Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce aveti cu DACIA
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
T u d o r
QUOTE
Altfel, Dacia 1400 a fost buna si mai putin poluanta ca Logan Euro 3, si ca orice masina din generatia ei a fost facuta pentru a folosi consumatorului, si nu producatorului.


Cum se poate asa? Pai normele de poluare euro3 stii cu cat sunt diferite macar de euro2, ca sa nu mai vorbesc de non-euro?
Iar cat despre "the good old Dacia", a fost o masina care era buna pentru ca daca ramaneai cu ea in pana, din 3 soferi care opreau, macar doi stiau s-o repare. Este o masina conceputa in anii '60, un adevarat dinozaur in acesti ani. Din cate mai stiu eu, doar o masina Mahindra (indiana) este mai batrana ca si conceptie si inca se fabrica. smile.gif
Oricat de buna ar fi fost Dacia 1300, trebuia schimbata, apartinea altei epoci. Nu mai sustin ca Logan-ul este masina buna sau altceva de genul asta, dar e de conceptie macar anii 90. Si se poate vinde si in vest, unii spun chiar cu succes... biggrin.gif
TLS-09
Sa faci in ziua de azi apologia Daciei pare o chestie cel putin deplasata.
Dacia s-a nascut cand trebuia dar a fost destul de bolnavioara inca din adolescenta iar apoi a uitat sa moara umbland cu perfuziile in ea zeci de ani dupa ce-i venise vremea sa se duca.
Pacat cu mandria asata nationala prost inteleasa si lipsita adesea de cel mai mic fundament.
Nu stim inca nici cine am fost si nici cine sintem sau care ne este locul.
Aspiram asa cum este firesc la mai mult dar tot ceea ce construim intemeiem pe baze evident gresite si pe o megalomanie prosteasca.
ncristi
QUOTE
Aspiram asa cum este firesc la mai mult dar tot ceea ce construim intemeiem pe baze evident gresite si pe o megalomanie prosteasca


Logan, masina primordiala laugh.gif

PS
Este o masina ce dreaq...nu-i o tragedie nationala smile.gif...si este o masina care reprezinta un inceput pt dacia asa cum felicia a reprezentat un inceput pt skoda smile.gif

Vroiati sa incepa productia de la pitesti direct cu megane rs sau vel satis ?
vis-a-vis
De fapt Felicia a derivat din modelul Favorit, produs integral fara ajutorul Volkswagen.
Comparatia cea mai aproape de adevar este Felicia-Solenza.
Loganul nu are corespondent la Skoda.
Din aceasca cauza, cred (si este doar o parere) ca Dacia va urma un alt curs fata de Skoda.
TLS-09
QUOTE
Este o masina ce dreaq...nu-i o tragedie nationala smile.gif...si este o masina care reprezinta un inceput pt dacia asa cum felicia a reprezentat un inceput pt skoda smile.gif

Vroiati sa incepa productia de la pitesti direct cu megane rs sau vel satis ?



Nu-i o tragedie nationala dar totusi da-mi un exemplu unde romanii exceleaza(mai ales dupa 1990) si ma dau batut. Evident exista o distanta de la tragedie la esec.
TLS-09
Revin cu o intrebare. Daca-i cumpara sa zicem Opel credeti ca tot un fel de Logan faceau?
ncristi
QUOTE
Daca-i cumpara sa zicem Opel credeti ca tot un fel de Logan faceau?


Cred ca faceau ceva asemanator (vezi w se gandeste sa scoata o masina asemanatoare cu loganul). Nu poti lua mentalitati comuniste si sa le pui sa gandeasca peste noapte cum gandesc altii dupa sute de ani de capitalism.

Sunt curios ce suscces o sa aiba in romania C1, 107 sau aygo in rom smile.gif
florin55503
QUOTE(cristi36176)
QUOTE
Daca-i cumpara sa zicem Opel credeti ca tot un fel de Logan faceau?


Cred ca faceau ceva asemanator (vezi w se gandeste sa scoata o masina asemanatoare cu loganul). Nu poti lua mentalitati comuniste si sa le pui sa gandeasca peste noapte cum gandesc altii dupa sute de ani de capitalism.

Sunt curios ce suscces o sa aiba in romania C1, 107 sau aygo in rom smile.gif


va avea dar numai la clientela feminina. eu unul as prefera un logan in locul unor asa zise masini
T u d o r
Pana la urma, este o chestiune legata de posibilitate... Daca romanii ar castiga cat slovenii macar, s-ar fi produs Megane la Pitesti. smile.gif Dar asa...cati ar fi putut sa-l cumpere, tinand cont de faptul ca este dublu ca pret?
Si am mers si cu alte masini, unele mai scumpe chiar. Poate sunt eu subiectiv, dar nu mi s-au parut mult mai bune calitativ fata de Logan. Si alti producatori au facut masini mai ieftine, tocmai in ideea cuceririi pietelor cu putere de cumparare scazuta. Ei au facut rabat de la alte aspecte, uitand ca de fapt saracul are si el nevoie sa-si care familia in aceeasi masina, sa duca si niste bagaje, etc. Ei s-au axat pe jucarii de masini, de 3 metri lungime, bune un cazul in care mai ai o masina, pentru deplasari mai lungi si cu mai multi pasageri si gagaje.
Daca aveti cumva neveste ca a mea biggrin.gif , as vrea sa va vad ducandu-va la mare cu un Aygo...
IACOB54727
Dacia e o masina buna ,pacat ca piesele de schimb sunt produse in Romania!!!!!!!!!. Dupa revolutie orice CAP sau SMA care a avut un atelier s-a apucat sa produca piese pt Dacia . Am montat bucse de Lada si vreo 5 ani nu am avut treaba problema ca se gasesc din ce in ce mai greu.
Am cunoscut pe cineva care avea un RENAULT 12 nu stia ce sunt bucsele , pivotii , rulmentii la pompa de apa ,semeringurii. Ca motorul de Dacie daca are un pic de uzura se face ca o scroafa ( imi cer scuze pentru comparatie si pentru jignirile aduse scroafei).


