am avut timp sa ma joc cu masinile expuse. Cel mai mult m-a surprins un Passat varianta Highline cu o tona de optionale. Intreaga consola centrala era acoperita in ceva care parea la prima vedere aluminiu... dar ce sa vezi... era plastic exact ca pe forduri sau pe japoneze... am crezut ca macar dungile acelea laterale sunt din metal (ca la audi-uri)... dar cand le-am apasat cu degetul nu doar ca nu erau din aluminiu dar au produs si un zgomot asemanator cu cel produs atunci cand te asezi pe o cutie de tictac goala... m-ar mira ca dupa cateva mii de mers pe plaiuri mioritice respectivele plastice sa nu produca niste greierasi subtili blush.gif ... "pielea" din interior era doar pe lateralul scaunelor (si nici pentru aceea nu bagam mana in foc... nu semana cu pielea din audi-ul meu de 6 ani care chiar daca nu arata ca noua e evident ca niste vaci au murit in procesul de fabricatie biggrin.gif) in rest era "alcantara" care e defapt un material sintetic (desigur exista si tapiterie realizata integral din piele dar mi se parea mult cat cereau pentru cativa cm de piele naturala)... Cu alte cuvinte nu exista diferente semnificative de calitate intre germanul "de rand" (cu mentiunea ca vw passat e o masina "premium wannabe") si japonezul de rand. Desigur marcile premium ofera mult mai mult, dar la un alt pret... si e vorba nu doar de marcile premium germane ci si de celelalte marci premium: jaguar, lexus, infiniti, volvo, alfa, etc...
Impulse
Nu are rost sa port dezbateri cu voi. Am spus ca voi reveni cu poze. Vor vorbi de la sine. Si Guerilla, poate ca nu vorbesc din povesti. Si eu am avut masini, am masini, ultima nici nu are 3 saptamani. Cand spun ceva spun din propria experienta nu din carti. BMW nu mi-a oferit niciodata plasticuri negre care vor sa semene dar nu seamana si nici nu mi-a lasat tapiseria taiata la misto'.
Consider ca tot fotografiile vor fi relevante asa ca voi reveni cu ele.

QUOTE
nu mai trebuie sa spun ca japoneza sta mai bine la aceste capitole, nu?

Nu, nu trebuie pentru ca nu ai dreptate. Nu are rost sa umblati cu abureli. Ce an este VW si ce an Corolla? cati km are VW si cati Corolla? A fost VW numai in service specializat sau a umblat si pe la "service-uri de cartier"? Amandoua au fost cumparate de noi si intretinute identic ? Au avut destinatii identice sau Corolla era de concediu si VW de adus cartofii?
NU EXISTA GRAD DE COMPARATIE INTRE ELE! Period!

da vin cu pozele.
Legionaru'
Impulse are dreptate cand vorbeste de calitatea marcii BMW! :wave:
Dar cand spune ca VW este incomparabil peste Honda, Toyota ,Subaru ma tem ca greseste!
Umila mea parere! blush.gif
HalbaSus
De acord cu Legionaru, VW nu e bmw si nu e nici macar audi... cred ca si in ipoteza in care ar putea fara efort (financiar) sa faca vw-uri perfecte (fara plastice ieftine si fara imperfectiuni) tot nu le-ar face pentru ca si-ar trage singuri un genunchi in testicole faultand vanzarile audi-ului.
Eu am in familie un VW Sharan cumparat de nou, intretinut la reprezentanta, nu a fost foarte exploatata a fost mai mult masina de concedii... din 2002 pana acum a facut vre-o 40.000 dar de pe la 20k au inceput sa apara diverse probleme enervante (pe care le-am mai amintit pe alt topic), un prieten are un polo care pe langa diverse probleme mai are si un mega-greieras cauzat de o imbinare a bordului (solutia plastic pe plastic). As putea sa continui cu alte exemple dar consider ca nu sunt asa relevante.
Iar daca vei merge intr-un showroom vw sunt convins ca vei gasi multe lucruri care nu iti vor placea, oricum ideea de a baga toate masinile germane de la opel corsa la porsche 911 in aceasi oala spunand ca toti ofera calitate superioara japonezelor e gresita.
Impulse
QUOTE(Legionaru')
Impulse are dreptate cand vorbeste de calitatea marcii BMW! :wave:
Dar cand spune ca VW este incomparabil peste Honda, Toyota ,Subaru ma tem ca greseste!
Umila mea parere! blush.gif


Nu am spus nicaieri ca VW este INCOMPARABIL peste cele enumerate de tine. In primul rand textul tau este general, "incomparabil peste" facand referire la mai multe aspecte in ceea ce priveste o masina printre care si fiabilitatea, trasatura la care VW nu exceleaza.
ma refeream la calitatea materialelor folosite. Probabil ca un Polo nu este dotat cu materiale foarte bune dar VW are bunul simt de a le pune macar la aceeasi nuanta. Sau avea... blush.gif

ca tot am promis fotografii:

Honda Accord 2006 - plasticurile de pe prag si stalp fata.
Impulse
detaliu
Impulse
Exista fabricanti care fac apel la nuante. Se poate face asta foarte frumos si sunt de acord cu crominanta compusa numai cu conditia sa fie simetrica.
Impulse
Trapa interioara, sau cum se taie materialul in stil japonez la o masina de 45.000$. Consider ca cel putin acolo unde se vede ar trebui sa fie facute macar acceptabil. Barem din bun simt... Nu de alta, caci putini sunt cei care stiu cum le este lucrata masina pe dinauntru dar macar pe dinafara...
Mihai81198
Sa va spun despre exp. mea dintre jap vs ger. Am mers acum 1 sapt in Grecia. Eu cu o Avensis 1.8 (20K) si un prieten cu BMW 330i (45K).
Nu va spun despre tinuta de drum , motor, etc. ptr ca nu sufera comp.
Plasticele..evident mai bune la BMW , finisarile de asemenea, dadea impresia de o masina mult mai bine inchegata. Dar si BMW-ul (apropo, masinile au doar cateva luni , doar service aut, etc., pana in 15K km) are greierasi, iar mocheta de pe jos e de toata jena. Si chiar la banii aia bordul pare mai auster ca la Avensis.
Deci in concluzie daca as avea un venit de 100K pe an as lua BMW, dar la raport calitate pret eu zic ca Toyota cel putin castiga detasat. Just my 2 cents...
Impulse
George, adu si pozele de pe "calitatea costa" ca tot aceeasi problema este abordata si acolo. Eventual threadul.

