ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Sep 15 2004, 03:37 PM
Post
#2
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 1-September 04 From: Oltenita (Calarasi) Member No.: 31.748 |
QUOTE(MR28673) Mersi pentru informatii.
Intr-adevar, FSI-ul e un hibrid intre diesel si otto. Injectia se face dupa compresie, ca la diesele, totusi aprinderea e prin scanteie, ca la otto, nu e autoaprindere. FSI=Fuel Stratified Injection Este injectia directa de benzina (varianta Bosch),unde amestecul este stratificat. Adik in jurul bujiei se formeaza un "nor" de amestec comb/aer (proportie 14.7/1->amestec stoechiometric) ,iar in spre extremitati se afl amestec sarac (adik proportia aer/combustibil este mult mai mare). Avantajele sunt f mari... in primul rand asupra emisiilor de gaze poluante, consum, un mai bun control al arderii in cilindru,etc Deci:nu este HIBRID,este injectie directa de benzina...care indeplineste normele Euro 4 si probabil ca le poate indeplini si pe Euro 5 (care o sa apara in cativa ani).... Injectia nu se face dupa compresie..se pot face mai multe injectii intr-un ciclu (preinjecti,injectie principala (care poate fi si asta divizata in mai multe),post injectie (asta pentru reducere hidrocarburilor)).... La fel este si la Diesel...cel mai bun exemplu este cel de la Fiat..1,3 l 70 cp Multijet daca vreti detalii scrieti-mi pe mail.... |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 12:32 PM |