ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Sep 2 2004, 08:26 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
F1, pe mine nu m-ar tenta sa merg cu motorul mai rece, de fapt in europa nu prea e tentant nimic ce face sa creasca consumul.... De asta e mania asta cu dieselele Pe de alta parte la panarama mea de masina cu numarul ei de km, nu mi-ar conveni sa merg cu un amestec prea bogat si din alt motiv.... ar putea ajunge benzina in ulei. Ce spui tu e o idee buna pentru masini serioase si noi..... ceea ce nu e cazul la mine. Cei 70CP sunt arhisuficienti pentru orasele in care se circula in medie cu 10km/h si autostrazile impanzite cu radare si viteza maxima permisa 130....
Gociule, multumesc pentru informatie.... m-ar bate un gand, desi daca ajung in Romania ca sa merg la dealerul Porsche atunci sigur nu mi-as mai putea permite... 2L FSI Turbo cred ca ar merge facut si un chiptuning Si poate mai creste puterea cu vreo 30 cai si cine stie, mai scade si consumul cu vreo jumatate de litru..... De unde gasesc ceva detalii despre motorul asta? Ca pe aici nu stie nimeni nimic de el.... se face mare tamtam cu 2L TDI 140 CP si 1.6FSI. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 03:40 PM |