Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce aveti cu DACIA
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
vlad3
Alex, este normal sa ai Oltcit, ca doar este masina pe viata. Nu mai rade asa aiurea si, decat sa faci apologia rablelor pe masini.ro, mai bine te-ai apuca de limba gramatica. In plus discutia nu isi are rostul - tu esti olcitar, eu sunt pro Mercedes si altele asemenea. Daca vrei, infiintam un threasd si pt trotinete.

PS - tonul asta violent este raspuns la tonul folosit de tine.
vlad3
Pt Sorin

Nu reclamele masinilor amercane ci campania de intrare pe piata. In centru pe un bloc sunt tot felul de americane si in dreptul fiecareia spune "masina varului din State", "Masina sefului din state", puiii mei, tot asa ! Mi se pare jignitoare prin insusi mesajul - uitati-va fraierilor ce masini au emigrantii, nu ca voi ! Ma rog ceva de genul asta. Daca ai fi citit cu atentie ai fi vazut ca am spus acolo ca "mie mi s-a parut cel puitin jignitoare". Mie si atat ! Poate sa ma insel. In alta ordine de idei - la noi aici, pretul la un Chrysler este de vreo 28.000 de euro. CIP. La banii astia adauga accize, tva si alte taxe si ai sa vezi la ce preturi te duci. Cat despre dotarile standard, las-o mai de vara, ca aici si mercedesul are super oferta.
C 200 CDI 2148 cmc 116 cp/4200 rpm 31.296
C 220 CDI 2148 cmc 143 cp/4200 rpm 33.584
C 270 CDI 2685 cmc 170 cp/4200 rpm 40.036
C 30 AMG 2950 cmc 231 cp/3800 rpm 58.499
C 32 AMG 3199 cmc 354 cp/6100 rpm 65.897


Dotari standard clasa C
Airbaguri pentru sofer si pasager fata, air baguri laterale si windowbaguri. Sistem de frnare BAS, scaune fata reglabile electric, ESP, volan multifunctional, instalatie de incalzire cu filtru de praf, recircularea aerului si reglaj independent pt soferi si pasageri. Telecomanda pt portbagaj, ASSYST, sistem de spalare a parbrizului cu lichid incalzit, martor optic pentru defectiuni ale sistemului de iluminare-semnalizare, servodirectie si coloana de directie telescopica, airbaguri frontalke cu generator de aer in doua trept, ABS geamuri electrice, oglinzi electrice, tempomat si speedtonic, inchidere centralizata, cotiera fata cu compartiment, 3 tetiere spate rabatabile pneumatic, lampi de ceata in spoiler, recunoasterea ocuparii scaunului pasagerului, avertizor sonor pt lumini aprinse, ASR, a 3 a lampa stop integrata in capacul portbagajului. La modelul C 30 CDI AMG pe langa cele de mai sus, se aduga la varianta standard si :
clima THERMATIK, volan sport AMG din piele, fvitezometru si scala pana la 300 km/h (puturoasa, huh ?) schimbator de viteze -piele, inscriptionat, linie de design si dotatri AVANTGARDE, pachet optic AMG, jante cu spite duble de 17", suspensie AMG, evacuare AMG, franare AMG.
E classe
E 200 CDI L4/2148 cmc 122 cp/4200 rpm 37.893
E 220 CDI L4/2148 cmc 148 cp/4200 rpm 40.690
E 55 EMG V8/5439 cmc 476 cp/6100 rpm 101.502

Dotari standard clasa E :

dublu air bag si dublu side bag sofer & pasager, ESP, servodirectie, scaune fata reglabile pe orizontala, luneta cu degrivare si temporizator, AC, ornamente interioare din lemn de platan, senzor de ocupare a scaunului pasagerului, ASSYST PLUS, inchidere centralizata, lumini in usi pt coborare, praguri insertii de otel inscriptionate Mercedes, jante aliaj usor 7J x 16, cu pneuri de 205/60 R16, senzori avertizare rasturnare, stergatare cu senzor de ploaie, protectie la coliziuni laterale, ABS, BAS, geamuri electrice, centuri de siguranta cu limitator de forta si reglabile pe inaltime, radiocas MB Audio cu 10 difuzoare, inchidere de siguranta pt usile din spate, avertizor sonor pt lumini aprinse si frana de siguranta, cotiera fata cu compartiment, SBC, 5 tetiere ajustabile si cele din spate rabatabile, pregatiere pt portbagaj pe pavilion, sistem de avertizare pt lichidul de spalare. La modelul E 55 AMG, la varianta standard se mai aduga : piele nappa AMG doua culori, volan sportiv ergonomic cu butoane pt SPEEDSHIFT, praguri inscriptionate AMG, scaune multicontur incalzitejante de 18", inscriptionarea pe aripile dion fata V8 KOMPRESOR, scaune sport AMG, instrumente bord AMG, vitezometru inscriptionat 320 km/h, pachet de memorie pt scaunele din fata si volan, pachet optic AMG, evacuare AMG, suspensie AMG ce are la baza sistemul AIRMATIC DC, sistem de franre AMG cu discuri perforate fata, spate !

Deci daca standardul asta nu e satisfacator... nu stiu ce sa mai spun ! Si nici nu imi imaginez ce ar putea sa mai bage in plus la standard. Cat despre faza cu puterea, pe bune, LAS-O JOS CA MACANE !



