Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Test de fiabilitate
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
besche
Patru din primele cinci marci auto din topul celor mai rezistente masini din punct de vedere tehnic sunt japoneze.

Doi importanti "actori" de pe piata britanica auto, Warranty Direct (garantii auto) si What Car (revista de specialitate), au realizat un clasament al celor mai fiabile marci auto.

Acesta este al doilea top al fiabilitatii din 2009 si, la fel ca si in primul, clasamentul este dominat de japonezi.

BAZA DE DATE :Cele doua institutii britanice si-au construit un sistem propriu de punctaj.
Warranty Direct este o companie specializata pe acordarea de asigurari complementare celor de piata si detine o bogata baza de date privind diversele incidente de ordin tehnic (probleme la motor, la instalatia electrica etc.) cu care s-au confruntat proprietarii auto.

Compania strange informatii legate de masinile (marci, tipuri) care au nevoie de reparatii si de numarul lucrarilor de service efectuate pe fiecare masina.

CRITERII DE SELECTIE: Avand la dispozitie baza de date a Warranty Direct, revista What Car a efectuat un studiu amanuntit si a propus o lista cu 26 de marci auto, clasate in functie de gradul de fiabilitate al fiecareia.

Studiul a avut in vedere 38.000 masini, pe baza numarului de reparatii suportate.
Varsta medie a masinilor analizate a fost de 4,9 ani, iar costul mediu al reparatiilor a fost calculat la 450 de euro/interventie.

PRIMELE ZECE In clasament se remarca --- daca mai era necesar --- marcile japoneze, cu patru prezente in Top 5, fapt ce confirma o tendinta clara, evidentiata si in topurile precedente de acest tip.

Pe de alta parte, marcile Mini si BMW urca grupul BMW spre varful ierarhiei, si se remarca revenirea de forma a francezilor de la Peugeot si Citroen, cu marcile omonime clasate pe locurile 6 si 8.

Dar iata care sunt primele zece marci considerate cele mai fiabile:

1. HONDA Pozitia de anul trecut: 1 din 30 Cel mai fiabil model: Accord (2000-2003) Cel mai prost model: Civic (1996-2001)

2. LEXUS Pozitia de anul trecut: 5 din 30 Cel mai fiabil model: IS (1999-2006)

3. MINI : Cel mai fiabil model: One (2001-2006)

4. NISSAN Pozitia de anul trecut: 4 din 30. Cel mai fiabil model: nementionat

5. TOYOTA Pozitia de anul trecut: 3 din 30 Cel mai fiabil model: Avensis (1997-2003)

6. CITROEN Pozitia de anul trecut: 24 din 30 Cel mai fiabil model: Xsara (1997-2005) Cel mai prost model: C5 (2001)

7. BMW Pozitia de anul trecut: 17 din 30 Cel mai fiabil model: Seria 3 (1994-2001) Cel mai prost model: Seria 7 (1994-2002)

8. PEUGEOT Pozitia de anul trecut: 16 din 30 Cel mai fiabil model: 106 (1996-2004) Cel mai prost model: 206 (1998-2006)

9. OPEL : Pozitia de anul trecut: 19 din 30 Cel mai fiabil model: Corsa (2000-2005) Cel mai prost model: Omega (1994-2000)

10. FORD Pozitia de anul trecut: 20 din 30 Cel mai fiabil model: Ka (1996-prezent) Cel mai prost model: Galaxy (1995-2000)

INCA FIABILE : Desi marci de renume, anumite masini ocupa ultimele locuri din topul celor mai fiabile autovehicule, inregistrand, probabil, un numar mai mare de reparatii.

Astfel, potrivit topului alcatuit de Warranty Direct si What Car pe ultimele locuri ale Top 26 se situeaza:

22. AUDI : Pozitia de anul trecut: 28 din 30 Cel mai fiabil model: A4 (2001-2005) Cel mai prost model: TT (1999-2005)

23. SAAB ozitia de anul trecut: 29 din 30 Cel mai fiabil model: 900 (1993-1998) Cel mai prost model: 9-5 (1997-2001)

24. JEEP : Cel mai fiabil model: Cherokee (1993-pana in prezent)

25. RENAULT : Pozitia de anul trecut: 25 din 30 Cel mai fiabil model: Clio (1991-1998) Cel mai prost model: Espace (1997-2002)

26. LAND ROVER : Pozitia de anul trecut: 30 din 30 Cel mai fiabil model: Discovery (1989-1998) Cel mai prost model: Freelander (1997-2000) .


Personal,cred ca locul Renaultului in acest clasament se datoreaza ''vestitului'' sistem de injectie Delphy !
S-a urmarit cat de des s-a defectat vehiculul respectiv,costurile medii de reparatie si timpul mediu petrecut in service pentru fiecare model in parte
James Kilowatt
Ameliorarea celor de la Peugeot si Citroen e confirmata si de statisticile ADAC.

PS
Fix acelasi clasament e pe reliabilityindex wink.gif Si fix din aceeasi sursa, warranty direct si reliabilityindex au fiecare link la siteul celuilalt.

