Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ECU / Chip / Powerbox Tuning
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Mariacu
Am si eu anumite nelamuriri referitoare la cipuri. Ce efect au aceste chipuri asupra motorului, adica, ii scurteaza durata de viata si-i creste uzura? Este adevarat ca odata schimbate se pierde limitatorul de turatie si risti sa-ti explodeze motorul daca nu esti atent la turatie? si o ultima intrebare, cam cati cp poate aduce un cip in plus pentru un motor turbo de 2.5 si 290cp?
G e o r g e
1. prin remapare se schimba parametrii de injectie,creste avansul ... in pricipiu se scoate din ecuatie acea marja de siguranta pusa de producator pentru ca motorul lui sa mearga xxx xxx km
2.nu neaparat , se poate scoata limitarea, dar nu este obligatoriu. de obicei este pastrata
3.depinde wink.gif
DORU
www.aspad.ro
www.chiptuning.ro

Sper sa te ajute!
Mariacu
Multumesc, foarte utile site-urile! Parca ma bate un gand necurat sa pun chip la masina, suna tentant 350cp :coolspeak: As vrea sa fac modificarea asta pentru ca la masinile turbo, pana intra acesta in functiune masina este putin mai lenta, nu sa accelereaza ca una aspirata, si vreau sa reduc acest timp cat mai mult posibil fara sa afecteze motorul.

Am sa ma duc sa vorbesc cu cei de acolo, singura mea preocupare era viata motorului dar din ce-am citit este destul de safe!
HalbaSus
chiptuningul nu elimina turbo-lagul... desi se poate modifica un pic curba de cuplu astfel incat acesta sa fie mai mare la turatii mici...
G e o r g e
turbo lag ul nu il vei pierde wink.gif
Mariacu
In cazul acesta nu mai are sens sa dau peste 350 E pentru un chip mai ales ca nu prea am incredere in celede pe piata noastra. O las asa cum a facut-o mama ei (sau taticul ei biggrin.gif ).

Am gasit o firma in America care produce o piesa care reduce turbo lag, se instaleaza usor in 5 minute si costa sub 100 usd, poate o sa incerc cu asta, desi transportul o sa ma 'usuce'!
James Kilowatt
De gasit, se gasesc si magneti pe care ii pui pe conducte ca sa reduca consumul, insa nu e musai sa fie si eficiente indiferent cat costa. Ar fi bine sa te informezi inainte, ca sa nu iei plasa. Oare Porsche sau Subaru sunt atat de tampiti incat sa nu fi instalat de la mama ei o piesa de cateva zeci de usd care sa reduca lag-ul?
Mariacu
Este un fel de boost manual care se instaleaza la motor. Mai jos se afla explcatia, este in engleza dar nu cred ca este o problema, noi romanii suntem poligloti din nastere biggrin.gif

The "Boost Enhancer" is a simple yet precise and well thought out adjustable boost pressure relief valve. The "Boost Enhancer" brings on the boost in the Porsche 951 (944 Turbo) earlier. Much earlier. CAD designed and CNC machined from 6061 Aircraft Grade Aluminum with a red and blue anodized finish. The Nylon Poppet with Nitrile Rubber Seal rides in a cylinder style bore maintaining a perfect re-seal every time the boost comes back down. With a full 1/4" bore for maximum signal flow to wastegate when needed.

This device completely prohibits airflow to the wastegate until you want it. Fully adjustable 0 to 20 PSI and factory set at 10. This allows you to fine tune for your particular engines requirements. By completely closing the flow of pressure to the wastegate diaphragm and keeping it closed, it eliminates losing valuable exhaust gas pressure prematurely and spools the turbo up quicker. Then at the appropriate pressure setting, opens, and allows the wastegate to function normally and monitor the maximum boost pressure. This translates into quicker boost and more horsepower from the lower RPM range.

