ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Sep 2 2004, 02:18 PM
Post
#2
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(Halba-2) F1, chiar vroiam sa te intreb de priza de aer, cum ai facut-o ? in sensul cum faci sa nu iti vina ploaia in motor ? Ca nu stiu daca e o idee buna sa lasi filtrul de aer sa filtreze apa... La masinile mai vechi stiu ca exista o clapeta care se putea deschide sau inchide in functie de vreme, dar presupun ca nu ai optat pt o solutie asa "low-tech"... Si eu m-am gandit la priza de aer dar nu stiu cum as rezolva cu apa, frunzele, si toate mizeriile care cad... sa lasi toate astea in seama unui filtru de aer mi se pare cam riscant.
Uita-te in stinga farului de ceatza din stinga al masinii. [ Adica cum te uitzi tu la poza...in dreapta farului auxiliar] Acolo este priza de aer...o cutie de ulei de 1 L (neagra) taiata pe diagonala cu un furtun care intra direct in cutia filtrului de aer. Ce se intimpla...masina avea din fabrica aceasta idee de priza de aer...dar era o teava de plastic intortocheata care ducea la fanta din bara, pe stinga masinii, sub farul principal, stinga. Complet inutil. Asa ca am trecut un furtun de aspirator prin acea teava...l-am etansat cit am putut cu spuma si alte smekerii...si am coborit priza la nivelul barei...unde e acum. Din socotelile mele semi-stiintzifice...bazate pe suprafatza, viteza aerului (viteza cu care merg eu) turatzie si altele...bag de 3 ori mai mult aer la 100 kph decit absoarbe motorul. Teoretic trece de 3 ori mai mult aer pe minut prin gura prizei mele decit suge motorul. Acum...motorul sigur obtine mai mult. Ca nu vine cu presiunea unei turbosuflante...asta e la fel de clar...dar vreau sa spun ca simt o mare scadere in performatza daca spre exemplu...infund temporar priza mea cu o cirpa...iar cind turez motorul (pe loc) cu mina pe gura prizei de aer...mai sa-mi smulga mina inauntru. Nu chiar smulge...dar simtzi vacuumul creat. Deci motorul saracul vrea aer mai mult...pai sa-i tot dau. Sa inteleg ca ori il turez pe loc...ori il turez in mers...tot aerul ala l-ar vrea la o anuimat turatzie. Pai...cind merg...eu ii dau mai mult aer. Eu cistig ponei sau magari putere...motorul se simte bine si nu mai chiauna ca un asmatic dupa aer. Dar...am pierdut la consum. Vreo 2-3 mile la galon. Filtrul de aer...K&N este din acela imbibat cu ulei...si la fiecare 3000 de mile cind skimb uleiul...si deci curatz si filtrul, extrag intre 50 si 150 de musculitze, frunzulitze, si alte dracii. Asta este...Mertzedes daca imi iau si nu are kompresor, priza de aer ii pun nene...Nici nu se vede ca o am decit pt un oki format. Ajuta insa considerabil. Acum tine cont...3.4L, V6. Dimineatza si seara pe primavara toamna se simte cel mai bine...pt ca e aerul rece...iarna...este aerul rece si ajuta mult...dar raceste si motorul. Si aici apar dezavantaje. Mai ales ca are un radiator enorm cu 2 ventilatoare. Orict l-as astupa eu...aer rece intra in motor. Bineinteles...nu ai decit sa astupi cu o cirpa...sau altceva ...dar ai sa vezi...ca mai bine asteptzi 2-3 min in plus sa se incalzeasca motorul decit sa pierzi poneii. Apai la ploaie daca imi intra...intra numai picaturi de la ploaie...la noi nu sint baltzi si lacuri de acumulare pe strada. Si merg si eu mai incet cind trec prin balta. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 02:29 PM |