Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ECU / Chip / Powerbox Tuning
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
f1anatic
QUOTE (Alex-F1 @ Jan 19 2009, 06:09 AM) *
James, pe mine unu deja m-ai zapacit de cap cu cate intrebari ai pus.... wacko.gif biggrin.gif


Acum, cu tot respectul

QUOTE
Daca procesul modificarii e ce descris de Doru, asta inseamna ca se pot alege toate cele 3 trepte simultan? Adica, sa zicem ca eu vreau (la dizal) Stage 2 de la 1000 la 1800 rpm, stage 1 de la 1800 la 3000, stage 2 de la 3000 la 4000 si stage 3 de la 4000 la redline.


Nu stiu cum a reusit el sa inteleaga si sa ajunga de la cele 3 Stage-uri ale lui Doru care reprezinta diferite nivele de "agresivitate" al tuning-ului...la imparteala bandei de turatie in 3 si sa faca tuning in fiecare separat.

Luatul din context nu ajuta. Doru a explicat cum sta treaba; aceleasi Stage 1, Stage 2 sint si la Subaru ...cu mentiunea ca Stage Race se face cu "race fuel de 100 octane" dar nu conteaza....tuningul NU se face nici pe...si nici in incremente de 1000 rpm. Aici revin la ideea altei diferente explicate mai sus. James, ai spus ca nu ai nevoie de interfata smechera. Ba ai ! Pt a putea vedea cum se modifica parametrii pe toata plaja de turatii...a avea doar un tabel cu numere NU ajuta.

Uita-te la graficul meu...

Stim cu totii ca 14.7 este AFR-ul normal. Pe masura ce creste RPM, si BOOST, AFR devine din ce in ce mai mic spre 11.0 pt a preveni detonatiile - masina are amestecul din ce in ce mai bogat. Linia hasurata este ghidajul spre care tinde, stabilit de tuner prin experienta. Inainte de 3000 rpm aveam alt AFR, dupa 6400 scade si mai jos de 11 AFR. Pe masura ce cresc turatiile, creste temperatura din esapament. Din nou, exista o temp critica dincolo de care sonda lambda se va strica, se va buli se va aia-aia - si asta iti va strica amestecul - ii va da un AFR aiurea...deci totul trebuie ghidat si dupa asta. Trebuie avut grija sa nu maximalizezi injectoarele - si pt asta trebuie sa stii ce volum pot circula prin ele... si trebuie sa ai o grafica care iti spune la cit % functioneaza. Etc. Chestia asta cu pasi de 1000 rpm nu tine. Ca altfel cu totii am vrea de la 1500 la 3000 rpm panta cea mai abrupta si apoi o linie dreapta orizontala perfecta.


Uite o lista cu ce se modifica tipic la Subaru.
Cristi2
dar adevarul despre boxtuning nu ni-l destainuie nimeni ?

uite un link interesant : http://www.motortuning.ro/news.php
James Kilowatt
@F1
Nu vad legatura cu interfata smechera. Sau scumpa, o clona probabil face acelasi lucru. Insa asta e offtopic.

De ce nu se poate face ce povesteam mai sus? Nu neaparat functie de turatie, poate fi si functie de TPS, de MAF, etc. Care sunt argumentele tehnice pentru care nu se poate? E depasit ECU-ul? Ar fi pacat....

Referitor la exemplul dat de tine cu imbogatirea amestecului, revin la intrebarile mele despre bazele tuningului de mai sus. Adica, sa zicem ca umbli la boost. Bagi mai mult aer. Calculatorul modifica singur timingul injectiei ca sa modifice imbogatirea (pe care o poti modifica si pe aia a o adica)? Ar fi simplu, o bucla de feedback. Dar la avans, il invata sau e dat de bune si eventual modificat doar daca detoneaza? Da' daca detoneaza din alte motive? Ce invata, la ce se adapteaza? In cartea uploadata de F1 mai sus da un exemplu cu un nene care a luat un ECU tunat pentru benzina japoneza care risca sa-i distruga motorul datorita detonatiilor cu benzina americaneasca, deci probabil avansul si boost-ul nu sunt tocmai flexibile.
f1anatic
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 19 2009, 12:10 PM) *
@F1
Nu vad legatura cu interfata smechera. Sau scumpa, o clona probabil face acelasi lucru. Insa asta e offtopic.