Interesant e ca in topul pe modele de la reliabilityindex intra si foarte multe modele vechi, care nu mai sunt in fabricatie.
Titi1988
Nissanul pe locul 4..interesant.. cumva la cel mai fiabil model sa fie primera p12? rolleyes.gif keep dreaming
Cum de skoda nu este in top 10, sunt foarte surprins! acum intru pe clasament sa vad pe ce pozitie este.
La top gear survey in primele 10 cele mai fiabile masini erau skoda octavia si fabia.
Titi1988
The Warranty Direct Top 100 Most Reliable Used Cars Of The Past Decade
1 Honda Accord
2 Subaru Forester
3 Mazda MX-5
4 Mitsubishi Carisma
5 Toyota Yaris
6 Honda Civic
7 Nissan Almera
8 Honda CR-V
9 Toyota RAV4
10 Nissan Micra
11 Lexus IS 200
12 Mazda 626
13 Jaguar X-Type
14 Toyota Landcruiser
15 Volvo S/V40
16 MINI (BMW)
17 Suzuki Vitara
18 Mazda 323
19 Toyota Carina E
20 Saab 9-5
21 Lexus LS400
22 Ford Ka
23 Rover 45
24 Hyundai Lantra
25 Mercedes SLK
26 Citroen Xsara
27 Ford Cougar
28 Subaru Impreza
29 Skoda Octavia
30 Audi A4
31 Nissan Primera
32 Toyota Avensis
33 Volvo 850
34 Vauxhall Corsa
35 Seat Toledo
36 Volkswagen Golf
37 Daewoo Lanos
38 Fiat Brava
39 Hyundai Coupe
40 Mitsubishi Shogun
41 Rover 25
42 Mercedes CLK
43 Fiat Marea
44 Ford Focus
45 Peugeot 106
46 MG MG TF
47 BMW Z3
48 Hyundai Accent
49 Volkswagen Polo
50 Fiat Punto
51 Vauxhall Zafira
52 Mercedes C-class
53 Volvo S60
54 Toyota MR2
55 Mazda Xedos 6
56 Ford Puma
57 Vauxhall Astra
58 Vauxhall Omega
59 Chrysler Neon
60 Audi A2
61 Ford Fiesta
62 Ford Mondeo
63 Vauxhall Corsa
64 Citroen Saxo
65 BMW 3 Series
66 Vauxhall Vectra
67 Isuzu Trooper
68 Mercedes M-Class
69 Subaru Legacy
70 Rover 400
71 Fiat Ulysse
72 Mercedes E-Class
73 Renault Clio
74 Toyota Celica
75 Peugeot 306
76 Peugeot 406
77 Volvo S70
78 Rover 75
79 Daewoo Matiz
80 Peugeot 206
81 Mazda MX-3
82 Vauxhall Tigra
83 Seat Ibiza
84 Peugeot 106
85 Renault Megane
86 Peugeot 406
87 Saab 9-3
88 Audi A3
89 BMW X5
90 Mercedes S-class
91 Toyota Corolla
92 Seat Alhambra
93 BMW 5-series
94 Daewoo Nubira
95 Alfa Romeo 145
96 Saab 900
97 Mazda MX-6
98 Jaguar S-Type
99 Daewoo Leganza
100 Porsche Boxster
Seri
Observ ca Porsche Boxster este ultimul. Consumer Reports din SUA l-au pus primul, cel mai fiabil. dry.gif
James Kilowatt
Iti dai seama ce proaste sunt celelalte de pe piata lor, daca cel mai prost in europa e cel mai fiabil la ei laugh.gif
ozz86651
Neah, depinde ce a masurat fiecare. Testele astea sint foarte diferite daca te uiti atent.
Iar primul/ultimul e inrelevant, eu nu vreau sa am CEA mai fiabila masina, ci doar una suficient de fiabila, adica valoarea absoluta nu locul in clasament. Dincolo de punctul ala sint alte calitati care ma impresioneaza.
f1anatic
cum poate sa fie Forester pe locul 2, Impreza pe 28 si Legacy pe locul 65 ? Pina nu demult si mult in aceasta ultima decada, au fost "aceeasi" masina cu aceleasi piese, tehnologie etc. Nu am mare incredere in sondajul asta...Toyota Corolla pe locul 91 ? Hai sa o lasam jos.
James Kilowatt
Sunt multe statistici d-astea care se bat cap in cap. De exemplu, Honda Civic era penultima din categoria compacte pe ADAC, iar la astia e a 5 din toate timpurile biggrin.gif Poate ca o fi made in england? rolleyes.gif

Eu am avut una din ultimile 10 ca fiabilitate... si nu e chiar un dezastru, e cam ca BMW serie 5 biggrin.gif Pana la 180.000km a avut un calorifer spart, si o pulie de alternator (schimbata proaspat, si aflata in garantie!) dusa. In rest, consumabile.
HalbaSus
Dacă tot sunt la modă hai că mai bag și eu unul, tot referitor la fiabilitate făcut de Autoexpress (tot britanici adică)

1 TOYOTA PRIUS (old) 98.28%
2 HONDA JAZZ (new) 97.88%
3 HYUNDAI i30 97.14%
4 HONDA JAZZ (old) 96.08%
5 LEXUS IS (old) 96.06%
6 TOYOTA YARIS (old) 95.86%
7 LEXUS IS (new) 95.38%
8 HONDA CR-V (old) 95.29%
9 VOLKSWAGEN GOLF MkVI 94.94%
10 MAZDA MX-5/RC (new) 94.50%
11 RENAULT MEGANE MkIII 94.19%
12 MAZDA 6 (new) 94.14%
13 TOYOTA YARIS (new) 94.09%
14 FIAT PANDA 94.07%
15 HYUNDAI COUPE 93.98%
16 HONDA CIVIC (old) 93.87%
17 HONDA ACCORD MkVII 93.69%
18 MERCEDES C-CLASS (new) 93.27%
19 HONDA CR-V (new) 93.14%
20 SKODA FABIA (new) 92.80%
21 MAZDA 6 (old) 92.80%
22 SUBARU IMPREZA MkII 92.78%
23 SKODA OCTAVIA (new) 92.77%
24 TOYOTA COROLLA 92.75%
25 MAZDA 3 (old) 92.56%
26 KIA CEE’D 91.94%
27 AUDI TT/ROADSTER (new) 91.61%
28 TOYOTA AVENSIS (old) 91.52%
29 AUDI A4 (new) 91.24%
30 LAND ROVER FREELANDER 2 91.17%
31 SEAT LEON MkII 91.15%
32 BMW 1-SERIES 90.98%
33 ROVER 75 90.98%
34 FORD FIESTA (new) 90.82%
35 VOLVO S40/V50 90.54%
36 MERCEDES E-CLASS (old) 90.53%
37 MINI ONE/COOPER/S (new) 90.27%
38 NISSAN NOTE 90.24%
39 CITROEN C4 PICASSO 90.20%
40 RENAULT CLIO MkIII 90.15%
41 AUDI A3 90.15%
42 TOYOTA AURIS 90.14%
43 HONDA CIVIC (new) 90.12%
44 FORD MONDEO (new) 90.00%
45 MERCEDES A-CLASS (new) 89.83%
46 MG ZT 89.64%
47 JAGUAR XF 89.63%
48 FIAT 500 89.60%
49 VOLVO S60 89.54%
50 SEAT ALTEA 89.49%
51 FORD FOCUS (new) 89.32%
52 NISSAN QASHQAI 89.07%
53 BMW 3-SERIES (new) 88.98%
54 AUDI A6 88.79%
55 VAUXHALL CORSA (new) 88.69%
56 LAND ROVER DISCOVERY 3 88.36%
57 SAAB 9-5 88.31%
58 BMW 5-SERIES (new) 88.17%
59 JAGUAR X-TYPE 88.17%
60 JAGUAR S-TYPE 88.13%
61 VOLKSWAGEN GOLF MkV 88.09%
62 CITROEN XSARA PICASSO 87.79%
63 SKODA FABIA (old) 87.68%
64 SKODA OCTAVIA (old) 87.33%
65 VOLVO V70 (old) 87.27%
66 VOLKSWAGEN GOLF MkIV 86.84%
67 MINI ONE/COOPER/S (old) 86.74%
68 PEUGEOT 207 86.49%
69 SUZUKI SWIFT 86.29%
70 VOLKSWAGEN TOURAN 86.11%
71 FORD C-MAX 85.93%
72 BMW 3-SERIES (old) 85.92%
73 CITROEN C4 85.75%
74 MERCEDES C-CLASS (old) 85.71%
75 VAUXHALL ZAFIRA (old) 85.59%
76 FORD MONDEO (old) 85.52%
77 AUDI A4 (old) 85.23%
78 VOLKSWAGEN PASSAT (old) 85.17%
79 VAUXHALL ASTRA MkV 84.78%
80 FORD FIESTA (old) 84.64%
81 FORD FOCUS (old) 84.38%
82 ALFA ROMEO 159 84.36%
83 BMW 5-SERIES (old) 84.35%
84 FIAT GRANDE PUNTO 84.25%
85 VAUXHALL MERIVA 84.07%
86 SAAB 9-3 83.64%
87 FORD S-MAX 83.19%
88 VAUXHALL ZAFIRA (new) 82.93%
89 VOLKSWAGEN POLO MkIV 82.11%
90 RENAULT CLIO MkII 82.05%
91 VAUXHALL ASTRA MkIV 81.89%
92 VAUXHALL CORSA (old) 81.74%
93 VOLKSWAGEN PASSAT (new) 81.49%
94 VAUXHALL VECTRA MkIII 81.47%
95 FIAT PUNTO 81.38%
96 ALFA ROMEO 156 81.23%
97 RENAULT SCENIC/GRAND MkII 78.79%
98 PEUGEOT 307 78.48%
99 RENAULT MEGANE MkII 77.28%
100 RENAULT LAGUNA MkII 76.25%

