Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mitsubishi Colt
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Mitsubishi
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Cristi86127
QUOTE(foxxy103381)
Despre consum nici nu o sa-i mai cical pe cei din service, ca doar mare parte e din vina "talpii" nu a masinii (asta recunosc ). Mai ales daca ziceti ca acel consum este ok. Pe de alta parte, precum zic si alti prietenii: daca vroiai consum mic, luai diesel. Am preferat masina pe benzina, imi asum "dezavantajele".
Intrebari - probleme ( ce imi amintesc acum...., pt restul revin dupa publicitate):

1. Pedala de acceleratie are un fel de timp mort, la plecarea de pe loc trebuie apasata mai cu sarg, altfel moare motorul ( masina calda, fara A/C). Asa "e" la toate? Se poate regla cumva?

2. De unde se regleaza intensitatea luminozitatii bordului? In carte zice ca din butonasul de "trip", se roteste stanga-dreapta cu pozitiile aprinse. Incercat, rezultat 0. Unde gresesc?


Nu, serios vorbind, la viteza specificata de tine, la numarul de km care ii are masina, consumul e ok...o sa vezi valori si mai mici si mari insa la drum intins consumul este rezonabil.
Mai depinde si de viteza vantului, de temperatura de afara, de calitatea benzinei dar consumul ala nu e de reclamat.

Da, ai dreptate cu pedala de acceleratie, este pe senzor si m-a "incurcat" si pe mine la inceput...bine nu era prima masina cu acceleratia pe senzor dar prima care incepea sa "lucreze" asa jos.
Si mi se pare ca are si un delay cam mare...daca incerc sa accelerezmai rapid reactioneaza mai greu.
Faptul ca acceleratia actioneaza prea jos si ambreiajul prea sus...pentru gusturile mele ca sa fim intelesi biggrin.gif ...m-a cam deranjat la inceput si nici acum nu ma simt foarte confortabil.
Buna intrebare...acceleratia se mai poate regla ? biggrin.gif

Intensitatea luminozitatii bordului biggrin.gif biggrin.gif "ce te-o piscat fraiere" ...glumesc, sper sa nu te superi...dar si eu m-am mirat la fel ca tine acum 7 luni biggrin.gif ...o sa observi ca pe versiunea SAM lipsesc multe care erau pe versiunea INVITE...mie imi scria ca la SAM am geamuri laterale si spate ionizate...sufletu'.
foxxy
Adicatalea..sa nu mai caut ca lipseste cu desavarsire?? :bandit:
Macar sa nu mai torturez butonasul zilnic, el n-are nici o vina. Mercic de informatie!
Cristi86127
QUOTE(foxxy103381)
Adicatalea..sa nu mai caut ca lipseste cu desavarsire?? :bandit:
Macar sa nu mai torturez butonasul zilnic, el n-are nici o vina. Mercic de informatie!


cam lipseste biggrin.gif
Andrei Suzuki
Da,se pare ca varianta SAM are niste chestii in minus,dar si in plus fata de Invite si InStyle.
Eu am descoperit ca daca pun stergatoarele pe intermitent (nu am senzor de ploaie) si le las la frecventa cea mai mare,la viteze pana in 45-50 km/h stergatoarele merg...intermitent.Daca depasesc ~50 km/h,merg in continuu.Daca incetinesc,iar,se opresc si ele. Alta chestie,care am descoperit-o abia Duminica,deci la un an si ceva de cand am masina este ca atunci cand vrei sa dai semnal scurt,o depasire scurta sau ceva este suficient sa dai putin de maneta,semnalul se aprinde de vreo 4 ori mi se pare si se stinge singur.Deci nu trebuie sa dai maneta pana la capat (stanga sau dreapta).
Camarasescu96859
am impresia k treaba cu semnalul scurt , adica sa nu il misti in pozitia "pana la capat" cum ziceai tu , nu functioneaza mereu
stefan70636
foxy - sa o stapanesti sanatos......consumul la vitaza respectiva e foarte bun. o sa il vezi si mai mare ....au am vazut la 190 cu 4 oameni in masina biggrin.gif

mai baieti bubu a mea aseara a avut o experienta mai neplacuta....ieseam din bucuresti spre branesti si pe portiunea de la iesire unde se desparte drumul in 3 benzi (si in curba) s-a gasit un dobitoc cu 207 sa iasa dintr-o curte. eu veneam cu vreo 90 -100 depasind o dacie. nenea cu pejou perpendicular pe 2 benzi.....am franat violent.....iar in momentul in care mi-am dat seama ca nu ii ajunge spatiul de franare si am vazut ca ma duc drept spre usa lui am tras brusc de volan dreapta si stanga sa il ocolesc prin spate.
vreau sa va zic ca bubu s-a comportat exemplar.....a fugit un pic spatele dar exact cat era de asteptat pentru manevra pe care am facut-o, in rest a urmat directia data de volan. colegul care era in dreapta a zis ca era sigur ca ne rasturnam.
o iubesc pe bubu a mea biggrin.gif
stefan70636
QUOTE(Camarasescu96859)
am impresia k treaba cu semnalul scurt , adica sa nu il misti in pozitia "pana la capat" cum ziceai tu , nu functioneaza mereu

functioneaza mereu dar trebuie sa iti dai seama si cum e setat.
daca apesi scurt pe mateta semnalizeaza de 3 ori si gata.
daca apesi mai lung (peste 1 secunda) - el semnalizeaza de cate ori o poate face in intervalul de timp dupa care cand dai drumul la maneta se opreste.
atentie vorbesc de apasat scurt maneta fara ca aceasta sa ramana blocata in pozitia dreapta sau stanga....atunci stim cu toti ca semnalizeaza pana iei in sens invers de volan sau o dai cu mana la mijloc.
Laurentiu49280
Salutare popor posesor de mitsu,

Citeva precizari:
Legat de maneta de semnalizare, are 2 pozitii...una cu revenire si, daca continui deplasarea face click si se blocheaza.
In primul caz semnalizeaza de 3-4 ori si gata, in cel de-al doilea caz semnalizeaza pina cind se roteste de volan in directia opusa sau pina este adusa manual la zona neutra.
Asa e cand nu se citeste manualul. biggrin.gif (ce rautz am fost)

Ce ma deranjeaza pe mine cel mai tare la maneta de semnalizare e ca nu are o pozitie clara pentru flash.
Nu sunt adeptul flashurilor de nici un fel, insa daca vreau sa dau un flash, sa atentionez pe cineva ca ii dau voie sa treaca primul in intersectii mai aglomerate, de cele mai multe ori ramine pe faza lunga. Tot timpul trebuie sa fiu atent la bord .