Domnule Mihai despre ce BMW este vorba cu mocheta aia? Poti se ne spui ce inseamna toata jena? Nu de alta dar BMW are intr-adevar mochete foarte bune. Ca este murdara este una (depinde cine tine masina) si ca este de calitate proasta este alta. O fi bordul auster dar mie imi place. Este un aspect care tine de gustul fiecaruia si nu are nimic de a face cu calitatea. Nu le amesteca caci sunt lucruri diferite.
Despre greierasi: eu personal nu am auzit niciodata un BMW avand greierasi si cred ca lucrurile ori sunt impinse prea departe ori declaratiile nu au nimic la baza. Doar spre informare: BMW are cantitati intregi de bureti sub "n" componente. Cine a desfacut la viata lui un BMW stie cam cum sta treaba. Desfaceti de exemplu consola din spate de sub luneta la cea "made in Japan" si apoi la bavareza. Faceti cate o fotografie si sa le vedem. Daca mi se mai iveste ocazia o fac eu.

Dupa pret (45k - Euro probabil) mi se pare ca este vorba de noul 330i. Daca detaliile date se refera la aceasta masina da-mi voie sa refuz categoric postarea ta si sa o consider minciuna crasa. E46 avea mai multe componente interioare si nu avea greierasi insa are cea noua care este "austera" cum zici tu - deci mai simpla si foarte bine inchegata. Sa fim seriosi monsieur! :ntz:
Si daca vreau sa aud ceva cu toate cele inchise, tot nu reusesc sa sesizez altceva in afara sound-ului specific BMW. La punctul mort masina ruleaza ca un vis fara sa chitcaie sau sa cracneasca chiar si atunci cand dau in cate o groapa. Si da, sunt foarte pretentios.
f1anatic
QUOTE(Impulse)
Despre greierasi: eu personal nu am auzit niciodata un BMW avand greierasi si cred ca lucrurile ori sunt impinse prea departe ori declaratiile nu au nimic la baza. Doar spre informare: BMW are cantitati intregi de bureti sub "n" componente. Cine a desfacut la viata lui un BMW stie cam cum sta treaba. Desfaceti de exemplu consola din spate de sub luneta la cea "made in Japan" si apoi la bavareza. Faceti cate o fotografie si sa le vedem. Daca mi se mai iveste ocazia o fac eu. La punctul mort masina ruleaza ca un vis fara sa chitcaie sau sa cracneasca chiar si atunci cand dau in cate o groapa. Si da, sunt foarte pretentios.


Si eu care credeam ca BMW-urile au sistem de evitat gropile. Sa fim seriosi...orice masina pe care o scotzi pe strada o sa dea de gropi, pietricele, drumuri neasfaltate (sau ma rog in curs de asfaltare). Intrebarea este CIND va scirtzii un BMW comparat cu o Japoneza...NU DACA ! Nimic nu e nemuritor...nici macar BMW-ul ! Si BMW-ul are pop-it pins si suruburi care se desfac, crapa, se slabesc pina la coada !

Si daca faci tura zilnic, timp de vreo citeva saptamini pe soselele noastre in curs de reasfaltare din Chicago...vei avea greierasi si in Maybach echipat cu anti-gravitatzie si electromagnetic floaters !

Daca incepetzi din nou cu poze la spatziile dintre bara si capota sau mai stiu eu ce gap pe la bord...chiar doveditzi ca ducetzi lipsa de preocupari intelectuale ! Nu conteaza de cine e vorba ca la ultimul thread nu au fost numai din BMW-crew care s-au lansat in poze ! Nu mi-e "rusine" nici cu ambitziile celorlaltzi !

George - man - ce itzi trebe' bre' discutzii pe tema asta ? Chiar daca ai cu cine discuta...tre' sa o si faci ! Ca nici noi pe ei...si nici ei pe noi nu ne vor convinge in vecii vecilor Amin ! asa ca mai bine fuman pipa pacii false decit sa razbelim' tot timpu'
air_wolf
e ca si cum am compara mere cu pere. masinile trebuie sa fie din aceeasi clasa, aceeasi categorie de pret si tot asa.
un LC in echiparea de top (sau lexus) nu se compara cu X5 in echiparea de top. evident ca LC-ul il va avea de departe din toate punctele de vedere mai putin top speed-ul.
un M va cistiga in fata multor masini sport cu sau fara pretentii.
HalbaSus
Ca tot veni vorba de lufturi si imperfectiuni... as vrea sa prezint niste poze... facute la o masina veche de aproximativ un an, cine ghiceste marca si modelul are de la mine o bere virtuala... imi cer scuze pentru calitatea pozelor (sunt facute cu telefonul).

Prima... in poza se vad doar chederele care se imbina... cu nimic, nici intre ele nici cu caroseria...
HalbaSus
Tot chederul usii, in partea opusa... reamintesc ca masina are mai putin de un an si nu a suferit nici un accident:
HalbaSus
Imbinarea pragului cu caroseria...
guerilla
da cu trapa nu are probleme? ca pozele sint de la a3-ul tau biggrin.gif
HalbaSus
Guerilla, te rog frumos... A3-ul meu e o masina perfecta... are probleme DOAR cu trapa tongue.gif

Hai ca dezvalui identitatea masinii... Impreuna cu un luft prin care mi-ar fi incaput degetul mic... initial am presupus ca asa a fost proiectata masina, din motive de aerisire, dar apoi am observat ca in cealalta parte distanta era muuult mai mica.



Ahh... aproape ca am uitat... e vorba de un Ferrari F430... am mai incercat sa fac si niste poze cu interiorul care era "de toata jena" cum ar veni, cusaturi imperfecte, imbinari suspecte, etc... dar din cauza soarelui si a geamurilor nu am reusit. Oricum, greierasi n-o sa auzi in masina aia... nu din cauza ca nu ar exista... ci din cauza motorului care e la 20 de cm in spatele urechilor.

Acum probabil veti zice ca Ferrari e super car, construit manual, ca e pentru pasionati, care vor doar performanta si ii doare undeva de imbinari, lufturi si alte maruntisuri... si veti avea PERFECTA DREPTATE... dar daca propietarul acestui ferrari poate dormi noaptea stiind ca masina pe care a dat peste 100.000 de euro e finisata mai prost decat un renault clio.
Impulse
Halba, toate expuse de mine sunt noi. Nici nu este nevoie de un an ca o masina sa poate fi un junk. Nu este necesar nici sa fie implicata in accidente majore; daca esti "constiincios" si la o luna o pui pe butuci indiferent ce marca este. Deci masini noi.