De ce nu se poate face ce povesteam mai sus? Nu neaparat functie de turatie, poate fi si functie de TPS, de MAF, etc. Care sunt argumentele tehnice pentru care nu se poate? E depasit ECU-ul? Ar fi pacat....

Referitor la exemplul dat de tine cu imbogatirea amestecului, revin la intrebarile mele despre bazele tuningului de mai sus. Adica, sa zicem ca umbli la boost. Bagi mai mult aer. Calculatorul modifica singur timingul injectiei ca sa modifice imbogatirea (pe care o poti modifica si pe aia a o adica)? Ar fi simplu, o bucla de feedback. Dar la avans, il invata sau e dat de bune si eventual modificat doar daca detoneaza? Da' daca detoneaza din alte motive? Ce invata, la ce se adapteaza? In cartea uploadata de F1 mai sus da un exemplu cu un nene care a luat un ECU tunat pentru benzina japoneza care risca sa-i distruga motorul datorita detonatiilor cu benzina americaneasca, deci probabil avansul si boost-ul nu sunt tocmai flexibile.



Permite-mi sa te contrazic. Depinde cum creezi boost. POti sa il faci bagind mai mult aer. Poti sa il faci comprimind aerul mai mult dar fara sa bagi mai mult aer. Calculatorul modifica timingul injectiei numai pe o anumita plaja. Pt ca sa zicem boost din fabrica este maxim 13.5 psi. Si timingul, din fabrica, poate fi ajustat doar pe o plaja care sa zicem ca include pina la 15 psi. Dar eu (real) dau boost 18 psi - deci timing trebuie reprogramat. Doar anumite ECU invata si se auto-regleaza. Subaru are asa ceva la modelele turbo, numai. Celelalte, alea N/A nu au functia asta. Ignition timing va fi avansat in functie de temp si retardat in functie de turatie si temp la exhaust gases.

Ai citit ultimul fisier PDF ?

Here is a list of tables (parameters) that may change when you select a Realtime map with your AccessPORT:
AVCS Intake Cam Advance
Boost Limits
Boost Targets
Turbo Dynamics (i.e.: turbo "gain")
Wastegate Duty Cycles (Low & High)
Closed Loop Modified Load
Closed Loop TPS (throttle position sensor)
Fuel Injector Parameters (size and latency)
Intake Calibration (MAF Sensor)
Primary Fuel
Dynamic Advance (the ignition self-tuning table or what is sometimes referred to as a
Knock Correction table)
Primary Ignition
Rev Limits
DORU
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 19 2009, 09:20 AM) *
Daca exista un nene care modifica "manual" hartile, nu doar copie barbar niste fisiere, inseamna ca o asemenea combinatie se poate obtine la fel ca orice alta harta?


Nu poti face cele 3 modificari concomitent, cel putin nu cu un singur soft. Insa poti face 2 softuri si apoi sa comuti intre ele thumbsup.gif Evident, cu costuri mai mari...

Exemplific: varianta RACE da masinii un fuleu bestial pt primii 4-500m, apoi insa aceasta se plafoneaza mai repede si poate pierde usor pana la 1000m. E si logic, modifici acolo unde ai nevoie, in fct de scopurile fiecaruia.

Oricum, in penultimul post al lui f1natic ai primit cateva explicatii in leg cu ce-am scris eu initial...
James Kilowatt
@Doru
O sa fac o diagrama ca sa explic mai usor ce am vrut sa spun. Sau mai multe, cu cele 3 stagii si cu imbarligatul intre ele, ca sa luam la milimetru rationamentul sa vedem care-i partea care nu tine.
E vorba de o singura harta, insa functie de un anumit parametru, sa zicem de dragul demonstratiei turatie, MODIFICAREA puterii e mai mult sau mai putin pronuntata. Modificarea puterii se obtine modificand parametrii insirati de F1, numai ca urmarind alt scop functie de turatie.