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dacia 1300 / 1975
RUE
logan din ghana! by reno!
Bodi
@rue: Consatene, da omului copyrightu':
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...asc&start=0
Pentru toti cei care contesta Loganul se pare ca acesta este balonul de oxigen care va mentine Reno pe linia de plutire, dupa ce Ghosn nu a putut face nimic in fata sindicatelor si guvernului in Francia...
Iar faptul ca si alti mari producatori se pregatesc sa introduca modele similare insemna ca nu a fost o idee rea...
RUE
scuze dar eu aveam pozele de la altii, stii tu de la cine poate si nu stiam ca te ai postat cu ele pe aici.

asa e, ai si tu drepturi! arigato.gif
Bodi
Le aveai tu de la altii dar eu le-am facut :boxing:
Respect!!!
Baby Blues
va spun din start ca ma avut 2 Daci timp de 8 ani si inca una facuta la comanda cu tot felul de chestii de la inchidere centr la trapa,alarma, toate din fabrica. Va spun ca ma facut cu ultima aprox 110000 km cu o segmentare pe la 80 cu segmenti Gheotze. In principiu am fost multumit de ea si am facut si cate 1000 km pe zi fara sa opresc , dar problema este ca oricand te astepti sa schimbi in drum o bujie, o fisa o platina.
E penibil sa fii imbracat in costum si sa schimbi ceva la masina.
Problema cu Dacia (berlina) este ca Piesele de schimb sunt de proasta calitate: cauciucul de la bucsi se rupe, pompele de frana: tre sa schimbi 3-4 ca sa nimeresti una buna, etc.Fiindca sunt prieten cu mecanicul meu sunt singurul caruia ii lucreza pe Dacie, se fereste de ele ca de necuratu.
E mecanic de Lada si spune ca piesele pe care le aduce din ex spatiul sovietic sunt de o calit sup fata de cele ale Daciei pt care nu poate sa garanteze .
Acum am un Opel Astra de vreo 4 ani si pot sa spun ca nu m-am uitat la motor pana acum decat ca sa-l admir iar piesele nu sunt exagerat de scumpe.Masina am luat-o la pret de Logan nou dar cu infinit mai multe optiuni si cu o calit net sup. Astept pareri
eddie
Eu nu mai am chiar nimic cu Dacia.Ma lasa rece definitiv !
La cat am tras cu berlinele vechi si cat am patimit cu ele prin service-uri,2 bucati de noi,mai bine lasa asa....sa ma uit si eu la motor adevarat asa,cand n-am ce face,sa vad cum se pune praful pe el. biggrin.gif biggrin.gif
ncristi
Ultima dacia (inainte de logan) a fost un break care a fost exploatat 140k si care s-a dovedit o masina extrem de fiabila in special partea de suspensie. In toti acesti km s-au schimbat amortizoarele, rulmentii, platinile si un condensator la motor, capacul delco de cateva ori si cam atat. La 140k nu consuma ulei si cutia era in stare buna.

Secretul : reviziile constante din 10k in 10 si uleiul de buna calitate.
Cat despre logan sunt f multumit smile.gif

Masina se apropie de 10k si nu am avut nici ce-a mai mica pb...masina merge impecabil.

Ce aveti cu dacia?...eu nimic...a fost simbolul unei epoci negre si intr-o buna masura a reprezentat cam tot ce putea realiza industria romana...adica nu mare lucru
Baby Blues
Va spun sincer ca nu am nimic cu Dacia(berlina) dar tre sa mai avansam putin.
Adevarul ca daca nu ar exista ele cum s-ar mai strange vecinii in jurul ei sambata la o parere si o bere.
Totusi Loganul nu e chiar asa rau chiar daca s-au facut anumite concesii la calitatea materialelor, etc, dar va spun ca nici Clio nu este perfect.
Am vb cu un prieten la Reprez Dacia si mi-a spus ca acel consum putin mai mare decat al Renault-ului se datoreaza aerodinamicitatii date de forma si de garda mare la sol.
air_wolf
QUOTE(Cristian-Ioan61365)
Nu-i o tragedie nationala dar totusi da-mi un exemplu unde romanii exceleaza(mai ales dupa 1990) si ma dau batut. Evident exista o distanta de la tragedie la esec.


exceleaza la scrisul pe forum-uri :romania:

QUOTE(adrian70368)
Am vb cu un prieten la Reprez Dacia si mi-a spus ca acel consum putin mai mare decat al Renault-ului se datoreaza aerodinamicitatii date de forma si de garda mare la sol.


fara suparare, conform prietenului tau, un lambo, porsche sau ferrari ar trebui sa consume 1% daca ne luam dupa garda la sol si aerodinamica... :shock:

mpi-urile de pe logan consuma mai mult in oras (in afara sint ok) din cauza etajarii cutiei, a pneurilor ce nu sint grozave si nu in ultimul rind din cauza softului de gestiune care difera de cel din clio.
Sergiu75148
QUOTE(Tudor57991)
Pana la urma, este o chestiune legata de posibilitate... Daca romanii ar castiga cat slovenii macar, s-ar fi produs Megane la Pitesti. smile.gif Dar asa...cati ar fi putut sa-l cumpere, tinand cont de faptul ca este dublu ca pret?


E o chestiune legata de altele... Daewoo a stiut sa faca in Romania masini pentru toate buzunarele. De la Tico (apropo, bine ar fi ca Loganu sa fie la fel de fiabil ca Tico...) la Nubira. Renault, dupa ce a tot promovat celebrul model de 5.000 de EUR, a scos o masina care nu prea e la standadele anului 2005-6, cu tot succesul ei in Romania.
ncristi
CODE
a scos o masina care nu prea e la standadele anului 2005-6, cu tot succesul ei in Romania.


Toata lumea vb de standarde...ce standarde frate? Exista ceva in romania la standardul anului 2005?...sosele, ceva...avem autostrazi?

Totul este varza si romanul viseaza sa asambelexe porse sa dea cu el prin hartoapele tarii si sa aiba garantii de 50 ani la bucse...

Eu crad ca loganul reprezinta un standard prea ridicat pt ce rep. romania in general...

PS
M-am saturat sa iau in fiecare zi acelesi gropi pe "celebrul" deum DN1 :dontgetit:
T u d o r
QUOTE(Sergiu75148)
E o chestiune legata de altele... Daewoo a stiut sa faca in Romania masini pentru toate buzunarele. De la Tico (apropo, bine ar fi ca Loganu sa fie la fel de fiabil ca Tico...) la Nubira. Renault, dupa ce a tot promovat celebrul model de 5.000 de EUR, a scos o masina care nu prea e la standadele anului 2005-6, cu tot succesul ei in Romania.