If you didn't care about looks, you wouldn't own a Porsche. The Boost Enhancer is the best looking of the boost devices as well. Completely unique and professional to match its unique inner workings.
malin34426
Da, merge ! insa cu un amendament. Ar fi bine sa montezi o pompa de vacuum electrica suplimentara sau de sine statatoare pentru servofrana.
Ai mari sanse sa ramai fara efectul de servo pe frana daca lasi sistemul original. De fapt asta este si motivul pentru care la mot. benzina turbo nu se coboara cu turatia de intrare boost sub 1800 rpm.
James Kilowatt
Malin, ai idee daca se pupa chiptuningul cu instalatia GPL? Ma refer la un motor euro 2 cu injectie multipuct de gaz, nu cu injectie secventiala. Adica, are chiptuningul vre-un efect la mersul pe gaz, sau nu influenteaza calculatorul instalatiei GPL?
Probabil ca nu are efect asupa cantitatii de gaz, ci doar asupra avansului la aprindere. Ma insel?

La instalatiile cu injectie secventiala, probabil ca efectul chiptuningului se reflecta si asupra aprinderii, si asupra injectiei de gaz...
Mariacu
Malin, acolo nu scria nimic despre pompa de vacum electrica pentru servo frana dar nici nu ma incumet sa te contrazic pentru ca intradevar, la turatii de sub 1,800 pot intervenii probleme. Aceasta piesa este reglabila deci presupun ca poate fi setata pentru a deschide turbo la 2,000 - 2,200 rpm.

Mai jos sunt 2 poze cu un motor 951, inainte si dupa tuning undeva in America. Peste 600cp si peste.... 6,000 usd!

Am si eu o curiozitate....daca as vrea sa fac si eu aceasta schimbare la masina (teoretic bineinteles, ca nu ma dau banii afara din casa) as gasii oameni in Romania care sa poata face aceasta schimbare?

[img=http://img379.imageshack.us/img379/8664/inainte0us.th.png]

[img=http://img370.imageshack.us/img370/2915/tunat7wa.th.png]
Radu55476
Salut! sunt incepator in domeniul, asa ca e posibil sa pun intrebari care pot parea stupide.. imi cer scuze pt asta..smile.gif am folosti linkurile date de Doru, si am dat un telefon firmei de acolo. Masina mea este in Logan de 1.6 (va rog sa va abtineti de la comentarii rautacioase:P ) si tipu mi-a zis ca imi da un chip care imi scoate 9 cp... ce inseamna asta? merita 200€? chair se simt 9 cai? ca mie mi se pare relativ putin... (pt cei care nu stiu, loganul de 1.6 are 90cp de la mama lui)
Radu55476
aaa. si inca o intrebare... merita sa pun un cip pe o masina nou-noutza? adica a mea inca nu a venit:)) vine pe 14 noi:D
HalbaSus
Nu se recomanda... trebuie facut rodajul, cel mai bine ar fi sa faci ciptuning dupa primul schimb de ulei... adica asa recomanda cei cu care am vorbit...
G e o r g e
nu
f1anatic
QUOTE(Mariacu)
Am si eu anumite nelamuriri referitoare la cipuri. Ce efect au aceste chipuri asupra motorului, adica, ii scurteaza durata de viata si-i creste uzura? Este adevarat ca odata schimbate se pierde limitatorul de turatie si risti sa-ti explodeze motorul daca nu esti atent la turatie? si o ultima intrebare, cam cati cp poate aduce un cip in plus pentru un motor turbo de 2.5 si 290cp?


Pai este un link pe FORUM HOME despre tuning, respectiv Chip Tuning. Cu citeva precizari...Nu peste tot se face asa iar eu unul as refuza daca trebuie sa desfaci computerul.