QUOTE (f1anatic @ Jan 19 2009, 03:08 PM) *
...
Permite-mi sa te contrazic. Depinde cum creezi boost. POti sa il faci bagind mai mult aer. Poti sa il faci comprimind aerul mai mult dar fara sa bagi mai mult aer.


huh? blink.gif

te pomenesti ca subaru are capacitate cilindrica variabila....


Lista aia de parametri e baza smile.gif
f1anatic
Deci. Cum faci boost. Sau bust.
1) Subaru are AVCS. De fapt dublu AVCS in functie de modele. Pe intake si pe exhaust.
Turbina are un suflu de N metri cubi pe minut. Dar pot schimba turbina, care va baga M metri cubi pe minut. Fizic bag mai mult aer.
Sau.
2) Poti schimba parametrii AVCS, schmbind timpii de inchidere si de deschidere ai supapelor si momentul cind se da scinteia. Bag acelasi volum de aer. Dar il comprim mai mult sau mai putin.
Turbina NU o reglezi. Nu ai cum.
3) Implante de silicoane; pilule magice; etc.

Cind am facut tuning pe subaru; am cerut optimizarea consumului pina in 3000 rpm (70 mph in a 5a). Nu iti va veni sa crezi dar mi-a spus tunerul ca Subaru nu are lean burn ecu. Mi-a explicat ca intr-adevar se poate programa...DAR ori se va distruge motorul repede si de tot sau va fi foarte limitat. Cind optimizezi ceva, o optimizezi pe toata banda de turatie. Daca te uiti la imaginile cu Rom Raider puse mai sus, ai doar anumite celule care pot fi umplute cu date. Daca vrei asa faci programare din 3000 in 3000 de rpm sau mai des, va trebui sa cumperi un ECU standalon, pt cursanti. cele de fabrica au o capacitate limitata - indiferent cit de destept ar fi, cum e cel de la Subaru.

Gindeste-te la programare ca o foiae de Excel - practic si asta este, dar care are doar 20 (sau oricum un numar foarte mic) de celule pt fiecare parametru. Spre exemplu, unitatea de masura este din 500 in 500 rpm si astea sint unitatile pe care le ai. Daca schimbi unitatea si o faci din 200 in 200 - vei regla mai fin DAR nu mai ai top end. Deci reglezi masina excelent de fin pina la...4000 rpm. Si atita tot. DA, daca ai ECU aftermarket care iti da 100 de celule si tu alegi unitatea sa fie 200 rpm, teoretic, si practic, poti regla masina sa aibe AFR de 17 pina in 1500 rpm; pina in 16 pina la 2000; 15.5 pina in 2500; 14.7 pina la 3000 (am scos numerele astea din burta) astfel incit sa poti sa zicem optimiza consumul intr-o banda de turatii in care motorul nu este fortat...si poai sa te axezi pe putere etc.

in sumar: ce vrei tu nu se poate pe ECU-urile de fabrica. Sint limitate ca capacitate.

Tie asta iti trebuie (evident ceva echivalent) pt ce vrei tu cu programatul in trepte asa mici.
http://www.vividracing.com/catalog/element...ti-p-19479.html
http://www.rallysportdirect.com/shop/2008-...lta-p-3506.html
sau chiar
http://www.iwsti.com/forums/gr-vendor-anno...tand-alone.html

A-pro-pos, pt cei care nu stiu, Cosworth (da, Cosworth UK) face o gramada de piese pt Subaru, inclusiv o gramada de blocuri motor si piese pt el.


Alex-F1
QUOTE (f1anatic @ Jan 19 2009, 01:06 PM) *
QUOTE (Alex-F1 @ Jan 19 2009, 06:09 AM) *
James, pe mine unu deja m-ai zapacit de cap cu cate intrebari ai pus.... wacko.gif biggrin.gif


Acum, cu tot respectul



N-am inteles aci care fu faza.... offtopic.gif
James Kilowatt
Man, daca bagi in cilindri o anumita cantitate de aer, a o anumita temperatura, nu il poti comprima mai mult sau mai putin. E comprimat cat e comprimat si cu asta basta. Daca nu schimbi cantitatea de aer din CILINDRI nu schimbi nici presiunea din cilindri (indiferent ce se intampla in turbina). Daca te joci cu avansul supapelor si cu boostul poti pastra cantitatea de aer constanta, insa nu mai are importanta boostul. Intr-un cilindru, la o anumita temperatura nu poti avea aceeasi cantitate de aer si doua presiuni diferite indiferent cum ai de gand sa le bagi acolo, cu ce turbina si prin ce supape.

