Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mitsubishi Colt
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Mitsubishi
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Cristi86127
QUOTE(Laurentiu49280)
Salut Cristi,

Eu cred ca la tine s-a curatat "calcarul" de la forja pe care i-ai aplicat-o. biggrin.gif
De unde ai cumparat aditivul si cit a costat?
Laurentiu


De la mcar l-am luat.
Aditiv curatare SS. Alimentare Benzina Mitsu = 67.38 RON

Da, a fost si de la forja, dar forja a mai vazut si degeaba.
Bogdan104277
Salut,

Am vazut adusa in discutie problema "fluctuatiei" de tensiune - hai sa va povestesc ceva, am urmarit acest aspect la mai multe modele de clasa mica - ford fiesta, renault clio symbol, si seat ibiza - asta deocamdata. La toate aceste modelel se manifesta acest fenomen (evident masini ale cunoscutilor) intr-o maniera mai mare sau mai mica. Deci in cazul acesta este impropriu sa spui ca ar fi un defect ci mai degraba un mod de lucru al calculatorului de motor. O explicatie cred ca are legatura cu reglarea turatiei de relanti, in momentul in care turatia scade ca urmare a eliberarii pedalei de acceleratie: - calculatorul comanda initial oprirea alimentarii cu tensiune a tuturor consumatorilor, deci si a regulatorului de tensiune, ca ulterior sa reia functionarea normala, pentru a putea controla pozitia clapetei de acceleratie sau a sistemului de control a relantiului.

Cred ca atat timp cat bateria nu se consuma din motivul asta si nu apar diverse beculete rosii aprinse prin bord sa avertizeze despre defectiuni, treaba trebuie considerata normala..
Bogdan104277
Cristi,

O intrebare, in domeniul tau, nu in auto: cum ar fi sa mergem la microsoft sa spunem "domnule windows-ul nu merge bine, a cazut sistemu! si in plus de asta pe ecran, un pixel in aplicatia x nu are culoarea si nuantele corespunzatoare! Vreau sa remediati eroarea..."
Sa presupunem ca nu ar avea sistem de arhivare a codurilor de defect? Si ca in fata programatorului nu ar face nimic si tu ai uitat ce mesaj ti-a dat blink.gif
Ce ar trebui sa caute cel care intretine programul? blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Cam asa este si cu defectele care nu se manifesta in fata tehnicianului in service...daca ceva nu merge ok se poata masura, dar daca nu se intampla nimic si toti parametrii sunt conform specificatiilor oricat de multa bunavointa ai si oricat ai incerca sa produci fenomenul, in final nu ai ce face....daca nu se intampla nimic anormal.
Asta este faza frustranta pentru toti, in primul rand pentru cel care merge in service, pentru ca pierde timp sa se programeze, sa mearga la service, sa stea cu tehnicianul cand face diagnosticari, in al doilea rand pentru tehnician/electrician/ca munceste degeaba cateva ore fara sa gaseasca nimic si in al treilea rand pentru elti proprietari de masini din service pentru ca vor zice - "frate a pierdut cateva ore cu masina aluia pe degeaba, masina nu avea nimic si asta in loc sa-mi repare mie masina, care are o problema simpla si clara :bash: :bash: :bash: !"

Deci lucrurile nu sunt chiar simple cu defectele aleatorii...

E foarte usor sa aruncam cu noroi in altii...asta fara a sta sa ne gandim un pic inainte de a face lucrul asta "mai eu sunt mai capabil decat respectivul in problema care ma doare pe mine?"

Vorba aia la fotbal, femei si orice ne pricepem toti... biggrin.gif
Cristi86127
mda, hai sa-ti spun eu cum stau lucrurile in domeniul meu care nu este nici pe departe perfect, dar pentru ca vad ca te pricepi la software exact cum ma pricep eu la mecanica auto si cum esti interesat sa imi dai explicatii, hai sa nu raman dator. biggrin.gif

Si in domeniul meu apar situatii in care diverse aplicatii software se comporta diferit uneori chiar intr-un mod neprevazut si eronat...in functie de aplicatie sunt mult mai multi parametri de luat in calcul...hardware divers, diferite procesoare, sisteme de operare, api-uri disponibile, largime de banda variabila, samd insa aplicatia respectiva pana la data X trebuie sa ruleze conform specificatiilor, altfel....

In software, aplicatiile care se respecta blush.gif au loguri de eroare, utilizatorul aplicatiei nu trebuie sa revina in "service" de combinari de N luate cate K ori, sa explice problema de fiecare data, service-ul sa identifice problema, sa fie asigurat ca s-a rezolvat si de fapt blush.gif sau sa i se explice ca "asa face toate"...utilizatorul aplicatiei nu trebuie sa dea explicatii de fiecare data "cum, cand, de ce si ce a facut"...poate nu are nici pregatirea necesara sau nu mai stie cum s-a intamplat de i-a aparut eroarea...programatorul citeste logurile si identifica eroarea si situatia in care a aparut...vorbesc de firme software care se respecta si nu isi testeaza produsele pe clienti...sigur ca probabilitatea de a apare erori pe parcursul utilizarii unei aplicatii software este mare, de aceea s-au gasit solutii simple care sa rezolve astfel de situatii intr-un mod elegant pentru toata lumea.