Pt ca eu am doar o masina de om simplu si sarac...nu prea ma pricep si nu sint calificat sa raspund. Cu toate acestea pot spune ca ar fi bine sa nu te duci pe calea unui Manual(Electric) Boost Controler. Sint discutzii aprinse pe forumul masinii muritorilor de rind despre avantajele si desavantajele acestei piese. DA...daca o folosesti cu cap, poate ajuta. Dar really...tuning nu este doar cresterea "boost pressure" - presiunii. Trebuisc reglate avansuri, cantitatea de benzina pompata, amestecul aer-benzina samd. Turbo lag - eu nu am turbo lag...ce ma deranja era ca atunci cind intra turbo in actziune...efectul se simtzea prea brusc...perioada de tranzitzie non-existenta. Iar din nou la MBC (Manual Boost Control) - daca aduci piesa aia...trebuie sa instalezi musai un boost-gauge (indicator de presiune) si sa ai grija sa nu depasesti o anumita presiune...si de asemenea piesa aia trebuie verificata ca la - say 18 psi - lasa "gazele" sa iasa...si sa nu mai creeze presiune.

Depinde cine face chip tuning si pe ce masina. Dupa cum am aflat cu stupoare ca numai nemtzii fac masini iar tuning adevarat nu fac decit diviziile M, AMG sau S ale anumitor vestitzi producatori vest-europeni, NU pot spune decit MARE GRIJA. Nu inseamna ca masina va fi mai putzin fiabila dupa chip tuning - desigur...difera de la masina la masina. Eu la a mea ...ma astept sa imi cada rotzile din clipa in clipa. Deja bancheta pe spate s-a rupt dupa ce am umblat la motor. In general totul depinde de reputatzia tuner-ului si de cit de bine se preteaza masina la tuning. O alta chestie despre tuning este ca mai in general toate necesita benzina premium. Aici in State ar fi o diferentza de 20 de centzi la galon...daca tzi-o potzi permite...excelent. Si alta treaba...ai grija sa potzi aduce masina inapoi la starea "stock". Fie prin indepartarea chip-ului, prin re-flsh, prin vizita inapoi la compania de tuning...prin orice. Nu accepta metode radicale. Sfatul Meu...
Cit potzi sa obtzii...30 CP fara alte modificari ? E ceva super-realist (daca pleci de la 290) mai mult in functzie de alte chestii. Si altceva...computerul tau (la masina) e destept de invatza sau NU ? Aici e important.

Radu...eu nu as face chip tuning pe o masina nou noutza. Defineste "nou noutza"...daca vorbim de 1 luna de zile si 1500 de KM - Raspunsul este NU: Daca vorbim de 5000 KM...MAYBE...dar sincer...as tzine-o macar 3 cicluri de skimbat uleiul (presupun 3000 km). Lasa motorul ala sa se rodeze bine. 9 Cai putere se simt. Priza, filtru, evacuare...o scotzi la 20. De ce nu ? Din nou...depinde cine o face.

Si pot spune pe proprie raspundere si experientza ca ECU tuning NU inseamna neaparat fiabilitate redusa sau consum mai mare. Depinde cind, cine, cum si pe ce masina.
Mariacu
Firma de tuning care face piesa de mai sus este din America si este specializata in tuning pentru Porsche. Are si piesele originale dar si tunate de ei sau alte firme si ei le comercializeaza. Am intrat si pe alte forum-uri "internationale" se le zicem si cei de acolo folosesc aceste piese cu succes. Problema este ca desi sunt la preturi acceptabile ele devin scumpe odata cu transportul si o alta problema ar fi ca nu stiu cat de priceputi sunt cei de aici sa faca tuning-ul respectiv. Am postat mai devreme o poza cu o masina tunata de firma din America, aici in Romania nu am vazut asa ceva pana acum.

In Europa nu am gasit piese de tuning pentru masina mea care este din 1990, cei de la AMG fac pentru masini mai noi.