JoaCA CU CAlajul supapelor ajuta la diminuarea pierderilor de pompaj (asta la benzinare) si la modificarea puterii, sau a randamentului, insa impactul e limitat (si merge asta si la motoarele aspirate). Mai radical e schimbarea axelor cu came si a supapelor complet ca sa fie fie deschiderile mai mari.

Si turbinele se pot regla inclusiv "din mers", prin modificarea geometriei la VGT (cum are si Getzull, Reno, etc) si/sau prin modificarea wastegate-ului.

Modificarea avansului la scanteie e una din chestiile de baza la modificarea performantelor, se aplica si la Dacii. smile.gif

Sunt multe ECU-uri la care in harta nici nu se da turatia in sine, ci e un parametru adimensional (merge de la 1 la 15 (incremente de 3-400rpm) insa in harta memorata fizic de ECU nu scrie 2000rpm ci scrie 4, sau scrie 15, ci scrie E, ca sunt in hexa). Ce-am vazut la electronistul cu berea asa era, iar eu am acelasi ECU, deci si la mine e a fel. E posibil ca si la tine sa fie la fel si conversia sa fie facuta de soft. Asta ar fi o limitare, delimitarea nu poarte fi foarte fina, insa ajunge.

Mie imi ajunge oricum un tuning pana la 4000rpm sau 4500rpm, ca am dizal smile.gif Sa zicem, vreau economie de la relenti la 3000rpm si putere cat china de la 3000 la redline (aka 4500). Cantitatea de informatie din harti ar trebui sa o permita. Pana la 3000 (adica pe la 130km/h) vreau setarea eco, la 3500 si 4000 stage 2 si la 4500 stage 3. Asta iti permite sa ai o masina mult mai economica si mult mai puternica in acelasi timp... vrei economie mergi sub 3000, vrei draci mergi la redline.

Eu vreau sa dau peste un tuner ca al tau, caruia sa ii spun ce vreau si el sa gaseasca o solutie, sau sa imi explice cel mai apropiat compromis, nu sa imi spuna ce stie el sa faca pe pilot automat iar eu sa am de ales intre "da" sau "nu".
ozz86651
In sfirsit am gasit ce cauta JK. Video instructional cu TOTUL despre tunning:

http://www.youtube.com/watch?v=ymBT7xGUq3g&NR=1
Cristi2
propunerea mea e sa schimbati titlul topicului, nu mai e demult un versus.
James Kilowatt
Din pacate discutia a ramas teoretica, pentru ca nu a venit nimeni cu un studiu obiectiv sau macar un dyno + experienta personala referitoare la powerboxuri. Cu chiptuningul mai e cum mai e, F1 ne-a aratat si pe alte topicuri rezultatele dynotestelor inainte si dupa ce s-a jucat cu ecu-ul, am mai vazut si altele pe alte siteuri, insa in materie de powerboxuri singurele informatii sunt publicitatea constructorilor sau cate o parere a cate unui utilizator care aduce puternic a placebo...
pista
Eu am masurat timpii de acceleratie 0-100kmph si elasticitate 80-120kmph in treapta IV, V la 120d.
Am boxtuning Kuberl si am masurat in pozitia 0 si pozitia 8. Cifrele vorbesc de la sine. Daca ajuta cu ceva pot posta.
Nu este cum ai masura pe un banc de proba , dar poti sa tragi concluzii realiste. Cifrele obtinute am comparat cu cifrele din tabelul tunerului german AC Schnitzer si am reusit sa aproximez puterea motorului cu boxtuning.
Ce parere aveti ?
James Kilowatt
Pai nici una, arata-ne cifrele smile.gif
pista
CITAT(James Kilowatt @ Jan 27 2009, 05:54 PM) *
Pai nici una, arata-ne cifrele smile.gif


Intrebarea s-a referit la metoda de masurare.

