ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Nov 28 2005, 04:43 AM
Post
#2
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 17 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 62.099 |
mi-am facut chip-tuning la un opel astra g 1.7 dti. de la 75 cai au zis ca mi-au ridicat la 100. ma rog...nu prea credeam eu pana am plecat cu masina de pe loc. acum opel astra g 2.0 dti isi ia fum de la mine si are 101 cai :brilsmurf:
chip-tuning-ul mi l-a facut un baiat recomandat de prieteni :clapping: , a citit softul original, l-a atasat intr-un mail, l-a trimis unui tuner din jermania, apoi in ceva timp a primit mail de la ei cu softul modificat. in 2 minute mi l-a scris si aia a fost. au trebuit vreo 50-100 km sa-si "dea drumu' " masina... torpila fata de cum era inainte. consuma mai putin, inainte viteza maxima era undeva la 175 acum e 200. sunt foarte multumit de chip-tuning. cresterea in general este cu 30% la puteri pana in 250 cai cred...mai sus nu stiu exact. mai am 2 prieteni cu masini chip-uite si sunt foarte multumiti au mers peste 10 mii km cu masinile fara probleme. in general singura problema care mai apare este uzura prematura a ambreiajului care este si de inteles... am avut neplacerea sa mi se strice masina in germania (calculatorul de la pompa injectie) si am fost la un service OPEL acolo. am intrebat daca are vreo legatura chip-tuning-ul cu defectul si mi-au zis clar ca sigur nu. in general problema care o am eu acum apare la modelul masinii mele. cu sau fara chip-tuning. ca raport putere/pretz chip-tuning-ul este cel mai bun. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 06:23 AM |