Cred ca o sa mai astept si o sa mai cercetez piata, nu as vrea sa stric computerul masinii si motorul pentru 30cp in plus.
Vlad6
QUOTE(Radu55476)
tipu mi-a zis ca imi da un chip care imi scoate 9 cp... ce inseamna asta? merita 200€? chair se simt 9 cai? ca mie mi se pare relativ putin... (pt cei care nu stiu, loganul de 1.6 are 90cp de la mama lui)

Si cei 9CP inseamna ceva tinand cont ca reprezinta 10% din puterea masinii insa cel mai important este ca ai cuplu mare la turatii mai mici deci poti accelera mai repede. Iti vor muta ( sau scoate) si limitatorul la turatii deci vei putea scimba viteza mai tarziu si nu vei mai risca sa-ti taie calculatorul alimentarea.
In orice caz sfatul meu este sa lasi Chip-tuningul pentru la primavara pentru ca iarna te poate incurca si cum nu esti inca obisnuit cu masina......
Dezavantajele legate de folosirea motorului la turatii mari cred caa-si au locul la sectiunea de service nu aici smile.gif
f1anatic
QUOTE(Vlad6)
QUOTE(Radu55476)
tipu mi-a zis ca imi da un chip care imi scoate 9 cp... ce inseamna asta? merita 200€? chair se simt 9 cai? ca mie mi se pare relativ putin... (pt cei care nu stiu, loganul de 1.6 are 90cp de la mama lui)

Si cei 9CP inseamna ceva tinand cont ca reprezinta 10% din puterea masinii insa cel mai important este ca ai cuplu mare la turatii mai mici deci poti accelera mai repede. Iti vor muta ( sau scoate) si limitatorul la turatii deci vei putea scimba viteza mai tarziu si nu vei mai risca sa-ti taie calculatorul alimentarea.
In orice caz sfatul meu este sa lasi Chip-tuningul pentru la primavara pentru ca iarna te poate incurca si cum nu esti inca obisnuit cu masina......
Dezavantajele legate de folosirea motorului la turatii mari cred caa-si au locul la sectiunea de service nu aici smile.gif


Nu cred ca vreun tuner care se respecta va scoate limitatorul de turatzii. Cel mult il ridica mai sus. Un Stage-2 Subaru are linia rosie respectiv limitatorul de turatzii ridicat...500 de rpm. Care este nimica toata...de la 6500 la 7000. Si e facut mai eficient...cel vechi itzi oprea motorul...si tzi-l repornea...o experientza brutala...de ziceai ca tzi-au sarit 3 cilindri din 4. Mai nou...dupa tuning...scade scinteia si alimentarea cu benzina...ceea ce este mult mai gradual...Nu ma intzelege gresit...turatzia scade instantaneu...dar nu te mai sperii in halul ala...
Vlad6
Cunosc oameni ce au renuntat la acesta deoarece vor sa scoata tot ce pot de la masina pana la "ultima suflare", eu unul nu as face asta deoarece imi e frica sa nu cumva sa fie muzica tare, depasirea cu exces de adrenalina si sa disturg motorul,......dar asta sunt eu - fiecare face cum vrea smile.gif
malin34426
QUOTE(MR28673)
Malin, ai idee daca se pupa chiptuningul cu instalatia GPL? Ma refer la un motor euro 2 cu injectie multipuct de gaz, nu cu injectie secventiala. Adica, are chiptuningul vre-un efect la mersul pe gaz, sau nu influenteaza calculatorul instalatiei GPL?
Probabil ca nu are efect asupa cantitatii de gaz, ci doar asupra avansului la aprindere. Ma insel?

La instalatiile cu injectie secventiala, probabil ca efectul chiptuningului se reflecta si asupra aprinderii, si asupra injectiei de gaz...