Daaar, această statistică e făcută pe bază de "părerea utilizatorilor", adică e o treabă subiectivă... eu îi suspectez pe ăia cu prius că sunt niște treehugeri mincinoși și lor doar li s-a părut că mașina e fiabilă tongue.gif
Titi1988
primul loc ii gresit, nu il luam in considerare laugh.gif
pmhoria
N-o sa-mi cumpar masina bazandu-ma pe statistici de genul asta in veci .. sau mai corect, nu in Romania, unde ideea de garantie e total straina reprezentantelor in serviciile post vanzare.
James Kilowatt
Diferenta totusi intre locul 1 si 100 e foarte mica, de doar 22%. Ceea ce inseamna ca cu greu poti da peste o masina cu adevarat proasta.
HalbaSus
Asta latram eu si la topicul cu Alfa vs Bmw... chiar si masinile "nefiabile" sunt destu de fiabile in cifre absolute...
Rebel
Topicul asta nu trebuie cumva pus la glume?

Fiabila la ce? Dam premiu lu ala micu ca-i merg cele 5 butoane de distribuire a aerului iar celuilalt ii dam ultimul loc ca la un moment dat o data nu a mers head-up displayul??

Cati bani atatea asteptari, cam asta e baza acestor rezultate, rezultate ce sunt total nonconforme cu adevarul. Si v-am mai zis eu, astia care au pe alea mai scumpe si complicate nu sau sa completeze chestionarele cand vin, ii doare undeva ce crede, Gigel si JDPower...

Am si eu masini din lista iar daca as lua in considerare experienta proprie, lista ar fi alta...
laurentiu
De acord cu Rebel. Pana la urma conteaza cat de fiabila consideri TU o masina ca proprietar. Un proprietar multumit de o masina (fie ca e Honda sau Renault) nu da 2 lei pe testele astea. Tata de exemplu este la al treilea Opel, a avut Ascona B, Ascona C si acum Astra F si a fost mereu foarte multumit de Opel, altfel nu era la al treilea. Desi in statistici Opel nu sta tocmai ok. Uneori chiar mi se par amuzante statisticile astea. Este ca si cum ti-ai cumpara o masina ca EuroNCAP i-a dat 5 stele (verzi laugh.gif )
ozz86651
O parte majora din satisfactia detinerii unei masini e numarul de excursii la service cu ea cind ti-e lumea mai draga. Mai sint si banii pe care ii scoti din buzunar in aceste excusrii, ca citema mii o reparatie nu e nemaivazut.
Alte minuni de genul oprit in mijlocul autostrazii in drum spre o intilnire importanta nu mai zic. Acu daca voi spuneti ca e scuza ca masina e mai complicata sa ti se intimple asa ceva, eu prefer o masina pe carburatie din 1960.

Si hai sa o luam altfel: prisuul ala de pe primul loc mai complicat decit un bmw sau un merc cu toate optiunile.

QUOTE
Si v-am mai zis eu, astia care au pe alea mai scumpe si complicate nu sau sa completeze chestionarele cand vin, ii doare undeva ce crede, Gigel si JDPower...


Acesta prespunere se bazeaza pe vreo data statistica? sau e numai cum ar face rebel daca ar avea bani? smile.gif
HalbaSus
ozz, cat de des ai auzit tu de masini care mor in intersectii? Eu ultimul caz pe care l-am auzit a fost acum cativa ani, si era vorba de o dacie 1300 pe carburatie ... Ahhh... Si mi-a mai murit mie odata un opel diesel in care bagasem din greseala vreo 30 de litrii de benzina. Majoritatea defectiunilor masinilor din ziua de azi sunt relativ minore si nu impiedica functionarea (relativ) normala a masinii (adica poate ca nu mai poti regla oglinda stanga, sau nu mai poti inchide din telecomanda usa dreapta spate, dar o sa poti merge, frana, vira in continuare).