Si daca nu te superi ca te intreb, stii cate Nubira s-au vandut in Romania? Sa nu te intreb si cate Loganuri, nu? Iar in ceea ce priveste Tico, nu inteleg la ce fiabilitate te referi. Daca te referi la motor, sunt de acord cu tine. Ca la elementele de suspensie si bucsaraie...intreaba tu niste taximetristi. smile.gif Oricum, nimic nu impiedica pe nimeni ca in loc da Logan sa cumpere Cielo sau Matiz, dar oare de ce nu o fac? Si asta in conditiile in care Cielo e la fel de scump (sau ieftin) ca si Loganul, iar Matiz chiar mai ieftin. blush.gif
madalin35540
Urmaresc de mult timp forumurile legate de auto.Am ales insa sa citesc doar , fara sa postez. Ma amuza foarte tare parerile unora despre diverse subiecte ce au legatura cu domeniul auto.Nu cred ca exista un procent mai mare de 10 % din cei ce posteaza care intradevar sunt documentati. Am condus foarte multe masini pana acum: De la dacia 1300 din 77 pana la automobile din 2006 si foarte scumpe. Parerea mea e clara: Fiecare isi cumpara ce ii satisface nevoile.Daca vreti ceva sport luati-va nene Lamborghini , daca vreti sa duceti castraveti la piata luati un Aro sau un Nissan Patrol daca va tine. Apropos de ce zicea un alt neavizat si anume "de ce credeti ca vand nemtii masinile cu 2-3000 de km, de bune?" Mah nene daca ai fi fost neamtz sau ai fi avut legatura ai fi stiut ca majoritatea masinilor sunt luate "in rate", cum zic romanii. Si asta pt ca daca ai "rata" nu iti mai ia statul german impozit pe venit la greu.Nu ca la noi , iti faci rata ca esti sarman. Si in ultimul timp iti iei teapa de nu te vezi din Germania pt ca nu vand numai nemtii masini in Germania. Sunt si romani si turci si alte natii de profitori. De ce nu va luati vere toti Ferrari sa faceti liniute la semafoare? Si cand mergeti la bunica la tara sa luati recolta de cartofi ii puneti remorca. E adevarat ca "in afara" esti tratat adecvat la service si nu ca la noi. Dar in Romania nu prea stiu multe service-uri sa se ridice din titulatura de "vulcanizare". Hai sa va zic o intamplare petrecuta in august 2005.Am avut nesansa sa am probleme cu un Land rover Discovery Td5 hxs din 2000. Se intampla prin Costinesti. Ca sa fiu scurt nu incarca alternatorul. Am reusit sa ajung cu ajutorul unei dacii din 1983 la Automobile Bavaria in CT. M-am deplasat la birou, unde o tipa a chemat un "pusti" ca altfel nu pot sa ii zic. Ce credeti ca m-a intrebat idiotul? "Da` de ce nu incarca domle alternatorul?" Pustiul ala era unul din sefii de service.Dupa ce a vazut ca pe talonul masinii scria numai in nemteste a inceput sa fie mai amabil dar tot idiot a ramas: "Lasati domle masina aici si va anuntam noi dupa ce o diagnosticam" , si cam cat dureaza? "in maxim o saptamana" Problema era ca aveam nevoie de masina in maxim 2-3 zile. Am plecat dezamagit de acolo, evident ca nu am lasat masina alora.Am ajuns inapoi de unde plecasem , un oras din Ro nu are importanta care si am mers la un magazin specializat pe piese de import.Cat credeti ca mi-a zis ala ca ma costa alternatorul? 1500 de euro+taxe de transport din Anglia sau Japonia. Am rezolvat pana la urma cu cineva si mi-a trimis din Germania un alternator nou cu 750 de euro si 15 euro pt transport prin Atlassib. M-am plimbat cu el pe la toate "service-urile". Sa va mai zic replici? "ce masina aveti domle?" "o facem da` nu avem chei din alea care trebuie sa o desfacem." "cumparati o trusa de chei si v-o facem" "domle eu repar aici decat Daewoo si ma da afara sefu` daca vede ca lucrez la asta" (in prealabil vorbisem cu el la telefon si i-am zis si ce masina am si a zis ca fara probleme o rezolva, insa cand a deschis capota nu stia unde e alternatorul)etc etc. Am rezolvat-o cu un baietas care repara numai straine dar in stilul "dalta si ciocanul". printre altele a degresat mufele de la calculatorul masinii ca a zis ca nu are ce cauta ulei acolo (pt neavizati nu faceti aceeasi prostie ca ala: Unde e ulei nu e apa!! ), mi-a strambat capacul de la calculator (desfacut cu surubelnita) si la sfarsit nu mi-a prins 6 suruburi de pe la protectia motorului si alte ansamble.Bine macar ca mi le-a pus in cutia bateriei si nu le-a aruncat.Anul asta masina a fost data inapoi prin Buy-Back si a fost schimbata cu un Discovery III. Stiti ce a zis neamtul cand a evaluat-o? Ati avut probleme in Romania sau prin partea aia? (vazuse capacul stramb de la calculator).Nu eram singur in momentul ala dar amandoi ne-am simtit ca ultimele gunoaie.E adevarat ca ce face masina aia sunt putine care fac.Dar sa o tii in Ro nu se merita: Combustibil,Service-uri, drumuri,etc etc toate la nivelul mediocru in RO. Am condus si Logan si benzina si diesel si e clar ca sunt diferente, nu se poate compara cu un 520i din 2005 dar diferentze si la Euro pe care ii dai si la achizitionare si la intretinere. Ma intreb la ce s-ar rezolva cea mai nasola problema, cel mai repde si pe undeva prin Focsani de exemplu? (in afara de solutia sa o urci pe platforma si sa o duci la Bucuresti). La un Logan din 2006 sau la un Wolkswagen din acelasi an sa zicem? Problema unora este ca o masina pt ei este mai mult de "fitze". Mai vazusem pe unul :"are filtru de polen Logan?" Nu ai vrea vere si stupi cu albine cu tot? La 10 000 de euro aia "full" e prea mult pt unii cartofari care vand leustean la legatura prin pietele din Bucuresti si ies cu ea doar la iarba verde o duminica pe luna. Respect pt cel care a pus pozele cu etrierele si care si-a documentat afirmatiile, nu doar avorbit aiurea , sa posteze si el ceva. Apropos am multe cunostinte care lucreaza la Mercedes , Audi si cam atat. Mai am cativa care lucreaza ca mecanic si maistru-mecanic in Germania la cateva service-uri.Dar alea pt Ro s-ar numi spitale de urgenta si de lux. Poti sa il lasi sandvisul cu margarina pe jos fara sa iti fie frica ca il iei plin de ulei si mai pot face alte asemenea observatii. M-as bucura sa vorbeasca lumea in cunostinta de cauza si nu doar sa afirme tot felul de idiotenii.Sunt unii care chiar au probleme si sfaturile unor asa-zisi experti le-ar puta dauna. Daca nu aveti rabdare sa cititi tot puteti sterge postul asta, oricum e singurul.
florin55503
despre intamplarea ta ce sa faci trebuie sa mai curga multa apa pe dunare pana sa ne mai schimbam.

