Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ECU / Chip / Powerbox Tuning
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
DragosS
Cred ca este bine sa existe un topic unde sa ne putem scrie impresiile "de dupa". biggrin.gif Astfel poate incurajam si alti membrii sa mearga pe urmele noastre.
Armyman
Daca cineva poate spune ceva despre Power System.
Are cineva montat pe masina ?Ceva inconveniente cunoasteti?
Multumesc!
voinea
he he.. despre chiptuning eu va pot spune ca am avut pe Golful meu soft si de la AED germania si upsolute si dimsport si TCM.

AED - era RACE cu adevarat. Cu nici un alt soft nu mi-am auzit sa urle turbina asa.

Upsolute = safe , no smoke dar less power. Avam cam 130-133CP
La dimsport aveam cu versiunea low in jur de 130CP, iar cu normalul 138-140 dar smoke.
Acum am diverse versiuni TCM pe care le rulez. Am si versiuni normale si sportive. Masina a trecut de 185.000 km . Pprimii 60.000km i-am mers cu power-box PSI si apoi a urmat the real stuff a.k.a. chiptuning. Cine are turbodiesel si nu a incercat macar o data pe masina altuia care a facut chip sa vada cum este nu-si da seama ce pierde. Nu o spun ca reclama ci ca act in sine .

Final: nu da-ti banii pe prostii , luati chip-tuning la .. masini biggrin.gif na , ca nu a rimat. Craciun fericit la toti !


PS: oricine are chiptuning pe masina si vrea un test de putere si reprize de acceleratii va pot servi gratis cu un test cu BELTRONICS FX2 (in limita timpului meu disponibil)
Lucian55
la un ford fiesta vechi de 1 saptamana merge facut ceva ? motor de 1.2 75 CP as putea sa ii fac ceva ? dar in acelas timp garantia de 4 ani fara limita de km nu ar strica smile.gif
voinea
orice masina cu motor gestionat de un calculator (ECU = engine control unit) poate fi cumva modificat sa aiba ceva caluti in plus. Un aspirat pe benzina poate castiga cativa cai, un benzinar cu turbo poate castiga un precent destul de bun din puterea initiala 18-22% , iar un turbo diesel poate castiga intre 18% si chiar 30-35% (depinde ce vrei de la el).

Masinile pana in 1999/2000 au memorii ne reprogramabile. Le scri o data si asa raman. De acea la ele se face chiptuning clasic cu dezlipire / citire intr-un programator / modificare fisiere originale / programare memorii noi / lipire memorii noi.
La masinile dupa 2000 poti sa faci clasic cu lipituri dar le poti si reprograma pe majoritatea (memoriile din ECU pot fi sterse si reprogramate ori cu ECU pe masa ori cu el pe masina direct prin portul de diagnoza).
Unele ECU mult mai noi NU mai exista posibilitatea de dezlipire a ceva deoarece memoria ce se reprogrameaza este intregrata cu un microcontroler. Acolo ori programare pe mufa OBD ori programare cu aparatul numit BDM (la Upsolute, Dimsport si sper eu foarte curand si la TCMturbo)

Legat de FORDul tau de o saptamana . Ai doua variante (disponibile pe piata)
- un ECU dezvoltat de Ford prin propriile metode si nu se face chip de nimeni la acest tip de motor.
- exista si 1.2 75CP cu ECU Siemens (cod: SIM210 sau SIM22). La dieseluir este 1400 TDCI 68CP cu SIEMENS SID802 sau SID804. 1600 TDCI 90CP are ECU BOSCH EDC 16+ . 1800 TD 75CP are ECU FORD EECV5 ... deci vezi.. producatorii le fac atat de diferite...
Incearca la Upsolute sau Dimport pentru motorul 1.2 benzina. Nu te astepta la un castig mai mare de 7-8CP REALI.
DragosS
Garantia nu o pierzi,dar castigul va fi foarte mic si probabil nu merita investitia.Asta este partea proasta la motoarele aspirate,castigul este mult mai mic decat la motoarele supra-alimentate.
Lucian55
si nu pot sa ii pun turbina ? smile.gif)ar fi o treaba

