Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ECU / Chip / Powerbox Tuning
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Eduard RO
QUOTE
Probabil ca si la cele pe benzina, "chipuirea" se bazeaza in parte pe un amestec aer/carburant mai putin bogat decit reglajul din fabrica. Consumul scade atita vreme cit nu o fortezi. Ex. pe o plaja de turatii 0-3000 rpm amestecul aer/combustibil e mai rarefiat - ducind la economie de benzina. Odata ce incepi sa o fugaresti si sa schimbi treptele pe la 6000 rpm...amestecul devine mai bogat - mai multa putere - dar previne si detonatiile.

Oi fi eu mai incet de minte sau ceva ca tot nu pricep.Cum poate chipul sa faca masina sa mearga la fel (cand se merge normal) cu mai putin combustibil?Ce chipul il face sa mearga cu aer? blink.gif De ce nu au bagat chestia asta din fabrica ca sa scada consumu (ma refer la mersul normal)? blink.gif
f1anatic
QUOTE(Eduard RO)
QUOTE
Probabil ca si la cele pe benzina, "chipuirea" se bazeaza in parte pe un amestec aer/carburant mai putin bogat decit reglajul din fabrica. Consumul scade atita vreme cit nu o fortezi. Ex. pe o plaja de turatii 0-3000 rpm amestecul aer/combustibil e mai rarefiat - ducind la economie de benzina. Odata ce incepi sa o fugaresti si sa schimbi treptele pe la 6000 rpm...amestecul devine mai bogat - mai multa putere - dar previne si detonatiile.

Oi fi eu mai incet de minte sau ceva ca tot nu pricep.Cum poate chipul sa faca masina sa mearga la fel (cand se merge normal) cu mai putin combustibil?Ce chipul il face sa mearga cu aer? blink.gif De ce nu au bagat chestia asta din fabrica ca sa scada consumu (ma refer la mersul normal)? blink.gif


La treaba cu incet la minte NU ma bag.

In general chipuirea nu e chiar "free". Fabrica itzi da o masina - o ca;librare - valabila in foarte multe conditii de exploatare: de la nivelul marii pina sus pe munte (unde Ooo-doiul e mai putin % in aer)...de la benzina proasta calitativ (ex. 87 octane in USA) pina la aia premium (de 93)...la o masina la care soferul nu are grija de ea si ii schimba filtrul de aer odata la 20,000 de km pina la unul care il sufla cu aer saptaminal...de la un sofer care merge singur sau cu femeia in masina pina la unul care o incarca cu cartofi plina ochi si mai tracteaza si rulota.

Deci pentru a beneficia de toate avantajele, vei afla ca in general trebuie sa pui numai benzina premium, va trebui sa mentii anumiti intervali de intretinere, va trebui sa eviti incarcatura mare, sau ca pur si simplu va trebui sa mai schimbi inca unele lucruir: bujii mai reci, alt lichid de racire mai performant, etc.
Eduard RO
Stiam deja chestia asta ca fabrica iti seteaza masina nu la capacitate maxima tocmai pentru a nu o strica asa usor.Adica iti lasa o marje mare de eroare.
Eu intrebam cum de reuseste chipul sa faca masina sa meraga la fel cu combustibil mai putin. blink.gif
James Kilowatt
Pai raspunsul e evident. Ca sa aiba putere mai mare cu mai putin combustibil singura solutie e sa creasca randamentul smile.gif

La benzinare nu umbla doar la raportul aer/carburant, ci si la avans si se poate castiga si de acolo.

Iar la diesel, nu se umbla numai la cantitatea de motorina ci si la momentul introducerii si la managementul turbinei.

Si la diesel si la benzinare se umbla si la EGR.

Motivele pentru care nu fac direct uzinele chipurile optime pot fi foarte variate, de la marketing la taxe (motor mai puternic ->taxe si asigurari mai mari), garantii, etc.
Eduard RO
Am priceput cat de cat dar ca sa fiu popa necredinciosu de ce nu optimizeaza din fabrica pentru consum (nu pentru putere) la aceiasi putere? blink.gif
Jeff
Mai adaug si fapul ca din puterea (cuplul) mai mare rezulta ca nu va trebui sa retrogradezi asa des cum o faceai inainte - iar turatia mai redusa inseamna combustibil mai putin.