Pentru unele modele de instalatii ai dat singur raspunsul. Pentru altele cum ar fi cele Vialle sau BRC care au un Ecu separat si de sine statator,pot prelua controlul total chiar si asupra ecu benzina.
Iar despre ideea topicului: Bineinteles ca este influentata fiabilitatea motorului. Legat de limita de turatie , eu unul nu am recomandat-o niciodata la masinile de strada desi am modificat-o si eu atunci cand a dorit-o expres clientul. Umila mea parere este ca trebuie lucrat la sarcinile si turatiile joase si nici decum la cele din varful curbelor unde
pericolul de distrugere este mai mare. Si ca sa ma explic, la sarcina maxima curba de avans ar trebui redusa catre cea originala pentru a preveni spargerea pistoanelor in cazul unui sprint prelungit (ex pe autostrada). in acest caz devine inutila urcarea limitei de turatie.
Asta este valabil la aspirate. La supaalimentate acelasi lucru se procedeaza cu urcarea de presiune care odata marita catre sarcinile mari sau cea maxima, presiunea mare va impiedica urcarea in turatie, deci vei obtine moment mai bun datorita umplerii mai bune a cilindrului, in schimb
nu vei progresa sau chiar vei pierde in putere din lipsa urcarii in turatie, lucru care cere scaderea automata a avansului si deci si implicit a dozajului amestecului. La masinile de curse chestia asta este compensata de modificari mecanice care permit modificarea substantiala a plajei la sarcini mari (mase reduse , incrucisare ridicata a axelor cu came,...)
Cei noua cai de la logan ii vei simti bine, n-ai frica, pt ca de fapt sunt 10% din puterea maxima adaugati la puterea de progresie (cam 20 de cai sunt folositi pentru consumul intern al motorului(ppa apa, alternator , lucrul mecanic "neutil", clima si altele) randamentul motorului fiind de 45% aprox. una peste alta , chiptunuingul are multe fete si nu este neaparat benefic, si ceea ce am afirmat pe celalalt topic despre posibilitatile din ce in ce mai limitate odata cu inaintarea in normele de
poluare este perfect viabil , fara a mai aminti de ESP care masoara momentul motor si il compara cu cel din memoria sa si alte sisteme care sunt din ce in ce mai restrictive la modificari.
bogdan43846
Cineva mi-a spus ca imi poate pune chip pe skoda O1 si poatew scoate cam 130 de cp din 1,9 (90cp),voi ce ziceti este adevarat sau sunt gogosi asta in conditiile in care ma costa 200 de euro si baieti sunt profi
G e o r g e
ce legatura are cu admin masini.ro ? blink.gif

>>>L-am mutat unde trebuie biggrin.gif (Mike)
DragosS
Se poate scoate si mai mult din 1,9tdi.Depinde ce versiune de chip preferi.O versiune "safe" ar avea cam 130-135cp.Daca baietii de care zici sunt profesionisti si ai incredere in ei eu zic ca e ok.

Daca doresti eu pot sa iti mai recomand o persoana care face chip-tuning in special pe masinile VAG si o face foarte bine.
voinea
@bogdan43846> vezi ca uneori nu tot ce este ieftin e si bun

2. in cataloghezi " baieti sunt profi" . Ce intelegi prin asta ? Sunt firma cu acte in regula si sediu unde sa-i gasesti , au feedback pozitiv de la multi clienti , lucreaza cu un tuner bun sau au ani de experienta in realizarea mapelor, ofera customer support bun ?
Sunt si eu curios pentru ca am o afacere si vreau sa stiu cum ajungi sa fi caracterizat "profi"
voinea
QUOTE(DORU)
www.aspad.ro
www.chiptuning.ro

Sper sa te ajute!


as completa din firmele serioase de pe piata de chiptuning cu www.tcmturbo.ro si www.dimsport.ro
google41800
"Profi" ii consideri pe aia de care ai auzit si de la altii, esti multumit si ii treci in semnatura... biggrin.gif
mike.omega
Domnilor sunt nevoit sa va reamintesc fatpul ca publicitatea este interzisa pe acest forum, iar dumneavoastra sunteti la un pas de a fi sanctionati pentru acest lucru.
cosmin45741
intrebare intrebatoare: stiti vreun tunner care face chestia asta fara ca sa "interactioneze" cu garantia masinii? :angel:
DragosS
In mod normal cei de la service nu au cum sa afle.Daca chiar vrei se poate reveni la versiunea standard inainte de revizie/service,iar cand iei masina se face din nou modificarea.