Nu spun ca e placut sa mergi la service dar as fi mult mai ingaduitor cu o masina buna pe care uneori trebuie sa o duc la service pentru o problema minora decat una proasta care nu se strica niciodata.
Lucian107416
am vazut eu un caz la televizor de client foarte nemultumit de un E de la Mercedes. Descria omul niste cazuri in care i-a murit motorul chiar si pe linia de tramvai biggrin.gif ....... Masina era de prin 2004/2005, nu mai retin exact. In orice caz, penultimul model E. Avusese omul numai mertane de nu stiu cati ani si era foarte dezamagit de scaderea fiabilitatii. Oricum, mare scadere la calitate/fiabilitate pentru ei in era "Chrysler". Deh, nu i-a oblicat nimeni sa arunce 100 miliarde $ pe fereastra. Noroc ca au clienti instariti si intelegatori.
PS. nu stiu ce naiba am facut de s-a dublat o parte din mesaj.
James Kilowatt
Eu am vazut doua masini "moarte" brusc in drum, coincidenta face ca ambele erau Reno, in care eram pasager...

Un Reno 5 1.7 (cu carburatie) din 1900 toamna. S-a spart un furtun de pe circuitul de racire. Reparatia a durat cam 15minute si a costat vreo 10€, insa a mai durat 2 ore vizita pana la dezmembrari ca sa gasim furtunul. Pe vremea aia eram tineri iar masina costase cred vreo 500€.

Tot de la Reno, ceva mai recent, si tot ca pasager am impins la un Clio dci raposat subit datorita unui contact aiurea la alternator. Alternatorul ala a facut figuri destul de dese pana cand a crapat un lagar sau un rulment si a fost schimbat gratuit de Reno desi nu era in garantie. Atunci cand a murit in drum e ciudat ca bateria era descarcata complet, deci alternatorul avea ceva timp de cand nu mergea, si nu s-a aprins nici un bec, nici engine check, nimic, si din cate am inteles de la proprietar nici cod de eroare nu gasisera la service.
Doar a inceput sa mearga , suturi, apoi a murit, si s-a aprins pomul de craciun in bord... A doua zi am luat la desurubat si insurubat toti papucii de pe circuitul de incarcare, si s-a rezolvat, pana cand a inceput sa si fluiere si a fost inlocuit.

Si Ibiza a lesinat in drum, insa nu a murit. Fusesem la Norauto in Franta sa-mi schimbe filtrul de benzina, care e sub masina in spate, langa pompa. Ca de obicei, au dat rasol (tot astia mi-au stricat si geometria odata), si doua zile mai tarziu unul din furtune a sarit, a curs benzina si motorul s-a oprit. Mirosul si balta de benzina de sub masina a ajutat la diagnoza rapida, scos 3 suruburi, dat jos protectia, pus furtunul, strans colierul (nu e asa greu, Norauto!), pus protectia, cele 3 suruburi, si plecat... nici macar 10 minute, mai rapid decat o pana de cauciuc. Si asta tot masina de tanar amarat fusese 800€ "noua".

Mie masina de pe locul 94 din clasamentul de fiabilitate ERA sa imi moara in intersectie, desi nu a murit..da' ar fi putut sa moara... se pune?
Eram si cu o remorca dupa mine, la Ikea..... a inceput sa fumege si sa scartaie, si eram convins ca a raposat ambreiajul din cauza supraincarcarii...desi inca mergea. Cand am ridicat capota era de fapt cureaua de accesorii, care "calca" pe langa fulia de alternator, fulia fiind dusa (masina avea 140.000km, insa cureaua si fulia fusesera schimbate la 120.000 si erau in garantie...teoretic). Am oprit toti consumatorii, scartaitul s-a oprit, alternatorul se invartea chiar daca cureaua calca aiurea, si am mai mers cam 30km pana cand am dus-o la reparat. N-a murit deci instant, insa nici departe n-a fost, noroc ca eram aproape de casa.

In 8 ani am avut deci 2 evenimente APROAPE imobilizante cu masinile mele. Insa in niciunul din cazuri nu am ramas efectiv in drum, si in plus ambele probleme au fost datorate mecanicilor geniali, nu masinilor in sine desi una era veche si una statistic proasta biggrin.gif
ozz86651
Nici eu n-am ramas in drum dar nu-i timpul pierdut. Pe autostrada vad destule masini pe margine, si chiar unele destul de noi. Am avut ceva probleme cu o masina fara apa in radiator (scursa [rintr-o spartura, termostatul nu arata nimic ciudat) dar a ajuns pina la service cu 5 opriri la fiecare juma de km si inca niste sperieturi cu un ambreiaj care la fiecare urcus sau miscat mai bursc de pedala incepea sa scape.
Apoi nu e obligatoriu masina sa nu mai mearga deloc ca sa trebuiasaca sa o opresti... daca se duce presiunea la ulei, masina mai merge, dar numai pina la serivice smile.gif.

Nu-i vorba numai de asta, pe mine ma turbeaza sa-mi pierd timul (si banii) ducind si intorcind masina de la service. Chiar daca e numai un bec aprins in bord.
Titi1988
oricum merturile nu stau bine in niciun top de fiabilitate, la multe surveyuri cam de la mijloc in jos se situau.(acum 2-3 ani)
Din topurile mentionate mai sus vad ca incep sa urce whistling.gif

PS nici eu nu am ramas niciodata in drum dar sunt tinerel si masinile conduse sunt maxim de 3 ani vechime
Rebel
QUOTE (laurentiu @ Nov 13 2010, 12:49 AM) *
De acord cu Rebel. Pana la urma conteaza cat de fiabila consideri TU o masina ca proprietar. Un proprietar multumit de o masina (fie ca e Honda sau Renault) nu da 2 lei pe testele astea. Tata de exemplu este la al treilea Opel, a avut Ascona B, Ascona C si acum Astra F si a fost mereu foarte multumit de Opel, altfel nu era la al treilea. Desi in statistici Opel nu sta tocmai ok. Uneori chiar mi se par amuzante statisticile astea. Este ca si cum ti-ai cumpara o masina ca EuroNCAP i-a dat 5 stele (verzi laugh.gif )

Asa este, depinde si de posesor. Cand fac testele astea spun acolo ca 30% din clienti sunt foarte constiinciosi in ceea ce priveste intretinerea si grija fata de masina ? Scrie ca restul sunt doar aia care baga piciorul in ea => isi baga picioarele in ea? Nu scrie, si nici nu s-ar putea documenta o atare explicatie. Mai degraba mi se pare pertinenta explicatia unuia care are grija de masina si este nemultumit de ea. Eu n-am avut probleme majore cu masinile, dar care au avut probleme s-au dovedit in plan general proaste intrucat in ciuda eforturilor mele de a tine totul pe linia functionalitatii, masina n-a vrut si basta. Prietenii care ma cunosc stiu ca sunt fanatic cu masinile si indiferent ca a fost Toyota sau BMW, toate au beneficiat de aceeasi grija, acelasi program de intretinere, polisare, spalare, servisare, etc.

