Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ECU / Chip / Powerbox Tuning
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
HalbaSus
Am si eu niste nelamuriri referitoare la acest raport, nu ma pricep foarte bine la mecanica auto deci poate ca o sa pun niste intrebari stupide... deci nu va suparati.

Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc...

Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor.

E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ?

Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am...
Gociu75
Pai, pe scurt treaba ar sta asa: sunt motoarele aspirate normal, la care aerul intra la presiunea atmosferica si filtrul de aer sport mareste debitul de aer care intra, se imbunateteste arderea si se castiga catzva caiuti. Si sunt motoarele turbo, la care aerul este bagat la o presiune mai mare, datorita unei turbine. Crescand viteza turbinei, prin chip-tuning, sau punand o turbina mai mare, se pot obtine cresteri semnificative de putere, datorita presiunii mai ridicate din camera de ardere
James Kilowatt
Figura e alta... raportul ideal carburant-aer are semnificatie doar la motoarele cu aprindere prin scanteie, adica la benzine. Daca bagi aer prea mult si bezina prea putina, atunci ai o ardere nasoala si nu faci nici o afacere. Daca bagi si benzina mai multa, atunci obtii puteri mari la capacitati cilindrice mici.
La motoarele cu aprindere prin compresie (diesel) cantitatea de motorina bagata nu depinde de cantitatea de aer. Injectia se face dupa ce a avut loc compresia, si motorina aia arde oricum in momentul in care este introdusa, nu ai nevoie sa ai un front de ardere care sa se propage in tot cilindrul, ca la aprinderea prin scanteie. Aer bagi cat poti, si motorina cat decide calculatorul functie de ce ai de gand sa faci, bagi la greu daca accelerezi sau deloc daca esti in frana de motor. Cu cat cantitatea de aer e mai mare, cu atat randamentul motorului este mai bun, energia de ardere se transforma mai mult in lucru mecanic si mai putin in caldura eliminata. Din motivul asta turbo-dieselele sunt mai puternice si uneori mai economice decat diesele aspirate.
HalbaSus
:cheers:

Asta-i bine... eu am turbo diesel... deci chiar daca as pune un ventilator industrial pe priza de aer, si as elimina de tot filtrul de aer si eventual as mai pune si o turbosuflanta de avion... tot ar arde motorina... si inca bine... that's good to know... mai ales ca deja mi-am comandat un filtru K&N... vineri trebuie sa ajunga smile.gif
James Kilowatt
cam asa ceva.
La masinile cu injectie si pe bezina tot bine ar arde, daca creste debitul, pentru ca oricum cantitatea de aer e masurata si cea de benzina se calculeaza automat functie de informatia de la debitmetru.... cu conditia ca totusi sa nu fie exagerata si sa depaseasca debitul injectoarelor. Avantajul la turbodiesele e ca nu creste consumul in mod semnificativ, sau chiar scade...
Cum spuneam si pe la alt topic, eu astept cu interes motoare pe benzina cu injectie directa si supraalimentate. Alea ar putea fi la fel de eficiente ca turbodieselele, dupa parerea mea semidocta.... smile.gif
f1anatic
Pai eu am priza de aer pe masina si pot sa spun ca am cistigat cai putere dar am pierdut la consum. Pt ca computerul incearca sA Mentina rapoirtul aer/benzina care este cam 20:1 si cum eu bagam cam de 3 ori mai mult aer decit aspirat normal la 100 kph computerul regleaza injectoarele sa dea mai mult juice. Nu ma pling de putere...dar de vreo 2-3 mile la gallon pierdute...SIGUR.