Consulta link-urile de mai sus!

Singua metoda care nu afecteaza garantia 100% este chipul oferit de Service-ul autorizat dar sigur este mai scump.
Bogdan62106
mi-am facut chip-tuning la un opel astra g 1.7 dti. de la 75 cai au zis ca mi-au ridicat la 100. ma rog...nu prea credeam eu pana am plecat cu masina de pe loc. acum opel astra g 2.0 dti isi ia fum de la mine si are 101 cai :brilsmurf:
chip-tuning-ul mi l-a facut un baiat recomandat de prieteni :clapping: , a citit softul original, l-a atasat intr-un mail, l-a trimis unui tuner din jermania, apoi in ceva timp a primit mail de la ei cu softul modificat. in 2 minute mi l-a scris si aia a fost. au trebuit vreo 50-100 km sa-si "dea drumu' " masina... torpila fata de cum era inainte. consuma mai putin, inainte viteza maxima era undeva la 175 acum e 200. sunt foarte multumit de chip-tuning. cresterea in general este cu 30% la puteri pana in 250 cai cred...mai sus nu stiu exact. mai am 2 prieteni cu masini chip-uite si sunt foarte multumiti au mers peste 10 mii km cu masinile fara probleme. in general singura problema care mai apare este uzura prematura a ambreiajului care este si de inteles... am avut neplacerea sa mi se strice masina in germania (calculatorul de la pompa injectie) si am fost la un service OPEL acolo. am intrebat daca are vreo legatura chip-tuning-ul cu defectul si mi-au zis clar ca sigur nu. in general problema care o am eu acum apare la modelul masinii mele. cu sau fara chip-tuning. ca raport putere/pretz chip-tuning-ul este cel mai bun.
voinea
@cosmin45741> la Porsche Romania poti cumpara chip ABT din catalogul de accesorii originale. Deci orice produs cu TUV ar trebui sa inteleaga si reprezentantele de la noi ca nu dauneaza masinii cu nimic.

Dar suntem departe de aceasta intelegere (momentan)

La masinile fara CAN-BUS nu ai cum sa detectezi cu testerul pe masina (chiar si cu motor pornit) daca are chip. In mers full throtle poti monitoriza anumiti parametrii si un om instruit bine poate sa identifice o masina ce scoate mai mult decat din fabrica.
cosmin45741
cat dureaza sa montezi si sa demontezi un chip in general?
voinea
prin metoda OBD Chiptuning (remapare) in general intre 20 secunde si 5 minute dureaza sa uploadezi fisierul tunat / original pe masina.

Cititul dureaza intre 2-5 minute in functie de masina. Sunt cateva exceptii la care cititul poate sa fie intre 1-2 ore prin OBD)


Deschizand calculatorul masinii (ECU) poti sa faci o citire / scriere in maxim 5 minute. Pasul mai lung aici este scoaterea ECUului de pe masina care poate sa se faca in 30 secunde la unele masini sau in 20 minute la altele.

La masinile mai vechi de 2000 la care rescrierea chipului nu este posibila nici cu ECU pe masa mai ai 15-20 minute pana dezlipesti/citesti/lipesti EPROMul .

Tunerii ce nu-si fac singuri fisierele mai au timp de astepratre 20-40 minute pentru fisierul tunat (unerori se poate ajunge si la 60-70 minute (esti in asteptare la respectivul tuner unde se lucreaza deja alte comenzi de fisiere). Tuneri care sa faca la noi hartile singuri sunt doar Dimpsport. Aspad cumpara din austria de la Upsolute (nume foarte recunoscut in state decat in Europa). Eu cumpar de la TCM germania. Alte firme de chiptuning nu exista pe piata (sper sa nu ma insel) dar vei gasi multe alte firme ce sunt dealeri ai acestor 3 enumerati de mine ei revanzand fisierele lor.
cosmin45741
bun, deci la a mea banuiesc ca nu ar dura prea mult...
exista vreun risc sa se intample ceva naspa sau sa se prinda astia de la reprezentanta...
merci mult pt raspunsuri beer.gif
James Kilowatt
@Voinea