[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-06-25 13:58 ]
A Go Go
Hi ,hi,
Vladica la banii care-i cistigi tu pe luna poti sa-ti iei un mertan la fiecare 2 ani cu dotari incepind de de la....si pina la....mai maninci citeva iaurturi cu chifle , mai intri pe un forum auto romanesc si te dai mare si acasa mergi tot intr-un amarit de Oltcit pe care l-ai luat cu vre-o 400 de dolari de la Craiova si critici ...si critici ...ca cica te-au jignit la scufita cu reclamele lor americanii...vezi ca daca nu ai grije o sa ramai ..... pe viata .





vlad3
D'apoi Sorine, e simplut - nu mai ai argumente si ai inceput sa lovesti sub centura. Sorry ca m-am bagat in seama cu tine, dar pareai un om care are si alte argumente decat - "e asa cum spun eu, ca asa vrea muschii mei !" Bafta ! Sper sa ajungi departe. Si sa ramai acolo !

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-06-27 13:27 ]
Alex4
Vai mama draga ce satzi zic io domnul vlad ....io mai invatz romana ..dar tu mai invatza in materie de masini ca vad ca esthi afon...aratami o persoana care nu este pro mercedes ...... haha rad cat vrea muschiul meu ). Sa sthii ca io cred ca am mai multa idee despre masini decat tine hmmmm... asha ca... lasa-ma. Dar te rog nu vb de o masina de care habar nu ai, care f f f f putzin imi vine sa cred ca ai avut oltcit (doar din auzit) , shi tu te pui pe carcotit
Alex4
Apropo.. io nus fan oltcit....io am un tico, taicamiu supernova, sormea cielo, iar maicamea nu are carnet deshi o sa shil ia cat de curand ca face scoala acum ( sa plictisit taicamiu sa o duca la serviciu) shi o sasi ia matiz. Oltcitu lam luat ca mia placut ca a fost ieftin, am renuntzat sa plec la munte shi lam luat shi il folosesc la firma sa car toate porcariile ca este papuc. Nus fan oltcit dar sunt sigur ca este mai bun decat o dacie.......
vlad3
Desi vad ca esti foarte sigur pe tine si un raspuns din partea nu cred ca mai era necesar, de vreme ce le stii pe toate ca un om mare, totusi am sa-ti spun cate ceva - in legatura cu Mercedesul, uitea-te cu atentie la posturile lui Sorin si dupa aia poate, intr-un final apoteotic, ai sa pricepi ( desi ma cam indoiesc) ... Cat despre Oltcit, ei bine am avut ! Si mai bine nu aveam ca aia nu se poate numi masina. Din pacate trebuie sa il citez pe Sorin "sta un an si merge-un ceas" ! Cam ala e Oltcitul. Am schimbat intr-adevar 3 pivoti intr-un an. La unul dintre ei am avut marea surpriza sa nu se potriveasca in lagar. Calitatea pieselor pentru Oltcit este de altfel indoielnica. Aveam un zgomot cand puneam frana ! Am schimbat placute, apoi saboti, intr-un final discurile crezand ca s-au ovalizat. Ei bine stii care era faza ? Nimeni nu a stiut sa spuna ! Singura explicatie, care mi s-a parut logica a fost "pai ce vrei dom'le ? E masina romaneasca, nu-i normal sa emita sunete ciudate si sa nu stii de unde sunt ?" . Dupa aia - carburatia - extraordinara, numa ca trebuia sa stai cu surubelnita pe jigloare, daca nu voiai sa ajungi la niste consumuri fabuloase. Foarte sensibil si cu ocazia asta am stabilit si fiabilitatea. Mai mult decat atat a si luat foc masina si sincer vorbind, la cate belele am avut cu ea am fost tentat sa o las sa arda. Ce se intamplase - datorita desteptaciunii romanilor, delcoul stii foarte bine unde se afla si care ii este pozitia. Cuiul pontou s-a stricat (btw - si cuie pontou am schimbat cateva intr-un an) iar in momentul in care s-a inecat, s-a oprit motorul, presiunea de vacuum a scazut ( normal), iar benzina care era mai multa decat capacitatea carburatorului, s-a dus pe furtunasul de vacuum. Cand am dat la automat, a luat foc de la delcou. Si sunt multe alte probleme pe care ti le pot expune aici,dar nu cred ca are sens. Daca Dacia nu e masina ( si inca nu e) Olcitul este chiar trotineta. In caz ca nu stii, pentru cultura ta generala, a fost un experiment ratat al francezilor, pe care l-au vandut romanilor cu o caciula de bani. Poate ca nu stii, dar in Franta Citroen Visa ( care oricum are motor cu racire pe apa) s-a fabricat aproximatuiv 2 ani juma ! Ca sa isi recupereze totusi investitia, ne-au vandut nou porcaria aia cu titlu de "masina".
Traim totusi intr-o tara libera unde fiecare are dreptul sa isi spuna parerea. Chiar si tu.
Alnaibii
am fost curios si am citit toate mesajele de aici. vreau sa imi iau masina si caut tot ce se spune despre orice. la un moment dat vroiam sa imi iau nasolenza, dar am niste prieteni mai cunoscatori decat mine care m-au convins sa nu.
daca berlina nu (banii aruncati pe fereastra), solenza nu (nova estetizata) atunci ce?
Alex4
Mdea mie tot nu imi vine sa cred ce tzi sa intamplat cu mashina aia. Am sa le iau pe rand, da scartaitul ala pe spate se poate scapa foarte usor se pot schimba placutele pe spate cu unele frantzuzesthi adica nu dai 200 mii ci dai 350000 dar te tzin dublu. Eu pe a mea o am de 1 an shi juma, merg zilnic cu ea peste intre 50-100km shi din ianuarie anu astha nu am mai bagat nici un ban in ea shi car cu ea nu gkuma. Ai dreptate in legatura cu carburatoru este f pretentzios, daca nu ai un filtru de aer nou shi bun te enervezi la culme. Shi sincer oltcitu nu este dacie sasi bage toata lumea mana in el, daia tzia zis toata lumea ca nu sthie. Apropo ...cultura mea generala despre oltcit este mai vasta decat a ta ..sorry. La noi citroen a venit cu proiectu in 1980 (anii nui tzin bine minte acum) shi romanii au aceptat shi sa creat mashina oltcit (olt de la zona oltului shi cit de la citroen) la inceput oltciturile sau fabricat cu 50% piese frantzuzesthi apoi au fost eliminate pe rand cu cele romanesthi. In 1992 (parca) francezii sau retras pt ca nu lea mai convenit ca incepuse sa fabrice mashini cu piese rom adik proaste. Din 1992 oltcit a devenit oltena insa francezii nu stopat productzia ci au continuato in fabricile lor sub cunoscuta denumire de citroen axel pana in 1997 -1998. Axelu a fost scos de pe piatza pt ca lume dorea mashina cu racire pe apa.
Fabrica romanesca oltena a fost cumparata de daewoo in 1996 atunci fabricand ultimele mashini , dintre cele mai bune.
Sa sthii ca dreptate ai f f f mare in legatura cu mertzanu ..... logic e o mashina tare cui nui place sa o aibe in curte. Dar catzi shio permit????