In realitate, lucrurile nu stau chiar asa de unde si forumuri unde toti cei frustrati si nedreptatiti "arunca cu noroi" sau lauda in functie de situatie...si acolo se gaseste cate un meserias de la Microsoft care incepe si explica si tot explica, incearca sa dea solutii care nu merg in 90% din cazuri, e luat la misto, el suporta cu stoicism si isi tot ia...diverse...pana cand apare un patch care rezolva problema...adica pana pe final se intampla ceva bun, intelegi ? biggrin.gif ...dar reprezentantul ala nu isi permite sa spuna "aruncat cu noroi" si nici nu devine frustrat pentru ca stie ca problema e reala si nu pretinde ca produsul e perfect...eventual cand nu mai are nici o solutie anunta "in versiunea x.y bug-ul ... va fi rezolvat" lucru care se si intampla dupa ceva timp...mai bine mai tarziu decat niciodata. biggrin.gif

Deci fara a avea intentia de a pune domeniile pe o scara valorica, comparatia ta este destul de aiurea, produsele si situatiile sunt diferite dar apreciez ca ai incercat sa ma faci sa inteleg ceva ce in realitate sta cu totul altfel.

Am lucrat pe la diverse firme software...nu prea se ajungea in situatii in care clientul sa vina de N ori si degeaba si daca se ajungea, lucrurile deveneau mult mai serioase decat niste posturi pe forum. biggrin.gif

Imi spui ca devine tehnicianul frustrat, sincer, la inceput am privit cu un mare respect service-ul ala, treptat a scazut acest respect si nu din cauza mea.

Eu ca programator la baza, nu m-am simtit frustrat niciodata cand am primit de la client aprecieri negative si am cautat sa le elimin practic, unde nu am reusit mi-am primit rasplata, dar iarasi comparatia este aiurea...poate ca aplicatia era facuta de mine si stiam ce e in ea, masina nu e facuta de tehnician care..... blush.gif

Vrei sa-ti spun de cate ori am venit in service pentru probleme marunte ce-i drept dar asta e si mai frustrant...pana sa fie rezolvate sau nu...si cati cunosc cu experiente similare care la inceput au fost super entuziasmati, ulterior nu, pasiunea pentu masina transformandu-se in indiferenta, renuntand chiar sa mai posteze pe forum, samd.

Vrei sa-ti spun cate gafe am suportat in service ? biggrin.gif

Saracu' tehnician, suflet sensibil...sunt o bruta. biggrin.gif

"Masina nu avea nimic"...eh, unele chestii reclamate de mine cu mult timp in urma au inceput sa se inmulteasca pe forumuri, din ce in ce mai multi posesori incep sa aiba anumite rezerve pe masura ce numarul km la masinile lor creste.

"Deci lucrurile nu sunt chiar simple cu defectele aleatorii... "
Cine a spus ca sunt simple ? Nici in fotbal lucrurile nu sunt simple dar trebuie sa mai si avansam nu ?

"mai eu sunt mai capabil decat respectivul in problema care ma doare pe mine?"
Nu, eu nu sunt mai capabil decat respectivul, dar nici nu ma convinge ca ar fi capabil, intelegi ?

PS. Aici ai avut dreptate "Vorba aia la fotbal, femei si orice ne pricepem toti... " biggrin.gif
Pai ca client nici nu trebuie sa ma pricep la mecanica si nici nu am nevoie de studii in domeniu ca sa povestesc niste experiente personale in relatia cu servicu si daca as fi fost singurul as fi zis ca problema e alta. blush.gif

Masina mea nu e mai buna sau mai proasta decat ale celorlalti, m-am legat de inconveniente mai mult sau mai putin normale + cateva defecte mici dar clare care ... insa nemultumirea nu o am din partea ei ci din partea service-ului...ce sa fac ? eu uit dar de fiecare data service-ul face si face si imi aduce aminte de tot. biggrin.gif

De exemplu ieri, in timp ce ii "prezentam" unui tip de pe forum (Petrescu) Coltul la 12.300 km (al lui a suferit un accident si intentioneaza sa-si ia altul nou) am observat ca haionul inca atinge de spoiler...4 drumuri in service, de doua ori revopsit bara, reglat haion...acum vad ca iar are vopseaua sarita, nu ca data trecuta dar oricum se vede cand ridici haionul...iar mers in service ? iar data bara jos ? si asa in stanga a capatat o distanta mai mare fata de dreapta...e un plastic care dat jos nu se mai prinde bine...m-am saturat.

Ce vei Bogdane sa mai zic ?!?! blush.gif

Apropo de fluctuatiile de tensiune...nu ma pricep, nu am sesizat asa ceva la Coltul meu, explicatia ta pare corecta dar asta ai vazut-o ?

"Nu stiu cat de mult conteaza acumulatorul. Cand am dus-o in service pt. tensiune au schimbat si acumulatorul si alternatorul si computerul si tot degeaba... inca mai asteapta raspuns din Olanda "

Trebuie sa fie si o problema de moment ce s-au schimbat atatea la masina, dar cu explicatia ta problema s-a rezolvat...inca o chestie "normala" la Colt. biggrin.gif

E usor sa citim printre randuri si sa dam explicatii din carte.
EmanuelM
Am avut un consum mixt de cca 8.5 l/100km la un raport 40% exterior si 60% urban. Caracteristice: AC pornit tot timpul pe treapta 2 si ca viteza au fosdt reprize de 120-140 km/h scurte, in rest viteza legala.

Am facut un drum la socri, pe E85 si dupa aia acasa in Ploiesti. Ma consider multumit de consum, biggrin.gif stiind ca inca sunt sub 5000 km rulati. Astept pareri.
Bogdan104277
Salut Cristi,

Pai da interpretezi, referitor la acumulator si alte acarete. La momentul respectiv eu le-am spus ca asa este modul de lucru al sistemului...nu m-au crezut, ca eu nu stiu nimic din domeniul meu... biggrin.gif biggrin.gif
Evident ca cea mai buna metoda de a invata este sa dai cu capul de pragul de sus biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Abia atunci bagi ceva in cap si ramane.