glumesc bineinteles
Crivat34193
Pana la urma si in final:rescrierea softului duce la o uzura a ambreiajului la o exploatare normala si cu un spor de putere si cuplu decent?Ca sunt foarte interesat.
@Voinea:V-am scris(nu stiu daca ne putem tutui blush.gif )si pe alte forumuri inclusiv pe site.astept un raspuns.este vorba de un megane 2 sedan 1,9 dci 120 cai cu 9ooo km.as fi interesat de o rescriere la valori decente(stage 0 sau 1 nu ma istiu).Ramane 250 pentru membrii unui anumit forum?sau 350?
voinea
ti-am raspuns la mail - eventual msg meu si al tau pot fi sterse. multumesc moderatorilor
Crivat34193
@Voinea

Dap multumesc de raspuns.Totusi ce nu inteleg este de ce nu mere..ca pe site apare ca se poate ...ca sa ne intelegem eu eram interesat de tuningul ce presupune rescrierea softului pe masina,nu schimbarea chipului sau alte chestii...oricum ti-am dat un mail cu noua adresa unde ma poti contacta cand se poate.sa inteleg ca voi fi pionier pe partea de reno?
voinea
pe situl meu apare deoarece in Laguna este intalnit acest motor si el se poate face. Laguna are ECU tip vechi - protocol EDC15C2 . In masina ta (Megane 2) se foloseste protocol de comuniatie EDC16C3 (exista deja EDC16, EDC16U1, EDC16+, EDC16C2-5, EDC162-7 ). Nu a fost spart de cei cu care lucrez eu acest protocol. De fapt este spart dar in teste. Cum il dau drumul si catre dealeri o sa fac si eu anuntati pe cei interesati ca este disponibil.

Deci de asta acelasi motor dar pus pe platforme diferite NU poate fi tunat.
Crivat34193
Ok.Corect ar fi totusi sa modificati site-ul si sa scrieti la Megane coming soon,iar cand este totul ok sa apara cu modificari.zic si eu.... o idee...
Geo64527
cred ca aici trebuia sa postez:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=6685
Gheorghe65544
As dori sa maresc puterea masinii dar nu sunt sigur ca este benefic pt motorasul ala de trei cilindri de 1.4 are deja aceeasi putere cu a unui opel tdci 1.7 ,4 cilindri,- 75 cp.zic si eu.Ar fi indicat sa nu incerc o crestere nu prea mare sa zic ceve pe la 95 cp,cred ca ar fi destul.e vre-o diferenta intre puterea care se poate mari la motoarele in 3 cilindri fata de cele cu patru ?
Serol
salut!
am o intrebare(stiu ca probabil s-a mai raspuns, dar imi cer scuze daca se repeta ceva):la un seat leon 1.6 105 cp, nou/nout se merita sa ii fac un chiptuning sau mai tre' sa mai am un bob zabava dupa ceva km?
a! si inca o chestie : cam cu cat i-ar creste puterea o "lobotomie" d'asta?multam anticipat :wave: !
voinea
sincer orice cal in plus este un cal castigat.. diferenta de la 75CP la 95CP este sesizabila , iar cei cativa posesori de polo 1.4 TDI sau fabia 1.4 TDI tunate de mine sunt multumiti de aceasta crestere.
Preturile la chip pentru motorul asta sunt pe piata intre 300 si 380 euro. Orienteaza-te la unul din tunerii romani (Aspad.ro, dimsport.ro, tcmturbo.ro )
ciobanu33567
am un megan bicarp de 1,6 16 V 115 HP, pe care am pus un filtru sport, si diferenta sa simtit. Ma intereseaza un chip, cat costa, la cat se mareste puterea, si cu ar putea sa-mi afecteze motorul (consum la mers normal, durata de viata a motorului daca scade, etc.)