Apropo ce model de oltcit ai avut ?? shi din ce an???
vlad3
Oltcit, adica Citroen de Olt. Dupa cum ii spune si numele, asa e si masina ! Personal stiam ca Oltcitul este luat dupa Citroen Visa. Francezii s-au retras de prin 86. Nu au supervizat decat un vreo cativa ani dupa ce a incceput productia. Visa chiar a fost un model ratat, desi motorul are racirea pe apa si in plus e si masina in 4 usi. Pentru noi au venit cu acest hibrid oligofren si repet, ne-au luat o caciula de bani. Primele modele 100% romanesti au aparut undeva pe la sfarsitul lui '87, cand au iesit acele Oltcit RM, adica partial romanesti, dupa care dupa '90 a iesit oltcitul Trm, adica totul romanesc. Al meu a fost unul dintre ultimele RM-uri, datat decembrie '89. Discutia asta interminabila despre Oltcituri nu isi are rostul aici. Singurle considerente pentru care pe vremea aia - 1996 am dat 500$ pe Oltcit este ca il preferam Daciei datorita bordului si locului pe care il ai ca sofer. Credeam ca are si alte avantaje asupra Daciei, dar m-am inselat. Rau de tot. Cam astea sunt amintirile care ma leaga de Oltcit, iata, atat de vii si dupa 6 ani de la despartire ! Dupa ce am dat oltcitul am jurat ca in viata mea nu mai cumpar masina romaneasca si cel putin pana in momentul asta m-am tinut de cuvant.
Alex4
Pai vezi .... tu ai avut RM adica frane de dacie (adica fara frane), shi cam totu era furat de la dacie... RM a fost cea mai tzeapa masina OlTciT .....
Citroen a semnat cu statul roman un contract in 30 decembrie 1976 privind construirea celei mai moderne fabrici.
In 1982 au inceput productiile de OLTCIT pe piatza romaneasca shi pt export in 2 variante Special shi CLub
In 1988 sa retras citroen din romania iar dupa retragerea lor romanii au facut modificari cu piese de dacie romanesthi creanduse 11 RM.
Dupa reluarea exporturilor in 1990 calitatea a revenit la normal asfel nascanduse 12 TRS cea mai buna masina a lor identica cu citroen AXEL.(anii sunt la sigur acum)
Axel avand planetare frantzuzesthi , cam totu frantzuzesc...... altceva nu mai am ce satzi zic tu ai avut o mashina f proasta te inteleg 11RM cea mai prosta...dar te rog cumparatzi un 12TRS sa vezi diferentza.... pe bune.
Era shi normal ca sa schimbi in 1 an 3 pivoti ca era de dacie. Io la al meu am totu frantzuzesc. Daca te intereseaza istoria oltcitului pt cultura ta generala intra pe www.oltcit.ro shi vei afla mult mai multe. Ce altceva satzi mai zic nu sthiu.... dar tziai cumparat shi tu una dintre cele mai proste masini din toata productzia shi le condamni pe toate. HMmm poate itzi vei schimba parerea.
Alnaibii
nu stiu ce cata pe forum de dacia discutii despre oltcit, dar pot sa confirm si au partea cu francezii. proiectul din 76 era foarte bun, dar cum romanii sunt de rahat, au intarziat fabricarea pana in 82, si in 82 erau masini japoneze mult mai ieftine si mai bune dacat olcitu', si francezii au luat teapa, ca nu se bazau ei numai pe vanzarile in romania. asa ca dacia si olcit sunt frati buni - proiecte din 70 contruite in 90. masini de masini
Alex4
Dan corect, ai dreptate....dar sau fabricat shi in 1976 dacii ....... shi chiar bune rau (ca deee au avut piese de frantza) dar dupa aia au inceput prin eliminare sa devina romaneasca. N-ai ce-i face ... ceausescu a fost putzin batut in cap dar hai sa ne menajam putzin ...sa ne uitam ce am realizat cu ARO... o masina destul de buna care nu mie rushine deloc cu ea , o mashina de teren printre primele locuri care concureaza la greu cu restu
Alex4
sergiu uite satzi dau istoria dacie pe larg :
In 1966 renault12 (R12) era inca in faza de prototip shi cu asthea au semnat un contract cu rom. sa se fabrice R12 shi aici.
In 1968 la 20 august sa inaugurat fabrica de la pitesthi.
In momentul finalizarii fabricii de la pitesthi pt ca R12 nu era omologat de francezi (pt ca era un prototip) au scos pe piatza romaneasca Dacia 1100 ( dupa parea mea cea mai buna mashina construita in Romania)
Sa construit shi dacia sport 1100 S foarte putzin cunoscuta )) nu sthiu de ce
In octombrie 1969 are loc lansarea lui renault 12 la salonul auto din Paris iar dupa 2 saptamani pe 22 la bucuresthi au fost prezentate surorile "gemene" Dacia 1300 shi R12 , EREN '69 (Expozitia Realizarilor Economiei Nationale ) ).
Din 69 pana in 71 dacia 1300 a fost asamblata din piese franceze
Dupa 71 60% au inceput sa devina piesele romenesthi, iar in 1976 Dacia a devinit pe intregul romanesca 99% romaneasca ( daca nu 100%) )) astha este istoria daciei . Mai incolo toata lumea sthie provienta ei )
Alex4
Nu mai zice nimeni nimik ??
Titi
Hai ca zic eu ceva...
O revista de specialitate auto a facut un test la clienti de un max. de 135 de puncte privind ne-satisfactia lor cu calitatea anumitor marci scumpe din posesia lor.
Pe locul 1 a iesit Cadillac-ul cu 132 de puncte sau defecte urmat pe locul 2 de Mercedes Benz cu 131 de puncte sau defecte sau ne-multumiri.
Cadillacul ca Cadillacu dar cum explica Mercedesul Benz calitatea proasta a marcii avind in vedere preturile exorbitante cu cere-i frige pe clienti ?
Concluzia? ...mai bine cumperi o Dacie 1300.smile.gifsmile.gif
Salut
Alex4
corect!!!
4x4
Eu unul m-am convins ... nu sunt genul nationalist dar sa dea naiba daca nu imi iau dacie , la banii romanului nu ai ce sa-ti iei , parca suntem blestemati , uni dintre noi
vlad3
Mai Titele - unu la mana - cred ca sondajul despre care vorbesti tu a fost facut de Romania Mare sau poate de Blitz Magazin. Soferi probabil au fost indivizi ca Sorin, care se plang de puterea Mercedesului si care au impresia ca o astfel de masina trebuie mosita. Daca nu e asa, poate ne luminezi si ne explici tu cam ce nemultumiri au fost si care e faimoasa revista care a facut acest sondaj si btw, poate n-ar fi rau sa aflam si noi pe ce esantion de populatie s-a facut respectivul sondaj.
vlad3
4x4, ceea ce spui tu este pe undeva adevarat, insa hai sa ne gandim un pic - daca tot ai 5000 de euro, nu e pacat sa ii arunci pe o Dacie in loc sa faci un avans la o alta marca ? Ratele cred ca ar fi decente, daca masina se incadreaza in 10.000 de euro. Variantele sunt f. multe la banii astia ! La urma urmei im Romania in afara de pensionari si bugetari, nu cred ca mai sunt salarii sub 200 de euro...