Repet: din fabrica masina trebuie sa reziste unor conditii vitrege, pentru asta fabricantul lasa acea marja de siguranta a motorului, pe care o exploateaza tunerii, impingand solicitarea motorului mai sus, fara a depasi maximul admis. Cum spunea f1anatic, orice isi are pretul. Si consumul, si puterea in plus.
James Kilowatt
Asta cu turatie mai mica -> consum mai mic nu e intotdeauna adevarata. Am vazut-o la cateva masini pe BC, si am vazut timpii de injectie la rabla mea. Daca bagi talpa in ea consumul creste puternic indiferent ca ai 2000 rpm intr-a 5-a sau 4000rpm intr-a 3-a. Sau daca urci o panta la fel, eu am vazut pe BC ca la aceeasi viteza consuma mai mult cu a 5-a decat cu a 4-a.
La Laguna 2.2 dCI am vazut pe BC ca la 120 consuma mai putin cu a 5-a decat cu a 6-a....

Acelasi demaraj il poti obtine intr-a 5-a cu pedala la fund si un consum criminal sau intr-a 4-a sau chiar a 3-a accelerand progresiv si cu un consum mai mic.
Jeff
Daca nu bagi talpa, e mai mic. La talpa se retrogradeaza, mai ales cand mergi subturat si nu vrei sa-ti spargi turbina (prin "surge", vom dezbate si asta).
James Kilowatt
Daca nu bagi talpa, uneori e posibil sa nu urci panta sau sa nu depasesti tir-ul smile.gif De asta am spus de la inceput ca figura nu e intotdeauna adevarata. Multi isi inchipuie ca daca tortureaza motoare (mai ales pe benzina) la 1500 rpm prin oras scot consumuri minime.
Jeff
Eduard RO, as putea sa zic ca da, fabrica il seteaza sa arda combustibil aiurea, intr-un fel. Din nou problema compatibilitatii masinilor cu toate mediile, sa zicem. Motorul trebuie sa functioneze ireprosabil pe caldura, frig, umezeala, cifra octanica/cetanica mai mica, etc. Nu degeaba se recomanda dupa tuning combustibil de cea mai buna calitate. In concluzie, randamentul unui motor poate fi usor imbunatatit prin tuning.

PS: poate gasim pe forum un expert sau inginer de profil care ne poate da mai mult edetalii...
Armadyllo
ma bag si eu in discutie...

Parerea mea...e ca: daca o masina cu 100 cai....ii faci un chiptuning...la 120...motorul o sa traga mai usor ( cu masina la aceeasi greutate)...si implicit...o sa consume mai putin.
A doua chestie importanta e ca: consumul nu e dat de turatia motorului....ci de apasarea acceleratiei. Cum s-a zis si mai sus....daca mergi intr-a 5-a la 110.la 2200 rpm, sa zicem..cu pedala taraind pe asfalt, clar ca o sa consume mai mult decat intr-a 4-a la 3200 rpm...si cu acceleratia bine dozata...adica sa simti unde este limita, stiti despre ce vb:acolo unde simti ca oricat ai apasa...motorul nu te mai impinge cum ar face-o in primele viteze, ci ii trebuie ceva timp...
vio
schimbarea chipului dupa ca am citit si prin afara si mai peste tot e obligatoriu insotzita de rescrierea softului si iti da cam un plus de cel putin 30 % din puterea motorului . astea cu 10 % sunt tzepe .pai 10 % faci decat daca ii pui un filtru racing si o turbina pe admisia de aer care te costa pe cand un chip tuning cel mai ieftin in afara este cam 700 de euro