QUOTE (ozz86651 @ Nov 13 2010, 01:09 AM) *
Si hai sa o luam altfel: prisuul ala de pe primul loc mai complicat decit un bmw sau un merc cu toate optiunile.

Ozz, Prius are o transmisie mai complicata insa nu este per total mai complicata decat un 5/7 series. Un ecran LCD cu multe optiuni apare complicate pentru tine si pare super-tech, insa este doar o interfata diferita ce trebuie sa contina mai multe informatii. Faptul ca ecranul pare analog nu inseamna ca nu e digital cum nu inseamna ca nu e complicat. Pana la urma FORD conduce in hybrid area si nu-i complicat deloc.

QUOTE (ozz86651 @ Nov 13 2010, 01:09 AM) *
QUOTE
Si v-am mai zis eu, astia care au pe alea mai scumpe si complicate nu sau sa completeze chestionarele cand vin, ii doare undeva ce crede, Gigel si JDPower...

Acesta prespunere se bazeaza pe vreo data statistica? sau e numai cum ar face rebel daca ar avea bani? smile.gif


Nu bai OZZ, asta vine din discutiile mele cu prietenii care au masini din clasa luxury sau sport ce au costat o gramada de bani. Din tot grupul de prieteni doar doi primesc chestionare JDPower si niciodata nu le-au completat intrucat nu ii pasioneaza problema si asa cum zice unul dintre ei, nu isi pierd timpul cu prostii de genul asta. Nu stiu pe ce baza vin aceste chestionare ca eu primesc doar de la fabricanti si nu numai ca le completez dar am scris uneori si scrisori prin care mi-am dat cu parerea, eventual o opinie care cred ca ar merita sa i se dea atentie, ba am facut mai mult de atat insa nu m-ai crede anyway si nici nu-mi sta in caracter sa iti spun tie ce si cum. Dar pe mine ma pasioneaza, si inca foarte mult, insa asta nu este scris in agenda tuturor.

In alta ordine de idei, iarasi dai in nesimtirea aia a ta cu atac la persoana. Nu ma consider nici bogat si nici sarac, poate putin mai norocos ca am reusit sa detin ceea ce imi doresc, insa muncesc din greu pentru tot ceea ce am, nu am cersit niciodata ceva de la cineva, si, precum vezi nici nu prea ma dau in stamba cu ceea ce am sau fac, iar de multe ori am destainuit ceva doar din obligatia de a arata ca ceea ce spun este adevarat, insa si asta are -din punctul meu de vedere-o limita la un moment dat, indiferent fiind de ce crede altul. Sunt doar direct si sincer (si asta poate doare pe altii) cu ceea ce am patimit/simtit/patit/ eu cu anumite masini care mi-au trecut prin mana, dar si asta nu este regula generala in ceea ce priveste masina respectiva, este doar opinia mea bazata pe experienta proprie.
Nu iti mai da cu presupusl caci este urat ceea ce faci, nu ma cunosti si nu te cunosc, pana la urma pe ce criterii tragi tu concluziile astea de baiat lipsit de bun simt?

Back on topic,

Cand am luat Jaguarul l-am luat ca i-a placut foarte mult sotiei, mie mi-a placut cum suna pe hartie la dotari si mi-a placut cum se conduce. Dupa ce l-am luat au aparut voci ca vai, alegere proasta, nefiabila, vai de mama ei. Ce sa zic, niciodata nu m-am uitat in gura altuia, asa cum spuneam si mai sus, depinde si de poprietar. Contrar tuturor vocilor si articolelor din reviste masina s-a dovedit o buna alegere. A avut o problema majora, la 76.000 i-a cazut cutia de viteze, am dus-o in service mai taras, am primit un S-Type pentru 3 zile cat a durat reparatia in garantie (nu am platit nimic si am primit un cont virtual de $3000 sa il cheltui in service sau accesorii in service) si de atunci si pana la varsta de 143000 cand intra apa intr-un far masina nu a avut probleme. Ah, am schimbat la un moment dat modulul ABS ca statea becul aprins pe bord, se putea repara dar dura mai mult asa ca am cumparat unul nou. Am schimbat in schimb 3 baterii nu pentru ca nu erau bune sau masina defecta ci pentru ca le tot crapa plasticul la una dintre borne. Altceva nu am decat sa-i multumesc ca ne-a servit si a fost loiala desi cand alte jucarii mai noi au aparut in garaj, am scos-o afara la -45 de grade. Tot asa de bine a pornit si tot la fel de bine a functionat. Masina a depasit 165.000 km.

Acum sa luam Honda Accord Coupe EX-V6, mi-a placut, am cumparat-o si pe-asta de noua, la fel de ingrijita dar la nici 2000 km nu mai baga caldura deloc. E fiabila? Pai deocamdata e, dar vezi asta nu trebuia sa se intample. Dar cu toate astea, o iubesc la fel ca pe toate celelalte.

Acum, daca ma uit in aceste liste ce vad? De-aia la mine suna altfel clasamentul.
laurentiu
Scuze de offtopic, insa mie statisticile de fiabilitate mi se par o modalitate de a atrage noi clienti si atat. De lucrul asta profita cel mai mult marcile care nu sunt neaparat foarte cunoscute si apreciate pe unele piete (vezi de ex. Toyota in Romania).
Statisticile astea mi-au demontrat contrariul atunci cand am vazut masini frantuzesti care sunt destul de fiabile (Tudor parca a avut 307 si a fost multumit). In zilele noastre consider ca fiabilitatea marcilor a ramas un mit, asa cum, in opinia mea, cele mai bune telefoane Nokia sunt... Sagem si Alcatel. Da, au fost cele mai bune telefoane pe care le-am avut. Si mi-au trecut destule prin mana.
James Kilowatt
@Rebel, Laurentiu

Pai si voi ce vreti sa demonstrati, ca statisticile de fiabilitate sunt mai putin reprezentative decat experienta personala? Experienta TA personala e mai importanta pentru alt forumist care isi cauta o masina decat cele 24 milioane de experiente personale din statistica ADAC de exemplu?