cat despre opiniile noastre pe care le exprimam fiecare de multe ori sunt neavizate dar de cele mai multe ori sunt bazate pe propriile noastre experiente dar si pe subiectivismul nostru(din pacate). de aceea exista aceste forumuri. nu trebuie sa ne privesti de sus si nu trebuie sa iei peste picior tot ce se intampla in Ro. nici in GERM nu e totul roz si acolo am vazut mecanici care nu stiau sa schimbe o pompa de apa, fiind atat de specializati incat a trebuit sa il cheme pe respectivul
Sergiu75148
QUOTE(Tudor57991)
Oricum, nimic nu impiedica pe nimeni ca in loc da Logan sa cumpere Cielo sau Matiz, dar oare de ce nu o fac? Si asta in conditiile in care Cielo e la fel de scump (sau ieftin) ca si Loganul, iar Matiz chiar mai ieftin. blush.gif


Intrebarea asta mi-am pus-o si eu, iar raspunsul nu vreau sa-l dau, sa nu jignesc pe cineva de p-aici...Fiecare cu optiunea lui pana la urma...
Ceea ce am vrut sa subliniez este ca cei de la Daewoo au stiut sa faca masini pentru toate buzunarele, iar Nubira si Leganza, desi modele relativ vechi, au o clasa certa. Marea greseala a coreenilor a fost ca nu au stiut sa impuna masinile lor ca fiind autohtone si sa le creasca in felul asta popularitatea printre romani. Renault a stiut sa pastreze o piata mare, in primul rand vechii posesori de Dacii 1300, care au trecut in masa la Logan.
T u d o r
Nu stiu, dar am senzatia ca prin cei pe care i-ai jigni cu raspunsul tau se numara posesorii de logan. smile.gif Fii linistit, nu vei fi primul si mai mult ca sigur nici ultimul. Asta pentru ca noi romanii avem o aversiune teribila fata de tot ce se face la noi. Altii se mandresc cu produsele lor "nationale", noi le demonizam. Si asta nu neaparat ca ar fi mai b une la ei, ci pentru ca spiritul de nationalism in sensul bun al cuvantului la noi este putin pe invers. Noi apreciem la cel mai inalt nivel posibil ce se face pe la turci, chinezi si alte tari, eventual chiar si ce se face "pe vapor". Asa suntem noi, si nu cred ca ne vom schimba.
Dar sa incerc sa revin la discutia noastra. Cielo este o masina buna, fiabila, dar care este la sfarsitul unei vieti foarte indelungate, daca ne gandim ca este un derivat din Opel Kadett. oricat de buna ar fi, este totusi cu vreo 4 generatii mai veche ca si conceptie, iar asta se vede pe ici pe colo. Nu incerc sa spun ca este mai proasta decat Logan, dar pur si simplu eu am pus astea in balanta si din semnatura se vede ce am ales. Te rog sa ma crezi pe cuvant ca nu regret nici o clipa alegerea facuta. Cat despre Tico si Matiz... am 120 kg si 1.88m. Din punctul meu de vedere acestea nu puteau fi o optiune serioasa, mai ales ca am de carat si o familie in masina, asa cateodata. smile.gif
eddie
Sergiu are perfecta dreptate cu Daewoo.Parca ar stii ce masini am avut !? biggrin.gif
Da,dupa ce mi-a trecut de Dacia si Oltcit le-am schimbat cu Cielo si Tico noi-noute.Era cea mai buna alternativa...si era facute in Romania,nu ?
Pe astea le-am tinut 4 ani pana m-am plictisit de ele si ce era sa iau acum ceva mai bun ? O masina de oras si una de familie ? Ce alternativa ,,made in Romania'' aveam ? :puke:

Asa am ales masinile din semnatura.
T u d o r
Pai ai dreptate, dar ce te faci daca nu ai bani si de una si de alta? Eu am gasit compromisul (dupa mine) perfect. Si, btw, fii atent Eddie, am o veste "neplacuta" pentru tine: nu-mi mai vand masina... biggrin.gif M-am razgandit, pur si simplu nu am gasit motivul real pentru care sa o vand. Asa ca inca vreo 2 ani voi mai inviora sectiunea Dacia cu spiritualele mele posturi. beer.gif Si apoi, cine stie? Poate imi iau tot o Dacie. smile.gif
Dar gata cu gluma, hai sa zic si serios. So, Leganza si Nubira nu sunt prea multe, din pacate as zice. Pretul lor depasea cu bine 10k dolari, asa ca majoritatea s-au indreptat spre sh-uri mai ieftine si cu ani(km) putini. Politica protectionista a statului roman pe vremea aceea era sa limiteze anii masinii la 8, pare-mi-se. Deci era epoca de aur a sh-ului. Asta a fost o grea lovitura pentru Daewoo la noi, si cred ca Renault a beneficiat de un tratament preferential in acest sens. Nu zic ca e bine sau rau, dar a reusit sa revigoreze marca nationala si sa o aduca la nivelul de vanzari la care este acum. Iar asta este cu siguranta bine.
Stie cineva cat reprezinta din totalul veniturilor de la exportul Cehiei Skoda? Sper din tot sufletul ca asa va fi si la noi, pentru ca asta va insemna o viata mai buna pentru multi dintre noi si posibilitatea de a cumpara ceva de mai buna calitate, fie el Dacia sau altceva.
Baby Blues
Toata stima pt opinia lui Tudor dar sper sa-mi dea voie sa nu fiu de acord cu el in privinta calitatii produselor romanesti.
Sbliniez parerea mea ca suntem in stare sa facem produse de calitate dar NU LE FACEM. De ce? Pt ca nu avem munca in sange si mai ales munca de calitate. Pt ca de cateva generatii s-a pus accent pe cantitate si nu calitate. Stiti de ce a ajuns ARO in faliment? Unul din motive este ca furau mult. Stiti cum? Un ex:Cu fidanja de scos ca...-ul. Puneau seturi motoare in vidanja care nu era contolata la poarta. Si exemplele pot continua.
De ce a trebuit sa iau cand aveam Dacie, trei pompe de frana(de fabrica) pana cand sa imi mearga una la care tot a trebuit sa schimb piststonasele?
Va spun, eu pt ca sunt romanesti. Nu am nimic pt cei care muncesc in tara asta dar SUNTEM f.multi care tragem barca pe uscat si o tragem si prost. Ne meritam soarta !
Mergeti in afara si vedeti ce inseamna respect pt munca!
Noi nu ne respectam pe noi dar ce sa mai zic de respectul pe care il dam altora? La noi cand cumperi masina incearca sa-ti bage pe gat presuri si triunghi reflectorizant(produse probabil de o firma care este a vreunui director de la Dacia).Mi-e sila de romani dar sper ca NE vom indrepta fortati de occidentali.
Oricum ii dau dreptate lui CAPOZZI.
T u d o r
Adrian, imi place felul tau de a pune problema, chiar daca nu sunt de acord cu el. E mare lucru sa stii sa porti o conversatie fara injurii si atacuri la persoana. :cheers:

So, sa continuam, sa incerc sa iti contrez argumentele. smile.gif

As zice pentru prima data ca ceea ce a fost la Dacia pana sa vina francezii nu mai este acum, parca a fost alta epoca. Ti-o spun din experienta proprie, am avut 3 Dacii noi din generatii succesive si stiu ce spun. Chiar si in atitudinea celor de la service se simtea o teama sa nu cumva sa-i reclami, sa aiba probleme. Iar Loganul este cu totul altceva decat vechea berlina. Dar si la alte costuri, daca nu ma crezi verifica pretul pieselor de schimb. Eu am avut un soc atunci cand am aflat cat costa un banal proiector (3 mil). Sa nu-ti mai spun cat e un parbriz. sad.gif
Iar munca la uzina Dacia nu se mai face chiar cu manuta lu' nea manivela, e putin mai robotizata, iar controlul calitatii nu mai este un termen de care auzise toata lumea dar nu stia ce face. biggrin.gif
Calitatea masinii Dacai a crescut foarte mult de la model la model, doar un rau-intentionat nu poate observa asta.

P.S. Sa-ti zic, si eu am cumparat presuri la niste preturi de BMW, si apoi am avut surpriza sa le vad (in alta forma) la Clio 3. Deci nu e chiar firma directorului, sau macar nu e a unuia de la Dacia, ci poate de la Renault. biggrin.gif
Baby Blues
Ma bucur ca ai raspuns si din pacate mi-ai confirmat o mare parte din pareri.Deci inseamna ca au trebuit sa vina francezii ca sa putem face ceva cu Dacia? Problema este de ce nu se fabricau piese de calitate la Dacia Berlina chiar daca dacia Berlina era depasita moral? Tot eu raspund: Pt ca tot era lucru romanesc si nu era nimeni interesat atat timp cat toti furau si lucrurile mergeau(ce credeti ca nu se putea face o caroserie romaneasca cu motor strain). Fabricile de piese erau ale directorilor asa cum firmele de extinctoare , presuri, truse medicale,etc sunt ale directorilor de acum Renault nu Dacia -acelasi lucru), etc. Cu cat se stricau mai multe piese de schimb la Dacia cu atat vindeau mai mult fabricile. Asa ca '' exista o explicatie''. Astia suntem.
PS: Recunosc se cunoaste o inbunatatire a imaginii si chiar si a calitatii dar deoarece este impusa de altii si nu pt ca le-a venit brusc simtul responsabilitatii
Bodi
@Adrian
Crezi ca altii s-au nascut cu simtul reponsabilitatii sau al calitatii? Ca vorbim de metehne tipic romanesti?
E mult mai simplu - e vorba de capitalismul pus in practica. Produci ceva de calitate, vinzi. Daca vinzi faci bani. Faci bani, ti-ai atins scopul. Pe langa banii de pus la ciorap ai bani si pentru salarii mai mari deci muncitorii vor fi stimulati si pentru cercetare si dezvoltare deci poti veni cu imbunatatiri, modele noi etc. Ceilalti nu au avut parte de binefacerile comunismului deci au putut sa invete lectia pe indelete.

Dacia berlina (nu Renault 12) este un produs al comunismului. Masina, cel putin in faza terminala era de proasta calitate, normal ca si piesele. In plus productia si comercializarea nu era controlata de nimeni, nu erau respectate standardele de calitate, nimanui nu-i pasa de imaginea de marca, etc.

In schimb daca Dacia/Renault sau oricine ar veni azi cu o masina si piese de calitate proasta in conditiile in care piata este deschisa ar insemna sinucidere sigura. In plus intre 2 masini de 7000-8000 de Euro vei alege pe cea care subiectiv sau obiectiv o consideri tu potrivita. Adica vei compara Loganul cu Fabia, Kalos, etc. Toti acum se apuca sa compare Loganul cu masini de 3 ori mai scumpe, ceea ce e o timpenie.
T u d o r
Cum spunea si Bodi, Dacia este un produs al societatii comuniste, (a se intelege etatiste) in care nu exista concurenta. Asta a determinat comportamentul acesta de sus pana jos, pentru ca si daca te dadeai peste cap tot la Dacia ajungeai. A se vedea situatia identica de la regiile de stat, unde esti tratat ca un gunoi enervant de catre cate o mamaruta nesimtita si puturoasa de la un ghiseu de 15 X 15 cm, iar conducerile nici nu se sinchisesc, ba daca te apuci sa faci scandal te si trezesti ca tu erai de vina. :puke:
Prin comparatie, in sistemul bancar, unde concurenta este acerba, nu mai stiu cum sa te pupe in ... cand intri la ei.
Pana ce concurenta nu va intra in toate acesta domenii, nimic nu se va schimba la nivelul mentalitatii.

Dar sa revenim la Dacia. Spre deosebire de anii precedenti, se simte o schimbare de atitudine fata de client la nivelul central, iar asta va determina in timp si schimbarea metehnelor paguboase de service de stat pe care le au. Doar ca e nevoie de timp.