nu stiu cati la noi fac asa ceva ... plus ca nu cred ca s ar vinde asa ceva ...
Vlad75531
Eu sper ca toata lumea intelege despre ce se vorbeste: la masinile benzina aspirat castigul dupa remapare nu e mai mare de 10%. la masinile cu turbo castigul este de 30%
vio
o data cu schimbarea cipurilor ii faci si remapare si ti da castig mare nu ii faci numai chip sau decat remapare...... daca vrei sa ii faci ceva , ca asa e mai mare deranju .
Jeff
vio, nu ai inteles esenta: nu-i schimbi chip-ul de dragul schimbarii - ii pui altul cu ALT CONTINUT. Asta in cazul in care nu poti sa schimbi continutul prin remapare. Deci, ori remapare, ori schimbare chip, rezultatul e acelasi, metoda difera.
vio
mda..... asa crezi tu .... sau cel putin asa se face la noi smile.gif
James Kilowatt
Se ladau de multisor ca il vor scoate smile.gif
Eu astept cu interes versiunea supraalimentata wink.gif
Andrei38283
Adik daca faci chiptunning la o masina ai la aceeasi turatie aceeasi viteza ca inainte de tunning? Bullshit!!! Pai in cazul asta de ce se mai face chiptunning? Daca eu am o masina cu 100CP si o ridic la 120CP (sa zicem). Viteza max atinsa inainte de chiptunning e sa spunem de 200km/h dupa tunning nu ar fi normal sa prinda mai mult ca doar asta e toata smecheria sa zicem 215-220 km/h. Daca se intampla asa (si banuiesc ca asa e) inseamna ca plaja de turatii si viteze s-a modificat fata de cum era inainte. Explicati-mi si mie va rog ca eu nu pricem chestia asta.
Cristi2
andrei, nu conteaza si timpul de atingere a unei anumite viteze ??
tine cont ca prin chiptuning nu se umbla la cutia de viteza, asa ca ar fi greu sa ai alta viteza la aceeasi turatie.
tot din aceleasi considerente, castigul la viteza maxima nu este extrem de mare, sa zicem 10 km/h, acuma depinde si de puterea motorului.
dar repet, timpul de atingere a unei anumite viteze scade.
James Kilowatt
@Andrei
Daca inainte de chiptuning viteza maxima era atinsa la o turatie peste cea de putere maxima, atunci prin chiptuning nu castigi mare lucru la viteza de varf ci doar la demaraj. Eventual poti castiga ceva in plus la viteza maxima reala (nu ce indica vitezometrul) punand pneuri cu circumferinta mai mare.
Asta insa se intampla foarte rar la benzinare, de obicei viteza maxima se atinge la o turatie inferioara celei de putere maxima si in cazul asta se castiga ceva si la viteza de varf. Insa nu neaparat mare lucru.... resterea de viteza nu e liniara cu cea de putere.


PS in cazul in care viteza maxima se atinge la o turatie sub cea de putere maxima, se pot castiga cativa km/h si niste fractiuni de secunda la demaraj doar punand pneuri mai mici. Exista unele masini care au ultima treapta prea lunga, si care nu permit motorului sa dea toata rezerva de putere. Exista si unele care ating viteza maxima in penultima treapta, nu in ultima. Punand pneuri mai mici la aceeasi viteza reala turatia motorului e mai mare, si implicit puterea disponibila e mai mare. Majoritatea isi inchipuie ca pentru a creste viteza maxima trebuie pneuri mai mari, insa cum in majoritatea cazurilor vmax se atinge la o turatie joasa, e gresit...
Alex-164
Andrei, CHIP TUNING-ul te ajuta sa atingi viteza maxima mai repede, plus ca in functie de RPM-ul care il ai la viteza maxima, este posibil sa mai creasca si in viteza
EXEMPLU:
SUZUKI IGNIS 1.3DDiS 70CP v. max. 170km/h, dupa cip v.max atinsa a fost de 190km/h si nu numai odata, deci am castigat ceva km, pentru ca a urcat turatia mai sus (4300rpm fata de 4000rpm fara CIP); deci in principiu iti creste si v. max cu 5-10% fata de actual, dar bucuria va fi la reprizele care le ai, mult imbunatatite, feelingul fiind ca ai o alta masina. biggrin.gif
Andrei38283
down.gif Nasol. Eu credeam ca se schimba si turatiile. Pai in cazul asta nu prea se merita chiptunningul doar pentru un demaraj mai rapid. Oricum multumesc pt informatii chiar daca inca nu sunt lamurit 100%. arigato.gif
f1anatic
Andrei, turatiile sint determinate mecanic, de raportul treptelor de viteza si al final drive ratio. O usoara modificare se poate aduce prin schimbarea diametrului total(exterior) al rotilor.

Daca masina ta stock are 2000 rpm la 100 kph cu 100 bhp...va avea tot 2000 rpm la 100 kph si cind vei avea 400 bhp.

