QUOTE (AZAZEL @ Mar 1 2010, 10:02 AM)
james,
tu spui ca la un test dyno de fapt se masoara puterea la roata si prin aproximari se detrmina puterea la flansa?
eu credeam ca e invers.
mi se pare ca sunt si teste dyno in care nu se invart rotile, teste statice. alea ce rahat sunt?
daca imi resoftez motorul si nu sunt multumit in sensul ca masina incepe sa consume in draci, scoate fum, sau incepe sa-mi patineze ambreiajul(am mai auzit din astea), mai pot sa-mi pun softul initial inapoi si sa fiu sigur 100% ca ce am pe masina e ceea ce a pus ford pe ea?
1. Referitor la dyno.
Majoritatea se fac in felul urmator: se pune masina pe un stand cu role (cam ca la ITP la testul de frane) si se accelereaza cu masina (evident masina nu pleaca nicaieri). Mai sunt alte dyno-uri unde se dau rotile jos si e conecteaza un aparat pe butuc, se accelereaza samd. Ehh.. ambele variante masoara puterea LA ROATA !
Ca sa aflii puterea la flansa ar trebui sa te conectezi direct la flansa... practic sa demontezi motorul de pe masina si sa-l testezi pe un banc. Ce masori tu la roata (printr-o metoda sau alta) este puterea dupa pierderile din transmisie. Ca sa aflii puterea "la flansa" tu aproximezi pierderile transmisiei (10-12-15-25%) si iti spun puterea la flansa.
2. Referitor la chiptuning.
Da, poti reveni la softul initial (preferabil ar fi sa ti-l salveze cineva inainte (deobicei cei care fac chiptuning fac si treaba asta ca masura de precautie)). Pe de alta parte, imediat dupa chiptuning este foarte foarte probabil sa-ti patineze ambreajul si sa-ti scoata fum (si probabil va consuma si mai mult).
Simptomele astea deobicei dispar dupa ceva vreme (la mine patinatul a disparut dupa prima saptamana iar fumul in maxim 2-3 luni (nu stateam toata ziua sa ma uit la teava de esapament), oricum, la momentul cand am vandut masina (A4) nu scotea pic de fum... A3-ul care are 20.000 km si nici nu are chip scoate mai mult fum.