QUOTE(Florin95520)
Cristi,
legat de comportamentul observat de tine, mai poate fi o problema: mashina se poate dezechilibra din fata, datorita problemelor de suspensie (telescoape). Daca nu au aceeasi eficienta, mashina "se aseaza" mai mult pe o roata. Nu mai tin minte pe unde am vazut pe forum, telescoape schimbate la 4k km...
O alta problema legata de suspensii pe care am simtit-o eu si pe care apoi am constatat-o, la viraje stranse la viteze mari, mashina se ridica foarte repede pe 3 roti... Am facut un test simplu si am intr-adevar poze cu mashina pe 3 roti.
Una peste alta, trebuie sa recunosc ca nu sunt nici eu foarte incantat de suspensie, iti da o oarecare nesiguranta pe viraje, la viteze mari. Datorita garzii la sol transferul de mase e foarte mare. Nu a cautat nimeni un kit de suspensie care sa lase mashina mai jos? Banuiesc ca la noi e pachetul de "drumuri grele", care ridica mashina cu vreo 2-3 cm. Cam periculos. Motorul merge mult peste posibilitatile suspensiei.
Oare nu exista [/b]
Eu, am schimbat amortizoarele (Sachs) spate la 4000km
, dar cred ca a fost o intamplare, au avut un defect din fabricatie, eu nu am suspectat nimic, masina a fost ridicata pe elevator la cererea mea pentru o inspectie sumara fara vr-un motiv anume, cei de la mcar au observat urme de ulei pe ambele amortizoare si le-au schimbat pe loc.
Amortizoarele fata erau ok la acel moment.
Intr-adevar, comportamentul descris de mine s-a intamplat inainte sa-mi fie schimbate amortizoarele spate deci este posibil ca ele sa fi fost cauza dar repet, s-a intamplat de prea putine ori ca sa consider asta o certitudine.
Eu m-am gandit la doua lucruri cand am descris comportamentul masinii in situatia prezentata de mine in mesajul anterior, pentru ca era vorba de drum drept...repartitia maselor pe fiecare arc/roata/amortizor si disimetrie axa.
In realitate sunt multi mai multi factori care pot pot fi luati in calcul, rigiditate, ovalizare, forte parazite...parametri inca nu sunt furnizati de multe bancuri...o disimetrie poate fi sesizata cu ochiul pe parcursul probei de franare, restul nu prea.
Depinde si de cel care executa testul de franare, de modul cum se executa proba de franare : de cum apasa pedala...in mod normal e o perioada in care pedala nu trebuie apasata pentru ca bancul sa achizitioneze fortele parazite (din banc si/sau din roata), apoi se franeaza progresiv si constant pana se ajunge la alunecarea maxima pentru a fi calculate ovalizarile, disimetriile, moment in care se opresc tamburii si se determina fortele de franare maxima, eficientele de franare...timpul total al probei fiind de maxim 10 secunde...daca nu se ajunge la alunecarea maxima in 10 secunde masina fiind compromisa...de asemenea materialul de pe tamburi este foarte important pentru ca trebuie sa simuleze conditiile de franare pe asfalt, uzura tamburilor.
Sunt 1 mil de paramatri care pot influenta o diagnosticare corecta a sistemului de franare si din pacate sunt foarte putine bancuri care pot face asta desi sunt omologate.
O sa verific amortizoarele la revizie si de curiozitate o sa fac un test de suspensii pe un banc echipat corespunzator insa si testele astea...
scot amortizoare bune ca fiind terminate si terminate (mai rar)ca fiind bune...
depinde de calibrarea, calitatea bancului, de metoda folosita la testare (Eusama samd) deoarece, cel putin prin 2004- 2005 cand eram la curent cu toate reglementarile RAR-ului, pentru suspensie nu se elaborase un standard definitiv in ceea ce priveste metoda de testare, samd si service-urile profitau de chestia asta pentru a schimba amortizoare pe banda rulanta fara un motiv serios.
Dar sa revenim la ale noastre...
Coltul sta bine pe sosea si in viraje, chiar mai bine decat multe alte masini cu pretentii de masini sport fapt care te incurajeaza la mai mult...si cum motorul permite din plin acest lucru, de la un anumit punct in sus ies la iveala anumite comportamente care desi sunt acceptabile la masina asta, cel putin sunt bine de stiut...
"O alta problema legata de suspensii pe care am simtit-o eu si pe care apoi am constatat-o, la viraje stranse la viteze mari, mashina se ridica foarte repede pe 3 roti... "
Da
, cred ca stiu despre ce vorbesti, pe 3 roti nu m-am ridicat
dar la viraje stranse si viteza mare, chiar prea stranse si viteza chiar prea mare am sesizat un efect subviratoriu (uneori chiar puternic) si daca nu m-as fi folosit de tehnici de deplasare a incarcarii pe axele masini prin decelerare in prima jumatate de viraj ("incarcare fata") si prin accelerare in a doua jumatate a lui ("incarcare spate") cu siguranta as fi patit ca tine sau chiar m-as fi rasturnat, insa chiar si asa am fost nevoit sa reduc viteza.
Eu am inceput de putin timp sa testez limitele masinii si inca nu o cunosc foarte bine, dar pana la urma fiecare masina are limitele si nu ai decat sa le respecti, sa o modifici sau o sa o schimbi
Suspensia Coltului este ok pentru ceea ce s-a dorit de la masina asta, dezavantajul Coltului in situatii extreme il reprezinta inaltimea si (cred eu) repartitia maselor pe axe/roti in anumite conditii...de aici si necesitatea unui kit de suspensie care sa coboare masina insa nu ma risc, suntem in RO si oricum este destul de joasa.
De exemplu, ieri seara am avut o ocazia sa testez mai bine masina in viraje pe traseul spre ..., unde ne-am avantat ca niste salbatici.
A fost super...am avut totusi niste rezerve legat de faptul ca se circula prin localitate, noapte, drum necunoscut, radare, samd.
PS. Scuze si multumiri tipului care conducea Fiatul Grande Punto...am trecut pe langa el cu 140km/h (din spusele lui) si imediat a urmat o curba la 90 de grade pe care o vazusem insa nu stiam ca este atat de stransa, am incercat sa intru pe banda mea, am simtit ca daca nu franez mai mult decat ar fi fost normal, ma rastorn... si l-am sicanat destul de tare.
Mi-a fost teama sa actionez frana de mana la viteza aia pentru a evita rasturnarea printr-un derapaj controlat al spatelui...plus ca drumul prezenta denivelari pronuntate pe acea portiune...