Multumesc anticipat.
voinea
la megane 265euro la ASPAD www.aspad.ro .
dimsport ti-l face la acelasi pret www.dimsport.ro
TCMturbo nu ti-l face (doar turbo dieseluri la ei/noi)
Crivat34193
@Voinea;astia la dimsport vad ca fac flash tuning la motorul de 1,9 Dci.Cre e faza?e cel vechi,de pe Laguna?adik intre cel de 270 Nm cuplu si cel de 300 difera softul?
voinea
corect, la ei exista deja posibilitatea de flash la acest motor. La aspad doar BDM (ecu desfacut si reprogramat). La TCM nu se face deloc Megane 2 sad.gif
Crivat34193
QUOTE(voinea)
corect, la ei exista deja posibilitatea de flash la acest motor. La aspad doar BDM (ecu desfacut si reprogramat). La TCM nu se face deloc Megane 2 sad.gif



Deci sa ma duc la ei? blink.gif La Tcm nu sunt sperante?
voinea
TCM dupa luna aprilie cel mai sigur (cumpar si eu BDMul ca la aspad/dimsport si fac cu ECU desfacut)

Prin mufa poate aparea oricand acest update si la TCM. Dimsport il are deja. Daca vrei maine calutii mergi la ei si o faci pe mufa rapid beer.gif
Crivat34193
Ok Asta e.Ideea e daca sunt buni,pentru ca ce am citit impresii erau de la oameni tunati de tine,dar daca alta solutie nu e ,asta e!
James Kilowatt
Am vazut ca exista posibilitatea de chiptuning prin OBD la Clio dCI 65, cu un castig de 20 ponei. De fapt, se castiga cam 20 ponei si la cel de 80 si de 100CP.
A incercat cineva pe bune sa faca? sunt curios cam cat costa, si daca exista probleme de fiabilitate...
Silviu66450
Eu mi-am pus tunning pe masina. Nu e de ajuns un singur chip. Masina nu te va tine mult timp daca vei trage de ea. Am schimbat turbo la ea, arborele cotit si inca ceva piese de la motor. In concluzie m-au costat 12000 numai piesele fara montat. Si asta pt. 180 Cp in plus
ar120cp
QUOTE(Silviu66450)
Eu mi-am pus tunning pe masina. Nu e de ajuns un singur chip. Masina nu te va tine mult timp daca vei trage de ea. Am schimbat turbo la ea, arborele cotit si inca ceva piese de la motor. In concluzie m-au costat 12000 numai piesele fara montat. Si asta pt. 180 Cp in plus



Salutare,

Spune-mi te rog in ce masina ai bagat tu 12.000 de euro ca sa castigi 180 de cai. Poate ne intalnim si noi sa iti vad si eu masina. :wave:

Scuze de OFF-topic.
Silviu66450
QUOTE(ar120cp)
QUOTE(Silviu66450)
Eu mi-am pus tunning pe masina. Nu e de ajuns un singur chip. Masina nu te va tine mult timp daca vei trage de ea. Am schimbat turbo la ea, arborele cotit si inca ceva piese de la motor. In concluzie m-au costat 12000 numai piesele fara montat. Si asta pt. 180 Cp in plus



Salutare,

Spune-mi te rog in ce masina ai bagat tu 12.000 de euro ca sa castigi 180 de cai. Poate ne intalnim si noi sa iti vad si eu masina. :wave:

Scuze de OFF-topic.


uite-o ca-i in poza desteptule
Silviu66450
Lancia Delta HPE 2.0 Turbo 200CP originali, iar acuma 380 CP. Si vorbeam de masina, nu de alfa din 1900 toamna la 120 de cai
Felix60549
Va salut!

Am cautat daca s-a mai intrebat dar se pare ca nu, de aceea va rog cateva idei si preturi plus firme unde as putea modifica si eu puterea motorului. Un Cielo motor 1,5.