Cifrele promise:
0-100kmph 80-120kmph tr.IV
poz.0 7,9s 6,4s
poz.8 7,2s 5,5s
f1anatic
QUOTE (pista @ Jan 27 2009, 01:25 AM) *
Am boxtuning Kuberl si am masurat in pozitia 0 si pozitia 8. Cifrele vorbesc de la sine.


Explica asta.
pista
CITAT(f1anatic @ Jan 28 2009, 01:31 AM) *
CITAT(pista @ Jan 27 2009, 01:25 AM) *
Am boxtuning Kuberl si am masurat in pozitia 0 si pozitia 8. Cifrele vorbesc de la sine.


Explica asta.


Boxtuningul are un reglaj cu 10 pozitii, de la 0 la 9. Fiecarei pozitie corespunde o modificare. Producatorul recomanda pozitia. Pozitia 0 nu modifica nimic, e ca si cum nu ai avea pe masina. In pozitia 5 creste cuplul, puterea cu 15 - 20%. Nu e foarte mult.
Fata de tuningul tau mai complex, asta e o mica jucarie.
boxtuning
James Kilowatt
@Pista
Interesante cifrele. Ai vre-o idee si despre impactul asupra consumului?

Eu am mai sapat pe piata belgiana si am ajuns la concluzia ca nu mai inteleg nimic :blink

Flashtuning facut de Dimsport cu 399€ (450 cu tot cu dynoteste inainte si dupa) si powerbox (made in belgium) 800€. E drept, powerboxurile incep de la 120€, cel belgian de 800 e unul despre care se spune ca e supertare si e certificat TUV pe bune, si l-au laudat nemtii in revistele lor. La diferenta asta de pret e mult mai tentant flashtuning + cumparat interfata si soft pentru joaca....
pista
@JK
Daca nu circuli mai rapid ca inainte de tuning, consumul nu se schimba. Dar e prea greu sa te abtii de la niste demaraje, depasiri mai in forta. Daca te folosesti din plin de forta motorului, sigur consumul va creste. Dar nu mult.
Si boxul folosit de mine e certificat TUV, si la cerere dealerul preia garantia motorului contracost.
pista
CITAT(James Kilowatt @ Jan 20 2009, 04:48 PM) *
Din pacate discutia a ramas teoretica, pentru ca nu a venit nimeni cu un studiu obiectiv sau macar un dyno + experienta personala referitoare la powerboxuri. Cu chiptuningul mai e cum mai e, F1 ne-a aratat si pe alte topicuri rezultatele dynotestelor inainte si dupa ce s-a jucat cu ecu-ul, am mai vazut si altele pe alte siteuri, insa in materie de powerboxuri singurele informatii sunt publicitatea constructorilor sau cate o parere a cate unui utilizator care aduce puternic a placebo...

Vineri 24 aprilie am facut test dyno la un tuner din Budapesta.
120d e din 2004 are la bord 62.000km si un powerbox Küberl austriac. Date motor stoc declarate de BMW: 163CP si 340Nm.
Am masurat motorul cu boxul in pozitia 0 (stoc=Szeria) , pozitia5 (Stage5) si pozitia9 (Stage9). Küberl promite in pozitia 5 190CP si 380Nm, realitatea in schimb este un pic alta.
Stoc, nemodificat a fost masurat 162CP si 355Nm, un rezultat chiar bun. In pozitia 5 erau numai 180CP dar in schimb avea 410Nm! Deci la cuplu stau relativ bine, la CP mai trebuie lucrat. Boxul este unul digital, poate fi reprogramat.
Iata cateva poze si graficul.
Click to view attachment Click to view attachment
Click to view attachment Click to view attachment

DORU
Pista, care a fost costul acestei expertize Dyno? Ma bate si pe mine un gand si tot la Budapesta, cand ajungem data viitoare la Euroring ! Multam fain !
James Kilowatt
Eu am testat flashtuningul pe dyno. Detalii aici
http://masini.ro/forum/index.php?s=&sh...st&p=301849
pista
CITAT(DORU @ Apr 29 2009, 11:43 AM) *
Pista, care a fost costul acestei expertize Dyno? Ma bate si pe mine un gand si tot la Budapesta, cand ajungem data viitoare la Euroring ! Multam fain !