Legat de acel butonel de "trip", nici eu nu am stiut cum functioneaza pina cind madalina arigato.gif m-a luminat.
Daca apesi scurt pe el se schimba de pe trip A pe B si invers. Daca se apasa luung, se reseteaza nr de Km.
Daca il rotesti stinga/dreapta modifica luminozitatea bordului....cu conditia sa ai luminile pornite si sa fie cit de cit intuneric ca sa observi diferenta. biggrin.gif
Nu am idee cum e la varianta SAM, insa la mine (Invite) asa lucreaza.

Legat de pedala de acceleratie....nu cred ca se poate face ceva pentru ca e pe senzor iar pozitia ei e citita de unitatea de control a motorului. E cam naspa la turatii mici cand, intr-adevar se simte un delay la apasarea ei. Insa la turatii mai mari, nu se mai baga de seama... adrenalina tata.

Sa stii Cristi ca si la mine apare un fel de gajait cand pornesc aerul, numai in jur de 1000rpm.
Nu stiu de ce, insa cred ca e de la compresor si se manifesta cam de cind am cumparat-o. Poate fi o problema?

Tocmai m-am intors dintr-o mini vacanta facuta linga Brasov...la Plaiul Foii, Zarnesti. Mitzu s-a comportat impecabil...
La dus (Timisoara, Lugoj, Deva, Sibiu,.... 100000 semafoare.... Brasov) am scos 6.3% consum. Traiasca drumurile patriei noastre iubite, ca mi-a rupt rinichii ...
La intors am incercat sa ocolesc portiunile denivelate si blocate si am ales ruta Brasov, Sighisoara, Sibiu, Deva, Arad, Timisoara ...consum = 5.9%. Brasov-Sighisoara e un drum de vis, unde am mers constant cu 110-120Km/h.....Cu toate ca am mers mai bine de 120Km in plus am facut cam aceeasi durata de timp atat la dus cat si la intors.

Laurentiu
Camarasescu96859
QUOTE(stefan70636)
vreau sa va zic ca bubu s-a comportat exemplar.....a fugit un pic spatele dar exact cat era de asteptat pentru manevra pe care am facut-o, in rest a urmat directia data de volan. colegul care era in dreapta a zis ca era sigur ca ne rasturnam.
o iubesc pe bubu a mea biggrin.gif


foarte important k ai stiut sa eviti si mai ales k mitsu te-a ascultat !
Cristi86127
QUOTE(stefan70636)
foxy - sa o stapanesti sanatos......consumul la vitaza respectiva e foarte bun. o sa il vezi si mai mare ....au am vazut la 190 cu 4 oameni in masina biggrin.gif

mai baieti bubu a mea aseara a avut o experienta mai neplacuta....ieseam din bucuresti spre branesti si pe portiunea de la iesire unde se desparte drumul in 3 benzi (si in curba) s-a gasit un dobitoc cu 207 sa iasa dintr-o curte. eu veneam cu vreo 90 -100 depasind o dacie. nenea cu pejou perpendicular pe 2 benzi.....am franat violent.....iar in momentul in care mi-am dat seama ca nu ii ajunge spatiul de franare si am vazut ca ma duc drept spre usa lui am tras brusc de volan dreapta si stanga sa il ocolesc prin spate.
vreau sa va zic ca bubu s-a comportat exemplar.....a fugit un pic spatele dar exact cat era de asteptat pentru manevra pe care am facut-o, in rest a urmat directia data de volan. colegul care era in dreapta a zis ca era sigur ca ne rasturnam.
o iubesc pe bubu a mea biggrin.gif


Dar ea ? Ea te mai iubeste dupa ce ai bruscat-o in halul asta ? biggrin.gif

Atentie mare Coobra, macar pana vineri seara biggrin.gif

Coltul are o stabilitate foarte buna, sta bine pe sosea si in curbe, dar in anumite situatii te lasa fara control....

S-a mai spus asta pe forum...datorita suspensiilor rigide la viteze mai mari si denivelari ale drumului esti in pom...pierde aderenta si constati ca nu mai ai control asupra volanului...am patit-o in vreo doua randuri.

De asemenea am mai observat o chestie...nu sunt foarte sigur... insa zilele trecuta mi-a fost confirmata si de alt posesor de CZ3...nu-i dau numele... blush.gif

Nu am zis nimic de chestia asta pana acum ca iar ma trezesc cu vr-un d...c biggrin.gif ca doar la masina mea se intampla asta.

La peste 100km/h daca se franeaza brusc, spatele devine instabil si tinde sa se deplaseze de la traiectoria drumului modificand, normal, blush.gif pozitia masinii.

La revizie vreau sa ii fac un test de franare pe ambele axe, dar suspectez axa spate de ceva disimetrii.

Cred totusi ca explicatia este alta...masina nu este foarte bine echilibrata din punct de vedere al greutatii in sensul ca pe axa spate greutatea este mult mai mica decat pe axa fata, ceea ce este normal pana pana la un punct...la franare brusca insa, centrul de greutate se muta prea mult pe fata si face ca spatele sa devina instabil...si/sau pe axa posterioara eficienta franarii este mult prea mica...eu am discuri pe spate deci ar trebui sa ceva mai bine comparativ cu eficienta tamburiilor.

Eficienta franare = ((Forta franare)/(masa kg * 9.81)) * 100

Nu am talonul la mine sa vad ce masa are pe axa spate si nici limitele impuse de legea romana pentru eficienta nu mi le mai amintesc insa
tare sunt curios daca ar trece de ITP.

M-am referit la CZ3 in conditii de viteza > 100km/h; sosea dreapta, curata, fara denivelari.