PS - sunt chiar curios ce o sa iasa din X90, ca zice-se francezii cand or s-o lanseze vor sa o prezinte si la Salonul de la Paris, ceea ce inseamna ca o fii ceva de capul ei, pen' ca pe-acolo o firma ca Renault nu se poate prezenta cu trotinete....
George Serban
Pentru toti cei care desconsidera DACIA.
Conduc o DACIA hibrid - asa a iesit din fabrica, amestec de elemente 1300 si 1310 - veche de 21 de ani - din 1982.
Acum 2 ani am verificat cat o duce 130/h, fara sa tremure!
Daca ai grija de ea, te duce oriunde. In noiembrie trecut am fost de la Petrosani la Ramnicu Valcea si am trecut peste munti, aproape 1600 de m altitudine, pe la Voineasa. Am vazut si ghiata si zapada, dar n-am avut probleme.
Niciodata nu o duc mai mult de 90, maxim 100 in depasiri sau autostrada, pentru ca o feresc de uzura inutila - timpul catigat este prea mic.
Acum are 165000 km la bord si consum de 6.5/suta drum intins (calcule facute pentru drumul de la Herculane la Bucuresti).
Pe -15 grade, asta iarna, in Timisoara, a pornit la prima cheie. Un prieten cu Vectra nu a reusit s-o porneasca.
Colcluzia este ca o ai asa cum o intretii!
Benzina ii bag numai fara plumb, si contrar credintelor populare conform carora ii arzi supapele sau cine stie ce din cauza benzinei fara plumb. De la 125000 km numai FARA PUMB. Si, inca ceva, dragii mosului! Sa nu va mirati ca treceti cu piciorul prin podea si dupa aia tipati ca nu-s buna, dar MAI SPALATI-LE SI PE DEDESUBT, NU NUMAI PE DIAFARA< CA PE ACOLO O MAI SPALA SI PLOAIA< DAR SUB< NUMAI VOI!
Daca te dai mare la intersectii ca pleci cu scrasnet de roti de pe loc sau ca faci intoarceri cu frana de mana esti un individ care nu merita nici sa mearga alaturi de ceilalti, nici sa aiba masina.
Si acum sa va spun ce este schimbat pe ea - nu uitati ca are 21 de ani - placute si saboti de frana - acum 20000km, rulmenti si pivoti - acum 40000, tobele de esapament originale le-am schimbat acum 5 ani, capac delcou, platini, bujii - toate ar intra in domeniul consumabile, nu??
Si, sa nu uit si sa credeti ca e perfecta, la 120000 km, acum 4 ani, i-am schimbat setul motor, si nu pentru ca era uzat incat sa intre benzina in baia de ulei sau ulei in camera de ardere ci pentru ca unul s-a fisurat! N-aveti u piston in plus?
In cazul oricarei masini, este foarte important sa stii s-o duci, sa-i stii slabiciunile si punctele tari! Niciodata o Dacia nu va castiga plecarea de pe loc in fata unui Oltcit, dar nici Oltcit-ul nu merge ca Dacia, ca sa ma rezum la autohtonele predecembriste.
Cei care-si schimba masinile la 2 ani, niciodata nu vor avea suficient timp sa cunoasca tot ce poate face respectiva masina, si normal ca vor aparea pe aici aruncand cu noroi in ele, ca nu-s bune de nimic samd.
Alex4
Serban acum pe bune ...degeaba ai mashina shi nu faci shi tu ceva cu ea!!! acum serios traiesthi degeaba. Acum am 2 intrebari ... nu teai plictist de ea??? Sau catzi ani ai?? Pt ca serios sa mergi cu masina shi tu sa nu depasesthi nici o mashina, sau sa nu dai nici un scartz cu 1 sau cu a 2 sau sa nu faci 180 de grade cu ea cu frana de mana sa creasca adrenalina in tine sa simtzi ca traiesthi ca uite ce sthie mashina ta sa faca. Este ca sexul sincer..... adik sa futzi o femeie numai in pat shi numai in aceashi pozitzie. Este ceva monoton.Adik da! te inteleg sa o intretzii dar totushi este mashina shi fao sa se simta ca este mashina. ))))
Alex4
Vlad alooooooo in ce tzara traiesthi ???? io cred ca nu in romania ) hmmmm
nu mai gasesthi salarii sub 200 de euro ) hahaha (intre 30-50 % sunt bugetari) shi apropo io cred ca nu prea gasesthi salarii peste 200 euro )) io cred ca pt 200 de euro tre sa ai o experientza destul de mare in meseria pe care o faci. wowwww )))))
George Serban
Mentalitatea ta este a unui baietas de cartier, timorat si incapabil sa se exprime si care cauta refugiul in tembelisme cu masina pe strazi. Trezeste-te omule, esti pe drum, esti printre oameni, nu la tin ein curte! Nu faci 180 grade numa' ca asa ti se pune tie pe chelie!
Daca stii cu cine te pui si cu cine nu, asta nu inseamna ca nu stii sa traiesti, ci ca-ti cunosti limitele masinii. Nu-s tembel sa ma pun cu un BMW sau mertan, stau in categoria mea!
Si chestia cu scartzul sau 180, mi se pare mai interesant cand ma bag intr-o depasire a unei coloane de tiruri pe Canalul Timis-Cerna. Stii, bai, unde este ala, sau tu esti soferas de autostrada, unde din fata nu vine nimeni?
Nu viteza este importanta, ci cum o folosesti!
Si, apropo, am 22 de ani, daca esti interesat. Ia spune-mi tu mie cate accidente ai facut tu si cati Km ai la bord si cati ani de sofat?