Emanuel,

Sa te bucuri de masinuta ta multi kilometri de acum incolo, fara incidente neplacute din partea celorlalti soferi, asa cum au patit si Cristi si altii.

Dupa cum a scris Cristi pe undeva mai jos, consumul a mai scazut dupa trecerea unui numar de kilometri, iar motorul trage mai bine acum decat la 0 Km.
Depinde de la masina la masina, dar la un moment dat ti se va intampla si tie.
Andrei Suzuki
In legatura cu, consumul,daca se vrea se poate obtine consumul dat la carte.
Dar,daca ma uit pe site-ul mitsubishibucuresti.ro e plin de greseli,asa ca nu stiu care o fi consumul dat de ei. Acolo scrie urban/mixt/extraurban 4.1/6.3/4.8. Oricum,ideea e ca am reusit,pe distanta dintre Fundata (pe langa moeciu) si Brasov sa scot 3,5%! Deci daca se vrea se poate!
Cristi86127
Salut Bogdan,

cu o floare, doua, trei nu se face primavara...cand te-ai ocupat personal de masina mea a fost ok, acolo a fost chestie de masuratori...si lucrurile au fost clare.

Nici celorlalti din service nu prea am avut ce sa le reprosez cat timp am stat langa masina, nu am putut sa stau mereu dar am apreciat transparenta, cineva iti explica de fiecare data, altcineva te invita la o cafea, eu accept dar fug repede inapoi la masina biggrin.gif ...pe bune, e chiar o placere sa vii cu masina la mcar pentru reparatii, nu te plictisesti, vezi o groaza de lucruri interesante de la accesorii si "jucarii" Mitsubishi pana la noile modele expuse, motoare si subansamble demontate...dar cand reparatia se incheie, dau cu subsemnatul si plec, ma astept sa fie OK.

Oricum nu scapati de mine, sunt cu ochii pe voi. biggrin.gif

Daca eram de parere ca acolo nu se poate face treaba buna sau ca nu am avut parte si de lucrari ok, atunci nu mai calcam de mult pe acolo, dar nu este asa si tot ce am de reprosat are directa legatura cu omul din service si cu eficienta lui...nu spun ca nu munceste, nici nu e treaba mea sa spun asta dar degeaba "alergi tot meciul daca nu inscrii in poarta".

Cam atat despre service.

Da, eu la 12.000 am observat o scadere a consumului, dupa prima revizie va merge si mai bine, cu acel aditiv chiar se simte bine.
Dupa parerea mea pana la 15.000 km motorul inca este intr-un proces de "formare" , consumul scade, performanta ajunge la nivel maxim...depinde si de sofer, si de mai multe dar nu trebuie condusa subturat, asta ii dauneaza cel mai mult.

Bafta!
Andrei_Iasi
Salutare,
am o mica intrebare la voi.
a vazut careva modelul "nou"(ala cu facelift)in echipare invite? are farurile pe fond negru ca la echiparea sam sau sunt tot clasice?
eu astept sa imi vina unul invite culoarea glamour grey si sunt tare crios cum vine accesorizata afara(faruri, geamuri , stopuri). am vazut una aceeasi culoare dar in echiparea sam si arata bestial , nu stiu cum ara arata cu geamurile din spate clare si cu farurile normale(nu cu fundal negru).

PS. in calitate de viitor posesor de colt va multumesc pentru sfaturile de aici. cred ca imi vor fi tare utile.
Cristi86127
Salut Enea,

Din cate stiu eu farurile, geamurile si stopurile sunt la fel pentru toate echiparile, la SAM se mai adauga MASC.

Nu sunt sigur.

Felicitari pentru achizitie!
Alex107946
Am mai observat astazi ceva in legatura cu fluieratul aerului conditionat
(A/C la vit.2): In treapta I fluiera pana la vreo 3000 rot/min( cel mai rau intre 2500-3000) dupa care tace; in treapta II fluiera tot pana la 3000 rot/min; in treapta III fluiera mai incet iar a IV-a deloc ( chiar daca aveam 2000 rot/min).
Poate ne mai explica cineva ca si asta e normal la masinile de clasa mica. biggrin.gif
ionut109739
sal cristi.la anu o sa-mi i-au colt..mai exact vreau colt cz3 1.5....zi-mi t rog cand mergi cu masinuta la drum lung...nu in bucuresti,dak mergi cu 120-130, iti i-a mai mult de 6.5?merci mult...bafta.................alex in legatura cu flueratu AC nu mi se pare o problema asa d mare..de fapt nu mi se pare o problema...in orasele mai aglomerate este mai rau,pt ca circuli cu treapta 1,2.3....dar in rest cand esti in afara localitati mergi linistit cu a 4...a 5 si nu se mai aude nimik.....bafta
Cristi86127
QUOTE(Alex107946)
Am mai observat astazi ceva in legatura cu fluieratul aerului conditionat
(A/C la vit.2): In treapta I fluiera pana la vreo 3000 rot/min( cel mai rau intre 2500-3000) dupa care tace; in treapta II fluiera tot pana la 3000 rot/min; in treapta III fluiera mai incet iar a IV-a deloc ( chiar daca aveam 2000 rot/min).
Poate ne mai explica cineva ca si asta e normal la masinile de clasa mica. biggrin.gif


cam asa ceva...cu cat temperatura exterioara este mai mare, cu atat fluiera mai tare, dar repet, atat timp cat nu degenereaza in altceva si nu fluiera a paguba nu o sa solicit interventia service-ului, pana la urma s-ar putea sa fie super fiabil si sa nu aiba nici o problema timp de 100 de ani biggrin.gif si eu sa ma agit degeaba...dar asta ramane de vazut...am vazut si AC-uri la alte masini care nu scoteau sunetul acesta, chiar silentioase de la interior...altele silentioase si la exterior, nu se auzeau deloc, adica erau defecte.