Ce mai potzi face este sa pui un termostat mai "rece" incit motorul crede intotdeauna ca nu este la temperatura optima ci mai rece. Drept pt care ii da mai multa benzina. Combinat cu mai mult aer...rezulta mai multa putere. Vezi cit pierzi la consum insa.
Gociu75
QUOTE(MR28673)
Cum spuneam si pe la alt topic, eu astept cu interes motoare pe benzina cu injectie directa si supraalimentate. Alea ar putea fi la fel de eficiente ca turbodieselele, dupa parerea mea semidocta.... smile.gif

uite ca la solicitarea ta a si aparut motorul asta pe noul Golf GTI , 2 litri, Fsi, turbo. 200cp si consum mediu de 8 litri. Fugi la Porsche Romania si comanda unul laugh.gif
James Kilowatt
F1, pe mine nu m-ar tenta sa merg cu motorul mai rece, de fapt in europa nu prea e tentant nimic ce face sa creasca consumul.... De asta e mania asta cu dieselele smile.gif Pe de alta parte la panarama mea de masina cu numarul ei de km, nu mi-ar conveni sa merg cu un amestec prea bogat si din alt motiv.... ar putea ajunge benzina in ulei. Ce spui tu e o idee buna pentru masini serioase si noi..... ceea ce nu e cazul la mine. Cei 70CP sunt arhisuficienti pentru orasele in care se circula in medie cu 10km/h si autostrazile impanzite cu radare si viteza maxima permisa 130....

Gociule, multumesc pentru informatie.... m-ar bate un gand, desi daca ajung in Romania ca sa merg la dealerul Porsche atunci sigur nu mi-as mai putea permite... smile.gif 2L FSI Turbo cred ca ar merge facut si un chiptuning Si poate mai creste puterea cu vreo 30 cai si cine stie, mai scade si consumul cu vreo jumatate de litru..... laugh.gif
De unde gasesc ceva detalii despre motorul asta? Ca pe aici nu stie nimeni nimic de el.... se face mare tamtam cu 2L TDI 140 CP si 1.6FSI.
HalbaSus
F1, chiar vroiam sa te intreb de priza de aer, cum ai facut-o ? in sensul cum faci sa nu iti vina ploaia in motor ? Ca nu stiu daca e o idee buna sa lasi filtrul de aer sa filtreze apa... La masinile mai vechi stiu ca exista o clapeta care se putea deschide sau inchide in functie de vreme, dar presupun ca nu ai optat pt o solutie asa "low-tech"... Si eu m-am gandit la priza de aer dar nu stiu cum as rezolva cu apa, frunzele, si toate mizeriile care cad... sa lasi toate astea in seama unui filtru de aer mi se pare cam riscant.

Golf 2.0 FSI turbo e un motor excelent, am citit despre el in numai stiu care revista de masini, la ala clar mai poti adauga 30-40 sau chiar mai multi ponei prin chiptuning, filtru de aer, priza de aer, esapament, etc... Dar daca vrei sa folosesti cei 200 de cai ai golfuletzului atunci nu te astepta la consumuri mici... aia 8 litri/100 medie este o cifra care indica consumul in conditii normale (fara porniri violente la stop, fara depasiri in scurt, fara viteze peste 120, etc...) ori daca conduci in stilul asta iti dau eu opelul meu 2.0 DTL cu 82 de cp si consum mediu de 5 litri... ca si ala stie sa mearga incet... btw, la opelul meu daca ma enervez rau si fac full throtle la fiecare schimbare de viteza, si tin saracul diesel undeva intre 3000 si 4000 rpm (la 4000 are forta maxima), deci condus sportiv atunci reusesc performanta de 8 l/100 dar asta inseamna masina supraturata de la pornire pana la oprire. De aceea eu as accepta orice metoda care sa-mi creasca poneii chiar si cu riscul de a-mi creste consumul... momentan e extrem de mic... la drum intins scot un consum de 4.5 l/100... nu m-ar deranja sa fie 6.5 daca as castiga niste ponei si cuplu... de aceea mi-am comandat filtru de aer K&N (care trebuie sa soseasca maine cica) si chiptuning (care inca nu mi l-am comandat pt ca e plecat in vacanta distribuitorul or something like that).
James Kilowatt
Seat Leon are acelasi motor cu tine si 150 CP din fabrica.... sigur poti castiga ceva caluti prin chiptuning si filtru.
De unde ai informatiile despre motorul turbo FSI?
HalbaSus
GTI Engine