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-07-18 07:52 ]

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-08-14 13:42 ]
vlad3
Bre Serbane, din ce am citit eu in cele scrise de tine, am tras urmatoarele concluzii :
- esti un tanar bine instruit in ale masinii
- ai o buna conduita pe drumurile publice (1000 de pcte)
- ai invatat cu mult inainte de vreme ca viteza e buna dar sa stii cand s-o dai.

In rest, referitor la Dacie, ce pot sa spun ? Cred ca nu ai condus alte masini. Revin la trecutu-mi glorios, cand dupa revolutie am luat o Mazda 929 din '81. Ma rog, gandindu-ne ca eram in '90, nu era chiar atat de veche. Nu avea decat 9 ani si aproximativ 100.000 de km reali. Treaba e ca pe langa cei aprox 120 de caluti, aveam un super confort, 929 fiind serie de limuzine ca dimensiuni si dotari, dar prima segmentare i-am facut-o la 250.000. In rest apa, paie sui bataie. Nu am stiut efectiv ca am carburator, motor, sau alte nazdravanii. In cei 300.000 de km care i s-au "dat in bot" de la cumparare, nu s-au schimbat decat pivotii, pompa de benzina si..... Si restu consumabile. So, o Dacie ca s-o aduci cu motorul la 150.000 macar, fara reparatii, tre sa stai de curu' ei. S-o mosesti, cum spunea un clasic de pe-aici, inca'n viata, zis Sorin. Tata 18 ani a avut Dacie si cand a schimbat-o a zis "Slava Domnului !". Nu are rost sa intram in polemica, dar pe scurt, totul se rezuma la raportul pret-calitate, care ca nu se prea respecta la Dacie. Plus ca acu' sunt om cu familie si copil si ma mai gandesc si la siguranta pe care ti-o ofera o masina. Siguranta care in Dacie e priactic nula ! Nu degeaba a zis ala de la Renault ca Dacia este o masina excelenta pentru plimbarile prin curtea fabricii....

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-07-18 13:17 ]
vlad3
Alexe tata, nu stiu de unde ai scos tu procentele alea atat de exadcte in legatura cu bugetarii. Poate lucrezi la Statistica si noi nu stim. Pot sa iti spun ca cel putin in Bucuresti, in cazul populatiei cu varste cuprinse intre 25 si 45 de ani, cine are 6 milioane leafa, se numeste ca face munca patriotica. Ti-as putea spune de indivizi care castiga mia si ceva de $ lunar, fara sa fie alesi ai neamului, dar imi e teama ca te aduc in pragul sinuciderii. Daca tu te inchini la 200 de dolari lunar, inseamna ca nu ai sa fii in veci capabil macar sa crezi ca ai putea sa ajungi cu leafa la peste mia de parai, decat poate la capsuni in Spania, sau sclav pe vre-un vas de croaziera . Atata vreme cat ti se umple gura cand zici "doua-sute-de-dolari", sincer n-ai nici o sansa. Cunosc indivizi, care, buni meseriasi (tamplarie de aluminiu), au net in mana 17 milioane ca angajati... So, daca stii sa faci pe lumea asta si altceva decat sa dai cu parerea pe masini.ro, poate ca ai sa ajungi sa castigi si tu ceva bani. Pana atunci, ia-ti o Dacie cu 5000 de parai. Da' in cazul asta, cauta-ti un serviciu bine platit, ca o sa ai nevoie....