Ai o lista de modele ce pot fi tunate prin OBD? Nu toate ECU au flash memory chiar si dupa 2000.
Ce soft folosesti? WinOls, Efilive5?
Efilive4 e pentru interfata OBD1 - ALDL, si am vazut ca exista harti si pentru asta. Asta inseamna ca pot fi tunate si masini mai vechi?
Hartile sunt facute de tuneri? Eu credeam ca sunt ciupite de la uzina... atunci, ce garantii ofera ca nu vor exista efecte secundare?

Eu personal am GPL pe care merg 99% din timp. GPL-ul are calculator separat, marca Delco. Ai vazut pe undeva interfata si soft pentru conexiune la ECM-ul instalatiei de gaz? E o interfata cu 3 pini, iar in materie de soft nu stiu daca exista vreunul "generic".
Dragos45550
voinea m ar interesa si pe mine sa imi fac chip tuning pentru un astra g y17 dt 2001 ;poti sa imi dai te rog cateva informatii? castig cp/cuplu, consum, viteza maxima?sau..eu stiu..ce se mai modifica?eventual un nr de tel ca poate iti e si tie si mie mai usor sa vb asa...ma intereseaza varianta cea mai putin distructiva,fara sa intervii pe ceva fizic..ci doar sa se faca modificari la soft ul calc..?,remaparea am inteles ca este ea..?scuze daca sunt pe langa;as aprecia daca ai putea sa imi dai niste link uri unde sa mai gasesc ceva informatii utile-sa nu iti pierzi tu vremea cu ele..sau daca poti.cu atat mai bine smile.gif ;ma intereseaza ce se poate strica...ce se uzeaza...ce se va schimba in rau sau se poate schimba in anumite conditii de utilizare a masinii..si bineinteles...un pret smile.gif;ceva probleme la rar?itp?se detecteaza?mersi astept un mesaj de la tine , un link , sau un mesaj cu: n am timp de nimicuri de genul asta smile.gif ...mersi mult pt rabdarea de a citi mess;papa
voinea
salut Dragos. La masina ta astra g y17 dt 2001 este motor de provenienta ISUZU. Mai la toti tuneri din tara poti sa-l modifici (chip sau remapat). Cresterea este considerabila. Din 75CP se scot 90-95 si chiar 100CP. Se simt bine. Masina trebuie sa fie in stare buna de functionare pentru a avea aceste performante. Sa nu te superi dar nu este un motor extraordinar. Este economic si tractoras smile.gif

Daca vrei teorie mai multa despre chiptuning nu ezita sa citesti siturile romanesti www.chiptuning.ro sau www.tcmturbo.ro . In ambele ai destul de bine explicat ce inseamna chiptuning si cum se face (la TCM chiar mai detaliat as zice)

Impresii de la posesori de 1.7 tunat avem chiar aici pe forum.Vezi http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=79783#79783

Nu vreau sa fiu acuzat de posturi comerciale blush.gif dar asta sunt cu mine defilez. Pentru a nu incalca regulamentul forumului rog a nu se face cereri de preturi prin intermediul forumului. Este suficient ca sunt expusi tunerii aici. Toti au formulare de contact si adresa de email . Nu ezitati sa folositi aceste cai .

Cu stima,
Voinea
eddie
La un Opel Zafira DTI 2.0 100 c.p. se poate face un chiptuning,la ce putere ar ajunge?Masina are un pic peste 2 ani,are numai 14.000 km. si e iesita din garantie.
Bogdan62106
am uitat sa mentionez ca baiatul care mi-a facut mie chip-tuning la 1.7 dti e chiar voinea smile.gif n-am stiu ca este si pe forumul asta biggrin.gif
Mariacu
Salut Voinea! La masinuta mea se pot face ceva imbunatatiri, avand in vedere ca este mai babuta....? Si daca se poate, atunci fara sa implice riscuri precum uzura mai mare la motor si pierderea limitatorului de turatii sau altele....
voinea
incearca la aspad pentru masina mai veche de 1999 :|
simpson
Buna ziua domnilor, domnu Voinea sa traiesti.