To power the Golf GTI, Volkswagen is using a newly developed 2.0 litre FSI turbo engine. The 147 kW / 200 PS direct injection petrol unit with a high-compression ratio of 10.5:1 makes an ideal GTI engine thanks to its dynamic torque curve (280 Nm between 1 800 und 5 000 rpm). With a standard six-speed gearbox, the four cylinders accelerate the Golf GTI to 100 km/h (62 mph) in just 7.2 seconds. The GTI goes from 60 km/h (37 mph) to 100 km/h in 5th gear in only 7.5 seconds and reaches its maximum at 235 km/h (146 mph). The Euro 4 engine has an average fuel consumption of a frugal 8.0 litres per 100 kilometres. The extremely quick dual clutch gearbox (DSG) for uninterrupted power in gear changes is available as an option. It enables the Golf GTI to charge to 100 km/h in under 7 seconds (6.9).

-----
Cam aceleasi informatii le citisem eu acum cateva luni in ceva revista romaneasca de masini (autoshow sau auto motor sport, nu mai stiu exact)

QUOTE
Seat Leon are acelasi motor cu tine si 150 CP din fabrica.... sigur poti castiga ceva caluti prin chiptuning si filtru.


Seat Leon are un motor VW TDI PD (pumpe duse) cu mult diferit de motorul de la opelul meu vectra B care este un Ecotech din 97 si spre diferenta de majoritatea motoarelor opel diesel nu este DTI (care standard are 101 cp) ci DTL care se poate compara cu TDI-ul vechi de la VW (ala de 90 cp) al meu avand doar 82 cp... Pt a obtine 150 cp ar trebuii sa maresc presiunea injectoarelor (defapt probabil ar trebuii sa le schimb)... Modificarile pe care vreau sa le fac eu (chip + filtru + esapament) ar trebuii sa imi transforme masina de 82 de cai intr-una de 120 cp... desigur motorul s-ar putea modifica mai departe dar ar fi mult prea costisitor si nu merita...
James Kilowatt
Scuze, am crezut ca vrei sa faci tuningul la Sharanul TDI, nu la opel.... laugh.gif
Masina mea din 1900 toamna are raport de compresie mai inalt decat GTI-ul ala de la Golf.... Oricum, e un pas inainte pentru motoarele pe benzina care de ceva timp nu prea au mai facut mare lucru.
Acum, astept pasul urmator.... injectie directa + turbo + distributie variabila.... un fel de Turbo FSI VVTi laugh.gif
HalbaSus
La Sharan nu fac tuning, odata pt ca nu e al meu - e "family car" deci il foloseste toata familia - si in al doilea rand cei 130 de cai sunt suficienti pt un monovolum (ca doar nu ma duc la curse ilegale cu el smile.gif)

QUOTE
Acum, astept pasul urmator.... injectie directa + turbo + distributie variabila.... un fel de Turbo FSI VVTi


Eu astept masina de 250 de cai, care sa consume in oras maxim 10 litri, cu tractiune integrala si care sa coste vreo 10 mii maxim... Un fel de subaru impreza wrx sti care sa consume si sa coste cat o dacie :cheers:

Si daca tot am inceput sa visez, atunci mai vreau si un trabant cu tractiune integrala caroserie din fibra de sticla, scaune de piele, climatizare automata si un motor V8 sub capota... laugh.gif

P.S.: 10.5:1 nu e un raport de compresie extraordinar dar totusi ce masina ai tu de are un raport de compresie mai mare ?
f1anatic
QUOTE(Halba-2)
F1, chiar vroiam sa te intreb de priza de aer, cum ai facut-o ? in sensul cum faci sa nu iti vina ploaia in motor ? Ca nu stiu daca e o idee buna sa lasi filtrul de aer sa filtreze apa... La masinile mai vechi stiu ca exista o clapeta care se putea deschide sau inchide in functie de vreme, dar presupun ca nu ai optat pt o solutie asa "low-tech"... Si eu m-am gandit la priza de aer dar nu stiu cum as rezolva cu apa, frunzele, si toate mizeriile care cad... sa lasi toate astea in seama unui filtru de aer mi se pare cam riscant.