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-07-18 13:28 ]
Viorel1
In "economia de piata" totul se rezolva prin jocul dintre cerere si oferta. Daca mai mult de jumatate din soferii Romaniei conduc Dacii asta inseamna ca masina are un pret corect pentru prestatia sa. Eu am avut Dacie si am fost foarte multumit de ea, vis-a-vis de banii pe care i-am dat. Am visat tot timpul la o masina cu aer conditionat cu care sa ma duc o data pe an la Service pentru revizie si sa nu am grija platinilor, jiglerelor, etrierelor, nivelului de ulei si ruginii. In 1999 am cumparat un Cielo si tot ce am visat a devenit realitate si am constatat ca are un raport pret-calitate mai bun ca Dacia.
George Serban
Pt Vlad: Multumesc pentru aprecieri, insa, in privinta masinilor conduse, am condus mai multe tipuri, Opel Rekord, Vectra, Renault 21, Peugeot 405, Espero, e drept insa ca pe Dacia am facut cei mai multi km. Stiu ca, fata de celelalte, siguranta lasa de dorit, dar, pentru o masina de acum 30 de ani, la ce sa ma astept. Pana schimb masina, solutia este sa am grija de mine si sa conduc cu prudenta, fara teribilisme, ca nu ajuta nimanui, si daca dai intr-unul si-l nenorocesti, dupa aia nu ai ce sa te plangi, ca n-ai vrut!
Si da, intr-adevar, Dacia, ca sa te duca la 150000 km, trebuie sa ai putin agrija de ea, mai mult decat la celelalte!
Dar, totusi, este o masina buna, tinand cont de conditiile in care ne aflam. La urma urmei, prin filmele americane vedem o gramada de cazaturi care merge pe autostrada si nimeni nu se supara!
4x4
Viorel , la ce referi cand spui ca raportul calitate pret este mai bun ca al daciei ?Eu am condus un Cielo 2 ani si pot sa zic ca este ok dar nu face banii , suspensie naspa , directie proasta , stabilitate oha si pot sa-ti mai zic , nu spun ca nu are si puncte forte dar tot zic ca nu face banii .Apropo , banuiesc ca ai fost la service , cat a facut nota ? cat te costa asigurarea anual?

Cei care spun ca dacia nu iti ofera confort , nu iti iti ofera siguranta , etc , asa e ... dar ca sa poti cumpara o masina de 10000 euroi tre' sa ai ceva lovele . Si ce te faci daca ti-o zgarie in fata blocului sau in parcare sau poate mai rau , dar zici ca ai asigurare, pe care mai dai inca vreo 300 euroi .

Solenta nu prea face banii dar cu o berlina sau cu o super nova iti faci treaba foarte bine . Nu cred ca e nimeni atat de batut in cap sa prefere dacia in favoarea unei masini de 7-8-10.000 euro .Puterea de cumparare a romanului este inca foarte mica , poate ca in viitor lucrurile vor sta alfel dar pentru cei cu venituri modeste totusi dacia ramane prima alegere .Cand spun venituri modeste ma refer chiar la cei care castiga pana la 300$ .
Alex4
Serban am aproape 20 de ani am luat carnetu din prima de la 18 ani shi am aproape 100.000 de km. Cu a mea am in 1 shi juma shi am 45.000 km cu a lu varmiu am 30 000 (31000 parca )
Alex4
Cu ticoul astha pe carel am din noiembrie am banuiesc 20000 km. Plus restu cu a mashina lu sormea care am conduso in primele luni de sofat. Apropo am multe drumuri facute ...pana in sinaia (varmiu are casa shi acolo) bucuresthiu lam facut de multe ori shi multe alte. Shi chesthiile asthea, scartzu shi 180 ., nu le fac in curte le fac in alte locuri adik locuri amenajate unde se intalnesc baietzii cu mashinutze. Serban leam aratat mesajul tau shi unor prieteni deai ...shi au ras )) No ofense dar mai jignit fara rost la inceput.
Alex4
Vlad logic ca stau bine cu procentajele este simplu sa calculezi ...... cate licee exista in tara astha!...apoi inmultzeste shi vezi cat personal shi catzi profesori sunt shi io cred ca doar 10% din prof au salarii de 6 mil. intamplator sau uitat taicamiu pe mesajul tau ) shi sincer sa amuzat copios pt ca spui niste lucruri care numai tu le visezi. Sunt oameni in romania care intradevar castiga bani chiar peste 500 de euro dar aia ori sunt directori ori prezentatori ori sunt parlamentari.
Te rog io mai intereseazate shi apoi mai vb plzzzzzzzzzz. )
Matei
Vlad, esti intr-adevar f. prost informat sau teribilist. Am citit de 2 ori mesajul tau...pur si simplu nu-mi vine sa cred ce-ai putut sa scoti...sunt frumoase visele la mii de $? Nu zic ca e imposibil...cunosc si eu asemenea persoane (care nu sunt neaparat alesii neamului) dar ma mai uit si ce functii/raspundere/munca au. Majoritatea dintre cei la care faci tu referire sunt oameni trecuti de 45 de ani, infipti bine in diverse bijnitzuri de perspectiva IMEDIAT dupa '90. Sau oameni cu cine stie ce aptitudini deosebite, unici in domeniul lor. Dar cati sunt astia intr-o tara intreaga? Macar 1%? Aici cred ca era vorba de OMUL MEDIU, cu o pregatire medie/superioara, dar fara calitati iesite din comun, cum dealtfel sunt cei mai multi. Eu am destule cunostinte cu studii superioare (care se incadreaza intre 25-45) ce inghit rahatzelul cu stoicism pe 6 mil. lei lunar, chiar aici, in Buc. Si sa stii ca nici p-afara la capshunica vesela nu e chiar asa o fericire. De ex. in Germania un salariu brut de 2000EU e considerat unul BUNICEL, bani din care neamtzu' mai ramane dupa cheltuielile lunare (asigurari, etc.) cu cca. 200-300, suficienti cat sa se dramuiasca pt. intretinerea masinii, de ex. Asa ca nici p-acolo nu umbla cainii cu covrigi in coada cum cred unii.GATA! Am aberat destul. Don't take it too serious:)
Matei
probabil ce e cel mai grav in toata povestea asta e ca tinerii la noi sunt tratatzi cu "dosul", iertati-mi expresia. De aia ajung sa plece la "cireshica", in sperantza ca vor veni cu 4-5000EU sa scape de Dacia mostenita de la bunicu'. Dc. ar castiga in "rom." bani suficienti, ar mai pleca afara? Am luat-o pe aratura rau de tot...sa fiu iertat!
George Serban
Pt Alex: Daca tu consideri ca te-am jignit fara rost la inceput, atunci scuzele sunt necesare.
Totusi, spui ca ai peste 100000 km. Dupa atatia km, se spune ca esti sofer adevarat, dar tu nu m-ai convins. Chestiile alea de teribilist se fac in locuri pregatite pt asa ceva. Vezi pe discovery ca este un show cu un tip care face/reface masini si se prezinta acolo tot felul de masini vechi, in foarte buna stare. Este acolo si un fost pilot de curse, dar niciodata nu l-am auzit sa spuna ca a facut asa ceva cu o masina pe sosele! Cascadorii de genul ala le-a faut numai pe traseul de curse care este fact special pentru asta, nu la coltul strazii, si numai cand era singur. Aia este mentalitate de sofer. Sa-ti asumi niste riscuri calculate pe care sa le poti duce, pt ca atunci cand patesti ceva, sa nu fii nevoit sa fugi la tata si la mama ca sa te salveze ei!
Cat despre prietenii tai, daca au si ei aceeasi mentalitate, precum ca, daca nu poti face scartz si 180 cu masina, inseamna ca nu este buna, pot sa rada in continuare!