PS. Nu garantez ca acest comportament are repetabilitate 100% dar asta am constatat in vreo doua randuri...in general nu am avut nevoie sa franez brusc la viteze mari...altfel franeaza foarte bine.
Bogdan, aveti placute de franare "mai sport" pentru CZ3 ?
Andrei Suzuki
Eu cred ca prea cautati toate defectele la colt. Chiar,vineri o sa mergem intr-o parcare si o sa incercam.Tare curios sunt cum se prezinta si a mea,desi pana acum nu am avut probleme.
Cristi86127
QUOTE(Laurentiu49280)
Ce ma deranjeaza pe mine cel mai tare la maneta de semnalizare e ca nu are o pozitie clara pentru flash.

Legat de pedala de acceleratie....nu cred ca se poate face ceva pentru ca e pe senzor iar pozitia ei e citita de unitatea de control a motorului. E cam naspa la turatii mici cand, intr-adevar se simte un delay la apasarea ei. Insa la turatii mai mari, nu se mai baga de seama... adrenalina tata.

Sa stii Cristi ca si la mine apare un fel de gajait cand pornesc aerul, numai in jur de 1000rpm.
Nu stiu de ce, insa cred ca e de la compresor si se manifesta cam de cind am cumparat-o. Poate fi o problema?

Tocmai m-am intors dintr-o mini vacanta facuta linga Brasov...la Plaiul Foii, Zarnesti. Mitzu s-a comportat impecabil...
La dus (Timisoara, Lugoj, Deva, Sibiu,.... 100000 semafoare.... Brasov) am scos 6.3% consum. Traiasca drumurile patriei noastre iubite, ca mi-a rupt rinichii ...
La intors am incercat sa ocolesc portiunile denivelate si blocate si am ales ruta Brasov, Sighisoara, Sibiu, Deva, Arad, Timisoara ...consum = 5.9%. Brasov-Sighisoara e un drum de vis, unde am mers constant cu 110-120Km/h.....Cu toate ca am mers mai bine de 120Km in plus am facut cam aceeasi durata de timp atat la dus cat si la intors.

Laurentiu


Salut Laurentiu,

Da, maneta semnalizare nu are o pozitie clara pentru flash si mi s-a intamplat sa fiu nevoit sa o actionez din nou pentru a anula faza lunga dar asta nu e o problema.

Ai dreptate si cu pedala de acceleratie, la turatii mari nu se mai simte, doar la pornirea de pe loc.

Ai sesizat bine (uite ca mai sunt si oameni atenti cu/la masinile lor si curiosi in acelasi timp) si gajaitul provocat de aerul conditionat...si eu l-am avut de la bun inceput si nu e o problema, il au toate Colturile...insa acum m-am alarmat dupa ce cureaua de distributie a fost tensionata si s-a completat cu freon, gajaitul acela s-a transformat in fluierat la turatii mai mari de 1000, dispare la anumite turatii...
Sunt convins ca nu tensionarea curelei a cauzat modificarea sound-ului ci acea completare cu freon...probabil ca nu ii place cel romanesc biggrin.gif ...e prea tare pentru ea.

In rest si la mine se comporta impecabil, consumul e ok pentru un motor de 1.5...si eu am scos si 4,8l/100km la drum intins....

Numai bine!
Cristi86127
QUOTE(Andrei Suzuki)
Eu cred ca prea cautati toate defectele la colt. Chiar,vineri o sa mergem intr-o parcare si o sa incercam.Tare curios sunt cum se prezinta si a mea,desi pana acum nu am avut probleme.


mane, aici nu e un forum de pupat in ... sau de dat cu capul.

Aici fiecare are dreptul sa-si spuna opiniile, bune sau mai putin bune, justificate sau nu, in functie de gusturi, preferinte, asteptari, spirit de observatie/critic, cunostinte, pregatire, curiozitate, experienta, samd.

Uita-te pe forumurile de afara si o sa vezi niste diferente in ceea ce priveste continutul mesajelor, diferente care ajuta la cresterea calitatii serviciilor dealerilor, masinilor, samd si care ofera informatii mult mai tehnice si mai putin ambigue la subiectele expuse discutiei.
Noua ne mai trebuie ceva timp...

Orice forum obiectiv contine de toate...si nu este pe post de reclama sau anti-reclama...fiecare citeste, intelege si comenteaza cum considera.

Cred ca mesajele mele de pe forum, fara a avea pretentia ca sunt un profesionist in domeniu sunt destul de obiective si clare si desi in ultimul timp am prezentat mai mult ce nu imi convine sau ce mi se pare mie ca nu ar fi in regula (nu neaparat cu titlul de defectiune) uita-te in jur si o sa observi ca am mai multe mesaje pozitive la adresa Coltului decat toti la un loc. biggrin.gif

Asta pentru ca dupa mult timp, in sfarsit are cine sa ne raspunda si ma refer aici la Bogdan si pentru ca dupa 10 luni de cand am masina pot sa am o parerea mult mai obiectiva decat la inceput.

Eu personal sunt multumit de masina si tu stii asta foarte bine... biggrin.gif

Daca nu ar fi fost asa nu as mai fi cheltuit bani cu ea pe accesorii, samd, cat despre intalniri, postat pe forum si alte chestii nici vorba, insa nici nu pot sa nu sesizez anumite particularitati care sunt pozitive sau mai putin pozitive...doar ca le expun PE TOATE pe forum si nu numai pe acelea care dau bine la public pentru un a castiga simpatie si imagine...nu ma intereseaza aspectele astea...le am din alta parte. biggrin.gif

Nu caut "defecte", doar observ comportamentul masinii in diverse situatii, comportament care nu se sesizeaza intr-o parcare sau parcurgand cativa km, poate numai de cei care cunosc bine de tot masina.

