ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Sep 2 2004, 03:37 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Ma gandeam eu ca ai ceva motor mic . astea au deobicei raportul de compresie mare.
QUOTE Cu opelul de ce vrei sa faci tuning? Esti nemultumit de prestatia celor 80CP, sau vrei pur si simplu sa vezi ce se poate obtine?
Sunt foarte nemultumit de prestatia celor 80 de catari lenesi... Daca nu as auzi motorul as zice ca au uitat sa-i monteze turbina... Are un demaraj execrabil (sincer nu m-as pune cu o dacie 1310 sa fac liniutza) iar cuplul e jalnic mai ales pentru un turbo-diesel de 2 litri... Pentru o depasire am nevoie de o linie dreapta lunga de tot... La inceput am crezut ca e ceva problema cu motorul, dar toti mecanicii au zis ca motorul functioneaza foarte bine (chiar se mirau ca spre diferenta de majoritatea dieselurilor din 97 a mea nu scoate fum peste normele de poluare) pur si simplu asa merge el... ca un catar lenes... masina de om batran . Adevarul e ca masina a fost din fabrica submotorizata (are ~1.5 tone si 82 de cai... la un golfuletz mai inteleg sa pui tdi-ul de 90 de cai (care oricum e mai tare decat ecotech-ul de la opel) dar aia are cu vreo 400 kile in minus) M-am gandit sa vand masina si sa iau o alta masina mai rapida dar nu prea am incredere in second-hand-urile care se aduc, sunt foarte multe forjate rau de tot, kilometraj "fals", masini lovite, etc... la masina asta am cunoscut fostul proprietar care a adus-o singur din germania si care a fost foarte multumit de ea (si intradevar nu am avut nici o problema mecanica pana acum)... doar ca vreau sa am o masina care macar pt o fractiune de secunda sa ma "bage in scaun"... |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 10:41 AM |