Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ECU / Chip / Powerbox Tuning
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
James Kilowatt
Probabil ca la motoarele de-tunate in configuratia stock cresterea procentuala e mai mare decat la cele de varf.

Motorul meu e un exemplu de motor de-tunat, iar cresterea a fost peste 30%. Adica cred ca la un motor de 150CP stock, insa facut de fapt pentru 180CP ( si de-tunat din motive fiscale sau de marketing), probabil ca prin chiptuning urci la cei 180 "normali" plus inca vreo 10% tuningul "clasic". La mine cred ca asta s-a intamplat... poate eu am castigat atat de mult pentru ca am urcat la 110CP "normali" plus inca vreo 10%...

Asta e doar o speculatie, care nu se bazeaza pe nimic smile.gif
Legionaru'
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 20 2010, 12:05 AM) *
Ce zice Legionarul suna mai interesant... are potential, zic eu smile.gif

Si cei care mi-au facut mie tuningul vand boxuri, insa mi-au spus ca rezultatele nu sunt aceleasi. Oricum, ti le dau o saptamana sa le incerci. Merita sa le iei, si sa te duci glont la dyno cu ele smile.gif


Astia care i-am gasit eu nu zic de o saptamana, spun doar "posibilitate de incercare gratuita".
James Kilowatt
Eu ziceam de belgoizii unde am tunerizat io getzul.
www.powerconcept.be
AZAZEL
voi aveti incredere in "tiuningurile" astea?
eu nu cred deloc in ele si nu cred in calitatea celor ce fac astfel de carpeli.

mi-as duce focusul sa iii bag niste anabolizante la un tip ce-si spune DOC ci cica ar fi super meserias pe toate marcile insa in special pe motorizarile venite din grupul psa si de la honda.

ati auzit de individ?

am dat un search pe net si numai informatii contradictorii gasesc pe net despre "tiuning"
DRAGOS
Doc are o reputatie foarte ok pe forumul honda. Sunt mai multe masini modificate de el care merg foarte bine. Chiptuning-ul e o chestie foarte "pe bune", nu e carpeala wink.gif Intr-adevar depinde si cine il face.
mike.omega
DOC(nu-l stiu personal) a avut vreo 2 Pejo 307 HDI carora le facuse chiptuning, acum si-a luat Honda si face chiptuning si la Honda smile.gif

Pare reclama ce zic eu aici dar e numai ce am mai citit si eu pe forumuri. Nu stiu nimic despre calitatea serviciilor sale.
AZAZEL
de la 90 cp si 215 cp as putea-o duce la max 120 cp si 280 nm ceea ce pare f tentant.
mi-e frica sa nu-mi faca astia praf motorul, ca altfel se merita cei 300 de euro investiti.
James Kilowatt
Fa dynotest inainte si dupa. Ideal ar fi in acelasi loc, facut de acelasi meserias. Daca il faci in locuri diferite insista sa iti dea ce-au masurat la roti, nu "corectat" la flansa cu corectia de pierderi de putere ca din cate am inteles partea asta nu e f riguroasa.
AZAZEL
james,
tu spui ca la un test dyno de fapt se masoara puterea la roata si prin aproximari se detrmina puterea la flansa?
eu credeam ca e invers.
mi se pare ca sunt si teste dyno in care nu se invart rotile, teste statice. alea ce rahat sunt?

daca imi resoftez motorul si nu sunt multumit in sensul ca masina incepe sa consume in draci, scoate fum, sau incepe sa-mi patineze ambreiajul(am mai auzit din astea), mai pot sa-mi pun softul initial inapoi si sa fiu sigur 100% ca ce am pe masina e ceea ce a pus ford pe ea?
HalbaSus
QUOTE (AZAZEL @ Mar 1 2010, 10:02 AM) *
james,
tu spui ca la un test dyno de fapt se masoara puterea la roata si prin aproximari se detrmina puterea la flansa?
eu credeam ca e invers.
mi se pare ca sunt si teste dyno in care nu se invart rotile, teste statice. alea ce rahat sunt?

daca imi resoftez motorul si nu sunt multumit in sensul ca masina incepe sa consume in draci, scoate fum, sau incepe sa-mi patineze ambreiajul(am mai auzit din astea), mai pot sa-mi pun softul initial inapoi si sa fiu sigur 100% ca ce am pe masina e ceea ce a pus ford pe ea?