Cam asa vad eu lucrurile...cine nu e de acord e liber sa scrie... blush.gif

Numai bine!
Cristi86127
foxy, foarte misto poza din avatar biggrin.gif
Andrei Suzuki
Da.E mai misto decat a ta. tongue.gif
Cristi86127
QUOTE(Andrei Suzuki)
Da.E mai misto decat a ta. tongue.gif


Asta am observat si eu biggrin.gif
foxxy
Multumesc, multumesc!! :notworthy:
Masinuta face poza asa frumoasa !
Ce vremuri....avea 0.6 km la bord si 1 ora de la semnarea actelor...( si nu gaseam de unde se spala luneta blush.gif )
Cristi86127
biggrin.gif
foxxy
Si am fost la service....
1. Varianta "SAM" nu are optiune de "reglare iluminare bord" (am chinuit degeaba butonasul blink.gif )
2. Pedala de acceleratie nu se poate regla, e ceva electronic ( sau electric?) pe acolo, probabil acel senzor de care s-a vorbit mai deunazi. Recomandarea a fost "obisnuiti-va" :wave: ..ceea ce deja facusem.
3. Zgomotul hayonului nu a fost identificat, si sigur nu-i ozn. Ma duc din nou sambata, vor scoate tapiteria si ce mai pe acolo sa vada/ auda unde este greierasul scartaitor.
Cristi86127
QUOTE(foxxy103381)
Si am fost la service....
1. Varianta "SAM" nu are optiune de "reglare iluminare bord" (am chinuit degeaba butonasul blink.gif )
2. Pedala de acceleratie nu se poate regla, e ceva electronic ( sau electric?) pe acolo, probabil acel senzor de care s-a vorbit mai deunazi. Recomandarea a fost "obisnuiti-va" :wave: ..ceea ce deja facusem.
3. Zgomotul hayonului nu a fost identificat, si sigur nu-i ozn. Ma duc din nou sambata, vor scoate tapiteria si ce mai pe acolo sa vada/ auda unde este greierasul scartaitor.


biggrin.gif
1. si 2. era clar de la bun inceput....
Sunt cam greu de indentificat astfel de zgomote si va fi nevoie sa te mai duci...in cazul meu, cu zgomotul din aripa dreapta spate unde un burete scapase si batea tabla pe tabla a fost destul de greu de localizat...a treia oara cand m-am dus, localizasem zgomotul de unul singur dar nu imi explicam...apasam pe aripa si se auzea un pacanit:blush: ...ca altfel iar imi dadeau tapiteria afara samd.
Mai frustrant era ca nu auzea nimeni nimic si ca ce vrei de la o masina de 13500 ? biggrin.gif Noroc cu dl. Man care s-a suit in masina, in spate, si in urma unei plimbari mi-a dat dreptate.
O sa se rezolve.

Bafta!
stefan70636
QUOTE
ca ce vrei de la o masina de 13500 ?

enervanta si jignitoare intrebarea asta si nu prea inteleg de ce s-au obisnuit sa intrebe asa ceva.
intrebarea corecta ar fi:
ce te astepti de la o masina NOUA?

pana la urma nu are importanta ca e 13, 10 sau 50 de mii de euro.
pretul e stabilit de ei si este vanduta ca produs NOU.
Cristi86127
QUOTE(stefan70636)
QUOTE
ca ce vrei de la o masina de 13500 ?

enervanta si jignitoare intrebarea asta si nu prea inteleg de ce s-au obisnuit sa intrebe asa ceva.
intrebarea corecta ar fi:
ce te astepti de la o masina NOUA?

pana la urma nu are importanta ca e 13, 10 sau 50 de mii de euro.
pretul e stabilit de ei si este vanduta ca produs NOU.


asa este...ma rog, asta s-a intamplat acum mult timp, lucrurile s-au mai schimbat intre timp...intr-o oarecare masura si datorita celor care "cauta defecte" la masinile proprii sau sunt mai curiosi din fire. biggrin.gif
Bogdan104277
Motorul la Colt este de tipul "drive-by-wire". Adica foloseste senzori si elemente de actionare electronice.
De aceea la masini sport pur-sange veti vede intotdeauna clapeta de acceleratie comandata direct de un cablu.

Cu zgomotele, asa cum a spus si Criste, este mai greu, pentru ca este imposibil sa gasesti intotdeauna, cand vii la service, conditii identice cu cele in care se manifesta zgomotul. Si atunci sa vezi - tu pe deoparte sustii ca exista anumite zgomote, tehnicienii din service pe dealta parte - "in timpul testelor nu s-au manifestat zgomotele semnalate".

Chestia asta cu zgomotele si "greierasii" in masini pe drumurile patriei este frustranta pentru toata lumea - pentru soferii care le suporta toata ziua, dar si pentru tehnicienii din service care depun un fel de munca de Sisif - petrec foarte mult timp sa elimine un zgomot, ca imediat dupa aceea proprietarul sa constate si sa sezizeze un nou zgomot, mai mic ca intensitate, care pana atunci nu a fost bagat de seama. Si se reia procesul.... :bandit: :evil: .

Cred ca ne uitam cu totii in directia gresita: sursa problemelor nu sunt masinile (prost construite, indiferent de marca), soferii (prea sensibili la zgomotele masinii), mecanicii (prea slab pregatiti, pentru ca nu sunt in stare sa gaseasca sursa unui zgomot), ci cu totul alat - Administratia drumurilor si primariile, care nu trag la raspundere pe primii pentru calitatea proasta a drumurilor. :bandit:
foxxy
Bogdan, ai dreptate, zgomotele si greierasii vor aparea la toate masinile, indiferent de marca, an, mod de utilizare. Dupa 1 luna si 2.800 km am o mica turma in masina, ne-am imprietenit, conlocam cu drag mai ales cand urla muzica band.gif
Cu hayonul este alta poveste, zgomotul este puternic, se aude la orice denivelare / groapa. Chiar si cel care mi-a preluat ieri masina in service a recunoscut: " dar se aude bine, dom'le". Cand mi-au zis ca trebuie scoasa tapiteria din spate, mi-am amintit ca in momentul in care am semnat de primire pt masina, la ultima inspectie minutioasa, am vazut ca EXACT tapiteria din dreapta-spate nu este prinsa bine, si chederul cam flutura. Dealerul a chemat imediat pe cineva din service, s-a uitat si a zis ca este doar un "bradut" de prindere uitat ( pe care...l-am gasit zacand mort pe mocheta din portbagaj).
Nu vreau sa devin paranoia, dar coreland cele 2 probleme, inclin sa cred ca este mai mult decat un greieras flamand.
Sunt sigura ca cei din service sunt profesionisti ( cel putin pana acum asta mi-au dovedit) si vor gasi rezolvare pt aceasta problema.
De restul zgomotelor...numai de bine, si asfalt intins sa avem biggrin.gif
Cristi86127
foxxy,

legat de cheder, hayon iti dau dreptate, nu este un simplu greieras si se va rezolva...si in cazul meu a fost la fel, de noua...in schimb legat de greierasi pot sa spun ca Bogdan are dreptate 100%, drumurile sunt de vina...si eu dupa o luna aveam greierasi, i-am lasat asa, nu se merita sa umbli/desfaci pentru un mic zgomot atat timp cat nu afecteaza...s-ar putea sa iasa mai rau biggrin.gif ...montajul din fabrica nu ti-l mai face nimeni.