Uita-te in stinga farului de ceatza din stinga al masinii. [ Adica cum te uitzi tu la poza...in dreapta farului auxiliar] Acolo este priza de aer...o cutie de ulei de 1 L (neagra) taiata pe diagonala cu un furtun care intra direct in cutia filtrului de aer. Ce se intimpla...masina avea din fabrica aceasta idee de priza de aer...dar era o teava de plastic intortocheata care ducea la fanta din bara, pe stinga masinii, sub farul principal, stinga. Complet inutil. Asa ca am trecut un furtun de aspirator prin acea teava...l-am etansat cit am putut cu spuma si alte smekerii...si am coborit priza la nivelul barei...unde e acum.

Din socotelile mele semi-stiintzifice...bazate pe suprafatza, viteza aerului (viteza cu care merg eu) turatzie si altele...bag de 3 ori mai mult aer la 100 kph decit absoarbe motorul. Teoretic trece de 3 ori mai mult aer pe minut prin gura prizei mele decit suge motorul. Acum...motorul sigur obtine mai mult. Ca nu vine cu presiunea unei turbosuflante...asta e la fel de clar...dar vreau sa spun ca simt o mare scadere in performatza daca spre exemplu...infund temporar priza mea cu o cirpa...iar cind turez motorul (pe loc) cu mina pe gura prizei de aer...mai sa-mi smulga mina inauntru. Nu chiar smulge...dar simtzi vacuumul creat. Deci motorul saracul vrea aer mai mult...pai sa-i tot dau. Sa inteleg ca ori il turez pe loc...ori il turez in mers...tot aerul ala l-ar vrea la o anuimat turatzie. Pai...cind merg...eu ii dau mai mult aer. Eu cistig ponei sau magari putere...motorul se simte bine si nu mai chiauna ca un asmatic dupa aer.

Dar...am pierdut la consum. Vreo 2-3 mile la galon.

Filtrul de aer...K&N este din acela imbibat cu ulei...si la fiecare 3000 de mile cind skimb uleiul...si deci curatz si filtrul, extrag intre 50 si 150 de musculitze, frunzulitze, si alte dracii. Asta este...Mertzedes daca imi iau si nu are kompresor, priza de aer ii pun nene...Nici nu se vede ca o am decit pt un oki format. Ajuta insa considerabil. Acum tine cont...3.4L, V6. Dimineatza si seara pe primavara toamna se simte cel mai bine...pt ca e aerul rece...iarna...este aerul rece si ajuta mult...dar raceste si motorul. Si aici apar dezavantaje. Mai ales ca are un radiator enorm cu 2 ventilatoare. Orict l-as astupa eu...aer rece intra in motor. Bineinteles...nu ai decit sa astupi cu o cirpa...sau altceva ...dar ai sa vezi...ca mai bine asteptzi 2-3 min in plus sa se incalzeasca motorul decit sa pierzi poneii.

Apai la ploaie daca imi intra...intra numai picaturi de la ploaie...la noi nu sint baltzi si lacuri de acumulare pe strada. Si merg si eu mai incet cind trec prin balta.
f1anatic
Poza aici

http://www2.uic.edu/~bcatal1/etcetera/DSC00754.JPG
James Kilowatt
QUOTE(Halba-2)
P.S.: 10.5:1 nu e un raport de compresie extraordinar dar totusi ce masina ai tu de are un raport de compresie mai mare ?



Seat Ibiza injectie 1.2L 71CP 1992 laugh.gif Raport de compresie 11.0 : 1
Cu Trabantul tau, vezi ca am postat mai demult un banc la off-topic smile.gif
Cu opelul de ce vrei sa faci tuning? Esti nemultumit de prestatia celor 80CP, sau vrei pur si simplu sa vezi ce se poate obtine?
HalbaSus
Ma gandeam eu ca ai ceva motor mic smile.gif. astea au deobicei raportul de compresie mare.

QUOTE
Cu opelul de ce vrei sa faci tuning? Esti nemultumit de prestatia celor 80CP, sau vrei pur si simplu sa vezi ce se poate obtine?


Sunt foarte nemultumit de prestatia celor 80 de catari lenesi... Daca nu as auzi motorul as zice ca au uitat sa-i monteze turbina... Are un demaraj execrabil (sincer nu m-as pune cu o dacie 1310 sa fac liniutza) iar cuplul e jalnic mai ales pentru un turbo-diesel de 2 litri... Pentru o depasire am nevoie de o linie dreapta lunga de tot...