Ma intreb totusi cum de cunosti istoricul masinii (are 1 an, fara accidente, etc.) cand tu nu ai avut acces sa faci poze in interior si nici nu il cunosti pe proprietar!? :angel:
Si daca il cunosti, a cumparat-o de noua sau este un SH luat "de imagine" dar folosit de altii inainte? Ori poate stie el ca este noua... Oricum masina arata jalnic!
Ma rog, este oricum un SH deci nu una noua deci iese din discutie.
HalbaSus
Nu il cunosc personal pe propietarul masinii, oricum e un tip care are o colectie impresionanta de masini (si nici una nu e sub 50.000 euro, printre masinile care le mai are: Cayene S, X5 4.4, Audi A8 6.0L)... si toate luate de noi, tipul este presedintele unei companii de comunicatii, deci isi permite. Cunosc istoricul masinii pentru ca tatal lui are un service la care duc eu audiul meu, tot in acest service isi tine si el masinile care nu le foloseste in mod curent (la cum arata strazile din Oradea in momentul de fata, e imposibil sa faci o plimbare prin oras cu Ferrari-ul fara sa-ti lasi spoilerul in centru). De altfel masina e folosita foarte rar. Singura problema a masinii era murdaria (pozele fiind in detaliu accentueaza acest lucru). Dar asta fiindca nu a fost folosita de mult.

QUOTE
Halba, toate expuse de mine sunt noi. Nici nu este nevoie de un an ca o masina sa poate fi un junk. Nu este necesar nici sa fie implicata in accidente majore; daca esti "constiincios" si la o luna o pui pe butuci indiferent ce marca este. Deci masini noi.


Hai mai ce naiba, se vede ca spre exemplu imbinarea dintre chederele usii si usa (prima poza) era asa din fabrica, nu avea cum sa o taie cineva stramb ulterior... sau luftul de la luneta (ultima poza)... doar nu crezi ca a bagat cineva ranga acolo si a deplasat luneta intr-o parte... De acord ca unele imperfectiuni pot fi provocate de trecerea timpului... dar nu vorbim de vopsea matuita sau o bara indoita... e vorba de chestii care se vede ca au existat din prima zi a masinii.
Ferrari nu e renumit pentru luxul oferit... F40 avea sudurile la vedere, usa o inchideai cu o sfoara, nu avea aer conditionat, sau radio... sau mochete... sau geamuri electrice... iar finisajele erau cu mult sub nivelul unei dacii 1310... Ferrari inseamna pasiune, dragoste pentru motoare si viteza, performanta... nu climatizare pe patru zone, conexiune bluetooth, ecrane, dvd-changere-uri si alte mofturi... iar daca esti indragostit de o femeie nu o sa-ti pese ca are un cos langa urechea dreapta si o julitura pe glezna stanga... la fel nici la o masina de care esti indragostit nu o sa-ti pese ca un luft nu e simetric sau ca o imbinare nu e perfecta...

Intr-adevar ma enerveaza si pe mine plasticul vopsit in argintiu pentru a da impresia de aluminiu :puke: sau plasticul tare care aminteste de cutiile de tic-tac, sau "greierasii", dar niste imperfectiuni minore cum erau pe ferrari-ul acesta zau daca m-ar deranja... defapt sunt sigur ca am o gramada si pe cele 2 audi-uri... ca deh... nu mai sunt masini noi blush.gif
tkapote
e bine totusi de stiut o perceptie generala a americanilor vis-a-vis de brand-urile de masini ce circula liber pe la ei, si care cred ca e bine sa va puna pe ganduri:

"Despre Honda Accord (Acura TSX)... Hm...
Nu pot sa-ti zic decat urmatorul lucru... si care e folclor la urma urmei dar poate te ajuta...
Aici Honda, Toyota, Subaru, Nissan si evident Acura, Infinity si Lexus sunt la mare cinste...
Germanele la gunoi cu exceptia BMW care se pare ca e singura masina cu adevarat GERMANA. Mercedes si Audi, VW etc.. sunt fabricate in America si sunt de kk... de altfel asa sunt toate masinile americane... de aia nici aici nu le mai cumpara nimeni... decat poate cei de la tara..."

nu dati cu parul in mine... asa a zis omu'! :angel:
fishbone
QUOTE(Impulse)
Ma rog, este oricum un SH deci nu una noua deci iese din discutie.

Hehe, ce usor aruncam argumentele care nu ne plac.
Da nene, nu incape in discutie pentru ca stim ca la maniera la care sunt facute Ferrari-urile si mai ales pentru ce, acestea in timp se distorsioneaza din cauza stresului asupra caroseriei. Ne lasi?

Daca-mi faceti rost de VIN # va spun eu imediat daca a avut sau nu vreun accident, cat de minor.

Later edit: am uitat ca-i vorba de tara lu' nimanui, deci retrag afirmatia de mai sus cu VIN-ul

Calitatea asta ... e ceva discutabil. Din moment ce sunt facute toate pe banda rulanta nu exista 2 masini identice. Cum Impulse a observat acele imperfectiuni le-am observat si eu la nemtesti si vice versa. Eu iert un plastic ce nu se potriveste perfect la culoare cu vecinu' atata timp cat masina nu ma lasa in drum si service-ul nu costa o tona de bani. Pana una alta japonezele stau sus in topurile fiabilitatii si pe la coada la costul de intretinere. Adica e ieftine. Indiferent ca e vorba de oameni care au sau nu bani de sa nu le pese, pe unii chiar ii preocupa raportul ban/ce-mi da masina.
cosmin45741
Foarte intersanta ideea: "E ieftine"...Adevarat graiesti....
fishbone
Nu tot ce e ieftin e prost sau scump bun ...
Iulian HondaFan
QUOTE(tkapote)
e bine totusi de stiut o perceptie generala a americanilor vis-a-vis de brand-urile de masini ce circula liber pe la ei, si care cred ca e bine sa va puna pe ganduri:

"Despre Honda Accord (Acura TSX)... Hm...
Nu pot sa-ti zic decat urmatorul lucru... si care e folclor la urma urmei dar poate te ajuta...
Aici Honda, Toyota, Subaru, Nissan si evident Acura, Infinity si Lexus sunt la mare cinste...
Germanele la gunoi cu exceptia BMW care se pare ca e singura masina cu adevarat GERMANA. Mercedes si Audi, VW etc.. sunt fabricate in America si sunt de kk... de altfel asa sunt toate masinile americane... de aia nici aici nu le mai cumpara nimeni... decat poate cei de la tara..."

nu dati cu parul in mine... asa a zis omu'! :angel:


omu' nu era f. bine informat. biggrin.gif

sunt cateva modele Mercedes si BMW facute in USA - Z4, X5, M klasse ( de unde vin si in Europa, deci calitate poate fi verificata). VW face Beetle si Jetta in Mexic. toate modelele Audi, si celelate VW, BMW, Mercedes vin din Europa.

iar perceptia asupra germanelor nu este asa de proasta. VW se bucura de o reputatie - nu e vazut in general peste Toyota sau Honda ( lucrul sevede de fapt cel mai bine in valorile reziduale) dar putin peste Dodge, Ford sau Chevrolet. VW au pirdut mult din cauza problemelor electrice si ceva pe la unele motoare- 1.8T si 1.9TDI. in ultimii 2-3 ani problemele la motoare se pare ca s-au rezolvat.