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-07-21 08:35 ]
Titi
"J.D Powers and Associates" studiu care apare in fiecare an. Anul asta premiul pentru cele mai multe probleme le-a avut Mercedesul cu 132 de puncte si a fost mai rau ca punctaj decit Chevrolet si Cadillac.
Chevrolet cu 130 de puncte si Cadillacul cu 103 de puncte sau probleme daca vrei sa le numesti asa, raportate de cumparatori.
Acest studiu apare in revista "Car and Driver" din luna August anul curent pe pagina 36.
Acest sondaj a fost numit "Cea mai mare cacialma germana de la sfirsitul celui de-al doilea razboi mondial sau mai bine zis cel mai mare secret tinut ascuns pina acuma despre calitatea dubioasa a marcii Mercedes."
Biroul unde lucrez eu in Boblingen , primeste lunar reviste de specialitate printre care si "Car and Driver" livrata special din state asta ca sa tinem pasul cu ce mai spun si specialistii de peste girla.
Pa.
P.S. Revista costa aproape trei lire sterline. Daca poti sa-ti permiti cumpar-o si uita-te pe pagina 36 la articolul in chenar negru de pe josul paginii.
Titi
Mesajul anterior fusese pentru Vlad ,apropo de calitatea slaba a mertanurilor.
Alex4
Pt serban : Draga serban daca erai atent la ce am scris io nu mai ajungeai la concluzia ca fac 180 de grade pe sosea! Sincer cand conduc 100-200 km pe zii ma plictisesc la culme dar cand plec de la o intersesctzie cu scartz 1,scartz 2 shi apoi cu a 3-a vb f serios dar imi revin complet shi imi revine cheful de condus. Este o monotonie sa conduci .
Apropo da 180-240 grade le fac in parcari goale cu baietzii locuri unde toti soferii le sthiu.
Apropo io nu ma cred un adevarat sofer sunt inca la inceputul alfabetului. Adevaratzii soferi sunt aia cu 500000-1mil de kilometriii
Shi da ma uit pe discovery da lam vazut pala care reconditzioneaza mashini shi piste dalea noi nu avem soryy.
Alex4
Pt vlad : Vezi ca nu te crede nimeni in leg cu salariile ))))
George Serban
pt. Alex.
Modestia iti prinde bine. Daca tu zici, atunci asa este. In leg cu scartz-ul, chiar si asa cum il faci tu la stop, nu-si gaseste locul. vrei scartz, du-t ein parcarile goale pe care le mentionai mai devreme. pe sosele n-au ce cauta teribilisme, indiferent de masina.
Titi
Alex
dupa cum se vede cu "scarturile" tale in mijlocul soselelor,tu o sa accidentezi pe cineva si o sa nenorcesti vre-un nevinovat care se intimpla sa fie acolo unde te fanfaronezi tu ca sofer cascador.
Daca te plictiseti asa de mult mai bine ai face ceva util cu timpul tau si anume ceva filantropic pe la niste case de orfani din Bucuresti .Te-ar ajuta sa vezi viata cu alti ochi.
George Serban
Bine imi pare sa vad ca mai e cineva de acord cu mine! Prea sunt multi cascadori pe aici! Ar trebui sa deschida mai bine ochii in jur , sa vada ce se intampla!
Alex4
Bine mah daca voi spunetzi asha ....astha este....ash avoi ganditzi dar io cel putzin daca nu le fac acum sa simt bine ...degeaba.....dar oare la 60 de ani ce draq o sa facem ?????? eu cel putzin atunci vreau sa merg asha cum mergetzi voi: ))))
vlad3
No Titi, draga, in legatura cu slaba calitate a mertanurilor, iti pot spune ca impotriva tuturor revistelor de specialitate ( inclusiv Car & driver), am avut un mertan care desi din '74, a mers 300.000 fara reparatii. Pe drumurile de la romanica. Cunosc indivizi care au mertane pe care le-au hingherit pe aceleasi drumuri sute de mii de km. Fara reparatii. Orice spun aceste reviste, practica sfideaza. Calitatea dubioasa a mertanelor ? O gluma !