Multumesc pt. orice idee!
voinea
poti sa faci chip la cielo 1.5 si la Dimsport si la Aspad. Suna in ambele parti si negociaza-ti pretul smile.gif
In jur de 8-9CP poti castiga. Incearca si un filtru sport la motorul asta si poti sa te duci la 10CP.
James Kilowatt
Pentru Nubira/Leganza motor T20SED (protocol ALDL, nu e obd2) trebuie schimbat chipul sau exista posibilitatea de flash?

Pentru Clio dci 65 din 2002 cat costa? Stiu ca se poate castiga 20 CP prin obd-tuning, insa nu stiu si cat costa.
Si unde se poate face, in zona Galati-Braila?
Felix60549
@Voinea

Mai mult nu pot? Ceva de la 80cp la 110cp?
voinea
@Felix60549> probabil cu axe cu came , soft adecvat, un filtru bine calculat si o evacuare completa ... dar costuri prea mari si nu stiu daca vrei masina pentru curse sau sa o folosesti zi de zi.. daca mergi zi de zi cu ea atunci nu merita. Ori gasesti un motor mai puternic ce va merge direct pe masina ori schimbi masina...

suna la cele doua firme de chiptuning recomandate pentru cielo sa vezi cati CP primesti de la ei si ce pret.
Felix60549
@VOINEA


Multumesc mult pentru informatie! :ban:
vma
M-am decis sa imi fac si eu chip tuning si as vrea ceva informatii inainte de a pleca spre service smile.gif
1. cum se poate demonstra ca intradevar s-a facut lucrarea? exista ceva masuratori care se pot face inainte si dupa sa vad clar ca a crescut puterea?
2. Am inteles ca chip tuning-ul nu are repercursiuni negative asupra motorului dar ce se intampla cu restul masinii? La masina mea am inteles ca se aduce un plus de putere de 25%. Toata bucsaraia si toate imbinarile masiniii nu au fost proiectate pentru puterea asta. Nu imi fac griji pentru suspensii ca sunt sport H&R, dar restul masinii???

Mersi!
f1anatic
QUOTE(vma)
M-am decis sa imi fac si eu chip tuning si as vrea ceva informatii inainte de a pleca spre service smile.gif
1. cum se poate demonstra ca intradevar s-a facut lucrarea? exista ceva masuratori care se pot face inainte si dupa sa vad clar ca a crescut puterea?
2. Am inteles ca chip tuning-ul nu are repercursiuni negative asupra motorului dar ce se intampla cu restul masinii? La masina mea am inteles ca se aduce un plus de putere de 25%. Toata bucsaraia si toate imbinarile masiniii nu au fost proiectate pentru puterea asta. Nu imi fac griji pentru suspensii ca sunt sport H&R, dar restul masinii???

Mersi!


1) Sa intzeleg ca tzi-e frica sa te uitzi la F1. Teste simple la indemina oricui pot fi testele de acceleratzie spre exemplu. Nu stiu nici unde nici cum ai sa le faci...dar nu neaparat 0-100 kph si plecind de pe loc lasind juma' de cauciuc pe asfalt si omorind ambreiajul.

Daca ai o strada suficient de lunga si de lata si limita de viteza ridicata...cumparatzi si tu un prieten cu un ceas cronometru...si masoara si tu acceleratzia....spre exemplu....in treapta a 2-a de la 40 kph la 80 kph, in a 3-a de la aceleasi viteze. Masoara de 5 ori, fa o medie...iatzi chip tuning...si pe urma incearca din nou. Intotdeauna....faci testele de la aceeasi viteza de plecare la aceeasi viteza finala, in aceeasi treapta de viteza. Sugerez cel putzin 2 trepte de viteza si 2 plaje diferite de viteze.