@Rebel
Chestia aia cu chestionare e statistica de satisfactie a clientului, nu de fiabilitate. Aia de fiabilitate se bazeaza pe alte date. Pe reliabilityindex scrie destul de clar cum au calculat.

Exista unele model germane premium care au probleme la unele componente gen motor sau turbina, nu doar la uplinkul cu ISS-ul. Motoare si turbine exista pana si pe cele mai primitive masini, chiar si pe alea coreene si japoneze... am auzit ca pana si loganul are asa ceva. Argumentul ca alea premium mai pica datorita unor tehnologii foarte complexe in timp ce alelalte pica ca sunt facute cu coorul e cam tras de par, cel putin prin Europa.
laurentiu
James, daca ar fi asa cum zici tu ar inseamna sa avem 10 marci, ca restul sunt praf. Eu am un Beetle, cine aude ce masina conduc mai intai rade. Dar vrei sa sti ceva? Nu-mi pasa. Pentru ca e masina buna, imi place cum merge, ma simt bine in ea... as putea spune ca ma reprezinta. Motiv pentru care anul viitor cand apare urmatoarea generatie m-ar tenta sa ma interesez daca as putea sa o schimb. Culmea e ca toti considera Beetle-ul o masina slaba, urata, scumpa, care nu isi merita banii si care se devalorizeaza repede (sa-ti spun cum "matura pe jos" cu ea cei de la Top Gear?). Dar sunt detalii care fac diferenta. De exemplu la viteze mari, gen 120-140km/h sta mult mai bine pe asfalt decat un Polo sau o Fabia, este mai stabila, e mai placuta la condus, se cunoaste ca per otal e o masina de calitate. In privinta asta o compar cu Golf. Si uite cum o masina cotata prost pe piata, in ochii proprietaului e buna. biggrin.gif
ozz86651
@Rebel: si vrei sa spui ca soferii de MB isi baga piciorul in masini mult mai rau ca aia de BMW si si mai rau ca aia de Lexus?
Eu nu inteleg ce sustineti voi aici: ca fiabilitatea ca diferenta intre marci pur si simplu nu exista, sau ca voua nu va pasa de ea si nu va deranjeaza 2 defecte in plus din cind in cind?

E ca si cum am avea 2 tipui de perdea, una rezista la 500 de spalari si una la 100. Si voi incercati sa ne explicati ca diferenta intre ele la fiabilitate nu exista pentru ca nu va place una din ele la culoare, sau ca a fost mai ieftina si mai urita. Asta e altceva, amestecati insusirile. Am un prieten care imi spune ca ce rost are sa pui bani la pensia privata cind miine poimiine mori de cancer sau accident ... si are exemple, o multime smile.gif... si ce are asta cu statistica?
Evident ca daca esti Toyota scoti mereu in fata statistca iar daca esti VW si MB te faci ca sint neimportante. VW vine in fata cu altceva, cel mai tare diesel sau mai stiu eu ce.

QUOTE
Si uite cum o masina cotata prost pe piata, in ochii proprietaului e buna. biggrin.gif


Numa ca vezi, eu nu dau doi lei pe opinia vreunui proprietar in particular, cu care nu pot sa ma pup la gusturi. Mie imi place statistica, ca e obiectiva.
ozz86651
QUOTE
Nu bai OZZ, asta vine din discutiile mele cu prietenii care au masini din clasa luxury sau sport ce au costat o gramada de bani. Din tot grupul de prieteni doar doi primesc chestionare JDPower si niciodata nu le-au completat intrucat nu ii pasioneaza problema si asa cum zice unul dintre ei, nu isi pierd timpul cu prostii de genul asta.


Nici eu n-am primit vreodata si nici eu probabil ca nu l-as completa ca mi-e lene. Si n-am masini de lux. Deci? ne anulam?
HalbaSus
QUOTE (ozz86651 @ Nov 15 2010, 08:42 AM) *
E ca si cum am avea 2 tipui de perdea, una rezista la 500 de spalari si una la 100.


Nu sustin neaparat parerea lui Rebel, dar daca e sa ne raportam la ultima statistica postata atunci e mai degraba ca o perdea care rezista la 98 de spalari si alta care rezista la 76 de spalari... asta fiind diferenta dintre prima si ultima clasata. Daca ai cumpara perdele, te-ar mai interesa acest lucru ? ca una rezista la 76 si cealalta la 98 ?
James Kilowatt
@Laurentiu
A raspuns Halbasus... nu prea mai exista masini praf, diferentele intre alea foarte bune si alea praf sunt mici dpdv al fiabilitatii. Si e foarte usor sa ajungi din coada in fruntea clasamentului si invers, modificari de pana in 10% de la un an/model la altul poate rasturna complet un clasament din asta, primul.
Am dat un exemplu mai sus, am avut si eu o masina "praf", locul 94 din 100 la fiabilitate (nu la satisfactia clientului) si nu am avut vre-o problema imputabila masinii pana la 180.000km.

Pe de alta parte Rebel are partial dreptate cu complexitatea si tipul de defecte. Unele marci fac studii interne care sa tina cont de asta, nu neaparat pentru a se compara cu altii ci pentru a compara modele entry-level cu alea mai acatarii (gen Logan vs Laguna).

Insa asta nu explica tot... plus ca daca crapa un display, ok, nu ramai in drum, insa te usuca la bani. Un display la serie 3 (doar displayul) costa ca sa fie inlocuit 1800€, cat cat costa un motor sh de M3, sau un laptop Alienware nou... hotie pe fata. Inteleg ca e scump cand il ai in optiune, ca are nevoie de cabluri, senzori, etc, insa cand numai il inlocuiesti toate astea exista deja...
Lucian107416
am avut un coleg care a ramas de 2 ori in drum cu Peugeot 307 SW. Odata i -sa oprit la 170km/h pe autostrada. S-a cam speriat atunci.
Constructorii auto in ziua de azi sunt proiectanti/integratori. A, sa nu uit, si tablagii/vopsitori, croitori etc. Producatorii de piese sunt putini(vreo 3 mari).
Insa, la fel ca idiotul care mi-a proiectat centrala termica, mai sunt si alti proiectanti care dau gres.
James Kilowatt
Sunt numai integratori. Proiectarea e si ea externalizata in tari ieftine (Maroc, Pakinstan, India, etc). Pentru francezi de exemplu lucreaza Altran, Assystem, Alten, etc.
De obicei la cererea de oferta raspunde un nume sonor din industria auto care lucreaza pt ei, iau contractul, si apoi il implementeaza filialele din tarile bananiere. Constructorul n-are neaparat nevoie sa afle asta, si probabil nici nu vrea sa afle. Asta nu inseamna ca subcontractorii sunt prosti, de exemplu Altran lucreaza si pentru echipe din F1.
Mai exista si subcontractorii care lucreaza direct in birourile constructorului, insa in general si aia tot integrare si subcontractare fac. Proiectare prin tarile cu apa calda mai fac (rar) doar juniorii, ca sa invete... insa din pacate din ce in ce mai putin.
Apoi toata cariera "proiecteaza" in excel scaderea costului de productie.