Dupa trecerea iernii am constatat ca greierasii au murit...nu se mai aud...unele componente de la interior se mai dilata/contracta si in cele din urma se "aseaza".

La 3 luni dupa ce am luat-o imi scartaiau geamurile cand erau coborate la jumatate, de mai bine de o luna nu se mai aude nimic....

Functia de auto-repair functioneaza cateodata. biggrin.gif
Andrei Suzuki
QUOTE(Cristi86127)
foxxy,

La 3 luni dupa ce am luat-o imi scartaiau geamurile cand erau coborate la jumatate, de mai bine de o luna nu se mai aude nimic....


Eu si acum patesc asta,la un an si un pic de cand am luat-o.Dar numai pe stanga(parca) si numai pe piatra cubica.
Florin95520
QUOTE(Cristi86127)
Coltul are o stabilitate foarte buna, sta bine pe sosea si in curbe, dar in anumite situatii te lasa fara control....

La peste 100km/h daca se franeaza brusc, spatele devine instabil si tinde sa se deplaseze de la traiectoria drumului modificand, normal, blush.gif pozitia masinii.

La revizie vreau sa ii fac un test de franare pe ambele axe, dar suspectez axa spate de ceva disimetrii.

Cred totusi ca explicatia este alta...masina nu este foarte bine echilibrata din punct de vedere al greutatii in sensul ca pe axa spate greutatea este mult mai mica decat pe axa fata, ceea ce este normal pana pana la un punct...la franare brusca insa, centrul de greutate se muta prea mult pe fata si face ca spatele sa devina instabil...si/sau pe axa posterioara eficienta franarii este mult prea mica...eu am discuri pe spate deci ar trebui sa ceva mai bine comparativ cu eficienta tamburiilor.

Eficienta franare = ((Forta franare)/(masa kg * 9.81)) * 100

Nu am talonul la mine sa vad ce masa are pe axa spate si nici limitele impuse de legea romana pentru eficienta nu mi le mai amintesc insa
tare sunt curios daca ar trece de ITP.

M-am referit la CZ3 in conditii de viteza > 100km/h; sosea dreapta, curata, fara denivelari.

PS. Nu garantez ca acest comportament are repetabilitate 100% dar asta am constatat in vreo doua randuri...in general nu am avut nevoie sa franez brusc la viteze mari...altfel franeaza foarte bine.
Bogdan, aveti placute de franare "mai sport" pentru CZ3 ?


Cristi,

legat de comportamentul observat de tine, mai poate fi o problema: mashina se poate dezechilibra din fata, datorita problemelor de suspensie (telescoape). Daca nu au aceeasi eficienta, mashina "se aseaza" mai mult pe o roata. Nu mai tin minte pe unde am vazut pe forum, telescoape schimbate la 4k km...
O alta problema legata de suspensii pe care am simtit-o eu si pe care apoi am constatat-o, la viraje stranse la viteze mari, mashina se ridica foarte repede pe 3 roti... Am facut un test simplu si am intr-adevar poze cu mashina pe 3 roti.

Una peste alta, trebuie sa recunosc ca nu sunt nici eu foarte incantat de suspensie, iti da o oarecare nesiguranta pe viraje, la viteze mari. Datorita garzii la sol transferul de mase e foarte mare. Nu a cautat nimeni un kit de suspensie care sa lase mashina mai jos? Banuiesc ca la noi e pachetul de "drumuri grele", care ridica mashina cu vreo 2-3 cm. Cam periculos. Motorul merge mult peste posibilitatile suspensiei.

Oare nu exista [/b]
foxxy
Si am fost din nou in service.....
In primul rand...FELICITARI celor din service, pt cat /cum s-au ocupat de masina, pt cum se poarta cu clientii!!!! :wave: Mi-au raspuns la orice intrebare, si-au dat toata silinta sa o repare, foarte amabili!
Dupa 4 ore de demontat si incercat masina, test-drive prin toate hartoapele etc, s-a dovedit ca acel zgomot nu era de la hayon ci de la un amortizor ( o flansa mai exact). Rezolvat problema, disparut zgomot ( a aparut altul, mai mic, dar e zgomot de plastic, il neglijez pana dispare).
I-am intrebat cu ce alte probleme au venit posesorii de mitsuri in service. Mi-au zis ca numai de zgomote / scartaieli. Si si-au amintit de un domn, care reclama un zgomot in aripa dreapta, si ca au luat la verificat fiecare element de strangere, bucatica cu bucatica, ca sa vada sursa, si ca s-au chinuit ceva.
Domnu' Cristi...va suna cunoscut??? Ei isi amintesc de dvs smile.gif).
Cristi86127
QUOTE(Florin95520)
Cristi,

legat de comportamentul observat de tine, mai poate fi o problema: mashina se poate dezechilibra din fata, datorita problemelor de suspensie (telescoape). Daca nu au aceeasi eficienta, mashina "se aseaza" mai mult pe o roata. Nu mai tin minte pe unde am vazut pe forum, telescoape schimbate la 4k km...
O alta problema legata de suspensii pe care am simtit-o eu si pe care apoi am constatat-o, la viraje stranse la viteze mari, mashina se ridica foarte repede pe 3 roti... Am facut un test simplu si am intr-adevar poze cu mashina pe 3 roti.