Audi a fost intr-o criza de identitate pe piata americana si este clar depasit pe piata de japonezele premium. in plus nu are nici istoricul Mercedes sau mai recent a BMW pe piata americana. au scos catvea masini interesante, dar inca nu conving multa lume. in realitate este considerat ca o marca ciudata = "odd brand" alaturi de Volvo, Jaguar si Saab.

BMW se tine bine mai ales cu serie3 si serie5/6. serie7 este in umbra Sklasse si Cadillac STS, dar peste Lexus LS. Z4 este sub Nissan 350Z si urmat la mica distanta de S2000 ( care intra cam in aceeasi marja de pret).

Mercedes detine varful pietei premium, nu sunt vanzari multe dar probabil ca inca detine aprox 50% din piata masinilor peste 60-70K.vanzarile la C klasse sunt relativ modeste. E klasse secundeaza serie5 in clasa lor.

unde a usturat foarte tare pe producatorii germani nu a fost in aria turismelor, ci pe cel a SUV-urilor. americanii care cumpara la peste 35-40k cumpara mai ales SUV-uri si nu serie3. accentul e pe comfort, spatiu si siguranta pasiva... asta a fost ajutat si de politica de taxe mai blanda a unchiului Sam ( atat la masini cat si la carburanti) care a facut din capul locului SUV-urile mult mai accesibile decat pentru europeni.

calitatea unei masini vs. alteia asta se judeca in principal in contextul nevoilor cumparatorului si scopului pentru care masina este cumparata.

la aceeasi bani in general calitatea este similara. marcile germane de lux au fara indoiala o calitate buna, dar pretul nu este reflectat necesarmente in calitate. in segmentul premium si de lux unde acestia se bat, calitatea este necesara ( si o au si japonezele de la acest nivel) dar nu e factorul cel mai important. marcile germane extrag si un premium... de fapt si Lexus a inceput sa faca asta in America unde este mai recunoscut. insa sunt oferte japoneze de calitate similara germanelor si la preturi sensibil mai mici. majoritatea americanilor care cumpara in acest segment nu cumpara masina pe viata ci o vor schimba in 3-4 ani oricum. de aceea comfortul si valoarea reziduala a masinii sunt cele mai importante elemente in alegere.

In Europa unde marcile japoneze nu sunt inca recunoscute la nivel social si unde nu exista nici diferenta de pret este mai greu de construit un caz pentru japonezele premium sau near-premium. dar japonezele confera acolo originalitate si au oricum calitati ce pot fi apreciate... nu toata lumea gusta Camembert-ul... unora le place telemeaua.

comparatiile se pot insa face la elemente obiective si masurabile...
fishbone
QUOTE(Iulian HondaFan)
calitatea unei masini vs. alteia asta se judeca in principal in contextul nevoilor cumparatorului si scopului pentru care masina este cumparata.

Bingo! Si tocmai de aceea Nissan Xterra a capatat SUV of the year award in fata unor autoturisme ca Mercedes-Benz, Range Rover, H2, etc. Ca or merge si alea pe macadam, dar totusi e vorba si de alti parametrii si multi uita asta din pacate.
Evident X5 nu a intrat in comparatie pentru ca ala nu e SUV, e un SAV care pe macadam scoate dintii din gura wink.gif
Sorry, I couldn't resist temptation
ozz86651
X5 nu e o masina de care sa faci misto totusi. Exista un clasament cu citi morti/tip de masina/100.000 mile sint si X5 pare a fi in virful clasamentului. Fiind SUV are si siguranta pasiva pe care o imbina cu cea activa. La coada clasamanetului sint SUVuri americane si ceva muscle car (evident, tot americane, camaro, mustang). De exemplu probabilitatea de a crapa intr-un explorer e vreo 10X fata de honda civic.
Cit despre calitate: am un prieten cu 325 din 2000 cu care merg foarte des, si maniac la ingrijirea masinii. Si mai am un prieten cu un passat cam de aceeasi virsta cu care merg iarasi foarte des. Evident am urcat si mers cu multe alte masini, dar pe astea le vad practic zilnic.
BMW-ul nu a fost deloc o afacere proasta. Omul l-a luat cu 28.000. Civicul meu a fost 18.000 cu negocieri singeroase. El are 6 in linie si vreo 180CP (?) eu am 140CP din 4 cilindri. El are clima, piele, eu am AC cu buton si textil. Eu am imbinari mai naspa ca el, el are si mici detalii de aluminiu, eu am plastic vopsit "titan". In "favoarea" mea, eu am luat un model hot la vremea aia, el un model care expira. Cu alte cuvinte diferenta de 10k e amortizata si nu exista diferenta de pret (pe unitatea de ce ofera) intre Civic si BMW.. ba as spune ca bmwul lui a fost mai ieftin. Sa fie clar, numai un fraier poate sa spuna ca Honda se vinde ca e ieftina. La orice dealer cu SH o sa vezi ca o honda de 2-3 ani are cam acelasi pret cu una noua.

Revenind la calitate, sa vedem ce se intimpla cu BMW-ul: zilele astea omul are a 5a fereastra electrica defecta. In 5-6 ani. Multe alte mici mizerii, electrice in general. Bordul de plastic negru e decolorat de la soare cum n-am prea vazut la nici o japoneza de 5 ani si care costa peste 15k. Nu mai spun cum arata cu buza aia peste ceasuri si cu afisajele cu leduri rosii genul anilor 80. Nu-i chiar urit dupa ce te obisnuiesti da in nici un caz nu da pe spate.

