Test de fiabilitate, Interesant |
This topic is about Test de fiabilitate, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Test de fiabilitate, Interesant |
Nov 11 2010, 09:19 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 3-February 10 Member No.: 123.681 |
Doi importanti "actori" de pe piata britanica auto, Warranty Direct (garantii auto) si What Car (revista de specialitate), au realizat un clasament al celor mai fiabile marci auto. Acesta este al doilea top al fiabilitatii din 2009 si, la fel ca si in primul, clasamentul este dominat de japonezi. BAZA DE DATE :Cele doua institutii britanice si-au construit un sistem propriu de punctaj. Warranty Direct este o companie specializata pe acordarea de asigurari complementare celor de piata si detine o bogata baza de date privind diversele incidente de ordin tehnic (probleme la motor, la instalatia electrica etc.) cu care s-au confruntat proprietarii auto. Compania strange informatii legate de masinile (marci, tipuri) care au nevoie de reparatii si de numarul lucrarilor de service efectuate pe fiecare masina. CRITERII DE SELECTIE: Avand la dispozitie baza de date a Warranty Direct, revista What Car a efectuat un studiu amanuntit si a propus o lista cu 26 de marci auto, clasate in functie de gradul de fiabilitate al fiecareia. Studiul a avut in vedere 38.000 masini, pe baza numarului de reparatii suportate. Varsta medie a masinilor analizate a fost de 4,9 ani, iar costul mediu al reparatiilor a fost calculat la 450 de euro/interventie. PRIMELE ZECE In clasament se remarca --- daca mai era necesar --- marcile japoneze, cu patru prezente in Top 5, fapt ce confirma o tendinta clara, evidentiata si in topurile precedente de acest tip. Pe de alta parte, marcile Mini si BMW urca grupul BMW spre varful ierarhiei, si se remarca revenirea de forma a francezilor de la Peugeot si Citroen, cu marcile omonime clasate pe locurile 6 si 8. Dar iata care sunt primele zece marci considerate cele mai fiabile: 1. HONDA Pozitia de anul trecut: 1 din 30 Cel mai fiabil model: Accord (2000-2003) Cel mai prost model: Civic (1996-2001) 2. LEXUS Pozitia de anul trecut: 5 din 30 Cel mai fiabil model: IS (1999-2006) 3. MINI : Cel mai fiabil model: One (2001-2006) 4. NISSAN Pozitia de anul trecut: 4 din 30. Cel mai fiabil model: nementionat 5. TOYOTA Pozitia de anul trecut: 3 din 30 Cel mai fiabil model: Avensis (1997-2003) 6. CITROEN Pozitia de anul trecut: 24 din 30 Cel mai fiabil model: Xsara (1997-2005) Cel mai prost model: C5 (2001) 7. BMW Pozitia de anul trecut: 17 din 30 Cel mai fiabil model: Seria 3 (1994-2001) Cel mai prost model: Seria 7 (1994-2002) 8. PEUGEOT Pozitia de anul trecut: 16 din 30 Cel mai fiabil model: 106 (1996-2004) Cel mai prost model: 206 (1998-2006) 9. OPEL : Pozitia de anul trecut: 19 din 30 Cel mai fiabil model: Corsa (2000-2005) Cel mai prost model: Omega (1994-2000) 10. FORD Pozitia de anul trecut: 20 din 30 Cel mai fiabil model: Ka (1996-prezent) Cel mai prost model: Galaxy (1995-2000) INCA FIABILE : Desi marci de renume, anumite masini ocupa ultimele locuri din topul celor mai fiabile autovehicule, inregistrand, probabil, un numar mai mare de reparatii. Astfel, potrivit topului alcatuit de Warranty Direct si What Car pe ultimele locuri ale Top 26 se situeaza: 22. AUDI : Pozitia de anul trecut: 28 din 30 Cel mai fiabil model: A4 (2001-2005) Cel mai prost model: TT (1999-2005) 23. SAAB ozitia de anul trecut: 29 din 30 Cel mai fiabil model: 900 (1993-1998) Cel mai prost model: 9-5 (1997-2001) 24. JEEP : Cel mai fiabil model: Cherokee (1993-pana in prezent) 25. RENAULT : Pozitia de anul trecut: 25 din 30 Cel mai fiabil model: Clio (1991-1998) Cel mai prost model: Espace (1997-2002) 26. LAND ROVER : Pozitia de anul trecut: 30 din 30 Cel mai fiabil model: Discovery (1989-1998) Cel mai prost model: Freelander (1997-2000) . Personal,cred ca locul Renaultului in acest clasament se datoreaza ''vestitului'' sistem de injectie Delphy ! S-a urmarit cat de des s-a defectat vehiculul respectiv,costurile medii de reparatie si timpul mediu petrecut in service pentru fiecare model in parte |
|
|
Nov 15 2010, 09:36 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Laurentiu
A raspuns Halbasus... nu prea mai exista masini praf, diferentele intre alea foarte bune si alea praf sunt mici dpdv al fiabilitatii. Si e foarte usor sa ajungi din coada in fruntea clasamentului si invers, modificari de pana in 10% de la un an/model la altul poate rasturna complet un clasament din asta, primul. Am dat un exemplu mai sus, am avut si eu o masina "praf", locul 94 din 100 la fiabilitate (nu la satisfactia clientului) si nu am avut vre-o problema imputabila masinii pana la 180.000km. Pe de alta parte Rebel are partial dreptate cu complexitatea si tipul de defecte. Unele marci fac studii interne care sa tina cont de asta, nu neaparat pentru a se compara cu altii ci pentru a compara modele entry-level cu alea mai acatarii (gen Logan vs Laguna). Insa asta nu explica tot... plus ca daca crapa un display, ok, nu ramai in drum, insa te usuca la bani. Un display la serie 3 (doar displayul) costa ca sa fie inlocuit 1800€, cat cat costa un motor sh de M3, sau un laptop Alienware nou... hotie pe fata. Inteleg ca e scump cand il ai in optiune, ca are nevoie de cabluri, senzori, etc, insa cand numai il inlocuiesti toate astea exista deja... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th April 2024 - 03:57 PM |