Acuma,asa de curiozitate pe viitor (ca tare ma arde buza sa o fac)
Cat m-ar costa un tunning da soft pentru
1. Opel Astra H 1,7 CDTI 100 CP
2. Skoda Octavia I 1,9

si ce performante se obtin dupa ?

Multumesc anticipat
voinea
am mai spus.

Nu sunt permise reclamele pe acest forum. Eu va raspund pe PM la orice mesaj.

Va multumesc de intelegere.
eddie
QUOTE(eddie33)
La un Opel Zafira DTI 2.0 100 c.p. se poate face un chiptuning,la ce putere ar ajunge?Masina are un pic peste 2 ani,are numai 14.000 km. si e iesita din garantie.


Raspunsul este NU ! Voinea stie de ce....

Daca pe forum nu se face reclama,inseamna ca nici anti-reclama nu se poate face ! biggrin.gif
voinea
da sad.gif

ca sa citez

QUOTE
zafira kann bis 2002 nur abgestimmt werden....
Danach haben sie das verdammte PSG 16
das noone abstimmen kann, weil ECU ist auf dem fuelpmup....
es gibt keine checksumme und kein posibility zum lesen oder schreiben...


QUOTE
zafira only can be tuned till 2002-2003 ....
afterwards, they have the damned PSG 16, wich noone can tune because theecu is on the fuelpmup....
there is no checksum and no posibility to read or write...
Dragos45550
tocmai mi am facut chip tuning la masina;dragos voinea este "vinovatul " pentru chestia asta;sunt super multumit, dupa ce m a asteptat cam aproape o ora, singurel in masinuta smile.gif , m a "rezolvat".
concluzia dupa primii 30 de km: masina merge mult mai bine;nu vorbesc doar de faptul ca se simte clar diferenta , mare zic eu , de putere si cuplu , fata de ce era inainte;pe langa asta , masina accelereaza frumos si uniform si mai ales..imediat ce ii ceri chestia asta si la turatii in jurul valorii de 1300-1800 de ture;
pe scurt: e mai puternica , accelereaza mai bine , mai tare, la turatii mici arspunde mai usor la solicitarile soferului..incerc sa ma exprim cumva mai elevat asa:) nu mai are intarzierea aia mare intre momentul in care apesi usor de tot acceleratia ,la turatie joasa , si momentul in care incepe sa "urce in ture".
am sa imi fac un plin si un consum in oras, in conditii ...normale;pana acuma i am dat doar talpa sa ma bucur biggrin.gif ;dupa cum simt eu masina , cred ca e f posibil si adevarat sa imi rezulte un consum mai mic in regim de condus..normal , frumos , elegant.fara sa bruschez masina sau sa ii bag piciorul prea tare;luni plec din buc si va spun mai multe atunci biggrin.gif
ca sa inchei: chip tunning ul merita pentru cei ce vor un pic mai mult de la masinutza lor , si asta nu inseamna neaparat viteza,putere mai mare , acceleratie mai buna;ca astea le vezi prima data:) ;daca vreti sa va faceti chip....vorbiti cu el;mi a sters softul vechi , mi l a pus pe cel nou...si gata... smile.gif fara a interveni la altceva... super multumit...duceti va la el care mai sunteti dornici;nu ii fac reclama ....doar imi manifest parerea despre acest subiect de pe forum,"chip tuning-ul", ce se simte , ce se obtine , si , mai ales , asa cum am spus, "cine e vinovatul" smile.gif
eddie
Pentru unul care a vazut multe,suna a publicitate...
Dragos45550
imi cer scuze atunci;incercam doar sa spun ca mi am facut si ca merita;atat;la revedere;si am incheiat comentariile in acest topic
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.