Acu PAssatul. Ce sa spun, si la pasat se vede ceva grija la detalii. De exemplu tot felul de gaurele astupate frumos cu capacele de plastic. Capacele care cad tot impul si trebuie sa le pui la loc. Scut motor picat in drum. Scurgeri de ulei cu "autor" neidentificat inca. Azi, ultima estimare din service: 2300$ (eu am dus omul pina acolo).
Inapoi la japoneze: alt prieten cu acura de 10 ani: nici o problema in afara de consumabile. Urca intr-un lexus IS, nici n-are ce discuta la interior cu BMW. Urca in Mazda mea: da, plastice moi, pica chestii, maciulia la maneta se decoloreaza. Plastice vopsite cu "titan", toata consola centrala. Dar am masina full options care initial era vreo 25k si eu am luat-o si GPS aftermarket cu 14.5k cu 2 ani vechime. Mi se pare o afacere buna (ca tinuta de drum si putere, masina e excelenta), dar e aberant sa o compar ca masini dublu la pret. Mi-as mai lua o data masina la fel? nu, ca ma calca pe nervi plasticele (Civicul e incomparabil peste), dar sint costient ca mai toti banii me s-au dus in trenul de rulare (caz asemanator la Subaru, unde nu cumperi interioare ci mai toti banii se duc sub caroserie).

Ce am vrut sa demonstrez aici este ca:
1. Japonezele nu se vind ca sint ieftine. Ci ca sint masini excelente SI uneori relativ ieftine. Desi foarte multe (incepind cu banalul civic) nu sint ieftine deloc.
2. A pune in aceeasi caldare toate japonezele, de la Sentra la Lexus e stupizenie si dovada de obtuzitate si lipsa de cultura auto.
3. La fel, Golf si seria 7 sau S n-au nimic in comun. Decit ca iti fac mici surprize smile.gif.

Ca idee, sint sigur ca daca VAG nu beneficia de protectionism european, era in faliment acum. Merc probabil destul de aproape de aceeasi soarta. Care calitate?
Si ca sa nu avem discutii ca pretul si calitatea slaba fac succesul economic, germania are doua firme foarte de succes: BMW si Porsche. Nici una nu e ieftina.
Iulian HondaFan
statistica respectiva controla si pentru sexul soferului, varsta si nivel de educatie pentru fiecare din model. am discutat asta aici ( cu ceva vreme in urma):

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=2188&start=40

din pacate linkul catre studiul IIHS nu mai este activ, dar cred ca am salvat studiul in pdf pe PC-ul de acasa.

oricum cred ca exista ceva dovezi ca noile SUV-uri crossover sunt un compromis rezonabil intre sedane/breakuri/monovolume si vechile SUV-uri truck-based.

cat despre restul perfect de acord... se vede ca traim pe acelasi continent. biggrin.gif
f1anatic
Stau si ma intreb, cind cu totii om fi in pragul virstei a 3-a...tot asa de inversunati vom fi ?
cosmin45741
Da ma ozz, ai perfecta dreptate, Mercedes si Audi nu fac masini, fac tigai. Daca nu era acest "protectionism" european le mancau pe paine Mazda si cu Honda si cu toata natia lor de galbene. Noroc, dar noroc de el... Tu te auzi vorbind? Penibil...
Stau si ma minunez de ce comparatii poti sa faci... De fapt mi-e greu tare sa te urmaresc. Explica-ne si noua ce ai vrut sa spui cu frazele astea:
QUOTE
In "favoarea" mea, eu am luat un model hot la vremea aia, el un model care expira. Cu alte cuvinte diferenta de 10k e amortizata si nu exista diferenta de pret (pe unitatea de ce ofera) intre Civic si BMW.. ba as spune ca bmwul lui a fost mai ieftin.

Care vremea aia, Bmw-ul am inteles ca e din 2000 si Civicul din 2006? blink.gif biggrin.gif Si iarasi nu pricep care-i faza cu diferenta si cu "unitatea de ce ofera"...Impartim cumva pretul in functie de nr. de cilindri la 3 si inmultim cu 2? Dar ce mai faci la clima si la piele? Poate ma luminezi tu... blush.gif

Dup'aia iar dai cu bata'n balta:
QUOTE
La orice dealer cu SH o sa vezi ca o honda de 2-3 ani are cam acelasi pret cu una noua.

Unde locuiesti frate, pe Luna sau pe Marte? ca pe Terra sunt cu totul alte conditii. In Romania japonezele au o devalorizare fantastica, de care sunt si eu afectat. Si asta se intampla in tot UE (de ce oare?), or fi americanii mai cu mot si cu gusturi mai indoielnice, dar totusi...

Ce ai reusit sa demonstrezi aici:
1. Nimic si fuga de idei....
2. Ai facut un Bmw-ul de 6 ani de rusine blush.gif
3. Cu punctul 2 ai perfecta dreptate
4. Eu sunt unul dintre fraierii care afirma raspicat ca japonezele se vand pt. ca sunt ieftine. Demonstreaza contrariul!
ozz86651
Ce sa-ti demosntrez eu, uita-te si tu la situatia finaciara a lui VAG si Daimler Chrysler, vezi ce vinzari are VAG in US unde e concurenta 1 la 1 nu vrajeli cu taxe, nationalisme si prostii, unde e VAG in toate statistcile si opinile cumparatorlor. Lasa-ma cu ce se intimpla in Romania, ceva ma face sa nu am mare incredere in gusturile auto ale neamului meu care pina acu citiva ani circula duminica numar par/numar impar si avea o deschidere enorma la vreo 3 marci de doi lei. Altii au masini in masa de cind era bunica fata (la propriu). Tu te auzi? Noi sintem popor bananier in ale automobilului, asta e adevarul.
Nicolae30758
Pai si cu protectionism VAG concediaza vreo 20000 de oameni si au o situatie financiara precara. De ce oare ??? Cosmine, sa compari piata auto romaneasca cu cea din SUA e ca si cum ai compara elefantul cu tantarul. Tu te auzi ce vorbesti (ca sa parafrazez pe cineva) ? Romania o putem considera piata auto de vreo doi trei ani, fiindca inainte era piata de dacia. 90% dintre proprietarii de masini aveau dacia (modelul vechi). pai pe langa asemenea masina si cea mai proasta chinezeasca din ziua de azi pare avion. eu am mai mare incredere in americani si in ceea ce considera ei despre masini decat in gusturile romanilor care au iesit din pestera numita dacia doar de putin timp. cand ei faceau masini pe banda in productie de masa (i.e. ford), noi stiam foarte bine ce e aia car cu boi, iar trasura cu cai era supremul mijloc de transport. hai sa nu ne consideram iarasi buricul pamantului si superiori in fata altora ca nu e cazul. abia acum iesim/reiesim din gaoace si ne vor trebui ani lungi pana sa ne revenim. cat despre protectionism, taxa de 30% aplicata masinilor non-UE cam cu ce seamana ? sigur de la anul va fi de 10% in loc de 30%, dar aplicata la valoarea DDP si nu la cea reziduala de 20%. Un calcul simplu spune ca 30% din 20% face 6% din DDP actual, deci mai putin decat 10% din DDP cat va fi de la anul cand onor vom fi membri UE. Taxa asta nu se aplica automobileleor fabricate in UE. Daca asta nu este protectionism atunci dupa parerea ta cum s-o numi? si eu sunt de parere (totusi nu convins) ca fara aceste taxe impuse de UE, producatorii europeni ar avea mari probleme sa reziste in fata ofensivei japonezo/asiatice. spun ca nu sunt convins pentru ca daca ar fi pusi in fata unei asemenea competitii acerbe chiar pe continentul lor, cred ca totusi cativa ar gasi resursele sa reziste, chiar daca cu mari costuri sociale. insa comisia europeana este mama ranitilor pentru ei si nu doreste probleme sociale acute si abrupte. ceea ce nu se poate spune despre guvernul SUA care a refuzat orice sprijin federal pentru industria auto autohtona (in special GM) lasand-o la mana concurestei si a propriei strategii de salvare. si bine a facut. si eu sunt convins ca in cativa ani producatorii americani isi vor reveni, vor invata din greseli si vor iesi mult mai intariti din toata povestea asta.
air_wolf
VAG si BMW pierd pentru ca si in germania, piata lor nativa, nu mai au aceleasi vinzari. de ce oare? Mercedes s-a aliat deja cu Chrysler - si asta spune multe.
haideti sa vedem, daca mustangul sau crossfire-ul ar fi fara taxe, v-ati lua audi TT? daca jeep ar fi fara taxe, s-ar mai cumpara X3? cine naiba ar vrea un monovolum ca seat altea??? dar ca un voyager sau grand voyager?
daca lexus ar fi fara taxe, v-ati mai lua bmw x5 sau ml-uri? iar la pick-up nu mai spun, ca oricum japonezele conduc, dar probabil ca n-ar mai fi atita fiaturi doblo sau vw caddy pe sosele.
guerilla
George unde e berea??? eu am pus deja de popcorn biggrin.gif