Chip tuning inseamna putere mai mare, economie mai buna la benzina, o curba cit mai liniara a puterii (de dorit la o masina turbo). De multe ori avantajele se obtin toate odata dar si pe rind.
HalbaSus
Creste si viteza maxima cu chiptuning, dar nu foarte mult. Oricum nu vad rostul vitezei maxime mai mari... Masina mea inainte facea suta in 10.5 secunde, acum o face in aproximativ 9-9.5, la fel si reprizele 80-120 s-au imbunatit in medie cu 1-1.5 secunde. Viteza maxima inainte era 200 km/h . Acum habar nu am cat e, dar sincer nu cred sa fi crescut mult, si chiar daca ar fi crescut la 250 km/h (exclus) tot nu m-ar fi ajutat prea mult. In viata reala nu prea atingi viteza maxima (chiar daca esti vitezoman) decat foarte rar, deobicei in scopuri "demonstrative"... in schimb de demaraj, reprize, acceleratie mai buna ai nevoie zilnic.
six92152
eu cred ca e de pus la o parte povestile si reclamele cu urmatoarele tipuri de tuning

obdtuning,flashtuning,ecutuning etc si bla bla bla

de fapt totul este o resoftare pe care eu il definesc mai bine ReMap
corect se poate definii ReMap sau Chiptuning.

ca se face prin dezlipire eprom, ca se face prin obd sau bdm tot acolo ajungi.... si anume sa stergi harta veche si pui aia 9 deci se face un ReMap cu un soft nou optimizat.

pe vremuri pana in 1998 in cele mai multe cazuri se foloseau memorii dil cu 28 pini si se stergeau cu UV dupa care se rescria ,acu in gen. se foloseste PSOP cu 44pini si se sterge electronic cu programatorul bineinteles si se rescrie (tip cd rw smile.gif)

un tuner care stie sa lucreze in limbajul de asamblare in valori hexadecimale mai trebuie sa cunoasca si valorile maxime admise de fabricant, imi vine greu sa cred ca pe piata romaneasca exista asemenea informatii clare si posibilitati de a exploata o masina pt a finaliza un soft de caliate, un soft care sa reziste in timp, pentru motivul asta multi tuneri din ro care isi respecta clientii isi importa fisierele pt ECU, bineinteles ca castigul este ma putin avand in vedere ca fiecare masina difera in functie de: nr ecu si nr soft....... foarte rar se intalneste caz cand gasesti 2 softuri la fel.

aveti dreptate cand spuneti ca masina de 100hp care merge la 2000 o sa merga tot la 2000 si cu 135hp, asta in cazul cand este vb de cutie manuala:) si nu de cutie automata gestionat de ecu

viteza maxima creste cand modificarea se face prin ReMap si nu modul agiuntiv, prin ReMap poti sa ridici limitarea si ajunge la turatii mai mari fara sa exagerare bineinteles, in schimb cu modul nu prea poti pt ca intra in protectie ECU (limpmode)

pot sa va spun doar atat ca un Chiptuning de calitatea cu un soft de calitate si facut de oameni cu experienta isi merita banii chiar daca este pt. un aspirat normal.

bafta
Eren
eu am astra 1.7 dti .. am citit in pagina 2 ca Bogdan62106 are o masina ca a mea si a ajuns de la 75 la 100 cp si e super multumit .. cam cat costa sa fac si eu asta .. si unde sa merg in constanta sa imi adaug niste armasari wink.gif
DORU
Daca vrei musai in C-ta, cauta pe net dealeri ai firmelor renumite din RO (Aspad, Dimsport, TCM, etc). Eu iti recomand sa citesti forumurile de profil inainte pt a putea alege in consecinta. Bafta!
Skywalker
O Vectra B cu motorul X18XE de 116cp pana unde poate ajunge prin chip tuning?
florin55503
probabil vei castiga 10 CP. la aspirate se castiga cam 10%
Skywalker
10CP castig la Vectra A cu C16NZ pe injectie monopunct, pe multi punct e mai mare castigul dar cat...
florin55503
la motoarele aspirate castigul este de obicei de 10%. s-ar putea ca la tine sa fie o problema pentru ca la masinile de pana in 99-2000 nu prea se putea reprograma chipul. sulutia ar fi prin dezlipire la tine
Cristi59555
salutare

stie cineva daca exista vreun tuner in tara care face chip-tuning si pe mitsu lancer 2006 ? are motor de 1.6 cu 97 cp care de altfel sunt suficienti dar cuplu....prea sus

Multumesc pentru ajutor blush.gif
DORU
Incearca la Dimsport si ASPAD, in aceasta ordine...
Cristi59555
Multumesc Doru