Daca as avea posibilitatea sa testez toate masinile din clasa mica, cred ca as sti cu adevarat ce e normal sau nu, nu am avut experienta clasei mici pana la Colt...mic, mic dar il are mare. biggrin.gif

Daca e vr-un defect cu efect intarziat are timp in 3 ani de garantie sa devina evident, daca nu, cu atat mai bine. beer.gif

Salut ionut

Pentru ca esti mai nou pe aici ti-am facut un copy paste la un post anterior insa incearca sa te uiti si pe posturile anterioare...

Trimis: Lun 20 Aug, 2007 12:09 Titlul subiectului:

--------------------------------------------------------------------------------

Consumurile la CZ3 1.5 109 CP benzina dupa 12.200 km sunt urmatoarele:

Extraurban Constanta - Bucuresti:

viteza <= 100km/h consum mediu: 5-6 litri/100km
100km/h < viteza <= 120km/h consum mediu: 6-7 litri/100km
120km/h < viteza <= 140km/h consum mediu: 7-8 litri/100km
140km/h < viteza <= 160km/h consum mediu: 8-9 litri/100km
viteza > 160 km/h consum mediu: 9-10 litri/100km

Valorile de consum au fost obtinute in urmatoarele conditii:
- benzina 99+
- temperatura > 20 grade
- presiune pneuri 2.5 bari
- 2 persoane in masina (130kg) + o geanta de voiaj (7kg) + rezervor full
- AC ON

Mai bine decat atat nu cred ca se poate la un motor de 1.5 litri si 109 CP.
ionut109739
oki...merci mult cristi...nu stiu ce s fac deloc....o sa-mi i-au sigur colt la anu..dar nu ma pot hotara intre cz3 1.5 benzica si motorina.te rog convingema s-a iau benzinaru ....ce avantaje are benzinaru fata de DI-D...sper k nu te sacai....daca nu vrei,te inteleg...multumesc mult..bafta
Andrei_Iasi
salut,

in lista de dotari am vazut faruri pe fond negru numai la versiunea sam , care are in plus fata de invite jante pe 16 (pe net am gasit ca la modelul nou sunt standard pe toate versiunile), geamuri negre , piele la interior (volan , schimbator) si MP3.
oricum mersi de informatie. dupa ce o ridic o sa imi raspund singur(tot pe forum ca sa stie toata lumea).

PS. stie careva daca CD-player-ul standar are mufa de AUX(pt conectat mp3) sau tre sa folosesc un mp3 cu modulator fm? nu prea as vrea sa imi pun mp3 player auto ca imi place cu comenzi pe volan.

o zi buna.
Laurentiu49280
Salut.

Sigur are intrare aux.
Chiar am vazut pe oferta de accesorii ca se poate schimba plasticul albastru din jurul brichetei cu unul nou care are mufele de aux pe el.
Nu se merita sa iei modulator Fm ca la calitate a semnalului mai da rateuri.

Numai bine,
Laurentiu
Andrei_Iasi
mersi laurentiu.
sper sa fie asa cum zici smile.gif .

o zi buna
Alex107946
As vrea sa imi schimb cauciucurile cu unele putin mai mari adica de la 195/50/r15 sa trec la 195/55/r15 sau chiar 195/60/r15. Schimbarea asta sper sa aduca un plus de confort dar oare afecteaza stabilitatea masinii?
Cristi86127
QUOTE(ionut109739)
oki...merci mult cristi...nu stiu ce s fac deloc....o sa-mi i-au sigur colt la anu..dar nu ma pot hotara intre cz3 1.5 benzica si motorina.te rog convingema s-a iau benzinaru ....ce avantaje are benzinaru fata de DI-D...sper k nu te sacai....daca nu vrei,te inteleg...multumesc mult..bafta


Iti dai seama ca eu votez pentru benzinar si cred ca ti s-ar potrivi mult mai bine decat dieselul.

De ce?

Din cate imi dau seama nu cred ca ai mai mult de 20 de ani si la varsta ta ai nevoie de o plaja biggrin.gif ... de turatie mai mare, adica benzinar...la diesel e nevoie sa schimbi vitezele mai rapid si la turatii mai mici ceea ce ar face ca actul sofatului sa fie mai putin lipsit de placere...adica incepi tare si termini repede...nici o fata nu agreeaza asa ceva, in plus una dintre maini ar sta mai mult pe schimbator in loc sa stea acolo unde trebuie, adica pe volan sau unde vrei tu...

Experienta ta in ale sofatului sportiv are nevoie sa creasca pentru a-ti putea pune in valoare abilitati de care poate nici tu nu ai habar ca le ai pana in prezent si pentru asta ai nevoie de un benzinar care sa scoata la iveala animalul din tine pentru ca toti avem asa ceva, nu ?

O sa ai timp sa-ti iei si diesel...mai ai pana la pensie sau pana sa ajungi senator, atunci da, acum profita si ia-ti ce te aranjeaza mai bine...parerea mea, nu-ti lua diesel, nu-ti pune ochelari decat de soare, nu citi prea mult ca dauneaza si oricum la examene se gaseste intotdeauna cineva care sa stie mai mult decat tine, du-te la sala, devasteaza terasele si ia-ti CZ3 benzina...