307 e un exemplu bun, prin presa britanica (probabil partinitoare) se spune ca 307 a fost proiectat de o echipa la care media de experienta e de mai putin de 3 ani. La englezi, 307 era pe locul 98 din 100 parca la fiabilitate. Pe de alta parte nici macar asta nu e chiar pulbere, exista destui care au asa ceva si sunt multumiti.
Rebel
Am sa raspund asa mai la modul general ca sa nu le iau pe puncte. Din cate masini am avut nici una nu m-a lasat efectiv in drum.
Sa luam Corolla, ok as minti sa spun ca m-a lasat in drum DAR la ce bun ea merge CAND:
- in habitaclu am greieri pe care ma chinui sa-i descopar si n-am sanse
- vopseaua sare de pe ea fara vreun motiv,
- rugina isi face prezenta pe toate piesele de sub masina dupa nici o iarna,
- mocheta nu mai are par pe ea si se desface in zona pedalelor intorcandu-se ca un pantof scalcit de-al lui Chaplin,
- este zgomotoasa si daca o pui la un efort mai mare pute in habitaclu a varza stricata
- la nici 10.000 km nu mai merge CD-ul,
- capacele interioare din portbagaj care ocrotesc stopurile cad in permanenta in portbagaj plimbandu-se din stanga in dreapta,
- geamul din dreapta fata nu se mai inchide corect la nici 15.000km iar macaraua face un zgomot sinistru,
- un far ia apa la greu in jurul varstei de 20.000km (si nu l-au schimbat in garantie iar asta a pus capac, culmea pusesem si 3M pe faruri deci alta cheltuiala si super ocrotite),
- selectorul de caldura a refuzat sa mai mearga si sa comute
- moonrooful se inchidea dar din ce in ce mai greu, apoi o parghie s-a rupt si nu s-a mai deschis pana cand a venit vara si service-ul s-a dcis sa ma primeasca la reparatie (contra cost evident)
- o garnitura de la geam a inceput sa se indoaie spre exterior ca o petala satula de atata caldura,
si ar mai fi.

Acuma sincer, daca fiabilitate inseamna sa ma duca la destinatie indiferent ca am caldura sau confort, principalul e ca si bocna dar tot ajung, atunci va rog sa ma iertati, imi bag picioarele in ea fiabila Toyota si imi cumpar un Dodge Neon care daca cade iau autobuzul si ajung in caldura acasa. Cu diferenta imi permit sa im platesc (cred ca e moca oricum) un abonament de road-asistance si gata.

Eu fiabilitatea o vad altfel nu doar cheie -contact- merge. Aia o face o Dacie veche ingrijita cu brio la o zecime de pret...

DORU
Mai este ceva de observat: pretul de revanzare... De ex, in Germania modelul Skoda Octavia 1U2/1U5 se vinde mai scump decat VW Passat sau Ford Mondeo an mai recent. Asadar si astfel se poate masura fiabilitatea si gradul de satisfactie al proprietarilor diverselor marci auto.
James Kilowatt
Cate probleme a avut Rebel cu Toyota aia n-am avut eu nici cu un Moskwich de 20 ani. Fara exagerare. L-am "primit" cam cu 100kkm (da, stiu, 5000km/an, rulat cand benzina era pe cartela) si l-am folosit pana pe la 130.000. Am schimbat si eu un condensator de la delco, o baterie, am mai suflat in jiglere, mai trancaneau niste bucse, da' nici in halul ala...
klm
Pentru mine astfel de topuri ar trebui sa fie facute in genul:
- masina costa de nou atat;
- in X00.000 km media defectelor (de orice natura) Y costa Z lei, deci un defect costa Z/Y lei;
- pret revanzare atat.
si gasita o formula care sa pondereze acesti indici a.i. sa se poata oferi un rezultat comparativ.
ozz86651
Nu numai costul e important. Important e si numarul de defctem chiar daca sint ieftine.
Prefer sa dau 500$ pe an pe un defect decit 5 defecte de 100$. Imi pierd timpul si nervii.
Pretul de revinzare n-are asa mare treaba cu fiabilitatea. In general masinile sport si cele de lux tin pretul mult mai bine.
DORU
QUOTE (ozz86651 @ Nov 17 2010, 03:29 AM) *
Pretul de revinzare n-are asa mare treaba cu fiabilitatea. In general masinile sport si cele de lux tin pretul mult mai bine.


Te contrazic: daca omul ar fi nemultumit de o marca anume, ar incerca sa scape de ea la un pret mai mic pt a o face mai repede.
Cand mai multi proprietari ai aceleiasi marci procedeaza la fel, se formeaza un curent de insatisfactie pe piata de SH. Ce se vede in statistici.
Si invers (satisfactie).
ozz86651
Tu crezi ca Ferrari e fiabil?
klm
CITAT(ozz86651 @ Nov 17 2010, 03:29 AM) *
Nu numai costul e important. Important e si numarul de defctem chiar daca sint ieftine.
Prefer sa dau 500$ pe an pe un defect decit 5 defecte de 100$. Imi pierd timpul si nervii.
Pretul de revinzare n-are asa mare treaba cu fiabilitatea. In general masinile sport si cele de lux tin pretul mult mai bine.