Am intrat la ei pe site dar nu au in prezentari si modelul meu de masina. Le-am trimis mai celor de la Dimsport si astept un raspuns de la ei . Sper ca o sa fie pozitiv :pray: .
O sa incerc sa-mi fac timp sa trec si pe la ei ( mai greu :scratchchin: ), dar ....
povestea se repeta si cu aspad
Cristi59555
Salutare
Sunt dezamagit sad.gif . Am primit raspuns de la baieti si nu face nimeni ( banuiesc ca e vb de Ro) chip-tuning pentru masina mea.
Oricum , baietii sunt promti , au raspuns foarte repede arigato.gif .
Ori au si ei Lancer si nu vor sa-i depasesc pe drum biggrin.gif . Dar tot nu m-am linistit. O sa incerc sa-mi fac undeva in afara :naughty:
ne mai auzim :bye:
DORU
Incearca si la "Tuningchip", iar daca nici ei nu te pot ajuta, incearca si la TCM Turbo. Succes !
Cso96419
Chip tuning-ul este o modalitate de a castiga niste cai. este o buna baza de inceput.
sa nu uitam ca exista mai multe tipuri de cipuri, printre care cele care sunt proiectate pt. a scadea consumul, cele care optimizeaza motorul, si cele asha numite Race, cele extreme. acum e la latitudinea fiecaruia de care si-ar dori pe masina. deobicei se opteaza pt cele care fac cate putin din fiecare categorie: scad consumul daca se conduce in acceasi maniera, dar in acelasi timp au o putere nominale mai mare.
motorul nu prea are de suferit pt ca oricum sunt proiectate sa suporte sarcini mult mai mari, singurele care o mai patesc sunt turbinele pt ca sunt suprasolicitate.
cele mai mici sanse de defectiune au motoarele care au echivalent mai puternic din fabrica, unde deobicei difera doar softul +/- componente minore.
ex Vw & Co. tdi pd 101/130 daca de pune pe cel de 101 se poate ajunge undeva la 120-130, deci e inca super bine, nimic neobisnuit tinand cont ca exista varianta de 130. sau 1.8T de 150. se ajunge la ~180, aproape cat este pe ibiza cupra/audi TT
sper sa intelegeti ideea.
si inca ceva: durata de viata nu va scadea datorita puterii mai mari ci faptului ca ii vei da peste coaja, sa scoti untul din motor.
James Kilowatt
Eu am alta intrebare, si daca cineva se pricepe poate explica.

Daca fac modificari mecanice (alezat galeriile de admisie, linie esapament marit de la galerii pana la finala, axa cu came cu deschidere mai mare a supapelor, alta distributie, alte injectoare) se mai descurca chipul vechi?

Si daca trebuie schimbat si asta, cine stie noile harti? Fiind vorba de un motor cu parametri total atipici, am dubii ca se pot baga direct harti "standard". Exista undeva un banc de probe pe care sa se testeze motorul si sa se modifice hartile incat sa scoata tot ce se poate scoate din motorul respectiv (in materie de performante, sau de economie) ?
DORU
QUOTE(James Kilowatt)
Daca fac modificari mecanice (alezat galeriile de admisie, linie esapament marit de la galerii pana la finala, axa cu came cu deschidere mai mare a supapelor, alta distributie, alte injectoare) se mai descurca chipul vechi? Si daca trebuie schimbat si asta, cine stie noile harti?


Dupa orice modificare hardware la masina (FMIC, turbo, injectoare, evacuare, axa came, etc) trebuie refacut si chipul. Noua remapare tine cont de modificarile aduse si se face "custom", acest lucru putandu-l realiza un tuner ca re face propriile harti, nu e doar reseller !

In RO iti pot recomanda pe cineva, dar in Belgia cu siguranta nu... blush.gif
James Kilowatt
M-ar interesa, daca sunt convins ca face o harta custom si nu doar vinde una gata facuta care s-ar putea sa nu fie cea mai buna si care ar anula o parte a efortului anterior. M-ar interesa daca se ocupa si de partea de hardware.... si eventual sunt curios in ce ordine ar face-o.
La rabla mea in particular nu se poate face remapare prin obd... trebuie rescris chipul.
f1anatic
Vezi, eu am o astfel de masina unde modificarile marunte nu conteaza foarte tare pt. ca ECU "invata" si se "auto-optimizeaza" singur. Insa schimbarea de piese mecanice gen inlaturarea convertoarelor catalitice (UP-pipe si DOWN-pipe) necesita un nou reglaj al ECU. Schimbatul esapementului dincolo de convertoarele catalitice, sau adaugarea unui "intake" nu necesita un nou tuning. Amindoua, DA. Bineinteles, daca vrei sa optimizezi totul - atunci da la fiecare cacatel trebuie sa o sui pe dyno sau sa ii faci road tuning. Dar daca nu te deranjeaza operarea la 90% din tot ce s-ar putea obtine printr-un tuning specific, atunci e ok. ECU va invata si se va adapta.