La inceput am crezut ca e ceva problema cu motorul, dar toti mecanicii au zis ca motorul functioneaza foarte bine (chiar se mirau ca spre diferenta de majoritatea dieselurilor din 97 a mea nu scoate fum peste normele de poluare) pur si simplu asa merge el... ca un catar lenes... masina de om batran smile.gif.

Adevarul e ca masina a fost din fabrica submotorizata (are ~1.5 tone si 82 de cai... la un golfuletz mai inteleg sa pui tdi-ul de 90 de cai (care oricum e mai tare decat ecotech-ul de la opel) dar aia are cu vreo 400 kile in minus)

M-am gandit sa vand masina si sa iau o alta masina mai rapida dar nu prea am incredere in second-hand-urile care se aduc, sunt foarte multe forjate rau de tot, kilometraj "fals", masini lovite, etc... la masina asta am cunoscut fostul proprietar care a adus-o singur din germania si care a fost foarte multumit de ea (si intradevar nu am avut nici o problema mecanica pana acum)... doar ca vreau sa am o masina care macar pt o fractiune de secunda sa ma "bage in scaun"...
James Kilowatt
Pai daca vrei o masinuta sa-ti faci de cap cu ea, atunci ia-ti un fiat uno turbo laugh.gif 900 si ceva de kile, 120 CP, scoate suta in mai putin de 8 secunde, si inca se mai poate face tuning la el. E oricum mai rapid decat punto 1 HGT care la randul lui e mai rapid decat Punto 2 HGT... Si costa mai putin decat niste accesorii la o masina noua. Chestia care ma depaseste este cum ar putea fi inmatriculata, ca banuiesc ca nu sunt foarte multe pe piata din Romania.
Iulian HondaFan
QUOTE(Halba-2)
GTI Engine

To power the Golf GTI, Volkswagen is using a newly developed 2.0 litre FSI turbo engine. The 147 kW / 200 PS direct injection petrol unit with a high-compression ratio of 10.5:1 makes an ideal GTI engine thanks to its dynamic torque curve (280 Nm between 1 800 und 5 000 rpm). With a standard six-speed gearbox, the four cylinders accelerate the Golf GTI to 100 km/h (62 mph) in just 7.2 seconds. The GTI goes from 60 km/h (37 mph) to 100 km/h in 5th gear in only 7.5 seconds and reaches its maximum at 235 km/h (146 mph). The Euro 4 engine has an average fuel consumption of a frugal 8.0 litres per 100 kilometres. The extremely quick dual clutch gearbox (DSG) for uninterrupted power in gear changes is available as an option. It enables the Golf GTI to charge to 100 km/h in under 7 seconds (6.9).



cum vine asta? e mai incet de la 60km/h la 100km/h decat de la 0-100km/h ??!!
James Kilowatt
Pai da, ca e doar in treapta a 5-a. Testul de la 0 la 100 e facut cu turometrul in rosu, probabil prinde suta in treapta a doua sau a treia. Testul de la 60 la 100 e facut intr-a 5-a, asa ca e normal ca nu e o racheta. Interesant era sa fi vazut timpul intr-a 3-a.
Iulian HondaFan
yep, makes sense now... nu am procesat chestia cu treapta de viteza, gagah...

la cum sunt etajate vitezele la GTI 1.8T a-5-a ar fi pe la 1000-1500rpm la 60km/h. la turatia asta nu ai nici un efect turbo si cuplul e mic, asa ca poate sa ia ceva timp sa o scoti catre 2000rpm de unde vine valul de cuplu eu schimb a 5-a dupa 80km/h. dar nu face sens sa exploatezi motorul asa.

care e deci spielul cu chestia asta, i.e timpul de la 60 la100 in viteza a5-a?
James Kilowatt
Dupa indelungi cugetari, m-am prins ce vrea sa insemne ca raportul ala de compresie de 10.5/1 e unul mare..... e intr-adevar mare pentru o masina Turbo. In general din cate am vazut, la masinile supraalimentate raportul de compresie e cu 20-25% mai scazut decat la cele aspirate la aceeasi capacitatea cilindrica.... asa ca probail 10.5:1 e destul de mult pentru un turbo.
Are careva idee cat costa golful asta GTI?
Iulian HondaFan
asta nou iata:

http://www.volkswagen.co.uk/gti/carconfig.jsp

al dreaqu de scump, dar toate preturile in UK sunt f. mari la masini...

