ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Sep 17 2004, 08:36 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Toate dieselele sunt cu injectie directa, de acum 100 ani cand au fost inventate.... la ce revolutie te referi?!
Avantajul teoretic al motoarelor pe benzina cu injectie directa vine de la faptul ca pot merge cu amestec mai sarac decat cel optim fara probleme de ardere cu detonatii. GDI-ul e mai bun decat injectia multipunct, in materie de raport putere/consum. De FSI nu prea stiu inca mare lucru, iar panarama de la Renault e intr-adevar o chestie nereusita fata de cea de la mitsubishi, tocmai datorita faptului ca nu-si exploateaza bine avantajul amestecului sarac, n-au fost in stare sa creeze turbionul ala de care vorbeste si Mitsubishi si VAG. Prin reviste apar comparatii intre Renault si Peugeot cu injectie directa, iar peugeot are motorul cumparat de la mitsubishi si e constant in avantaj.... |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 27th April 2024 - 04:53 PM |