imi place topicu asta. continuati va rog. niste date concrete aveti? ceva cifre, comparatii de ROI, TCO, etc. la modul cel mai serios va intreb :angel:
uite sa luam doua masini definite
A3 si Civic. motorizari si echipari similare. sau orice alta europeanca versus japoneza.
tara de comparatie: Tara lu papura voda aka Romania.

hai sa calculam cat costa masina initial si cat costa intretinerea in 3 ani.
prognozam pretul SH dupa 3 ani si vedem ce si cum.
agree?
HalbaSus
QUOTE
VAG si BMW pierd pentru ca si in germania, piata lor nativa, nu mai au aceleasi vinzari. de ce oare? Mercedes s-a aliat deja cu Chrysler - si asta spune multe.
haideti sa vedem, daca mustangul sau crossfire-ul ar fi fara taxe, v-ati lua audi TT? daca jeep ar fi fara taxe, s-ar mai cumpara X3? cine naiba ar vrea un monovolum ca seat altea??? dar ca un voyager sau grand voyager?
daca lexus ar fi fara taxe, v-ati mai lua bmw x5 sau ml-uri? iar la pick-up nu mai spun, ca oricum japonezele conduc, dar probabil ca n-ar mai fi atita fiaturi doblo sau vw caddy pe sosele.

Din cate stiu X5-ul are taxe vamale pentru ca e facut in US la fel si ML-ul (s-ar putea sa ma insel dar eu asa tin minte)... iar Grand Cherokee-ul spre exemplu se face in austria si nu are taxe vamale (decat la anumite modele care se fac in US). Oricum am inteles ideea dar unele exemple sunt eronate.
Valentin50014
QUOTE(Nicolae30758)
Pai si cu protectionism VAG concediaza vreo 20000 de oameni si au o situatie financiara precara. De ce oare ???


Raspund eu, eu, eu:
Din cauza taxelor vamale. E bine? :clapping:
Fiecare companie trece prin momente mai putin bune, acum este randul lui VAG. Nu toti japii o duc bine asa cum BMW sau Porsche o duc excelent pe toate pietele.


Intr-adevar, taxele vamale sunt in defavoarea japonezilor, dar ce-i impiedica sa procedeze precum Toyota?
Taxele vamale snu sunt puse pentru a proteja VAG, Porsche sau BMW de Mazda, Toyota sau Honda ci pentru a proteza industria europeana de marea invazie galbeno-rosiatica. Crede-ma, japii sunt nesemnificativi aici.
Unde sunt marile companii japoneze din domeniul electronicii? (pe drumul apucat de cele germane, inaintea lor) biggrin.gif

Acum 8 ani am petrecut cateva luni prin NA. Am fost ingrozit cate chinezarii gaseai acolo. La acea vreme, Europa era departe de aceasta invazie. Prin taxe nu au vrut decat sa amane putin inevitabilul.

P.S. De ce sa dau o gramada de bani pe un Lexus cand pot sa-mi iau un Rexton modern?
Valentin50014
QUOTE(air_wolf)
VAG si BMW pierd pentru ca si in germania, piata lor nativa, nu mai au aceleasi vinzari. de ce oare?

vorba lui guerilla, poti sa aduci ceva date?

Ai cumva idee care este primul model non-german de pe piata germana si pe ce loc se gaseste? Sunt curios cum iti poti justifica afirmatiile....

LE: ca sa vezi cat de documentat esti. Dintre toate marcile "germane", singurul care se confrunta cu o scadere a vanzarilor fata de anul trecut este Opel. Da-mi voie sa te parafrazez: de ce oare? biggrin.gif. VW se gaseste in topul cresterii vanzarilor.
guerilla
protectionismul exista si in asia nu priviti taxele vamale doar ca pe one-way only.
in taiwan taxele vamale si accizele la o compacta facuta in europa sint in jur de 100% din valoarea masinii. frumos nu?
Nicolae30758
guerilla, totusi suntem cam off topic. subiectul era calitatea unora vs. altora. sigur ai putea spune ca problemele unor firme vin tocmai din calitatea mai slaba a produselor lor. ceea ce nu e intru-totul adevarat. aici trebuie luati in considerare si alti factori: fiabilitatea, pretul, noutatile tehnice si nu in ultimul rand imaginea, politica de vanzari si de marketing si foarte important perceptia consumatorului. pana la urma totule se reduce la ecuatia "delivery vs. expectation" adica ce ti se livreaza de banii dati si care sunt asteptarile tale vs. aceeasi bani platiti, adica costul de oportunitate pe care fiecare il calculeaza cum crede de cuviinta si conform propriilor lui/ei perceptii. de aici si razboiul permanent de pe forum intre diferitii adepti ai diferitelor tipuri de automobile. totusi, ramanem ontopic si vorbim desprecalitate in tot ce inseamna ea dela lufturi (marota impulsivului biggrin.gif ) pana la design si calitatea tablei, sau incepem o discutie mai larga si fara finalitate dupa parerea mea.
Iulian HondaFan
despre devalorizarea japonezelor pe piata europeana:

sunt date din UK ( piata matura; date ale unei companii elvetiene -Eurotax-Glass de referinta in consulting-ul auto):

http://www.hondauk-media.co.uk/protected/r...06/39790hon.htm

intr-un singur segment liderul este A3, restul toate arata valori rezidual al japonezelor la fel sau peste germane. si mai mult, japonezele non-premium sunt peste germanele premium!