raportul de compresie mare s-ar putea safie in legatura cu FSI, care este, din cate inteleg eu, un hibrid intre diesel si otto clasic...
James Kilowatt
Mersi pentru informatii.
Intr-adevar, FSI-ul e un hibrid intre diesel si otto. Injectia se face dupa compresie, ca la diesele, totusi aprinderea e prin scanteie, ca la otto, nu e autoaprindere.
octavian31755
QUOTE(MR28673)
Mersi pentru informatii.
Intr-adevar, FSI-ul e un hibrid intre diesel si otto. Injectia se face dupa compresie, ca la diesele, totusi aprinderea e prin scanteie, ca la otto, nu e autoaprindere.



FSI=Fuel Stratified Injection
Este injectia directa de benzina (varianta Bosch),unde amestecul este stratificat.
Adik in jurul bujiei se formeaza un "nor" de amestec comb/aer (proportie 14.7/1->amestec stoechiometric) ,iar in spre extremitati se afl amestec sarac (adik proportia aer/combustibil este mult mai mare).
Avantajele sunt f mari...
in primul rand asupra emisiilor de gaze poluante, consum, un mai bun control al arderii in cilindru,etc
Deci:nu este HIBRID,este injectie directa de benzina...care indeplineste normele Euro 4 si probabil ca le poate indeplini si pe Euro 5 (care o sa apara in cativa ani)....
Injectia nu se face dupa compresie..se pot face mai multe injectii intr-un ciclu (preinjecti,injectie principala (care poate fi si asta divizata in mai multe),post injectie (asta pentru reducere hidrocarburilor))....
La fel este si la Diesel...cel mai bun exemplu este cel de la Fiat..1,3 l 70 cp Multijet
daca vreti detalii scrieti-mi pe mail....
Iulian HondaFan
octavian, am discutat si noi de FSI si GDI (varianta lui Mitsubishi care pare chiar mai buna dar nu am vazut inca masini pe piata cu asa ceva) in alta parte si intelegem ce este.

eu am zis ca e un hibrid pt. ca injectia se face direct in cilindru ca la diesel si pt. ca in unul din cele 2 moduri de combustie injectia se face la sfarsitul compresiei:

http://www.mitsubishi-motors.co.jp/inter/t.../GDI/page5.html

http://www.audi.co.uk/acs/ownershipbenefit...ls.jsp?id=11614

e ironic ca aceste noi motoare GDI si Multijet au fost dezvoltate de Fiat si Mitsubishi care altfel "have a very hard time" sa convinga cumparatorii ca fac masini bune...
James Kilowatt
..... si pentru ca desi injectia se face direct, aprinderea e prin scanteie si nu prin compresie... suntem de acord, a fost doar o problema de definire a termenilor.
octavian31755
Nu se poate spune ca GDI-ul este mai bun decat FSI-ul...sau mai bun decat sistemul de la Renault...de fapt singurul lucru care ar motiva aparitia injectiei directe de benzina (cel putin la cilindree pana in 2 l) ar fi cel ar emisiilor de gaze poluante...caci in rest , se credea ca injectia directa o sa fie o "revolutie" si motoarele or sa fie cu mult superioare celor cu injectie indirecta,dar de fapt (in practica,nu teorie) in unele cazuri e chiar invers....
Revolutia injectie directe a aparut intr-adevar la motoarele Diesel...
James Kilowatt
Toate dieselele sunt cu injectie directa, de acum 100 ani cand au fost inventate.... la ce revolutie te referi?!
Avantajul teoretic al motoarelor pe benzina cu injectie directa vine de la faptul ca pot merge cu amestec mai sarac decat cel optim fara probleme de ardere cu detonatii. GDI-ul e mai bun decat injectia multipunct, in materie de raport putere/consum. De FSI nu prea stiu inca mare lucru, iar panarama de la Renault e intr-adevar o chestie nereusita fata de cea de la mitsubishi, tocmai datorita faptului ca nu-si exploateaza bine avantajul amestecului sarac, n-au fost in stare sa creeze turbionul ala de care vorbeste si Mitsubishi si VAG. Prin reviste apar comparatii intre Renault si Peugeot cu injectie directa, iar peugeot are motorul cumparat de la mitsubishi si e constant in avantaj....
octavian31755
Nu inteleg o chestie?
Cum toate dieselurile sunt cu injectie directa....vrei sa spui ca Td-ul de la VW (cel de 1,9 l ,spre ex care are 75 cp )are injectioe directa?De fapt e injectie indirecta ...poate te mai informezi putin , nu din revistele auto (Autoshow,Supercar etc),ci uita-te la Autotechnology (spre ex) si o sa vezi explicatii ingineresti...
Apropos :tu ai auzit de "pompa sprit"?????Scrie intr-un numar in Supercar...bineinteles respectivul se referea la pompa-injector sau pompa-duza (cum i se mai spune), dar sprit... :joker:
G e o r g e
este spritz , da laugh.gif

