ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Dec 20 2005, 10:30 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 239 Joined: 26-April 05 From: Bucuresti Member No.: 45.543 |
tocmai mi am facut chip tuning la masina;dragos voinea este "vinovatul " pentru chestia asta;sunt super multumit, dupa ce m a asteptat cam aproape o ora, singurel in masinuta , m a "rezolvat".
concluzia dupa primii 30 de km: masina merge mult mai bine;nu vorbesc doar de faptul ca se simte clar diferenta , mare zic eu , de putere si cuplu , fata de ce era inainte;pe langa asta , masina accelereaza frumos si uniform si mai ales..imediat ce ii ceri chestia asta si la turatii in jurul valorii de 1300-1800 de ture; pe scurt: e mai puternica , accelereaza mai bine , mai tare, la turatii mici arspunde mai usor la solicitarile soferului..incerc sa ma exprim cumva mai elevat asa:) nu mai are intarzierea aia mare intre momentul in care apesi usor de tot acceleratia ,la turatie joasa , si momentul in care incepe sa "urce in ture". am sa imi fac un plin si un consum in oras, in conditii ...normale;pana acuma i am dat doar talpa sa ma bucur ;dupa cum simt eu masina , cred ca e f posibil si adevarat sa imi rezulte un consum mai mic in regim de condus..normal , frumos , elegant.fara sa bruschez masina sau sa ii bag piciorul prea tare;luni plec din buc si va spun mai multe atunci ca sa inchei: chip tunning ul merita pentru cei ce vor un pic mai mult de la masinutza lor , si asta nu inseamna neaparat viteza,putere mai mare , acceleratie mai buna;ca astea le vezi prima data:) ;daca vreti sa va faceti chip....vorbiti cu el;mi a sters softul vechi , mi l a pus pe cel nou...si gata... fara a interveni la altceva... super multumit...duceti va la el care mai sunteti dornici;nu ii fac reclama ....doar imi manifest parerea despre acest subiect de pe forum,"chip tuning-ul", ce se simte , ce se obtine , si , mai ales , asa cum am spus, "cine e vinovatul" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 27th April 2024 - 05:04 PM |