Nu cred ca masina a fost proiectata la limita ! Iar cresterile de putere nu vor fi atit de mari ca sa trebuiasca sa te ingrijorezi. Ca 25% crestere mi se pare cam mult...e altceva...dar oricum mai periculos pentru masina sint gropile bastinase omniprezente pe soselele patriei. Cu atit mai mult cu chip tuning...fiind intr-o stare de ebrietate sufleteasca datorata unei puteri mai mari a motorului...e posibil ca la inceput sa itzi scape din radarul vizual cite o prapastie micutza prin sosea...Si asta ar fi grav daca itzi prabusesti vreo roata in ea...

PS...vezi cu chip tuning-ul asta. Sa fie cineva cu reputatzie care au mai facut treaba asta. Poate ceri sa vezi vreun registru cu masinile la care au lucrat. Nu de alta...dar potzi sa strici motorul la fel de bine si de repede... Parerea mea despre tuning la motor este ...depinde de reputatzia tunerului. Potzi sa conduci ca ultima jigodie o masina stock si sa ii faci praf motorul...in 2 ani...sau sa conduci normal o masina cu engine tuning facut cu responsabilitate...si sa te tzina masina ani de zile fara altceva decit uzura normala.
vma
Sa va explic cam cum cred eu ca e faza cu chip tuning-ul... e doar parerea mea dar asta nu inseamna ca nu ma bate gandul sa fac chestia asta.
Deci cam toti care fac chip tuning il recomanda ca fiind mai bun decat power box-ul. Pai daca si eu as fi firma care as face tuning pe masini as recomnda chip tuning, ca pe asta iau 300E fara sa cheltui nimic pe cand la power box nu castig mai mult de 50 euro.
Iar faza cu mai multa putere si consum mai mic este oarecum aberanta oricat ar incerca sa ma convinga ca nu e asa. Nu ai cum sa ai putere mai multa fara sa consumi pt ea. Motoarele mai noi care sunt TUV nu elimina carburant nears care sa zici ca e folosit dupa chip tuning. Si atunci de unde apare putera aia in plus???? Putere = Lucru mecanic/timp cu alte cuvinte combustibil consumat/secunda, in mare pentru ca Lucru mecanic = Forta x distanta.. si forta fara consum eu nu am vazut smile.gif sa nu intru in detalii ca Forta = masa x acceleratie unde masa = constanta wink.gif
Anyway la un powerbox mai acatarii ai telecomanda si daca vrea muschii tai il deconectezi la apasarea unui buton.
Un chip tuning e doar o serie de calibrari care sa iti modifice PEAK BOOST-ul cu 200 - 400 mbar iar powerbox-ul pacaleste ECU-ul despre temperatura carburantului care la urma urmelor e cam acelasi lucru...
Chiar as vrea sa aud parerea cuiva care este in tema de ce e asa blamat powerbox-ul si ridicat in slavi chip tuning-ul... alt motiv decat banii scosi de firmele de chip tuning fara a face nimic.
Otto73
sunt perfect de acord cu tine vma
James Kilowatt
Eu nu smile.gif
Uiti din ecuatii cel mai important factor, si cel mai mare consumator de putere si de combustibil: randamentul. Poti avea putere mai mare cu consum mai mic daca randamentul e mai bun. Iar randamentul depinde de hartile managementul turbo, si al cantitatii si momentului in care se face injectia sau managementul EGR-ului (chiar daca s-ar putea sa aiba pb apoi la testul de noxe). Teoretic, chiptuningul chiar poate imbunatati randamentul chiar daca nu e obligatoriu. Insa unii care sunt profesionisti chiar pot face asta.

Constructorii "seriosi" nu urmaresc doar performanta pura in alegerae hartilor motorului, ci si alte aspete gen confort, avantaje fiscale (exista o groaza de motoare care pe unele piete au harti proaste intentionat ca sa le scada puterea incat sa fie mai ieftine de asigurat/rulat), poluare, fiabilitate, etc.

Powerboxul insa merge in continuare cu hartile "proaste", si in plus inrautateste situatia si prin trimiterea de informatii eronate ecm-ului.