Bodi, nici macar cu Fabia nu poti compara Loganul ca pret, este o data si jumatate mai scumpa. Loganul este comparabil cu ce se gaseste sh pe la 7000-8000 euro, iar acesta este targetul modelului. Aici ne aruncam in eterna discutie SH mai bun vs Logan nou, care a fost dezbatuta pe cel putin 3 topicuri la versus. smile.gif
Bodi
M-am exprimat putin gresit referitor la comparatie. Daca analizam clasa compacta/mica (si nu pretul) Loganul da peste nas prin raportul pret/calitate multor concurenti. Cam asta era ideea...
In rest eu mizez pe o diversificare a modelelor, dar nu pe termen scurt. (Ma gandesc si la conceptul Steppe - nu l-au facut doar pentru a introduce un posibil breakdupa parerea mea).
OFF TOPIC: Revin. Daca romanii sunt prosti si lenesi de ce toate companiile multinationale venite isi extind activitatea de la o zi la alta in loc sa o ia la fuga? Mentalitatile paguboase induse de comunism inca dainuie in multe locuri dar unde s-a dorit cu adevarat acestea s-au schimbat foarte repede.
Baby Blues
Imi pare rau sa contrazic dar cred ca romanii au o mentalitate f.paguboasa si o vom schimba greu. Ganditi-va ca au trecut 16 ani si nu am fost in stare sa schimbam nimic .Suntem mai rau ca inainte. Un tanar de 24 de ani care a terminat facultatea (cum a terminat-o )nu va gasi sa se angajeze in primul rand pt ca nu stie sa faca nimic si in al doilea rand daca ar sti nu ar avea unde si/sau ar trebui sa dea spaga.
Revenind la Dacia noastra observam de fapt ca nu ea este problema ci "romanii". De fapt Dacia a reprezentat sistemul cum bine ati remarcat si vedem ca Loganul nu prea este Dacie ci Renault. Asta e adevarul. ARO e masina romaneasca si e o masina de toata jena (si vb in cunostinta de cauza). Asta iarna cu un Aro nou nout nu am putut urca cu tot 4*4 lui acolo unde urcau Dacii. Oricum dupa 4 ani un Aro arata ca si cum a fost pe front.
Daca apreciez Loganul apreciez rap calit pret dar un raport cu parti date de catre francezi. De ce nu am fost in stare timp de 16 ani sa scoatem o masina? Am scos Nova si Super Nova. Ploua in ele, le-au cazut cutiile de viteze in mers, etc.
Daca as continua cu lucruri romanesti proaste as scrie pe 10 topicuri.
Eu am avut aceiasi dilema veche, Sh vs Logan , urmarea o vedeti in avatar. Nu am facut alegerea pt ca aveam ceva cu Loganul ci pt ca asa mi s-a pus pata. Am vrut mai multe optiuni.
Astept ca cineva sa-mi spuna ceva bun despre romani.
PS: Si hartia igienica romaneasca este de proasta calitate.
T u d o r
Hmmm..hai sa nu schimbam sensul discutiei. smile.gif Sunt convins ca se pot scrie nu 10, ci 1000 de pagini despre ce e rau in tara asta, dar atunci cand e ceva bine merita sa-l evidentiem proportional cu raritatea sa. Si eu zic ca Dcai este daca nu bine deja, macar pe un drum care duce la bine. Dovada este chiar faptul ca a reusit sa razbeasca pe piete unde mai acum 2-3 ani nici nu visam. Cine se gandea ca Dacia se va vinde in Franta? Si nu cu note rele, mai degraba noi, romanii suntem mai carcotasi.

Aaa, si...PPS. biggrin.gif Exista si hartie igienica romaneasca de buna calitate, doar sa cauti. smile.gif
TLS-09
Ce avem cu Dacia? Parca asta era titlul topicului. Uitati cum sta treaba: si eu as vrea sa fiu mindru de o masina romaneasca si sa o cumpar stiind ca am sa fiu multumit de ea. Din pacate inca nu ste cazul.Nu inca.
Nimeni nu poate contesta faptul ca Loganul este un oarecare progres. 90% din raspunsuri tot ii dau cu banii si ca 'la banii aia ce pretentii avem".
Ok e valabila partial chestia cu banii dar hai sa ne desprindem putin de treaba cu banii si sa vedem cine discuta in realitate de Dacie ca masina si nu atat de pretul ei, sau nu doar de pretul ei.
In plus fiind vorba despre Dacia si nu doar despre Logan am sa spun inca o chestie. La firma lui taica-meu si-au luat o Dacie papuc. Are 2 luni si 4000 Km. I-a cazut de doua ori oglinda retrovizoare din plafoniera si pe un drum denivelat i se deschide torpedoul. Mi-a mai spus el de ceva ce s-a desprins (sau dezlipit) nu mai retin exact ce. Oricum am o singura nedumerire: oare dupa ce se perfectioneaza in Dacii simple sau dupa ce scot Dacia papuc din productie muncitorul ala cae a lucrat la masina aia ce o sa faca? Eu cred ca o sa faca Loganuri si cita vreme asta va fi calitatea sincer mai astept pina sa iau masina romaneasca.
Cam asta avem cu Dacia asteptam mai mult de la producatorii romani respectiv sa faca saltul de la un surogat de masina la o masina adevarata, o masina de incredere. Deocamdata increderea putem sa o avem in pret(si asta penru ca sintem saraci) dar nicidecum in calitate iar francezii de la Dacia sint doar la jumatate di drum pina la a produce aici o masina in adevaratul sens al cuvintului. Altfel desigur ae 4 roti, volan, motor etc deci ar cam fi masina, nu-i asa?
In plus teoria cu numarul de masini vindute nu denota decat faptul ca sintem saraci si cam atat, nimic mai mult. Faptul ca le cumpara si altii de dincolo ma face sa-l parafreazez pe Caragiale "Au si ei falitii lor".(atentie ! prin asta nu a spus ca romanii care-si cumpara Logan ar fi niste faliti ci cu totul altceva).
T u d o r
Pai sigur ca asta denota, tu ce crezi, eu nu as prefera un BMW? biggrin.gif Idee este ca nimeni nu a venit sa-mi ofere unul la 8000 euro, si nici alte masini noi. In masura in care la aceasta suma vor exista oferte macar similare dpdv al gabaritului, dotarilor si costurilor de intretinere, ma voi gandi in mod serios care ar merita mai mult. Asa... raman la ce am, si jur ca nu din lipsa banilor. Am cercetat acum o luna toate ofertele de compacte, aveam calculele facute deja, dar m-am oprit. Ideea este ca imi pot permite un efort financiar de 5 ani (leasing), dar nu am gasit motivatia sa vand masina actuala. Nu este ea nici BMW, nici Audi, nici macar Octavia ( :angel: ), dar este buna, consuma decent si ma costa putin sa o am. Si atentie, sa o am inseamna intretinere la service autorizat, nu la "nea manivela" in spatele blocului, cum fac destui cu SH-uri luate cu toti banii posibili si care incep incet-incet sa le lege cu sarme. smile.gif Pur si simplu, Cristian, m-am gandit ca de banii pe care ii dadeam in plus sa ma plimb, sa ies undeva, sa-i cheltui pentru a-mi satisface placerile mele.