1. Referitor la dyno.
Majoritatea se fac in felul urmator: se pune masina pe un stand cu role (cam ca la ITP la testul de frane) si se accelereaza cu masina (evident masina nu pleaca nicaieri). Mai sunt alte dyno-uri unde se dau rotile jos si e conecteaza un aparat pe butuc, se accelereaza samd. Ehh.. ambele variante masoara puterea LA ROATA !
Ca sa aflii puterea la flansa ar trebui sa te conectezi direct la flansa... practic sa demontezi motorul de pe masina si sa-l testezi pe un banc. Ce masori tu la roata (printr-o metoda sau alta) este puterea dupa pierderile din transmisie. Ca sa aflii puterea "la flansa" tu aproximezi pierderile transmisiei (10-12-15-25%) si iti spun puterea la flansa.

2. Referitor la chiptuning.
Da, poti reveni la softul initial (preferabil ar fi sa ti-l salveze cineva inainte (deobicei cei care fac chiptuning fac si treaba asta ca masura de precautie)). Pe de alta parte, imediat dupa chiptuning este foarte foarte probabil sa-ti patineze ambreajul si sa-ti scoata fum (si probabil va consuma si mai mult).
Simptomele astea deobicei dispar dupa ceva vreme (la mine patinatul a disparut dupa prima saptamana iar fumul in maxim 2-3 luni (nu stateam toata ziua sa ma uit la teava de esapament), oricum, la momentul cand am vandut masina (A4) nu scotea pic de fum... A3-ul care are 20.000 km si nici nu are chip scoate mai mult fum.
pista
CITAT(AZAZEL @ Mar 1 2010, 08:02 AM) *
james,
tu spui ca la un test dyno de fapt se masoara puterea la roata si prin aproximari se detrmina puterea la flansa?
eu credeam ca e invers.
mi se pare ca sunt si teste dyno in care nu se invart rotile, teste statice. alea ce rahat sunt?

Vezi postul#320 din pagina 16.
former_ozz
Ie-te ce-au facut astia:


http://www.eetimes.com/author.asp?section_...qCampaignId=675

E si iun link spre metoda, un manual de 100 de pagini (ma rog, nu m-am uitat).


MADISON, Wis. -- News stories about hackers successfully taking control of cars, using old Nintendo game pads, have been popping up on the Internet over the last few weeks.

The car hackers were actually two security researchers -- Charlie Miller, a security engineer at Twitter, and Chris Valasek, director of security intelligence at IOActive. These two white hats used a grant from the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) to suss out how to hack into the network of electronic control units (ECUs) used in modern cars and see what mischief they could do once they gained access.

The cars they hacked into were a 2010 Ford Escape and a 2010 Toyota Prius.

The methods they used were unveiled last Friday at Def Con, a security conference, in Las Vegas. The two researchers also posted a 100-page technical paper here.

... din ce in ce mai interesant:

In all fairness, in their demo, Miller and Valasek took over some of the car's systems using a laptop computer connected to its OBD (on-board diagnostic) port, before they went out to drive it using a video-game controller.
solmar
Hack an old Dacia!
James Kilowatt
Pe aia o hack-uiesti cu o Cobra, de preferinta home-made.
http://ro.wikipedia.org/wiki/CoBra
solmar
Eivdent hackuirea se rezuma la schimbatul programelor la radio. Atat. O Dacie care se respecta are tabloul de bord impietrit. Mai ales butoanele de caldura si ventilatie. Turometrul probabil mai merge, dar cine se uita la el. Acul vitezometrului nu se mai ridica demult peste 20... nu ca masina nu prinde viteza asta, pur si simplu inertia e prea mare pentru el. S-a bulit cand masina a trecut a 3-a oara pe zero la kilometraj. Senzorul de benzina si cel de temperatura sunt inerti de doi, trei ani....
James Kilowatt
Senzorul de temperatura e oricum inutil. Daca miroase a antigel, inseamna ca trebuie sa opresti, sa te dai jos si sa scoti cartonul de la radiator.
former_ozz
Am citit si niste replyuri si cica sint insi care au demonstrat hackuirea fara acces la port... de fapt sint 2 variante:
- wireless prin bluetooth sau celularul masinii.
- prin contact: duci masina infectata la service, de la masina se infecteaza sculele, de la scule se infecteaza toate masinile urmatoare
- sau prin CD in radio

E interesant ca parte de radio/bluetooth/alarma etc nu e separata de ECU/controlerul de frina/directie etc, adica chestiile serioase.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.