poate gasim date concrete si din Franta sau Germania.

piata germana este intr-adevar dominata de autohtone si nu e chiar de mirare. imediat sub ele urmeaza Toyota ( cred ca si asta spune ceva).
Iulian HondaFan
QUOTE(Valentin50014)
QUOTE(air_wolf)
VAG si BMW pierd pentru ca si in germania, piata lor nativa, nu mai au aceleasi vinzari. de ce oare?

vorba lui guerilla, poti sa aduci ceva date?

Ai cumva idee care este primul model non-german de pe piata germana si pe ce loc se gaseste? Sunt curios cum iti poti justifica afirmatiile....

LE: ca sa vezi cat de documentat esti. Dintre toate marcile "germane", singurul care se confrunta cu o scadere a vanzarilor fata de anul trecut este Opel. Da-mi voie sa te parafrazez: de ce oare? biggrin.gif. VW se gaseste in topul cresterii vanzarilor.


hold your mustang, young man! biggrin.gif

datele de vanzari ale VAG sunt intr-adevar mai bune anul acesta ( si pt. Europa si in anul trecut) - dar pe ansamblu VAG este unul dintre marii bolnavi ai industriei auto: piata chineza au pierdut-o, in America de Sud sunt in recul. In America de Nord sunt aproape irelevanti. In Rusia nu au reusit sa se impuna ( Hyundai e lider de piata la importuri blush.gif ). singurele succese de piata sunt tari est-europene mici cu complexe de inferioritate ca Ro, unde opinia publica este inca putin educata si unde opinia "lucrul nemtesc e cel mai bun" ramane larg raspandita. Audi si Skoda sunt singurele marci cu profit. de fapt VW se pare ca a reusit in ultimele 12-18luni performanta negativa de a avea pierderi in contextul cresterii vanzarilor globale... blush.gif

VW nu prea mai este ce a fost acum 10-20 de ani.

BMW este singura companie germana care este robusta si profitabila si care are o dinamica de dezvoltare comparabila cu Toyota, Honda, Mazda si grupul Hyundai. aceste 5 companii sunt "tigrii" industriei auto in mileniul acesta.

Mercedes pare sa revina ( in iul-aug au redevenit nr.1 mondial in segmentul premium depasindu-si arhi-rivalul din Munchen) dar din nou sunt probleme la Chrysler.
Mihai63349
Sunt de acord ca masinile europene nu se vand bine in America. Sunt de acord iarasi ca masinile americane si japoneze s-ar vinde mai bine fara taxe vamale.
Dar, sa nu uitam ca regresul la nivel macro se gaseste tocmai in curtea unchiului Sam! Ca nu degeaba a devalorizat dolarul cu peste 30% in 3-4 ani.
Iar un Audi care se face in euro si se vinde cu 30000 euro in Europa, trebuie sa-l vinzi cu 40000 USD in SUA. Mai greu, nu?
Asa ca, hai sa nu mai vorbim de protectionism in Europa, bine?
Iulian HondaFan
adevarul e ca un Audi sau BMW sunt mai ieftine aici decat in Germania. toti exportatorii catre America beneficiaza de un regim vamal tolerant. asta tine insa de filosofie economica. americanii au mers intotdeauna pe principiul ca e mai bine ca economia lor sa fie deschisa si ca este bine pentru companiile americane sa lucreze intr-un mediu concurential. si in mare au avut dreptate. In Europa curentul nationalist-protectionist a fost mult mai puternic in ultimii 20 d ani. iar rezultatele economice se vad - Franta si Germania au cunoscut si inca au o perioada de stagnare. tarile europene care au aplicat politici mai liberale ( UK, Spania, Irlanda) s-au dezvoltat mai rapid...


devalorizarea dolarului i-a lovit intr-adevar pe europeni, dar in ultimul an dolarul chiar s-a apreciat un pic vis-a-vis de euro.

banca Japoniei a continuat insa sa cumpere masiv dolari (ca si cea a Chinei) tocmai pentru a-si mentine moneda mai slaba comparativ cu dolarul si a-si sustine exporturile. asta a dat masinilor importate din Japonia un avantaj pe piata. acu' 1.5 ani cand euro ajunsese la 1.4$ si Banca Centrala Europeana a fost nevoita sa cumpere masiv dolari pentru ca erau ingrijorati ca exporturile europene in America se vor prabusi si au rugat Federal Reserve sa creasca dobanzile pentru a reechilibra raportul euro-dolar. ceea ce s-a si facut incet-incet.
Mihai63349
Audi si BMW pot fi mai ieftine in USA, dar numai din motive subiective, care tin mai mult de marketing. In Europa, singura taxa este TVA, care in Germania este 16%. Care, chiar in conditiile in care in USA am vorbi de taxe 0%, tot s-ar compensa pe undeva cu costurile de logistica.
Dar, pana la urma, vinzi la pretul maxim la care poti. Iar in USA acest pret maxim este mai mic.
Valentin50014
E X C E L E N T Iulian

Ti se potriveste de minune proverbul "unde dai si unde crapa".
Sincer, esti un adevarat maestru in a citi fraza de la dreapta la stanga si apoi de a scrie o pagina intreaga despre ceea ce a inteles tu din aceasta fraza. Nu mai revin asupra celor scrise.

P.S. Pe piata germana, primul model toyota este foate departe de top.

QUOTE(Iulian HondaFan)
singurele succese de piata sunt tari est-europene mici cu complexe de inferioritate ca Ro, unde opinia publica este inca putin educata si unde opinia "lucrul nemtesc e cel mai bun" ramane larg raspandita.


biggrin.gif
Iulian, aici e mai simplu decat in discutiile tehnice. Aici postezi un link si gata, ai lamurit subiectul.

VAG are o crestere a vazarilor in Europa (cea mai mare, dupa Fiat, de altfel) datorita pietelor est europene? blush.gif

In UE + cele 3 tari din zona libera, VW are o crestere a vanzarilor de 12 % (de exemplu Toyota, primul japp, are sub 6%). Romania si celelalte nici nu conteaza in aceasta statistica, Iulian.