Parerea mea...daca este sa ti-o urci pe dyno si ai custom map; fa-o atunci cind ai terminat cu toate modificarile si/sau cind ai ajuns la un stadiu cind este absolut necesar. Dar e posibil ca ECU de la Daewoo sa nu fie "adaptabil".
James Kilowatt
Si ECU-ul meu invata, insa nu stiu exact cat de mult. Invata sigur relentiul si o parte din parametrii din mers, este explicata in manual procedura de resetare. SE recomadanda resetarea de fiecare data cand se fac operatii pe motor... schimbare de bujii, fise, filtre, alt carburant, sau simpla deconectare a bateriei care il face sa uite ce a invatat.

O distributie modificata (de ex) insa s-ar putea sa fie dincolo de capacitatea lui de invatare, de asta intreb. Ar fi pacat sa pun axe cu came sport care duc sa zicem turatia de putere maxima la 6500rpm in timp ce ecu-ul stie distributia veche unde puterea maxima se obtinea la 5400rpm...

Probabil inlaturarea catalizatorului necesita reprogramarea ECU-ului pentru ca tot pe acolo e sonda lamda si s-ar putea ca valorile citite in noua configuratie sa fie aiurite. Ce se intampla pe esapament dupa catalizator e pur sunet si placebo...
f1anatic
QUOTE(James Kilowatt)
Ce se intampla pe esapament dupa catalizator e pur sunet si placebo...


In general da. La masinile turbo insa poti tuna pt. asta. Spre ex. la Subaru e mai bine sa ai single exhaust ...decit dual...dar dual exhaust pe Legacy arata mai cool.
Ionut100360
Salut, a mea e mai mica, dar am inteles ca se poate face mai naravasa. Va rog sa-mi spuneti daca intr-adevar ar putea castiga inca 20-25% putere, cat costa, daca modalitatea de tunare are efecte negative, eventual cat costa si unde se poate face. Stiu, am scris mult, dar entuziasmul cred ca il intelegeti toti biggrin.gif Multumesc!

Fiat Grande Punto 1,3 multijet, 90 CP

Incepuse omul sa vorbeasca de "aia mica" si nu stiam daca vrea sa zica ca e prea "scurta". Ma gindeam ca a gresit website-ul. Pe urma am vazut ca da detalii si despre masina (dar in titlu) si m-am linistit-
Ionut100360
Am inceput cu "e mai mica", deci nu mi-e rusine! smile.gif) Mai am o intrebare: se poate scoate acel turbolag si la mine sau diminua macar?
Jeff
Se poate duce in 110CP fara nici un fel de probleme. Sunt multi tuneri in Bucuresti care fac operatiunea. Te va costa undeva pe la 300 euro (generatie mai noua, EDC16). Efecte negative - cred ca s-a discutat suficient pe acest topic. Tuneri cauta pe net sau intreaba-ma pe privat.
De ce te deranjeaza turbo-lag-ul? La motorul tau chiar nu e critic. Daca vrei sa scapi de el, circula mai turat.
James Kilowatt
Offtopic

Ai maritat Octavia? smile.gif
Jeff
Octavia ramane, cumva, "in familie" - trece la colegul meu, e masina de servici. Asta de indata ce rezolv cu inmatricularea lui Mitsu, pana atunci o mai calaresc.

End Offtopic wink.gif
James Kilowatt
O asteptam cu interes la "totul despre masina mea". Ca asta chiar e masina biggrin.gif
Doc
QUOTE(Ionut100360)
Salut, a mea e mai mica, dar am inteles ca se poate face mai naravasa. Va rog sa-mi spuneti daca intr-adevar ar putea castiga inca 20-25% putere, cat costa, daca modalitatea de tunare are efecte negative, eventual cat costa si unde se poate face. Stiu, am scris mult, dar entuziasmul cred ca il intelegeti toti biggrin.gif Multumesc!


Daca nu dai detalii legate de aia mica nu cred ca te poate ajuta cineva cu vreun raspuns concret.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.