ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Nov 11 2005, 04:09 PM
Post
#2
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(Mariacu) Am si eu anumite nelamuriri referitoare la cipuri. Ce efect au aceste chipuri asupra motorului, adica, ii scurteaza durata de viata si-i creste uzura? Este adevarat ca odata schimbate se pierde limitatorul de turatie si risti sa-ti explodeze motorul daca nu esti atent la turatie? si o ultima intrebare, cam cati cp poate aduce un cip in plus pentru un motor turbo de 2.5 si 290cp?
Pai este un link pe FORUM HOME despre tuning, respectiv Chip Tuning. Cu citeva precizari...Nu peste tot se face asa iar eu unul as refuza daca trebuie sa desfaci computerul. Pt ca eu am doar o masina de om simplu si sarac...nu prea ma pricep si nu sint calificat sa raspund. Cu toate acestea pot spune ca ar fi bine sa nu te duci pe calea unui Manual(Electric) Boost Controler. Sint discutzii aprinse pe forumul masinii muritorilor de rind despre avantajele si desavantajele acestei piese. DA...daca o folosesti cu cap, poate ajuta. Dar really...tuning nu este doar cresterea "boost pressure" - presiunii. Trebuisc reglate avansuri, cantitatea de benzina pompata, amestecul aer-benzina samd. Turbo lag - eu nu am turbo lag...ce ma deranja era ca atunci cind intra turbo in actziune...efectul se simtzea prea brusc...perioada de tranzitzie non-existenta. Iar din nou la MBC (Manual Boost Control) - daca aduci piesa aia...trebuie sa instalezi musai un boost-gauge (indicator de presiune) si sa ai grija sa nu depasesti o anumita presiune...si de asemenea piesa aia trebuie verificata ca la - say 18 psi - lasa "gazele" sa iasa...si sa nu mai creeze presiune. Depinde cine face chip tuning si pe ce masina. Dupa cum am aflat cu stupoare ca numai nemtzii fac masini iar tuning adevarat nu fac decit diviziile M, AMG sau S ale anumitor vestitzi producatori vest-europeni, NU pot spune decit MARE GRIJA. Nu inseamna ca masina va fi mai putzin fiabila dupa chip tuning - desigur...difera de la masina la masina. Eu la a mea ...ma astept sa imi cada rotzile din clipa in clipa. Deja bancheta pe spate s-a rupt dupa ce am umblat la motor. In general totul depinde de reputatzia tuner-ului si de cit de bine se preteaza masina la tuning. O alta chestie despre tuning este ca mai in general toate necesita benzina premium. Aici in State ar fi o diferentza de 20 de centzi la galon...daca tzi-o potzi permite...excelent. Si alta treaba...ai grija sa potzi aduce masina inapoi la starea "stock". Fie prin indepartarea chip-ului, prin re-flsh, prin vizita inapoi la compania de tuning...prin orice. Nu accepta metode radicale. Sfatul Meu... Cit potzi sa obtzii...30 CP fara alte modificari ? E ceva super-realist (daca pleci de la 290) mai mult in functzie de alte chestii. Si altceva...computerul tau (la masina) e destept de invatza sau NU ? Aici e important. Radu...eu nu as face chip tuning pe o masina nou noutza. Defineste "nou noutza"...daca vorbim de 1 luna de zile si 1500 de KM - Raspunsul este NU: Daca vorbim de 5000 KM...MAYBE...dar sincer...as tzine-o macar 3 cicluri de skimbat uleiul (presupun 3000 km). Lasa motorul ala sa se rodeze bine. 9 Cai putere se simt. Priza, filtru, evacuare...o scotzi la 20. De ce nu ? Din nou...depinde cine o face. Si pot spune pe proprie raspundere si experientza ca ECU tuning NU inseamna neaparat fiabilitate redusa sau consum mai mare. Depinde cind, cine, cum si pe ce masina. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 05:45 PM |