QUOTE(Iulian HondaFan)
VW se pare ca a reusit in ultimele 12-18luni performanta negativa de a avea pierderi in contextul cresterii vanzarilor globale... blush.gif

iti admir cunostiintele financiare, alaturi de cele tehnice si, probabil, cele medicale.
Intrebare: pe ce te bazezi, pe fler?
Acum cateva luni prognozai falimentul aproape inevitabil al lui VAG biggrin.gif

Citeste raportul financiar al lui VAG, dupa care revin-o si povesteste-ne despre pierderile pe care le au
Daca inteleg eu bine acest raport financiar (chiar nu ma pricep), se pare ca profitul lui VAG din 2005 a fost depasit de profitul inregistrat in primele 6 luni ale acestui an. Da, dar asta este in contradictie cu cele spuse de Iulian. Unde sa fie adevarul? Hmmm :ban:

Daca tot suntem la discutia jappi vs nemti, de ce nu ne spui nimic de balanta financiara a lui Subaru. Sunt pe profit sau pe pierdere? blush.gif
Iulian HondaFan
1) ma refeream la succesul pe piete emergente ( care sunt cele care vor decide viitorul industriei in urmatorii 20-30 de ani). vanzarile europene am recunoscut ca au crescut, dar asta e ciclul in afacere in Europa din anii '90. acum 2-3 ani era Renault in crestere acum e VW si Renault e in recul. fundamental ca e 19 si nu 18% nu e mare lucru. Piata vest-europeana este pe ansamblu statica. long term trend - este si a fost zero pt. VW de multa vreme. singurii care patrund sunt asiaticii.

2) ce ai de spus dspre valorile reziduale din UK?

3) nu am spus ca VW va da faliment. daca nu stii poti intra pe vwforum.com si citi posturile despre preluarea pachetului principal de catre Porsche. nu-mi atribui afirmatii pe care nu le-am facut.

4) io tin un ochi zilnic pe pietele financiare (investesc un picutz). iata ce zic cei care se ocupa de parta economica (nu stiam de rezultatele financiare pe Q2 care sunt mult mai bune, dar stiam de cele pe Q1; indiferent de asta Q2 2006 vin dupa 4-5 ani de scadere continua a actiunilor VAG si rezultat financiar mediocre care au si povocat schimbarile de actionariat de anul trecut; sa vedem ce va fi in q3 si q4):

QUOTE
Volkswagen is Europe's biggest car manufacturer. In the first half of 2006 its Western European market share rose to 19.5 per cent from 18.4 per cent in the same 2005 period. Sales of VWs and its brands including Audi, Seat, Skoda, Bentley, and Lamborghini, rose 7 per cent to 1.6 million. VW surprised investors with much better than expected earnings in the second quarter of 2006, but some observers declined to take the numbers at face value and searched below the surface for the bad news.

Morgan Stanley was impressed though.

"Bottom line: VW has posted a very strong result, demonstrating improvement in all geographic regions and with particular improvement at the VW brand group. VW is making real strides to put to rest the credibility of the 2008 operating (profit) target," said Morgan Stanley in a report.

VW has set an ambitious target for profits alongside its restructuring programme, saying it would quadruple 2004's pre-tax profit to $6.5 billion by 2008.

In late July VW announced that its second quarter net profit soared to $1.1 billion from $428 million in the same period last year, although this figure looks less impressive when you consider it includes a one off gain of $1.01 billion from the sale of its Europcar rental agency. deci fara vanzarea companiei de inchiriri rezultatele a fi fost negative!

VW reaffirmed its 2008 target of $6.5 billion pre-tax profit.

After the poor first quarter results, analysts speculated that VW was hiding some profits so that it could gain leverage over unions in its negotiations to slash the workforce and wages.

The latest numbers surprised investors, like Merrill Lynch, because VW had given strong hints that the quarter was not particularly conducive to profits.

Merrill Lynch pointed to the impressive performance at the VW brand, where operating margins rose to 4.3 per cent in the second quarter, after 1 per cent in the first quarter and 1.7 per cent a year earlier.

"That (VW) division out-earned the Audi brand group, and its Q2 margin was well over twice the combined first half margins of the automotive divisions of Peugeot-Citroen (1 per cent) and Renault (1.6 per cent)," said Merrill Lynch.

But problems are mounting.

"These were strong quarterly results, and made uncomfortable reading for bears of the stock such as our selves. They do not however in our opinion answer the inevitable question as to their sustainability," Merrill Lynch said.

The results benefited from new models like the Passat, the new Jetta, Fox, Skoda Octavia and Skoda Fabia.

"The comparisons get harder from now on, and VW by its own admission, has little in the way of new product to maintain momentum into 2007," said Merrill Lynch, which retained its "sell" recommendation on VW shares.

Deutsche Bank was also in the spoilsport party, after musing warmly about VW's performance which was helped by improved sales.

"We remain more cautious about the outlook for 2007. We project declines in all Volkswagen's major markets - and therefore negative top line (sales) development for VW in Germany and the U.S.," Deutsche Bank said.
Valentin50014
1. in parte sunt de acord. VAG a pierdut initiativa pe celelalte piete, e adevarat, dar nu se afla in dificultate cum se afla altii. De asemenea, este adevarat: profitul lui VAG este jenant in comparatie cu cifra sa de afaceri... dar lucreaza la asta

2. nimic nou, era de asteptat. ai mai postat linkul cu pricina. Piata britanica este cea mai "americanizata" piata europeana. Cred ca sunt mai interesane studiile din celelalte piete din top 5 (Germania, Italia, Franta, Spania - in ordinea asta).
P.S. Nu prea e corect ceea ce ai spus aici:
QUOTE
japonezele non-premium sunt peste germanele premium
Esti foarte subiectiv. Compara premium vs premium si non premium vs non premium
Iulian HondaFan
am mers strict pe clasificarea de piata folosita de eurotax-glass... modele Honda sunt alaturi de cle ale Audi si BMW si se devalorizeaza per ansamblu chiar mai putin decat acestea... nu?

intrebarea este: care piete sunt mai libere si mai putin regulate? cea americana, britanica, irlandeza ( Irlanda are acum PIB-ul mai mare decat orice alta tara europeana exceptie facand Luxemburg si Norvegia, care sunt cazuri aparte datorita bancilor si petrolului, iar nr.1 in vanzari este Toyota Avensis) sau cel germana, italiana si franceza?

si are cineva date din Germania? doar de curiozitate. as fi inclinat sa cred ca valorile reziduale nu sunt nici acolo slabe pentru Toyota, Mazda si Honda. cine stie germana bine si ne poat ajuta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.