se mai da si ea pe un ulei din cand in cand laugh.gif
Iulian HondaFan
TDI=turbodiesel DIRECT injection

http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html

TDI sunt cu injectie directa in cilindru. dieselurile mai vechi si common rail-urile au tot injectie directa, dar se face intr-o precamera de injectie. multijetul este tot cu injectie directa.
octavian31755
QUOTE(Marius-Iulian)
TDI=turbodiesel DIRECT injection

http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html

TDI sunt cu injectie directa in cilindru. dieselurile mai vechi si common rail-urile au tot injectie directa, dar se face intr-o precamera de injectie. multijetul este tot cu injectie directa.



Frate, ceea ce zici tu este incorect...exista injectie indirecta (injectia se face in alta camera decat cea principala de ardere)->exemplu:Aro,Dacia Solenza Diesel,etc si injectie directa(Tdi,Hdi, chiar si primele autocamioane Roman aveau injectie directa ->un sistem Man ,dar care era f poluant, apoi au schimbat sistemul de injectie cu cel actual)....
Iulian HondaFan
TDI e injectie directa, asta a fost mesajul meu, tu ai spus ca nu este.

TDI-PD (pompe duse) datorita acestor noi injectoare PD dezvoltate de Bosch este mai eficient din cauza ca pot face injectia la presiuni f. mari in cilindru la sfarsitul fazei de compresie.

common rail-ul permite de asemenea injectie la presiuni mari, dar nu atat de mari ca TDI PD. nu stiam ca injectia se face direct la variantele common rail exceptand noul multijet. mai spune-ne amanunte daca stii.