Am platit 60 Euro pentru motor sub 200CP. Intre 300-450CP costa 100 Euro. cool.gif
E unul dintre cele mai performante instrumente de masurat, inclusiv pentru masini cu tractiune integrala.
E un DynoDynamics 450DS, in camera speciala cu circularea aerului. Bancul dyno e nou-nout si functioneza din martie.
Proprietarii se ocupa de cativa ani bun cu tuning Subaru WRX, STI si Mitsubishi EVO. Eu am aflat de ei de pe Forumul Subaru maghiar.
Daca doresti alte detalii stau cu placere la dispozitia ta pe mobil sau PM.
Am fost foarte placut impresionat de profesionalismul lor.
Cateva masuratori la care doar visam..
Click to view attachment Click to view attachment
http://img10.imageshack.us/my.php?image=dy...=67103&rt=7

DORU
Multumesc pt informatii si amabilitate !

Am in vedere asa ceva si daca anul acesta nu ajung s-o fac, cu siguranta anul urmator ma va gasi si la Euroring si pe Dyno Test !

P.S. Eu avand integrala si putin peste 200CP (cel mult 215), care ar fi pretul diagnosticarii ?
pista
4WD intre 150-300CP costa 80 Euro.
http://www.dynoproject.hu/hu/arak.htm
Diesel
Astia cu Dyno sunt la 50m de hotelul unde am stat in Budapesta http://www.dynoproject.hu/hu/elerhetosegek.htm 36182451.gif
pista
Ce coincidenta intamplatoare... biggrin.gif
DORU
QUOTE (pista @ May 4 2009, 12:52 AM) *
4WD intre 150-300CP costa 80 Euro.
http://www.dynoproject.hu/hu/arak.htm


Multumesc, pista. E clar - data viitoare cand ajung pe circuit, fac o oprire si la Dyno-test ! whistling.gif
James Kilowatt
Am si eu doua intrebari specifice despre chiptuning, in special pentru Doru sau alti baieti care stiu cu ce se mananca sportul asta:

1. Cu ce soft se pot vizualiza/edita hartile motorului? Am gasit cateva, insa erau pt subaru si mitsubishi. SE pare ca mai e necesar un fisier pe langa cel din ECU de descriere a ECU-ului, de exemplu un XML. Pt Subaru am gasit ceva, pt restul lumii nu...

Eu am downloadat fisierul din ECU-ul meu insa nu stiu cu ce sa-l deschid si sa-l vad sau sa-l modific. Exista ceva freeware sau ceva cu licenta... academica? Nu vreau sa fac o afacere din asta, ci doar sa ma instruiesc.
ECU-ul meu e Bosch EDC16 C39
Am un softulet si o interfata pt downloadat si uploadat fisierul din ECU, care isi fac treaba insa doar atat.

2. Tipii care mi-au facut tuningul initial mi-au dat fisierul original. Chestia e ca fisierul de la ei are 256k, iar cel downloadat de mine are 2M. Cum naiba?

Programelul venit cu interfata (cel pt download/upload fisierul din ecu) le citeste e amandoua, "intelege" cateva chestii gen tipul ecu-ului (am atasat o captura de ecran), un numar de serie, insa n-am tupeu sa-l "incarc" pe ala vechi, care are doar 256k... daca e incomplet?

Pot da prin email ambele fisiere, daca e cineva curios cum arata.
DORU
EDC 16+ e al tau rolleyes.gif

Programele sunt cu licenta, eu nu posed nici unul astfel din pacate...tu vrei doar denumirea lor ?
f1anatic
Pai nu vreau sa te ajut pentru ca TU NU vrei Subaru. E vina ta !

(Nu am cum sa te ajut decit pentru ECU Subaru :-( de Hyundai sau altele nu am nici o idee. Dar cum se preconizeaza si un EVO in familion...ar trebui sa ma interesez si de Mitsu...)
James Kilowatt
@F1
Pt subaru si mitsu exista unul care se cheama ECUedit si care are un trial full, fisierele xml, si unii baieti au pus pe unele forumuri si versiunea full probabil mai veche. www.epifansoft.com
Insa important e ca are xml-urile, probabil ca daca as avea xml-ul pt ecu-ul meu ar merge si la mine. Si mai exista unul, am uitat...