Ar fi destul de plictisitor sa ne scrii pe urma, dupa ce ai luat masina, ce consumuri mici ai scos cu dieselul la 100km biggrin.gif , cred ca vrei mult mai mult de la viata, nu-ti infrana dorintele ascunse de pe acum, asculta-ti inima...ea ce spune ?

Gina (vorbesc la modul general, intelegi tu...) nu cred ca o sa intre in fibrilatie, cand dupa o plimbare cu dieselul o sa-i arati pe bord consum mediu 4l/100km...asta e nota ei de la scoala si cred ca o sa-i trezesti amintiri neplacute, o sa creada ca o jignesti "adica ce draga ma faci blonda? "...intelegi ? ...dar daca o sa vada 10l/100km dupa o cursa infernala la 6000 de ture in a treia samd...nu mai e nevoie nici de cuvinte, texte, cine esti ? cine sunt ? oricum nu ar mai auzi nimic de la zgomotul sportiv al motorul pe benzina de la Colt...lucrurile ar fi simple de aici incolo...numai sa nu uiti sa tragi frana de mana sa nu o ia masina la vale, in porumbi ca dupa aia ajungi in service cu ea si vrand, nevrand o sa imbatranesti inainte de vreme. beer.gif

Dieselul are forta mai mare din start, ti-o ofera fara nici un efort si ti-o ia cand iti e lumea mai draga...ceva gen aventura de o seara...ce tare e, ce tare e...nu mai e...
biggrin.gif

benzinarul trebuie sa il convingi ca esti pregatit sa primesti acea forta, trebuie sa stii sa o capeti dar cand ti-o ofera e de lunga durata si senzatia e alta, sunetul motorului e altul, consumul e altul, viteza maxima e alta. blush.gif

In fine, eu personal nu am chef sa-mi schimb stilul de condus format pe benzinar si care imi place, pentru un diesel, pentru ca are cuplu mai mare si consuma mai putin...cel putin pana acum nu am intalnit dieselul care sa ma convinga sa fac asta.

Bafta!
Andrei Suzuki
Pai nu te-a convins nici un dizel pt ca nu ai gasit inca unul care sa merite din toate punctele de vedere. Dar mie personal nu mi-ar sta rau cu un amarat de 1.9 dizel cu 210-220cp si muuuult peste 400Nm cuplu. Si ca fapt divers,1.5-ul de pe Coltul dizel poate fi dus in 160-170 cp cu cateva modificari minore. biggrin.gif Ce zici de asta?
Dieselul e mai comod de condus la drum lung. Nu e nevoie sa schimbi mereu intr-a 4-a sau a 3-a ca la benzina ca sa depasesti tiru si tot asa.
Deci fiecare are avantaje si dezavantaje. Nu cred ca poti face o alegere numai pe opiniile altora. Cel mai bine e sa le testezi pe ambele.Slava domnului,la M-car sunt o caruta de masini de test drive.
Cristi86127
Da, asa este si nici nu am avut curiozitatea sa-l caut, am anulat ideea din start.

Da, stiu ca poate fi dus la ~170CP...impresionant, dar nu stiu ce sa zic...performante foarte bune si cu, si fara tuning, dar am niste rezerve legat de operatiunile astea de tuning de pe la noi, kituri de putere, samd...daca ma crezi am dat si filtrul sport jos, l-am pus pe cel stock. biggrin.gif

Corect, in panta, in sarcina, in depasire, la diesel nu prea ai nevoie sa retrogradezi...e mai comod insa nu stiu daca ma intereseaza asa de tare comoditatea asta, deocamdata.

Clar, chiar o sa testez si lancerul cel nou varianta diesel care se anunta a avea o motor diesel sportiv in adevaratul sens al cu vantului.

Sa vedem...
Laurentiu49280
QUOTE(Alex107946)
As vrea sa imi schimb cauciucurile cu unele putin mai mari adica de la 195/50/r15 sa trec la 195/55/r15 sau chiar 195/60/r15. Schimbarea asta sper sa aduca un plus de confort dar oare afecteaza stabilitatea masinii?


Salut Alex,

Aceeasi problema am avut-o si eu cand am vrut sa imi cumpar cauciucuri de iarna.
Daca treci la un talon mai mare, automat diametrul rotii se mareste.
Balonul (dist. de la janta la talpa cauciucului) in momentul actual este de: 50%*195mm = 97.5mm.
- la 190/55 = > balonul e de aprox.107.25mm, deci adaugi 1 cm la raza
- la 190/60= > balonul e de 117mm, aici adaugi 2 cm
Tiniand cont ca vrei ca janta sa o pastreze de 15'', daca cresti prea mult balonul risti sa iti strici cauciucul prin frecarea de elementele caroseriei (cind faci o curba, ori cand masina e incarcata).

Daca vrei musai, mai bine treci pe 14''...175/65/r14 si ai confort mai bun, insa pierzi la sportivitate.

