ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Sep 21 2004, 09:01 AM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
Diferenta dintre motoarele cu injectie "directa" si cele cu injectie "indirecta" este folosirea unei antecamere de injectie situata in chiulasa deasupra cilindrului. Injectia se face in aceasta camera pentru ca la dieselurile vechi nu exista un control al detonatiei (care poate rupe biele si topi pistoane) cum se face la motoarele diesel noi. De altfel aceasta camera din chiulasa a fost mutata in capul pistonului la motoarele TDI. VAG a introdus sistemul TDI in 1993 cu motorul de 1,9 si 90 de cai care foloseste o pompa clasica de injectie. Prin adaptarea unei turbine variabile a aparut motorul de 110 cai care are I - ul rosu. In 1998 s-a introdus sistemul pompa injector (initial cu 115 cai) si DI rosu Apoi au aparut variantele de 100, 130, 150 de cai putere bazate pe aceeasi tehnologie. Presiunea de injectie al PD-ului original era de 2050 bari, mai mare decat sistemele common rail existente atunci. In plus sistemul permite o dozare mai precisa a injectiei.
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 07:35 AM |