@Doru
Si denumirea ar fi buna.... macar sa stiu ce sa caut. Si eventual, ai idee daca e necesar si alt fisier pentru "tradus" fisierul ECU? (un xml sau altceva)?
Din ce-am gasit Dimsport foloseste un program numit RACE sau RACE2000 si exista un server cu fisiere de legatura. Am gasit niste pdf-uri care explica cum se foloseste.... nu si programul sau fisierele de legatura.
Daca reusesc sa vad cu ce se mananca si ma conving ca nu sunt suficient de retardat incat sa imi prin urechile, ma bate gandul sa-l cumpar daca nu e exagerat de scump.
f1anatic
ECU edit cred ca il am si eu...pe care il vrei ? v2_3 sau v2_5 ?

De alte XML-uri si chestii d'astea zemoase nu stiu...pentru ca dupa cum ai spus, este deja construit in program sa deschida ECU de la Subaru/Mitsubishi asa ca nu mi-am pus niciodata problema.
James Kilowatt
Il am si eu, insa fara XML nu ajuta mai mult decat un hex editor oarecare.
El "vine" cu xml-ul pt subaru si mitsu, de asta le deschide fara probleme.

Caut Race 2000, si/sau fisierul de legatura pt Hyundai EDC16+


PS
Ar merge si 555Pro parte din
EDC16 OBD & BDM
dezvoltate de Dimenzione Sport...
DORU
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 14 2010, 11:21 AM) *
Si denumirea ar fi buna.... macar sa stiu ce sa caut. Si eventual, ai idee daca e necesar si alt fisier pentru "tradus" fisierul ECU? (un xml sau altceva)?
Din ce-am gasit Dimsport foloseste un program numit RACE sau RACE2000 si exista un server cu fisiere de legatura. Am gasit niste pdf-uri care explica cum se foloseste.... nu si programul sau fisierele de legatura.
Daca reusesc sa vad cu ce se mananca si ma conving ca nu sunt suficient de retardat incat sa imi prin urechile, ma bate gandul sa-l cumpar daca nu e exagerat de scump.


Ma voi interesa, sunt cel putin 3 softuri ale caror denumiri nu le stiu acum...
Eu folosesc un Genius FlashPoint si Race 2000 pt a incarca/transmite/receptiona/descarca datele (de) pe serverul Dimsport.

Pachetul complet costa 3500 euro. thumbsup.gif
James Kilowatt
Cu vreunul din ele poti vizualiza hartile? Daca iti dau fisierele, poti sa imi dai cateva prinscreenuri cu harti grafic sau ca tabel?
DORU
Eu personal nu pot, neavand acele softuri dedicate, dar incerc sa vad daca te pot macar ajuta...o sa intreb la randul meu, bine ?
James Kilowatt
Ok, thanks smile.gif

Intre timp eu am gasit unul care se cheama Easymap, si e free. Cica isi citeste singur hartile... nu am inteles insa daca citeste fisierul din eprom, sau doar citeste si asociaza parametrii in timpul functionarii, sau amandoua, ca se lauda ca face totusi un fisier care poate fi re-uploadat in ECU. ORicum, are si documentatie, trebuie sa ma ocup, sa citesc, si sa incerc.
DORU
Sorin, baga un private mail in PM sa-ti dau ceva detalii thumbsup.gif
Legionaru'
DORU de tunerii astia ai auzit ceva?
DORU
De ei in particular nu, dar de power-box-uri...mi-e plin podul ! 36182451.gif

Diferentele intre power-box-uri si modulele Rapid de la Dimsport sunt clare: nu doar niste fire si rezistente intr-o cutie, ci un mini-computer programabil - de aici si diferenta de pret justificata in opinia mea vizavi de REZULTATE ! yes.gif
Legionaru'
Dar de cei de aici ?
DORU
Nu vreau sa te dezamagesc, dar n-am stiut ca se ocupa si cu chipuri. Acum 1 an vindeau doar accesorii auto. unsure.gif
Legionaru'
Se pare ca masina asta va ramane cum a facut-o ma-sa!
pista
" Diferentele intre power-box-uri si modulele Rapid de la Dimsport sunt clare: nu doar niste fire si rezistente intr-o cutie, ci un mini-computer programabil - de aici si diferenta de pret justificata in opinia mea vizavi de REZULTATE ! "