Numai bine.
Laurentiu
ionut109739
multumesc mult cristi si andrei,sincer inima mea vrea colt cz3 1.5 benzina,dak nu o sa-mi i-au varianta asta o sa-mi para rau tare si nu vreau s fac greseala asta,ca vorba aia 'o viata am' .multumesc inca o data si bafta... :coolspeak:
marius113375
Buna tuturor... :wave: in cateva zile sper sa conduc un Colt, dupa ce termin cu actele pentru leasing, sper sa mearga repede... va fi un SAM Safety, 1.3 negru... urati-mi bafta, ca am nevoie... blush.gif
Cristi86127
Bafta si sa nu uiti sa dai cu subsemnatul la "Recensamant Mitusbishi" pe care vad ca nu-l mai updateaza nimeni...cei care se tot adauga ar putea crede ca "sunt in plus". blush.gif
marius113375
cu subsemnatul mi-e frica sa dau... dar de inscris ma inscriu... biggrin.gif masina este in showroom, are 8,3 km la bord, i-am dat si o cheie... intre matza (de nevasta-mea) si mitsu (de colt) a fost dragoste la prima vedere... dar trebuie sa mai astept pana marti... grele zilele astea... azi am depus actele pt leasing, pe luni sa speram ca se aproba, ramane marti sa ridic mashina... promit si poze...
Andrei_Iasi
marius , eu teoretic mai am de asteptat pana maine ca sa o ridic . si eu voi fi proaspat posesor de colt asa ca vom putea impartasi imresii:) . am vaz masina in parcul auto , astpt sa ma sune maine sa ma duc sa o iau. e un 1.3 invite safety ,glamour grey. dupa ce o ridic o sa" dau cu subsemnatul la recensamant" smile.gif
marius113375
hehe, fericitule... a mea abia marti... daca luni imi iese dosarul de leasing... ca azi l-am depus... impresii schimbam... cu cea mai mare placere... bucura-te de masina si aminteste-ti de faptul ca nimic nu este perfect... placerea de a conduce masina pe care ti-ai dorit-o suplineste cu brio eventualii greierashi... biggrin.gif ... uffff... ai un uichend la dispozitie cu masina... arigato.gif
Andrei_Iasi
ohoo.. nu ma astept sa fie perfecta, ca doar e 12000 de eur nu peste 30 . dar oricum din ce am vazut (review-uri , teste , comparatii la motor, dimensiune etc) e cea mai buna la clasa ei. chiar mai mult incap eu in spatele meu ca sa zic asa foarte bine (si nu sunt mic deloc). la 5 o iau .. cred ca tot weekend-ul o sa stau numai in masina . si o sa si beau seara in cinstea ei beer.gif .
legat de greierasi (daca te referi la zgomotul interior) am inteles ca modelul "nou" sa ii spunem asa (cel cu facelift dar numai pt versiunea sam) e ceva mai imbunatatit la acest aspect, deh ca orice update de prous.

toate bune
Cristi86127
Coltul se numara printre masinile cu cei mai putin greierasi sau deloc, greierasii care au aparut la mine au fost 2 si au disparut de la sine, deci nu asta ar fi problema...

"legat de greierasi (daca te referi la zgomotul interior)"
Zgomotul interior e una biggrin.gif si greierasii sunt alta...

Nu exista model "nou" de Colt si cu ce e mai imbunatatit "modelul nou" cum spui tu, de vechiul model blush.gif legat de zgomotul interior ?

Cumva "modelul nou" a fost insonorizat ? biggrin.gif
marius113375
ia te uita la ei... nu trageti fratilor, sunt eu, Lascarica... :wave: si ma refeream la greierashii care mai apar de la mersul pe soselele patriei, mie pe actuala mashina mi s-a intamplat sa mi se rupa tweeterul de pe o boxa spate de la damburi si gropi (pt conformitate, drumul Slobozia - Buzau, prin Amara...)... acum mor de draci, boxa era un Pioneer...
marius113375
well, ca sa ma refer si la zgomotul interior, pe mashina actuala am traseu Borla cap coada, asa ca se poate observa ca imi place un "brrruuummmm" mai sport... mai ales pe la 5000 de ture... a fost de fapt unul din criteriile pentru care am ales motoare Mitsu...
Cristi86127
QUOTE(marius113375)
ia te uita la ei... nu trageti fratilor, sunt eu, Lascarica... :wave: si ma refeream la greierashii care mai apar de la mersul pe soselele patriei, mie pe actuala mashina mi s-a intamplat sa mi se rupa tweeterul de pe o boxa spate de la damburi si gropi (pt conformitate, drumul Slobozia - Buzau, prin Amara...)... acum mor de draci, boxa era un Pioneer...


De acord, nu m-am referit la altceva, stiu la ce se referea fiecare, apropo si eu am avut Borla pe CZ3 insa dupa nici 2000km am dat-o jos, ca sound nu era ce imi doream...

Eu eram curios sa aflu mai multe despre asta :

"legat de greierasi (daca te referi la zgomotul interior) am inteles ca modelul "nou" sa ii spunem asa (cel cu facelift dar numai pt versiunea sam) e ceva mai imbunatatit la acest aspect, deh ca orice update de prous. "

si am subliniat ca nou sau vechi Coltul nu prea are probleme cu greierasii iar legat de varianta cosmetizata "modelul nou"...ce a imbunatatit la capitolul zgomot interior fata de varianta necosmetizata "modelul vechi".

Acum cred ca m-am facut inteles. biggrin.gif
marius113375
:angel: chestia cu lipsa de greierashi ma bucura... abia astept sa conduc mashina...
Cristi86127
QUOTE(marius113375)
:angel: chestia cu lipsa de greierashi ma bucura... abia astept sa conduc mashina...


Daca ti-o spune cel mai chitibushar mitsibushar atunci trebuie sa o crezi. biggrin.gif

Pot sa apara in primele luni cand masina e nou nascuta, ulterior dezvolta anticorpi si se rezolva de la sine biggrin.gif ...locurile preferate sunt stalpii fata, geamurile cand sunt coborate partial, bancheta spate, scaune fata, asta ca ti le insumez...eu am avut in stalpi si portiere cand geamurile sunt coborate partial.

Dupa 5000 km nu am mai mers cu atata grija si nu am mai ocolit orice groapa respectiv redus viteza pe drumuri mai proaste si nu a mai aparut nici un greieras.