VAG este f. confident in tehnologia PD si nu considera folosirea common-rail-ului.
Echo
Diferenta dintre motoarele cu injectie "directa" si cele cu injectie "indirecta" este folosirea unei antecamere de injectie situata in chiulasa deasupra cilindrului. Injectia se face in aceasta camera pentru ca la dieselurile vechi nu exista un control al detonatiei (care poate rupe biele si topi pistoane) cum se face la motoarele diesel noi. De altfel aceasta camera din chiulasa a fost mutata in capul pistonului la motoarele TDI. VAG a introdus sistemul TDI in 1993 cu motorul de 1,9 si 90 de cai care foloseste o pompa clasica de injectie. Prin adaptarea unei turbine variabile a aparut motorul de 110 cai care are I - ul rosu. In 1998 s-a introdus sistemul pompa injector (initial cu 115 cai) si DI rosu Apoi au aparut variantele de 100, 130, 150 de cai putere bazate pe aceeasi tehnologie. Presiunea de injectie al PD-ului original era de 2050 bari, mai mare decat sistemele common rail existente atunci. In plus sistemul permite o dozare mai precisa a injectiei.
Iulian HondaFan
danke schoen pt. lamuriri! mai zi si de common rail vs. TDI-PD daca stii.
James Kilowatt
Mie presiunile astea de ordinul miilor de bari ma fac sa cred ca si unele si altele sunt sensibile la impuritatile motorinei.... Performantele pare asemanatoare, interesant ar fi fiabilitatea....
Echo
Calitatea motorinei e principalul vinovat (in RO) pentru griparea sistemelor de injectie. Am o cunostinta in Cluj care lucreaza la un atelier specializat in injectoare. Dupa zisele amicului motorina "agricola" omoara cele mai multe injectoare. Iar un set de PD e undeva la 1400-1500 de euro. Sa raspund la PD vs Common Rail. Common rail e un sistem de "stocare" a presiunii de injectie intr-o rampa comuna cu ajutorul unei pompe actionata de motor. Din aceasta rampa se alimenteza injectoarele, care se deschid conform computerului. S-au obtinut presiuni de injectie de 1300 - 1800 de bari. Sistemul PD presupune ca fecare injector este si pompa de injectie. In corpul injectorului se creeaza presiune prin intermediul unui "plunger" antrenat de un ax cu came secundar. Admisia si returul motorinei in injector e comandat de o supapa electromagnetica care poate cobori rapid presiunea astfel ca injectia sa fie foarte precis dozata. De asemeni presiunea de injectie este mai mare, intrucat nu exista pierderi prin conducte iar volumul de compresat este mai mic. Un dezavantaj ar fi greutatea ceva mai mare in cazul PD-ului
James Kilowatt
..... si faptul ca poti pica oricare din 4 pompe cu plunjer delicate, in locul uneia singure care poate fi facuta mai solid.... sau ma insel?
Iulian HondaFan
depinde de pretul unei PD... daca e in jur de 25% din cel al unui common-rail atunci e mai bine sa ai 4 decat 1 mare.
Senator
Din pacate dupa primul injector PD care pica pe la 70-80 de mii de kilometri ,celelalte urmeaza rand pe rand la intervale de cateva luni. :evil:
Cu alte cuvinte o buna perioada vei fi mai mult prin service-uri...
James Kilowatt
cam repede!!!! La ce masina ti s-a intamplat?
Senator
I s-a intamplat unui prieten care are un Passat 1,9 TDI.

A aflat ulterior ca nu e un caz izolat.

Injectoarele le-a gasit ieftin (daca se poate spune asa) in Germania , la aproape 300 de Euro bucata. :shock:
Iulian HondaFan
asta trebuia sa fie in garantie, sau cel putin e in garantie in tarile civilizate :scratch: .

motorul TDI-PD este si in USA si Canada de 1 an si ceva dar nu am auzit de acest defect.
Senator
E posibil in cazul de fatza ca motorina romaneasca sa-si fi spus cuvantul... laugh.gif
Iulian HondaFan
bre, da' un filtru la rezervor nu se poate pune sa ramana paiele din motorina in el sa nu iti nenoroceasca bunatate de injectoare! :cussing:
Senator
Mizeria e cea mai mica problema a motorinei romanesti !!
De ea se ocupa oricum filtrul de motorina pe care orice diesel il are intr-o forma sau alta.

Conteaza mai mult vāscozitatea , capacitatea de lubrifiere , punctul de inghet , cantitatea de apa si alte substante straine acestui combustibil.... :roll:
Iulian HondaFan
shell, omv s.a. nu au combustibil de calitate?
Senator
Tot ce se vinde in Romania provine de la rafinariile detinute de PETROM (in cea mai mare parte) si de la Petromidia !
OMV , Shell si ceilalti cumpara combustibilul de la unul din cei doi producatori si mai adauga ceva aditivi.

Din pacate firmele mari au venit in Romania cu mapa sau cu mainile in buzunar neimplicandu-se in productie....
Iulian HondaFan
iata ca si Honda a scos un motor cu injectie directa adaugat pe conceptul iVTEC. primul motor de acest fel este cel de 2l si se cheama iVTECI: este tunat pentru 156CP (115KW) si 188Nm cu un consum mixt (in cazul monovolumului Stream care este primul model Honda echipat cu acest motor) de 15km/l ( 6,6l%)... teritoriu diesel

raportul combustibil/aer este adus pana la 1/65 in modul economic al motorului...

http://world.honda.com/HDTV/news/2003-4031127a/
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.