In plus, marea majoritate a masinilor noi pot fi tunate prin interfata obd , caz in care nu se schimba nici un chip ci se schimba doar hartile prin interfata de diagnoza. De ce costa 300E jumatate de ora de munca, greu de spus. Probabil pentru ca unii au monopol. Cine are chef sa riste, poate sa-si cumpere de pe ebay interfete, soft si harti cu cateva zeci de E si sa incerce de capul lui..... pe toate masinile familiei smile.gif Metoda asta are avantajul ca inainte de controlul tehnic sau o revizie se poate trece la setarile originale fara a lasa urme....
vma
QUOTE(MR28673)
Constructorii "seriosi" nu urmaresc doar performanta pura in alegerae hartilor motorului, ci si alte aspete gen confort, avantaje fiscale (exista o groaza de motoare care pe unele piete au harti proaste intentionat ca sa le scada puterea incat sa fie mai ieftine de asigurat/rulat), poluare, fiabilitate, etc.

Ce spui tu este ca sunt puse calibrari in asa fel incat sa asigure un rulaj mai ieftin, deci daca imi fac chip tuning sa nu ma mai astept la rulaj iefin smile.gif
Avansarea momentului inceperii injectiei nu stiu cat este de benefica motorului pentru ca se exercita forte mai mari la care motorul poate sau nu sa le faca fata.
Ca o conluzie sa zicem ca daca mergi la fel cum mergeai inainte poate ai sanse sa iti reduci consumul dar totusi acum avand 20-30% mai multa putere sigurat nu vei mai merge ca inainte ci vei baga piciorul in ea. Ceea ce sigur va cere mai mult combustibil.
Deci sa nu se inteleaga gresit... nu sunt impotriva chip tuning-ului doar vreau sa stiu de ce asa blamat power box-ul in pofida chip tuning-ului.

QUOTE(MR28673)
Metoda asta are avantajul ca inainte de controlul tehnic sau o revizie se poate trece la setarile originale fara a lasa urme....

si power box-ul se da jos in 2 minute smile.gif
f1anatic
QUOTE(vma)
Iar faza cu mai multa putere si consum mai mic este oarecum aberanta oricat ar incerca sa ma convinga ca nu e asa. Nu ai cum sa ai putere mai multa fara sa consumi pt ea. Motoarele mai noi care sunt TUV nu elimina carburant nears care sa zici ca e folosit dupa chip tuning.


Ei bine ai uitat de masina favorita a tuturor ! SUBARU !

Din fabrica, Subaru are amestecul gaz-aer foarte bogat. Asta se vede clar la tzeava de esapament. Pe scurt

autostrada, viteza de 60 mph, cruise control
stock - 28-30 mpg (cu 93 octane)
Stage 1, Power, tuned pe 91 octane dar cu benzina de 93 - 30-32 mpg
Stage 1, Economy, tuned pe 91 octane, cu benzina de 93, 32-34 mpg

In momentul de fatza sint cu rezervorul gol, la sfirsitul reprizei de economie. Am tzeava de esapament curata. Concluzia - amestecul de carburant este mult mai "rarefiat". Dar pe de alta parte am consum mai bun, putere ciu-ciu.

Cu Stage 1 Power, tzeava de esapament este in continuare murdara de fum, dar nu ca la o masina stock. Economia de benzina s-a imbunatatzit fatza de stock cu circa 2 mpg, masina merge mai bine, puterea bvine mai "smooth", nu mai am efectul acela de impingere in scaun cind intru in turatziile fazei "turbo" > 3200 rpm etc.