Indiferent unde apar, aveti rabdare cu ei, nu incercati sa desfaceti/demontati suprafetele din plastic...se va rezolva un greieras mic si vor apare altii mai mari...nici macar la service...ce se poate rezolva prin gresare e ok, in rest nici vorba.

Weekendul asta am reusit din nou sa ating 200km/h (pe ceas)...imi face impresia ca are nevoie sa-i echilibrez rotile si daca tot fac asta verificat si geometria.

Acum la 13000 km observ ca suspensia s-a mai inmuiat, un plus la confort dar nu mi se mai pare la fel de stabila ca la inceput, se apleaca ceva mai mult in viraje...discurile de franare sunt OK, placutele la fel.

Bafta!
marius113375
gataaaaaaaaaaa... ca mor de draci biggrin.gif in alta ordine de idei, ieri am iesit la un tenis cu d-ul dealer si familia lui, este un tip super de treaba... azi trebuie sa ma sune de la societatea de leasing, sa ma anunte daca mi s-a aprobat dosarul... chestie amuzanta, cand m-am dus la ei, eram "chitit" pe lancer, vorbeam cu dealerul despre lancer, iar ochii imi alunecau pe colt, dealerul super de treaba, m-a dus sa ii vad lancerul care era la sotie, toate bune si frumoase, ne intoarcem la showroom, mie tot imi alunecau ochii pe colt, si la un moment dat ma intreaba "auzi, tu vrei lanceru' sau coltul, ca vad ca mai mult te uiti la colt decat faci configuratia de la lancer..." si uite asa am ajuns la colt...
uffffff... greu mai trece timpul... blush.gif
Andrei_Iasi
salutare ,
vineri am fost si am ridicat "bijuteria" ... e prea tare.
legat de "grierasi" - imi cer scuze nu stiam exact la ce se refera.
primele impresii sunt de f bun augur.
problema a aparut in momentul in care am vrut sa simt cei 95 de cai care pana in 3000 de ture nu isi fac simtita prezenta deloc. eu eram obisnuit cu masini diesel care la 2500 te baga in scaun , si cu un matiz care trebuie sa schimbi pe la 3000 de ture . drept urmare la inceput am fost dezamagit dar dupa aia am "descoperit america". masina merge super ok (atentie insa la frane sa nu te caute ala din spate prin portbagaj biggrin.gif).

ii lipseste in schimb o cotiera in fata .. ca sa fie confortul si mai mare dar aia se va pune cat de curand. ma asteptam sa fie un pic mai silentioasa dar asta nu cred sa fie o problema ma pot obisnui cu o masina cu un sound mai sportiv.

legat ce ce intrebam saptaman trecuta (cosmetizarea noua a masinii) :
doar versiunea sam vine cu geamuri negre , blocuri optice pe fond negru si praguri jumatate negre.

ca si posibilitate de a conecta mp3 player sunt 2 : cumparata consola speciala cu mufe rca de aux (costa 300 de lei cu tot cu manopera) sau cu modulator fm(pana imi iau consola mi-am cumparat unul si sunt destul de dezamagit de cum se aude , sunt interferente sesizabile la volum mai mic sau intre melodii).

o zi buna va doresc si cat mai multi km.
Eugen109345
In primul rand ii salut si ii felicit pe toti noii posesori de Colt, atat pe cei inscrisi pe acest forum, cat si pe cei pe care i-am vazut in Suceava ( si poate sunt si membri ai masini.ro biggrin.gif ). Am vazut in ultima vreme destule Colturi pe strazile din Suceava si in imprejurimi. Mai sunt inca 2 sau 3 cu aceeasi culoare ca a mea, gri sobolan, am vazut si 2 negre, vreo 3 albastre, 2 argintii, un CZ3 visiniu, unul rosu :wave:

Bibiul functioneaza in continuare foarte bine, ar fi si culmea sa zic altceva dupa doar ~ 2500 km facuti. Pe la 2000 km i-am pus benzina de 100 si, comparand cu cea de 95, normal ca e mai sprintena.

Imi place tare sunetul motorului dupa 3500 rpm !

Parca am avut un greieras in dreapta spate, dar a disparut. Posibil sa fi fost de la vreo chestie nefixata bine in portbagaj sau de la centura. In rest liniste... adica se aud doar motorul si cd-ul.

Intrebare: are ceva daca merg cu AC-ul pornit tot timpul ? Sta la treapta 2 cam 75% din timp, restul de 25% fiind pentru 1 sau ( mai rar ) 3 . In afara de cresterea consumului, e pericol sa se strice sau uzeze ceva ?

Masina a fost folosita si pentru cateva drumuri legate de o nunta a unui prieten, deci s-au perindat cativa pasageri prin ea. Intre doua astfel de drumuri am sesizat ca o portiera spate nu se mai deschide din interior, mecanismul parand a fi stricat. Din afara se poate deschide, dar daca trag de manerul din interior nu vrea, e mort... Unul din pasageri s-a jucat cred la chestia aia de langa maner, care tine de inchiderea centralizata. De asta ma gandesc cum sa aflu daca defectul e mecanic sau daca se poate rezolva prin cine stie ce combinatii de butoane alte telecomenzii si usilor. Anyone ?
Hoinar
Cred ca e alta problema aici daca masina se deschide din exterior, dar nu din interior. Din cate stiu eu mai orice masina are o protectie care sa impiedice copii sa deschida usa din interior, acea protectie se gaseste chiar pe usa (deschizi usa si te uiti pe cantul ei si ar trebui sa fie un fel de surub). Acea protectie invartita intr-o anumita parte nu permite usii sa fie deschisa din interior.
Andrei_Iasi
nu e un surub ci o simpla clema care trebuie mutata intr-o alta pozitie. este vorba intradevar de protectia pentru copii.
Eugen109345
whistling.gif Si sa mai spun cuiva ca am permis de vreo 5 ani si ca am condus destule masini ?