Una peste alta, trebuie sa recunosc ca nu sunt nici eu foarte incantat de suspensie, iti da o oarecare nesiguranta pe viraje, la viteze mari. Datorita garzii la sol transferul de mase e foarte mare. Nu a cautat nimeni un kit de suspensie care sa lase mashina mai jos? Banuiesc ca la noi e pachetul de "drumuri grele", care ridica mashina cu vreo 2-3 cm. Cam periculos. Motorul merge mult peste posibilitatile suspensiei.

Oare nu exista [/b]


Eu, am schimbat amortizoarele (Sachs) spate la 4000km biggrin.gif , dar cred ca a fost o intamplare, au avut un defect din fabricatie, eu nu am suspectat nimic, masina a fost ridicata pe elevator la cererea mea pentru o inspectie sumara fara vr-un motiv anume, cei de la mcar au observat urme de ulei pe ambele amortizoare si le-au schimbat pe loc.
Amortizoarele fata erau ok la acel moment.

Intr-adevar, comportamentul descris de mine s-a intamplat inainte sa-mi fie schimbate amortizoarele spate deci este posibil ca ele sa fi fost cauza dar repet, s-a intamplat de prea putine ori ca sa consider asta o certitudine.

Eu m-am gandit la doua lucruri cand am descris comportamentul masinii in situatia prezentata de mine in mesajul anterior, pentru ca era vorba de drum drept...repartitia maselor pe fiecare arc/roata/amortizor si disimetrie axa.

In realitate sunt multi mai multi factori care pot pot fi luati in calcul, rigiditate, ovalizare, forte parazite...parametri inca nu sunt furnizati de multe bancuri...o disimetrie poate fi sesizata cu ochiul pe parcursul probei de franare, restul nu prea.

Depinde si de cel care executa testul de franare, de modul cum se executa proba de franare : de cum apasa pedala...in mod normal e o perioada in care pedala nu trebuie apasata pentru ca bancul sa achizitioneze fortele parazite (din banc si/sau din roata), apoi se franeaza progresiv si constant pana se ajunge la alunecarea maxima pentru a fi calculate ovalizarile, disimetriile, moment in care se opresc tamburii si se determina fortele de franare maxima, eficientele de franare...timpul total al probei fiind de maxim 10 secunde...daca nu se ajunge la alunecarea maxima in 10 secunde masina fiind compromisa...de asemenea materialul de pe tamburi este foarte important pentru ca trebuie sa simuleze conditiile de franare pe asfalt, uzura tamburilor.

Sunt 1 mil de paramatri care pot influenta o diagnosticare corecta a sistemului de franare si din pacate sunt foarte putine bancuri care pot face asta desi sunt omologate. biggrin.gif

O sa verific amortizoarele la revizie si de curiozitate o sa fac un test de suspensii pe un banc echipat corespunzator insa si testele astea... biggrin.gif scot amortizoare bune ca fiind terminate si terminate (mai rar)ca fiind bune... blush.gif depinde de calibrarea, calitatea bancului, de metoda folosita la testare (Eusama samd) deoarece, cel putin prin 2004- 2005 cand eram la curent cu toate reglementarile RAR-ului, pentru suspensie nu se elaborase un standard definitiv in ceea ce priveste metoda de testare, samd si service-urile profitau de chestia asta pentru a schimba amortizoare pe banda rulanta fara un motiv serios.

Dar sa revenim la ale noastre...

Coltul sta bine pe sosea si in viraje, chiar mai bine decat multe alte masini cu pretentii de masini sport fapt care te incurajeaza la mai mult...si cum motorul permite din plin acest lucru, de la un anumit punct in sus ies la iveala anumite comportamente care desi sunt acceptabile la masina asta, cel putin sunt bine de stiut...

"O alta problema legata de suspensii pe care am simtit-o eu si pe care apoi am constatat-o, la viraje stranse la viteze mari, mashina se ridica foarte repede pe 3 roti... "

Da biggrin.gif , cred ca stiu despre ce vorbesti, pe 3 roti nu m-am ridicat blink.gif dar la viraje stranse si viteza mare, chiar prea stranse si viteza chiar prea mare am sesizat un efect subviratoriu (uneori chiar puternic) si daca nu m-as fi folosit de tehnici de deplasare a incarcarii pe axele masini prin decelerare in prima jumatate de viraj ("incarcare fata") si prin accelerare in a doua jumatate a lui ("incarcare spate") cu siguranta as fi patit ca tine sau chiar m-as fi rasturnat, insa chiar si asa am fost nevoit sa reduc viteza.

Eu am inceput de putin timp sa testez limitele masinii si inca nu o cunosc foarte bine, dar pana la urma fiecare masina are limitele si nu ai decat sa le respecti, sa o modifici sau o sa o schimbi biggrin.gif

Suspensia Coltului este ok pentru ceea ce s-a dorit de la masina asta, dezavantajul Coltului in situatii extreme il reprezinta inaltimea si (cred eu) repartitia maselor pe axe/roti in anumite conditii...de aici si necesitatea unui kit de suspensie care sa coboare masina insa nu ma risc, suntem in RO si oricum este destul de joasa.

De exemplu, ieri seara am avut o ocazia sa testez mai bine masina in viraje pe traseul spre ..., unde ne-am avantat ca niste salbatici. biggrin.gif

A fost super...am avut totusi niste rezerve legat de faptul ca se circula prin localitate, noapte, drum necunoscut, radare, samd. blush.gif

PS. Scuze si multumiri tipului care conducea Fiatul Grande Punto...am trecut pe langa el cu 140km/h (din spusele lui) si imediat a urmat o curba la 90 de grade pe care o vazusem insa nu stiam ca este atat de stransa, am incercat sa intru pe banda mea, am simtit ca daca nu franez mai mult decat ar fi fost normal, ma rastorn... si l-am sicanat destul de tare. blush.gif Mi-a fost teama sa actionez frana de mana la viteza aia pentru a evita rasturnarea printr-un derapaj controlat al spatelui...plus ca drumul prezenta denivelari pronuntate pe acea portiune...
Cristi86127
QUOTE(Andrei Suzuki)
QUOTE(Cristi86127)
foxxy,

La 3 luni dupa ce am luat-o imi scartaiau geamurile cand erau coborate la jumatate, de mai bine de o luna nu se mai aude nimic....