Ideea este urmatoarea. Sint clar anumite masini care se preteaza la tuning...mai bine decit altele. Nu, nu stiu care sint posibilitatzile de tuning la Opel Vectra sau la Daewoo Nubira...dar daca are ECU atunci te potzi juca cu el. Dar pe de alta parte...daca ma intrebi de posibilitatzile de ECU tuning pe Subaru, Mitsu, Nissan, BMW, Audi itzi voi spune - fara ezitare - ca sint mult mai multe firme, mult mai multe produse, si in general vei gasi anumite oferte excelente - in domeniul ECU tuning. Facute de firme cu reputatzie solida, ale caror produse sint folosite de "comunitate", care au echipele lor de ingineri, dyno, etc. Nu toata lumea care vinde un "powerbox" sau care itzi amageste termostatul sau MAF-ul pot pretinde ca au un monopol pe piatza ...cum ar fi Cobb Tuning in cazul Subaru in America de Nord. Mai sint si alte oferte gen Piggy-Back (Power Box: ex. Rallitek) dar singurii altzi tuneri - cu o filozofie ceva diferita sint Ecutek. Ei bine...de circa 2 ani, Ecutek a inceput sa vinda produse Cobb Tuning cu reglajele lor.

Si ma vei intreba cu stiu ca masina merge bine si ca nu se intimpla ceva cu ea. Ei bine...NU STIU.

Nu stiu decit ca monitorizez des starea motorului. Te intreb direct - de fapt pe oricare din voi...avetzi posibilitatea aceasta ? Potzi sa imi spui ce temperatura are lichidul de racire la 130 kph ? Potzi sa imi spui daca exista detonari in acceleratzie ? EU POT ! Aici este diferentza intre tuning facut cu capul si powerbox si alte prostioare. Pot obtzine mai multe info decit orice OBD-2 scanner si pot citit fiecare senzor din motor, cutie de viteza etc. Si apoi, trebuie sa te gindesti daca ECU-ul tau este auto-reglabil - este "smart" - auto-compenseaza pentru diferitele conditzii pe care le intimpina. Un Power-Box, sau chip este posibil sa puna restrictzii clare asupra parametrilor de functzionare ai masinii...pe cind masinile cu ECU "smart" pot compensa functzionarea daca folosesti alt carburant, sau mergi la munte sau adaugi/inlocuiesti o piesa in plus/cu una "performanta". ECU invatza si se adapteaza, avind un nou "baseline".. Nu toate masinile au asa ceva.

Am ales engine management la 1 an dupa ce devenise populara pe Subaru Legacy. Sau 4 ani dupa ce devenise populara pe Impreza (aceeasi firma). Consider ca am facut o alegere buna. Pina acum sint foarte multzumit si am incredere in produsele lor.
Axel51532
Vreau sa inlocui catalizatorul la un Opel Astra 1.7 DTI 2002 cu o simpla teava (bineinteles cu acéleasi dimensiuni si puncte de prindere ,rezistenta la coroziune,temperatura etc)

Intrebare: cati CP se castiga??

Din diverse pareri am inteles ca viteza maxima creste pana la 200 Km/h,

Daca aveti mai multe detalii despre power-tunnig pt Astra 1.7 DTI fara a implica rescriere de soft va rog sa ma ajutati.
axelgrup@yahoo.com
f1anatic
QUOTE(Axel51532)
Vreau sa inlocui catalizatorul la un Opel Astra 1.7 DTI 2002 cu o simpla teava (bineinteles cu acéleasi dimensiuni si puncte de prindere ,rezistenta la coroziune,temperatura etc)

Intrebare: cati CP se castiga??

Din diverse pareri am inteles ca viteza maxima creste pana la 200 Km/h,

Daca aveti mai multe detalii despre power-tunnig pt Astra 1.7 DTI fara a implica rescriere de soft va rog sa ma ajutati.
axelgrup@yahoo.com


Daca masina are un limitator de viteza electronic...atunci daca scotzi tzeava cu catalizatorul...nu ai cum sa ii schimbi viteza maxima (la care e limitata).