Stimabili ! In legatura cu salariile... Fiecare castiga exact atat cat se zbate ! Ficare are salariul pe care il merita. Zicea cineva de un salariu de 1000-2000 de EU. Ei bine, foarte adevarat ca responsabilitatile sunt mari la o asemenea leafa in Romania. La ce te-ai fi asteptat, intr-o tara unde salariul mediu este de 150 $ ? Sa tragi la saiba (cu tot respectul pentru cei care o fac bine) ? Ma cam indoiesc. So, spuneam ca salariul mediu este de 150 de $. Asta inseamna ca existe si minime si maxime. Si mai spuneam zilele trecute ca salariul din Romania tinde catre 2-300 $ . Daca tu si altii munciti pe 6 mil. ce pot sa spun ? Munca patriotica usoara ! Cred ca pe undeva e vorba si de mentalitate - de ce sa ma agit, cand astia imi dau bani fara sa fac nimic... Simplu, nu ?
Titi
Vlade ,Vlade,

Aseara la Antena 1, la Observatorul de seara fetita blondea ne spunea ca media pe luna a salariului este de 100 de euros.Media lunara ,intelegi?
Cit despre mertane iti trimit 3 lire sterline ca sa-ti cumperi si tu revista ca sa-ti clatesti ochisorii si tu fiindca observ ca , chiar si cu argumente clare tot nu se poate discuta cu tine din pacate desi vad ca te dai baiat inteligent.Sper ca si esti.
Tu cit faci pe luna sau traiesti din banii lui nevasta-ta , de te dai asa de grozav si mertan sau porti ochelari de cal de nu vezi mizeria din jurul tau ?
Pe mine ma duc drumurile mereu prin nord- estul tarii pe la sate si este o jale,o mizerie si o saracie crunta in afara de seceta. Astia nu fac nici macar media de 100 de euros pe luna.
Tu i-ai vazut ?



marco
nu este adevarat ca daca ai 500000 km facuti la volan esti sofer bun! cunosc persoane care au mult mai multi km si conduc ca niste cizme. parerea mea este ca un sofer bun este ala care este politicos si atent la tot ce se intimpla in trafic in jurul lui si poate prevedea sau intui anumite pericole.
Titi
Bravo Marco

Dupa cum ii mai spuneam eu unui alt forumist:
"Nu sintem toti la fel" si ma refeream prin aceasta la felul in care unii sintem politicosi ,calmi si manierati la volan in comparatie cu "cizmele" cu asa zisa lor experienta de suta de mii de km care la cel mai mic accident fug de la fata locului sau incearca sa se sub-eschiveze prin tertipul ca intotdeauna este celalat vinovat.
Vlad4
intre noi fie vorba, Serban are dreptate, teribilismele nu prea isi au locul in trafic, am avut ocazia sa o patesc pe propria-mi piele recent. si e chiar dureros. am vrut sa imi arat muschii dar am uitat ca ploua si ca totusi nu aveam ABS, si mai aveam si oameni in masina, deci era grea. bilantul a fost asa: masina mea lovita grav frontal(lonjeroanele sunt indoite, nu cred ca mai scot masina din ea), o alta masina de pe sensul opus a avut cam aceleasi pagube(stalpi avariati, lonjeroane, nici nu mai zic de tablaraie) iar o pasagera din masina acrosata de mine e in spital(inca). adevarul este ca era si o caruta acolo pe care am muscat-o un pic, si din care cauza careia am ajuns pe sensul opus, in orice caz nu avea ce cauta acolo ca era drum european, tu-i mama ma-sii. cam prea tarziu pentru regrete.
concluzia e ca daca-i dai pedale, da-i unde vezi tot drumul, si ORICE ai face NU te increde in masina. de asemenea daca esti sub stare de soc...NU DA DECLARATII la politie.

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-07-31 11:02 ]
George Serban
Vlade, Vlade, imi pare rau de experianta ta, dar inca imi esti mai simpatic decat Alex: macar tu ai invatat din experienta nasoala prin care ai trecut si presupun ca vor trece cateva sute de ani pana cand vei mai face iar asa ceva....
Mai nasol este ca sunt indivizi ca Alex care se cred buricul pamantului si care traiesc cu impresia ca lor nu li se poate intampla nimic si nu au calitatea esentiala de a invata din greseli, cele ale altora, pentru binele lor!
radu10
dacia berlina,este o masina depasita conceptual,este gandita si conceputa cu tehnologia anilor 60.cum poti sa spui ca este "buna" sau rea...dacia are un mare avantaj. simplitatea.....dar cateva dezavantaje:motorul subturat,raport mic,este o masina grea pt. puterea motorului,sistemul de racire este f. sensibil adica subdimensionat,cutia este prost gandita datorita pozitionari ridicate,mareste uzura planetarelor si amplifica vibratiile transmise de roti,sistemul de franare este deplorabil,suspensia fixa,o copie nereusita dupa mc.pathersonul anilor 50,la teste de multe ori sabotii iau foc.nu discutam de confort.Dar este dacia romanului care cu un ciocan o surubelnitza si ceva sarme il face sa mearga....acuma sa ne gandim,cum sa ne plangem de masina care exemplifica cel mai bine starea romanilor????
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.