QUOTE(vma)
Iar faza cu mai multa putere si consum mai mic este oarecum aberanta oricat ar incerca sa ma convinga ca nu e asa. Nu ai cum sa ai putere mai multa fara sa consumi pt ea. Motoarele mai noi care sunt TUV nu elimina carburant nears care sa zici ca e folosit dupa chip tuning.
Ei bine ai uitat de masina favorita a tuturor ! SUBARU !
Din fabrica, Subaru are amestecul gaz-aer foarte bogat. Asta se vede clar la tzeava de esapament. Pe scurt
autostrada, viteza de 60 mph, cruise control
stock - 28-30 mpg (cu 93 octane)
Stage 1, Power, tuned pe 91 octane dar cu benzina de 93 - 30-32 mpg
Stage 1, Economy, tuned pe 91 octane, cu benzina de 93, 32-34 mpg
In momentul de fatza sint cu rezervorul gol, la sfirsitul reprizei de economie. Am tzeava de esapament curata. Concluzia - amestecul de carburant este mult mai "rarefiat". Dar pe de alta parte am consum mai bun, putere ciu-ciu.
Cu Stage 1 Power, tzeava de esapament este in continuare murdara de fum, dar nu ca la o masina stock. Economia de benzina s-a imbunatatzit fatza de stock cu circa 2 mpg, masina merge mai bine, puterea bvine mai "smooth", nu mai am efectul acela de impingere in scaun cind intru in turatziile fazei "turbo" > 3200 rpm etc.
Ideea este urmatoarea. Sint clar anumite masini care se preteaza la tuning...mai bine decit altele. Nu, nu stiu care sint posibilitatzile de tuning la Opel Vectra sau la Daewoo Nubira...dar daca are ECU atunci te potzi juca cu el. Dar pe de alta parte...daca ma intrebi de posibilitatzile de ECU tuning pe Subaru, Mitsu, Nissan, BMW, Audi itzi voi spune - fara ezitare - ca sint mult mai multe firme, mult mai multe produse, si in general vei gasi anumite oferte excelente - in domeniul ECU tuning. Facute de firme cu reputatzie solida, ale caror produse sint folosite de "comunitate", care au echipele lor de ingineri, dyno, etc. Nu toata lumea care vinde un "powerbox" sau care itzi amageste termostatul sau MAF-ul pot pretinde ca au un monopol pe piatza ...cum ar fi Cobb Tuning in cazul Subaru in America de Nord. Mai sint si alte oferte gen Piggy-Back (Power Box: ex. Rallitek) dar singurii altzi tuneri - cu o filozofie ceva diferita sint Ecutek. Ei bine...de circa 2 ani, Ecutek a inceput sa vinda produse Cobb Tuning cu reglajele lor.
Si ma vei intreba cu stiu ca masina merge bine si ca nu se intimpla ceva cu ea. Ei bine...NU STIU.
Nu stiu decit ca monitorizez des starea motorului. Te intreb direct - de fapt pe oricare din voi...avetzi posibilitatea aceasta ? Potzi sa imi spui ce temperatura are lichidul de racire la 130 kph ? Potzi sa imi spui daca exista detonari in acceleratzie ? EU POT ! Aici este diferentza intre tuning facut cu capul si powerbox si alte prostioare. Pot obtzine mai multe info decit orice OBD-2 scanner si pot citit fiecare senzor din motor, cutie de viteza etc. Si apoi, trebuie sa te gindesti daca ECU-ul tau este auto-reglabil - este "smart" - auto-compenseaza pentru diferitele conditzii pe care le intimpina. Un Power-Box, sau chip este posibil sa puna restrictzii clare asupra parametrilor de functzionare ai masinii...pe cind masinile cu ECU "smart" pot compensa functzionarea daca folosesti alt carburant, sau mergi la munte sau adaugi/inlocuiesti o piesa in plus/cu una "performanta". ECU invatza si se adapteaza, avind un nou "baseline".. Nu toate masinile au asa ceva.
Am ales engine management la 1 an dupa ce devenise populara pe Subaru Legacy. Sau 4 ani dupa ce devenise populara pe Impreza (aceeasi firma). Consider ca am facut o alegere buna. Pina acum sint foarte multzumit si am incredere in produsele lor.