mda, hai sa-ti spun eu cum stau lucrurile in domeniul meu care nu este nici pe departe perfect, dar pentru ca vad ca te pricepi la software exact cum ma pricep eu la mecanica auto si cum esti interesat sa imi dai explicatii, hai sa nu raman dator.
Si in domeniul meu apar situatii in care diverse aplicatii software se comporta diferit uneori chiar intr-un mod neprevazut si eronat...in functie de aplicatie sunt mult mai multi parametri de luat in calcul...hardware divers, diferite procesoare, sisteme de operare, api-uri disponibile, largime de banda variabila, samd insa aplicatia respectiva pana la data X trebuie sa ruleze conform specificatiilor, altfel....
In software, aplicatiile care se respecta
au loguri de eroare, utilizatorul aplicatiei nu trebuie sa revina in "service" de combinari de N luate cate K ori, sa explice problema de fiecare data, service-ul sa identifice problema, sa fie asigurat ca s-a rezolvat si de fapt
sau sa i se explice ca "asa face toate"...utilizatorul aplicatiei nu trebuie sa dea explicatii de fiecare data "cum, cand, de ce si ce a facut"...poate nu are nici pregatirea necesara sau nu mai stie cum s-a intamplat de i-a aparut eroarea...programatorul citeste logurile si identifica eroarea si situatia in care a aparut...vorbesc de firme software care se respecta si nu isi testeaza produsele pe clienti...sigur ca probabilitatea de a apare erori pe parcursul utilizarii unei aplicatii software este mare, de aceea s-au gasit solutii simple care sa rezolve astfel de situatii intr-un mod elegant pentru toata lumea.
In realitate, lucrurile nu stau chiar asa de unde si forumuri unde toti cei frustrati si nedreptatiti "arunca cu noroi" sau lauda in functie de situatie...si acolo se gaseste cate un meserias de la Microsoft care incepe si explica si tot explica, incearca sa dea solutii care nu merg in 90% din cazuri, e luat la misto, el suporta cu stoicism si isi tot ia...diverse...pana cand apare un patch care rezolva problema...adica pana pe final se intampla ceva bun, intelegi ?
...dar reprezentantul ala nu isi permite sa spuna "aruncat cu noroi" si nici nu devine frustrat pentru ca stie ca problema e reala si nu pretinde ca produsul e perfect...eventual cand nu mai are nici o solutie anunta "in versiunea x.y bug-ul ... va fi rezolvat" lucru care se si intampla dupa ceva timp...mai bine mai tarziu decat niciodata.
Deci fara a avea intentia de a pune domeniile pe o scara valorica, comparatia ta este destul de aiurea, produsele si situatiile sunt diferite dar apreciez ca ai incercat sa ma faci sa inteleg ceva ce in realitate sta cu totul altfel.
Am lucrat pe la diverse firme software...nu prea se ajungea in situatii in care clientul sa vina de N ori si degeaba si daca se ajungea, lucrurile deveneau mult mai serioase decat niste posturi pe forum.
Imi spui ca devine tehnicianul frustrat, sincer, la inceput am privit cu un mare respect service-ul ala, treptat a scazut acest respect si nu din cauza mea.
Eu ca programator la baza, nu m-am simtit frustrat niciodata cand am primit de la client aprecieri negative si am cautat sa le elimin practic, unde nu am reusit mi-am primit rasplata, dar iarasi comparatia este aiurea...poate ca aplicatia era facuta de mine si stiam ce e in ea, masina nu e facuta de tehnician care.....
Vrei sa-ti spun de cate ori am venit in service pentru probleme marunte ce-i drept dar asta e si mai frustrant...pana sa fie rezolvate sau nu...si cati cunosc cu experiente similare care la inceput au fost super entuziasmati, ulterior nu, pasiunea pentu masina transformandu-se in indiferenta, renuntand chiar sa mai posteze pe forum, samd.
Vrei sa-ti spun cate gafe am suportat in service ?
Saracu' tehnician, suflet sensibil...sunt o bruta.
"Masina nu avea nimic"...eh, unele chestii reclamate de mine cu mult timp in urma au inceput sa se inmulteasca pe forumuri, din ce in ce mai multi posesori incep sa aiba anumite rezerve pe masura ce numarul km la masinile lor creste.
"Deci lucrurile nu sunt chiar simple cu defectele aleatorii... "
Cine a spus ca sunt simple ? Nici in fotbal lucrurile nu sunt simple dar trebuie sa mai si avansam nu ?
"mai eu sunt mai capabil decat respectivul in problema care ma doare pe mine?"
Nu, eu nu sunt mai capabil decat respectivul, dar nici nu ma convinge ca ar fi capabil, intelegi ?
PS. Aici ai avut dreptate "Vorba aia la fotbal, femei si orice ne pricepem toti... "
Pai ca client nici nu trebuie sa ma pricep la mecanica si nici nu am nevoie de studii in domeniu ca sa povestesc niste experiente personale in relatia cu servicu si daca as fi fost singurul as fi zis ca problema e alta.
Masina mea nu e mai buna sau mai proasta decat ale celorlalti, m-am legat de inconveniente mai mult sau mai putin normale + cateva defecte mici dar clare care ... insa nemultumirea nu o am din partea ei ci din partea service-ului...ce sa fac ? eu uit dar de fiecare data service-ul face si face si imi aduce aminte de tot.
De exemplu ieri, in timp ce ii "prezentam" unui tip de pe forum (Petrescu) Coltul la 12.300 km (al lui a suferit un accident si intentioneaza sa-si ia altul nou) am observat ca haionul inca atinge de spoiler...4 drumuri in service, de doua ori revopsit bara, reglat haion...acum vad ca iar are vopseaua sarita, nu ca data trecuta dar oricum se vede cand ridici haionul...iar mers in service ? iar data bara jos ? si asa in stanga a capatat o distanta mai mare fata de dreapta...e un plastic care dat jos nu se mai prinde bine...m-am saturat.
Ce vei Bogdane sa mai zic ?!?!
Apropo de fluctuatiile de tensiune...nu ma pricep, nu am sesizat asa ceva la Coltul meu, explicatia ta pare corecta dar asta ai vazut-o ?
"Nu stiu cat de mult conteaza acumulatorul. Cand am dus-o in service pt. tensiune au schimbat si acumulatorul si alternatorul si computerul si tot degeaba... inca mai asteapta raspuns din Olanda "
Trebuie sa fie si o problema de moment ce s-au schimbat atatea la masina, dar cu explicatia ta problema s-a rezolvat...inca o chestie "normala" la Colt.
E usor sa citim printre randuri si sa dam explicatii din carte.