Dar sa revin la discutia despre Dacia la modul general. smile.gif
Papucul este un model anacronic, este ultima ramasita a unei epoci apuse. Pana la aparitia Loganului pick-up se mai face, dar nu beneficiaza de dezvoltare si nici de imbunatatiri. Ar fi bani aruncati pe geam. Iar faptul ca pica diverse de pe masina nu este neaparat vina celui care le pune, ci mai degraba a furnizorului de subansamble, pentru ca le face de toata jena. La Dacia nu se fabrica toate componentele unei masini, ele vin de la diversi producatori din industria asa-zisa "orizontala". Ori, calitatea pieselor pentru papuc nu este controlata tocmai pentru a nu mai investi in model nimic. Papucul va muri ca si berlina, este doar o chestiune de timp.
Vlady74561
Eu vad 2 probleme (acum ) la Dacia:

1. proiectul masinii in cazul modelelor vechi (la "papuc" spre ex)

si

2. executia si la cele vechi si la cele noi

e drept ca in ultima vreme se pare ca executia se imbunatateste (sau asa imi pare mie ) dar inca nu am nivelul de incredere in controlul calitatii de la Dacia cum am de ex la VW

si ca sa fie clar am LGN (~ de 1 an) si pana acum sunt multumit de el si nu m-a costat bani pentru reparatii smile.gif
T u d o r
Al meu a implinit 1 an zilele astea. biggrin.gif Si tot fara probleme, asa ca la mai mare.

Sa vedem ce iti raspund. Cel mai usor mi-e sa-ti dau replica la calitatea VW... Si anume cum sa aiba Loganul aceeasi calitate ca si Golf? Nici prin vis nu am sperat asta, nici categoria de preturi nu ar cam fi aceeasi. smile.gif Asa ca...

Oricum, diferenta de calitate intre modelele anterioare si Logan este vizibila, in sensul de crestere, desigur. Ceea ce ma face sa sper la si mai bine in viitor. Din pacate, odata cu calitatea va creste cu siguranta si pretul, iar carcotasii calitatii se vor muta in tabara celor care acum spun ca e prea scump. smile.gif
florin55503
QUOTE(adrian70368)
. ARO e masina romaneasca si e o masina de toata jena (si vb in cunostinta de cauza). Asta iarna cu un Aro nou nout nu am putut urca cu tot 4*4 lui acolo unde urcau Dacii. Oricum dupa 4 ani un Aro arata ca si cum a fost pe front.


eu am mers cu un aro 244 cu motor de toyota si l-am bagat unde am vazut groapa mai adanca si dealul mai mare si inclinat sau noroiul mai mare. aro e recunoscut pt valentele sale off-road dar in ceea ce priveste rezistenta in timp a interiorului etc e jale, tragedie etc
TLS-09
QUOTE(> T u d o r <)
Papucul este un model anacronic, este ultima ramasita a unei epoci apuse. Pana la aparitia Loganului pick-up se mai face, dar nu beneficiaza de dezvoltare si nici de imbunatatiri. Ar fi bani aruncati pe geam. Iar faptul ca pica diverse de pe masina nu este neaparat vina celui care le pune, ci mai degraba a furnizorului de subansamble, pentru ca le face de toata jena. La Dacia nu se fabrica toate componentele unei masini, ele vin de la diversi producatori din industria asa-zisa "orizontala". Ori, calitatea pieselor pentru papuc nu este controlata tocmai pentru a nu mai investi in model nimic. Papucul va muri ca si berlina, este doar o chestiune de timp.


Ai cel putin doua afirmatii care ma distreaza teribiul si confirma ca daca avem ceva cu Dacia avem pe buna dreptate(cu speranta ca lucrurile vor evolua in bine).
1. Daca pica piese este vina furnizorului (industria orizontala etc). Sa stii ca si la marci straine tot industria orizontala furnizeaza piesele. Daca nu sint bune se renunta la furnizor si basta. Eu daca-mi au masina imi iau Dacia ( inca nu am ajuns la rafinamentul de a o diferentia dupa producatorul orizontal al oglinzii retrovizoare).
Asta e cu picatul pieselor, dar de calitatea manoperei ce parere ai? Inca o data retine : idiotul care a fabricat papucul va fabrica peste un an Logan pentru ca v-a lucra tot la Pitesti.

2.Ca papucul este pe duca e evident. Nu asta e obiectul discutiei. Dar cum stam cu treaba urmatoare" calitatea nu este controlata pentru a nu mai investi nimic in model". Fraza asta este de o sinceritate debordanta si justifica pozitia multora fata de marca Dacia.

Propun ca, avind in vedere scoaterea din productie(fabricatie) a papucului si pe viitor a altor modele Dacia (chiar si in cazul Loganului cind va fi inlocuit) sa se ia o serie de masuri in principal renuntarea la absolut orice control de calitate dar mai ales la orice verificari privind siguranta soferului si a masinii sale. Ceva sub deviza "Dupa un an la "capitala" ca n-avem "orizontala".
Din pacate observ ca accepti ca fiind o chestiune normala lipsa controlului de calitate.

Baby Blues
Eu am la serviciu un Aro cu motor de Toyota si mai are putin si se dezmembreaza. Nu-ti spun cat a costat dar daca iti spun te inverzesti.
Problema e ca in fiecare sapt ii cade cateceva, mai putin motorul. Daca iei mana de pe volan nu esti sigur in ce directie o iei, etc.
Va invit sa vorbiti cu cei care iubesc si merg prin paduri cu masinile tot-teren si intrebatii de Aro. Veti fi uimiti de raspuns primiti. Pana inainte de 1989 nu prea cunosteam alte masini de teren si ca productia la hectar dinainte asa am ramas si cu ideea ca facem o masina de teren buna Tre sa recunosc in schimb calit motorului de Toyota. (japonezi ce sa faci).
Revenind la discutia topicului, cum am mai si recunoscut de altfel , calitatea Loganului este alta. Dar reiterez ideea ca nu este masina romaneasca ci total frantuzeasca. Asa ca nu stiu inca care este aportul romanesc. Aha mana de lucru! si cred ca aici o sa pierdem.
PPPS: Cand iti vine sa te ca.i, te stergi cu ce-ti vine la indemana dar cand stii din timp ca-ti vine alegi ce este mai confortabil.
T u d o r
QUOTE(Cristian-Ioan61365)
Ai cel putin doua afirmatii care ma distreaza teribiul si confirma ca daca avem ceva cu Dacia avem pe buna dreptate(cu speranta ca lucrurile vor evolua in bine).

Din pacate observ ca accepti ca fiind o chestiune normala lipsa controlului de calitate.


Nu te supara, dar chiar n-ai inteles nimic din ce am zis. Te legi de forma si nu iei in considerare fondul. Daca stai sa-mi rastalmacesti cuvintele, nu vad ce rost ar avea sa continuam, sincer.
Pai asta am incercat eu sa-ti spun? Ca sunt de acord cu lipsa controlului de calitate? Ca mi se pare firesc sa pice piesele de pe masina? Am spus ca la papuc(fosta 1310) nu s-a mai investit nimic. Daca tu nu sesizezi nicio diferenta intre Logan si papuc dpdv al calitatii, nu este vina mea. De altfel, nu exista nici un fel de asemanare intre aceste 2 masini, sunt 30 ani tehnologic vorbind intre ele.