Acuma dau fuga la masina sa belesc ochii dupa clema aia. Posibil s-o fi atins vreun nuntas cu piciorul... Sper sa fie asta.
Multumesc de raspunsuri.
Andrei_Iasi
stai linistit cu 5 ani de permis . si eue tot atata am si am aflat de existenta acelei "facilitati" acum 1 an si jumate. si este pe absolut orice masina (chiar si pe dacie).
smile.gif

spor
Eugen109345
gasit clema care este... actionat in directia opusa sagetii care zicea "Lock" si gata, portiera s-a reparat blush.gif

Alta chestiune, am fost azi la dealer sa intreb de ce motorul nu are capac de protectie ( stiti probabil ca locurile pentru prins capacul exista si sunt foarte vizibile ). M-am dus cu o falca-n cer si una-n pamant, dar mi-a trecut cand am aflat ca "asa e toate". Am cerut totusi un pret, ca am inteles ca poate fi comandat ca accesoriu. Astept oferta.
marius113375
... inca nu am primit aprobarea pentru leasing... :evil: ... poate maine... ufffffff...
eugen, clema aia este foarte utila daca ai copii (mici)... eu o folosesc cu succes la actuala mea mashina, chiar daca copilul meu incepe sa nu mai fie mic... dar sunt multi turbati pe sosele, vreau sa fiu linistit...
marius113375
gataaaaaaaaaaa... maine iau mashinaaaaa... in plus fata de SAM Safety dotari, am mai pus detector radar, senzori parcare si alarma... super, abia astept... dealerul super ok, cu mine s-a purtat excelent... biggrin.gif ....
marius113375
buna din nou... impresii dupa 1500 de km: imi placeeeeee biggrin.gif (la nebunie...) dar cel mai mult imi place stabilitatea... si motorul peste 3500 de ture... (nu sariti, maxim a fost 4000 de ture...) o sa fac si poze...
Andrei_Iasi
salutare din nou.

dupa prima iesire sin oras (iasi- focsani-iasi) masina continua sa ma surprinda (placut). stabilitatea e super ok , mai rau e cand vine o rafala de vant lateral pentru ca se simte binisor (masina fiind destul de inalta).
reporize foarte bune , pana la 120 nu e chiar zgomotoasa, directia foarte precisa si foarte bine asistata (se intareste bine volanul la viteza ) si in rest toate ok , primul consum (primul rezervor golit) a fost 8.8 mixt (50%urban, 50% extra)- consum calculat de la plin la plin.
masina e foarte sprintena chiar si si pe drumuri cu multe urcari si coborari.

ideea e ca nu inteleg ceva si poate ma ajutai voi (care aveti peste 5000 de km , ca sa imi poata spune un consum stabil de benzina).
motorul este unul de turatii , deci la turatii mici (undeva sub 2000-2500), ar trebui sa consume mult si la turatii mari (3000-4000) ar trebui sa fie consumul optim. ei problema apare la consumul aratat de computerul de bord care imi arata consumul exact invers. eu stiu ca la asa ceva consumul se calculeaza in fc de turatii , acceleratie si distanta parcursa, dar nu ar trebui sa stie ca la turatii mici consuma mai mult si invers? sau (printr-o minune) el stie ca mai are pana se stabilizeaza consumul (masina fiind noua). consumul in oras variaza undeva intre 8 si 10 % iar extern 7-8 imi arata , in conditiile in care nu am sarit de 140 decat pt putin timp(o vale dreapta ceva), am incercat sa merg cat de cat constant.
la voi cat arata computerul de bord prin oras ?
si stie careva cum sa fac sa ramana pe modul de resetare manuala si dupa ce scot cheia din contact? ca s apot compara consumul mediu de la masina cu cel calculat de mine pe de la un plin la altul.
inca o intrebare si gata pe ziua de azi biggrin.gif :
stie careva care este consumul la relanti? am vazut la unele masini , cand afiseaza consumul instantaneu , la relanti arata consumul in L/H (ora)

mersi
Bogdan104277
consumul depinde de stilul de conducere al fiecarui sofer. Fiecare conduce in alta maniera. Daca tii sa reduci consumul incearca diverse maniere de utilizare a motorului, treptelor de viteze. Efecte mai importante in ceea ce priveste consumul de combustibil vei vedea cam dupa 10000 km.
marius113375
consumul la mine a fost cam 7.2 de la plin la plin si 7.0 afisat pe bord... deci nu mare diferenta, la un mers normal Constanta - Slanic Moldova si retur cu urmatoarele regimuri de viteza: localitati mici 70-75, localitati mari 40-55, serpentine si Urziceni - Cta prin Harsova 70-120, E85 si autostrada 120-145... in oras am vazut pe drumuri scurte si 11.5 media, dar nu se pune, aglomeratie mare si AC on... ma astept sa scada consumul, dupa 5000 km, si dupa ce ma mai obisnuisc cu mashina in oras... la drum lung este super, comoda si ushoara la condus, iar in oras am intors cateva capete cu sunetul motorului biggrin.gif... pe serpentine, sotia ma intreba de ce am ranjetul ala de la o ureche la alta... biggrin.gif
Andrei_Iasi
mersi mult pentru raspunsuri. am observat ca in afara orasului e super .
sper si eu sa inceapa sa mai scada consumul . abia am 1000 km.
si eu am incercat curbele cu viteza mai mare , dar pana ma obisnuiesc mai dureaza sa am un ranjet complet biggrin.gif

toate bune
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.