CITAT(klm @ Nov 16 2010, 10:39 PM) *
- in X00.000 km media defectelor [...] Y

Pretul de revanzare tine de satisfactia clientilor si va fi direct proportional cu aceasta; ai dat, foarte corect, exemplul Ferrari care, chiar daca n-o fi foarte fiabila, aduce clientilor o satisfactie ridicata ceea ce se reflecta in pretul de revanzare.
Baby Blues
E relativa discutia deoarece marea majoritate a romanilor au avut una sau doua autoturisme in afara de Dacia cea nemuritoare. Personal am avut doua dacii si doua straine- un Opel Astra second si cea de mai jos de noua. Comparand cu Daciile, fiabilitatea Opel-ului mi s-a parut raiul pe pamant. E adevarat ca nici n-am avut probleme cu ea desi avea vreo 300000 de km. Daca imi arata cineva o lista de 100 de masini si ma pune s-o aleg pe cea mai fiabila , voi alege Opel-ul. Daca il intrebi pe tata, iti va raspunde ca renault -ul lui Clio luat de nou din 2005, este cea mai fiabila masina din lume, deoarece a mai condus doar Dacii si respectiva masina. Si asa putem continua pana maine cu exemplele.
Titi1988
am dat edit dar s-a blocat forumul. daca poate cineva sa stearga replyul de sus ms

Lista facuta de rebel ma sperie turned.gif .
eu sa patesc asa ceva cred ca imi luam bicicleta.
Nissanul meu are acum 90.000 km si nu am schimbat nimic pe el (inafara de consumabile bineinteles), nu are niciun defect, nimic. Deci eu daca ar fi sa completez un chestionar as pune 11/10 la fiabilitate la nissan thumbsup.gif . Pacat ca nu sunt alte modele noi care sa ma atraga ca sincer tot nissan as lua. confused.gif

Si la dacii sta treaba ok.. Din punct de vedere mecanic nu am avut decat o defectiune (suflanta).
"Stricaciuni" :
-Tabla si vopseaua de proasta calitate-dupa 1 an deja a sarit si a aparut rugina pe praguri si la aripi (rezolvat in garantie)
-mocheta interioara iese de peste tot (in special in zona usilor)
-se desface chederul de la usile fata la amandoua

si cam atat.. deci nota sub 8-9/10 nu as putea sa le dau (tinand cont ca cea din 2007 este condusa de angajati turned.gif )
beschel

Iată în continuare un TOP 10 al companiilor auto care au avut cele mai puține probleme la motoare în anul 2012, potrivit Warranty Direct.

Cele mai fiabile

Poziție, marcă, rata de defecte (%), rata de defecte (1 din X motoare):

1. Honda, 0,29%, 1 din 344

2. Toyota, 0,58%, 1 din 171

3. Mercedes-Benz, 0,84%, 1 din 119

4. Volvo, 0,90%, 1 din 111

5. Jaguar, 0,98%, 1 din 103

6. Lexus, 0,99%, 1 din 101

7. Fiat, 1,17%, 1 din 85

8. Ford, 1,25%, 1 din 80

9. Nissan, 1,32%, 1 din 76

10. Land Rover, 1,38, 1 din 72


Cele mai putin fiabile :

Iată în continuare un TOP 10 al companiilor auto care au avut cele mai multe probleme la motoare în anul 2012, potrivit Warranty Direct.

Poziție, marcă, rata de defecte (%), rata de defecte (1 din X motoare):

1. MG Rover, 7,88%, 1 din 13

2. Audi, 3,71%, 1 din 27

3. MINI, 2,51%, 1 din 40

4. Saab, 2,49%, 1 din 40

5. Vauxhall (Opel), 2,46%, 1 din 41

6. Peugeot, 2,26%, 1 din 44

7. BMW, 2,20%, 1 din 45

8. Renault, 2,13%, 1 din 46

9. Volkswagen, 1,91%, 1 din 52

10. Mitsubishi, 1,70, 1 din 59

După cum se observă, cele mai mari probleme au fost întâmpinate la motoarele MG Rover, urmate de cele Audi și MINI.

Sursa : ProMotor
DORU
Sunt surprins din 2 motive:

1) Fiat si LR sunt printre marcile cele mai nefiabile, nu inteleg cum si-au castigat asa pozitie in topul fiabilelor unsure.gif

2) Saab nu este o marca de locul 4 la ne-fiabile, fara doar si poate !

Nu stiu cine si in ce conditii a facut acest clasament...discutabil serios pt mine thumbsup.gif
Titi1988
@Doru "Iată în continuare un TOP 10 al companiilor auto care au avut cele mai puține probleme la motoare în anul 2012 "( fabricatie 2012 ma gandesc)

Si eu stiam la fel.. ca fiat si land rover au probleme mari, nu m-am uitat niciodata la la aceste 2 marci cand vine vorba de achizitie SH. poate ca s-au axat pe fiabilitate cele doua marci..chit ca asa o urcare in top mi se pare imposibila.

Warranty Direct pe ce continent/tara au facut acest top? cate masini au fost verificate?

In SUA in top fiabilitate pe 2012 sunt Toyota ( conduce detasat) urmat de Honda si Nissan. Nu mai stiu exact site-ul pe care m-am uitat
James Kilowatt
Amandoi stiati gresit biggrin.gif Si ADAC considera modelele mici de la Fiat printre cele mai fiabile in clasa lor, iar problemele lor nu sunt legate de motoare. Si probabil astea mici reprezinta grosul vanzarilor marcii.

totusi, la ADAC BMW rulez, la astia e in coada... Depinde foarte tare ce masoara, si cum. Intre cele fiabile si cele nefiabile diferenta e destul de redusa, ar putea fi in zgomotul statisticii. Ar fi fost frumos sa dea si marja de eroare a statisticii, sau deviatia standard...
beschel
Sa luam in considerare faptul ca este vorba doar de motoare,nu de autoturismul in sine.
De exemplu,Fiat face motoare fiabile,problemele multe la ei apar la servodirectie(servomotorul) , suspensii, cutii de viteze.
former_ozz
Cum adica "probleme la motoare"? Unde se termina motorul si incepe restul masinii? problemele de electronica, soft, senzori, injectie etc sint la motoare sau nu?

Si ce e aia "probleme"? O resetare e problema? o eroare ca ai lasat capacul la rezervor deschis e o problema? cum e facut topul, dupa numarul brut de probleme sau dupa costul remedierii? Vad ca scrie acolo "rata de defecte" dar cum se taduce defectul asta?

Un link ceva ca sa ne lamurim?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2017 Invision Power Services, Inc.