E ca si cum as veni eu sa-ti zic " ce masina naspa ai, Cristian, e aia facuta tot de aia care faceau Skoda 1000MB prin anii '60". Si crezi ca ar fi corect?
Baby Blues
Nu are rost sa va certati pt ca tot fabrica este de vina ca accepta ca piesele sa fie de proasta calitate. Probabil la Logan este astfel. Sau cel putin asa sper. Posibil ca directorii de brand sa fie altii. Incerc sa sper ca, dupa cum a zis Cristian-Ioan, "idiotul care a facut Papucul" sa nu vina sa faca Logan.
TLS-09
Tudor nu uita ca m-am raportat la titlul topicului. Eu fac foarte bine diferenta dintre fond si forma.Felul in care ai formulat reuseste sa ascunda fondul.Dar mergind pe ceea ce spui este evidend ca la un anumit moment si Loganul va fi inlocuit cu alt model. Atunci va fi oare normala renuntarea la un control de calitate si axarea eforturilor doar noul model?
Cata vreme papucul se produce sub marca Dacia deficientele de calitate se refera la aceasta marca si nu la alta. In plus am fost si eu cu el ieri.O observatie noua nici una din cele 4 usi nu se inchide decat daca o trintesti cu putere.Stii ce este interesant : la ultima Dacie a familiei (de prin '92 ) toate usile se inchideau.
Spuneai ca la Papuc nu s-a mai investit nimic. Ok dar cind au inceput sa-l fabrice usile se inchideau. Acum nu se mai inchid.
Inca o chestiune: lipsa controlului de calitate nu este o problema de investitii ci una de bun simt. Nu este permis ce se intampla.
Stiu ca nu esti de acord cu lipsa controlului de calitate, cine ar putea fi de acord? Dar cita vreme subiectul este "Ce aveti cu Dacia?" am dat prin tot ceea ce am scris un raspuns. Inca o data : unul din motive este "Lipsa controlului de calitate" (vezi am fost dragut si nu am spus lipsa calitatii)
Cu privire la diferentele dintre Papuc si Logan pot sa-ti spun ca ele exista in mod cert. Oricum comparatia nu are rost.
Chestia cu Skoda din anii 60 nu-si are locul aici, ar putea merge la un topic "versus" desi nici acolo nu prea cred ca merita discutia.Nu am sa continui subiectul cu Skoda din anii 60 vs Dacia, sau Logan vs Skoda pentru ca am lasa impresia ca ne certam si nu intentionam asta.(cel putin eu) .
Vlady74561
Inasprirea si marirea timpului de control al calitatii inseamna mai multe rebuturi la produs finit poate in mare parte din cauza subansamblelor ( care la randul lor sunt verificate insuficient) => costuri suplimentare care se pot reflecta in pretul final

orice alta firma producatoare poate face o masina cu echiparea si caracterisiticile Loganului la acelasi pret sau mai jos in functie de cat vor sa castige DAR va avea si neajunsurile aferente trecerii cu vederea a unor deficiente de calitate la furnizori

Nu iau apararea Dacia doar imi dau cu parerea.

In timp Dacia va fi obligata (deja este) sa imbunatateasca calitatea (altfel dispare) dar si preturile vor evolua smile.gif
TLS-09
Corect!
T u d o r
Cristian, nu am nicidecum intentia sa fac comparatii stupide de genul Skoda - Dacia, indiferent de model. Eu incercasem sa-ti dau exemplu de o comparatie absurda, atata tot. smile.gif
Si acum sa incerc sa ma explic, pentru ca nu cred ca m-ai inteles. Nu se pune problema sa treci cu vederea lipsa totala de calitate (eu nu am fost deloc dragut... wink.gif ) a papucului. Ideea este ca Renault a gasit acest model deja in fabricatie si nu au mai insistat pe el. Ca e bine sau rau...asta e treaba lor, ca e pe banii lor. Calitatea unui model este in primul rand data de calitatea subansamblelor. Ori, aici Renault nu a umblat deloc, lasand cred pacientul sa moara singur de batranete. biggrin.gif S-au axat pe Logan, pe controlul calitatii pieselor sale care provin din industria orizontala. De altfel, dupa cum stii au scos de tot din fabricatie Solenza, desi se mai vindea inca. Asta a fost o miscare fortata de lipsa capacitatii de productie suficienta pentru Logan, cerut la vremea respectiva in cantitati ce depaseau capacitatea de productie. Dar pentru Solenza alternativa era chiar Loganul (mai scump desigur, dar macar tot berlina). Pentru papuc nu au alternativa momentan, si-l lasa in fabricatie pentru a satisface cererea de utilitate ieftine. Asta este cred singurul motiv pentru care acest model inca mai exista, iar odata cu aparitia pick-up-ului bazat pe Logan, se va termina cu el. smile.gif
TLS-09
Stii cum este: cind au cumparat fabrica au cerut tot felul de facilitati si scutiri, ca niste nesimtiti. Au omis intentionat ca atunci cind cumperi o afacere o cumperiu cu pasiv si activ. In economie si afaceri asa stau lucrurile de cind lumea. Nu poti sa cumperi doar "plusul" si sa omiti "minusul" - datoriile.
Orice alt punct de vedere este in afara regulilor economiei ca sa nu vorbim de regulile de bun simt pe care ei le sfideaza oricum.
Am sa spun inca ceva: cind am fost la lansare la Loganul Diesel am intrebat de ce nu vopsesc complet partea de portbagaj in care este fixata roata de rezerva( acea parte prezentind vizibile urme de grund gri) . Ei bine un impertinent de acolo mi-a reprosat ca vezi doamne doar eu consider asta o defectiune. Nu am considerat o defectiune ci o neglijenta sau un lucru de mintuiala. Aici nu mai intra pretul in discutie, pentru 10 grame de vopsea in plus cred ca pretul nu mai conta.
Revenind la Papuc, problema este ca lipsa calitatii nu e pe banii lor ci pe banii nostri. Ca ei pierd bani prin pierderea clientilor pe segmentul de utilitare nu ma intereseaza(ca nu am actiuni la ei). Dar daca as fi din cumparatorii unei astfel de masini crede-ma ca m-ar interesa pentru ca in momentul ala ar fi deja pe banii mei:ori nu as fi dispus sa cumpar lipsa de calitate pe banii mei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.