ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Sep 22 2004, 12:45 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
Calitatea motorinei e principalul vinovat (in RO) pentru griparea sistemelor de injectie. Am o cunostinta in Cluj care lucreaza la un atelier specializat in injectoare. Dupa zisele amicului motorina "agricola" omoara cele mai multe injectoare. Iar un set de PD e undeva la 1400-1500 de euro. Sa raspund la PD vs Common Rail. Common rail e un sistem de "stocare" a presiunii de injectie intr-o rampa comuna cu ajutorul unei pompe actionata de motor. Din aceasta rampa se alimenteza injectoarele, care se deschid conform computerului. S-au obtinut presiuni de injectie de 1300 - 1800 de bari. Sistemul PD presupune ca fecare injector este si pompa de injectie. In corpul injectorului se creeaza presiune prin intermediul unui "plunger" antrenat de un ax cu came secundar. Admisia si returul motorinei in injector e comandat de o supapa electromagnetica care poate cobori rapid presiunea astfel ca injectia sa fie foarte precis dozata. De asemeni presiunea de injectie este mai mare, intrucat nu exista pierderi prin conducte iar volumul de compresat este mai mic. Un dezavantaj ar fi greutatea ceva mai mare in cazul PD-ului
-------------------- DIESEL POWER
VW Golf Variant TDI 110 CP VW Passat TDI 130 CP |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 11:10 AM |