ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Sep 16 2004, 12:48 PM
Post
#2
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 1-September 04 From: Oltenita (Calarasi) Member No.: 31.748 |
Nu se poate spune ca GDI-ul este mai bun decat FSI-ul...sau mai bun decat sistemul de la Renault...de fapt singurul lucru care ar motiva aparitia injectiei directe de benzina (cel putin la cilindree pana in 2 l) ar fi cel ar emisiilor de gaze poluante...caci in rest , se credea ca injectia directa o sa fie o "revolutie" si motoarele or sa fie cu mult superioare celor cu injectie indirecta,dar de fapt (in practica,nu teorie) in unele cazuri e chiar invers....
Revolutia injectie directe a aparut intr-adevar la motoarele Diesel... |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 03:55 PM |