Eu si acum patesc asta,la un an si un pic de cand am luat-o.Dar numai pe stanga(parca) si numai pe piatra cubica.


Si la mine a inceput cu stanga, apoi si dreapta, apoi numai dreapta si in cele din urma au tacut biggrin.gif
Cristi86127
QUOTE(foxxy103381)
Si am fost din nou in service.....
In primul rand...FELICITARI celor din service, pt cat /cum s-au ocupat de masina, pt cum se poarta cu clientii!!!! :wave: Mi-au raspuns la orice intrebare, si-au dat toata silinta sa o repare, foarte amabili!
Dupa 4 ore de demontat si incercat masina, test-drive prin toate hartoapele etc, s-a dovedit ca acel zgomot nu era de la hayon ci de la un amortizor ( o flansa mai exact). Rezolvat problema, disparut zgomot ( a aparut altul, mai mic, dar e zgomot de plastic, il neglijez pana dispare).
I-am intrebat cu ce alte probleme au venit posesorii de mitsuri in service. Mi-au zis ca numai de zgomote / scartaieli. Si si-au amintit de un domn, care reclama un zgomot in aripa dreapta, si ca au luat la verificat fiecare element de strangere, bucatica cu bucatica, ca sa vada sursa, si ca s-au chinuit ceva.
Domnu' Cristi...va suna cunoscut??? Ei isi amintesc de dvs smile.gif).


Da, eu sunt biggrin.gif ...ce memorie au baietii de la service...dupa cat i-am terorizat...biggrin.gif insa nici nu mi-au oferit alta alternativa.
Initial am fost domn...cu ei, ulterior nu...smile.gif) dar e bine cand totul se termina cu bine.

Ma bucur ca ti-au rezolvat problema si ca ai fost multumit/multumita de serviciile lor.

De unde vine zgomotul de plastic ?
foxxy
Zgomotul de plastic nu l-am identificat inca, dar merge acoperit cu muzica.
Din pacate, dupa un alt drum facut pe seara, am constat ca iarasi se aude ACEL trocanitul metalic. De data asta mai rar, doar de 3-4 ori si la denivelari.
O mai las la dospit, apoi vad daca ma duc iarasi in service cu masina. Cand am plecat din service, mi-au spus ca daca tot se mai aude, sa aduc masina luni si sa o las la ei, imi vor da alta masina la schimb pana descopera sursa de zgomot. Pana luni ma mai gandesc.
Cristi86127
QUOTE(foxxy103381)
Zgomotul de plastic nu l-am identificat inca, dar merge acoperit cu muzica.
Din pacate, dupa un alt drum facut pe seara, am constat ca iarasi se aude ACEL trocanitul metalic. De data asta mai rar, doar de 3-4 ori si la denivelari.
O mai las la dospit, apoi vad daca ma duc iarasi in service cu masina. Cand am plecat din service, mi-au spus ca daca tot se mai aude, sa aduc masina luni si sa o las la ei, imi vor da alta masina la schimb pana descopera sursa de zgomot. Pana luni ma mai gandesc.


M-ai facut curios...oare ce o fi ?
Tot trocanit metalic si tot la denivelari a fost si la a mea.
Eu cred ca tot de la imbinarea aripii cu sasiul...acolo e un burete care scapa...altceva nu prea are ce sa fie.
Bogdan104277
Florin,

Ai uitat sa definesti ce inseamna viteze mari - innr-o maniera obiectiva masurabila - adica 120 km/h, 140 km/h. Deasemenea trebuia sa dai si cateva informatii legate de viraj - cat de strans era, cun era soaeau in zona respectiva, etc.

Faptul ca masina se ridica pe trei roti inseamana 2 lucruri - 1 caroserie rigida - un lucru bun, 2 - viteza neadaptata conditiilor de trafic. blink.gif

Un mod corect de abordare a unui viraj este acela de a reduce un pic viteza inainte de a intra in viraj (nu neaparat prin franare), dupa care, obligatoriu, accelerare usoara pe parcursul virajului, astfel incat la iesirea din viraj sa ai viteza mai mare decat la intrarea in respectivul viraj.

De curiozitate incearca acelasi viraj cu aceeasi viteza de intrare dar in maniera descrisa mai sus.

Succes beer.gif

Pentru Foxxy:

Intotdeauna se intampla in maniera asta cu zgomotele - elimini un zgomot major, care le acopera pe celelalte si descoperi cu stupoare ca apar cateva zgomote noi, mai micute ca intensitate, dar care pot fi mai sacaitoare uneori.
Intrebarea este: pana la ce nivel vrem sa mergem cu lipsa de zgomote si cat de mult timp vrem sa petrecem pentru eliminarea fiecarui zgomot nou aparut?
In functie de raspuns adoptam fiecare propria strategie.

Nu am apucat sa mergu cu tine intr-o proba sa vedem ceea ce se intampla dar se va intampla.

Eu personal prefer sa merg cu muzica la un nivel putin mai mare sa-mi acopere toti greierasii. Bineinteles ca periodic merg cu absolut totul oprit - ventilatie, nuzica, geamuri inchise pentru a detecta eventualele zgomote care sa-mi indica probleme tehnice - gen bucsi slabite, capete de bara, etc.

In rest caut sa ignor greierasii mici si neimportanti. biggrin.gif

Si asa, vrand-nevrand ajungem iar la starea de "normala" anormalitate a drumurilor din Romania - care sunt responsabile de aceste probleme sacaitoare, numite zgomote in habitaclu.

Hai ca v-am plictisit destul in directia asta. Pauza. beer.gif (de o bere - as vrea eu, dar mai tarziu blush.gif )
Cristi86127
Ce masina ai Bogdan ?

La a mea greierasii si-au facut de cap in primii 2000-3000km apoi s-au plictisit si au plecat.