Ma bucur ca vrei sa poluezi atmosfera. Bravo tzie. Daca crezi ca 25-30 CP merita...atunci nu ai decit. Cuplul este ce te intereseaza sa creasca...posibil sa creasca procentual mai mult decit CP...chiar daca lumea se da peste cap explicind ca sint legate una de alta. Interesant este ca la Subaru...
Stage 1 - rescrierea ECU itzi da + 28 CP si + 28 lb-ft cuplu...iar Stage 2 - rescrierea ECU PLUS inlocuirea tzevilor cu catalizatoare...cu tzevi simple...duce la + 41 CP si + 66 lb-ft cuplu

bobine, bujii, fire, tzevi fara catalizatoare, filtru aer, cold air intake, RAM Air, turbina, - ai intercooler ? , termostat, senzor de aer (MAF mass air flow sensor),...

(vezi ca inlaturarea tzevilor cu catalizatoare si inlocuirea lor nu e asa de simpla. As vrea sa cred ca TOATE masinile cu catalizatoare au senzori (lambda= oxygen) care sint parte din sistemul anti-poluare...iar daca le deconectezi...masina ori nu itzi mai merge bine...ori itzi da vreun CEL - Check Engine Light...ori amindoua. in general este nevoie de reprogramarea ECU ca sa il faci sa nu mai traga cu ochiul spre info data de senzorii astia. Dar pot sa ma insel in priviintza Astrei si-sau a motoarelor diesel
Vlad6
Tocmai am semnat cu firma specializata pe chiptuning si primul lucru mi-am facut chipul meu.
Primele impresii sunt clare masina trage super in turatii mici, consumul a scazut ........... una peste alta e alta masina. Nu stiu ce si cum au facut dar chiar e super si va recomand cu sinceritate sa faceti acest upgrade .... chiar merita.
PS ii gasiti aici : http://tuning.masini.ro/tuning-firma,Tuning-Chip,10.html
vma
cati caluti garanteaza firma de chiptuning pe Logan 1.6 MPI? Sau cati aproximeaza?
Vlad6
Au zis undeva pe la 10% dar asta este un atu secundar. La mine cel mai nasol era ca aveam cuplu undeva pe la 3500 - 4000 ture iar acum e undeva pe la 2500 RPM si asta face toti banii smile.gif.
Pe langa faptul ca fuge mai repede e si mult mai usor de condus iar atunci cand apas pedala masina se duce imediat nu trebuie sa retorgradez sau sa astept sa urce in ture.
Despre cuplu si CP o sa pot sa spun mai mult dupa ce o urc pe dino
florin55503
QUOTE(vma)
cati caluti garanteaza firma de chiptuning pe Logan 1.6 MPI? Sau cati aproximeaza?


la masinile cu supraalimentare cresterea e mai insemnata decat la cle aspirate
Davidinho
Scuze ca ma mai scris intr-o parte dar nu am vazut ca este un topic special pt chip.
Am si eu un Golf 4 TDI de 90 de cai si ma gandeam tot la un cip care sa il duca la vreo 120. O sa creasca si consumul? Am tot auzit ca pana la o anumita turatie chiar e posibil sa il scada iar dupa ce depaseste acea turatie sa se concentreze numai asupra performantei
vma
Dupa cate am inteles consumul o sa scada in conditiile in care mentii acelasi stil de condus ca inainte. Dar gandeste-te ca daca vei avea 120 de cai nu cred ca nu-ti vine a te baga in herghelie si atunci o sa consume smile.gif
florin55503
QUOTE(Davidinho)
Scuze ca ma mai scris intr-o parte dar nu am vazut ca este un topic special pt chip.
Am si eu un Golf 4 TDI de 90 de cai si ma gandeam tot la un cip care sa il duca la vreo 120. O sa creasca si consumul? Am tot auzit ca pana la o anumita turatie chiar e posibil sa il scada iar dupa ce depaseste acea turatie sa se concentreze numai asupra performantei


am mai scris si in alta parte asa ca scuze oricum: o crestere sanatoasa py motor in putere e de 20% ceea ce in cazul tau inseamna 18 cai hai 20. eu stiam ca pt motoarele de 90de cai supraalimentate e sanatos sa le duci cam pana la 110.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.