DORU, si eu sunt convins ca power-box-urile nu sunt solutia cea mai buna de crestere a puterii. smile.gif
In schimb noile power-box-uri de generatia a treia nu sunt doar niste fire si rezistente intr-o cutie. Cele de la Kueberl nici macar nu intra la categoria premium dar sunt digitale, reglabile, cu soft (programabile). La 120d a adus un +17CP/+55Nm masurate pe dyno. Daca in afara de semnalul injectie rampa comuna mai opereaza si cu alti parametrii nu stiu. Cele premium iau in considerare 4 - 8 parametrii.
http://www.kueberl.com/eng/flash.html
James Kilowatt
@Pista
Pai nu-i asa mult, e doar 10%... cam cat obtii prin chiptuning la un benzinar aspirat. La un motor supraalimentat ar trebui sa castigi 20-30% acolo...

Mie principiul powerboxului mi se pare putin dubios. Cel putin alea care le conectezi doar la maf nu au cum sa faca acelasi lucru ca un chiptuning, indiferent cat de sofisticate sunt. Alterand un singur semnal nu poti controla complet si simultan si timpi de injectie, si avans, si presiune la turbo, si presiune in rampa, etc. Adica le modifici pe toate, insa nu independent una de alta.

Al al tau unde se conecteaza? Cate mufe are?

Intrebare valabila si pt Doru, cel de la Dimsport cum se conecteaza?
Legionaru'
Am vazut un powerbox montat pe un Avensis si avea fire legate la debitmetru, senzorul de la clapeta de acceleratie si sonda lambda. E posibil sa mai fi fost legat undeva dar nu stiu sigur.Maine o sa-l sun pe tip si vad daca e asa.
pista
@JK
sigur ca nu e mult 10% la CP.(si eu sunt nemultumit).
La Nm in schimb sunt +15%(stock am 355Nm fata de cei 340 declarat de BMW) si asta e mai important fiindca cuplul maxim le atingi tot timpul intre 2000-3000rpm, dar puterea maxima la cca.4000rpm mai rar cu un diesel(exceptand unele depasiri sau utilizarea pe circuit).
Cu cei 20% sunt de acord, 30% nu prea am vazut cu powerbox. Asta la 120d ar insemna 212CP/442Nm fata de stock 163CP/340Nm. Cel mai mult promite Steinbauer prin box 207CP/408Nm pentru pretul de cca.800Euro.
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?car_engine=16117

Boxul Kueberl se conecteaza prin mufa CR si opereaza probabil cu presiunea CR.
James Kilowatt
Atunci e clar ca n-are cum sa faca minuni, doar cu semnalul de la presiunea din rampa.

Eu comparam cei 10% obtinuti prin box cu 30% care ar putea fi obtinuti prin chiptuning pe bune. In Belgia sunt unii care fac powerboxuri de 900€... cica sunt certificati TUV si i-a laudat si in AutoBild smile.gif Acuma cat o fi adevar si cat reclama greu de spus. Ai da 800-900€ pe un box ca sa afli pe dyno ca e fix pix?

Ce zice Legionarul suna mai interesant... are potential, zic eu smile.gif

Si cei care mi-au facut mie tuningul vand boxuri, insa mi-au spus ca rezultatele nu sunt aceleasi. Oricum, ti le dau o saptamana sa le incerci. Merita sa le iei, si sa te duci glont la dyno cu ele smile.gif
pista
La BMW E87 adica 120d cu 163CP/340Nm in practica nici prin chiptuning adevarat nu se trece de cca.20%. Nici chiar la AC Schnitzer tuner oficial BMW.
http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/pro...07/engineering/
http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/media...E82_E87_E88.pdf

Cei 30% sunt de realizat la alte motoare, alte marci si chiar la acest model, dar la cei 442Nm nu sunt sigur ca transmisia nemodificata face fata in timp. rolleyes.gif

Obs. 120d in majoritatea timpului e masina sotiei in oras, inclusiv iarna. Eu am nevoie de o solutie prin care pot trece usor si rapid inapoi la performantele stock. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.