Zgomotul produs de rulajul rotilor e mai deranjant si asta din cauza pneurilor Continental care parca ar fi din plastic...unii dintre noi chiar le-au schimbat si e altceva....
foxxy
Bogdan,
Am mai spus, greierasii de zi cu zi nu ma deranjeaza, ma imprietenesc cu ei.
Iar zgomotul "nou" de plastic m-a si parasit :angel: , nu i-a placut in CZ3 meu.
Ramane insa vechiul zgomot metalic, pe care schimbarea amortizorului nu l-a indepartat. Ba chiar a atras alte problemutze, pe care le voi expune in service.
Cristi86127
QUOTE(foxxy103381)
Bogdan,
Am mai spus, greierasii de zi cu zi nu ma deranjeaza, ma imprietenesc cu ei.
Iar zgomotul "nou" de plastic m-a si parasit :angel: , nu i-a placut in CZ3 meu.
Ramane insa vechiul zgomot metalic, pe care schimbarea amortizorului nu l-a indepartat. Ba chiar a atras alte problemutze, pe care le voi expune in service.


Le poti expune si aici biggrin.gif
boty
Salut :wave: , azi am reusit ( in sfarsit) sa semnez contractul de credit :ban: si am facut plata masinii. Asa ca de azi incepe lungul drum al trailerului care-o duce pe frumoasa mea la dealer biggrin.gif cat se poate de repede sper...... In timpul ce o sa stau ca un copil mic in fata pomului asteptandul pe mosu cu sacul plin de cadouri sunt curios sa aud de la voi noi peripeti si intamplari cu Coltu ( scuzati cacofonia). beer.gif
Cristi86127
salut boty si felicitari pentru alegere biggrin.gif

sa ne tii la curent cu evolutia masinii.
EmanuelM
Nou posesor de Colt. :bounce:

Pot sa spun ca deja suntem posesori de Colt 1.3 SAM albastru. Problema ca nu il avem inca :furios: , sa ne spunem parerea. Sotia o sa-l vada saptamana viitoare cand dealerul o sa-l aduca de la Bucuresti. Si pentru mine o sa mai treaca cel putin o saptamana sa-l vad.

Suntem bucurosi de masina. E o masina luata la prima vedere. Cand am vazut-o amandoi, a fost DRAGOSTE la prima vedere. De fiecare data cand ma duceam la dealer, sa mai duc acte, ma uitam la masina din showroom, ma urcam in ea si ma imaginam pe strada :newblush: .

Cam astea sunt spuse. O sa vin noutati. Bine gasit comunitatii.
Laurentiu49280
Salut Emanuel,

Bine ai venit printre posesorii de Colt.
Ce fel de model ti-ai comandat CZ3 sau Z30?

Si mie mi-a placut masina cand am vazut-o insa atentie cu dragostea asta la prima vedere...parca va vad dormind amindoi in masina... arigato.gif
Ca fapt divers...pe mine sotia ma amenintaza ca ma trimite sa dorm in masina cand se supara pe mine :angel: ... insa chiar daca imi place masina tare, tot mai bine e in pat. biggrin.gif

Numai bine si citi mai multi KM fara incidente.
Laurentiu
EmanuelM
QUOTE(Laurentiu49280)
Bine ai venit printre posesorii de Colt.
Ce fel de model ti-ai comandat CZ3 sau Z30?
Laurentiu



Am luat modelul in 5 usi, ca pentru familie. Nu ne place modelul in 3 usi. Pentru copil, in special.
Bogdan104277
Salut Emanuel,

Bine ai venit in randul posesorilor de Mitsu, indiferent de model.
Camarasescu96859
este adevarat ca versiunea cu motorizare 1.3 este "best-seller" in randul modelelor MIT COLT ?
R o b e r t
eu am 1.3. in brasov sunt multe colturi de 1.1 dar si de 1.3... si de 1.5... si vreo 2-3 CZT-uri biggrin.gif
StefanVVTi
Imi place foarte mult CZ3, si m-ar tenta motorizarea diesel.Am si cateva intrebari:
Din ce vad eu la dotarile standard, SAM-BBQ, nu dispune de AC? Sau e o greseala pe site si nu e trecut?
La 11750 EUR fara TVA, in afara de TVA se mai adauga ceva?
Cam care e consumul in Bucuresti?
Multumesc anticipat!
Stefan
NeGrutzY
Salut Stefan, toate variantele de echipare de la CZ3 au aer conditionat, probabil e o greseala la ei pe site. La pretul fara TVA se adauga TVA si 1% accize, adica pretul final va fi cu 20% mai mare decat cel afisat. Despre consum il las pe Andrei sa iti zica, ca el e mai in tema.
StefanVVTi
QUOTE(Alexandru89983)
Salut Stefan, toate variantele de echipare de la CZ3 au aer conditionat, probabil e o greseala la ei pe site. La pretul fara TVA se adauga TVA si 1% accize, adica pretul final va fi cu 20% mai mare decat cel afisat. Despre consum il las pe Andrei sa iti zica, ca el e mai in tema.
Multumesc pentru informatii! Sincer sa fiu, nici nu luasem in calcul aceasta masina, dar acum vreo 2 zile am vazut una prin oras, si mi-a placut la nebunie! Ma asteptam la un pret mai mare, dar nu e deloc scumpa, in comparatie cu alte masini din gama ei, iar dotarile sunt destule! Pana acum nu am intalnit la nici o alta masina din gama senzor de ploaie sau de aprindere automata a farurilor, iar motorul de 95 de cai, pare(pe hartie) cel mai vioi dintre toate!

Numai bine,
Stefan! blush.gif
Andrei Suzuki
Dieselul este incontestabil cel mai bun la reprize dintre toate motorizarile de pe Colt. Dar in rest si-o ia si la demaraj si la vit max de la 1.5 benzina. Am observat ca la accelerari se tine onorabil langa 1.5,dar pierde in momentul in care schimbi trepele.Asta e nasol la dizel.
In privinta consumului,vineri am avut de alergat prin oras,iar mers non-stop cu AC si mers tare si incet nu a consumat mai mult de 7. La drum intins,ceva gen Bucuresti-Predeal si Predeal Bucuresti prin Targoviste,la mers incet consumu e undeva pe la 4
Cristi86127
QUOTE(Andrei Suzuki)
Dieselul este incontestabil cel mai bun la reprize dintre toate motorizarile de pe Colt. Dar in rest si-o ia si la demaraj si la vit max de la 1.5 benzina.


arigato.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.